Orijinalini görmek için tıklayınız : Peugeot 1.4 8v Eksozdan gelen beyaz duman
Aracın ilk çalışması ile birlikte beyaz duman atmaya başlıyor, motor ısınmış olsa dahi rölantide beyaz duman hafiften atmaya devam ediyor.
Motorda blok ile silindir kapağı arasından yağ sızıntısı var, sızıntı ciddi boyutlarda.
Aynı sızıntı blok içine de olup, beyaz dumana sebep olabilir mi?
İngiliz forumlarında bir diğer sebep olasılığıda, valf lastiklerinin aşınması dolayısıyla yanma odasına yağ girip beyaz dumana neden olabilir.
Ya da ben çok pimpiriklendim, sadece havanın soğuk olmasından olabilir mi?
106 , 206 sında bu şekilde beyaz duman sorunu ile karşılaşan oldu mu?
Sorun çözüldüyse nasıl çözüldü?
sübap lastikleri olabilir bahsettiğin gibi.
h.guroglu
14-02-2012, 17:05
soğuk havada her motordan beyaz duman çıkar ama ısınınca o dumanı keser eğer sizin ısınıncada dumanı kesmiyorsa ilk öncelikle subap lastiklerini bir elden geçirin eğer yağ kaçaklarıda ciddi boyutlarda ise onlarada bir el atmanızda fayda var
Osman Bahadır
14-02-2012, 17:33
Subap lastikleri, kendini en çok soğuk marşta belli eder. Subap lastiklerinden sızarak biriken yağ beyaz duman attırır. Ama ısındıkça azalır, kaybolur.
Senin durumun sanırım conta ile ilgili.
bende beyaz duman çıkarken baktığımda conta yanmıştı. korkutmak gibi olmasında gözün hararette git. suyuna falan bi baktınmı hiç su eksiltme varmı ?
Soğuk havalarda oluyor ama yaa.Gerçi keser bir müddet sonra...
sübap lastikleri olabilir bahsettiğin gibi.
soğuk havada her motordan beyaz duman çıkar ama ısınınca o dumanı keser eğer sizin ısınıncada dumanı kesmiyorsa ilk öncelikle subap lastiklerini bir elden geçirin eğer yağ kaçaklarıda ciddi boyutlarda ise onlarada bir el atmanızda fayda var
subap lastiklerini değiştirmek için kapağı açmak şartmıdır? aslında contadan kaynaklı ciddi bir yağ kaçağı var, yağ seviyesini düzenli kontrol edip eksilince ekliyorum şu anda.
Subap lastikleri, kendini en çok soğuk marşta belli eder. Subap lastiklerinden sızarak biriken yağ beyaz duman attırır. Ama ısındıkça azalır, kaybolur.
Senin durumun sanırım conta ile ilgili.
Şu anda soğuk havada duman daha çok gibi, yada durum kötüleşti artık daha çok duman atmaya başladı, gözüme batmaya başladı motor tam ısındıktan sonra (fan açılacak kadar ısınınca) dahi duman azalsada devam ediyor
bende beyaz duman çıkarken baktığımda conta yanmıştı. korkutmak gibi olmasında gözün hararette git. suyuna falan bi baktınmı hiç su eksiltme varmı ?
Açıkçası duman olayını farkettikten sonra hiç bakmadım, yarın gündüz gözüyle bir kontrol edeyim, işin kötüsü arabada sıcaklık göstergesi yok, sadece ışık var (yanarsa), bu nedenden dolayı gti gösterge seti takmayı düşünüyorum, hem su hem yağ sıcaklığı için.
Soğuk havalarda oluyor ama yaa.Gerçi keser bir müddet sonra...
En başta bende havaların soğuk olmasından şüphe ettim ama motor tamamen ısınınca dahi hafiften duman atmaya devam ediyor. Daha fena olmasından korkuyorum?
su eksıltıyorsa conta olması yuksek birde hafıf teklıyo gıbı olur gıderken
Sabah arabayı çalıştırmadan yağ su kontrolü yapmak için kaputu açtım, tabi önce eğimli yerden eğimsiz düz bir yere aldım arabayı (çalıştırmadan).
Yağ çubuğunda yağ seviyesi min - max arasında.
Ancak su seviyesini anlayamadım, genleşme tankı radyatör üstünde, iyice sildim ettim ama su seviyesi göremedim, arabayı salladım hareket olur anlarım diye ama gene bir hareket göremedim..
Sanırım genleşme tankında su kalmamış hiç, su eksiltme problemi var!!
Konu ile ilgili bir diğer ipucu da genleşme tankının kapağını açtığımda kapağın iç yüzeyinde ve tankın haznesinin parmaklarımın girebileceği yerlerde yağ vardı.
Sanırım silindir kapak contası iki türlü kaçıyırıyor, hem dışarı yağ kaçağı, hem de motor içine su kaçağı.
Sanırım yağ ile su karışmamış? Belirtileri nelerdir? Yağın görüntüsünden anlaşılır mı? Yağ kahverengi gözüküyor şu anda
sabah ilk çalıştırma da aptal çalışıyor ve duman atıyorsa büyük ihtimal silindir kapak contasında bir problem var.. araç hiç yüksek hararetlere geldi mi susuz filan kaldı mı?
sabah ilk çalıştırma da aptal çalışıyor ve duman atıyorsa büyük ihtimal silindir kapak contasında bir problem var.. araç hiç yüksek hararetlere geldi mi susuz filan kaldı mı?
aptal çalışma problemi vardı ama bobindendi o,
enjektör temizliği + bobin değişimi + map sensörün temizlenmesi +oksijen sensörü temizliği + boğaz kelebeği temizlenmesi gibi operasyonları bizzat kendim yaptım (tabi enjektörler bosch serviste ultrasonic temizleme yapıldı)
arabanın marş alması, rölantisi, arabanın gidişi, hızlanması fln çok iyileşti açıkçası ama şimdi gözüme batan bu duman olayı oldu..
Eskiden de yağ kaçağı vardı ama bu beyaz duman yoktu.
araç 2005 ten beri eşimde, 2005 ten buyana hararet susuz kalma olmadı, daha öncesini bilmiyorum açıkçası.
Conta için kapak açılmışken kontrol ettirmekte fayda var sanırım, eğrilik çatlak vs.
bende de quik var ***** hararet göstergesi yok bunun için ne yapmamız lazım harici bişeyler takılabilir mi ısı göstergesi için? lamba yanmasa duman çıkana kadar gidip yakcaz contayı
bende de quik var ***** hararet göstergesi yok bunun için ne yapmamız lazım harici bişeyler takılabilir mi ısı göstergesi için? lamba yanmasa duman çıkana kadar gidip yakcaz contayı
sen gene iyisin bizim arabada devir göstergesi de yok :) yerine kocaman bir saat var
Ben gti göstergesini takmaya niyetlendim, su hararet + yağ hararet göstergesi var..
Hız + devir problemsiz çalışacağını fakat sıcaklık göstergelerinde müdahaleye gerek kalabileceği yönünde yazılar okudum ingiliz forumlarında. müdahaleden kasıt basit 1-2 kablo işi.
sen gene iyisin bizim arabada devir göstergesi de yok :) yerine kocaman bir saat var
Ben gti göstergesini takmaya niyetlendim, su hararet + yağ hararet göstergesi var..
Hız + devir problemsiz çalışacağını fakat sıcaklık göstergelerinde müdahaleye gerek kalabileceği yönünde yazılar okudum ingiliz forumlarında. müdahaleden kasıt basit 1-2 kablo işi.
seninki daha kötüymüş yaa valla araştırıyorum bende şu an kabloyla çözülecekse razıyım onada daha büyük hasar vermesinden iyidir
Osman Bahadır
15-02-2012, 09:07
Conta... Açınca kapağı da kontrol edersin.
Geçmiş olsun.
Conta... Açınca kapağı da kontrol edersin.
Geçmiş olsun.
sağol..
geç olmadan farkına varmak iyi oldu.
PPR engineering
15-02-2012, 09:33
dumanın rengi tam olarak ne rent beyaz buhar şeklindemi yoksa maviye dönük beyaz şeklindemi???sübap lastikleri ise şayet soğuk marşta belli eder kendini ilk kısa bir süre dumanlar ve keser ve gazlamalarda belli eder sübap lastikleri kendini km si ne aracın?biliyorsunuz şu sıralar havalar bir hayli soğuk egsozdan buhar cıkması belli bir zaman'a kadar normal eğer devamlı ilk sabah'ları olduğu gibi git gide artan bir duman mevcut ise contanız size elveda demiş bu şekildede kullanmaya kesinlikle devam etmeyin..
not:kapak açılınca sübap lastiklerini kesinlikle değiştirin aşınmadan ziyade sübap lastikleri sertleşiyor belli bir zamandan sonra ve görevlerini yerine getiremiyor kapağınızın yüzeyindende kesinlikle paso gecsinler yüzey düzlüğü bakımından..
dumanın rengi tam olarak ne rent beyaz buhar şeklindemi yoksa maviye dönük beyaz şeklindemi???sübap lastikleri ise şayet soğuk marşta belli eder kendini ilk kısa bir süre dumanlar ve keser ve gazlamalarda belli eder sübap lastikleri kendini km si ne aracın?biliyorsunuz şu sıralar havalar bir hayli soğuk egsozdan buhar cıkması belli bir zaman'a kadar normal eğer devamlı ilk sabah'ları olduğu gibi git gide artan bir duman mevcut ise contanız size elveda demiş bu şekildede kullanmaya kesinlikle devam etmeyin..
not:kapak açılınca sübap lastiklerini kesinlikle değiştirin aşınmadan ziyade sübap lastikleri sertleşiyor belli bir zamandan sonra ve görevlerini yerine getiremiyor kapağınızın yüzeyindende kesinlikle paso gecsinler yüzey düzlüğü bakımından..
dumanda mavilik yok, beyaz renkli.
Dumanı önce sabahın köründe havanın soğuk olmasına bağlıyordum fakat motor ısınınca da, güneşli havada da olsa duman çıkmaya devam ediyor, dikkatli gözlerden kaçmayacak şekilde belirgin duman.
araç 128000 km de senelerdir bakımsız kalmış bir araç, ben el attım yavaş yavaş eksiklerini gideriyorum, bu yağ kaçağı 5-6 aydır var açıkçası bi türlü fırsat bulup gideremedim. Kontrol edip yağ azaldıkça ekliyordum.
Ama önceden duman olayı yoktu, belki hava bu kadar soğumamıştı ondan anlaşılmıyordu?
PPR engineering
15-02-2012, 09:55
anladım contanız malesef.sanırım aracınzda antifirizde yok su var radyotöründe bu araçların bırakın conta patlatmasına kapak bile cürütüyor malesef.en kısa zamanda kapağınız açın iyi bir ustayla ve kesinlikle iyi bir rektifiyeciyle çalışın yoksa sıkıntılarınız hiç bitmez:)
anladım contanız malesef.sanırım aracınzda antifirizde yok su var radyotöründe bu araçların bırakın conta patlatmasına kapak bile cürütüyor malesef.en kısa zamanda kapağınız açın iyi bir ustayla ve kesinlikle iyi bir rektifiyeciyle çalışın yoksa sıkıntılarınız hiç bitmez:)
antifiriz var sanırım, radyatör hortumunda hava alma sübapı gibi bişey var, bisiklet lastiği sübapına benzer, motor çalışırken orayı açtığımızda su rengi mavi idi.
Detaylı bir elden geçirme lazım.
Ben en kısa sürede aracı servise sokayım en iyisi.
Teşekkürler ilgi alaka için.
Neyse Allah büyüğünden korumuş. Suyundan rahat anlayabilirsiniz. Termostatı 98 derece olduğundan pek hissedilmiyor. Bu arada aracın kapağını eğrilik testine sokmadan sakın taktırmayın. Birde pek ihtimal vermiyorum ama genede söyleyim bi radyatörünüzüde kontrol edin. tıkanıklık vs olabilir. Geçmiş olsun..
kapak açıldı, tahmin edilen doğru çıktı, silindir kapak contası haşat durumdaydı, yer yer çürümeler parçalanmalar vardı, biraz daha geç kalsam daha tehlikeli bir durumlar karşılaşabilirmişim..
kapakta onun dışında sıkıntı yok (çürüme vs.).
ilgilenen arkadaşlara teşekkürler
PPR engineering
25-02-2012, 20:48
kapak açıldı, tahmin edilen doğru çıktı, silindir kapak contası haşat durumdaydı, yer yer çürümeler parçalanmalar vardı, biraz daha geç kalsam daha tehlikeli bir durumlar karşılaşabilirmişim..
kapakta onun dışında sıkıntı yok (çürüme vs.).
ilgilenen arkadaşlara teşekkürler
kapağı siz yinede teste sokun genelde sizin araçlarınızın kapaklarında sık yaşanan bir olay çürüme.
kapağı siz yinede teste sokun genelde sizin araçlarınızın kapaklarında sık yaşanan bir olay çürüme.
kapakçıya gitti zaten, hafif taşlama + kontrolü yapıldı, sıkıntı yok demiş kapakçı abimiz..
Osman Bahadır
26-02-2012, 09:33
Bununla geçmiş olsun. Daha fazla geciktirmemekle çok doğru yapmışsınız.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.