Orijinalini görmek için tıklayınız : DOHC vs SOHC
Merhaba,
"SOHC vtec ve DOHC vtec" bu konu altında;
- SOHC ve DOHC motorlar arasındaki farkları
- Hangisi daha rahat modifikasyon yapılabilir?
- Hangisi Cadde için uygundur, Hangisi Pist için uygundur?
- Bu motorlara sahip olduğunda ilk yapılması gereken nedir?
- STOCK olarak hangisi daha canlıdır?
- Hangisine daha çok atmosferik/aşırı besleme yüklenir.
- Hangisi en uygun kullanım içindir (Atmosferik / Aşırı Besleme)
- Bu motorlar için tavsiyeleriniz nedir?
bunları paylaşabilirmiyiz?
http://www.hondavtec.org/images/sohc-vtec-engine.jpg
Versus
http://www.grahamberry2.co.jp/stock/e890_HONDA_INTEGRA_TypeR_98spec_DC2/honda_integra_type_r_e890_%20152.jpg
Çok iyi bir kaynak olacağından eminim, önceki konularda genellikle "şu iyidir, bu iyidir." gibi yorumlar yapılmış ama nedeni bahsedilmemiş, lütfen konuya ciddi bir şekilde kaynak sağlıyalım.
DOHC tabiki..:) biraz kurcala forumu farklı anlıcaksın
darkmoon
14-02-2012, 20:34
DOHC üstten çift eksantrikli -double overhead cam
SOHC üstten tek egzantrikli -single overhead cam
kickbuttowski
14-02-2012, 20:39
Sordugun sorularin hic birinin cevabi bir motorun sohc yada dohc olmasina gore degiskenlik gostermez aslinda..
kickbuttowski
14-02-2012, 20:41
DOHC tabiki..:) biraz kurcala forumu farklý anlýcaksýn
Degil aslinda hacimli amerikanlarin cogu ortadan tek egzantriklidir..
Edit: arkadas sadece hondadan bahsediyormus yeni farkettim..
Hondanin dohc motorlari (b, h, k, f serisi) stockta her zaman daha performanslidir ama ugrasilirsa tabi ki sohc motorlarda gayet tatmin edici olabilir..
kısacası b serisimi d serisimi polemığıne gıder bu iş sitede zaten açtığın konuya yardımcı olacak bılgıler mevcut
darkmoon
14-02-2012, 20:46
benim bildiğim dohclar en az 16v den başlıyordu sohclar ise 6v den başlayıp 16 v a kadar çıkıyordu maksimum.. yanlışım varsa biri düzeltir..
dohc stroker hacim artırma konusunda daha elverişli sohc bi egz piston kısa ecu dörtlüsüyle alaksız tepki veren bi motor ikisini de güzel ve kötü yanları var bence aynı hacimde sohc çok daha verimli 1.8 ve yukarı hacimlerdeyse dohc ön plana çıkıyo
Arkadaşlar forumda olduğunu bende biliyorum ama hep eksik bilgiler verilmiş, istedim ki herkes bildiğini döksün, konudan konuya zıplamaya gerek yok, @bladerk teşekkürler kırmayıp cevapladığın için.
Osman Bahadır
15-02-2012, 09:14
Eksik bilgiler varsa diğer konularda, araştır, karşılaştır, aç bir dökümantasyon konusu da biz de istifade edelim.
Hiç araştırma yapmadan, hiçbirşey paylaşmadan, daha dün üye olan adamın ansiklopedik bilgi istemesi ve varolan konuları beğenmeyip şahsına özel başlık açıp bilgi istemesi abes oluyor. Eğer paylaşacaksam o kadar kapsamlı bilgiyi, gider kendime yeni başlık açarım. O başlıkta istediğimi anlatır, istediğimi anlatmam. Kapsamın kontrolü de benim elimde olur.
Sen önce halihazırda yazılanları oku. Zaten bu en az bir seneni alır. Bu arada forumda tecrübe de edinirsin. Sonra anlamadığın noktaları sor, hep beraber cevaplamaya çalışalım.
benim bildiğim dohclar en az 16v den başlıyordu sohclar ise 6v den başlayıp 16 v a kadar çıkıyordu maksimum.. yanlışım varsa biri düzeltir..
corsa 1.0 - 3 silindir 12 valf
1990 BMW 7.50 - 12 silindir 24 valf
gibi örneklerde mevcut
benim bildiğim dohclar en az 16v den başlıyordu sohclar ise 6v den başlayıp 16 v a kadar çıkıyordu maksimum.. yanlışım varsa biri düzeltir..
8 valf DOHC motor da var :icon_tup:
Eksik bilgiler varsa diğer konularda, araştır, karşılaştır, aç bir dökümantasyon konusu da biz de istifade edelim.
Hiç araştırma yapmadan, hiçbirşey paylaşmadan, daha dün üye olan adamın ansiklopedik bilgi istemesi ve varolan konuları beğenmeyip şahsına özel başlık açıp bilgi istemesi abes oluyor. Eğer paylaşacaksam o kadar kapsamlı bilgiyi, gider kendime yeni başlık açarım. O başlıkta istediğimi anlatır, istediğimi anlatmam. Kapsamın kontrolü de benim elimde olur.
Sen önce halihazırda yazılanları oku. Zaten bu en az bir seneni alır. Bu arada forumda tecrübe de edinirsin. Sonra anlamadığın noktaları sor, hep beraber cevaplamaya çalışalım.
Abi neden her konuya negatif yaklaşıyorsunuz?
varolan konuyu beğenmeme gibi bir lüksüm yok, her emek beğenilir ama benım problemım her sorduğum sorunun farklı konular içerisinde karışık olması.Ben tüm bilginin 1 başlık altında birleşip kişilere daha faydalı olmasını istiyorum bundan daha doğal ne var? "O başlıkta istediğimi anlatır, istediğimi anlatmam. Kapsamın kontrolü de benim elimde olur." O zaman gider kendi konunu açarsın, makaleni anlatırsın, Dünya senın etrafında dönmüyor, bilgi istedim arkadaşlar sağolsun paylaştı, Bladerk de kendi d serisi konusu var ama PM ile isteğimi bildirip konu hakkında bilgi verebilir misin diye rica ettim oda sağolsun kırmadı.Hayır anlamadığım neden hep negatif bir sonuç çıkarmak zorundasınız.
Sorularına genel bir cevap vermek gerekirse, dohc makinede daha fazla performans alırsın. Aşağıdaki video da D16 sohc turbo (320 hp civarı) ile ek9 typer'ın videosu var. sohc full yüklü ve turbo. Ek9'da Hondata, skunk2 inlet ve headers var.
d16 turbo vs b18ctype R - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=WXUOtBkAQyk&feature=related)
Sorularına genel bir cevap vermek gerekirse, dohc makinede daha fazla performans alırsın. Aşağıdaki video da D16 sohc turbo (320 hp civarı) ile ek9 typer'ın videosu var. sohc full yüklü ve turbo. Ek9'da Hondata, skunk2 inlet ve headers var.
d16 turbo vs b18ctype R - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=WXUOtBkAQyk&feature=related)
Video bana normal gelmedi, yani çok mantıksız geldi, bildiğim kadarı ile sohc alt devirlerde iyi yürüyor + turbo var ama kalkıştan irtibaren ek9 arayı açıyor :soru:
benim bildiğim dohclar en az 16v den başlıyordu sohclar ise 6v den başlayıp 16 v a kadar çıkıyordu maksimum.. yanlışım varsa biri düzeltir..
Çift camli 8v motorlarda var...
2000TC ve 1600TC fiat motorları örnek olarak verilebilir. TC "twin cam" manasına gelmektedir.
2 silindirdli Sohc bir motor 4v olabiliri, bu motor dohc olsa 8v olur :D
Sohc ve Dohc subap sayısı konusunda sizi yanıltır, subap sayısı kısmı başka bir mevzu.
Bunlar bir kapak üzerindeki cam sayısını belirtir.
Zaten S "single" yani tek , D ise Duble yani çift demektir.
Honda ile ilgili kısmına birşey diyemeyeceğim, hiçbir bilgim yok
Çift camli 8v motorlarda var...
2000TC ve 1600TC fiat motorları örnek olarak verilebilir. TC "twin cam" manasına gelmektedir.
2 silindirdli Sohc bir motor 4v olabiliri, bu motor dohc olsa 8v olur :D
Sohc ve Dohc subap sayısı konusunda sizi yanıltır, subap sayısı kısmı başka bir mevzu.
Bunlar bir kapak üzerindeki cam sayısını belirtir.
Zaten S "single" yani tek , D ise Duble yani çift demektir.
Honda ile ilgili kısmına birşey diyemeyeceğim, hiçbir bilgim yok
+1 örnek olarak
An all-new A4, internally designated Typ 8E, debuted in late 2000, now riding on the all-new Volkswagen Group B6 (PL46) platform. The car's new styling was a great success, inspired by the C5 (second-generation) Audi A6. The 1.6 litre base model powerplant remained unchanged, but most other petrol/gasoline engines received either displacement increases, or power upgrades. The 1.8 litre 20-valve Turbo was now available in two additional versions, with 150 PS (110 kW; 148 bhp) or 180 PS (132 kW; 178 bhp), this one with a standard six-speed manual gearbox, while the naturally aspirated 1.8 litre inline-four engine and 2.8 litre V6 were replaced by 2.0 litre, and all-aluminium alloy 3.0 litre units, still with five valves per cylinder, the most powerful of which was capable of 220 PS (162 kW; 217 bhp) and 300 newton metres (221 lb·ft) of torque.
Audi A4 - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A4)
yazı wikipedia'dan alıntı, Motor kodlarını bilmiyorum ama koyu yaptığım yerde her silindir başına 5 valf oldugunu söylüyor. 4silindir 20valfte olabilir yani..
poseidon
17-02-2012, 09:18
- SOHC ve DOHC motorlar arasındaki farkları - Biri S harfi ile başlıyor biri D harfi ile fark bu.
- Hangisi daha rahat modifikasyon yapılabilir? - Soch daha rahat modifiye edilir çünkü daha az civata söküp takarsın
- Hangisi Cadde için uygundur, Hangisi Pist için uygundur? - soch bağdat caddesi için uygundur. Doch ise pınarbaşı pistine her şekilde vurulur.
- Bu motorlara sahip olduğunda ilk yapılması gereken nedir? - Hemen tesisat yapıp çıstak çıstak gezilmesi gerekir.
- STOCK olarak hangisi daha canlıdır? - nefes alsın yeter. Canlıdır.
- Hangisine daha çok atmosferik/aşırı besleme yüklenir. - Soch motoru atmosfer manyağı yapabilirsin.
- Hangisi en uygun kullanım içindir (Atmosferik / Aşırı Besleme) - Her şeyin aşırısı zarar.
- Bu motorlar için tavsiyeleriniz nedir? - suyunu yağını koy 15,000,000 km götürür.
Bir de forumda sebil gibi bilgi var soch ve doch motorlarla ilgili.
Onu da geçtim bunun interneti var wikipediası var.
Verilen bilgiler yetmezse oraya da başvurabilirsin.
bLackModeL
17-02-2012, 09:49
geyet acıklayıcı olmus bu bılgıler poseidon :D hem komık hem bılgılendırıcı tebrıkler
Tek egzantrik , 16V örneği var mı?
Osman Bahadır
17-02-2012, 11:20
Abi neden her konuya negatif yaklaşıyorsunuz?
varolan konuyu beğenmeme gibi bir lüksüm yok, her emek beğenilir ama benım problemım her sorduğum sorunun farklı konular içerisinde karışık olması.Ben tüm bilginin 1 başlık altında birleşip kişilere daha faydalı olmasını istiyorum bundan daha doğal ne var? "O başlıkta istediğimi anlatır, istediğimi anlatmam. Kapsamın kontrolü de benim elimde olur." O zaman gider kendi konunu açarsın, makaleni anlatırsın, Dünya senın etrafında dönmüyor, bilgi istedim arkadaşlar sağolsun paylaştı, Bladerk de kendi d serisi konusu var ama PM ile isteğimi bildirip konu hakkında bilgi verebilir misin diye rica ettim oda sağolsun kırmadı.Hayır anlamadığım neden hep negatif bir sonuç çıkarmak zorundasınız.
Yazdığın mesajı düzenleyip düzenleyip sen kimi azarlıyorsun ... ?
Aradığın şeyler farklı konular içindeyse araştırır, öğrenirsin. İlle de herşey tek konu içinde olacak diye birşey yok. Bi zahmet birkaç konu okuyuver.
Dünya benim değil asıl senin etrafında dönmüyor. Sen istedin diye daha önce 40 defa yazılmış, çizilmiş, tartışılmış bir konuyu burada sana özel makalelerle, senin seviyene indirgeyerek anlatacak değiliz. Eğer daha önce anlatılmışları anlamıyorsan bu senin sorunun. Yok daha önce anlatılanlardan kafana takılan, hala netleştiremediğin noktalar varsa sor!, sor kardeşim, sor! Sana sorma diyen yok. Ama yok, iki konu okumadan gel burada başlık aç, aynı şeyleri tekrar anlatalım. Oldu canım...
Araştırmaktan aciz adama git araştır dedim diye negatif yaklaşım sergilemiş oluyorsam alayınıza negatifim o zaman. Araştırın kardeşim. Öğrenin. Bilmemek ayıp değil, araştırmamak ayıp... Ha araştırdın, ama bir noktaya geldin, orada kaldın. İşin içinden çıkamadın mı? Sor. Cevaplayalım. Ama bi zahmet kendin de araştır.
Tek egzantrik , 16V örneği var mı?
basitçe SOCH 8silindirli motorlar v8ler..
örnek olarak Ford v8 için yazılmış wiki sayfası
4.6 L
The 4.6 L (4601 cc, 281 CID)[2] 90-degree V8 has been offered in 2-valve SOHC, 3-valve SOHC, and 4-valve DOHC versions. The engines were also offered with both aluminum and cast iron blocks, depending on application. The 4.6 L's bore and stroke are nearly square at 90.2 mm (3.552 in) and 90 mm (3.543 in), respectively. Deck height for the 4.6 block is 227 mm (8.937 in) and connecting rod length is 150.7 mm (5.933 in) center to center, giving the 4.6 L a 1.67:1 rod to stroke ratio. Cylinder bore spacing measures 100 mm (3.937 in), which is common to all members of the Modular engine family. All Modular V8s, save for the new 5.0 L Coyote, utilize the same firing order as the Ford 5.0 L HO and 351 CID V8s (1-3-7-2-6-5-4-8). The 4.6 L engines have been assembled at Romeo Engine Plant, located in Romeo, MI, and at Windsor Engine Plant and Essex Engine Plant, both located in Windsor, Ontario.
[edit]2-valve
The first production Modular engine was the 4.6 L 2-valve SOHC V8 introduced in the 1991 Lincoln Town Car.
The 4.6 L 2V has been built at both Romeo Engine Plant and Windsor Engine Plant, and the plants have different designs for main bearings, heads (cam caps: interconnected cam "cages" vs individual caps per cam journal), camshaft gears (bolt-on vs. press-on), valve covers (11 bolts vs. 13 bolts), crankshaft (6 bolts vs. 8 bolts), and cross bolt fasteners for main bearing caps.
In 1999, the F-Series 5.4 L 2V and the Mustang 4.6 L 2V received upgrades which included cylinder heads with improved port and combustion chamber designs, a more aggressive cam profile, and improved intake manifolds. This upgrade was known as the PI (Performance Improved) package. In 2001, the F150 and Crown Victoria 4.6 Ls received the PI package. In keeping with traditional Ford practice, as engine design is revised over time and compatibility with previous versions is considered low priority,[3] so that parts from a Modular engine made in one model year are not necessarily likely to fit an engine made in another; and parts from an engine manufactured in Romeo are unlikely to fit an engine made in Windsor.[4]
Sayfa Linki:Ford Modular engine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Modular_engine)
koyu yerdende anlaşılacagı üzere v8 SOCH 24 Valf motorlarda var
Tek egzantrik , 16V örneği var mı?
hemde çok örneği var. mesela honda D16 motorların çoğu (A9-A8 hariç)
hemde çok örneği var. mesela honda D16 motorların çoğu (A9-A8 hariç)
evet d16 motorlarda öyle
D16A-D16a6-D16A7 16 valf SOCH
D16A1-D16A3-D16A8-D16A9 16 Valf DOCH
ayrıca wikipedia'nın yazdıgına göre zaten
D16A6-D16A7 aynılar, farkları katalitik konvektör
D16A8-D16A9 aynılar, farkları katalitik konvektör.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.