Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Normal LPG - Sıralı LPG



ST
20-02-2012, 00:01
Arkadaşlar,abiler merhaba,

Az çok kişi biliyor , Opel Omega 2.0I Kullanmaktayım,

Fakat ne yaptıysam,normal sistem lpg'de düzgün bir performans alamadım,

Yakıtı çok üzmeye başladı beni , 30TL LPG ile 80KM yapıyor şehiriçinde.

Yani ufak bir hesap yaparsak 38-40Krş arası yakıyor buda fazlasıyla cebime dokunmaya başladı.

Ve Sanayide bir ustaya sorduğum da Normal ile Sıralı da en fazla %20 Tasarruf edersin dedi,

Şunu da ekliyim arabamın maf sensörünün klepesi kırık,yani sinyal yolluyor ama ne kadar sağlıklı bunu da bilmiyoruz tabi..

Otomobilimi ciddi manada satma kararı aldım ama eğer yakıtı vs. düşerse ondan da vazgeçebilirim,

Artısı Eksisi ne olur bilen birisi var ise yardımcı olur mu acaba ?
http://e1202.hizliresim.com/u/n/2vwgx.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Birde bunu okudum hepten kafam karıştı :soru:

normal lpg den sıralı sisteme gecme [Arşiv] - Opel Forum - Opelim.NeT (http://www.opelim.net/forums/archive/index.php/t-39683.html)
:beuj:

ST
20-02-2012, 01:14
Son olarak eklemek istediğim arabam ısınmıyor,içini ısıtmıyor,çok az geliyor ısısı..

Bu hangi sebepten olabilir ?

metinmb407
20-02-2012, 08:51
Hocam hararet müşiri-termostat gibi bakımlarını kontrol edin motor ısınmadığı için çok yakıyor olabilir.

SOMEONESPECIAL
20-02-2012, 08:54
Contan yanık OLMASIN ? RADYATÖRDE ANTİFİRİZ VAR MI ?
ISITMAMASI KALORİFER PETEĞİNİN TIKALI OLMASINA İŞARET EDİYOR.
SOĞUKKEN MOTOR SU SESİ GELİYOR MU ?

Osman Bahadır
20-02-2012, 09:07
Soğuk havalarda eski tip LPG'de araç hem fazla yakar, hem de araç ısınmaz. Çünkü daha motor suyu yeterli sıcaklığa ulaşamadan gelen soğuk sıvı LPG ile regülatör tüm ısıyı sömürür. Tabi motor sıcaklığı çok düşükse bu sefer de tamamen buharlaşamayan LPG'de tüketim çok artar. Çünkü buhar olarak gitmesi gereken yanma odasına neredeyse akarak gider. Bu da hem aracın çalışmasını bozar, hem ısınmasını güçleştirir, hem de tüketimi arttırır.

Soğuk havalarda eski tip LPG'li aracı olanlar bence araçlarını benzinde çalıştırıp motor sıcaklığının biraz olsun artmasına müsaade edip öyle LPG'ye geçsinler. Bu şekilde inanın doğrudan LPG'de çalıştırmaktan daha düşük bir tüketim yakalarlar.

Sıralıya geçebilirsin. Ama önce aracının benzinde tamamen sorunsuz çalışması gerekir.

RSBurak
20-02-2012, 10:18
benim arabada böyle. ısınmıyor bir türlü termostat değişcek ama üşendiğimden radyatörün önüne karton koydum. farketti baya. bursadan izmite kadar kalorifer ısınmadıydı arabanın burnu tamamen buz tutmuştu :)

ST
20-02-2012, 11:13
Arabamın hararet göstergesi , 90'ı bulmuyor bile 2.çizgide kalıyor..

Demek bu yüzden yapıyor,Benzinde çalışmasında bir sıkıntı yok,ama aracın içi benzin kokuyor, eski tip olduğu için üzerindedirek lpg ile çalışıyor şuanda,
Arabanın içinde neredeyse donuyorum,Sıralı şart diyorsunuz,

Kerem abi Antifirizi yeni koydum daha , conta yanık değil diye biliyorum en azından..

http://d1202.hizliresim.com/u/n/2w1xn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Evet bize 1000TL+ kaçacak gibi gözüküyor. :( Yada bir süre yatırıcam arabamı.. :(

metinmb407
20-02-2012, 11:42
Önce hararet müşirini sonra termostatını kontrol ettirin belkide gerek kalmayacak lpg değişimine.

Hararet yükselmiyorsa hararet müşiri, olması gereken değere gelipte düşüyorsa aracın termostatında sıkıntı vardır.

RSBurak
20-02-2012, 11:47
peki şehir içinde dur kalk yaparken hararet yükselmiyormu ? mesela ben şehir içi yoğun trafiğe gireyim hararet yükseliyor.yol açılınca 80-90 yapınca hararet tekrar düşüyor..böyle yaparsa yüzde 90 termostat..
lpg ile ilgili olacağını sanmıyorum çünkü geçen senelere kadar hararet hep normaldi bu aralar saçmalamaya başladı..araçta 9 yıldır lpg var.

ST
20-02-2012, 12:16
Şöyle söyliyim bir ara rolantide beklerken 90ı azıcık da olsa geçiyordu,havaların soğukluğundanmıdır nedir onu da yapmıyor.

Şehir içinde öyle bir hararet yükselmesi falan yapmıyor anlayamadım..

Bu arada eklemek istedim sadece soğukluk değil,yakıt tasarrufu konusunda ne yapabilirim onu merak ediyorum..

RSBurak
20-02-2012, 14:22
sağlıklı ısınıca yakıtıda düşer.siz lpgnin normal bakımlarını yapın ayrıca bu sıralar herkes lpgden şikayetçi kışın içindeki gaz oranlarını değiştiriyorlarmış buda fazla yakmaya neden oluyormuş

kmde 40 kuruş fazla biraz ben 1.8 arabayla 28 kuruş civarı yakıyorum eski sistem lpg ile.yazın dahada düşüyor.sistem kaç yıllık ?

ST
20-02-2012, 15:56
Aracımda 5 yıllık lpg takılı ama lpg regülatörünü yeni değiştirdim.

metinmb407
20-02-2012, 17:09
Yakıt tasarrufu için yüksek vites düşük devir :) Bakımları eksik edilmeyecek, lastik basınçları sürekli kontrol edilecek. Ani hareketlerden kaçınılacak. Bu şekilde 1-2 litreye kadar tasarruf edebilirsiniz. 32 litre lpg ile şu an 350 km ye kadar gidiyor maşallah...

kadioglu
20-02-2012, 17:58
Kardeş büyük ihtimalle senin termostat arızalı ya da derecesi düşük.Termostatı yenile 87 lik filan taktır sonrasında arabanda ısınır yakıtında düşer.Kalorifer ısıtmasa bile yakıtın kesin düşer.Çok ta maliyeti olan bir işlem değil zaten.

ST
20-02-2012, 18:30
Çok agresif bir sürücü değilim tabi ama ani hareketlerim oluyor :)

Termostada baktıralım,bir de şu ısı olayını çözmem lazım,oynama yapar diye düşünmeye başladım.

Yoksa öbür türlü hakketen çok pahalı olucak benim için.1500TL gibi bir rakam duruyor.En iyimser rakam tabi bu.. :)

metinmb407
20-02-2012, 18:55
Hocam önce hararet müşirine baktır çünkü hararet hiç yükselmiyor :) Hararet yükseldikten sonra düşüyorsa termostatın arızalıdır...

ST
20-02-2012, 19:39
Hocam önce hararet müşirine baktır çünkü hararet hiç yükselmiyor :) Hararet yükseldikten sonra düşüyorsa termostatın arızalıdır...

Anladım peki bu ısı olayını çözersek , yakıtta illa oynama olur yanlış anlamadım değil mi?

Sıralı LPG olayına geçmeye gerek yok mu diyoruz yani ?

metinmb407
20-02-2012, 19:48
Ucuzdan pahalıya doğru gidiyoruz... Nispeten düzelme olacaktır.

ST
20-02-2012, 20:19
Ucuzdan pahalıya doğru gidiyoruz... Nispeten düzelme olacaktır.

:) Teşekkür ederim.Yoksa sanayide adamı öpüyorlar kaba tabirle...

metinmb407
20-02-2012, 20:23
İnşallah sorununuz en kısa sürede hallolur :)

exca
20-02-2012, 20:56
termostatınız arıalı yada sökülmüş olabilir ... siz sanayiye gittiğinizde abi lpgli termostat takma diyenler olacaktır ki hala ne mantıkla söylerler bilmem :) onlara uymayın!! uygun termostatı takın aracınıza depodan gelen sıvı lpg regulatör üzerinden geçerken ,motor soğutma suyu sıcaklığı sayesinde buharlaşarak motora ulaşır . sıvı lpg yanıcı değildir ve aracınız yakıtı çiğ yakar , çekişi düşer , düştükçe basarsınız , bastıkça yakar ... artı olarak aracınız benzinli olsa dahi düşünün motorun içi ateş gibi , dolaşan su buz gibi bana kalırsa motorun yapısına bile zararlı ....

ST
20-02-2012, 21:19
Sanırım bu bakımları yaptırdıktan sonra satıcam miğdem bulanmaya başladı...

exca
20-02-2012, 21:33
aracın ısınmasını sağlayın , havalarda 10 - 15 dercenin üstüne çıkınca az yaktığını göreceksiniz... ısınmayan lpgli bir aracın yakması çok çok çok normal ... hatta şöyle bir örnek vereyim bnm 94 model impreza aracım vardı sıralı sistem lpgli idi ve birgün uğraşırken termostatın açmadığını farkettik ve termostatı söktük , inan araba eşşeğe döndü yürümüyordu yakıyordu... hemen ertesi gün termostat aldım sorun düzeldi...

ST
20-02-2012, 21:52
Yarın baktıralım bakalım ne olacak..