PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 206 GTi egsoz patlatma devir düşüşü



Aranel Ciryatan
21-02-2012, 10:04
selam arkadaşlar sorunmu bilmiyorum öle aklıma geldi.
arabada düz boru + kat iptali ve otto silencer takılı durumda son susturucu var. ışıklara falan yaklaşırken arabayı vites küçülterek komprasor durumuna durumuna düşürdüğümda çata pata egsoz patlatıyorum tamam bunda sorun yok. fakat egsoz patlarken debriyaja bastığımda devir saati anlık olarak rölanti devrininde altına düşüp çıkıyor. aslında çata pata seside o anda kesiliyor tam. çok sıkıntılı bir durumda değil ama aklıma takıldı.

İBRAHİM_MEY_GTİ
21-02-2012, 10:26
206 larda öle oluyo kanka bnm rc dede patlama sesleri var ama öle devirde sıkıntı olmuyo ben btn sensörleri değiştim ssende bi bak istersen oksijen sensörlerine :)

Yiğit Ş.
21-02-2012, 10:27
olmaz bişi bnm eski beyaz corollada da vardı. düzeltiyo otomatik. düzelmezse stop eder ozaman sıkıntı :D hahah

BurakCengizhanoğlu
21-02-2012, 10:31
Bizim arkadaşın cliosunda vardı.Yağ suya karışmıştı..En kötü durum bu sanırım ama oksijen sensörü de olabilir .En yakın zamanda kontrol ettirmelisiniz.

Aranel Ciryatan
21-02-2012, 11:20
sensörlerde sıkıntı yok. egsoz takıldıktan sonra başladı durum ve sadece egsoz patlatırken yaşanıyor. stop etme gibi bir durum yok zaten 1 snden bile kısa süre öle hafif bi düşüp çıkıyor ve o anda patlatma sesi kesiliyor. zaten sadece patlama olurken debriyaja basınca oluyor başka türlü olmuyor. normalde giderken patlatınca sıkıntı olmuyor :D

Bi1ReD
21-02-2012, 14:12
Bizdeki GTİ da aynı sorun vardi 7bin lira masraf artı 1000km yol yaptik ama duzeltemedik. Gerçi bizimki istop ediyodu arada bide.

Yiğit Ş.
21-02-2012, 14:13
memet hiç kurcalama bence :D hahahah

Aranel Ciryatan
21-02-2012, 14:34
memet hiç kurcalama bence :D hahahah


usta ile konuştum sıkıntı yok silencerı çıkart düzelir dedi. Kat iptali olduğundan böyle olduğunu belirtiyor.

alex
21-02-2012, 14:35
Akış metrede problem olabilir yada Enjektörler tıkanmıştır tahminimce

XSi
21-02-2012, 15:06
sensörlerde sıkıntı yok. egsoz takıldıktan sonra başladı durum ve sadece egsoz patlatırken yaşanıyor. stop etme gibi bir durum yok zaten 1 snden bile kısa süre öle hafif bi düşüp çıkıyor ve o anda patlatma sesi kesiliyor. zaten sadece patlama olurken debriyaja basınca oluyor başka türlü olmuyor. normalde giderken patlatınca sıkıntı olmuyor :D

motor gaz tellidir diye düşünüyorum, rölanti kontrol valfi / motor u vardır, bu motor aracın rölantisini düzenler, belirli bir süre temizlenmezse bu parçanın mili üzerinde biriken yağ kir, milin hareketini kısıtlamaya yavaşlatmaya başlıyor

kullandığım 106 da da bu şekilde problem vardı, debriyaja basınca araç stop edecekmiş gibi olup sonra toparlıyordu.

Kendim söküp gaz kelebeğini ve üzerindeki tüm elektrikli parçaları söküp yağ sökücü ile temizledim, rölanti sorunu çözüldü.

Büyük ihtimalle senin sorunun da bu basit şeydir.

Not: servisler sökmeden sprey sıkarak temizlemeye çalışıyorlar ama hiçbir işe yaramıyor. söküp detaylı temizlik lazım


Akış metrede problem olabilir yada Enjektörler tıkanmıştır tahminimce

bu araçta akışmetre yok map sensör var, ama doğru kirlenmiş üzerinde yağ birikmiş olabilir.

Map sensöründe sökülüp temizlenmesinde fayda var.

Murat
21-02-2012, 16:59
enjektörler, var olmayan akış metreler, motora su karışmalar baya şenlik olmuş.

aracın kat olmadığından rolanti de yakıt ayarlama sorunu yapabilir. normal. sıkıntı yapmana gerek yok.

Aranel Ciryatan
21-02-2012, 17:03
enjektörler, var olmayan akış metreler, motora su karışmalar baya şenlik olmuş.

aracın kat olmadığından rolanti de yakıt ayarlama sorunu yapabilir. normal. sıkıntı yapmana gerek yok.

aynısı ustamın cevabı zaten :D teşekkürler murat bilgini bir kez daha kanıtlamış oldun. başım sıkışırsa geleceğim adresi biliyorum :D

UmutRıza
21-02-2012, 18:28
206 larda öle oluyo kanka bnm rc dede patlama sesleri var ama öle devirde sıkıntı olmuyo ben btn sensörleri değiştim ssende bi bak istersen oksijen sensörlerine :)

Bu sensörleri değiştirmek gerçekten işe yarıyormu yaw bende değiştireyimmi :)

XSi
22-02-2012, 09:59
Bu sensörleri değiştirmek gerçekten işe yarıyormu yaw bende değiştireyimmi :)

patır kütür değiştirmenin esprisi yok,

elektronik parçadır sonuçta önce kontrol edilmesi faydalı olur.

2-3 kontrol var yapılması gereken,

1 - oksijen sensörünün ısıtıcı reziztansı normal değerlerde mi? (koçtaştan alınacak 15 tl lik multimetre ile ölçülebilir ya da elektrikçi)
2 - oksijen sensörüne gelen ısıtıcı devre kablolarında voltaj var mı? (koçtaştan alınacak 15 tl lik multimetre ile ölçülebilir ya da elektrikçi)
3 - oksijen sensörü araç çalışırken ürettiği voltaj dalgaları normal mi? gaza basma ve ayağını gazdan çekmeye verdiği tepkiler normal mi? (ideali osiloskop cihazı ile ölçmek, multimetre ile ölçmek kolay değil, sabit voltaj yok, voltaj dalgalanıyor sürekli, ama gaz tepkileri görülebiliyor)

ben koçtaştan multimetre alıp kendim diğer sensörlerle birlikte, oksijen sensörünün değerlerini ölçtüm herhangi bir sorun yokmuş, en az 150-200 tl cepte kaldı.

106arts
22-02-2012, 22:10
aracınızda lpg varmı_,?