Orijinalini görmek için tıklayınız : TSI motoru daha iyi anlayalım
mechanic
21-02-2012, 12:09
motorun çalışma şekli çok güzel anlatılmış.
Ogy476dT9Pk
burda da turbo + kompresörün çalışması görülebiliyor. kullanılan kompresör vida tipli kompresördür.
aqMySTgUPGo
kompresör:
WFZ1bhFEh2U
osman 1.8t
21-02-2012, 14:57
öğretici olmuş eline sağlık ve çalışma sistemini bu kadar güzel başka türlü anlatamazlardı
TYPERHAKAN
21-02-2012, 21:51
yani baya açıklayıcı,teknoloji gerçekten çok ileri bugatti nin motorunu da volksvagen yapıyor belgeselde izlemiştim discovery channel de
ilkercom
22-02-2012, 10:00
TSI motorları Veyron motoru ile kıyaslarsanız TSI lara hakaret edersiniz. Veyronun motoru dünya piyasasında en kötü motorlardan biri olarak görülür. Verimsiz vs diye :D
TSI çok iş yaptı VW lerin motor sıkıntısını bitirdi resmen. Golf V lerin 1,6 8v olan günleri neydi be :D
o belgeseli bende izlemiştim veyronun aslında 3000 hp üretebildiği söylendi,dogabilecek ısıdan dolayı yuklenmıyorlarmıs sanırım..
TSI motorları Veyron motoru ile kıyaslarsanız TSI lara hakaret edersiniz. Veyronun motoru dünya piyasasında en kötü motorlardan biri olarak görülür. Verimsiz vs diye :D
TSI çok iş yaptı VW lerin motor sıkıntısını bitirdi resmen. Golf V lerin 1,6 8v olan günleri neydi be :D
1.6 8v'in ne sıkıntısını gördünüz ??
ilkercom
22-02-2012, 13:26
Bi defa çok teknolojik. ayrıca aşırı az yakıyor.
Bi defa çok teknolojik. ayrıca aşırı az yakıyor.
İlker bey yaşınıza saygım var .. sizi ca-tr'den de tanıyorum...
varsa bildiğiniz bir sıkıntısı paylaşın ...
aynı motordan bende kullanıyorum...benim bildiğim şuan bile üretimi olan bir motor ..
TSI motorları Veyron motoru ile kıyaslarsanız TSI lara hakaret edersiniz. Veyronun motoru dünya piyasasında en kötü motorlardan biri olarak görülür. Verimsiz vs diye :D
TSI çok iş yaptı VW lerin motor sıkıntısını bitirdi resmen. Golf V lerin 1,6 8v olan günleri neydi be :D
gecen hafta moskovadaydım
VW hala bu motoru kullanıyor orada..
polo sedanlarda vardı mesela
1.6 8v'in ne sıkıntısını gördünüz ??
cok saglam motordur
ama cok yakar
2,5 yıl aynı motor golf kullandım
sonra 106 ardından vti aldım
vti daha az yakıyordu ordan hesapla..
106 yı soylemiyorum bile..
ilkercom
22-02-2012, 13:41
Bende seni tanıyorum. bindiğin aracı sana anlatacak değilim.
sorun sıkıntı olarak bişeyini duymadım. yanlız 16 valf motorlar üretileli 20 yıldan fazla oldu.
16 valf sisteminin yakıta olan faydası çok büyük.
2012 modellerde satışı olabilir. fakat bugün sıfır araba alıp 8v almak bence çok akıl karı değil.
Hele TSI almak varken .
Geçen sene de klimasız golf satılıyordu sıfır olarak.
İkinci el olarak alanlar ise genelde LPG takmak için alıyorlar. LPG ile uyumu güzel diye duydum.
Osman Bahadır
22-02-2012, 13:43
@xq288
1.6 8V 102ps hitler motoru 1980'li yıllarda tasarlayan mühendis sen misin? Neden alınıyorsun bu kadar? Tamam, arabanda o motor var. Ama bu o motoru en iyi motor yapmaz.
cok saglam motordur
ama cok yakar
2,5 yıl aynı motor golf kullandım
sonra 106 ardından vti aldım
vti daha az yakıyordu ordan hesapla..
106 yı soylemiyorum bile..
teşekkür ederim ..
şimdilik bişeyini görmedim... 205.000 Km...
@xq288
1.6 8V 102ps hitler motoru 1980'li yıllarda tasarlayan mühendis sen misin? Neden alınıyorsun bu kadar? Tamam, arabanda o motor var. Ama bu o motoru en iyi motor yapmaz.
merakımdan sordum... en iyi motorda demedim ... 8V SR Motor hakkında pek bişey bilmiyorum... bana göre tek sıkıntısı fazla yakması...
Hitler motor da neymiş yahu? Pancar motor. 1985 model Golf'tede aynısı var ,2010 modelde de aynısı var.
Egr tak, katalizor tak , elektronik kelebek yap , vs. vs.
Motor aynı motor ama...
Bende seni tanıyorum. bindiğin aracı sana anlatacak değilim.
sorun sıkıntı olarak bişeyini duymadım. yanlız 16 valf motorlar üretileli 20 yıldan fazla oldu.
16 valf sisteminin yakıta olan faydası çok büyük.
2012 modellerde satışı olabilir. fakat bugün sıfır araba alıp 8v almak bence çok akıl karı değil.
Hele TSI almak varken .
Geçen sene de klimasız golf satılıyordu sıfır olarak.
İkinci el olarak alanlar ise genelde LPG takmak için alıyorlar. LPG ile uyumu güzel diye duydum.
sıfır araba alırken tabi ki de 8v almak mantıklı değil ..
benim demek istediğim o kadar sıkıntısı yok demek ki de üretiyorlar ..
mechanic
22-02-2012, 14:07
konuştuğunuz motor da motor olsa... çok yakan vw motoru işte.
üretici açısınıdan bakarsanız;
8v nin vw ye maliyeti daha düşük neden koymasın ki, alıcısı varken...
ilkercom
22-02-2012, 14:08
aslında sıkıntısı var. emisyon değerleri yüksek yakıtı fazla. Bu motoru hala ısrarla üretmeleri kemikleşmiş VW kullanıcısına ucuza araç satmak.
Neticede elinde olan mal sıkıntısı yoksa yakıtı da seni yormuyorsa fazla da düşünmeye gerek yok.
ilkercom
22-02-2012, 14:09
konuştuğunuz motor da motor olsa... çok yakan vw motoru işte.
üretici açısınıdan bakarsanız;
8v nin vw ye maliyeti daha düşük neden koymasın ki, alıcısı varken...
o şekilde de küçümsememek lazım.
lewolved
22-02-2012, 15:37
Daha onceden verilmis olabilir Twincharger TSI in Animasyonu ve DSG tarihi arti calisma prensibi...
aqMySTgUPGo
hs4wiWXH4Lk&feature=related
bLackModeL
22-02-2012, 16:51
bilgiler gayet acıklayıcı olmus tskler ..
o belgeseli bende izlemiştim veyronun aslında 3000 hp üretebildiği söylendi,dogabilecek ısıdan dolayı yuklenmıyorlarmıs sanırım..
gücün belli bir kısmı ısıyla birlikte yok oluyor diye biliyorum. onu yok sayarsak 3000 hp üretiyor diye biliyorum.
mechanic
22-02-2012, 20:47
gücün belli bir kısmı ısıyla birlikte yok oluyor diye biliyorum. onu yok sayarsak 3000 hp üretiyor diye biliyorum.
3000i 5000i bilmem de , enerji dönüşümünün en kötü yolundan birisir otto dizel motorlar, harcanan enerjinin tahmini %30u harekete dönüşebiliyor.. kalanı ısı, sürtünme vs..
"The maximum combustion energy adds up to 3000 PS: 1000 is swallowed by the cooling system, 1000 goes through the exhaust, and 1000 is relayed to the four driven wheels;?1000 PS is a whole new dimension.
Kaynak: 2006 Bugatti Veyron EB 16.4 - Road Test & Review - Automobile Magazine (http://www.automobilemag.com/reviews/coupes/0511_bugatti_veryon/viewall.html#ixzz1n8scD1mV)
tsi guzel teknoloji valla.bundan sonraki aracim ins tsi olacak dizel yerine belki 1.9 kadar gtmicek ama yakiti yakin vergi avantajida var.bi abimiz jetta ile seri kullanimda 8lt yakiyor hey masallah diyorum
umut onatoglu
07-03-2012, 08:24
tsi guzel teknoloji valla.bundan sonraki aracim ins tsi olacak dizel yerine belki 1.9 kadar gtmicek ama yakiti yakin vergi avantajida var.bi abimiz jetta ile seri kullanimda 8lt yakiyor hey masallah diyorum
Gidip gitmemesi TSİ nin renklerine bagli birazda :D
mechanic
07-03-2012, 08:55
mevcut ülke şartlarında tsi fiyat farkını geç, en az litre hangi motorsa ona bincen valla.
mesela 1,2 vw motoru ortalama 7,5 lt yakıyor ibizada o olur, bundan az toyotanın 1,33 motoru var 6,5 felan mı ne yakıyor.
bakım masrafı da düşük benzinli motorun.
dizel motora fiyat farkı nerdeyse 9000 tl yi buldu orta sınıfta, 9000 tlye 45 depo benzin eder ..!!!
ilkercom
07-03-2012, 09:17
mevcut ülke şartlarında tsi fiyat farkını geç, en az litre hangi motorsa ona bincen valla.
mesela 1,2 vw motoru ortalama 7,5 lt yakıyor ibizada o olur, bundan az toyotanın 1,33 motoru var 6,5 felan mı ne yakıyor.
bakım masrafı da düşük benzinli motorun.
dizel motora fiyat farkı nerdeyse 9000 tl yi buldu orta sınıfta, 9000 tlye 45 depo benzin eder ..!!!
benzinli 45 depoyu bedavaya koyarken dizelin 30 depo yaktığını düşünürsen 70 80 depo sonra parasını çıkarıcak.
satarken dizel karlı olabilir ama eğer bi masraf çıkartırsa ? turbo veya enjektör gibi.
dizelin daha masraflı olduğu durumlar var.
bazı modellerde 13,000 lira fark var. Golf 1,6 benzinli ve dizel gibi.
lewolved
07-03-2012, 11:29
TSI TWINCHARGED (Alinti)
The 1.4l TSI* engine is the world’s first petrol engine with direct petrol injection and dual-charging
Teknik Ozellikler :
Up to 135kw
● Bosch Motronic MED 9.5.10
● Double injection catalytic converter heating
● Turbocharger with waste gate
● Additional Eaton supercharger
● Intercooler
● Maintenance-free timing chain
● Engine cover with vacuum tank for the intake
manifold flap control
● Continuous inlet camshaft timing adjustment (A load- and engine speed-dependent vane adjuster is used for the continuous inlet camshaft adjustment.
The adjustment range is a maximum 40° crank angle.)
● Grey cast iron with lamellar Graphite Engine Block
● Graphite coating on the piston skirts with 19 mm Piston Rings
● The forged crankshaft is made from Steel
● Duo-centric oil pump
● Dual-circuit cooling system
● Fuel system regulated according to requirements
● High-pressure fuel pump with a delivery pressure
of up to 150 bar
● Supercharger and Turbocharger boost pressure when the throttle valve is completely open. A pressure of up to 2.5 bar (absolute) is built up in the intake manifold.
B.cihangir
08-03-2012, 11:34
bence tsi hiçte az yakmıyor golf 5 1.4 tsi 140 hp var arkadaşım da benzin yetiştiremiyoruz arabaya ayrıcada çok arıza veren bi motor
TSI çok iş yaptı VW lerin motor sıkıntısını bitirdi resmen. Golf V lerin 1,6 8v olan günleri neydi be :D
1.6 8v'in ne sıkıntısını gördünüz ??
Bi defa çok teknolojik. ayrıca aşırı az yakıyor.
Arkadaş sormuş ne sıkıntısını gordun diye cevap teknolojik olmayıp çok yakmasımı ?
Komik olmuş bence, bilmiyorum kaç sene bu motoru kullandın yada ne sıkıntılar çektin.
Ben 2003 sonunda 2004 model Golf'umu sıfır aldım. 1.6 otomatik. Arabam suan 75bin km'de, bakımlarını hiç aksatmadım hep zamanında yaptım ne yolda bıraktı nede bakım harici para harcattı. Tek yapman gereken 4 sene dolduysa yada 90bın km geçtiyse devr daim sistemini ve termostatını değişmen gerekiyor. Maaliyeti bişey tutmamıştı ben değiştiğimde. Ben bunun harıcınde en ufak sıkıntı cekmedim, sıkıntılı bir motor olsaydı 2012 model araçların ustunde satılıyor olmazdı.
Çok yakması goreceli bir kavram evet yakıyor şehir içi, sehir dışı sabit hızda 25kuruşlara kadar iniyor. Burda golf lu arkadaşı yok senın arabanda o motor var dıye en ıyı motor mu sandın cart curt dıye kelime yapmıssınız adam en iyi motor dememış zaten ben bı sıkıntısını duymadım demış bende duymadım 8 senedir kullanıyorum ;)
2 ay önce 1.4tsi leon umda vardı sıfır araba, az km de sattığım için sıkıntısını görmedim ama 1.6 8v motor kadar sağlam olucagını asla dusunmuyorum.
Sabit hızda çok az yakıyor ortalama 4 litrelere kadar iniyor fakat şehir içi kullanımda genelde 9-10 arası. hacmıne ve beygirine göre çok iyi giden bir araçtı
ilkercom
08-03-2012, 22:10
hala satılıyor olması iyi olduğu anlamına gelmez.
sene olmuş 2012 45 bin para verip 8v motor almak mantıklı mı? onu geçtim sıkıntılı demedik zaten.
yakıt olayı da göreceli. kimisine şehir içi 6 litre yakması çok gelir kimisine 20 litre az gelir.
Burak Kasim
08-03-2012, 22:17
Guzel paylasim olmus, zevkle izledim, guzel bilgiler war.
hala satılıyor olması iyi olduğu anlamına gelmez.
sene olmuş 2012 45 bin para verip 8v motor almak mantıklı mı? onu geçtim sıkıntılı demedik zaten.
yakıt olayı da göreceli. kimisine şehir içi 6 litre yakması çok gelir kimisine 20 litre az gelir.
ben daha nasıl açıklıyım size ? halen satılıyor olması neye göre ıyı anlamına gelmıyor ? adamlar 1.6fsi koydu iki sene sattı.
bu adamlar gerizekalımı 20 senelik motoru halen arabaların ustune koyuyolar, arabalara 2 sene garanti veriyolar, sıkıntı cıksa olan kendı fırmasına olucak.
2012 de 45 mılyar verıp 1.6 motor almam, ama aynı araba aynı kasa 1.6 olanı 45 olup 1.4tsi olanı 60 ise 1.6 sını alırım. ben aldıgımda o vardı onu aldım şuan teknoloji baska. leonu alırkende 1.6 vardı gittim 1.4tsi aldım.
yakıt dediğin gibi göreceli zaten yaktığı kadar gitmediği kesin.
lewolved
09-03-2012, 09:24
Yakit bencede goreceli ancak bizde Astra J 2011 model 1.6 115 hp (manuel) ve Ford Fiesta 1.4 96hp otomatik arac var ikiside bnm aracim 1.4tsi 180hp den daha fazla yakiyorlar yani soyle diyim 50tl ye ben daha fazla yol gidiyorum hp yakit sarfiyati olayindan ben gayet memnunum ancak motor cok teknolojik DSG var bunlardan biri bozulursa garantide yoksa araba bana kardes olur:)
ilkercom
09-03-2012, 10:19
Geçen sene klimasız golf de sattılar onlar da iyiydi değil mi?
adamlar geri zekalı değil çok akıllı 20 senelik motoru koyuyorlar ve satılacağını biliyorlar. boş arabayı 40 liraya satmak büyük pazarlama yeteneği ister.
Motora sorunlu diyen olmadı zaten. hatta alıp direk lpg takan adamlar için en iyi seçeneklerden biri.
sene 2012 turbosuz araba almak mantıklımı :D 8v daha koymus honda o da hala 2012 de atmosferık satıyor.
ilkercom
09-03-2012, 12:02
Dikkatini çekerim yalnız Type R da atmosferik s2000 de :D onlarda mı kötü.
onu geçtim 1,8 motor ile 1,4 kadar emisyon salmak mı kötü.
Turbo 100 sene önce de vardı.
Glf&ASER
09-03-2012, 12:10
son teknoloji atmosferik 1.6 motor ne kadar yakıyor ki...an fazla aralarında uzun yolda 1lt oynar..
Dikkatini çekerim yalnız Type R da atmosferik s2000 de :D onlarda mı kötü.
onu geçtim 1,8 motor ile 1,4 kadar emisyon salmak mı kötü.
Turbo 100 sene önce de vardı.
tabikide güzel bişey ama hangi 1.4?
sen emisyonunamı bakıyorsun bı aracı alırken yoksa az mı yakıyor diyemi typer fılan değil allah askına tork varmı,1.4 tjeti düşün,1.6 fd6 dan az yakıyor çok kaçıyor kullanımı daha keyifli daha torklu.herkes turbo motorlara yükleniyor heralde salak değil koskoca bmw olsun diğer markalar.tamı tamına performans için kim gider 1.4t alır,typerı s2000 ı alan adam zaten devirli gidiyor performansını üstlerde alıyor.2.0tfsi nasıl bi makine peki?alıyorsun egzoz,daha büyük cooler ıvır zıvır 350 temiz temiz alıyorsun torkta cabası.
hondanın devirlenmesi de keyifli ama kalkıp fd6 1.6 için yok vtec açıyor şöyle böyle diyorlar gülüp geçiyorum gercek vtec in keyfide ayrı devir dönmek güzel.ama gündelikte sen ağırlıktan cok etkilenirsin,rakımdan etkilenirsin turboyla pek tınmaz :D
ilkercom
09-03-2012, 14:41
işte tam o konu hangi 1,4? misalen 140 lık tsi ile aynı emisyon :D 1,4 tsi 140 tüketimi ne kadar mesela. aslında golf 1,4 tsi 140 ile denk arabalar bunlar.
walla açık söyliym FD6 ların üzerinde ki R16 benim gözümde golf 1,6 8v den farksız. FD 6 ile uçuyoruz diyenlere bende gülüyorum. :D
Bi defa R18 in kırpılmışı. Ve en önemli konu 5 vites hali ile araba gitmiyor çok yakıyor.
Kıyaslarken R16 motoru sokarsan işin içine direk her araba FD6 dan üstün çıkabilir.
Ben HB almadan önce denedim FD6 ları harbiden çok geldi yakıtı gözüme.
Şu an trend turbo ancak sebebi emisyon ölçümlerinin sadece karbon monoksit üzerinden yapılması ve silindir hacmi. Yoksa dünya genelinde HP ye göre veya çeşitli etkenlere göre vergilendirme olsa ( misalen bütün gazlar ölçülse) her türlü motor seçeneği olur. yakında hepsi turbo olacak gibi görülüyor.
2.0 tfsi kullanıyorum günlük ve şehir içi dışı karışık 100kmden fazla yol yapıyorum ortalama tüketimim 9 litreye düştü şehir içinde çok sıkışık trafikte 11 litreleri bulabiliyor.
Gerçekten çok zevkli komşumuzda kullanılmayan bi tane both stock eg vtec var onla aynı yokuşı çıkarken o 4den 2 ye atarken ben otomatik araba kullanırmış gibi vites bile küçültmeden sabit gaz çıkabiliyorum basınc hızlanmasıda cabası :)
Ama merak ediyorum ep3 typer ile denesem sonuç ne olur
ilkercom
09-03-2012, 16:05
şehiriçi dışı karışık 7 litre yakıyor. şehirdışı ortam uygunsa 5 6 litre yakıyor :D
Yokuşlarda turbo illa ki avantajlı olur. ama 15 yaşında EG civic de bırakın artık tfsi gibi yokuş çıkmasın :D
15 yaşında filan ama 40bin kmde baba o zamanlar zevk diye almış hafta sonları kullanılmış inanılmaz kondisyonlu :)
cemsultan
10-03-2012, 01:24
Öncelikle belirtmek isterim ki merak ettiğim için soruyorum, tartışmak için değil;
Bu tsi motorların yağ yakma sorunu ne alemde, geçenlerde bir konu vardı scirocco cu bir arkadaş yağ yakmasından şikayet ediyordu, 1000 km de yarım litre falan deniyordu?
Bu motorlarda ki güncel durum nedir, ya da tsi ilk çıktığında alanların şu anki motor durumları nedir?
harbiden ya bu scirocco larmı çok yağ yakıyor sorunlarımı var bende çözemedim geçen önümde gidiyordu sabit gazda sorun yok gaza bastıkça beyaz arabamızı maviye boyadı namussuz :)
Ben su devirde 1.6 honda yada toyota motorunu savunana guluyorum devir fiyat performans devri az yaksin cok kacsin bu durumda 1.4 tsi 160 bg super arac gecen bi tanidik aldi jetta 8.5 ist de hemde hizli kullanir ve dsg 1.9 dizeli satasim geldi:)
Ben su devirde 1.6 honda yada toyota motorunu savunana guluyorum devir fiyat performans devri az yaksin cok kacsin bu durumda 1.4 tsi 160 bg super arac gecen bi tanidik aldi jetta 8.5 ist de hemde hizli kullanir ve dsg 1.9 dizeli satasim geldi:)
sizin şu tsi lar 150-200 k km sınırını "sıkıntı yaşamadan" devirsinler de öncelikli olarak, sonra konuşalım savunma/gülme mekanizmasını bence.
Ticari olarakmi kullaniyorsunki 200bin yapacaksin.ben smdi alsam seneden 10bin yapiyorum 10 sene skintisiz binerim essek gibi binenler dusunsun onu
Volkswagen Golf 1.4 TSI Comfortline 2007 Model 31.250 TL Sahibinden satılık ikinci el Gümüş Gri renk - 77001679 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sanruflu-hatasiz-kazasiz-ankara-arabasi-servis-bakimli-77001679/detay)
Volkswagen Golf 1.4 TSI GT 2008 Model 40.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Siyah renk - 77642586 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-acil-kredi-borcumdan-satilik-77642586/detay)
Volkswagen Golf 1.4 TSI Comfortline 2007 Model 33.000 TL Galeriden satılık ikinci el Siyah renk - 77672958 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-wv-golf-1-4-tsi-140-hb-comfortline-tiptronik-boyasiz-77672958/detay)
Volkswagen Golf 1.4 TSI Comfortline 2008 Model 33.500 TL Galeriden satılık ikinci el Siyah renk - 72879305 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2008-volkswagen-golf-1-4-tsi-comfortline-72879305/detay)
Volkswagen Golf 1.4 TSI GT 2007 Model 38.250 TL Sahibinden satılık ikinci el Siyah renk - 76987325 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-ozel-siparis-2007-golf-gt-ilk-sahibinden-76987325/detay)
bu sınır yavaş yavaş aşılıyor sanırım bu km'ler de araçlar çoğalmaya başladı..
aslan7333
09-04-2012, 14:40
Çok yararlı videolar,teşekkürler.
Teknoloji daha nerelere gidecek bilemiyorum adamlar 1.2 motorda 110 Hp alıyorlar..
Şu japonları ölesiye savunanlar yok mu :D
i-vtec07
12-05-2012, 21:33
yiğidi öldür hakkını yeme tsı motor gayet başarılı.bu arada hondacıyım.:D
lewolved
14-05-2012, 08:37
1.4 TSI New TSI engine with ACT Technology (Active Cylinder Management)
cBg4pUUnpck&feature=related
yxjGTBF-dVY
1.6 motorda sıkıntı duydun mu demişte, 1.6 motorun kaçıncı senesindeyiz hiçbir sıkıntı çıkarmaması gayet doğal. Sıkıntı anlamında bi sorun yok. Motor sıkıntısız. Ama motor sıkıntısız diye verimlilik düşük bir motora binmem şahsen.
1.6 8v motor 2.0 TFSI ile aynı yakıtı yakıyor neredeyse? Gidiş farkları bahsedilemez bile. E şimdi gelip biri ama bu motor sıkıntısız derse hadi ordan derim.
50k km 1.2TSI kullandım hiçbir sıkıntı olmadı araçta.
Bu aracım ise 42k km'de bakım hariç servis yüzü görmedi, TSI kullanırken turbo araç kullanımdaki püf noktalara özen gösterirsen hiçbir sıkıntı olmaz kolay kolay.
Yağ yakma sorunudur gidiyor. Benim aracımla aynı motor fakat herhangi bir yağ yakma sorunum yok benim. Yağ sıcaklığı denen bir gösterge koymuşlar adamlar oraya, arada bakılsa fena olmaz. 110-115'lere geldiğinde çok acele işim yoksa sıkıştırmayı bırakırım zaten. Ki bu rakamları kolay kolay göremiyorum.
Net'te 100k km devirmiş ve teste sokulmuş 118kw golf 6 var. Açıp bakabilirsiniz.
Hepsini geçtim, 1.6 ile TSI kıyaslaması komik olmuş. Sıkıntı duydun mu derken sanki TSI'ların 3ünden 2si patlak :D Yolda giderken aynı kilometreyi daha güçlü araçla 6.0lt/100km'de gitmek var, daha yavaş bir araçla 8.5lt/100km ile gitmek var. Hangisi mantıklı diye sorarım size :)
maliilhan
15-05-2012, 23:34
1.2 tsi da 8 valve tartışan ve 1.6 8v sr motora atıfda bulunan arkadaşalr
Ahmet Saraçoğlu
15-05-2012, 23:37
İlk posttaki videoların linklerini kooyalayabilirmi acaba birisi ,,, göremiyorum iPad de
1.2 tsi da 8 valve tartışan ve 1.6 8v sr motora atıfda bulunan arkadaşalr
Yakıt ve gidiş konusunu da tartışalım mı her ikisinin :)
mpowerpoyraz
27-05-2012, 21:24
Teşekkürler güzel anlatım ve bilgilendiirme olmuş....
İbrahim33
29-05-2012, 14:47
150 km menzille yola çıktım , 100 küsür km gittim , menzil 110 gösteriyordu :)
1.2 motor neden 8 valf ? silindirler küçük diye midir?
ilkercom
09-06-2012, 12:27
3 zylinder olabilir.
aligoldenstone
09-06-2012, 21:26
Paylaşım için teşekkürler..
Bir sorum olucaktı.
TSİ ile TFSİ motor arasındaki fark ne? Birz araştırdım.Fazla bişi bulamadım. Cupra bakıyordum ve TSİ VE TFSİ olarak 2 ye ayrılmışlar.Bunlar arasındaki fark ve hangisnin daha matıklı olduğunu açıklayabilirmisnz?
ilkercom
16-06-2012, 22:00
cahil halimle yazayım. ben tfsi iler 2.0 diye biliyorum.
benım arabada tfsi 1.4 125 bg diye geçiyor.audi tfsi ,diğerleri tsi ,pek fark yok heralde
TSI'lar turbo ve kompresor, TFSI lar yanlızca turbolu motorlar diye biliyorum ben?
2.0 tsi lar var sadece turbo,golf r lar vs.isim farkı var sanırım sadece
Gokhan43
17-06-2012, 00:33
Ayni ikisi de bir farklilik yok.
audilover
17-06-2012, 00:56
2.0 tfsi lar ve 2.0 tsi lar arasinda bir dunya farklilliklar var Ayni degiller audide kullanilan a5 de ornegin variable valve lift teknolojisi kullaniliyor buda daha fazla tork almalarina sebep ecular farkli bir suru farkli major degisiklikler var.
Audi B8 A4 A5 2.0 TFSI Audi Valvelift System Part 1 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=gWrrS4FoAQI)
1.4ler de bir fark varmı raşit abi?
Arasts61
17-06-2012, 12:12
var major değil ama minör farklar var :D
zaten minör vardır abi bizde anca da neymiş o ufak farklar merak ettim,sanırım leonla a3 ler aynı.leon tsi ,a3 tfsi mesela.
Arasts61
17-06-2012, 12:54
zaten minör vardır abi bizde anca da neymiş o ufak farklar merak ettim,sanırım leonla a3 ler aynı.leon tsi ,a3 tfsi mesela.
o kadarını ben bilmem, med17lover:D bilir.
TSI : Turbocharged Stratified Injection
TFSI : Turbocharged FSI (Direct Injection)
FSI motorun çalışma prensibiyle çalışan ancak turbo beslemeli olan motorlar TFSI diye geçiyor.
TSI ise stratified : tabakalı demek ama nasıl olduğunu bilmiyorum, ancak TSI'lar 1.4 140-150-160-170-180'ler. Twin beslemeli olan araçlar tsi diye biliyorum ben. Diğer sadece turbolu olanlar TFSI diye biliyorum.
VW artık hepsine TSI diyor. :) Audi hepsine TFSI diyor.
Seat ve Skoda arada kalıyor :P
FSI olayındaki lekeyi temizlediler resmen TSI ile. ve 1.4 160 Hp bir araçtan 6.8 LT gibi bi ortalama tutturmak mumkun :) Bknz: Benim Aracım :)
FSI olayındaki lekeyi temizlediler resmen TSI ile. ve 1.4 160 Hp bir araçtan 6.8 LT gibi bi ortalama tutturmak mumkun :) Bknz: Benim Aracım :)
6,8 mi gerçekten bu kadar az yakıyor mu?şehir içi kaç
6,8 mi gerçekten bu kadar az yakıyor mu?şehir içi kaç
9 u kolay kolay geçmiyor Onur, ki bahsettiğim araç revo yazılım + egsozlu falan eski GRY rocco
FSI olayındaki lekeyi temizlediler resmen TSI ile. ve 1.4 160 Hp bir araçtan 6.8 LT gibi bi ortalama tutturmak mumkun :) Bknz: Benim Aracım :)
Fsi sadece tsi'a geçiş motoru. Kendim kullandığımdan söylemiyorum performansı yetersiz torku yok ama bir depoyla 550km rahat gidebiliyorum şehir için basarak.
Leke göremedim ben?
Osman Bahadır
05-09-2012, 23:48
FSI - TSI farkı turbo beslemedir. Bu açıdan FSI, TSI'ın babasıdır. FSI kötü motor değildir. Direkt enjeksiyonlu atmosferik motor bu kadar oluyor. Atmosferik motoru turbo motor ile kıyaslamak acımasızlık olur.
TSI'ın temel özelliği turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu küçük hacimli benzinli bir motor olması. Bu ilk değil, son da değil, olmayacak da. Ama TSI'ı özel kılan şeyler ayrıntılarda gizli. Twincharger motorlar sınıfında öncü. Tek turboşarjlı 122-125hp'lik motorlar ise özel su soğutmalı aftercooler gibi seri üretim bir araçta bulunması zor özellikler barındııyor.
Yoksa o hacimden o gücü almak zor değil. Misal benim t-jet'im. Eldeki port enjeklsiyonlu fire motora turbo uygulayıp gerekli güçlendirmeleri yapınca bile zaten yeterli güce, sağlamlığa ve ekonomiye ulaşmış oluyorsunuz.
SeZaR #1
06-09-2012, 14:18
'Halkın Otomobili' nin yaptığı en iyi motor :)
rebeloghy
06-09-2012, 19:05
peki bisey sormak istiyorum ben tsi kullanan yada kullanmıs kisilere. vtec2 sattım 1 hafta önce, 1.4 tsi almak bi chip bi dp ile daha da tatlı hale getirmek cok mantıklı geliyor fakat.... kuzenim 2009 scirocco sattı bu yıl. 2.0tsi dı siparisle gelmisti.. 60bin kmye geldi kac servise girdi cıktı sonuc aynı arac yag yakıyor... bunu konuyu baltalamak icin değil ciddi anlamda soruyorum. acaba tsi'ların belli bir seride sadece bu yag sorunu var da 122 ve 140hp lik olanlar daha mı saglıklı böyle bi olayı yasadıktan sonra 1.4 tsi'a güvenmeli mi???
ilkercom
06-09-2012, 19:25
benim merak ettiğim konu şehir içi 9 diyor 1300 kg 140 160 hp bir araç için zaten normal değer değil mi? fiat bravolar filan ne yakıyor ? veya işte turbolu bu araçlar. astra vs.
Trance-R
06-09-2012, 19:49
TSI'ın yağ yakmasının nedeni , bildiğim kadarı ile ucuz yağ yada kalitesiz yağ kullanımından kaynaklı.
Castrol , mobil 1 , motul gibi yağlar deneyin ...
Westi555
06-09-2012, 23:20
Ben golf gt'de mobil1 esp 5w-30 kullaniyorum, 10.000 km de bir degistiriyorum çıkan yağıda boş yağ bidonuna alıyorum, şimdiye kadar hiç eksiltme yapmadı.
Ayrıca bu yaz Ankara'dan Didim'e 4 yolcu ile gittim ( 730 km ) klima'yı çok az kullandım, ortalama hız 100-110 km, tüketim 5.4 litre.
Dönüş yolu yine aynı mesafe ancak biraz ipin ucu kaçtı, 130-140 km ile geldik 7.1 litre.
Bu benim uzun yol tecrübem.
Hocam yazın Ankara-Didim klimasız eziyet etmişsiniz resmen :) Tüketim değerleri çok iyi
Osman Bahadır
07-09-2012, 00:21
benim merak ettiğim konu şehir içi 9 diyor 1300 kg 140 160 hp bir araç için zaten normal değer değil mi? fiat bravolar filan ne yakıyor ? veya işte turbolu bu araçlar. astra vs.
Manifolddan port enjeksiyonlu 1.4 t-jet bravo ile 1.4 TSI'larla aramızda ortalama 0.5 litre fark oluyor. Örneğin arkadaşın 5.4 litre tükettiği tam yüklü 110km sabit hız uzun yol şartlarında bravo t-jet'le de 5.9 litre tüketimimiz oluyor. Gerçi arkadaşın parkurunda bir de Ankara-Didim rakım farkı var. Ama her halükarda TSI'a yaklaşsa da TSI kadar ekonomik olamıyor. Bunu da direkt enjeksiyon, port enjeksiyon farkına veriyorum ki gayet normal. Tabi port enjeksiyonun avantajını da LPG ile kullanıyorum, orası ayrı... :)
Ankara - Bodrum 2 kişi + çocuk + bagaj
ort. hız: 106 km/h ort. tüketim: 6,5lt. gidilen yol: 720 km.
Denizli'de güneş doğdu. :) Sonrasında klima açık...
rebeloghy
07-09-2012, 11:59
ucuz yag kullanımı denmis de 2009da 52bin€ ya gelen aracta ucuz yag kullanmamısızdır bence :))
ilkercom
07-09-2012, 18:47
Manifolddan port enjeksiyonlu 1.4 t-jet bravo ile 1.4 TSI'larla aramızda ortalama 0.5 litre fark oluyor. Örneğin arkadaşın 5.4 litre tükettiği tam yüklü 110km sabit hız uzun yol şartlarında bravo t-jet'le de 5.9 litre tüketimimiz oluyor. Gerçi arkadaşın parkurunda bir de Ankara-Didim rakım farkı var. Ama her halükarda TSI'a yaklaşsa da TSI kadar ekonomik olamıyor. Bunu da direkt enjeksiyon, port enjeksiyon farkına veriyorum ki gayet normal. Tabi port enjeksiyonun avantajını da LPG ile kullanıyorum, orası ayrı... :)
Tüketimler bana fazla geldi açıkçası. Tabii ki golf gibi bir araç için albea kadar yakması beklenmez ancak çok az yakıyor denen araçlar bu kadar yakmamalıydı ve kendi aracıma baktığımda daha makul tüketimler yakalamıştım o güzergahlarda. Bir avantajı yüksek rakımlı kısımlarda çekiş kaybı olmaz tsi ile.
Westi555
08-09-2012, 00:39
Hocam yazın Ankara-Didim klimasız eziyet etmişsiniz resmen :) Tüketim değerleri çok iyi
Yola çıktığımız saatlerde pek ihtiyac olmadı ama didime yaklastikca klima' yi actik elbette.
Westi555
08-09-2012, 00:45
Tüketimler bana fazla geldi açıkçası. Tabii ki golf gibi bir araç için albea kadar yakması beklenmez ancak çok az yakıyor denen araçlar bu kadar yakmamalıydı ve kendi aracıma baktığımda daha makul tüketimler yakalamıştım o güzergahlarda. Bir avantajı yüksek rakımlı kısımlarda çekiş kaybı olmaz tsi ile.
Aslinda uzun yol ile gündelik kullanimda yakit tüketim farki yok gibi, uzun yolda cok az yaktigini düşünmesemde, sehir icinde de bu degerlere yakin Oldugu icin ekonomik sayilir diye düşünüyorum.
Osman Bahadır
08-09-2012, 00:46
Tüketimler bana fazla geldi açıkçası. Tabii ki golf gibi bir araç için albea kadar yakması beklenmez ancak çok az yakıyor denen araçlar bu kadar yakmamalıydı ve kendi aracıma baktığımda daha makul tüketimler yakalamıştım o güzergahlarda. Bir avantajı yüksek rakımlı kısımlarda çekiş kaybı olmaz tsi ile.
Aynı şartlarda civic 1.8 daha iyi bir tüketime sahipse gerçekten önemli bir başarı demektir bu motor açısından.
gurkanberk
09-09-2012, 12:33
saolasın gayet güzel bi video ..
Henüz iki haftalık 1.2 tsi jetta sahibiyim..
Araç ile yaptığım toplam km 280 i geçti.. Şuana kadar araca acemi olmamla birlikte ortalama yakıt tüketimim tamamı Ankara (Batıkent-Eryaman-Şaşmaz-Batıkent Metro-Ankamall) şehir içi tüketimimdir. %65 ş.içi karma tüketim desek yanılmayız ortalama hızı hatırlamıyorum ama 37yi geçeceğinide pek sanmam..
Tüketim değeri 6.4 lt/100km..
1.6hdi kadar az yakmasada benzin için mükemmel değerler aynı güç için 15-20.000TL fazladan verip dizel neden alınır ki?
1.4 TSI 180 lik yağ sorununda kayda değer bir gelişme henüz yok dimi?
Westi555
07-10-2012, 09:50
O sorun tamamen çözüldü.
O sorun tamamen çözüldü.
Peki bu egzoz spirali sıkıntısını nasıl gideririz hakan abi? Zırıl zırıl zırıl çalar saat gibi araba alt devirlerde rampa kalkışlarında çalıp duruyor..
Sinir bozucu bir ses yahu.. :icon_wack
Henüz iki haftalık 1.2 tsi jetta sahibiyim..
Araç ile yaptığım toplam km 280 i geçti.. Şuana kadar araca acemi olmamla birlikte ortalama yakıt tüketimim tamamı Ankara (Batıkent-Eryaman-Şaşmaz-Batıkent Metro-Ankamall) şehir içi tüketimimdir. %65 ş.içi karma tüketim desek yanılmayız ortalama hızı hatırlamıyorum ama 37yi geçeceğinide pek sanmam..
Tüketim değeri 6.4 lt/100km..
1.6hdi kadar az yakmasada benzin için mükemmel değerler aynı güç için 15-20.000TL fazladan verip dizel neden alınır ki?
C segmentinde hangi modelde dizel benzinli arasında 15-20 bin tl fiyat oynuyorki?
Aradaki fark 4000 tl'ye kadarsa bence dizel alaya yeterlidir tabi ne kadar yol yapılıyor vs çok etken var
C segmentinde hangi modelde dizel benzinli arasında 15-20 bin tl fiyat oynuyorki?
Aradaki fark 4000 tl'ye kadarsa bence dizel alaya yeterlidir tabi ne kadar yol yapılıyor vs çok etken var
Jetta 1.2 TSI 105 PS Trendline 42.500
Jetta 1.6 TDI 105 PS Trendline 56.200
ayrıca yakıt günceli arkadaşlar.. her sabah 3.5km akşam 3.5km ısınmadan kontak kapa ile ortalamam biraz yükseldi.. 1000km sonunda 7.2lt/100km..
yoğun ş.içi trafiklerinde yakıt tecrübem 8.0-8.5 lt/100km
ilkercom
15-10-2012, 14:57
yılda 20 bin km yapmıyorsanız dizel almak mantıklı değil. ayrıca dünya para verip cruise control olmayan arabaya binmek ayrı bi olay. corolla olsun diğerleri olsun 56 bin 60 bin verip teneke gibi donanımsız bişey almak çok yazık.
yılda 20 bin km yapmıyorsanız dizel almak mantıklı değil. ayrıca dünya para verip cruise control olmayan arabaya binmek ayrı bi olay. corolla olsun diğerleri olsun 56 bin 60 bin verip teneke gibi donanımsız bişey almak çok yazık.
valla yazık ama ya iyisi iyi para ya da iyisi donanımsızı makul para.. ötv 'den bu kadar geçirilmiş durumdayken ucuza iyi ve donanımlı araba malesef yok.. aslan demiş ya ah bi dönebilsem diye :D
ilkercom
15-10-2012, 15:05
Geçen ay maslak çiftkurtlarda kampanya vardı 47 bine full donanımlı civic vardı :D şimdi rahat 5 bin zamlı satıyorlardır. Corolla dizel satıp civic alacaktı bizim arkadaş. corollayı sattı civic alıncaya kadar zam geldi :D kredi kampanyası ile beraber toplamda 15 lira gibi avantajı olacaktı.
şimdi gitse elindeki para ile trendline jetta almaya kalksa corolladan hiç farkı yok. manuel klima jantlar kapaklı vs vs.
Nasıl bi memlekette yaşıyoruz en paçoz arabalar 40 50 bin. Bi depo benzin 250 lira. yuh yani.
6,8 mi gerçekten bu kadar az yakıyor mu?şehir içi kaç
Ciddi Anlamdaki sakin kullanımlarda 90Km/h ' de bu verileri almak mumkun. Ama orta halli şehir içi trafiginde 9 Litrenin altına indirmek resmen sanat icra etmek gibi birşey :) [ 160 HP için ]
FSI ' daki lekeden kastım kötü motor demek değildi, oradaki arkadaş beni yanlış anlamış biri atmosferik diğeri turbo motorken karşılaştırmak olmaz. Ancak FSI motorun yetersizliği ve TSI teknolojisnden cok geride oldugundan bahsetmek istedim hepsi bu. İyi çalışmalar herkese.. :)
Onurkk06
28-10-2012, 08:35
Benim de dsg ile alakalı bi sorum olacak mesela sert bi yokuş iniyorum gazı bırakıyorum vites 4 de 4000 devire fln çıkıyor üst vitese geçmiyor nedendir gaza bas çek yapınca geçiyor
fatihcelik
28-10-2012, 09:12
1.4 TSI 180 lik yağ sorununda kayda değer bir gelişme henüz yok dimi?
servise şikayette bulunursanız aracı kontrole alıyorlar 1.000 km sonra tekrar servise gidiyorsunuz yağ tüketimine bakıyorlar . benim arabam 1.000 km de 250 ml eksiltmişti zaten bende 3000-3.500 km de 1lt yağ ekliyordum doğuş bu seviyelere normal dedi ve 196 tl lik parçayı değiştirmedi :mad: 1.000 km de 750 ml falan eksiltmesi lazım ki değiştirsinler .bende parçayı sipariş edip özel serviste değiştirdim :Deli:
Yokus asagi yuksek devir olmasi,akilli sanzimanin yardimi. Motor freniyle yavaslamana,en azindan hizlanmamana yardimci olur...
Tsi larin yag yakma sorunu hic yok denicek kadar az suan...
twinkerem
30-10-2012, 13:51
walla iyi motorda daha önceki jetta golf filan tsi 160hp likler motor patlatıyodu bunlar nasıl bilmiorum
Yazdıklarımı tamamen gerı alıyorum. 6.8 Lıtreyı Stock Haldeyken goruyordum sımdı mumla arıyorum. DP Yazılım DV derken 10 lıtrenın altına ınemıyorum arkadaş :D
İbrahim33
26-11-2012, 00:48
Geçen ay maslak çiftkurtlarda kampanya vardı 47 bine full donanımlı civic vardı :D şimdi rahat 5 bin zamlı satıyorlardır. Corolla dizel satıp civic alacaktı bizim arkadaş. corollayı sattı civic alıncaya kadar zam geldi :D kredi kampanyası ile beraber toplamda 15 lira gibi avantajı olacaktı.
şimdi gitse elindeki para ile trendline jetta almaya kalksa corolladan hiç farkı yok. manuel klima jantlar kapaklı vs vs.
Nasıl bi memlekette yaşıyoruz en paçoz arabalar 40 50 bin. Bi depo benzin 250 lira. yuh yani.
Arabaya binmek hem masraflı hemde lüks oldu artık...
çok güzel paylaşım teşekkurler
onlineparaci
11-07-2014, 11:37
Çok yararlı bilgi olmuş. Teşekkürler.
Çok yararlı bilgi olmuş. Teşekkürler.
Bi bitmediniz amk
Spamladım
by_speedvw
12-07-2014, 00:57
Peki bu egzoz spirali sıkıntısını nasıl gideririz hakan abi? Zırıl zırıl zırıl çalar saat gibi araba alt devirlerde rampa kalkışlarında çalıp duruyor..
Sinir bozucu bir ses yahu.. :icon_wack
egsoz spreli sesi değil o turbo lag yaparkenki wesgate nin zırıltısı tüm 1.2 tsi larda var ve normal :icon_tup:
ilovevti
14-07-2014, 11:07
iki şeye cevap vermek istedim.
1. 8v motor iyi olmasa hala satılır mıydı diye basit bir mantık kuran arkadaşlara sesleniyorum; şu an markasını bile unuttuğum çin malı araçlar 2014 yılında hala satılıyor ve normal orta sınıf araçların ön direğe kadar girmediği kazalarda bagaj kapağına kadar giriyorlar. sizin mantığınıza göre bu araçlar da iyi o zaman hala satılıyorlar :)
2. 1.4 tsi ile 12 litrenin altına düşemedim ben daha düşük değeri 2.0 mazda 6 da ve aynı değeri 2.4 honda accordda alıyorum ve birisi başka birinin sizin tsi tdi larınızın kaç tanesi 200bini devirebiliyor dediğinde eşşeğe mi biniyoruz senede 10bin yeter demiş ama tsi tdi ın daha iyi olduğunu savunuyor. Allah aşkına hepiniz içten içe biliyorsunuz ne kadar çok sorun çıkaran yağ yakan turbo cortlatan uzun süre sağlam kalamayan (şimdi birisi 400binde fotoğraf atar istisnalar hariç arkadaşlar) motorlar olduklarını. gitmiş toyota ve honda nın motoruyla kıyaslamış bazı uçuk arkadaşlar :D komik olmayalım ne kadar apaçinin bilinçsizin eline düşse bile 200.000 çok düşük bir rakam japon araçlar için ve hala sorunsuzca gidebiliyorlar. bir video vardı golf ile honda hurdaları var yağsız çalıştırıyorlar (golf değil bmw de olabilir ama golf diye hatırlıyorum) bu ekstrem durumda bile aradaki dayanma süresi farkı japon bir araç ile vw grubunun hassas (birilerinin değimiyle şeker çocuk arabası) motorlarının kıyaslanamayacağı apaçık ortada. fanatikliği bırakalım komikleşmeyelim :) ben verimsiz demiyorum tabiki 20 yıllık 1.6 atmosferik ile 2 yıllık 2.0 tfsi kıyaslarsanız daha verimli bir araca biniyorsunuz :D veya eğer araç kullanma zevkini devirden değil de basınca burun kaldırmasından alıyorsanız daha iyi araçlarınız var :) ama kaç sene sonra araç hurda olacak? oturup düşünün
ahmet_xy
14-07-2014, 11:16
2. 1.4 tsi ile 12 litrenin altına düşemedim ben
nasıl becerdin bunu? benim polo gti'ın ortalama tüketimi şu anda 7.1 lt
ilovevti
14-07-2014, 11:19
sırf marka yüzünden donanımsız şahin gibi arabaya 70 bin tl verenlere de anlam veremiyorum daha donanımlı aynı sınıf farklı marka 45-50 bin değerlerine araçlar varken. zevk meselesi tabi verilir ama bir de savunmak ayrı komik oluyor.
ilovevti
14-07-2014, 11:20
nasıl becerdin bunu? benim polo gti'ın ortalama tüketimi şu anda 7.1 lt
122 lik golf 6 ile ortalama tamamen şehir içi karışık kullanımda 12 litre ve daha altını görmedim ben. 2.0 mazda 6 aynı kullanımla 11 litre ortalama ve 2.4 accord aynı kullanımla 12-14 litre. fotoğraf atmaya çalışırım.
122 lik golf 6 ile ortalama tamamen şehir içi karışık kullanımda 12 litre ve daha altını görmedim ben. 2.0 mazda 6 aynı kullanımla 11 litre ortalama ve 2.4 accord aynı kullanımla 12-14 litre. fotoğraf atmaya çalışırım.
Aracınızda problem vardır.122 lik golf 6 manuel,egsoz,hava filtresi,downpipe,yazılım,ort tuketım 8.5 9 litreydi kendi kullanımım.
ilovevti
14-07-2014, 11:27
Aracınızda problem vardır.122 lik golf 6 manuel,egsoz,hava filtresi,downpipe,yazılım,ort tuketım 8.5 9 litreydi kendi kullanımım.
sizin aracın yazılımsız ve 18'' jantlı hali sürekli servis bakımlı daha 40binde
golf 6 kullanıyorum 122. ve şahinle kıyaslayamazsınız üstünüze çullanırlar burda :) 70 80 vermedik 45 verdik 2 sene önce. 2 senedirde şehir içi 12 görmedim. ha ilk çalıştırdıgımda 30 bile gördüm o ayrı ama köşeyi dönene kadar :) genelde ş.içi ortalaması izmir trafiginde 8-9 arası. ş.dışı 5.5
122 lik golf 6 ile ortalama tamamen şehir içi karışık kullanımda 12 litre ve daha altını görmedim ben. 2.0 mazda 6 aynı kullanımla 11 litre ortalama ve 2.4 accord aynı kullanımla 12-14 litre. fotoğraf atmaya çalışırım.
istanbul trafiğinde hybrit araba bile 8 lt benzin harcıyor..
M U R A T
15-07-2014, 07:51
122 lik golf 6 ile ortalama tamamen şehir içi karışık kullanımda 12 litre ve daha altını görmedim ben. 2.0 mazda 6 aynı kullanımla 11 litre ortalama ve 2.4 accord aynı kullanımla 12-14 litre. fotoğraf atmaya çalışırım.
o senin başarın :)
sırf marka yüzünden donanımsız şahin gibi arabaya 70 bin tl verenlere de anlam veremiyorum daha donanımlı aynı sınıf farklı marka 45-50 bin değerlerine araçlar varken. zevk meselesi tabi verilir ama bir de savunmak ayrı komik oluyor.
Şirket işi her türlü arabaya aşağı yukarı bindim, uzun yolda yaptım çoğu ile en vazgeçilmezim golf7 oldu, kolay kolay başka markayla kıyaslanacak bir araç değil, (üst segmentler hariç) ondaki hassasiyeti sürüş kolaylığı ve esnekliği nadir arabada buluyorum ben, kusura bakmada şahin ile bu aracı kıyaslaman bayağı ilginç olmuş,bile bile şahin ile golf'ü kıyaslama yapıyorsan araba bilgilerini ve tecrübelerini bir daha gözden geçir
122 lik golf 6 ile ortalama tamamen şehir içi karışık kullanımda 12 litre ve daha altını görmedim ben. 2.0 mazda 6 aynı kullanımla 11 litre ortalama ve 2.4 accord aynı kullanımla 12-14 litre. fotoğraf atmaya çalışırım.
122tsi ile 30bin kilometre sıkısık trafikte 9.5 litreyi hic gecmedim;
limitorde falanmi geziyosunuz?
CC ile 10'un üzerini de ben hiç gömedim normal şartlar altında...
OrcunInce
16-07-2014, 11:56
122 lik golf 6 ile ortalama tamamen şehir içi karışık kullanımda 12 litre ve daha altını görmedim ben. 2.0 mazda 6 aynı kullanımla 11 litre ortalama ve 2.4 accord aynı kullanımla 12-14 litre. fotoğraf atmaya çalışırım.
Ufak at hocam, burada yemezler ;)
bulenthaliloglu
18-07-2014, 10:26
Mazda 6 2.0 sıfırını 100 bine alırsın 40 bine satamazsın....
Servisini her yerde bulamazsın.....
Sorunsuz olabilir ama bir araba ilede ömrünü geçiriyor olamazsın...
Ha nikah kıydık biz ayrılamayız diyorsan o ayrı :)
ilovevti
21-07-2014, 19:37
golf 6 kullanıyorum 122. ve şahinle kıyaslayamazsınız üstünüze çullanırlar burda :) 70 80 vermedik 45 verdik 2 sene önce. 2 senedirde şehir içi 12 görmedim. ha ilk çalıştırdıgımda 30 bile gördüm o ayrı ama köşeyi dönene kadar :) genelde ş.içi ortalaması izmir trafiginde 8-9 arası. ş.dışı 5.5
golf ile şahini kıyaslamadım daha doğrusu sadece golf ile kıyaslamadım bir çok araç var donanımsız ve uçuk fiyatlı akıl mantık erdiremediğim eski modelleri iyiydi bunlar da iyidir mantığıyla alınan. 45bin lira 2 sene önce idi şimdi eğer boş almayayım diyorsanız 45 bin hayal :o
Şirket işi her türlü arabaya aşağı yukarı bindim, uzun yolda yaptım çoğu ile en vazgeçilmezim golf7 oldu, kolay kolay başka markayla kıyaslanacak bir araç değil, (üst segmentler hariç) ondaki hassasiyeti sürüş kolaylığı ve esnekliği nadir arabada buluyorum ben, kusura bakmada şahin ile bu aracı kıyaslaman bayağı ilginç olmuş,bile bile şahin ile golf'ü kıyaslama yapıyorsan araba bilgilerini ve tecrübelerini bir daha gözden geçir
halk olarak inceyi değil kalını görmek her şeyi düz mantık anlamakta üzerimize yok. şahin ile golf kıyaslamadım. biraz ironi yaptık. empati kurmaya çalışın. golf ün uzun yoldaki rahatlığı sadece ses yalıtımı onun dışında direksiyon hisleri olsun verdiği haz olsun ben bir çok uzak doğu aracında daha başarılılarını gördüm.
122tsi ile 30bin kilometre sıkısık trafikte 9.5 litreyi hic gecmedim;
limitorde falanmi geziyosunuz?
ara ara sert kullandık son zamanlarda egzozdan dolayı, sistemi geliştirmeye çalışıyoruz. ama öncesinde de 9 üzeriydi adım gibi hatırlıyorum. bol yokuşun etkisi vardır belki araç genelde bol yokuşlarda kullanılıyor, örnek verdiğim mazda ve honda araçlar da aynı yollarda kullanılıyor bu arada. belki küçük hacimli motor ve turbo nun yokuş karşısında verdiği standart tepkiden dolayıdır bu kadar çok yakması diye düşünüyorum 2 yıldır.
CC ile 10'un üzerini de ben hiç gömedim normal şartlar altında...
bütün araçlar arasında en sakin sürdüğümüz araç cc idi ve 10 litre aldığımız en dip değerdi.
Ufak at hocam, burada yemezler ;)
üslup çok kaliteli, aynı en sonda yaptığınız laf sokma belirtisi sandığınız göz kırpma gibi
Mazda 6 2.0 sıfırını 100 bine alırsın 40 bine satamazsın....
Servisini her yerde bulamazsın.....
Sorunsuz olabilir ama bir araba ilede ömrünü geçiriyor olamazsın...
Ha nikah kıydık biz ayrılamayız diyorsan o ayrı :)
20 yıldan uzun süredir ailecek mazda süreriz. sıfırını şimdiye kadar en yüksek 65 bine aldık ve full+full + full lerdi hepsi (alacağınız zamanı bileceksiniz). ayrıca bir süre önce bir 2009 mazda 6 sattık full idi 70 bin km de idi ve 52 bin tl ye satıldı boyalı tampon ve değişen kapı sacı vardı. izmir, ankara, bursa, adana, kayseri, istanbul v.b bir çok şehirde yaşadık şimdiye kadar 1 kere bile servis sıkıntısı çekmedik. hatta doğuş oto servisleri ve teknik oto kosifler oto tarzı büyük servislerin bile sağlayamadığı müşteri memnuniyeti ve ikramı sadece mazda servislerinde bulduk. bir bozukluk olmamasına rağmen direksiyon kutumuzu değiştirdiler (ücretsiz), sonradan servis tarafından temin edilen navigasyonlu multimedya konsulunu ücretsiz onardılar, sanayide verilen fiyatlardan bile hep daha uygundular, aracımızı iş yerimizden alıp servisini yapıp geri bıraktılar çoğu zaman, ufak tefek şehir hasarlarını ücretsiz onardılar vs vs. ben hiç bir serviste görmedim. siz sanırım rx8 ler sürekli motor yiyor yağ yakıyor diyen hurafecilerden aldınız bilgileri :) ayrıca şu an çalıştığım işim ve okul hayatımda bir problem çıkmazsa inşallah yaz dönemine bir rx8 ile girmeyi planlıyorum bir ekonomik sıkıntı yaşamazsam ve nikah düşünüyorum sizi şahidim yapmayı isterim :) ömür boyu mutluluğa evet deyişimize şahit olmak ister misiniz?
M U R A T
22-07-2014, 08:16
tamam beyler tsi ları satın :)
ilovevti
22-07-2014, 08:33
tamam beyler tsi ları satın :)
be devirde küçük hacimli turbo benzinli motorlar arasında en mantıklısı tsi lar ben tsi ları satın yakın demedim. sadece araç satanların ve kullananların aşırı iyimser ben sürekli 6 yakıyorum diye gezmesi bana batıyor. biz de kullanıyoruz sabah akşam emekli gibi gezmezsen eğer o değerler olmuyor işte insanlar bunu bilsin yeter. 30 yaşına gelmiş bir insanın bu kadar basit anlaması ve dalga geçer tavırları çok komik kaçıyor :)
yasindemir
22-07-2014, 09:07
TSI yükleyince 2 lt'lere rahat kafa tutan, az basınca dizellere yakın yakan tek motordur NOKTA
M U R A T
22-07-2014, 09:32
[QUOTE=ilovevti;7561629]be devirde küçük hacimli turbo benzinli motorlar arasında en mantıklısı tsi lar ben tsi ları satın yakın demedim. sadece araç satanların ve kullananların aşırı iyimser ben sürekli 6 yakıyorum diye gezmesi bana batıyor. biz de kullanıyoruz sabah akşam emekli gibi gezmezsen eğer o değerler olmuyor işte insanlar bunu bilsin yeter. 30 yaşına gelmiş bir insanın bu kadar basit anlaması ve dalga geçer tavırları çok komik kaçıyor :)[/QUOTE
ben 6 küsürlerle geziyorum ş.içi kendi gördüklerime mi sana mı inanayım ayrıca 23 yaşında birinin bu konuda kesin bu böyledir gibi cümleler kurması asıl komik kaçan :)
Ahmet Saraçoğlu
22-07-2014, 09:37
1.2 de gözüm yol bilgisayarında gezersem 6 6.2 , aldırmaz normal kullanırsam 8 8.1 yakıyorum.
öncelik tüketim olmak kaydıyla 1.2 de ısrarcı olarak çok şey kaçırıyor muyum?
1.2 lere yazılım yapılabiliyormu?
[QUOTE=ilovevti;7561629]be devirde küçük hacimli turbo benzinli motorlar arasında en mantıklısı tsi lar ben tsi ları satın yakın demedim. sadece araç satanların ve kullananların aşırı iyimser ben sürekli 6 yakıyorum diye gezmesi bana batıyor. biz de kullanıyoruz sabah akşam emekli gibi gezmezsen eğer o değerler olmuyor işte insanlar bunu bilsin yeter. 30 yaşına gelmiş bir insanın bu kadar basit anlaması ve dalga geçer tavırları çok komik kaçıyor :)[/QUOTE
ben 6 küsürlerle geziyorum ş.içi kendi gördüklerime mi sana mı inanayım ayrıca 23 yaşında birinin bu konuda kesin bu böyledir gibi cümleler kurması asıl komik kaçan :)
TSI 170 HP dsg aracim sıkışık trafiğe girmeden şehir içi 7.5 lt geçmiyor.
Bir arkadaşim var 122 hp dsg araci onunda golf 5 abartmiyorum markete giderken bile tapa gaz gidiyor çocuk en fazla 11 lt falan ortalamasi.
Kimse gelipte tsi çok yakıyor v.s demesin o yüzden kendi aracim için konuşuyorum bu güçte bu kadar iyi bir tüketim tsi harici başka motorda görüceğime inanmıyorum.
ilovevti
22-07-2014, 17:41
[QUOTE=ilovevti;7561629]be devirde küçük hacimli turbo benzinli motorlar arasında en mantıklısı tsi lar ben tsi ları satın yakın demedim. sadece araç satanların ve kullananların aşırı iyimser ben sürekli 6 yakıyorum diye gezmesi bana batıyor. biz de kullanıyoruz sabah akşam emekli gibi gezmezsen eğer o değerler olmuyor işte insanlar bunu bilsin yeter. 30 yaşına gelmiş bir insanın bu kadar basit anlaması ve dalga geçer tavırları çok komik kaçıyor :)[/QUOTE
ben 6 küsürlerle geziyorum ş.içi kendi gördüklerime mi sana mı inanayım ayrıca 23 yaşında birinin bu konuda kesin bu böyledir gibi cümleler kurması asıl komik kaçan :)
ben de kendi gördüklerime mi inanayım sana mı inanayım? :) 30 yaşında biri 20 yaşında araç kullanmaya başlamış ve belki mekanik teknik yazılım tarzı işlerin %10 unu biliyor olabilir ama 23 yaşında biri belki beşikten meraklı 10 15 yaşından beri bu işin içinde gerçekten araba dağıtmış toplamış veya bu işin okulunu okuyor olabilir :) düz mantıktan vazgeçmek lazım sene 2014 hala yaşa göre insan yargılar mantığın varlığı üzücü :)
ilovevti
22-07-2014, 17:52
[QUOTE=M U R A T;7561696]
TSI 170 HP dsg aracim sıkışık trafiğe girmeden şehir içi 7.5 lt geçmiyor.
Bir arkadaşim var 122 hp dsg araci onunda golf 5 abartmiyorum markete giderken bile tapa gaz gidiyor çocuk en fazla 11 lt falan ortalamasi.
Kimse gelipte tsi çok yakıyor v.s demesin o yüzden kendi aracim için konuşuyorum bu güçte bu kadar iyi bir tüketim tsi harici başka motorda görüceğime inanmıyorum.
1.6 160-170 hp civarı bir civic "vti" ile, ki bildiğiniz gibi atmosferik araçlar, aynı değerleri yakalayabiliyorum ve kimse gelip de tsi motor ömrü vtec motor ömründen uzun da diyemeyeceğine göre vtec daha bir iyi motor oluyor o zaman ve daha az yakarak bence daha performansa açık motorlar. şimdi ben az yaksın diye emekli subay gibi süreceğim aracı ne yapayım bu 1, ikincisi böyle sürerek oha sen fazla yakıyorsun bu araç aslında bu kadar yakar demek ne mantık ve sizin normal sürüşünüz ile benim normal sürüşüm farklı olabilir. ayrıca bu forumda babası çok çok iyi ve saygıdeğer bir yağlı çekiç ustası olan birisi var nickini unuttum şimdi o geçen sene gibi electric blue bir cooper s almıştı ki aracı yanılmıyorsam 180 küsür hp veren 1.6 motor bir araç ve kendisi 6 litre ortalama ile kullanıyordu. o zaman kimse gelip de tsi motorlar cooper s lerin motorlarından daha iyi demesin. uu çok sert :)
yusuf yılmaz
22-07-2014, 18:22
70 sabit hızla cc ile e-5 te 5 lt nin altında yakıyorum
https://www.youtube.com/watch?v=InMNnClhNGg
ilovevti
22-07-2014, 18:34
70 sabit hızla cc ile e-5 te 5 lt nin altında yakıyorum
https://www.youtube.com/watch?v=InMNnClhNGg
0 dan 100 e programında 4.5 yapmışlardı 90 sabit bulgaristan istanbul yaptılar sanırım. sürekli sabit gitmek gerçekten araç sürmek mi veya realistik mi? bunu anlatamadım insanlara. yani bir çok araç sabit hızda ciddi az yakıyor bu tsi lara özgü değil insanlar bunu anlamıyor.
vtec ne alaka durduk yere ki şu iyi bu iyi diyosunuz ordan atlayıp buraya konuyosunuz cidden alakasız yorumlar yapıyosunuz çok
ilovevti
22-07-2014, 19:09
vtec ne alaka durduk yere ki şu iyi bu iyi diyosunuz ordan atlayıp buraya konuyosunuz cidden alakasız yorumlar yapıyosunuz çok
önce okuduğunu anla. ben bir motorun az yaktığının bir takım şahsi verilere bağlanamayacağını anlatmak için çok yaktığı bilinen vti ve mini örneklerini verdim delikanlı arkadaşım.
önce okuduğunu anla. ben bir motorun az yaktığının bir takım şahsi verilere bağlanamayacağını anlatmak için çok yaktığı bilinen vti ve mini örneklerini verdim delikanlı arkadaşım.
vti'ın çok yaktıgını kimse söylemiyo şuan kaldı ki vti'ın yakıtıyla ilgili bi konuda sakin kullanımda normal 1.6 aracın yakıtının alındıgını söylendi hep. ve cooper r56 ise aşırı bi yakıt tüketimi olmadıgınıda bilen bilir. tsi'la bunların alakası hiç yok. siz demişsiniz basmıcaksam napıyım siz basıp aracı kötülerseniz burda yanlış vardır 23 yaşındaki abim.
ilovevti
22-07-2014, 19:24
vti'ın çok yaktıgını kimse söylemiyo şuan kaldı ki vti'ın yakıtıyla ilgili bi konuda sakin kullanımda normal 1.6 aracın yakıtının alındıgını söylendi hep. ve cooper r56 ise aşırı bi yakıt tüketimi olmadıgınıda bilen bilir. tsi'la bunların alakası hiç yok. siz demişsiniz basmıcaksam napıyım siz basıp aracı kötülerseniz burda yanlış vardır 23 yaşındaki abim.
kardeşim abilik taslamadım en sevmediğim şeydir delikanlı tabiri yorumundaki heyecana idi. bundan önce sahibi olmadan uzun süre vti kullandım. şu an vti arayışındayım. daha önce sarı renk cooper s im vardı. inan cooper s ciddi yakan bir araç. vti vtec altı bir çok 1.6 ve 1.4 araçtan az yaktığı gibi vtec üstü de ciddi yakan bir araç. bu arada eğer bir araç az yakıyor deniyorsa, ki arkadaşlar böyle söylüyor, kıyas noktası almadan derdimi anlatamam değil mi? ben de iyi bildiğim iki araç seçtim ki kıyaslayabileyim. ben tsi ile aynı motoru neden tsi ile kıyaslayayım. arkadaşlar genel konuşmuş daha az yakan bu tarz motor yoktur demiş ben de gerek atmosferik gerek turbo örneklerini verdim. az basınca hepsi az yakar çok basınca hepsi çok yakar. tsi neden bu kadar yüceltiliyor dedim. o yüzden okuduğunu anlamalısın dedim. çünkü farklı düşündüğümüzü sanmıyorum. 1.4 is depo muhabbeti yaptığımız arkadaş mısın sen?
[QUOTE=Berkayy;7562245]
1.6 160-170 hp civarı bir civic "vti" ile, ki bildiğiniz gibi atmosferik araçlar, aynı değerleri yakalayabiliyorum ve kimse gelip de tsi motor ömrü vtec motor ömründen uzun da diyemeyeceğine göre vtec daha bir iyi motor oluyor o zaman ve daha az yakarak bence daha performansa açık motorlar. şimdi ben az yaksın diye emekli subay gibi süreceğim aracı ne yapayım bu 1, ikincisi böyle sürerek oha sen fazla yakıyorsun bu araç aslında bu kadar yakar demek ne mantık ve sizin normal sürüşünüz ile benim normal sürüşüm farklı olabilir. ayrıca bu forumda babası çok çok iyi ve saygıdeğer bir yağlı çekiç ustası olan birisi var nickini unuttum şimdi o geçen sene gibi electric blue bir cooper s almıştı ki aracı yanılmıyorsam 180 küsür hp veren 1.6 motor bir araç ve kendisi 6 litre ortalama ile kullanıyordu. o zaman kimse gelip de tsi motorlar cooper s lerin motorlarından daha iyi demesin. uu çok sert :)
Vti ın kötü bir motor olduğunu kimse söylemedi burda. Bak kendin söylüyorsun işte Yakıt tüketimini tamamen kullanıma bağlı ama dediğim arkadaşım o kullanımla 11 litreyi görüyor. ama sen gelip tsi 12 litreden aşağı yakmıyor tu kaka dersen burda yemezler. Bahsettiğin kişi melih abi cooper ile 6 litre görebilir ben 8 görürüm belki o benim arabamda 7.5 tan aşağıya düşmez yukarıda dediğim gibi tamamen kullanıma bağlı. Ben sadece kendi aracımın değerlerini paylaştım. Bahsettiğin araçlar sende biliyorsun ki 1.6 biri atmosferik biri turbo tsi ile arada hacim farkı var. Ayrıca yaşın yanlış yazıyor heralde cok sert falan demeler karşılıklı konusuyoruz sonuçta abuk subuk laflarla forumun kalitesini düşürme;)
kardeşim abilik taslamadım en sevmediğim şeydir delikanlı tabiri yorumundaki heyecana idi. bundan önce sahibi olmadan uzun süre vti kullandım. şu an vti arayışındayım. daha önce sarı renk cooper s im vardı. inan cooper s ciddi yakan bir araç. vti vtec altı bir çok 1.6 ve 1.4 araçtan az yaktığı gibi vtec üstü de ciddi yakan bir araç. bu arada eğer bir araç az yakıyor deniyorsa, ki arkadaşlar böyle söylüyor, kıyas noktası almadan derdimi anlatamam değil mi? ben de iyi bildiğim iki araç seçtim ki kıyaslayabileyim. ben tsi ile aynı motoru neden tsi ile kıyaslayayım. arkadaşlar genel konuşmuş daha az yakan bu tarz motor yoktur demiş ben de gerek atmosferik gerek turbo örneklerini verdim. az basınca hepsi az yakar çok basınca hepsi çok yakar. tsi neden bu kadar yüceltiliyor dedim. o yüzden okuduğunu anlamalısın dedim. çünkü farklı düşündüğümüzü sanmıyorum. 1.4 is depo muhabbeti yaptığımız arkadaş mısın sen?
Benimde anlatmak istediğim buydu. Araçlar kullanıma göre farklılık gösterebilir. Ben kendi adıma tsi dan başka motorda bu değerleri görüceğime inanmıyorum. yoksa tsi ın en az yaktıgını söyleyen yok :)
ilovevti
22-07-2014, 19:49
ben zaten tsi tu kaka demedim yakıt verileri kullanıma bağlıdır burada ve genelde her yerde insanlar tsi lar dünyanın en az yakıp en çok güç veren motorları gibi davranıyor bundan yakınıyorum anlayamaman benim sorunum değil. senin göz kırpmalı laf sokma ifadenden daha düşük seviye bir şey göremedim 8 sayfa konu içerisinde dostum.
[QUOTE=Berkayy;7562245]
1.6 160-170 hp civarı bir civic "vti" ile, ki bildiğiniz gibi atmosferik araçlar, aynı değerleri yakalayabiliyorum ve kimse gelip de tsi motor ömrü vtec motor ömründen uzun da diyemeyeceğine göre vtec daha bir iyi motor oluyor o zaman ve daha az yakarak bence daha performansa açık motorlar. şimdi ben az yaksın diye emekli subay gibi süreceğim aracı ne yapayım bu 1, ikincisi böyle sürerek oha sen fazla yakıyorsun bu araç aslında bu kadar yakar demek ne mantık ve sizin normal sürüşünüz ile benim normal sürüşüm farklı olabilir. ayrıca bu forumda babası çok çok iyi ve saygıdeğer bir yağlı çekiç ustası olan birisi var nickini unuttum şimdi o geçen sene gibi electric blue bir cooper s almıştı ki aracı yanılmıyorsam 180 küsür hp veren 1.6 motor bir araç ve kendisi 6 litre ortalama ile kullanıyordu. o zaman kimse gelip de tsi motorlar cooper s lerin motorlarından daha iyi demesin. uu çok sert :)
ben zaten tsi tu kaka demedim yakıt verileri kullanıma bağlıdır burada ve genelde her yerde insanlar tsi lar dünyanın en az yakıp en çok güç veren motorları gibi davranıyor bundan yakınıyorum anlayamaman benim sorunum değil. senin göz kırpmalı laf sokma ifadenden daha düşük seviye bir şey göremedim 8 sayfa konu içerisinde dostum.
İlk yazdığında bu bahsettiğinizden yakınmamışsın ama sanki ben tsi en az yakan motor demişim gibi konuşmusun bence sen anlayamamışsın yoksa tsi ın en az yaktıgını söyleyen yok :) Kendim için konustum, r56 almanın eşiğinden döndüm arkadaşim aldi ve melih abinin gördüğü değerleri aracı uzun süre kullanmama rağmen göremedim. Vti kullanmadım bilmiyorum belki onunla dediğin değerlere düşebilirsem o zaman aynı şeyi vti için söylerim.
ilovevti
22-07-2014, 19:56
not: uu çok sert deme sebebim kimse demesin tarzı emirli konuşmandı. eğer bunların forum kalitesini düşürdüğünü düşünüyorsan sanırım logout olma zamanın gelmiş. kimse tsi ların az yaktığını söylemiyor derken? sanırım konuya 8. sayfadan giriş yaptın temiz forumcu arkadaşım :)
ilovevti
22-07-2014, 19:58
konuda sadece sana cevap vermiyorum veya sen en az yakan tsi dedin demiyorum onu nereden çıkardığın da merak konum. başkalarına verdiğim cevaplar veya seninle konuşurken onlara örnekler vermem kafanı karıştırmış olabilir haklısın.
not: uu çok sert deme sebebim kimse demesin tarzı emirli konuşmandı. eğer bunların forum kalitesini düşürdüğünü düşünüyorsan sanırım logout olma zamanın gelmiş. kimse tsi ların az yaktığını söylemiyor derken? sanırım konuya 8. sayfadan giriş yaptın temiz forumcu arkadaşım :)
''TSI en az yakıyor'' diye ben savunan bir arkadaş göremedim. Az yaktığını söylüyoruz evet doğru az yakıyor :) İyi forumlar diliyorum
ilovevti
22-07-2014, 20:03
şimdi r56 ya benim aracım kadar az yaktıramadım demişsin birileri gelip burada oooo sen nasıl kötülersin miniyi ben 4 litre gördüm sen tapa gaz mı gittin sen ne yaptın sen böyle konuşamazsın çok yakıyor diyemezsin gibi muamele yapsalar tepkin ne olurdu merak ediyorum emir kipi arkadaşım :) bol göz kırpmalı keyifli forumlar :)
ahmet_xy
22-07-2014, 22:04
vti sahibi genç arkadaş; 10-11 yıl önce vti'ım vardı. kullanmadığımız, bilmediğimiz bir araba değil.
sen daha ufaktın o zaman. şu anki arabam polo GTi, vti'dan daha az yakıyor. nokta.
ilovevti
22-07-2014, 22:20
vti sahibi genç arkadaş; 10-11 yıl önce vti'ım vardı. kullanmadığımız, bilmediğimiz bir araba değil.
sen daha ufaktın o zaman. şu anki arabam polo GTi, vti'dan daha az yakıyor. nokta.
gti sahibi ihtiyar arkadaş; benim hiç olmadı ama arkadaşımın gti'i var. kullanmadığımız, bilmediğimiz bir araba değil.
sen yine ihtiyarsın yakın zaman. vti sahibi değilim şu an ayağımı yerden kesmelik 1.4 is var hem de otomatik. VTİ gti'dan daha az yakıyordu, hatta inanır mısın otomatik 1.4 is bile daha az yakıyor. nokta.
ahmet_xy
22-07-2014, 22:21
gti sahibi ihtiyar arkadaş; benim hiç olmadı ama arkadaşımın gti'i var. kullanmadığımız, bilmediğimiz bir araba değil.
sen yine ihtiyarsın yakın zaman. vti sahibi değilim şu an ayağımı yerden kesmelik 1.4 is var hem de otomatik. VTİ gti'dan daha az yakıyordu, hatta inanır mısın otomatik 1.4 is bile daha az yakıyor. nokta.
:D :D evet doğru 1.4 iS ler , vtecten de hızlıdır, az da yakar, uçar gider :D
ilovevti
22-07-2014, 22:33
:D :D evet doğru 1.4 iS ler , vtecten de hızlıdır, az da yakar, uçar gider :D
vtec den hızlıdır diyen veya hızlı olduğu anlaşılabilecek bir kelime göremedim postumda ama hayırlısı :o şimdiye kadar çeşitli araçlara sahip oldum ve kullandım. hiç sahip olmasam bile şahin ile videomu da görebilirsiniz başka marka üst sınıf araçlarla da. şimdiye kadar kimseye gidip de (örnek veriyorum) evet şahinler çok iyidir çok hızlıdır diye dalgaya almadım. önceki aracım daha yüksek sınıf bir araçtı şimdi okul ve mali sebepler yüzünden 1.4 is e biniyorum okurken çalışıyorum herkes babasından para alarak okuyamıyor. siz de öyle okumadınız belki ama annenizin karnından mk1 golf ile de çıkmadınız sanırım ben daha yoktum gerçi o zamanlar belki siz o zaman da vti a sahiptiniz daha iyi bilirsiniz benden çünkü 11 yıl önce vti lar daha ciğerliymiş ve daha iyi çözülmüştü siz doktora yaptınız üzerinde aracın hep yaşla oluyor bu işler zaten :) not: eski vti profesörü olarak belki bilmezsiniz ama çoğu otomatik 1.4is vti dan çok yakar. önceki postumun ana teması buydu. nokta.
Anlamadığım 1.4 tsi motorun çalışma prensibini açıklayan konu neden vti mı az yakara döndü...Uzun yolda gece vakti boş yolda polo gti a 14 litre ortalama tutturdum ama şehir içi ortalama 6.7 civarı rahat rahat gezebiliyorum.Burdan anlaman gereken ne biliyormusun?
ilovevti
22-07-2014, 22:46
Anlamadığım 1.4 tsi motorun çalışma prensibini açıklayan konu neden vti mı az yakara döndü...Uzun yolda gece vakti boş yolda polo gti a 14 litre ortalama tutturdum ama şehir içi ortalama 6.7 civarı rahat rahat gezebiliyorum.Burdan anlaman gereken ne biliyormusun?
merhabalar. konuyu vti a ben çekmedim ben sadece insanların sadece tsi az yakar diğerleri yakamaz mantığını yıkmak için r56 ve vti örneklerini verdim sonra birden anti vtec ci ruhu kabaranlar mı oldu ne insanlar vti hakkında bana yöneldiler ki bir vti sahibi değilim. kıyaslamadan nasıl anlatabilirdim? ikinci cümlenize gelince, eğer olaya 9. sayfada dahil olmadıysanız görmeniz gerek ben de 8. sayfada aynen sizin gibi bir cümle kurdum, kullanıma bağlı. okuduğunuzu nasıl anlamanız gerek biliyor musunuz? çünkü aynı şeyleri düşünüyoruz.
Bence burda kimse tsi en az yakar demedi ama şu söylenebilir potansiyeline oranla sakin kullanımda en az yakabilecek araçtır şu an benzinli araçlar içerisinde.Bak aynısını stage 2 veya üstü 2.0tfsi lar içinde söyleyebiliriz gücüne oranla sakin kullanımda ciddi az yaktırabilirsiniz ama tabiki bu en az yakan demek olmaz.Zaten tsi motorun espriside o 2 karakteri aynı motorda barındırıyor bu kadar iki uca sahip başka bir teknoloji yok şu an anlatılanda bu.Ama sen vti 1.4is falan karıştırınca konu ister istemez saçma bir tartışmaya dönecek gibi olmuş.Birde daha yeni olduğu için 200k daha ulaşan çok yok belki ama nereden biliyorsun ömrünün kısa olduğunu onu merak ettim.Ben pek duymadım 100k kmde orası burası kırılmış tsi bekleyip görmek lazım.
ilovevti
22-07-2014, 23:07
kırılmış vtec gördüğüm gibi kırılmış tsi da gördüm ama ben daha çok gördüm ve kendi görüşümü bildirdim. tabi bu görüşümde b16 zamanına daha yakın üretilmiş ve b16 dan daha dayanıksız oldukları ispatlanmış veya eski honda veya toyota motorlarına kıyasla daha kısa ömürlü oldukları genel olarak bilinen eski vw motorları etkili olmuştur. tabiki bence eskiye bakarak yeniye karar verilmemeli bundan en çok hoşlanmayan insan benim ama insanda bu tarz bir düşünce oluşuyor. ayrıca şu kiminde az kiminde çok olsa da stock polo gti larda bile olan kanıtlanan hakkında makaleler yazılan taraflı ve tarafsız sponsorlu ve sponsorsuz oto programlarına konu olan yağ yakma problemi falan insanı soğutmuyor değil hak verirsiniz.
Babamda hayatta almam vw derdi sebebi golf 2 dizel aracı hararet yaparmış hep :) değişiyor zamanla markaların kalite ve üretim stratejileri vw in 8valf 1.6motorunu arkadaşım 250.000km kullandı anahtar bile değmedi motoruna iyi bakarsan uzun ömürlü olur vw motoruda.Bak o yağ konusunda haklısın gel gelelim ki benim aracım eksiltmiyor bir gün spontane yakala beni gel birlikte çekelim çubuğu bakalım durum ne :) işin şakası bir yana doğrudur eksilteni vardır ama bu onun motoruna yakındır kırılacak anlamı katmaz alfalarımda cayır cayır yağ eksiltiyordu 10.000lerce km tecavüz ettim 4 ayrı alfaya yıllarca 7.000devirden aşağı vites attığımı gören yoktur(gençlik heyecanı işte) hiç biri kırılmadı.Bak sağlamdır demiyorum ama iyi bakarsan araca yağ eksiltmesi kısa ömürlü olduğu(veya yeni diye ileri zamana atalım olası problemi) ya da olacağı anlamına gelmiyor beklemek lazım.Ama sen dersenki kaç km binebileceksiniz motor elinizde kalınca ne olacak gibisinden ben taraflı görürüm yazını.Hatta hep şunu savunuyorum 2.0tfsi lar stok motor içi 450 hp civarı binilebilen bir araç ise hiç elleme standart 240 (leon cupra) yada 255hp kalsın(s3 ve golf 6 R) ömürlük binilir diye iddia ediyorum.Sence mantıklı değil mi bu fikrim?
ilovevti
22-07-2014, 23:43
mantıklı tabiki zaten seri üretim bir aracın bakımları yapıldığı taktirde eğer bir üretim hatası yoksa ömür boyu sorunsuz binilebilmesi lazım. taraflı değil de sempatim var japon araçlarından vazgeçemiyorum diyelim ki bakımı bırakın 20 yıl filtre yağ değişiminden başka bir şey görmemiş ne toyotalar ne hondalar ne mazdalar gördüm tekre marş alıp 1 kere yolda bırakmadan at gibi binilen. sydney li kendi garajlarında araba programı yapan gençler var mesela ben onlar gibiyim. tüm arabaları belli özellikleri yüzünden severim ama insan neye alışırsa onla gider mi deseem daha mekanik seviyorum mu desem bilmem. mesela adamlardan birisi golf gti aldı diğeri sevindi euro araç donanımlı araç bilmem kaç beygir diye (gti alan araçta legacy vardı sti motorlu sw) ama adam bir türlü alışamadı. sahte direksiyon tepkileri var aracı hissedemiyorum spor arabadan çok soccer mom arabası gibi geliyor emekli spec dedi 1 gün binmeden sattı :) zevkler ve renkler de olabilir tabi bilemem bazıları konfor sever bazıları sert performansı hissettiren araba sever. mesela önceki sayfalarda birisi ben golfün direksiyon ve sürüş hissini başka arabada alamadım diyor ben de mazdaların ve mini cooper ın sürüş ve direksiyon hissinden sonra golfün hissizliğinden hiç hoşlanmıyorum mesela. fanatizm herkeste var ama mümkün olduğunca objektif olmak ve insanlara saldırmadan sakince görüş bildirmek lazım. önceki postlarda göremediğimiz manzaralar bunlar :) birden euro fanları tarafından taşlandım konuda tam beklediğim tepkiler :)
Taşlama konusunda japoncuların eline su dökmek imkansız :) neyseki bir sonuca vardık seninki kişisel fikirlerine göre tsi motoru sevmemene dayanan bir görüş çıktı ama peşin hükümlü olmamak lazım.Sonuç:Tsi şu an gelinen en başarılı noktalardan biridir belki motoru sportif hissiyat olarak çok karakterli olmasada totalde oldukça başarılı.Gerisi zevkler ve renkler.
ilovevti
22-07-2014, 23:57
valla japon harici her aracı taşlamadığım aşikar çünkü ne kadar beşikten japoncu da olsam sürüş hissini en sevdiğim ilk 3 araçtan birisi mini cooper s. ciddi sert sürüş hissi verse ve belediye dağıtmış gibi olmasa aslında sciroccolar da çok hoş araçlar. mk3 golfler de çok tatlı olabiliyorlar veya bazı gıcık sorunları olmasa ve fiyatları yaşıyla doğru orantılı olsa e36 m3 coupe ler de çok hoş. ne bileyim fanatikleşmek büyük problem.
M U R A T
23-07-2014, 07:52
[QUOTE=M U R A T;7561696]
ben de kendi gördüklerime mi inanayım sana mı inanayım? :) 30 yaşında biri 20 yaşında araç kullanmaya başlamış ve belki mekanik teknik yazılım tarzı işlerin %10 unu biliyor olabilir ama 23 yaşında biri belki beşikten meraklı 10 15 yaşından beri bu işin içinde gerçekten araba dağıtmış toplamış veya bu işin okulunu okuyor olabilir :) düz mantıktan vazgeçmek lazım sene 2014 hala yaşa göre insan yargılar mantığın varlığı üzücü :)
13 yaşımdan beri araba kullanırım kullanırım derkende öyle bahçede değil yollarda inan yeteri kadar teknik bilgiye sahibim yıllardan beride çeşitli arabalara kendim aldım ve bindim şükür ki varsayımlarla biryere varamazsın yaş konusunada sen girdin şimdi niye şikayet ediyorsun ?? sen anlat öğrenelim ne okuyorsun yada ne kadar bu işlerin içindesin ne japonlar gördün ??
ilovevti
23-07-2014, 10:05
[QUOTE=ilovevti;7562371]
13 yaşımdan beri araba kullanırım kullanırım derkende öyle bahçede değil yollarda inan yeteri kadar teknik bilgiye sahibim yıllardan beride çeşitli arabalara kendim aldım ve bindim şükür ki varsayımlarla biryere varamazsın yaş konusunada sen girdin şimdi niye şikayet ediyorsun ?? sen anlat öğrenelim ne okuyorsun yada ne kadar bu işlerin içindesin ne japonlar gördün ??
burası sidik yarıştırma yeri değil hakkımda bilgi almaya çok meraklı iseniz size bir cv gönderebilirim veya anadolu yakasında iseniz oturup muhabbet edip bilgilerimizi ölçebiliriz. yaş konusuna kim ne kadar ne amaçla girdi belli oluyor ve araba sadece kullanmakla öğrenilmiyor siz de bilirsiniz. burada en boş varsayımı yaşıma bakarak benim bilgimi tartmak yolu ile siz yaptınız kendi kelimelerinizle kendinizi taşlıyorsunuz. sevgiler.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.