PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İstanbulda Bronz balata yapan yer?



UmutRıza
21-02-2012, 22:05
Arkadaşlar yakın zamanda baskı balata değiştireceğim, okuyup araştırdığım kadarı ile bronz balatalar aktarma kayıplarını minimuma indiriyor ve daha uzun ömürlü oluyor(muş), istanbul avrupa yakasında bu işi yapan bildiğiniz bir usta varmıdır ?

UmutRıza
22-02-2012, 15:52
Konu ile alakalı bilgisi yada fikri olan yokmudur ?

GokhanRS
22-02-2012, 15:57
abi ben biliyorum :D konu açmana bile gerek yoktu. araman yeter.

0M42
22-02-2012, 16:00
Bronz balatada kavramalar daha sert oluyor bildiğim kadarıyla daha önce tecrübeniz yoksa bunu iyice araştırın derim.

Time-R
22-02-2012, 17:01
Cok sert oluyor, Istanbul trafiginde zaman kaybediyorsan kesinlikle tavsiye etmem.

Kalkislarda zangir zangir titretebiliyor caktigin balatanin sayisina gore, sertlikte buna bagli.

Evet 0 kayip kavramada dogru ama seri vites atislarda zaman kaybi olabiliyor ayirmak cok sert oldugu icin.

Osman Bahadır
22-02-2012, 17:17
Aşırı yüklü bir motor değilse ve halihazırda oem balatayla kaçırmıyorsa sırf uzun ömürlü olsun diye bronz çaktırılmaz. İlle de daha sert birşeyler olacaksa önce stage 1 ile başlanmalı.

UmutRıza
22-02-2012, 17:33
abi ben biliyorum :D konu açmana bile gerek yoktu. araman yeter.

ok gökhancım bi el atalım o zaman :)

UmutRıza
22-02-2012, 17:35
Cok sert oluyor, Istanbul trafiginde zaman kaybediyorsan kesinlikle tavsiye etmem.

Kalkislarda zangir zangir titretebiliyor caktigin balatanin sayisina gore, sertlikte buna bagli.

Evet 0 kayip kavramada dogru ama seri vites atislarda zaman kaybi olabiliyor ayirmak cok sert oldugu icin.

aracı trafikte kullanmıyorum 2. aracım o yüzden titreme yapması çok sorun değil mesele aktarmadan kazanmak ve uzun ömürlü olması :)

UmutRıza
22-02-2012, 17:38
Aşırı yüklü bir motor değilse ve halihazırda oem balatayla kaçırmıyorsa sırf uzun ömürlü olsun diye bronz çaktırılmaz. İlle de daha sert birşeyler olacaksa önce stage 1 ile başlanmalı.

aracıma göre marka spor setler olmadığından bronz arıyorum .

cozvorth
24-08-2012, 16:36
aracın markası ne olursa olsun bizde sorunsuz performans debriyaj yapılabilir.Bilginiz olsun istedim iyi günler.performans debriyaj ankara şahin binboğa ben.532 6645533 cep tel..

Murat
24-08-2012, 21:26
şu an balata olayı askıda. thx.

Aktaş61
31-10-2013, 14:48
konuyu hortlatıyorum. İstanbul genelinde custom bronz balata yapan neresi var acaba? Araca uygun hazır kit bulunmadığından bunu düşünüyoruz. Araç Mitsubishi Colt.

alfa75
21-08-2014, 15:29
yeni konu açmamak için burdan devam ediyim dedim.baskı balata sıkıntı 75 de,ister istemez çabuk bitiyor.bronz için bostancıda süleyman usta isimli biriyle görüştüm,forumda görmüştüm adını.ben buradaki yorumlarda daha çok 3 bronz 3 yaprak normal çakılmasının günlük kullnımda mantıklı olduğunu çıkardım ama o ısrarla 4 yaprak bronz ancak uyar sana diyor. günlük kullnım için sıkıntı olmazmı 4 yaprak bronz veya yürüyene ne gibi zarar verebilir.bu arada bilmeyenler için 146 bg.2.0 motor bi araca yapılcak bu işlem.arkadan çeker,kilitli dif.

ghibli06
21-08-2014, 17:53
ben 300küsür beygir arabamda 3+3 kullanıyorum son derece de memnunum, 4 yaprak bronz hem aracı hem de sol ayağı fena yorar...

alfa75
21-08-2014, 22:04
sizin konuya bakmıştım,zaten adamada dedim kardeşim adamlar maseratiye 3+3 takıyo sen illa 4 yaprak bronz diyosun.yaa komple daha iyi olur aracına falan diyince ben biraz düşünüyim dedim kaldı mevzu .ama kısa zamanda taktırmama lazım,ısınınca baya kaçırmaya başladı. o değil sökmek ölüm,takmak ayrı bi ölüm,geçen sefer arkadaşla onun tamirhanede sökmüştük,illallah ettik.ankaraya yollamak işime gelmiyo adamın lifti meşgul edemeyiz.mecbur bu civarda bi çözüm bulmam lazım.volan ve baskıda işlem gerekmezse 300 tl fiyat verdi bu arada sadece balata için.

Maxi
22-08-2014, 07:14
neden normal balata çaktırmıyorsun?
bronz balata çok yüksek güçteki arabaların debriyajı kaçırmasın diye
sizin araç ~140hp falan gerek yokki, boşuna kas yaparsın.

Patisever
22-08-2014, 07:56
Nacızane fikrim bronz yerine balatacılara gidip eski tip sağlam balatalardan caktırdisanız çok memnun kalırsınız bende bronz vardı soktum su,anda hem kavrama iyi hem de pedal sertliği eğer bildiğiniz yer yoksa Anadolu yakasındayım yardımcı,olurum ayrıca,bronzda sanzuman içinde sıkıntı olursa,şayet ileriye,donuk zarar veriyor içerideki parçalardan ve aracı yoruyor

alfa75
22-08-2014, 14:52
neden normal balata çaktırmıyorsun?
bronz balata çok yüksek güçteki arabaların debriyajı kaçırmasın diye
sizin araç ~140hp falan gerek yokki, boşuna kas yaparsın.
abi aracın debriyaj zaten sert ,öyle cayır cayır sıfır falan çizmem ama bazen tatlı spinler,ufak yanlamalar yapıyorum.balata dayanmıyor.şu an üzerndeki valeo soğukken sıkıntı yok gibi gözüksede birkaç durkalkla kaçırmaya başlıyor.2 senede 3 balata.hondalarınki gibi 150 tl falan olsa bronz düşünmem bile.bide bunu deniyim diyorum

alfa75
22-08-2014, 14:55
Nacızane fikrim bronz yerine balatacılara gidip eski tip sağlam balatalardan caktırdisanız çok memnun kalırsınız bende bronz vardı soktum su,anda hem kavrama iyi hem de pedal sertliği eğer bildiğiniz yer yoksa Anadolu yakasındayım yardımcı,olurum ayrıca,bronzda sanzuman içinde sıkıntı olursa,şayet ileriye,donuk zarar veriyor içerideki parçalardan ve aracı yoruyor

oda aklıma gelmedi değil.bazı balatacılar hala eski asbestli balatalardan çakıyor.gebzede frenci ömer yapıyomuş .ama çaktırma olduktan sonra bronz denemesekmi hiç.üzerindeki baskı sağlam.215 mm .sizin araçta komple bronz mu çakılıydı yoksa yarı yarıya denen şekimi?

alfa75
22-08-2014, 15:00
neden normal balata çaktırmıyorsun?
bronz balata çok yüksek güçteki arabaların debriyajı kaçırmasın diye
sizin araç ~140hp falan gerek yokki, boşuna kas yaparsın.

abi yazının başına dikkat etmemişim,neden orjinal takmıyosun gibi algıladım.orjinal almadan normal eski usul çaktırsakda randıman alırmıyız.bilirsin bunun balatayıda ha demeye herkez değiştiremiyo.geçen seferkini tamirci arkadaşmla ikimiz değiştirdik,illalah etti.dün kanka balata gitmiş diyorum,gözleri faltaşı gibi açılıyo valla.

alfa75
10-09-2014, 23:27
mesajlarıma bakarken farkettim,tekrara düşmüşüm .pardon

alfa75
22-09-2014, 23:49
bronz balata yapan firmaya rastladım nette,çalışma fotoları çok profosyonel gözüküyor.fotolarına bakarken megchips logolu disklerini gördüm.bileniniz iş yaptıranınız varmı,yazışmada 4+4 yapılabileceğini söyledi 215 mm lik diske günlük kullanım için. yalnız bu 4+4 olayını ilk defa duydum.ne dersiniz. https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10174993_305202862969148_5448983447599809456_n.jpg ?oh=f463e4625b533f5b24ba358161522b6c&oe=54BE636Bhttps://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/882079_305202569635844_3646961961536135186_o.jpght tps://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10532908_337758376380263_4090801203380669196_o.jpg

ghibli06
23-09-2014, 12:55
4+4 4 bronz 4 organik demek, ebat olarak uyuyorsa mantıklı olur, daha yumuşak olur...

alfa75
23-09-2014, 17:40
10 000 önce söktüğüm balatayı yollıycam yarın kargoyla,bakalım ne diycekler.görelim değerlendirelim dediler.yalnız sadece balatayı istediler.

alfa75
23-09-2014, 21:40
kevlar balata hakkında bilgisi olan kullanan varmı aranızda.yurtdışında transaxle alfalar için permormans parça üretimi yapan performatek firmasında var bu kevlar balata.bu kevlar ın olayı nedir normal veya bronzla karşılaştırırsak.http://www.performatek.com/Alfa/Drive%20Line/fiber_carbon_sprung01.jpg

alfa75
23-09-2014, 21:41
kevlar balata hakkında bilgisi olan kullanan varmı aranızda.yurtdışında transaxle alfalar için permormans parça üretimi yapan performatek firmasında var bu kevlar balata.bu kevlar ın olayı nedir normal veya bronzla karşılaştırırsak.sadce balata fiyatı sachs veya valeo set fiyatı kargo hariç
http://www.performatek.com/Alfa/Drive%20Line/fiber_carbon_sprung01.jpg

alfa75
27-09-2014, 15:53
balatamız geldi.çap itibariyle 6 pad olmadığı için 4 pad yapıldı,komple bronz.biraz sert olcak sanırım ama ben idmanlıyım,debriyajım zaten sert.bayram sonrası takınca test eder izlenimlerimi yazarım.malzeme ve işçilik gayet başarılı görünüyor,inşallah kullanımıda öyle olur.yanındaki mecarm marka normal balatamız(sıfır).fakat şööle bir durum var,orjin balata on mm kalınlığında ,bronz 9 mm ölçtüm.sıkıntı olurmuki
http://i978.photobucket.com/albums/ae261/milano75/alfa%20romeo%2075%20body/2014-09-27131954_zps470add3f.jpg
http://i978.photobucket.com/albums/ae261/milano75/alfa%20romeo%2075%20body/2014-09-27132005_zps6fdb2734.jpg

alfa75
27-09-2014, 15:54
bu arada ilgilenenler için yaptırdığım yerin face adresi https://www.facebook.com/GCseramik?fref=ts

ghibli06
27-09-2014, 20:44
hayır olsun, orta göbek çapı daha mı küçük bronzun?

alfa75
28-09-2014, 21:37
sağolun.hayır olur inşallah,bizi sök tak uğraştırmaz tekrardan.75 lerde o iş çok zor.orta göbek küçük evet,ama yanlış hatırlamıyorsam zaten öyleydi yolladığım balatada.benim yolladığım mecarm 2006 tarihli ve sac kısımın bağlantı ve balatanın enine genişliği farklıydı resimdeki 2013 üretim tarihli balatadan.

alfa75
28-09-2014, 21:53
bu işde bi yanlışlık mı var yoksa.mantıken göbek çapının standart olması lazım değilmidir,aynı araca ait üründe markaya göre falan göbek çapı değişmemeli dimi.mecarm balatayı aldığımda özellikle eski hurdayla karşılaştırdım ve eskisisnin balata kısmının daha geniş olduğundan eminim.balatayla göbek arasındaki sac kısım kesik kesik bağlantıydı,bunda komple düz oda dikkatimi çekmiş, 7 senede imalatta farklılıklar yapılmıştır heralde diye düşünmüştüm.bu çapın darlığı sıkıntımıdır.

ghibli06
28-09-2014, 23:23
iç çap daraldıkça, moment azalır (baskı bilyesi ve kolunun kuvveti), pedal sertleşir, mantıken önemli olan dış çaptır ama iç çap neden küçülür? baskı yüzeyini arttırmak için, siz de o da artmamış... orj.de yay sayısı da fazla... ciddi sert olacak gibi...

krando
29-09-2014, 08:55
Selamlar,
Konuda debriyajın sertleşeceği yazılmış. Burada anlatılmak istenen kavrama anının kısalacağı mıdır? Tutma kuvvetinin, pedal sertleğinin artması baskı ile ilgili değil mi? Balata yı bronz yapanlar, baskı üzerindede sertleştirecek işlem yapabiliyorlar mı?

alfa75
29-09-2014, 11:29
iç çap daraldıkça, moment azalır (baskı bilyesi ve kolunun kuvveti), pedal sertleşir, mantıken önemli olan dış çaptır ama iç çap neden küçülür? baskı yüzeyini arttırmak için, siz de o da artmamış... orj.de yay sayısı da fazla... ciddi sert olacak gibi...
eyvah bana desenize,dediğim gibi yolladığım bitik balatanın balata kısmı geniş ortası dardı yeni aldığıma göre ,yeni tarihlide sizin mantıkla baskı yüzeyi genişletip balatayı daraltmışlar belkide yumuşama için.bizim bronz balata baya sert olacajk o zman.yaylarda güçlendirilmiş.peki sizde bu işlemi yaptırdınız,fotodaki görüntüye göre nasıl olmuş,sağlam görünüyormu

alfa75
29-09-2014, 11:31
Selamlar,
Konuda debriyajın sertleşeceği yazılmış. Burada anlatılmak istenen kavrama anının kısalacağı mıdır? Tutma kuvvetinin, pedal sertleğinin artması baskı ile ilgili değil mi? Balata yı bronz yapanlar, baskı üzerindede sertleştirecek işlem yapabiliyorlar mı?
yaylarla ynuyolar,değiştiriyorlar.o kalın yayların içinde artı ince yaylar var.hatta bildiğim kadarıyla sadece göbek dişi kullanıp baskıyı komple yeni kullanabiliyorlar.kimiside direk eski baskının üzerine çalışıyor.

ghibli06
29-09-2014, 11:32
hocam 4 yaprak kullanımda seni zorlar gibi sanki... umarım yanılırım...

alfa75
29-09-2014, 12:58
hocam 4 yaprak kullanımda seni zorlar gibi sanki... umarım yanılırım...

inşallah yanılırız :) bende öyle düşünmeye başladım açıkcası. yaptırdık artık,aklımda kalmasından iyidir,deneyip görelim.olmadı fabrikasyona dönecez tekrar.istanbul trafiğine tutulursak vay halimize.abi senin balatan kaç mm di biliyormusun.adamın dediği 215 mm üstündekilere (bmw 20 motor ve üstündede) 6 pad onun altındaki ölçülere 4 pad yapabiliyoruz.

krando
29-09-2014, 14:19
Siz bitik balatayı gönderdiniz onu buşekilde mi yenilediler, yoksa araca göre kendi üretimleri yeni bir parça mı geldi?

alfa75
29-09-2014, 14:52
bitik balata gitti,yapıldı geldi.

alfa75
09-10-2014, 19:58
nihayet bugün baya bi uğraşla taktık bronzu.75 in transaxle sistemi bay bi zorlaştırıyor bu işlemi.herşey iyi sırasıyla ,evet pedal sert ama benim pedalım son kullandığım valeo dada çok sertti şu an aynı.kalkışlarda gram titreme falan yok oda iyi asıl sıkıntı şu,geri vitese geçmiyorçalışırken.başlarda 1 dede geçiş sorunu yaptı ama düzeldi,geri vites sağlam cartlayarak geçiyor.sanki baskı ayırmıyor gibi.baskı ayırmıyorduru en sona bırakırsak sıkıntımız başka ne olabilir.sistemin havasının tam alınamamış olması buna yol açarmı.yada debriyaj merkezindeki yaklaşık 4 cm boyundaki mili(çatala baskı yapan) bi miktar uzatırsak başka mil kullanarak sorunu çözebilirmiyiz.

alfa75
09-10-2014, 21:03
bahsettiğim mil resimde debriyaj çatalını ittiren http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/car-restoration/115693d1221283085-dionisios-resto-mod-gtv-15-gearbox-clutch-actuator.jpg burdada ilk video,pek bişey anlaşılmıyo ama titreme silkeleme falan hiçbişi yok.
http://www.youtube.com/watch?v=7-obk9xjQcA&feature=youtu.be

ghibli06
10-10-2014, 12:07
hocam mil dediğin üst merkez mi?

0M42
10-10-2014, 12:59
Debriyaj balatasından ziyade fren balataları bronz yapılsa frenlemede bir artısı yada eksisi vs olurmu bu konudaki yorumunuz nedir ?

0M42
10-10-2014, 13:07
nihayet bugün baya bi uğraşla taktık bronzu.75 in transaxle sistemi bay bi zorlaştırıyor bu işlemi.herşey iyi sırasıyla ,evet pedal sert ama benim pedalım son kullandığım valeo dada çok sertti şu an aynı.kalkışlarda gram titreme falan yok oda iyi asıl sıkıntı şu,geri vitese geçmiyorçalışırken.başlarda 1 dede geçiş sorunu yaptı ama düzeldi,geri vites sağlam cartlayarak geçiyor.sanki baskı ayırmıyor gibi.baskı ayırmıyorduru en sona bırakırsak sıkıntımız başka ne olabilir.sistemin havasının tam alınamamış olması buna yol açarmı.yada debriyaj merkezindeki yaklaşık 4 cm boyundaki mili(çatala baskı yapan) bi miktar uzatırsak başka mil kullanarak sorunu çözebilirmiyiz.


Balata kalınlıklarına dikkat ettinmi ? Atıyorum oem balata 10 mm geliyorsa kullandığın bronz un kalınlığı nedir ? Yeni bir debriyaj ayarı ile halledilir bu sorun ama her hidrolik merkezlilerde ayar olayı olmuyor.Ayar yapma şansın yoksa bahsettiğin gibi çatalı iten mili biraz daha uzatırsan sorun kalmaz ama yerinde olsam o mili tornacıda vidalı uzanıp kısalabilen ayarlı bir şey yaptırırdım çünkü ayar yapma şansın yoksa ideal kavrama noktasını bulana kadar boyunu ayarlamak için çatal pimini bir kaç kez sök tak yapman gerekebilir.

alfa75
10-10-2014, 17:41
hocam mil dediğin üst merkez mi?

abi hem ana merkez hemde alt merkezle ilgili öyle bi aklıma geldi ama bugün sabah çalıştırdım baktım hafif bi tıkklamayla geçiyo,sonra kalldırdım alt merkeze baktım çatala sonuna kadar basıyo hatta mesafe olsa mil dahada bascak.kısacası mille çözemeyiz.bugün çokda fazla kullanmadım işyerine gittim düne göre daha iyi.hondasına taktıran bi arkadaşım ilk başlarda 1 e takarken bile sıkıntıydı alıştı diyor. bizde durum ne olcak bakalım.sende hiç benzer sıkıntı oldumu

alfa75
10-10-2014, 17:45
balata kalınlığı oem sıfırdan 1mm ince ama bronz pad lar sanırım fabrikasyon ,her yaptıranda aynıdır.haa söktüğüm bitik balatadan 2mm kalın ki bitik balatamda dahi cartlama yoktu. yapan kişiyle görüştüm,bi alışma süreci olduğunu genelde yaşandığını söyledi..sorun çözülmezsede üzerine düşen ne olursa yapacağınıda söyledi allah var.bi deniyelim baaklım

ghibli06
10-10-2014, 18:00
abi hem ana merkez hemde alt merkezle ilgili öyle bi aklıma geldi ama bugün sabah çalıştırdım baktım hafif bi tıkklamayla geçiyo,sonra kalldırdım alt merkeze baktım çatala sonuna kadar basıyo hatta mesafe olsa mil dahada bascak.kısacası mille çözemeyiz.bugün çokda fazla kullanmadım işyerine gittim düne göre daha iyi.hondasına taktıran bi arkadaşım ilk başlarda 1 e takarken bile sıkıntıydı alıştı diyor. bizde durum ne olcak bakalım.sende hiç benzer sıkıntı oldumu

alışır alışır hocam sen rodajda 1.000 km falan sakin sakin kullan, hepsi yerine girer merak etme...

alfa75
10-10-2014, 19:02
eyvallah,saolun.inşallah alışırda o transaxle ı sökme zahmetine girmem bi daha.:)

Mehmet Gazihan
10-10-2014, 19:39
Debriyaj diskindeki malzeme cinsi ile pedal pedal sertliği farklı şeyler arkadaşlar..

Std baskı kullanıldığı sürece pedal sertliği değişmez.

hidrolik bilyalarda balata kalınlığına bağlı olarak kavrama noktası değişir,

titreme sinter padlerin köşelerine küçük pah kırma işlemleri ile ortadan kalkıyor.

bronzun en sıkıcı tarafı kavrama geçiş noktasının çok küçük olması. hani ışıkta yarım debriyaj askıda tutarsın ya arabayı,bronzda o iş zor biraz.. çok ani kavrar..

alfa75
10-10-2014, 22:23
Debriyaj diskindeki malzeme cinsi ile pedal pedal sertliği farklı şeyler arkadaşlar..

Std baskı kullanıldığı sürece pedal sertliği değişmez.

hidrolik bilyalarda balata kalınlığına bağlı olarak kavrama noktası değişir,

titreme sinter padlerin köşelerine küçük pah kırma işlemleri ile ortadan kalkıyor.

bronzun en sıkıcı tarafı kavrama geçiş noktasının çok küçük olması. hani ışıkta yarım debriyaj askıda tutarsın ya arabayı,bronzda o iş zor biraz.. çok ani kavrar..

peki bu bronzlarda kalınlık standartmıdır yoksa atıyorum 8-10-12 mm gibi ölçüler varmıdır biliyomusunuz.kavrama geçiş noktası sıkıntı gibi ama benim 75 de zaten normaldede gaz doldurarak alıştığım için pek sıkıntı yapmadı bana.forumlarda yazılanlara falan bakınca ben baya acaip sıkıntılar bekliyordum şu an tek sıkıntım geri cartlaması,oda alışıp düzelcek bişeyse kalanından memnunum diyebilirim şimdiden.

XSi
10-10-2014, 22:34
peki bu bronzlarda kalınlık standartmıdır yoksa atıyorum 8-10-12 mm gibi ölçüler varmıdır biliyomusunuz.kavrama geçiş noktası sıkıntı gibi ama benim 75 de zaten normaldede gaz doldurarak alıştığım için pek sıkıntı yapmadı bana.forumlarda yazılanlara falan bakınca ben baya acaip sıkıntılar bekliyordum şu an tek sıkıntım geri cartlaması,oda alışıp düzelcek bişeyse kalanından memnunum diyebilirim şimdiden.

önce 1 e takıp sonra geriye takmayı denermisin, nerden öğrendin bilmem ama öyle bir alışkanlık var, peugeot 106 mız vardı mesela onda işe yarardı :)

işe yarayabilir

alfa75
10-10-2014, 22:50
önce 1 e takıp sonra geriye takmayı denermisin, nerden öğrendin bilmem ama öyle bir alışkanlık var, peugeot 106 mız vardı mesela onda işe yarardı :)

işe yarayabilir

1 den geriye değilde bu akşam uğraşırken buldum,önce 4 e takınca geriye şık diye geçiyo,ama uzun vadede ne kadar yeterli olur bu :)

Mehmet Gazihan
11-10-2014, 13:28
peki bu bronzlarda kalınlık standartmıdır yoksa atıyorum 8-10-12 mm gibi ölçüler varmıdır biliyomusunuz.kavrama geçiş noktası sıkıntı gibi ama benim 75 de zaten normaldede gaz doldurarak alıştığım için pek sıkıntı yapmadı bana.forumlarda yazılanlara falan bakınca ben baya acaip sıkıntılar bekliyordum şu an tek sıkıntım geri cartlaması,oda alışıp düzelcek bişeyse kalanından memnunum diyebilirim şimdiden.

pad ler genelde 2.8 - 3 - 3.2 - 3.4mm kalınlıklarında.. arkalı önlü 2 pad perçinleniyor, arada sac kalınlığıda var, ona göre hesap yapması lazım üreticinin.

mesela,

3.4mm pad kullandık, aradaki sac 1.5mm 3.4 + 1.5 + 3.4 = 8.3mm toplam kalınlık. Orjinal Sıfır Balata kalınlığı genelde 8mm olur. o rakama yaklaşmaya çalışılır.. Eğer biraz kalın olursa geriye geçerken cırtlar, çok kalın olursa ayırmaz.. hafif ince bırakmak iyidir.

alfa75
11-10-2014, 15:15
malzeme elime gelince 8 mm ölçmüştüm.demekki 3.4 mm lik malzeme.elimdeki yeni balata yaklaşık 10 mm di yada ben yanlış ölçmüşde olabilirim bu durumda çünkü çıkardığım bitik 6 mmdi. sizin dediğinize göre orjinden incesi makbulse iyi o zaman.bende acaba ince diyemi ayırmıyor diyordum.

alfa75
11-10-2014, 18:34
<çok sordum ama idare edin ,araba vitesde ayak gazdan çekilip kompresöre binince altta şanzımanın orda turrrkk turrrrkk benzeri bi sürtme sesi kopuyo,debriyaja basınca yapmıyo.bi yerimi dağıtcaz,neye dalalet eder bu.tırstım vallaha.. nedir sıkıntı

ghibli06
11-10-2014, 21:13
<çok sordum ama idare edin ,araba vitesde ayak gazdan çekilip kompresöre binince altta şanzımanın orda turrrkk turrrrkk benzeri bi sürtme sesi kopuyo,debriyaja basınca yapmıyo.bi yerimi dağıtcaz,neye dalalet eder bu.tırstım vallaha.. nedir sıkıntı

baskı bilyesinin sesi olabilir ya da kolunun, hocam çok takma kafana, eskiden pamuklu battaniye örtüyordun üşümemek için şimdi ise keçe ile idare ediyorsun :) kaçırma yoksa, gidişi tatmin ediyorsa geri kalan şeylere katlanacaksın, bronzun özelliği bu...

alfa75
12-10-2014, 13:31
baskı bilyesinin sesi olabilir ya da kolunun, hocam çok takma kafana, eskiden pamuklu battaniye örtüyordun üşümemek için şimdi ise keçe ile idare ediyorsun :) kaçırma yoksa, gidişi tatmin ediyorsa geri kalan şeylere katlanacaksın, bronzun özelliği bu...

çokda dinlememek lazım diyosun yani üstad :) kulak vermeyelim bakalım bi süre.sen bunu kullandığın için yorumun önemli tabii benim için,bunlar olağansa katlanırız artık.teşekkür ettim

ghibli06
12-10-2014, 13:45
çokda dinlememek lazım diyosun yani üstad :) kulak vermeyelim bakalım bi süre.sen bunu kullandığın için yorumun önemli tabii benim için,bunlar olağansa katlanırız artık.teşekkür ettim

kafana takma çok, rodajı bitsin sonra bakarız sıkıntı var mı diye...

Mehmet Gazihan
12-10-2014, 19:06
<çok sordum ama idare edin ,araba vitesde ayak gazdan çekilip kompresöre binince altta şanzımanın orda turrrkk turrrrkk benzeri bi sürtme sesi kopuyo,debriyaja basınca yapmıyo.bi yerimi dağıtcaz,neye dalalet eder bu.tırstım vallaha.. nedir sıkıntı

Bana bu pek debriyajmış gibi gelmedi. motor kulağı v.s. mekanik bi temas olmasın , bi kontrol ettir. Eksoz bile sürtebilir .

MBALP
12-10-2014, 19:29
Geri vites dişlisi Helisel ise yapar o cirtlamayi. Cadde üstünde aniden durup geri geri park etmeye çalışınca olur özellikle.. atıyorum 1.viteste gidiyorsunuz. Durun,dururken atın boşa sonra 3-4 yapın hızlıca(altli üstlü olduğundan kolaydır yapması diye örnek verdim) ve geriye takın. El alışkanlığı oldu bende. Hep öyle yaparım. Normalde cirtlayan araba öyle yapınca cirtlamiyor

alfa75
13-10-2014, 12:11
Geri vites dişlisi Helisel ise yapar o cirtlamayi. Cadde üstünde aniden durup geri geri park etmeye çalışınca olur özellikle.. atıyorum 1.viteste gidiyorsunuz. Durun,dururken atın boşa sonra 3-4 yapın hızlıca(altli üstlü olduğundan kolaydır yapması diye örnek verdim) ve geriye takın. El alışkanlığı oldu bende. Hep öyle yaparım. Normalde cirtlayan araba öyle yapınca cirtlamiyor

şu an öyle kullanıyorum önce 4 sonra geri.dediğiniz gibi tık geçiyo.

alfa75
13-10-2014, 12:21
Bana bu pek debriyajmış gibi gelmedi. motor kulağı v.s. mekanik bi temas olmasın , bi kontrol ettir. Eksoz bile sürtebilir .

bende dediğiniz gibi şafttan kıllandım,bugün yarın bi kontrol etcem.yalnız ses kompresördeyken yapıyor,debriyaja basınca kesiyor.sistem alttaki,baskıyı sökmek için ön taşıyıcıyı söküp aşağıya doğru 30 cm belki biraz fazla kasıyorsunuz,bu arada arka de dionda askıda kalıyo diff.oralarda bi sıkıntı yapmış olma ihtimalimiz zayıf ama kontrolde fayda var.ama ses daha çok takırtı şeklinde metalin metale vurup bırakması gibi. gibi.http://www.arocalfissima.com/transax_file/0_4369_1042.jpg

Mehmet Gazihan
13-10-2014, 13:32
bende dediğiniz gibi şafttan kıllandım,bugün yarın bi kontrol etcem.yalnız ses kompresördeyken yapıyor,debriyaja basınca kesiyor.sistem alttaki,baskıyı sökmek için ön taşıyıcıyı söküp aşağıya doğru 30 cm belki biraz fazla kasıyorsunuz,bu arada arka de dionda askıda kalıyo diff.oralarda bi sıkıntı yapmış olma ihtimalimiz zayıf ama kontrolde fayda var.ama ses daha çok takırtı şeklinde metalin metale vurup bırakması gibi. gibi.

şöyle anlatayım,

Gazlarken motor bi tarafa yatar, gazdan çektinmi diğer tarafa yaslanır. Debriyaja basınca ortada durur. Senin sistemin ayağını gazdan çektiğinde yattığı tarafta bi yere sürtüyor. Şaft da ha keza öyle, gazlarken bi tarafa baskı uygular , gazdan çektinmi diğer tarafa, Dif dişlileri gazlarken bitarafı çalışır çektinmi diğer tarafı..

inş. ciddi bişey yoktur. Eksoz fln dır.

alfa75
13-10-2014, 15:14
az önce kaldırdım arabayı,her tarafı kontrol ettim maalesef herşey olması gerektiği gibi.askıda çalıştırıp 1 de gaz verip bırakıyorum ve ses baskının olduğu kısımdan geliyor.volanda hafif yanık vardı alındı tornada,montajda gayet düzgün itinalı yaptık.baskı sağlamdı,bilya de idare ederdi ama ses yapar uğraşmıyım bidaha diye onuda yeniledim.bu ses nerden peydah oldu.anlam veremedim.hayır bi tarafı dağıtcaz diye korkuyorum .balata kalın olursa ayırmaz demişsiniz ya ince olursa standartdan ne gibi bi sorun olur.yada ne biliyim bu sistemde tam olarak nasıl çalışır bilmiyorum ama birbirine alışması oturması gereken karşılıklı 2 parça vardırda sesi omu yapıyodur bi alışma zamnımı vardır.

alfa75
13-10-2014, 17:32
sorun çözüldü arkadaşlar,yorum ve yönlendirmeleriniz için teşekkürler.dingilden şanzımanın önündeki taşıyıcıya gelen üçgen kolun taşıyıcıyla birleştiği yerde alttan atılan uzunca bi civata var,o civata fazla sıkma veya esneme sonucu üst kısımdan topu topu 1--2 mm fazla çıkmış,buda gazdan çekince sarsıntısıyla şanzıman kasasına uctan vuruyor ve o sürtme takırtısı çıkıyor.o kadar saçma bişey nerdeyse şanzımanı söktürtcek tekrardan.alttdan 2 pul atıp arayı açtım ses kesildi :)

Mehmet Gazihan
14-10-2014, 10:01
sorun çözüldü arkadaşlar,yorum ve yönlendirmeleriniz için teşekkürler.dingilden şanzımanın önündeki taşıyıcıya gelen üçgen kolun taşıyıcıyla birleştiği yerde alttan atılan uzunca bi civata var,o civata fazla sıkma veya esneme sonucu üst kısımdan topu topu 1--2 mm fazla çıkmış,buda gazdan çekince sarsıntısıyla şanzıman kasasına uctan vuruyor ve o sürtme takırtısı çıkıyor.o kadar saçma bişey nerdeyse şanzımanı söktürtcek tekrardan.alttdan 2 pul atıp arayı açtım ses kesildi :)

;) geçmiş olsun

alfa75
14-10-2014, 12:42
teşekkürler.

Abdussamed
24-11-2014, 12:03
1.6 tdi sahiplerinden bronz balatalı debriyaj seti kullanan var mı?

Bayrampaşalı
04-12-2014, 07:54
abiler arkadaşlar bende bişey danışmak ıstıyorum bu bronz yapanlarda 1000tl fıyat verende var 600 dıyende var 250tl diyende var farkı ne oluyo bunların bılgısı olan varmıdır hepsıde garantı verıyo

alfa75
10-02-2015, 22:08
biraz geç olcak ama ben cevap veriyim,250 civarı yapılan iş sadce bronz balata çakma işi,diğer rakamlarda yapılanlar balata çakma+baskı güçlendirme+set olarak volan falan ayar ypma şeklinde,en azından burdaki konularda yaptıran arkadaşların anlattığı o.fiyat farklılıkları yapan kişiye,işin kalitesine veya hiçbişeyine görede değişebiliyor.tavsiyem bu işi yaptırcaksanız set halinde yaptırın.ben sadece bronz çaktırdım,baskı yeni diye güvendim,arabayı onun için yatırma şansımda yoktu normal baskı taktım,zamanla koyverdi yayları yepisyeni bronzuda yaktı kaçırdığı için.

_opeth
14-11-2019, 14:43
Konu hort

10 Kasım'dan sonra baskı balata sizlere ömür oldu, virajlarda 2. vitese düşerken hep sıyırdım sanırım. Aracı aynı zamanda günlük de kullandığım için Bronz balata olayı mantıklı olur mu?

Bir de Lancer'larda klasik baskı balatayı erken yeme durumu var deselerde ilkini 120Binde değiştirmiştim. Şimdi araç 186bin km'de. Aylık (eğer müsait olursam) 20 dk için Bronz'a geçmeye değer mi?

srkns
23-08-2022, 18:42
Bir hort daha.

Focus 1.6 tdci hybrid dp 2.4 bar yürüyen aracımın debriyaji değişeli 80k km oldu
Pedal hissiyatı hala pamuk gibi ve kavrama noktası hala altlarda
ara sira sollamalarda vs birden yuklendigimde devir saati bazen aniden artip hizlanmiyor sanirim artik ömrümüz doldu

Bronz yerine organik tavsiye edenler oldu
Gunluk kullanimda hangisi daha idealdir?
Roll vs koşan süre alan bir araç degil

alex
07-12-2022, 20:44
3+3 olayını kım yapar her balataya oluyormu ? 1.4 hdi aracıma güçlü bi debriyaj önerisi olan ? bronz gibi sert olsun istemiyorum