Orijinalini görmek için tıklayınız : Pedal lag
Geçen gün pedalcılık yapmak istedim biraz ufak ufak pedalı yokluyorum ama benim basmamla arabanın devir yükseltmesi arasında biraz zaman var.Hani tam bastığıma an devirlenmiyor yada intake sesini duyamıyorum.Ara gazlarda pedala bas çek'te çok ufakta olsa gecikme var. 1 sn'den biraz az bir gecikme oluyor..Araçta mı bir problem var yoksa normal mi?
M_PROJECT
23-02-2012, 18:29
arac ne ? dbw sistem varsa evet normal , benim subaru da giderken bosa atip gaza bastiginda 2 sn tutunca ancak devir yukseliyordu .
benim dizel polomdada war... cook sinir bozucu rolling yaparken :D 2 de basınca sorun kalmıyor.. ona yapılabilecek bişey war mı ? takipteyim
Osman Bahadır
23-02-2012, 18:36
@ST-max;
Araban DBW(drive by wire) yani gaz pedalın elektrikli ise, yani gaz kelebeğin halatlı değilse durum normal.
@dirk;
senin aracındaki durum turbo lag.
slhdmr34
23-02-2012, 18:45
bildigim kadarıyla anlatmaya calısayım, yanlısım varsa duzeltilsin ltf.
Ozellikle yeni nesil dizellerde arac vitesteyken gazdan ayak cekildiginde, enjektör yakıtı keser, bunu board computerden de takip edebilirsiniz. Yanlıs hatırlamıyorsam buna cut off deniyordu. Tekrar gaza basana kadar motor tekeri degil, teker motoru cevirir, tekrar gaza basınca beyin tarafından komut algılanıp, işlenip tekrar yakıt puskurtmenin baslamasına ve puskurtulen bu yakıtın yanmasına kadar gecen surede lag yasanır. gaz pedalı elektronik olan araclarda bmw gibi, bazı ara moduller ile gaz tepkime surelerinde iyilestirmeler yapılıyor, ama mantıgı nedir bilmiyorum.
ralli veya pist yarıslarında sol ayak freni yapılmasının sebebi de budur, bu lag sebepli kaybedilen zamanlar geri alınır. Sol ayak frendeyken sag ayak gaza basarak yakıt akısına ve ateslemeye devam eder ve sol ayak frenden kalktıgı anda akserelasyon devam eder.
Not; sol ayak freni candır ama debriyaja basmaya alısan ayagın frene dozajlı basmasına alısmadan yapılan denemede cama yapısırsınız, sorumluluk kabul etmem.
Osman Bahadır
23-02-2012, 18:51
bildigim kadarıyla anlatmaya calısayım, yanlısım varsa duzeltilsin ltf.
Ozellikle yeni nesil dizellerde arac vitesteyken gazdan ayak cekildiginde, enjektör yakıtı keser, bunu board computerden de takip edebilirsiniz. Tekrar gaza basana kadar motor tekeri degil, teker motoru cevirir, tekrar gaza basınca beyin tarafından komut algılanıp, işlenip tekrar yakıt puskurtmenin baslamasına ve puskurtulen bu yakıtın yanmasına kadar gecen surede lag yasanır.
ralli veya pist yarıslarında sol ayak freni yapılmasının sebebi de budur, bu lag sebepli kaybedilen zamanlar geri alınır. Sol ayak frendeyken sag ayak gaza basarak ateslemeye devam eder ve sol ayak frenden kalktıgı anda akserelasyon devam eder.
Not; sol ayak freni candır ama debriyaja basmaya alısan ayagın frene dozajlı basmasına alısmadan yapılan denemede cama yapısırsınız, sorumluluk kabul etmem.
Maalesef düzeltmem gereken çok şey var.
Öncelikle turbo-dizel araçlarda oluşan bu lag, cut-off, yani yakıtın kesilmesinden dolayı değil, turbo basıncının gecikmesinden kaynaklanır. Yoksa siz gaza basar basmaz enjektörler püskürtmeye başlar. Bu milisaniyelik bir olaydır. Ama turbo basıncı siz gaza basar basmaz yeterli seviyelere ulaşamaz. Önce yeterli miktarda egsoz gazı çıkışı gerekir ki turbo türbinleri dönsün.
Sol ayak freni de bahsettiğiniz gibi yakıtı kesmeyip lag'ı azaltmak için değil, daha çok yük ve ağırlık transferi(load-weight transfer) için kullanılır.
Osman Bahadır
23-02-2012, 18:54
Araç 1.6 manuel c-max
Dizel - benzinli yazmamışsınız ama her iki motorda da elektronik gaz kontrolü yani DBW var. Bu da bahsettiğiniz gecikmenin sebebini açıklıyor. DBW olan araçlarda bu normal bir durum.
Araç benzinli.Teşekkür ederim bu yorumlar kafamı rahatlattı.Çünkü magirus minibüsde çok alıştığım bir hareket ve onu kullandıktan sonra insanda bazen alışkanlıktan ötürü bu hareketi yapma isteği oluyor.C-max'imde sorun olmamasına sevindim.
slhdmr34
23-02-2012, 18:59
duzeltmeler icin tesekkurler.
Bi de sol ayak frenini bu amac icin de ben kullanıyorum belli dozlarda, frenlere ve haliyle yuruyene yapılan kısmı ters baskı dısında sıkıntı olur mu?
Osman Bahadır
23-02-2012, 19:14
duzeltmeler icin tesekkurler.
Peki bu mantık atm. benzinlilerde de aynı mıdır?
Bi de sol ayak frenini bu amac icin de ben kullanıyorum belli dozlarda, frenlere ve haliyle yuruyene yapılan kısmı ters baskı dısında sıkıntı olur mu?
Bahsettiğimiz eğer gaz pedalına 1 sn ve altında gecikmeli verilen tepki ise evet, aynıdır.
Atmosferik benzinli araçlarda eğer gaz kontrolü elektronik ise, yani gaz kelebeği elektrikli ise gaz kelebeğinin çalışma mantığı sebebiyle kelebek tam gaza anında cevap veremez. Kelebeği kontrol eden servo motor anında %100 (tam açık) - %0 (tam kapalı) konumlarına gelemez. Bu arada da bir gecikme hissedilir. Euro normları sebebiyle artık DBW zorunludur.
Sol ayak freni daha çok önden çeker araçlarda işe yarar. Amaç yükü ön tekerleklere bindirip gücün yere aktarımını ve ön tekerleklerin tutuşunu ve kontrolünü arttırmaktır. Özellikle viraj içinde yapılan bu hareketle aracın doğrultusu, yönü çok daha kolay kontrol edilir.
Standart bir binek araçta fren sisteminin yapısı sebebiyle çok verimli olmaz. Ayrıca standart bir kullanıcının sol ayağıyla viraj içinde güvenli fren yapabilmesi de zordur.
slhdmr34
23-02-2012, 19:17
tesekkurler bilgiler icin, ayrıca euro rmlarını sevmemek icin bir sebep daha ;)
supersprint?(hiçbi mesajı okumadım ilk mesajı okudum çok yorgun olduğumdan teker teker okumadan mesaj atıyorum çözüm bulunduysa yoksayılsın mesajım.)))
Gokhan43
23-02-2012, 19:30
supersprint?(hiçbi mesajı okumadım ilk mesajı okudum çok yorgun olduğumdan teker teker okumadan mesaj atıyorum çözüm bulunduysa yoksayılsın mesajım.)))
Sprint booster demek istediniz sanırım :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.