Orijinalini görmek için tıklayınız : ımpreza sorunu!
aracım 2006 model 2.0r 2500 devirde tekleme yapıyor ,3000 devirden sonra fırlıyor o arada pasif kalıyor , bujiler değişti , carbon clean yapıldı 97 binde full stock sadece remus son var...
sorun şu an çözüldü son mesajlarımı ilk posta aldım belki birinin işine yarar....
arkadaşlar tekrar selam bildiğiniz üzere sorunum çözülmüştü dün fakat bu gün yaklaşık 60 km gezdim gayet iyiydi sonra 3 saat durdu tekrar yola çıktım bi 20 km gittim orada 1 dakika stop ettim tekrar yola çıktım ve sorun geri geldi
-1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
-2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
-3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor
ayrıca kapandığı zaman gazı bir miktar kesersem nispeten asılmaya başlıyor , gaza basınca yine hızlanacağı yere kafa çakar gibi oluyor ... Allah rızası için yardım...
selamlar bu gün itibarı ile sorunum çözüldü arkadaşlar....
krank pozisyon sensörü kirlenmiş , yardım eden herkese teşekkür ederim...
herkese selam 29 şubatta attığım post ile sorunum çözüldü demiştim o akşamdan beri aracım garajda duruyordu . bu sabah işe gitmek için merterden yola çıktım ve biraz sıkıştırdım denedim gayet iyiydi avcılar havalimanından sonra rampa çıkarken falan çekişi gayet iyiydi çok da mutlu oldum neyse tam avcılar rampasının sonuna doğru yine kesti ve başladı aynı şeyi sürekli yapmaya ...
sizinde tahmin ettiğiniz gibi maf sensörüne yöneldim bir teknisyen olarak , muhtemelen bir soğuk lehim olduğunu düşündüm su kuruyunca yine yaptı dedim ... ustayı aradım mafı değiş başka alternatif yok dedi ... bende BEKA'yı aradım şasi numaramı vererek maf yani air flow sensor fiyatını öğrendim . TR'de olmadığını distribütörde dahi olmadığını fiyatının da 1410 lira olduğunu öğrenerek telefonu kapattım , sonra aksaray piyasasını araştırdım hiç bir yerde bulunamıyor... sonra Jaspa'ya uğradım onlarda fiyatı görünce şaşırdı ve ellerinde olmadığını söylediler . Maslak'da Mekateknik Doğan Ustaya sordum bozulmaması lazım açık filtre yok ise dedi... elektronikçiler tamirini yapamaz mı dedim kesinlikle olmaz para verme dedi ... ben yinede maslak form elektronik ecu tamircisi ibrahim ustaya sordum oda hibrit tamiri mümkün değil dedi .. ordan çıktım ikitellide forester 2.0R dan çıkma maf denedim , hiç bir şey değişmedi ,kendi mafımı taktım yine aynı arabadan çıkma krank pozisyon sensörü denedim yine aynı ... bir kez de ikisini birden denedim yine aynı .. orjinal sensörlerimi arabaya geri taktım bu arada baş ağrısı hat safhada tabi :)
en son çare ya bismillah diyip kutup başını söktüm bir 5 dakika falan , sonra geri taktım vurdum marşa , çıktım yola...
Şu an araba mükemmel hiç bir sorun yok .. İnşallah tekrarlamaz...
Subi-Emre
24-02-2012, 22:47
Maf sönsörünü kontrol edin mümkünse ikinci bir araçla degistirip deneyin benzer bir sorunu bende yaşamiştım
oksijen sensörünüde kontrol edin....
sensör problemleri cihaza bağlandığında çıkması gerekmiyor mu?
Muhtemelen MAF sensörü...
Kendi stock aracımda akü kutup başını söküp maf ve gaz kelebeğini temizledim.
Sorun geçmişti. Siz de maf sensörünü bir temizleyin derim.
umarım çözülür mafı kontrol edeceğim ...başka fikri olan?
bu arada mafı temizlemek için ne önerirsiniz..
Sadece balata spreyi sıkıp bir süre bekledim.
bugün mafı söküp dayandım balata spreyini :) kurutup monte ettim ve dürüm almaya gittik giderken yine aynı şekil 2000 -3000 arası gaz kesip basıyor gibi yapıyordu . geri geldik dürümleri yedik eve gelirken düzeldi araç :) ve ilk gazları tepkilendi alt devirler canlandı , önceki haliyle 0-100 çekmiştik 8.1 snde çıkıyordu , musait bi ara tekrar denicem...
arkadaşlar tekrar selam bildiğiniz üzere sorunum çözülmüştü dün fakat bu gün yaklaşık 60 km gezdim gayet iyiydi sonra 3 saat durdu tekrar yola çıktım bi 20 km gittim orada 1 dakika stop ettim tekrar yola çıktım ve sorun geri geldi
-1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
-2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
-3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor
ayrıca kapandığı zaman gazı bir miktar kesersem nispeten asılmaya başlıyor , gaza basınca yine hızlanacağı yere kafa çakar gibi oluyor ... Allah rızası için yardım...
P.M attım.
teşekkür ederim ama MAF olduğundan emin olsam keşke neyse artık bi servise rica minnet denettircez =(
başka düşüncesi olan arkadaşlar yardımlarınız esirgemeyin :)
-1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
-2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
-3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor
Şu yazdıklarınızın aynısını yaşadım. Temizledim,akü makü derken geçti çok şükür.
İnşallah en az zararla atlatırsınız.
-1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
-2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
-3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor
Şu yazdıklarınızın aynısını yaşadım. Temizledim,akü makü derken geçti çok şükür.
İnşallah en az zararla atlatırsınız.
Bnde temizledim dediğim gibi hemen denedim devam ediyordu bi süre bekledim ve sorun ortadan kalktı bi gün sonra yine başladı ..
Benim sorunum çözülecekse bn mafı değişirim ama değilse bir çok alternatif var bobinler , pompa , gaz kelebeği , gaz potansiyometresi neyse çok moralim bozuldu ya...
herkeze selamlar...
bu iş benim kafayı çizdirecek en sonunda , ne zaman olduğunu düşündüm ve aklıma gelenleri yazıyorum...
-aracı ilk aldığımda yalovadan istanbula geldik böyle bir sorun farketmedim
-istanbula geldiğimde kırmızı ışık yanmıştı trafikteydim ve bir kez stop etti benzin bitti sonra çalıştırdık benzin aldık ...
-sonra tekleme yapmaya başladı sanırım ve ben bu yüzden önce bujileri değiştirdim sonra boğaz kelebeğini temizlettim ve test sürüşü yaptım sorun devam ediyordu ...
-sonra carbon clean yaptırdım test ettiğimde sorun düzelmişti ve şöyle düşündüm ; deponun dibini emdirdiğim için bi yerlere pislik kaçtı ve şimdi açıldı ....
-bir hafta sonra sorun geri döndü bu kez mafı söküp temizledim hemen test ettim sorun devam ediyordu ... ama bir saat bekledikten sonra sorun düzeldi , ancak ertesi gün yine başladı ...
şimdi benim düşüncelerim şu yönde pislik yakıt filitresinde kurtuldukça enjektöre geliyor .
-şu yolu izlemeyi düşünüyorum ; benzin filtresini değiştirip ardından carbon clean ...
ne dersiniz?
bence benzın basıncını bır kontrol ettrın benzın bıtmış kalmışsınız o an benzın pompasına zarar vermış olabılır bence yuzde 90 benzın pompan arızalı
Hafta sonu söküp bakicam pompa ve filtresine pislik varsa gorucez
selamlar bu gün itibarı ile sorunum çözüldü arkadaşlar....
krank pozisyon sensörü kirlenmiş , yardım eden herkese teşekkür ederim...
herkese selam 29 şubatta attığım post ile sorunum çözüldü demiştim o akşamdan beri aracım garajda duruyordu . bu sabah işe gitmek için merterden yola çıktım ve biraz sıkıştırdım denedim gayet iyiydi avcılar havalimanından sonra rampa çıkarken falan çekişi gayet iyiydi çok da mutlu oldum neyse tam avcılar rampasının sonuna doğru yine kesti ve başladı aynı şeyi sürekli yapmaya ...
sizinde tahmin ettiğiniz gibi maf sensörüne yöneldim bir teknisyen olarak , muhtemelen bir soğuk lehim olduğunu düşündüm su kuruyunca yine yaptı dedim ... ustayı aradım mafı değiş başka alternatif yok dedi ... bende BEKA'yı aradım şasi numaramı vererek maf yani air flow sensor fiyatını öğrendim . TR'de olmadığını distribütörde dahi olmadığını fiyatının da 1410 lira olduğunu öğrenerek telefonu kapattım , sonra aksaray piyasasını araştırdım hiç bir yerde bulunamıyor... sonra Jaspa'ya uğradım onlarda fiyatı görünce şaşırdı ve ellerinde olmadığını söylediler . Maslak'da Mekateknik Doğan Ustaya sordum bozulmaması lazım açık filtre yok ise dedi... elektronikçiler tamirini yapamaz mı dedim kesinlikle olmaz para verme dedi ... ben yinede maslak form elektronik ecu tamircisi ibrahim ustaya sordum oda hibrit tamiri mümkün değil dedi .. ordan çıktım ikitellide forester 2.0R dan çıkma maf denedim , hiç bir şey değişmedi ,kendi mafımı taktım yine aynı arabadan çıkma krank pozisyon sensörü denedim yine aynı ... bir kez de ikisini birden denedim yine aynı .. orjinal sensörlerimi arabaya geri taktım bu arada baş ağrısı hat safhada tabi :)
en son çare ya bismillah diyip kutup başını söktüm bir 5 dakika falan , sonra geri taktım vurdum marşa , çıktım yola...
Şu an araba mükemmel hiç bir sorun yok .. İnşallah tekrarlamaz...
Sorunu çözdüğünüz iyi olmuş adama uyku uyutmaz valla,
kesinlikle, şimdi yine tekrarlayacak korkusu var :)
Sorun devam ediyor kutup basını sok tak belli bir süre yapmıyor yazılımına baktircam
üstad lambda fişini çek.birde öyle denermisin..
volvo'ların bir serisinde böyle bir bug yakalamışlardı geçen senelerde. yakıt bitmeye yakın, karışım çok fakirleşiyor. depodaki yakıt bittiğinde yazılım harita üzerinde çoook uzak bir yerlerdeki değerlerde kalıyor. yakıt alındıktan sonra da arabayı aynı değerlerle çalıştırmaya çalışıyor ve bir türlü eski yerine ve değerlerine gelemiyor. aynı şekilde kutup başı sökülerek düzelebiliyordu. aklıma bu geldi ilk benzin bitmişti deyince...
vuruntu sensörü varsa o olmasın arızalı olan?
üstad lambda fişini çek.birde öyle denermisin..
tmm sorun tekrar başlarsa birde onu denerim hocam teşekkürler...
volvo'ların bir serisinde böyle bir bug yakalamışlardı geçen senelerde. yakıt bitmeye yakın, karışım çok fakirleşiyor. depodaki yakıt bittiğinde yazılım harita üzerinde çoook uzak bir yerlerdeki değerlerde kalıyor. yakıt alındıktan sonra da arabayı aynı değerlerle çalıştırmaya çalışıyor ve bir türlü eski yerine ve değerlerine gelemiyor. aynı şekilde kutup başı sökülerek düzelebiliyordu. aklıma bu geldi ilk benzin bitmişti deyince...
vuruntu sensörü varsa o olmasın arızalı olan?
aracı aldığımdan beri yarımın altında hatta çeyrek ve e arasında tutuyorum yakıtı benimde aklıma yakıtın fakirleşmesi geldi aslında ... ama subaru forumunda şöyle bir yazı dikkatimi çekti 2 aracın başına gelen bir olay var ..
aynı bahsettiğimiz belirtiler ortak çözüm bulunamıyor ve akü arızalı diye değiştiriyorlar sorun düzeliyor.
şimdi gelelim benim senaryoma arkadaşlar benzin bitik seviyede bu yazılımsal hastalığa yakalandılar ve sonra aküyü değiştiklerinde ecu resetlendi ama o esnada depolarında yeterince yakıt vardı ve hata aküden diye teşhisde bulundular... ne dersin?
vuruntu sensörü bnden önceki sahibindeyken servisde değiştirilmiş kayıtlarından gördüm...
Sende karışımla ilgili bir sorun var.hava yakıt karışımı,ayagını gazdan çekince normale dogru hareket eden bir tablo.yani benzin çok hava az geliyo..lambda saçmalıyo derim..3000-4000 den sonra ecu kendi haritasını okur..bu da sende olan şey..lambdanın fişini çekersen ecudan okuyacagı için sorun tekrar etmezse lambda deriz.
teşekkür ederim bu gün servise gideceğim bir de ordaki cihaza bağlansın birde yazılımını falan güncellesinler.. lambdaya da bakayım...
bu gün servise gittim derdimi ve yaptıklarımı anlattım tabi o an araçda problem olmadığını söyledim yazılımını kontrol ettirmek istediğimi söyledim , sağolsunlar baya ilgilendiler..
herhangi bir arıza kodu çıkmadı . bir yeni güncelleme varmış onu yaptılar bu gün kullandım aracı bi sıkıntı yok bu hafta sonu anlaşılır...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.