PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 323 e30 vs. e36 318is



vanos
14.Ocak.2008, 23:16
1984 model bmw 323 e30 kasa stock(16lık borbetler war sadece)

1997 model bmw 318is e36 stock sayılır.(kat iptali,raid kutuici filtre)


teknik weriler soyle:

e30 323:

2316cc 6silindir 205nm 150hp

e36 318is:

1895cc 4silindir 180nm 140hp

rolling we dragda dusunceleriniz neler?

mertacar
14.Ocak.2008, 23:39
3.23 acımaz gıbı ;)

SONE-R
14.Ocak.2008, 23:45
323 çok eski olduğu ve arada fazla güç farkı olmadığı için normal olarak 318iS in geçmesi lazım...

MaG
15.Ocak.2008, 00:13
323 diri ise ve bakımlı ise alır bence.. kasa agırlıkları nasıl acaba 318 daha agırdır tahminimce..

Dragger
15.Ocak.2008, 00:36
323 gecer kesinlikle, E36nın sansı yok.

Forumdan Jason arkadasımızda vardı 323, sonrasında 325 yapıldı, bircok otomobili yalan edebilecek sekilde gidiyordu.

sulhi
15.Ocak.2008, 00:46
abartmıyorum 323 fena yarar....

1.6 VTi
15.Ocak.2008, 00:52
Hafiflik de önemli ama unutmayalım ki 3.18is'ler fabrikasyon headers+kısa şanzumanla çıkıyor... Bir de 3.18is hangisi ? M42 motorlu olan mı M44 motorlu olan mı ? Kısa şanzumanın etkisiyle 3.18is kopup gidecektir, zaten 225-230gibi redline giriyor 3.18is'ler ondan sonra 3.23 gelirse gelir geçerse geçer, bu olay da 3.18is'i bağlamaz :D

Safak
15.Ocak.2008, 00:58
3.23i daha iyi yürü...daha iyi hızlandır...daha iyi çeker. 3.18is ile 3.20i yi denk tutmak daha doğru olur ki, uzunda 3.18is, 6 silindirli 3.20i kadar verimli olamayacaktır.

Otomobilleri stock ve iyi bakımlı düşünürsek bu sonuçlar...Artık standart 3.23i bulmak çok zor.

1.6 VTi
15.Ocak.2008, 01:02
Stock 3.18is drag,roll, top speed her türlü 3.20i'leri geçiyor zaten defalarca denedik burda... Ama bahsettiğimiz araç E30 3.23, E36 3.23 olsa zaten tabiki mantıksız bir karşılaşma olurdu ama E30 3.23 kolay kolay geçemez E36 3.18is'i hele M44 motorlu 3.18is olursa fark daha da büyür...

Serkan.S
15.Ocak.2008, 01:03
e30 hafif e36 ya göre rahat geçiçektir ama bakımlı olması lazım biraz, gerçi e30 323 olupta bakımsız bırakılacağını sanmıyorum :D 318is ın 140 bg ı 140 gibi değil bi garip yığılıp kalıyolar çok denedim

1.6 VTi
15.Ocak.2008, 01:05
Walla açıkcası ben de merak ettim bu kadar bilgiden sonra... Biz hiç denemedik 3.18is-e30 3.23 direkt olarak, denenen diğer araçlardan referans olarak kıyas belirttim... Olmadı denensin merakımız giderilsin :)

Serkan.S
15.Ocak.2008, 01:14
biri 1080 kilo 0-100 9 sn biri 1290 kilo 0-100 10.2 sn

ayrıca şanzıman oranları çok iyidir e30 un ,kısa şanzıman filan yalan 318is için :D yutar e30 e36 yı

Serkan.S
15.Ocak.2008, 01:24
hatta şöle diyim e30 318is le aynı giderler 323 biraz ağır gelir :D

JaSoN
15.Ocak.2008, 03:09
Fabrikasyon e30 323ilerde sanırım ters1 kısa şanzıman ve kilitli diferansiyel oluyor ve 325in aksine sıkıştırması daha yüksek çünki 325in pistonları gibi oyuk pistonları yok aksine tepeli pistonları var ve yanma odası daha ufak... e30 318is olsa zorlardı ama kilo fazlası olan e36 318is'e şans vermiyorum ben... Her 2 arabanın da kondisyonunun iyi olduğunu farz ederek böyle düşünüyorum yoksa yaşlı e30a şans vermezdim tabi...

efe-E
15.Ocak.2008, 12:29
bende bi bariz e30 323 diyorum. Kilo, Hacim farkı var bi kere...

dragon07
15.Ocak.2008, 13:57
323 alır.320i ile daa iyi bir deneme olurr:D

SONE-R
15.Ocak.2008, 14:00
ya 24 yaşındaki bir arabanın eski gücüne sahip olduğunu nasıl düşünüyorsunuz?

VTEC®
15.Ocak.2008, 16:28
zaten konuda 24 yada 10 yaş durumu değil şu anki kondisyonları iyi durumda sorunları olmayan revize edilmiz 2 araç için konuşuluyor.

SONE-R
15.Ocak.2008, 16:30
24 yaşında iyi durumda bir bmw e30 kasa olacağını ben tahmin etmiyorum, stok olarak...

Serkan.S
15.Ocak.2008, 16:30
ya 24 yaşındaki bir arabanın eski gücüne sahip olduğunu nasıl düşünüyorsunuz?

çünkü o bir e30 :) en baştan yazdık zaten motorları iyi durumdaysa die

VTEC®
15.Ocak.2008, 18:07
24 yaşında iyi durumda bir bmw e30 kasa olacağını ben tahmin etmiyorum, stok olarak...

yaw nie olamasınki onu anlamıyorum. stock veya değil sonuçta iyi revize edilmiş bir otomobil olabilir. piyasada ne e30 lar geziyor pırıl pırıl. problem bile olsa yenilenmiş bir araç yeterli performansı verir.

vanos
15.Ocak.2008, 18:17
e36 su anda orj. 87.000kmde...1.6vti arac 97sonu cıkıslı zaten silndir hacminden ayırtedilir die dusunmustum...223de kesiciye giriyorum 230u gormuyor makine:)

su anda kemerde bulabildigim e30 323 ise 67500 kmde olarak geciyor ama ne derece dogrudur bilmem:)

banada yılların werdigi yorgunlukla e30u alabilirim gibi geliyor ama bi yandanda 6silindir olusu beni biraz korkutuyor...ezer gecer tarzdaki yorumlar bana pek objektif gelmedi acıkcası ama deneyip gorucez sahibine ulasabilirsem aracın.efeyede soledim cok kafamı kurcalar oldu bu aralar

Serkan.S
15.Ocak.2008, 18:20
bencede ne e30 lar var pırıl pırıl geziyo

meta-R
15.Ocak.2008, 18:58
318is nin pek fazla şansı olucağını düşünmüyorum 323 karşısında

Juggernaut
15.Ocak.2008, 19:31
E30 geçer bencede..

Diyadin
15.Ocak.2008, 20:19
buda bizim 24 yaşındaki 3.23ümüz örnek göstermek amacıyla koymak istedim....:)

http://img407.imageshack.us/img407/8052/1007305tx5xl2.th.jpg (http://img407.imageshack.us/my.php?image=1007305tx5xl2.jpg)

Renç
15.Ocak.2008, 21:11
hacimleri birbirinden çok farklı iki araç....
ben, geçsede geçilsede m44 318is'i tercih ederdim...potansiyeli yüksek ve gayet keyifli bi araç...
e30'a nazaranda daha güncel bi araç, dahada teknolojik...

ikisininde kondisyonunun ii olduğunu düşünürsek...(rektifiye edilmediyse, illaki 24yıllık metal yorgunluğu vardır)


-drag'da 318is daha başarılı olabilir die düşünüyorum,
***** E30'lar 25senedir tutunmayı öğrenemedi(slick olursa iş değişir gerçi, ama 16borbetli haline göre düşünüyorum)


-roll'de ise muhtemelen 323 üzer, 318is'i....

bide drag bildiğimiz çeyrek mil'mi...eğer öyleyse 323 alır bu işi...;)

Serkan.S
15.Ocak.2008, 21:15
olay tercihe gelirse bende 318is tercih ederim tabi o ayrı :D duruşu yeter bi kere çakma m3 :D

powERS
18.Ocak.2008, 16:10
bence 3.23 un tek şansı ağırlığı bide tabiki motorunun cook iyi durumda olması lazım..

vanos
18.Ocak.2008, 18:17
kemer civarında uye arkadasımız yokmu e30 323e sahip yada arkadası falan olan?denemeyi dusundugumuz arac satılmıs:S

1.3 cdtı
19.Ocak.2008, 09:28
323 geçer hatta içinden

tunch
25.Ocak.2008, 15:54
4e kadar onde kaldım 4te yanyana 5te uzadı yanımdan 323 sonuc olarak kısada e36 uzunda ise e30 alıyor

Tayfun-E30
25.Ocak.2008, 20:01
hacimleri birbirinden çok farklı iki araç....
ben, geçsede geçilsede m44 318is'i tercih ederdim...potansiyeli yüksek ve gayet keyifli bi araç...
e30'a nazaranda daha güncel bi araç, dahada teknolojik...

ikisininde kondisyonunun ii olduğunu düşünürsek...(rektifiye edilmediyse, illaki 24yıllık metal yorgunluğu vardır)


-drag'da 318is daha başarılı olabilir die düşünüyorum,
***** E30'lar 25senedir tutunmayı öğrenemedi(slick olursa iş değişir gerçi, ama 16borbetli haline göre düşünüyorum)


-roll'de ise muhtemelen 323 üzer, 318is'i....

bide drag bildiğimiz çeyrek mil'mi...eğer öyleyse 323 alır bu işi...;)

e30 tutunamıyormu şimdi?

Renç
26.Ocak.2008, 03:11
evet....
e30'ların sıkıntı çektiği bi husus tutunma problemi...
hele hele, 16 borbet- ince yanak lastik - açık kamber ayarlarıyla vahim bi durum...

en azından benim gözlemleri böyle....;)

Tayfun-E30
27.Ocak.2008, 20:28
E30 u binmeyene ve bilmeyene anlatmaya gerek yok... Önden motorlu, arkadan itişli otomobiller herzaman kalkışta tutunma problemi yaşayabilir. Bu birazda fizik kurulları ile alakalı...

kobeanil11
09.Şubat.2008, 21:20
bende 3.18 is lerde şanzuman fazlasıyla düşük oranlı diye biliyorm, hatta bu konuyla ilgili bi mith var, 3.18 is 3. vitese kadar 3.30 la kafa kafaya gidiyo diye...(görmedim, denemedim, o ayrı mevzu:D) bence 3.18 is alır... fabrika çıkışı oynanmış motor, ayrıca bmw 94 te motor deiştirdi, onun farkı olacaktır illakki.. sesi bile güzel is in..:D

Renç
10.Şubat.2008, 01:51
E30 u binmeyene ve bilmeyene anlatmaya gerek yok... Önden motorlu, arkadan itişli otomobiller herzaman kalkışta tutunma problemi yaşayabilir. Bu birazda fizik kurulları ile alakalı...

sağol ama biliyorum fizik kurallarını...
her nekadar bahsettiğimiz araçlar kadar olmasada bende arkadan itiş kullanıcısıyım...:icon_tup:

zaten nickinden ve yazış stilinden e30lar konusunda objektif davranamıcağın aşikardı;)

keyifli forumlar....;)

Serkan.S
10.Şubat.2008, 02:19
bende 3.18 is lerde şanzuman fazlasıyla düşük oranlı diye biliyorm, hatta bu konuyla ilgili bi mith var, 3.18 is 3. vitese kadar 3.30 la kafa kafaya gidiyo diye...(görmedim, denemedim, o ayrı mevzu:D) bence 3.18 is alır... fabrika çıkışı oynanmış motor, ayrıca bmw 94 te motor deiştirdi, onun farkı olacaktır illakki.. sesi bile güzel is in..:D

O mith baya bi yalan olmuş 3.30 mu :beuj:

Ayrıca 323 ün sesi biraz ezer 318is , ***** biri 6 silindir biri 4 :icon_tup:

Eray Yümsel
10.Şubat.2008, 03:59
e30 3.23 kullanıcısıydım. motorum stock iken 97 model 3.18is le defalarca kalktım defalarca ezdim.... kesinlikle bir tutmamak gerekir 6 silindir ve hafifliğin yanı sıra b23 motorların kendine has bi gücü vardır... ne b20 nede b25 lerde yoktur sesi bile farklıdır yani 97 model bi is kesinlikle yol veremez sağlıklı çalışan bi e30 a (belirterek yazıyorum sağlıklı çalışan bir e30 a)

bu arada 2 çeşit b23 motor var

M20B23KE - K-Jetronik 139hp 205nm 5300rpm

M20B23LE - L-Jetronik 150hp 205nm 6000rpm

bunuda göz önünde bulunduralım...

Eray Yümsel
10.Şubat.2008, 04:04
Fabrikasyon e30 323ilerde sanırım ters1 kısa şanzıman ve kilitli diferansiyel oluyor ve 325in aksine sıkıştırması daha yüksek çünki 325in pistonları gibi oyuk pistonları yok aksine tepeli pistonları var ve yanma odası daha ufak... e30 318is olsa zorlardı ama kilo fazlası olan e36 318is'e şans vermiyorum ben... Her 2 arabanın da kondisyonunun iyi olduğunu farz ederek böyle düşünüyorum yoksa yaşlı e30a şans vermezdim tabi...

+ EKE30 :)

dragon07
10.Şubat.2008, 12:31
+dragon07:D

Renç
10.Şubat.2008, 17:28
bu arada 2 çeşit b23 motor var

M20B23KE - K-Jetronik 139hp 205nm 5300rpm

M20B23LE - L-Jetronik 150hp 205nm 6000rpm

bunuda göz önünde bulunduralım...

bunu öğrendiğim iyi oldu, teşekkürler:icon_tup:
K ile L arasındaki farklılık hangi model yılları arasında?

KAAN_M3
10.Şubat.2008, 17:36
323 herzmn geçer 318 is i 318 is 1 2 3 viteslerde yanyana gelir 4 de 323 acmaya başlar..

Eray Yümsel
10.Şubat.2008, 19:17
bunu öğrendiğim iyi oldu, teşekkürler:icon_tup:
K ile L arasındaki farklılık hangi model yılları arasında?

ben teşekkür ederim nedemek...

K Jetronik 1980 - 1983

L Jetronik 1983 - 1985

kobeanil11
10.Şubat.2008, 21:11
O mith baya bi yalan olmuş 3.30 mu :beuj:

Ayrıca 323 ün sesi biraz ezer 318is , ***** biri 6 silindir biri 4 :icon_tup:

dediğim gibi denemedim:D
ama 1. ve 2. vites oranlarının çok kısa olduğunu biliyorum... 3. vites te 3.30 illaki ayırmaya başlar... ama güç oranları kw ları ve şanzumanları oranlayınca hemen hemen aynı çıktığını göstermişti bi bmw kullanıcısı abim.. :) ama kalkışlarını görmedim.....

bu arada kaan_325 e katılıyorum tamamen.. :icon_tup:

rsozkan
11.Şubat.2008, 15:10
323 bencede alır yarayara hemde:heyoo:

tunch
11.Şubat.2008, 19:42
antalya konyaaltındaki ısıklarda bir 323i e30 ile denedim ancak arac yıpranmıs gozukuyordu oldukca ama motorunu bilemicem...
kalkısta baya bi sardı 3e kadar arkamdaydı 3e attım yanyana geldik 4te one gecti we sonrasında dewam edemedik....
aracta egzoz falan wardı ama dedigim gibi motoru ne durumda bilemem

GKS
19.Şubat.2008, 23:15
e-30 3.23 tabiki

living-legend
21.Mart.2008, 13:47
1984 model bmw 323 e30 kasa stock(16lık borbetler war sadece)

1997 model bmw 318is e36 stock sayılır.(kat iptali,raid kutuici filtre)


teknik weriler soyle:

e30 323:

2316cc 6silindir 205nm 150hp

e36 318is:

1895cc 4silindir 180nm 140hp

rolling we dragda dusunceleriniz neler?


e30 3.23 rollıng ve drag alır...