Orijinalini görmek için tıklayınız : pardon bi sorum olcaktı ..
bLackModeL
04-03-2012, 17:32
daha demın arabayla gezerken normal gıdeken sorun yok fakat ıslarda durdugumda normal rolantıdeyken devırsaatı sanıyelık 700 lerdeyken 600 550 arasına ınıyo ve cıkıyo bunun sebebı ne olabılır acaba maf pıslenmıs olabılırmı yada arabada afc var ondan bıseyler olabılır mı ... wideband da normal aslında ama rolantıde 14,7 lerde kafam takıldı? :soru::soru: :icon_wack
Osman Bahadır
04-03-2012, 17:43
Yoldayken MAF'ın daha yüksek değer okuyor. Durunca flow da düşüyor, MAF'ın okuduğu değer de... Düşen flowla birlikte rölantin de düşüyor. MAF'taki ufak dalgalanmalar düşük rölantide ve düşük flowda daha çok kendini belli ediyor.
MAF temizlenebilir. Ayrıca rölanti regülatörü(IACV) de temizlenebilir. TPS'nin okuduğu değer de kontrol edilebilir. Vakum hortumlarını da kontrol etmekte fayda var.
bLackModeL
04-03-2012, 18:06
mafı neyle temızlıcem rolantı regılatoru hangısı kelebegın ustundekılerden tps de bı sorun yok gozlemledıgım akdarıyla afcden
Osman Bahadır
04-03-2012, 18:12
MAF'ı yağsız kontak spreyleri veya balata spreyi ile temizleyebilirsin. Ama tazyikli şekilde yakından ve doğrudan sıkma. Sensöre zarar verebilirsin. Hassas davran. İşin bitince kurumaya bırak.
IACV'i google'da aratırsan da görürsün zaten. Kelebeğin arkasında. Soketli. Altında su giriş çıkışı var. Söküp açıp mazot vb birşeyle temizlemek ve o-ringlerini değiştirmekte fayda var.
Skyhawk34
04-03-2012, 18:17
sende lpg varmıyd ?
bLackModeL
04-03-2012, 18:21
MAF'ı yağsız kontak spreyleri veya balata spreyi ile temizleyebilirsin. Ama tazyikli şekilde yakından ve doğrudan sıkma. Sensöre zarar verebilirsin. Hassas davran. İşin bitince kurumaya bırak.
IACV'i google'da aratırsan da görürsün zaten. Kelebeğin arkasında. Soketli. Altında su giriş çıkışı var. Söküp açıp mazot vb birşeyle temizlemek ve o-ringlerini değiştirmekte fayda var.
cok tşk ederim abi allah razı olsun
sende lpg varmıyd ?
yok kardesım
bLackModeL
04-03-2012, 18:29
http://img24.imageshack.us/img24/9358/img00629201112041319.jpg
http://img846.imageshack.us/img846/2544/img00628201112041319.jpg
orjınal emmeyı cıkartınca bu bosta kaldı bu neyın sesnoru ?
diger detaylı fotolarda burda nerelerı temzlemem gerekıyo yardımcı olursanız sevınırım
http://img705.imageshack.us/img705/8761/img00627201112041318.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/903/img00626201112041317.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/9878/img00625201112041317.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/7544/img00624201112041316.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/1420/img00621201112041315.jpg
http://img190.imageshack.us/img190/4526/img00622201112041316.jpg
bular resımler eksık olan bısey varmı
Osman Bahadır
04-03-2012, 18:45
Boşta olan şu ;
http://img24.imageshack.us/img24/9358/img00629201112041319.jpg
EVAP purge control selenoid valfi. Canister'i kontrol eden valf. Yani benzin buharını kontrol ediyor. Eğer manifolddan oraya gelen emiş hortumu boşta değilse bunun böyle bir soruna sebep olmaması gerekir. Ama bir ucu açıksa bu valf açıldıkça bahsettiğin dalgalanma sorunu olur. İki ucunu da olması gereken yerlere bağla. Bir tarafı emişe, diğer tarafı da canister'e gidecek diye biliyorum.
bLackModeL
04-03-2012, 18:51
suan o ucundekı tıkac yok acıkta ucu ? sıkıntı ondan mı ..
Osman Bahadır
04-03-2012, 18:52
suan o ucundekı tıkac yok acıkta ucu ? sıkıntı ondan mı ..
Sıkıntı ondan. Bir ucu açık olduğundan valf açıldıkça manifold hava alıyor.
Olması gereken bağlantı şu şekilde;
http://farm4.static.flickr.com/3531/3760872210_73134a2eae.jpg
bLackModeL
04-03-2012, 19:01
abi cok karmasık ben anlamam burdakı ustalar hıc anlamaz .. :( malesef
Osman Bahadır
04-03-2012, 19:03
İşaretledim ya. Sadece kırmızı okla işaretli 7 ve 12 nolu bağlantılara bak. Hangisi eksikse tamamlarsın.
bLackModeL
04-03-2012, 19:05
tamam abı yarın bı bakıyımm tekrar rahatsız ederım sorun olursa pm attım ıletısım bılgılerı ıcın ..
bLackModeL
05-03-2012, 12:33
bugun işlemi yaptim aksam denemeye cıkıcam bakalım olacakmı yıne rolantıde sorun olmadı sımdılık yardımların ıcın tsk ederım abii
bLackModeL
05-03-2012, 17:18
problem devam edıyoo afc neo baglı aracta ondan bı sıkntı olabılır mı maf temızlendmedı baska bı onerısı olan var mı tech ailesi
Osman Bahadır
05-03-2012, 17:29
O zaman IACV ve MAF temizliğine ve vakum hortumları kontrolüne devam. AFC neo da buna sebep olabilir ama karışım düzgün ve rölanti dışında devirde iken bir problem yok diyorsun.
bLackModeL
05-03-2012, 17:32
devırde hıc bı sorun yok sadece gaza basıp cektıgımde normal olan rolantım 755 cıvarı ıken afc neonun gosterdıgı bı anda 600 550 lere dusuyoo anlık 30 40 salıse anca suruyodurr o sekılde yanı :(
maf varmı yav cıvıc degılmı arac map olması lazım.
bLackModeL
05-03-2012, 18:06
ıkısıde aynı ıslemı gormuyomu ?
bLackModeL
07-03-2012, 12:45
map ı temızledım gırısı kuflenmıs zannedersem pas sokucu ıle gırısını map ın kendısınnıde balara spreyıyıle temızledım ama sorun sımdı radyatorde su eksılmıs tamamladım sorun yıne aynı ayrıca fan acmıyo hararet gostergesı ortadan azcık yukarı cıkıyo
http://img132.imageshack.us/img132/8758/114xr2.jpg
aynı bu gostergedekı yerde ne ınıyo ne cıkıyo yoldaykende aynı sıkıntıyı cozemedım bı turlu :( devır saatı dalgalanıyoo gaza basıp cektınten sonra ..
ayrıca rolantı ayarı var mı ? 725 lerde normal mı bu rolantı ?
akude bı sorun olabılır mı buddy club conderse var ılk bagladıgımda cam acıp kapatmada dusen rolantı farları yakıp kapatmada dusen rolantı sorunu yoktu suan onlarda sorun teskıl edıyo far kalorıfer cam acıp kapattıkca rolantı oynuyoo ecuyu resetlesem gecermıkı ecu nasıl resetlenır afc neodan karmasık bı hal olmus olabılır .. sızce
Osman Bahadır
07-03-2012, 13:22
Hiç hararet yaptı mı ? Conta sağlam mı biliyor musun? Hararetin o seviyede kalması normal değil. Aynı şekilde o seviyeye gelip de fan açmaması da...
bLackModeL
07-03-2012, 13:25
hararet yapmadı hıc fanda sorun olabılır devır dusmesı ondan olabılır mı ? su ecu resetleme ısını nasıl yaparızz rolantıyı nerden yukseltırızz ...
Osman Bahadır
07-03-2012, 13:31
Hararet yüksekken rölanti bozulur. Yüksek hararet yapar böyle bir sorun.
Rölanti, kelebeğin üstündeki ayar civatasından da yükseltilir. Ama bana sorarsan orasıyla oynama derim.
bLackModeL
07-03-2012, 13:36
o gostergedekı hararet yuksek mı ? sorun ondan kaynaklanıyo o zaman aynı yerder resımdekıyl tıpa tıpkısı gıdekende aynı ..
bLackModeL
07-03-2012, 19:14
sıkıntı yok 92 derecede acıyo 88 derecede kapatıymus bugun actı sıkıntı yok sukurler olsun devrı yukselttım 700 olan devrı 900 yaptım suan ıcın bısey gozukmuyoo sesor ayarlıyana akdar o sure normal olan sureymıs devırdın 700 olmasında dolayı ıstop etm derecesıne akdar dusuyomus sımdı guzel gozukuyoo bakalım ılerde sorun cıakrtacakmı ... herkez ılgısınden dolay ı tsk ederım
bLackModeL
16-03-2012, 21:46
sorun hal oldu maptan mıs mapı temızledım ıs bıttı tskler herkeze
murat_ileri
18-03-2012, 00:07
şase kablolarını güçlendirmenide tavsiye ederim. rölanti devrinde akım geçirmeyince de dalgalanmalar oluyor.
aynı sorun bende de vardı map'ı temizledim düzeldi geç kalmışım ama yazıyım dedim:)
anlık 500devirleri görüyordu rölanti
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.