Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti kesiklik sorunu yardım
pampalar iki gündür başımda bi iş var yolda giderken araba birden kesiklik yapmaya başlıyo 4. vites 2k da felan gaz yemiyo yavaşlayınca tamamen tekliyo stop ediyo çalışıncada tekleyerek çalışıyo boğulur gibi yapıyo gaz verince gaz yemiyo pır pır yapıyo arkadan kara duman atıyo yoğun bi şekilde pır ettikce ama devir yükselince sıkıntı yok çok gaz verdinmi devir düşdüğü zaman yapıyo her zamanda yapmıyo arada motor komprösörünü ölçtük hepsi iyi çıktı bi üçüncü pistonda 10 buçuk çıktı ondada sorun olmucağını söyledi cem abi bıraktım arabayı bakcaklar sizce neden olabilir benim aklıma oksijen sensörü geldi
birsen07
09-03-2012, 18:06
benimde aklıma ilk gelen oksijen sensörü oldu... inşallah büyük bi sıkıntı çıkmaz
nakayama
09-03-2012, 18:07
benzin pompası yada enjektörlerden olabilir
aynı sorun bende vardı ben bobin bujiler roalnti motoru enjektör temizliği benzin pompası oksijen sondasını değiştim gerçi ben a dan z ye herşeyi sıfırladım şuan allaha şükürler olsun 3 sene sorun çıkaracak tek nokta kalmadı :)
senin sorununa gelince bir usta olarak söle özetleyeyim
1 tekleme sorunun varsa: seçenekler şunlardır: bobin.bujiler.rolanti motoru . hararet müşürü. bunlardan biribozuksa aracın tekler duman atar muhtemelen teklediği için benzini yakamıyor siyah duman atıyor. arıza tespit cihazına baglatıcaksın ateşleme arızası veriyorda bobin ve bujilerin degişicek ..arıza tespit cihazına baglattıgın zaman parametrelerden arac suyu sıcaklık ölçüsüne bakıcaksın eğer -40 gösteriyorsa muhtemelen hararet müşürün arızalı termostadın üstünde 2 müşür vardır biri ölcer biri fanı devreye sokar senn değişmen gereken yeşil olanıdır..
gelelim 2. secenege eger aracın sabahları geç alıyorsa 4vitesde dediğin sorun tam gaz yaptıgında yumup yumup açıyorsa benzin pompan muhtemelen 5bar tofaf pomasını takıyorsun sorun kalmıyor.
gelelim oksijen sondana arabanı lifte kaldırt egzos manifoltunun arka kısmında sondanı söktür ucuna baktır kırık yada çatlaksa aracın çok yakar ve gitmez 190 tl üniversal boşh marka.
aracın sogukken sorun yok ısındıgı zaman tekliyor sa bobinin arızalı genelde bobinler ısınınca arızayı yapar ..dediklerimi kontrol ettir sonuca ulaşırsın..aklına takılan bişi olursa akif 0532 737 82 35
benimde aklıma ilk gelen oksijen sensörü oldu... inşallah büyük bi sıkıntı çıkmaz
kanka benimde aklımda şimdilk o var bakcaklar bakalım
benzin pompası yada enjektörlerden olabilirpompadan olcağını sanmıyorum abi her zaman olan bişe deil
aynı sorun bende vardı ben bobin bujiler roalnti motoru enjektör temizliği benzin pompası oksijen sondasını değiştim gerçi ben a dan z ye herşeyi sıfırladım şuan allaha şükürler olsun 3 sene sorun çıkaracak tek nokta kalmadı :)
senin sorununa gelince bir usta olarak söle özetleyeyim
1 tekleme sorunun varsa: seçenekler şunlardır: bobin.bujiler.rolanti motoru . hararet müşürü. bunlardan biribozuksa aracın tekler duman atar muhtemelen teklediği için benzini yakamıyor siyah duman atıyor. arıza tespit cihazına baglatıcaksın ateşleme arızası veriyorda bobin ve bujilerin degişicek ..arıza tespit cihazına baglattıgın zaman parametrelerden arac suyu sıcaklık ölçüsüne bakıcaksın eğer -40 gösteriyorsa muhtemelen hararet müşürün arızalı termostadın üstünde 2 müşür vardır biri ölcer biri fanı devreye sokar senn değişmen gereken yeşil olanıdır..
gelelim 2. secenege eger aracın sabahları geç alıyorsa 4vitesde dediğin sorun tam gaz yaptıgında yumup yumup açıyorsa benzin pompan muhtemelen 5bar tofaf pomasını takıyorsun sorun kalmıyor.
gelelim oksijen sondana arabanı lifte kaldırt egzos manifoltunun arka kısmında sondanı söktür ucuna baktır kırık yada çatlaksa aracın çok yakar ve gitmez 190 tl üniversal boşh marka.
aracın sogukken sorun yok ısındıgı zaman tekliyor sa bobinin arızalı genelde bobinler ısınınca arızayı yapar ..dediklerimi kontrol ettir sonuca ulaşırsın..aklına takılan bişi olursa akif 0532 737 82 35
abi sorun sıcakken oluyo soğukken ilk çalıştığında bi sıkıntı yok ikinci şıkkı tamamen eleyelim pombayla yada geç almayla ilgili bi sorunum yok zaten yeni oldu ve arada yapıyo bi kere boğulur gibi oldunmu bidaha devamı geliyo ya stop ediyo gaz yemeyip yada gaz verince pır pır edip kara duman atıyo gazla birlktela ilk şıkka gelince bunrdan olabilir abi hararet normal seviyede hararet müşürü olsa fan açarmı yada bu teklemeyi felan yaptırırmı
Hakan Girginer
09-03-2012, 18:33
Motor yönetimi hiyerarşisi içinde Oksijen sensöünün bahsettiğiniz belirtileri ortaya çıkaracak denli yetkisi yoktur.
Bir anda tekleme/boğulma gibi belirtilerin çoğu yakıt dağıtımı ile ilgilidir.
Çalışma aralığı içinde belli bir ohm seviyesine gelince kısa devre yapan bir CTS (CLT de deniyor) bu şekilde davranabilir.
Ayrıca, pislik ya da fiziksel sorunlardan dolayı "kapanamayan" enjektörler de bu tür sorunlar çıkarabilir.
Araç bu şekilde kullanılmaya devam ederse katalitik konvertör de hurdaya çıkacaktır yakında.
Bu arada, kirli MAF filamenti, bu kadar ciddi olmasa da, buna yakın belirtiler gösterebilir.
Son nokta ise, ateşleme sistemi. Bobinler ihtiyarladıklarında belli bir sıcaklıkta görevlerinin ne lduğunu unutmaya başlayabiliyorlar.
Burada en tehlikeli şey, bir aracı görmeden teşhis koymaya çalışmak aslında..
Bazen bu tür sorunlar üç kuruşluk bir röle yüzünden dahi ortaya çıkabiliyor.
O yüzden, çok genel yazmaya çalıştım. Yerinde görmek, uzaktan sorulacak 50 sorudan daha net bilgi toplamak anlamına gelir çünkü..
Motor yönetimi hiyerarşisi içinde Oksijen sensöünün bahsettiğiniz belirtileri ortaya çıkaracak denli yetkisi yoktur.
Bir anda tekleme/boğulma gibi belirtilerin çoğu yakıt dağıtımı ile ilgilidir.
Çalışma aralığı içinde belli bir ohm seviyesine gelince kısa devre yapan bir CTS (CLT de deniyor) bu şekilde davranabilir.
Ayrıca, pislik ya da fiziksel sorunlardan dolayı "kapanamayan" enjektörler de bu tür sorunlar çıkarabilir.
Araç bu şekilde kullanılmaya devam ederse katalitik konvertör de hurdaya çıkacaktır yakında.
Bu arada, kirli MAF filamenti, bu kadar ciddi olmasa da, buna yakın belirtiler gösterebilir.
Son nokta ise, ateşleme sistemi. Bobinler ihtiyarladıklarında belli bir sıcaklıkta görevlerinin ne lduğunu unutmaya başlayabiliyorlar.
Burada en tehlikeli şey, bir aracı görmeden teşhis koymaya çalışmak aslında..
Bazen bu tür sorunlar üç kuruşluk bir röle yüzünden dahi ortaya çıkabiliyor.
O yüzden, çok genel yazmaya çalıştım. Yerinde görmek, uzaktan sorulacak 50 sorudan daha net bilgi toplamak anlamına gelir çünkü..
maf filenmenti dediğin bu map sensörü 16v yazan kutunun yanındaki sensörse abi onu söküpr temizledik başkabi saxodan söküp denedik ondada aynı muahbbeti yaptı ateşleme sisteminin giderkende yapması normaslmi düşük devirde yapıyo yüksek devir pek yapmıyo
mstfcn28
09-03-2012, 18:42
Senin sorun müşür den bence.
Hakan Girginer
09-03-2012, 18:44
Motora istenilenden fazla yakıt gidiyor ise, daha çok düşük devirde sorun yaşarsın..
CTS'i bir test edin derim ben.. Ya da, sorun yaşamayan bir araçtan alıp test amacı ile değiştirin. 5 dakika sürer.
CTS, motor sıcaklığını ECU'ya bildiren sensördür. Tek ya da çift kablolu olabilir.
aracını cihaza baglat çıkan arıza kodunu bana yarın yaz sorununu sölerim tam yada bi gti daha bul bobinleri degişin bi tur atın deneyin en basiti..
Motora istenilenden fazla yakıt gidiyor ise, daha çok düşük devirde sorun yaşarsın..
CTS'i bir test edin derim ben.. Ya da, sorun yaşamayan bir araçtan alıp test amacı ile değiştirin. 5 dakika sürer.
CTS, motor sıcaklığını ECU'ya bildiren sensördür. Tek ya da çift kablolu olabilir.
motor yağıda gereğinden fazla ısınıyo abi sanki tamirci normal dedi ama daha önce hiç görmemiştim arabamda yağı çubuğunu çıkarınca dumanlar çıkıyodu çubuktan(normal kullanımda sıkıştırmadan) sebebi bu sensör olabilirmi tam adını ne abi bu sensörün
Geçmiş olsun .İnşallah kısa zamanda sorunun düzelir.Akif beyın söledıklerınden biridir muhtemel
aracını cihaza baglat çıkan arıza kodunu bana yarın yaz sorununu sölerim tam yada bi gti daha bul bobinleri degişin bi tur atın deneyin en basiti..
akif abi her zaman yapmıyo işte iki kere evden tamirciye döndüm bugün be abi bi kere bi kesiklik yaptınmı bidaha boğuluyo düşük devirde yapıyo kaldırırken yanaşırken felan yüksek devirde yada 3000rpm üstünde giderken bi sıkıntı yok ya lambalara yaklaşınca felan yada rolantideyken boğuluyo pır pır ediyo kara duman atıyo o 16v yazan yerin yanındaki sensörü bi saxodan söküp denedik o sensörden deilmiş sorun dediğin gibi ya bobin yada o manifolttaki sensörden devirdaimle alakalı bişe olsa yaparmı dikkatimi çeken bişe daha oldu yağ çubuğunu çıkarınca çubuktan dumanlar çıkıyodu çubuk çok sıcaktı tamirci normal dedi ama daha önce hiç görmemştim yada dikkatimi çekmedi bununla bi bağlantı olabilirmi
Geçmiş olsun .İnşallah kısa zamanda sorunun düzelir.Akif beyın söledıklerınden biridir muhtemel
sağol sinan abim ya bakcaz bakalım bıraktım bugün tamirciye
yag cubugundaki duman dan degildir sen hiç kafana bişi takma izle televizyonunu yarın git sanayie arıza tespit cihazına baglat cıkan arızaya göre yap işlemlerini zaten elektronikbi arıza varsa cihazda cıkar cıkan arızalara göre yapılır işlemin dert etme rahatca yat uyu yarın baktır cihazla .
yag cubugundaki duman dan degildir sen hiç kafana bişi takma izle televizyonunu yarın git sanayie arıza tespit cihazına baglat cıkan arızaya göre yap işlemlerini zaten elektronikbi arıza varsa cihazda cıkar cıkan arızalara göre yapılır işlemin dert etme rahatca yat uyu yarın baktır cihazla .
yağ çubuğundan duman çıkartcak kadar yağın ısındığına hiç dikkat etmemiştim abi ondan sordum neyse tamam akif abi çok sağolasın yardımın için duruma göre bakcam bakalım artık
Lutfullahckr
06-06-2016, 13:58
Sorunu bulabildin mi kardeşim aynısı bendede var pompa dan şüpheleniyorum ama emin olmak lazım
Bobin ve bujilere bakmanızda fayda var..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.