PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cruze Hk.



onur_S
11-03-2012, 00:32
arkadaşlar bi tanıdıgımda cruze var 1.6 124 hp gücünde ama hiç 124 lükmüş gibi gitmiyor sanki 100-105 bg.turbolayalım diyor korkuyor nitro sistemi yapılsa kullanabilirmi?araçta ecotec motor var ve lpg olacak,lpg ile birlikte n2o basamaz heralde değilmi?sağlıklı bi sistem olurmu?yazılım egzoz yapsa etse onun yerine ıslak bi kıt daha mantıklı olmazmı?buna ek olarak turbolanan cruze oldumu daha önce

speed_emre
11-03-2012, 00:37
bu araclara lpg uygulanmıyor! subaplarda sıkıntı yaratıyor! subaplarda erıme yapıyor zamanla! ben kac tane gordum motoru elıne alanını o yuzden landırenzoyla anlasması vardı bu yuzden ıptal edıldı lpgden uzak dursun arkadasınız!

AvcI
11-03-2012, 00:52
tamda bende bu araba hakkinda iii niyetlerim varken lpg olmamasi ve gidsini begenmemeniz enteresan gekdi, yakin arkadasimda var ve sirket araci olarak kullaniyor cok cok memnun oldugunu soyledi

emre_
11-03-2012, 01:04
Gidis zaten pek bisey beklememek lazim ama genede yavas kalan bi araba kasa agirligi dezavantaj nos diyelimki oluyo her dakka nosmu basicak ?? Lpgde sorun yasayanlar bende duydum opel is birligi motorda filtre egzost yazilim olsada agirlik yuzunden tatminkar performance alamaz

speed_emre
11-03-2012, 01:08
valla arkadaslar bende araba almadan evvel gıttım testıne cıktım 3 kısı bındık arabaya araba sankı dızel araba gıbı hıc hızlanmıyor gıtmıyordu! 3 vıteste kendısını azıcık gostrıyordu yakıtıda kmde 50 kurustu yanı lpg bana gore o araba ıcın hatalı yazık yanı ornek verebılırım yanı hangı bayıde neden olduguna kadar lpg uyumsuz motor!

Kakus
11-03-2012, 01:20
tamda bende bu araba hakkinda iii niyetlerim varken lpg olmamasi ve gidsini begenmemeniz enteresan gekdi, yakin arkadasimda var ve sirket araci olarak kullaniyor cok cok memnun oldugunu soyledi

Cruze'un motorunun kalıbını taşıyamadığını birçok kişi söylüyor. Bundan kelli çok yaktığı da cabası.

speed_emre
11-03-2012, 01:21
honda cıvıc alsın arkadasınız daha ıyı :D

Osman Bahadır
11-03-2012, 08:11
Daha önce de yazmıştım başka bir forumda. Astra J ile Cruze'da aynı motor var.


YENİ OPEL ASTRA J 2011 - BRC LPG DÖNÜŞÜMÜ (http://forum.donanimhaber.com/m_45920425/mpage_1/key_/tm.htm#46013482)


Astra J'de manifold yapısı nedeniyle ne saplamayla, ne de yağlamayla subapları koruyamazsınız. Bu aracın manifoldu her bir portta kendi içinde tekrar ikiye ayrılan twin yapıya sahiptir. Hangi tarafından giriş yaparsanız öteki tarafı fakir bırakmış, EGT'yi yükseltmiş olursunuz. İstediğiniz kadar da üstüne yağ sıkın, yine de kurtaramazsınız subabı.

İnceleme fırsatınız olmamıştır diye ben manifoldun resmini de ekliyorum;
http://img146.imageshack.us/img146/5590/headnp3.png

Bu gibi manifoldlarda benzin enjektörünün püskürtme noktasından, yakıt püskürtmesi için ayrılan küçük odacıktan LPG'yi püskürtmeniz gerekir ki her bir silindirdeki iki port da düzgün beslensin ve subap hasarı oluşmasın. Bu da şu anda yalnızca pipo ile mümkündür. Diğer hiçbir yöntem ile bu manifoldda yakıtı benzinde olduğu gibi homojen bir karışımla yanma odasına gönderemezsiniz.

Bu aracın manifolduna da baktığınız zaman görürsünüz ki subap sorunu yaşanmasının yegane sebebi yakıtın her iki subaba da eşit gönderilememesidir. Yoksa aracın subap malzeme kalitesi ile ilgili bir sorun yok...

Kadyr
11-03-2012, 08:29
Cruze tip olarak guzel araba ama gel gorki motor yok secenek yok

erh
11-03-2012, 12:17
Daha önce de yazmıştım başka bir forumda. Astra J ile Cruze'da aynı motor var.


YENİ OPEL ASTRA J 2011 - BRC LPG DÖNÜŞÜMÜ (http://forum.donanimhaber.com/m_45920425/mpage_1/key_/tm.htm#46013482)

malesef bunu boyle özetleyemeyiz.. Aynı sistem astra H twinportlarda da kullanılıyor ve hiçbir sıkıntıyla karsılasılmıyor lpg de.. cruze ve astra j lerdeki motorun subapları solid karısımlı oldugu için eriyor. baska bir sebebi yok. bazı subarularda da benzer durum sozkonusu. lpg taktırmayın sıkıntınız olmasın..

speed_emre
11-03-2012, 12:43
cruze la astralarda farklı motor olmalı aynen katılıyorum 124 bg lık sorunluk cok ! hıc bulasmayın bence!

devil_berk22
11-03-2012, 12:44
Ben yeni kasa astra j turbolari cok begeniyorum ancak sirf lpg uymadigi icin vazgeciyrm ve bu subaplari falan degistrme veya baska bir cozumu yokmu acaba

Osman Bahadır
11-03-2012, 12:52
malesef bunu boyle özetleyemeyiz.. Aynı sistem astra H twinportlarda da kullanılıyor ve hiçbir sıkıntıyla karsılasılmıyor lpg de.. cruze ve astra j lerdeki motorun subapları solid karısımlı oldugu için eriyor. baska bir sebebi yok. bazı subarularda da benzer durum sozkonusu. lpg taktırmayın sıkıntınız olmasın..

Cruze'un motoru ile Astra J 1.6 Ecotec motoru arasındaki farklar nelerdir?

Bu işin içinde olan birisi olarak ilk defa duyduğum için soruyorum; "Solid karışım" nedir? Ne gibi bir malzeme özelliği vardır? "Solid karışımlı subap"'tan kastınız nedir? Cruze'da "solid karışım" subap kullanıldığına dair kaynak belirtebilirseniz inceleyelim.

onur_S
11-03-2012, 13:49
124 hp değil o araba.sahibi de arabayı cok seviyorum dedi.civic al dedim bende.tipini begenmiyorum diyo belki civic kaliteli olsa dahi begenmiyorum ben cruzu cok begeniyorum ama gel gör ki tatmin etmiyor dedi.yakıtıda cok fazla yani 14 lt yakıyor arkadas surekli basıyor..zaten gitmeyince serviste landirenzo garanti vermiş su an servise bırakmıs.aldıgından beri turbo filan soruyor,arabasını değiştirmek istemiyor,turbo olayı da muamma,ıslak bi kit nasıl olur su nitrous olayı bu motorda?

Kakus
11-03-2012, 13:50
Yahu sürekli nos mu basıcaksınız? Turbo olayı? Turbo tabii olur, neden olmasın. s

Osman Bahadır
11-03-2012, 13:52
Stock internallerle turboda ne olur bilinmez. Risk.

O kadar seviyorsa ve stabil ve gündelik bir güç istiyorsa supercharger da uygulayabilir. Stock internalle 0.5-0.6 barda sorun çıkmaz.

onur_S
11-03-2012, 13:56
5 bın lırayı gozden cıkaramıyor su an.nitroyu yeri geldiğinde basarım diyor 3.vitesten itibaren.charger da 150-160 bg altları da torklu olsa ona yeter sıkıntı olmayacaksa

efe_
11-03-2012, 14:16
yanlış araç yanlış beklentiler onur

onur_S
11-03-2012, 14:50
:D adam arabasını cok seviyomus tipini filan 2.0 dizeline gucu yetmiyor yapcak bısey yok

efe_
11-03-2012, 14:57
:D adam arabasını cok seviyomus tipini filan 2.0 dizeline gucu yetmiyor yapcak bısey yok

yanlış birşeyler olmadan yol göster anlayan sensin işteee

onur_S
11-03-2012, 15:19
bende sasırdım adam nuh diyor peygamber demiyor arabayı seviyorum az gitse süper olcak deyip duruyor acaba bu 124 lerde yazılım ne tepki veriyor.egzozda takcam diyo

erh
11-03-2012, 18:05
Cruze'un motoru ile Astra J 1.6 Ecotec motoru arasındaki farklar nelerdir?

Bu işin içinde olan birisi olarak ilk defa duyduğum için soruyorum; "Solid karışım" nedir? Ne gibi bir malzeme özelliği vardır? "Solid karışımlı subap"'tan kastınız nedir? Cruze'da "solid karışım" subap kullanıldığına dair kaynak belirtebilirseniz inceleyelim.

Astra J ile cruze motoru birbirine cok benzer aynı sayılabilir hatta ama ufak farklılıkları var. Örnegin beyinleri farklı.

Zaten burda söylemek istedigim astra J ile cruze motorunun farklı olması değil. Söylemek istedigim twinport sisteminin konuyla alakalı olmadıgı. LPG uyumsuzlugu subapların uretim malzemesinden kaynaklandıgıydı. Yanlıs yazmısım magnezyum alasımlı olacaktı. Solid nerden cıktıysa bende anlamadım solid katı demek zaten..

Osman Bahadır
11-03-2012, 18:30
Astra J ile cruze motoru birbirine cok benzer aynı sayılabilir hatta ama ufak farklılıkları var. Örnegin beyinleri farklı.

Zaten burda söylemek istedigim astra J ile cruze motorunun farklı olması değil. Söylemek istedigim twinport sisteminin konuyla alakalı olmadıgı. LPG uyumsuzlugu subapların uretim malzemesinden kaynaklandıgıydı. Yanlıs yazmısım magnezyum alasımlı olacaktı. Solid nerden cıktıysa bende anlamadım solid katı demek zaten..

Astra H da dahil twinport modellerde tek porttan yakıt beslemesi yapılırsa fakir kalan porta ait subap hasar görür. Birçok subap hasarlı Astra H 1.6 twinport gördüm ve araç üstünde LPG enjeksiyonundaki hataları da gördüm. Yoksa Astra J, Astra H ve Cruze'un subaplarında bir fark yok. İsterseniz alın elinize, kıyaslayın. ECU'ler tabi ki farklı olacak. Markaya özel yazılım var sonuçta...

Alaşım subaplar yeni değil. Uzun süredir hemen hemen her araçta kullanılıyor. LPG'de hasar görmesindeki en büyük sebep ise fakir karışım ve yanlış yakıt beslemesi sonucu oluşan yüksek EGT değeri... Düzgün ve dengeli yakıt beslemesi, düzgün kalibrasyon ile fakire düşülmeden yapılacak besleme ile subapları ile ünlü Mazda 3 dahil hiçbir araba sorun çıkarmaz.

erh
11-03-2012, 18:41
Astra H da dahil twinport modellerde tek porttan yakıt beslemesi yapılırsa fakir kalan porta ait subap hasar görür. Birçok subap hasarlı Astra H 1.6 twinport gördüm ve araç üstünde LPG enjeksiyonundaki hataları da gördüm. Yoksa Astra J, Astra H ve Cruze'un subaplarında bir fark yok. İsterseniz alın elinize, kıyaslayın. ECU'ler tabi ki farklı olacak. Markaya özel yazılım var sonuçta...

Alaşım subaplar yeni değil. Uzun süredir hemen hemen her araçta kullanılıyor. LPG'de hasar görmesindeki en büyük sebep ise fakir karışım ve yanlış yakıt beslemesi sonucu oluşan yüksek EGT değeri... Düzgün ve dengeli yakıt beslemesi, düzgün kalibrasyon ile fakire düşülmeden yapılacak besleme ile subapları ile ünlü Mazda 3 dahil hiçbir araba sorun çıkarmaz.

Twinport sisteminin calısması geregi zaten havayı sadece %35 oranında kısabiliyor. ayrıyetten twinport bulunan opellerde her subaba ayrı runner mevcut değil zaten. bazı devirlerde %35 oranında kapatıyor ve ekonomi yapmaya calısıyor. Astra H 1.6 twinport olsun astra G 1.6 twinport olsun LPG uyumsuzlugu sozkonusu değil. Ki bahsedilen cruze ve astra j de (hatta astra h ın 115hp lik 1.6 motorunda da) sizin soylediginiz gibi fakir kalan subaplar değil, tum subaplarda sıkıntı olusuyor.

sıkıntı aynen belirttiginiz gibi egt nin yuksek olması. bu egt ye dayanamayan subaplarda eriyor. egt yi de extrem degerlere kadar yukseltecek olan port sistemi değil yakıt sistemi malesef.

merruse un bi mesajı vardı hatta bu konuda.. wasted sparktan girip lpg den cıkmıstı :)

Osman Bahadır
11-03-2012, 18:46
Tek porttan beslersen zaten düzgün besleyemiyorsun demektir. Fakir bırakınca da yanmada oluşan komple EGT'yi yükseltirsin. EGT subaba has bir olay değil. Egsoz subaplarının ikisi de gider. Zaten zarar gören genelde egsoz subaplarıdır. Emme subaplarından ise beslenemeyen taraf önce hasar görür. Devam ederse haliyle hasar büyür.

erh
11-03-2012, 18:55
Tek porttan beslersen zaten düzgün besleyemiyorsun demektir. Fakir bırakınca da yanmada oluşan komple EGT'yi yükseltirsin. EGT subaba has bir olay değil. Egsoz subaplarının ikisi de gider. Zaten zarar gören genelde egsoz subaplarıdır. Emme subaplarından ise beslenemeyen taraf önce hasar görür. Devam ederse haliyle hasar büyür.

şimdi twinport sistemiyle giren hava miktarını %35 oranında kısıyor sistem bazı durumlarda.. Giren havaya gore yakıtı da ECU ayarlamıyor mu zaten? tamam hersey buraya kadar normal. ECU nun ayarladıgı ve LPG ecusunun da (marka ve modeline gore değişiklik gösterse de ) bunu simule ettigi bi durumda nasıl fakirlestiriyoruz aracı ?giren havayı kıstık zenginlesir zaten normal kosullarda..

Twinport motorlar maf a sahip motorlardır. Twinport sistemi aktif oldugunda da motora giren hava miktarı azaldıgıdnan bunu ölçer ve yakıtı da azaltır ecu. zaten ekonomi burdan gelir. Butun sistemde ya kalibrasyon hatası yada uygulama hatası vardır eger lean karısım varsa..

bircok twinportlu astra h gordum, söktüm lpgli bir sıkıntı da yok.. Sıkıntı cruze ve astra j lerde mevcut. Bir de yeni astra classiclerin 115 hp olanlarında.

Osman Bahadır
11-03-2012, 19:23
Sorun elektronik enjeksiyonun kalibrasyon hatası değil. Tabi ki o da buna sebep olur ama bu motora özel olan durum daha çok mekanik. Tek porttan enjekte edilen yakıt yeteri kadar homojen dağılamıyor ve yeterli beslemeyi yapamıyor. O yüzde düşük flowlu düşük devirlerde sorun oluşmazken(senin de bahsettiğin %35 kısık durum), yüksek flowlu durumlarda enjeksiyon süresi ne kadar uzarsa uzasın LPG kiti bu mekanik engele takılıyor. Çözümü var. Ama piyasadaki sorun yaşayan araçların hemen hemen hepsinde tek porttan gaz nipeli sözkonusu.

erh
11-03-2012, 19:29
Sorun elektronik enjeksiyonun kalibrasyon hatası değil. Tabi ki o da buna sebep olur ama bu motora özel olan durum daha çok mekanik. Tek porttan enjekte edilen yakıt yeteri kadar homojen dağılamıyor ve yeterli beslemeyi yapamıyor. O yüzde düşük flowlu düşük devirlerde sorun oluşmazken(senin de bahsettiğin %35 kısık durum), yüksek flowlu durumlarda enjeksiyon süresi ne kadar uzarsa uzasın LPG kiti bu mekanik engele takılıyor. Çözümü var. Ama piyasadaki sorun yaşayan araçların hemen hemen hepsinde tek porttan gaz nipeli sözkonusu.

Şimdi muhendisler bu teknolojiyi cıkardıklarında, klapenin kapalı oldugu konumda turbulans yaratarak daha yuksek verim almaya calıstıklarını iddia etmişlerdi. Yuksek flowlu konumda zaten klape tamamen acılıyor ve takılan engellenen ne hava nede yakıt oluyor.. Aslında tezine göre yuksek flowlu durumda tamamen sıkıntısız olması gerekir.

Twinport motorlarda emme manifoldu 2 parcadan olusur. Tek porttan veya cift porttan diye bir baglantı yapılması mumkun değildir. 4 runner vardır ve bu runnerlardan sorna twinport sistemini aktif eden 2. parca vardır. motora hava girişine gore yakıtta aynı yoldan girer. her seferinde tek bi kanaldan verme gibi bir durum sözkonusu olamaz mekanik olarak. Cunku klapeli veya klapesiz yere monte edilebilecek bir yer yok.

http://img514.imageshack.us/img514/3131/twinpeg9.jpg

Osman Bahadır
11-03-2012, 19:39
Önceki sayfadaki mesajımda twinport'un resmini verdim zaten;

http://img146.imageshack.us/img146/5590/headnp3.png

Senin verdiğin resimde de görüldüğü gibi benzin enjektörü her iki porta da klape açık da olsa, kapalı da olsa eşit yakıt püskürtebiliyor. Ama benim bahsettiğim "pipo" yöntemi haricindeki diğer LPG montajlarında gaz nipeli tek porta monte ediliyor. Yani her bir silindir için tek nipel takılıyor. Yani tek porttan besleniyor. Bu gibi bölünmüş flowlu manifoldlarda manifoldun o silindire giden kolunu hangi taraftan delerseniz sadece o tarafı besleyebilirsiniz. Bu durumda her iki porta da eşit yakıt diye birşey sözkonusu olamıyor. Hele bir de gaz nipeli klapeli tarafa monte edilmişse orada flow olmadığı için besleme tamamen zayıflıyor. Klapesiz tarafta olsa bile gaz düzgün bir flow izleyemiyor. Yanma odasına gireceği kapı, yani valf teke düşüyor. Bu da fakire düşmesine sebep oluyor.

Landirenzo montajları yapılıyordu zamanında opel servislerinde. Onlarda Y fitting, yani map Y'si ile ile çift nipelden LPG veriliyordu. Ama akışkanlar mekaniği temel prensipleri gereğince LPG en yakın yolu izliyor ve yine en yakın olan porttan akış sağlıyordu. Diğer taraf yine zayıf besleniyordu.

Benzin enjektörünün konumuyla eşdeğer bir konumdan veya doğrudan benzin enjektörünün konumundan pipo aparatıyla yapılan montajlarda ise her iki port da eşit oranda yakıtla beslenir ve yakıtla beslenen hava iki valften de birlikte yanma odasına girme imkanı bulur. Bu yüzden fakir karışım sonucu oluşan yüksek EGT sorunu da bu şekilde çözülmüş olur.

erh
11-03-2012, 21:16
Önceki sayfadaki mesajımda twinport'un resmini verdim zaten;

http://img146.imageshack.us/img146/5590/headnp3.png

Senin verdiğin resimde de görüldüğü gibi benzin enjektörü her iki porta da klape açık da olsa, kapalı da olsa eşit yakıt püskürtebiliyor. Ama benim bahsettiğim "pipo" yöntemi haricindeki diğer LPG montajlarında gaz nipeli tek porta monte ediliyor. Yani her bir silindir için tek nipel takılıyor. Yani tek porttan besleniyor. Bu gibi bölünmüş flowlu manifoldlarda manifoldun o silindire giden kolunu hangi taraftan delerseniz sadece o tarafı besleyebilirsiniz. Bu durumda her iki porta da eşit yakıt diye birşey sözkonusu olamıyor. Hele bir de gaz nipeli klapeli tarafa monte edilmişse orada flow olmadığı için besleme tamamen zayıflıyor. Klapesiz tarafta olsa bile gaz düzgün bir flow izleyemiyor. Yanma odasına gireceği kapı, yani valf teke düşüyor. Bu da fakire düşmesine sebep oluyor.

Landirenzo montajları yapılıyordu zamanında opel servislerinde. Onlarda Y fitting, yani map Y'si ile ile çift nipelden LPG veriliyordu. Ama akışkanlar mekaniği temel prensipleri gereğince LPG en yakın yolu izliyor ve yine en yakın olan porttan akış sağlıyordu. Diğer taraf yine zayıf besleniyordu.

Benzin enjektörünün konumuyla eşdeğer bir konumdan veya doğrudan benzin enjektörünün konumundan pipo aparatıyla yapılan montajlarda ise her iki port da eşit oranda yakıtla beslenir ve yakıtla beslenen hava iki valften de birlikte yanma odasına girme imkanı bulur. Bu yüzden fakir karışım sonucu oluşan yüksek EGT sorunu da bu şekilde çözülmüş olur.

demek istedigini cok iyi anladım fakat bende diyorum ki senin su an koymus oldugun foto 2. parca emme manifoldu. yani twinport sisteminin oldugu kısım. benim simdiye kadar gordugum sistemlerde hepsi ilk parcada yani henuz o ayrımın yapılmadıgı yerde takılıydı lpg nozzle ları..

efe_
11-03-2012, 21:42
Opel 'in kırmızı serisi hariç hiçbir motorunu tutmadım. Yakan gitmeyen motorlar.

speed_emre
12-03-2012, 00:01
valla arkadaslar bu subaplar bende duydum magnezyumdan yapılmıs ınsıgnıalardada aynı maddeden ve ınsıgnıalarada celık subaplar takıldıgı zaman sorun kalkıyormus tabı 2500 tl ıstıyor prıns 2500 tl de lpg 5000 tl yanı 100.000 km garantı verıyorlar arabaya bu dedıgım ınsıgnıa ıcın! astralarda cok lpglı kullanan var sorunlusunu gormedım!

ama astra gtc 1.6 180 lıklerde aynı subap sorunu mevcuttur. ızmırde kac tane bılıyorum opel servısınde cruzelerın lpgden dolayı moturunun zarar gordugunu! 30 bınde 40 bınde zarar verıyor cok!

hangı motorda hangı parcanın neyle yapıldıgını nerden bılcezkı? mesela astra h 2.0 t lpg ye uyumlumu motoru? sorun yaratırmı bılgınız varmı? vectra 2.0 t lpglı cogu sorun varmı yokmu hıc duymadım! bılgınızde varsa soylersenız memnun olurum! bu arada astra h 170 bg vectrada saab motoru varmıs 175 bg mıs!