PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vtec2 Aracıma Açık hava filtresi önerileriniz



Eray90
11-03-2012, 23:53
arkadaşlar merhabalar 2004 Model Civic Vtec ES aracıma açık hava filtresi uygulatmak istiyorum fakat kocaelide bir türlü nereye yaptıracağımı ve filtre olarak ne kullancağımı bilemedim. sizden istediğim bana aracıma sizce ne marka hava filtresi takmalıyım ve kit olarak almalımıyım veya nasıl bir sistem önerirsiniz. Araçta LPG mevcuttur ve otomatik vitestir. Saygılarımla...

16EC813
12-03-2012, 08:51
bende hks mantar var düşünürsen satabilirim
ürün sıfır replikadır

1lker
12-03-2012, 09:00
Simota hava filtresi kiti tüm honda civic vtec2 motorlar için - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com'da - Pasif İlan - 70567695 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-simota-hava-filtresi-kiti-tum-vtec2-motorlar-icin-70567695/pasif-ilan/#classifiedTitle)

Buda mevcut konu
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/58073-vtec-2-icin-aem-short-ram-tavsiye.html

Eray90
12-03-2012, 20:40
Simota hava filtresi kiti tüm honda civic vtec2 motorlar için - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com'da - Pasif İlan - 70567695 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-simota-hava-filtresi-kiti-tum-vtec2-motorlar-icin-70567695/pasif-ilan/#classifiedTitle)

Buda mevcut konu
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/58073-vtec-2-icin-aem-short-ram-tavsiye.html

araç performanstan kaybetmesin istiyorum ve yağmur çamur almasın hassasiyetim o açıdan. birde uçuk fiyatlar veriyorlar yok işte bu kit olması gerek kit olmassa olmaz falan gibi siz bana nasıl makul şekilde ve verimli olacak şekilde ne önerirsiniz.

1lker
12-03-2012, 20:49
mevcut konudaki linke sorarsan honda kullanıcısı arkadaşlar çok daha sağlıklı bilgi verecektir su almaması açısından hangi kiti kullanıyorlar yada custom daha uygun fiyatlı neler yapılabilir fikir sahibi değilim.

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/58073-vtec-2-icin-aem-short-ram-tavsiye.html

levent
12-03-2012, 21:02
Vtec2 de 16000km boyunca Simota kit kullanan bir arkadaşım ve kiti sökünce karşılaşılan tabloyu şöyle ekliyim;

Filtre ile gaz kelebeği arasındaki borunun içinden fotolar..
http://i251.photobucket.com/albums/gg283/toyotaci/DSCN4126.jpg
http://i251.photobucket.com/albums/gg283/toyotaci/DSCN3997_resize.jpg

Eray90
12-03-2012, 21:09
peki ne kullanalım benim kafam çok karıştı bu konuda motoru yemeyelim :))

levent
12-03-2012, 21:21
AEM Dryflow kullanmanı tavsiye ederim ben tecrübelerimize göre :)

DENON
12-03-2012, 21:23
vtec2 ye filtre kiti falan takmamanı öneririm , herhangi bir işe yaramıyor

ne ses alırsın ne performans

Eray90
12-03-2012, 21:40
egzoz kit mi yapalım ne yapalım :)

DENON
12-03-2012, 21:42
egzoz kit mi yapalım ne yapalım :)bişi yapmasanız olmaz mı :D
bırak orjınal kalsın , bakın etrafınıza butun vtec2 leri kızılay dağıtmış gibi hepsının uzerınde aynı parcalar hemen hemen aynı jantlar , ben bır daha vtec2 alırsam orjınal bınerım :D

Eray90
12-03-2012, 21:48
onunda zevki ayrı be hocam :)

DENON
12-03-2012, 21:52
onunda zevki ayrı be hocam :)sen kafaya koymuşsun bişiler yapmayı :D

senınle yolumuz kesişecek şimdiden söyleyeyım :D

mimit
12-03-2012, 22:24
"Green" de çok kaliteli uzun yıllar sorunsuzca kullanılacak bir marka.

Eray90
12-03-2012, 22:31
sen kafaya koymuşsun bişiler yapmayı :D

senınle yolumuz kesişecek şimdiden söyleyeyım :D

inşallah arabaya zarar vermeden bişeyler yapmak amacım ama bakalım şimdilik gidişat kötü kararsızım.


"Green" de çok kaliteli uzun yıllar sorunsuzca kullanılacak bir marka.

K&N ve Green için iyi diyorlar. ama araştırmalar sürüyor.

Serkan VTEC
13-03-2012, 01:25
Ben simota kullanıyorum aracım daha 1000 km de iken taktım şu anda 90.000 km de hiç bir zaman yukarıda bir arkadaşın eklediği fotolarda olduğu gibi olmadı ne filtre ne filtre boruları nede gaz kelebeği.
Amacım kimseyi kötülemek,kırmak değil hepimizin yaptığı hatayı birkez daha hatırlatmak adına verilen örnek resimlerde neden öyle olmuş sorusununu cevabı kısaca yanlış anlaşılmasın polemik yapılmasın lütfen, tamamen kullanıcının hatası demek yeterli olur sanırım.

Eğer siz aracınızı kullandığınızda yer, zaman, hava durumu gibi faktörleri göz önünde tutarak aracınıza gereken ilgiyi göstermezseniz sonuç bundan daha kötü olacaktır. Özellikle yaz aylarında havanın kuru olması ve havada uçuşan tozların daha ince partüküller içermesi sebebi ile filtreniz daha çabuk kirlenecektir.
Tozlu köy yollarında yada tarladan bozma yollarda veya sahil kenarındaki kum'un çıkardığı tozun içinde aracınızı kullanıpta sonrasında kirlenen filtreye siz gerken temizliği yapmazsanız markası ne olursa olsun motorun emiş gücüne yenik düşen toz filtre borularına oradan da motora mutlaka gidecektir. Ayrıca kirli filtre ister açık hava ister orjinal olsun yakıtınızın artmasına aracınızın performansının düşmesine ve özellikle vtec 2 de gaz pedalının geç tepki vermesine sertleşerek takıntılı çalışmasına (filtreden geçen pis hava boğaz kelebeğinide kirletir) sebep olur.
Kullandığınız yer,ortam ve duruma göre temizlik periyotlarını kendiniz ayarlayabilirsiniz. Bu her 1.000 km de olabilir her 5.000 de her 20.000 kmde olabilir. Filtreyi her temizlediğinizde söktüğünüz yerdeki hava geçiş borularınıda kontrol edin azda olsa kirlilik tespit edeseniz kiti komple söküp borularıda temizleyin.

VTEC II için piyasada farklı markaların Cold Air İntake Kitleri ,short ram'leri ve aeroflow kitleri mevcut. En çok kullanılan ve fiyatı makul olan Simota nın kitleridir. AEM,KN,İNJEN vs gibi markaların kitlerinin fiyatları yüksektir. Yok benim bütçem bunlara yetmiyor derseniz piyasada bir sürü ucuz filtre var bunlardan aklıma gelenler YED,MONZA,JSV, vb.

CAİ lerde kış aylarında su çekme olasılığınız yüksektir(Tanponun altına yaklaşık 3-5 cm sarkar) ancak en verimli olanlar onlardır.(Yanlışım varsa düzeltsin arkadaşlar) CAİ lerden pek ses alamazsınız.
Short ram kitler orjinal filtre parcalarında olan resenatör kısmına (aküye yakın uzun dikdörtgen şeklindeki parça) denk gelir ses alırsınız (ses derken öyle ahım şahım bişey değil ) performans sıcak havada düşer yakıt artar ancak su çekme ihtimali pek yoktur.(denize ,dere ye filan sokmazsanız)
Aeroflow kit ler yine resanatör bölümüle denk gelir karbon kutulu olduğu ve kaputun ucuna kadar geldiği için short ram'a göre daha verimli ve güvenlidirler.

Alacağınız filtrenin markası, modeli ne olursa olsun zamanında temizlemenizi öneririm.

dnr1
13-03-2012, 21:57
Üf be ne cvp.helal hocam..güzel bilgiler

Eray90
14-03-2012, 22:40
Ben simota kullanıyorum aracım daha 1000 km de iken taktım şu anda 90.000 km de hiç bir zaman yukarıda bir arkadaşın eklediği fotolarda olduğu gibi olmadı ne filtre ne filtre boruları nede gaz kelebeği.
Amacım kimseyi kötülemek,kırmak değil hepimizin yaptığı hatayı birkez daha hatırlatmak adına verilen örnek resimlerde neden öyle olmuş sorusununu cevabı kısaca yanlış anlaşılmasın polemik yapılmasın lütfen, tamamen kullanıcının hatası demek yeterli olur sanırım.

Eğer siz aracınızı kullandığınızda yer, zaman, hava durumu gibi faktörleri göz önünde tutarak aracınıza gereken ilgiyi göstermezseniz sonuç bundan daha kötü olacaktır. Özellikle yaz aylarında havanın kuru olması ve havada uçuşan tozların daha ince partüküller içermesi sebebi ile filtreniz daha çabuk kirlenecektir.
Tozlu köy yollarında yada tarladan bozma yollarda veya sahil kenarındaki kum'un çıkardığı tozun içinde aracınızı kullanıpta sonrasında kirlenen filtreye siz gerken temizliği yapmazsanız markası ne olursa olsun motorun emiş gücüne yenik düşen toz filtre borularına oradan da motora mutlaka gidecektir. Ayrıca kirli filtre ister açık hava ister orjinal olsun yakıtınızın artmasına aracınızın performansının düşmesine ve özellikle vtec 2 de gaz pedalının geç tepki vermesine sertleşerek takıntılı çalışmasına (filtreden geçen pis hava boğaz kelebeğinide kirletir) sebep olur.
Kullandığınız yer,ortam ve duruma göre temizlik periyotlarını kendiniz ayarlayabilirsiniz. Bu her 1.000 km de olabilir her 5.000 de her 20.000 kmde olabilir. Filtreyi her temizlediğinizde söktüğünüz yerdeki hava geçiş borularınıda kontrol edin azda olsa kirlilik tespit edeseniz kiti komple söküp borularıda temizleyin.

VTEC II için piyasada farklı markaların Cold Air İntake Kitleri ,short ram'leri ve aeroflow kitleri mevcut. En çok kullanılan ve fiyatı makul olan Simota nın kitleridir. AEM,KN,İNJEN vs gibi markaların kitlerinin fiyatları yüksektir. Yok benim bütçem bunlara yetmiyor derseniz piyasada bir sürü ucuz filtre var bunlardan aklıma gelenler YED,MONZA,JSV, vb.

CAİ lerde kış aylarında su çekme olasılığınız yüksektir(Tanponun altına yaklaşık 3-5 cm sarkar) ancak en verimli olanlar onlardır.(Yanlışım varsa düzeltsin arkadaşlar) CAİ lerden pek ses alamazsınız.
Short ram kitler orjinal filtre parcalarında olan resenatör kısmına (aküye yakın uzun dikdörtgen şeklindeki parça) denk gelir ses alırsınız (ses derken öyle ahım şahım bişey değil ) performans sıcak havada düşer yakıt artar ancak su çekme ihtimali pek yoktur.(denize ,dere ye filan sokmazsanız)
Aeroflow kit ler yine resanatör bölümüle denk gelir karbon kutulu olduğu ve kaputun ucuna kadar geldiği için short ram'a göre daha verimli ve güvenlidirler.

Alacağınız filtrenin markası, modeli ne olursa olsun zamanında temizlemenizi öneririm.

çok çok çok teşekkür ederim..

cembasmaci
15-03-2012, 09:29
Burada yazılanları okudum. Belki de burada en fazla filtre kiti denemis kişi benimdir. 2004 Aralıktan beri ilk sahibi oldugum vtec 2 mevcut. Aracım otomatik ve oranları uzun oldugundan
hangi filtrenin işe yaradıgını veya işe yaramayıp, arabayı baydıgını çok iyi gözlemledim.
Öncelikle şunu soyleyeyim Simota gercekten cok zayıf bir filtre. Sadece ses alıcam performans kaybı vs. önemli degil diyorsanız alın. Bu arada o resimdeki gibi toz olması icin, eklem yerlerinde bir acık veya tam basmayan kelepce gibi bir sorun olması lazım.

Neyse özetle K&N / AEM v2 / Simota / YED / Boz Racing vs . CAI ve Short Ram tarzında adını bile bilmedigim suruyle filtre / filtre kiti denedim aracımda.

En sonunda Turkiye'de bulamadıgım ancak ebayden getirttigim Secret Weapon R
filtre kitinden ciddi anlamda en iyi randımanı aldım. Diger tum filtre kitlerinde alt devirlerde garip bir kayıp yasadım stock filtrenin yerini hiç biri tutamıyordu ***** arac otomatik oranlar da uzun cekilmiyordu yani arabanın tork aralıgı bozulmustu.

Ancak Secret Weapon R fiiltre kitinde hem altlarda hiç kaybım olmadı hem de ust devirler
ciddi anlamda hiç olmadıgı kadar canlandı ve ses de Simotaya yakın ama farklı bir tonda hiç olmadıgı kadar guzel cıkıyordu.

Sonra arastırdım ve bu filtre kitinin borularının patentli low flow ve high flow olarak olarak 2yollu oldugunu ogrendim. Anlasılan bu sebeple alt devirlerim de otomatigin uzun oranlarına ragmen canlı kalmıstı. Aracımda su an turbo var ve HKS mantar mevcut.

Secret Weapon R fiiltre kitini sattıgım arkadasla bir kaç kez gittigim özel Honda servisinde denk geldi. Inanılmaz memnunum cok tesekkur ederim daha once K&N vardı alakası yokmus bu filtre bambaşka birşey dedi. Tabi onun aracı bir de ustune düz vitesti yani sonuc cok daha mukemmeldi.

Yani kısaca tavsiyem filtre takmıs olmak icin filtre takma, para biriktir butceni ayarla ve asagı linkteki bahsettigim filre kitini al, kitle beraber temizleme spreyi ve istege baglı shortam yerine
bir ucu filtre basına bir ucu da on tarafta istedigin yere cekebilecegin katlanabilir bukebilir akordiyon seklinde boru da geliyor. Istersen tampondadelik acıp o hortum ucunu port da yapabiliyorsun:

WEAPON-R SECRET INTAKE 01-05 HONDA CIVIC EX/HX/LX/DX | eBay (http://www.ebay.com/itm/WEAPON-R-SECRET-INTAKE-01-05-HONDA-CIVIC-EX-HX-LX-DX-/300403823243?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A2001%7CModel%3ACivic&vxp=mtr&hash=item45f176928b)