FiReWaLL
14-03-2012, 15:11
Yeni Çıkacak Ve Kasım ayından itibaren zorunlu olacak yasa ile ilgili Ön bilgiler arkadaşlar .
2012 yılında Avrupa Birliği tarafından kullanıma sokulacak standartlaştırılmış lastik etiketi, bize 3 önemli lastik performans özelliği hakkında bilgi verecek:
*yakıt verimliliği
*ıslak zeminde tutuş performansı
*dış yuvarlanma gürültüsü.
Yakıt verimliliği ve ıslak zeminde tutuşa ilişkin etiket tasarımı, mevcut enerji verimliliği etiketlerine (örn. küçük ev eşyaları) benzemekte olup,
A, kendi kategorisindeki en yüksek performanslı lastiği, G ise şu anda en düşük performans gösteren lastiği ifade etmektedir.
Dış yüz gürültüsü, desibel olarak ifade edilmektedir; bu değere, bir, iki veya üç ses dalgası eşlik etmekte, bir dalga en sessiz lastiği, üç dalgaysa en gürültülü lastiği göstermektedir.
Tüm lastikler, lastikleri kolaylıkla karşılaştırmanızı ve sizin için en uygun lastiği bulmanızı sağlamak amacıyla, aynı etiketi taşıyacaktır. .
Yakıt Verimliliği ;
AB Lastik Yönetmeliği etiketinde, yuvarlanma direnci, bağıl yakıt verimliliği performans seviyesi hakkında bilgi veren A'dan G'ye değişen derecelerle ifade edilir. A, kategorisindeki en yüksek performanslı lastiği, G ise mevcut en düşük performanslı lastiği gösterir.
http://b1203.hizliresim.com/v/g/3hx75.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Islak zemin performansı ;
AB Lastik Yönetmeliği etiketinde, bir lastiğin ıslak zeminde yol tutuşu kapasitesi de, A'dan G'ye değişen derecelerle ifade edilmekte olup, A en yüksek ıslak zeminde yol tutuş performansını göstermektedir.
http://b1203.hizliresim.com/v/g/3hx7d.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Ses seviyesi ;
Bir lastiğin dış gürültü sınıfı Avrupa Komisyonu etiketinin bir, iki veya üç ses dalgası ile beraber desibel cinsinden ifade edilir. Siyah dalga en iyi gürültü seviyesi performansına işaret eder. Bu lastiğin gürültü çıkış seviyesi gelecek yasal sınırın en az 3dB altında olduğu anlamına gelir.
http://b1203.hizliresim.com/v/g/3hx7u.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1203.hizliresim.com/v/g/3hx7y.gif (http://bit.ly/c25MCx)
Dahada detaya girecek olursak ;
*ıslak zemin performansı A olan bi lastik , ıslak zemin performansı G olan bi lastiğe göre
18 Metre daha kısa fren mesafesi sağlamaktadır .
*Yine A sınıfı ile G sını arasındaki Yakıt farkı açıklamalara göre %7,5 dur .
Buda Lastiğin ömrü boyunca lastik başına 300 EURO fark demektir .
4 adet lastiği baz aldığımızda ;
A sınıfı bi lastik ile G sınıfı lastik arasında 300x4: 1200 EURO Yakıt Farkı olucağından A sınıfı lastiği tercih ettiğimizde Lastikler Bize Bedavaya Gelmiş Olacak ;)
Tüketiciler Bu sebeple Lastik karşılaştırmaları artık daha rahat ve daha bilinçli olarak yapacaktır .
Şuan Tüm AB de testler yapılıyor Katagoriler Yetkililer tarafından belirleniyor ve 30 Mayıs 2012 Den itibaren istiyen firmalar bu etiketi yürürlüğü sokabilecekler , Ancak 1 Kasım 2012 tarihinden itibaren Tüm AB de yasa Zorunlu hale gelicek ve Etiketsiz lastik satışı yasaklanacaktır .
Aslında Etiket Bize sadece 3 adet kriterin bilgilerini vericek . Yani lastiğin Tüm bilgileri Bu etikette olmayacak . Avrupa Birliği oturup düşünmüş En Önemli 3 Kriteri yapalım demiş bizde ok demişiz :D
Bunun gibi yaklaşık 50 adet kriter daha var ve 2016 Yılında tekrar revizyona gidilip bu kriterler hakkında yeni düzenlemeler yapılacaktır .
Powered By Hasan :)
2012 yılında Avrupa Birliği tarafından kullanıma sokulacak standartlaştırılmış lastik etiketi, bize 3 önemli lastik performans özelliği hakkında bilgi verecek:
*yakıt verimliliği
*ıslak zeminde tutuş performansı
*dış yuvarlanma gürültüsü.
Yakıt verimliliği ve ıslak zeminde tutuşa ilişkin etiket tasarımı, mevcut enerji verimliliği etiketlerine (örn. küçük ev eşyaları) benzemekte olup,
A, kendi kategorisindeki en yüksek performanslı lastiği, G ise şu anda en düşük performans gösteren lastiği ifade etmektedir.
Dış yüz gürültüsü, desibel olarak ifade edilmektedir; bu değere, bir, iki veya üç ses dalgası eşlik etmekte, bir dalga en sessiz lastiği, üç dalgaysa en gürültülü lastiği göstermektedir.
Tüm lastikler, lastikleri kolaylıkla karşılaştırmanızı ve sizin için en uygun lastiği bulmanızı sağlamak amacıyla, aynı etiketi taşıyacaktır. .
Yakıt Verimliliği ;
AB Lastik Yönetmeliği etiketinde, yuvarlanma direnci, bağıl yakıt verimliliği performans seviyesi hakkında bilgi veren A'dan G'ye değişen derecelerle ifade edilir. A, kategorisindeki en yüksek performanslı lastiği, G ise mevcut en düşük performanslı lastiği gösterir.
http://b1203.hizliresim.com/v/g/3hx75.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Islak zemin performansı ;
AB Lastik Yönetmeliği etiketinde, bir lastiğin ıslak zeminde yol tutuşu kapasitesi de, A'dan G'ye değişen derecelerle ifade edilmekte olup, A en yüksek ıslak zeminde yol tutuş performansını göstermektedir.
http://b1203.hizliresim.com/v/g/3hx7d.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Ses seviyesi ;
Bir lastiğin dış gürültü sınıfı Avrupa Komisyonu etiketinin bir, iki veya üç ses dalgası ile beraber desibel cinsinden ifade edilir. Siyah dalga en iyi gürültü seviyesi performansına işaret eder. Bu lastiğin gürültü çıkış seviyesi gelecek yasal sınırın en az 3dB altında olduğu anlamına gelir.
http://b1203.hizliresim.com/v/g/3hx7u.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1203.hizliresim.com/v/g/3hx7y.gif (http://bit.ly/c25MCx)
Dahada detaya girecek olursak ;
*ıslak zemin performansı A olan bi lastik , ıslak zemin performansı G olan bi lastiğe göre
18 Metre daha kısa fren mesafesi sağlamaktadır .
*Yine A sınıfı ile G sını arasındaki Yakıt farkı açıklamalara göre %7,5 dur .
Buda Lastiğin ömrü boyunca lastik başına 300 EURO fark demektir .
4 adet lastiği baz aldığımızda ;
A sınıfı bi lastik ile G sınıfı lastik arasında 300x4: 1200 EURO Yakıt Farkı olucağından A sınıfı lastiği tercih ettiğimizde Lastikler Bize Bedavaya Gelmiş Olacak ;)
Tüketiciler Bu sebeple Lastik karşılaştırmaları artık daha rahat ve daha bilinçli olarak yapacaktır .
Şuan Tüm AB de testler yapılıyor Katagoriler Yetkililer tarafından belirleniyor ve 30 Mayıs 2012 Den itibaren istiyen firmalar bu etiketi yürürlüğü sokabilecekler , Ancak 1 Kasım 2012 tarihinden itibaren Tüm AB de yasa Zorunlu hale gelicek ve Etiketsiz lastik satışı yasaklanacaktır .
Aslında Etiket Bize sadece 3 adet kriterin bilgilerini vericek . Yani lastiğin Tüm bilgileri Bu etikette olmayacak . Avrupa Birliği oturup düşünmüş En Önemli 3 Kriteri yapalım demiş bizde ok demişiz :D
Bunun gibi yaklaşık 50 adet kriter daha var ve 2016 Yılında tekrar revizyona gidilip bu kriterler hakkında yeni düzenlemeler yapılacaktır .
Powered By Hasan :)