Orijinalini görmek için tıklayınız : Offroad / Discovery I - II
Berent.t
17-03-2012, 14:49
Son zamanlarda fena halde kurulmuş haldeyim. Bir araç alıp toplama niyetindeyim. Yani ya ölü bi Defender alıp koyulucam işe yada temiz 40-50 bin lira civarlarında bi Discovery I - II td5 düşünüyorum. Tercihim tabiki Defender ama bu çok uzun soluklu bir iş olucak benim için, o yüzden Disco'ya ağırlık veriyorum. Pek detaylı bilgim yok bunlara dair, kullanan tecrübesi olan arkadaşlarım varmıdır bu araçla ilgili? Fikir ve yorumlarınızı paylaşabilirseniz sevinirim, teşekkürler şimdiden :)
gibi;
Discovery ES Tdi | Flickr - Photo Sharing! (http://www.flickr.com/photos/kenjonbro/6783564075/in/pool-lrdiscovery)
geçirilecek işlemlerden sonra;
trev talbot, bomber lane,mid wales | Flickr - Photo Sharing! (http://www.flickr.com/photos/4wheelplay/6217178352/in/pool-lrdiscovery)
Thracian
17-03-2012, 15:01
gezenbilir.com a gir, off road bölümünde, Land rover, Teknik ve garak kısmı yeterli bilgiye sahip olursun,
Bende meraklıyım, Defender ı ucuz alınıp parçası ucuz olduğu için çok ağır koşullarda ve özellikle afrika asya antarika gibi uzun gezilerde parçası ve ustası kolay bulunulabilir diye kullanılır. Discovery konfor ve elektroniği daha yüksek 2. aracım jeep olsun diye alına bilir, AT lastik, snorkel, vinç le defenderin peşinden heryere gidebilirsin
ceratoniaorg
17-03-2012, 15:10
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting (http://imageshack.us/photo/my-images/638/p1010038ip.jpg/sr=1)
hesaplı bişi olsun diosanız niva yapın bence
Burak Mehmet
17-03-2012, 15:12
ilk arazi aracın olacaksa vitara veya xj cherokee daha mantıklı ülkemiz için..parçası ve ustası daha bol...
Thracian
17-03-2012, 15:13
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting (http://imageshack.us/photo/my-images/638/p1010038ip.jpg/sr=1)
hesaplı bişi olsun diosanız niva yapın bence
Niva kesinlikle dağ keçisi gidemediği yol yok, lpg ile ekonomik oluyor fakat çamura battığında çıkartman için şase yok, buna bir çözüm bulursan süper olur
Berent.t
17-03-2012, 15:30
" şase yok "
mesela bütün niva hallerimi yıkan kelime öbeği oldu, önemli bir bilgilendirmeydi bu.
Berent.t
17-03-2012, 15:32
Bir merak ettiğim konuda şu mesela; işlenmiş bir arazi aracının vize işlemleri nasıl oluyor?..
Thracian
17-03-2012, 16:34
Vize konusunda bilgim yok ama alternatif markalar düşünüyorsan Toyata nın 1.000.000km garantili modelleri var, o sınıflar gerçekten muazzam. Hilux veya 4runner lara bakabilirsin
timucintt
17-03-2012, 17:01
Arazilerle zamanında ve halen baya haşır neşir olduğum için gezilerimizdede hep arazi kullandığımız için ve mekaniker ben olduğum için az çok şöyle bilgi vereyim kendi bakışımla...
İngiliz alacaksan kesinlikle 110 defender al 1990 lardan... mümkünse dizel (her türlü mazotu her şekilde yakar içine kızatma yağ at gene yakar ve yurt dışı gezisi düşünüyorsan başta osrtadoğu ve asya bedavaya gelir turlaman)... biz bir arkadaş için topladık 2 sene sürdü bittiğinde wadi ruma(ürdün) kadar marş kapatmadık (yakıt ve gümrükler dışında :D) şu anda dağ bayır 50 derecelik çöl dinlemiyor... tek sıkıntıları çok kalas bir araç yolda mıcırı tek tek hissediyorsun kaluruferi berbat.... klima desen zaten yok bulabilirsen klimalı al çünkü ürdünde 5 kilo verdim 1 haftada terlemekten :D :D ama kaya gibiler ve malzemesi bulunur ve ucuz... discovery ise tam bir metres... parçası aşırı pahalı kendisi pahalı adamı üzüyor... motorları problemli oluyor genelde... üst kapakları çok hassas ısınmada direkt çatlıyor ve çok güzel yağ kaçırıyorlar durduk yere... arazi koşullarındada defender kadar maço değil... tabi discoveryinin iyi yanı yokmu tabiki var konfor var başta amartisör sistemi çok daha yumuşak ve direksiyon sistemi daha hassas ve iyi yormuyor adamı... avcılar için arka üst camları başka güzel... içi ferah vs...
Onun dışında toyotaya gireceksen
hiluxu kafadan unut bir boka yaramaz... ne şasesi şase ne yürüyeni yürüyen nede motoru motor... bulabilirsen tek kabinli 2.6-3.0 dizelleri var azda olsa... 5 kapılı ise japonyada SSR-X diye geçen modeli var tek tük trde var onlardan sağlamdır 4 runnerın aynı zamanda dolusudur kendileri... bide uygun olsa toyotalar fiyatları çok uçuyor... FJ60 ve FJ75 muhteşemdir... ama illa konfor istersende araziye fazla çıkmam diyorsan lexus VX80 (toyota LC80) al gerçek aygır yağ su ile kesintisiz 1 milyon git....
modeli yüksek fiyatıda uygun istersende nissan alırsın patrol gl al 3.0TD... rally raid ve X-trailde düşünebilirsin ama X-trail hacmi yüksek olmadığı için arazide canını sıkabilir.... ama 2.2 dizelini veya 2.5benzinlisini bulabilirsen al derim..
yani seçenek bol.... ya ucuz dingiliz alıp toplar ömür boyu binersin yada yok ben konforlu ama aynı zamanda modelli ve uygun arazi istiyorum dersin nissan alınır... ama yok hem eeski hem pahalı olacak dersen toyota al derim :D :D
mert_leon
17-03-2012, 17:28
Arazilerle zamanında ve halen baya haşır neşir olduğum için gezilerimizdede hep arazi kullandığımız için ve mekaniker ben olduğum için az çok şöyle bilgi vereyim kendi bakışımla...
İngiliz alacaksan kesinlikle 110 defender al 1990 lardan... mümkünse dizel (her türlü mazotu her şekilde yakar içine kızatma yağ at gene yakar ve yurt dışı gezisi düşünüyorsan başta osrtadoğu ve asya bedavaya gelir turlaman)... biz bir arkadaş için topladık 2 sene sürdü bittiğinde wadi ruma(ürdün) kadar marş kapatmadık (yakıt ve gümrükler dışında :D) şu anda dağ bayır 50 derecelik çöl dinlemiyor... tek sıkıntıları çok kalas bir araç yolda mıcırı tek tek hissediyorsun kaluruferi berbat.... klima desen zaten yok bulabilirsen klimalı al çünkü ürdünde 5 kilo verdim 1 haftada terlemekten :D :D ama kaya gibiler ve malzemesi bulunur ve ucuz... discovery ise tam bir metres... parçası aşırı pahalı kendisi pahalı adamı üzüyor... motorları problemli oluyor genelde... üst kapakları çok hassas ısınmada direkt çatlıyor ve çok güzel yağ kaçırıyorlar durduk yere... arazi koşullarındada defender kadar maço değil... tabi discoveryinin iyi yanı yokmu tabiki var konfor var başta amartisör sistemi çok daha yumuşak ve direksiyon sistemi daha hassas ve iyi yormuyor adamı... avcılar için arka üst camları başka güzel... içi ferah vs...
Onun dışında toyotaya gireceksen
hiluxu kafadan unut bir boka yaramaz... ne şasesi şase ne yürüyeni yürüyen nede motoru motor... bulabilirsen tek kabinli 2.6-3.0 dizelleri var azda olsa... 5 kapılı ise japonyada SSR-X diye geçen modeli var tek tük trde var onlardan sağlamdır 4 runnerın aynı zamanda dolusudur kendileri... bide uygun olsa toyotalar fiyatları çok uçuyor... FJ60 ve FJ75 muhteşemdir... ama illa konfor istersende araziye fazla çıkmam diyorsan lexus VX80 (toyota LC80) al gerçek aygır yağ su ile kesintisiz 1 milyon git....
modeli yüksek fiyatıda uygun istersende nissan alırsın patrol gl al 3.0TD... rally raid ve X-trailde düşünebilirsin ama X-trail hacmi yüksek olmadığı için arazide canını sıkabilir.... ama 2.2 dizelini veya 2.5benzinlisini bulabilirsen al derim..
yani seçenek bol.... ya ucuz dingiliz alıp toplar ömür boyu binersin yada yok ben konforlu ama aynı zamanda modelli ve uygun arazi istiyorum dersin nissan alınır... ama yok hem eeski hem pahalı olacak dersen toyota al derim :D :D
yazdıklarınızı baştan sona okudum fakat offroad hakkında başka yazılarda okudum. hilux filan okadar dediğiniz gibi çöpe atılcak araçlar değil bence. ben sizde biraz land cilik sezdim :D saka bi yana defendırın da kaportasından çok muzdaripti kullananlar sizde kullanmışsınız. ve cidden hilux u neden beyenmediğinizi merak ettim. siz tecrübelisiniz anladığım kadarıyla mekanik olarakta bilginiz var. biraz anlatırmısınız hilux hakkında okuduklarım izlediklerim yalanmıydı :( :( :)
timucintt
17-03-2012, 17:38
yazdıklarınızı baştan sona okudum fakat offroad hakkında başka yazılarda okudum. hilux filan okadar dediğiniz gibi çöpe atılcak araçlar değil bence. ben sizde biraz land cilik sezdim :D saka bi yana defendırın da kaportasından çok muzdaripti kullananlar sizde kullanmışsınız. ve cidden hilux u neden beyenmediğinizi merak ettim. siz tecrübelisiniz anladığım kadarıyla mekanik olarakta bilginiz var. biraz anlatırmısınız hilux hakkında okuduklarım izlediklerim yalanmıydı :( :( :)
hiluxu ben oldum olası sevmem :) hem cılız hem salakca bir kabini var içide bana çok gıcık geliyor transitlerin 90 lardaki arabaları gibi... daha çok RN20 kasa en kral hilux bana göre 70 lerin çirkin çizgisi sert şasesi vs... YN70 ise eh işte üst rotilleri ve direksiyon kutusu daha iyi olsa yemede yanında yat olacak... ama en yenisinden tiksiniyorum... motorları ve kemikli şaşesi dışında oldum olası sevmedim ve ne bilim yenileirn süspanyion sistemi direkt takla attıracak hissi veriyor tamam araziden yol tutuş beklememk lazım ama yinede 80 90 la otobanda hafif viraj alırken 45 derece yatmamalı bir araç...:D .... ama dediğin gibi ben daha çok Land cruiserciyim :D kaya şase eskiler... ne zaman monokok şaseye geçtiler LC de konfora kaçtı araç :) kıyamam ben şahsen LC80 den sonra araziye girmeyi :)
2000 Suzuki Vitara 1.6 JLX 27.000 TL Sahibinden satılık ikinci el - 78401172 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-off-road-donanimli-otomatik-78401172/detay)
Başlıkta yazıyo gerçi disco diye ama olur da düşünürseniz diye, off roada gittiğimizi bi araç yakınımın.
arazide pajero kesinlikle tavsiye ederim eğer düşünürseniz.
tabi safkan olarak discovery başka olur. timucintt'ye çok teşekkürler güzel bilgiler. :)
mert_leon
17-03-2012, 18:56
hiluxu ben oldum olası sevmem :) hem cılız hem salakca bir kabini var içide bana çok gıcık geliyor transitlerin 90 lardaki arabaları gibi... daha çok RN20 kasa en kral hilux bana göre 70 lerin çirkin çizgisi sert şasesi vs... YN70 ise eh işte üst rotilleri ve direksiyon kutusu daha iyi olsa yemede yanında yat olacak... ama en yenisinden tiksiniyorum... motorları ve kemikli şaşesi dışında oldum olası sevmedim ve ne bilim yenileirn süspanyion sistemi direkt takla attıracak hissi veriyor tamam araziden yol tutuş beklememk lazım ama yinede 80 90 la otobanda hafif viraj alırken 45 derece yatmamalı bir araç...:D .... ama dediğin gibi ben daha çok Land cruiserciyim :D kaya şase eskiler... ne zaman monokok şaseye geçtiler LC de konfora kaçtı araç :) kıyamam ben şahsen LC80 den sonra araziye girmeyi :)
tamam biz hemfikiriz yeni hiluxlar benim gözümde eskilerine nazar bi hiç :D ben eskilerinin motorunu beyenmiosunuz sandıydım şaşırdım o yüzden. benimde şuanki pickuplar arasında favorim zaten l200 en azından kilitli difi var motoru 170 bg :) ama bence başlangıç için niva vitara tarzı araçlar olmalı sorunlu bi cj ye denk geldimi offroad serüveni başlamadan bitebilir bence :)
timucintt
17-03-2012, 21:51
arazide pajero kesinlikle tavsiye ederim eğer düşünürseniz.
tabi safkan olarak discovery başka olur. timucintt'ye çok teşekkürler güzel bilgiler. :)
smg_fcb birşey değil :) pajeroda çok başarılı çok king bir cihaz... ama mitsubishilerin L200 dışında outlander düz motorları ve turbo modellerinin ve pejoraların DID motorlarının yedek parçaları inanılmaz zor ve pahalı... yan sanayinin az bulunması (neredeyse hiç) bu aracı biraz gerileştiriyor mesela 3.2 DID lerin hiçbirinin düz şanzıman olmaması çok kötü bir etken mesela... 3kapı 2.0 pininlerde mesela muhteşem makineler(Pajero Evolution nirvanaya ulaşacağım arazidir :D) .. ama onlarda diğer yüksek mitsubishiler gibi otomatik geldi hep trye... 3 kapılının trde düzü yok çok kötü birşey bana göre düzü olsa o makinenin yok satarmış ikinci elide güçlü olurdu CRV ve HRV alinmaz direkt pinin alınırdı ozaman... 5 kapısıda çok çirkin duruyor bana göre... göz alışkanlığı ister 5 kapı olacaksa crv hrv daha şık duruyor...
aha buda benden sana olsun :D pajero king :D
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ja/a/a1/Pajero-evolution1.jpg
tamam biz hemfikiriz yeni hiluxlar benim gözümde eskilerine nazar bi hiç :D ben eskilerinin motorunu beyenmiosunuz sandıydım şaşırdım o yüzden. benimde şuanki pickuplar arasında favorim zaten l200 en azından kilitli difi var motoru 170 bg :) ama bence başlangıç için niva vitara tarzı araçlar olmalı sorunlu bi cj ye denk geldimi offroad serüveni başlamadan bitebilir bence :)
L200 çok başarılı zaten.. eskiler YN çakmasıda olsa yenisi kendini baya toparladı onun şasesi çok geniş :D başlangıç için niva eski ve sıkıcı olabilir ama vitara veya jimmy iyi bir seçimdir minilerden :D parçasıda bol ve offroad ekipmanı fazlaca trde bulunan bir araç... üstelik araziye ve offroad hazırlanırken lift mift atarken genelde en uygun vitaralar çıkıyor....
CJ ye gelirsek ahh ahhh hayalimdir :D :D ama trde temiz kasalı kalmadı hepsi ya haşat yada offroad yapacaz diye linç edildiler... 10 tanene varsa vardır hakkıyyla toplanıp binilen... parçasıda bulunan bir araç mekaniği inanılmaz basit ama motorları zayıf güçsüz ve hayvan ötesi benzin içiyor... uğraşacak adam lazım ona araziyi unutacak aracı restore etmekle uğraşacak hep :D :D onun için paara varsa 2000 model üstü Rubicon alınması daha mantıklı :D :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.