Orijinalini görmek için tıklayınız : devir düşmesi
konu başlığı olarak ne yazacağımı bulamadım bunu yazdım
neyse sorun şu
motor sıcak veya soğuk farketmiyor.
boşta gaza hafif dokunup devri yükseltip bırakınca rölanti devrinin altına inip sanki stop edecekmiş gibi davranıp tekrar rölanti devrine yükseliyor. giderken boşa aldığımda da aynısını yapıyor. sebebini bulamadım. gaz kelebeğinden sandım temizlettim adaptasyon yaptırdım ama düzelmedi. bütün filtreler yeni yağ yeni. bütün sensörler yeni. beyinde de herhangi bir arıza kaydı bulamadık. sebebi ne olabilir?
Maxiboost
21-01-2008, 21:53
hafif volan fln var mı? maftan yapıyor olabilir?
Arabada chip varmı ? Oksijen sensörü durumu ?
Aynısı Hondata manifold contası taktırdıktan sonra bana da olmuştu... sanırım takılırken civatalardan biri iyi sıkılmamış ordan fazla hava çekiyordu civatayı sıktırınca sorun çözüldü...
boost kaçaklarına bi bakın ayrıca rolanti regulatoru ne durumda ona bi bakın hata kodu varmı log alın olmadı serviste bide
2 sorum olucak
1- kelebeğini temizletttinmi yakınlarda boost saaatin rolantide kaçta duruyor (-) de
2- çip varmı arabanda
hafif volan yok
kelebeği yeni temizlettim adaptasyon yapıldı
boost saati -9 da duruyor hep öyle duruyordu
çip var 9 aydır problem yoktu
hata kodu yok
emme manifoldu hiç sökülmedi turbo manifoldu da turbo değiştikten beri sökülmedi ki söküleli 6 ay kadar oluyor
benzin aynı yerden ve 97 oktan alıyorum 95 vuruntu yapıyor
geriye kalıyor boost kaçağı rölanti regülatörü ve maf
kontrol ettireceğim
aklınıza başka bişi geliomu???
M_PROJECT
22-01-2008, 10:03
bov varmi ? varsa bosalan havayi recirculation yapman lazim tekrar turboya gitmesi icin .
maf'a baktır.sorunlu degısecek derlerse ılk once bı wurth balata spreyı ıle guzelce temızle tekrar dene.olmassa degıstırırsın.bırde arkadasın dedıgı gıbı bov varsa eger 1.8t'ler yapıyor bu ısı.boost kacagını soylemısler zaten.aklıma baska bısı gelmıyor.
Bendede buna benzer bir sorun var ozellikle araba ısınmadan once yapiyor. ortalama 8 9 km gittikten sonra bu sorun ortadan kalkiyor. Ayni sekilde rolantide gaza basip biraktiktan sonra devir saati dusuyor ve stop edicekmis gibi silkeleniyor. Daha sonra duzeliyor. Fakat bunu herzaman yapmiyor. 2 gunde bir felan yapiyor. Arabada bov yok, chip var basinc saatinde -5 ile -6 arasi duruyor.
VeNoM_35
22-01-2008, 13:53
Bendede buna benzer bir sorun var ozellikle araba ısınmadan once yapiyor. ortalama 8 9 km gittikten sonra bu sorun ortadan kalkiyor. Ayni sekilde rolantide gaza basip biraktiktan sonra devir saati dusuyor ve stop edicekmis gibi silkeleniyor. Daha sonra duzeliyor. Fakat bunu herzaman yapmiyor. 2 gunde bir felan yapiyor. Arabada bov yok, chip var basinc saatinde -5 ile -6 arasi duruyor.
Opellerde sık rastlanan bi sorun, kaynağı rölanti regulatoru ve hava debimetresi benim bildiğim. Temizletmek bazen yeterli olabiliyor, eğer kurtarmazsa değiştirmek gerekli.
Bendede buna benzer bir sorun var ozellikle araba ısınmadan once yapiyor. ortalama 8 9 km gittikten sonra bu sorun ortadan kalkiyor. Ayni sekilde rolantide gaza basip biraktiktan sonra devir saati dusuyor ve stop edicekmis gibi silkeleniyor. Daha sonra duzeliyor. Fakat bunu herzaman yapmiyor. 2 gunde bir felan yapiyor. Arabada bov yok, chip var basinc saatinde -5 ile -6 arasi duruyor.
debımetreyı bı kontrol edersen ıyı olur.
AFM olacagini zannetmiyorum cunku uzerinde yeni bir afm var. Fakat rolanti regulatoru olabilir. Yardiminiz icin tesekkur ederim.
rolanti motoru veya sensoru yada basınc kacagı var. bov var mı? eger varsason zamanlarda degistirme, yenileme, sokme gibi bir islem yapıldı mı?
bov yok dump valve var bov takamıyoruz ne yazık ki
maf sensorun arızalı olabilir saglam olanını bulabilirsen dene duzelecektır buyuk ıhtımalle kronık bı sorun 1.8Tlerde ....
1 dkkk oksijen sensorune bakarmısın abi ? eğerki afr ni sapıtttırıyosa istop etmeye çalışıyordur yada rolanti regulatorun uun ordaki contan kaçırıyordur adaptosyo yaptırırsan yeniden bence daHA iyi olur
Saygılar
Rstmania
23-01-2008, 02:49
Boruları (emme ve basınç) bir kontrol ettirmekte fayda var bir yerlerden hava alıyor olabilir araç. Sensörler yeni değişti ise bir şeyler ii sıkılmamış olabilir. En güzel testlerden biri fısfıslı bir şişeyle arabanın contalarına hafif hafif su dökmek. Eğer bir yerde aracın çalışması değişiyorsa oradan hava alıyordur.
bugün birşey kesinlik kazandı motor iyice ısınınca yapmıyor sadece soğukken ve ilk çalışmalarda sanırım jikleyi ayarlayan parçada sorun. ama arıza kodu yazmıyor beyne
Rstmania
23-01-2008, 23:44
Eğer araç soğukken yapıorsa ya otomatik jikle mekanizmasında bir şey vardır yada su sıcaklık sensöründe bir problem olduğu için jiklenin devreye girmesini engelliyordur..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.