PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : e30 3.18is komple egsoz öneri??



ReSuL
21-03-2012, 13:36
Merhaba arkadaşlar... araçta ne olduğu belli olmayan komple çift giriş çift çıkış bi eksoz var.. son susturucunun içi tamamen boşalmış orta sustucunun her yeri kaynak dolu.. komple değişecek...

aracın alt devirlerde daha iyi olmasını istiyorum.. ve yalnızca araçta chip uygulaması var... ilerde muayenede de sıkıntı çıkarmayacak ses yapmayacak bi eksoz düşünüyoru..

biraz forumda okudum 42den 60 küdürlere kadar boru çaplarından ve orta ve son susturucuların özelliklerinden bahsediliyo...

istediğim şey ise; kaçlık borularla nasıl orta ve son susturucu takarsam şu an 3000 devirden sonra daha iyi olan performansı daha alt devirlere de taşıyabilirim... yardımınız için şimdiden teşekkür ederim..

ReSuL
22-03-2012, 14:16
Eray abimden gelen öneri 4-2-1 den sonra 51 lk düz boru.. 60 lık son susturucu...

tek sıkıntı muayeneye gidince sorun olacak.. eskiyi takma durumu yok zaten eskisiyle muayeneden geçmez.. ortaya performansı etkilemeyecekbi orta susturucu olsa tam süper olacak... ses istemiyorum.. sadece performans odaklı düşünüyoruz..

tunch
26-03-2012, 22:19
4-2-1 ustunde zaten olan headers diye biliyorum.en azından m44lerde oyle o yuzden headers biraz gereksiz masraf bence..

51lik düz ortaya bi susturucu sonada supersprint-remus-sebring arasında çift kafa güzel bi susturucu candır :)

ReSuL
27-03-2012, 11:58
şimdi bi sorum olacak :D 51 lik düz boru okey.. ortaya bi susturucu o da tamam.. şu son susturucu supersprint remus yada sebring alma gücü yoksa o zaman nasıl bi susturucu iş yapar?? :D

ön taraf belli oldu da 4-2-1 var dediğinizi gibi.. şu son susturucuya da uygun bi şey bulsak tam süper olacak...

ReSuL
02-04-2012, 12:21
http://www.techturkey.com/forum/genel/112630-ara-borular-hakkinda-8.html

burdan sonuçu görebilirsiniz. 6-7-8... sayfalar...

NOT: ilerde bi gün böyle bi araca aynı uygulamayı araştıran olursa başlıktan yola çıkarak konunun devamını kolayca bulsun die gönderiyorum bu mesajı...

tunch
08-04-2012, 03:26
şimdi bi sorum olacak :D 51 lik düz boru okey.. ortaya bi susturucu o da tamam.. şu son susturucu supersprint remus yada sebring alma gücü yoksa o zaman nasıl bi susturucu iş yapar?? :D

ön taraf belli oldu da 4-2-1 var dediğinizi gibi.. şu son susturucuya da uygun bi şey bulsak tam süper olacak...

jsv çift çıkışta kullandım o da güzeldi dtm tipi yine..onun haricinde ss replikası heryerde var zaten..

egzozu çözme işi birazda sana kalıyor,6 silindir olmadıgı için cokta ustune dusmene gerek yok bulabildiginden yola devam her türlü ciğerli is ;)

ReSuL
14-06-2012, 10:31
Egsozla olan uğraşlardan sonra bazı deneyimlerimi yazmak istedim ancak hala çözülmesi gerekn küçük bi problemim var arkadaşlar:

Öncelikle kısaca olanları özetleyim..

1) arabaya düz boru 51 lik sadece son susturucu oem taktık araba 3000-3500 devirlerde daha iyiydi istediğimiz alt dervirler olduğu için olmadı..

2) gittim ortaya bi 30 ya da 35 cm tam emin emin değilim bi kat iptali taktık araba 2500 devirlerde daha iyi toplamaya başladı.. ama o da yetmedi.. hala bazınca zıplamıyordu..

3) gittim ortaya bi 20 cm kat iptali daha taktırdım.. arabanın toparlaması daha da güzel oldu... ama gine de olması gereken zıplama yoktu..

4) sonra bi katalitik konvektör buldum 1.6 motor araçlara göre hyundai elentradan çıkma tertemizdi giriş ve çıkışlarını ayarladıktan sonra ortadaki büyük kat iptali yerine katalitiği taktık ve sonrasındaki 20 cm kat iptali susturucun içini düz hala getirdik ve taktık.. en güzel araba bu şekilde yürüdü

bunca deneyimden sonra çıkardığım sonuç 3.18 is arabam ben ne kadar back pressure verdim eksozdan o kadar iyi gitmeye başladı arabam.. şu anda 51 lik boru katalitik 20 cm orta susturucu ve E36 oem son var...

sonuç itibariyle arabam şimdiye kadar ki en iyi durumunda.. yalnız yurt dışında incelediğim sistemler hep cat-back.. yani adamlar katalitiği iptal etmediği gibi eksoz oynamarında kep katalitik sonrasında genişletme yapıyo borularda.. şimdi benim sorum şu: ben aceba katalitiğe kadar ki genişletmeden vazgeçip katalitiğe kadar orjinal boru çapına dönsek alt devirlerdeki tork artışında bi değişim olur mu??

soru iki: 20-25 gün sonra supercharger gelecek arabaya.. bunu supercharger takınca ben büyük boru çapına ihtiyaç duyacak mıyım...

yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..

ghibli06
14-06-2012, 12:49
back pressure atmosferik için gerekli zaten aracına SC takacaksan bence kat iptallerini vs çıkartman gerekebilir... bence daha fazla oynama madem SC takacaksın...

ReSuL
14-06-2012, 14:04
yalnız superchargerın çalışma prensibi itibariyle eksozdan değil de kranktan hareketini aldığı için yani turbo charger gibi olmadığı için eksozdaki rahatlamanın yada daha büyük ebatlarda borular kullanmanın bi anlamı olup olmayacağı konusunda bilgiye ihtiyacım var..

ghibli06
14-06-2012, 19:02
SC nin kranktan çalışmasıyla bir alakası yok ki, prensip normale göre daha fazla yanan hava yakıt karışımının daha çabuk sistemden atılmasıdır...

ReSuL
14-06-2012, 19:13
prensibte dediğin çok doğru ama benim arabamda bu prensip geçerli olsaydı arabanın en iyi boğazdan son susturucuya kadar çift gidiş olduğunda araba en iyi performansı vermesi gerekirdi ama gel görki durum tersine işledi.. ne kadar sıkıştırdın eksozdan o kadar iyi gitmeye başladı... yabancı sitelerde araştırdım biraz sanki supercharger ve turbo eksoz sistemleri birbirinden farklı... bu konuda denemiş tecrübesi olan biri varmıdır forumda ki???

ghibli06
14-06-2012, 19:48
yabancı sitelerde ne buldun cidden çok merak ettim ben de... senin araban şu anda ne durumda? yani üzerinde hiç oynanma yapılmamış bir İS motorundan mı bahsediyoruz yoksa SC takılı olandan mı? sen atmosferik çok iyi olacak BP yi arttıracak bir egsoz sistemim olsun ama aynı zamanda da SC de de en iyi sonucu versin gibi bir beklentin varsa kusura bakma tamamen yanlış bir benlenti içerisindesin...

I-HANN
14-06-2012, 21:44
orta susturucuyu ıptal edersen 4500 d/d dan sonra cok barız hızlanır fakat alt devırler ölür ve sehir içinde yürümüyor sanarsın

headers kalsın ortaya cartlamasın dıye guzel bır susturucu sonada performans tak ben Magnex takmıstım basmayınca ses cok az cıkıyordu ust devırlere cıktıkca ses yukselıyordu.

susturucu takdıkdan sonra ya yazılımını yada akışmetre nı kontrol ettır ayarlar aptallaşıyor ( genelde akışmetreden kaynaklanıyor)

ReSuL
14-06-2012, 21:58
yabancı sitelerde ne buldun cidden çok merak ettim ben de... senin araban şu anda ne durumda? yani üzerinde hiç oynanma yapılmamış bir İS motorundan mı bahsediyoruz yoksa SC takılı olandan mı? sen atmosferik çok iyi olacak BP yi arttıracak bir egsoz sistemim olsun ama aynı zamanda da SC de de en iyi sonucu versin gibi bir beklentin varsa kusura bakma tamamen yanlış bir benlenti içerisindesin...


Şimdi tam kesin bi kanıya varmamış olmamakla birlikte bi yerde şu bilgiye rastladım: "In a supercharged system, there is a greater air mass flowrate, that is, a higher density and speed of air flow. Air pressure is increased by the compressor on the way in to the engine, more power is produced by combustion, and the exhaust gases exit much more rapidly, making the timings and exhaust sizing less important

altını çizdiğim yere bakılacak olursa eksoz büyüklüğü çok önemli değil diyo..


benim şu anki durum 51 lik boru 4-2-1 den sonra başlıyo katalitiğe giriyo sonra bi küçük orta susturucu sonda ise E36 oem.. ses istemediğim için bu durumdan memnunum gayet..

yalnız soruyu bi kez daha tekrarlayım: ben arabayı bu setup a getirene kadar ne kadar back pressure verdiysem o kadar torkum arttı ve araba alt devirlerde iyi gitmeye başladı yani amaçladığım şeye çok yaklaştım.. sorum ise: katalitiğe kadar orjinal boyutlarını kullansak boruların ayağım gaza değer değmez zıplar mı? ve bunu yaparsam bir ay sonra takacağım supercharger da bu katalitiğe kadar orjinaline dönerek yaptığım daraltmanın bana artısı eksisi ne olur... ?

ghibli06
14-06-2012, 22:09
cümlenin başı benim yukarıdaki yazdığımla aynı, ama sonundaki cümle cidden ilginçmiş :) egsoz gazı daha hızlı çıkacağı için egsoz ebadı daha az önemlidir??? neyden daha az önemlidir, cümlenin tamamını koyarsak anlarız...

'In a supercharged system, there is a greater air mass flowrate, that is, a higher density and speed of air flow. Air pressure is increased by the compressor on the way in to the engine, more power is produced by combustion, and the exhaust gases exit much more rapidly, making the timings and exhaust sizing less important. Although some of the extra power produced must be used to drive the supercharger, the net result is more total power from the system. The supercharger includes a bypass valve system which allows the supercharger to 'idle' when 'high power' is not required, turning off the pressure and allowing the engine to run as a naturally aspirated engine. The bypass valve can be mounted remotely, or directly onto the intake port.

A turbocharger is a forced induction system that uses wasted kinetic energy from the exhaust gases to increase the intake pressure. Like superchargers, turbochargers increase the amount of air that flows into the engine, but they have a negative effect on the flow of air out of the engine.

This means that for maximum power output, valves, cam timing, and exhaust system design are more important in turbocharged systems than in supercharged systems.'

burada bahsi geçen şey sadece egsoz çapı değil, turbo sistemlerde DP önemlidir, turbonun yeri önemlidir, turbo inlet ve outlet önemlidir... adam TC ile kıyasladığında SC de egsozda böyle oynamalara gerek olmayacağını daha basit olduğunu anlatmış, egsoz çapından bahsetmiyor...

ReSuL
14-06-2012, 22:22
verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.. yanlış isem lütfen düzeltin.. şimdi supercharger dan bahsederken ki geçen ifade "and the exhaust gases exit much more rapidly, making the timings and exhaust sizing less important. " diyor..

ve yazının sonunda da sizin bahsettiğiniz kısma geliyo ve "This means that for maximum power output, valves, cam timing, and exhaust system design are more important in turbocharged systems than in supercharged systems." diyor..

burdan benim anladığım da sizin dediğiniz gibi SC da ki eksoz sistemi TC daki kadar önemli değil.. ben ilk yazdığım mesajda aslında bunu demek ismiştim.. çünkü sonuç itibariyle turboda salyangozun tirübününün hızlı dönmesi için back pressure en aza indirilip free flow sağlanması lazım.. ama süpercharger kranktan aldığı için gücü aynı durum söz konusu değil..

yani bana yaptığım incelemeler sanki supercharger ı atmosterige çok yakın bi prensipte çalışan aşırı besleme gibi geliyo.. ne kadar katılırsınız bu fikre bilmem tabii...

neyse cevabını aradığım soruyu bi kez daha tekrarlamakta fayda var sanırım:
ben arabayı bu setup a getirene kadar ne kadar back pressure verdiysem o kadar torkum arttı ve araba alt devirlerde iyi gitmeye başladı yani amaçladığım şeye çok yaklaştım.. sorum ise: katalitiğe kadar orjinal boyutlarını kullansak boruların ayağım gaza değer değmez zıplar mı? ve bunu yaparsam bir ay sonra takacağım supercharger da bu katalitiğe kadar orjinaline dönerek yaptığım daraltmanın bana artısı eksisi ne olur... ?

ghibli06
14-06-2012, 22:24
bak sana bir şey anlatayım, 3,18i den bir yol olmayacağını anladıktan sonra ama kazasız cabrio e36 bulamadığımdan kendi motorumu değiştirmeye karar verip M50B25 taktım... egsoz işi en sona kaldı haliyle, benim SupeSprint de gecikince aracı mecburen 10 gün 3,18 in orj egsoz çapı olan 41 cm ile (yanlış da hatırlyor olabilirim çapı) kullandım, araç resmen tıkalı hortum gibiydi, ne zaman ki egsozum gelmedi ben kendim egsoz yaptım 51mm borularla, işte araç o zaman hızlandı kendine geldi...

olayı sadece SC ya da TC olarak görme, bu kadar güçlenen her aracın egsozu, üretilen ya da arttırılan güce göre tekrar yapılmalıdır...

ReSuL
14-06-2012, 22:26
orta susturucuyu ıptal edersen 4500 d/d dan sonra cok barız hızlanır fakat alt devırler ölür ve sehir içinde yürümüyor sanarsın

headers kalsın ortaya cartlamasın dıye guzel bır susturucu sonada performans tak ben Magnex takmıstım basmayınca ses cok az cıkıyordu ust devırlere cıktıkca ses yukselıyordu.

susturucu takdıkdan sonra ya yazılımını yada akışmetre nı kontrol ettır ayarlar aptallaşıyor ( genelde akışmetreden kaynaklanıyor)

verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.. aracınız şu an E30 3.8is ve üzerinde orjinal borular var ise boru çapını söyleyebilir misiniz??? zira bence en iyi setup katalitiğe kadar orjinali koruyup katalitikten sonra genişletmeye gitmek..

benim arabam bu bahsettiğim setup ile 2500 lerde toparlamaya başlayıp 3000 den sonra iyice kaparıyo.. ama ben daha da alt devirlere inmek istiyorum ya da torku daha çok hisstmek istiyorum..

ReSuL
14-06-2012, 22:33
bak sana bir şey anlatayım, 3,18i den bir yol olmayacağını anladıktan sonra ama kazasız cabrio e36 bulamadığımdan kendi motorumu değiştirmeye karar verip M50B25 taktım... egsoz işi en sona kaldı haliyle, benim SupeSprint de gecikince aracı mecburen 10 gün 3,18 in orj egsoz çapı olan 41 cm ile (yanlış da hatırlyor olabilirim çapı) kullandım, araç resmen tıkalı hortum gibiydi, ne zaman ki egsozum gelmedi ben kendim egsoz yaptım 51mm borularla, işte araç o zaman hızlandı kendine geldi...

olayı sadece SC ya da TC olarak görme, bu kadar güçlenen her aracın egsozu, üretilen ya da arttırılan güce göre tekrar yapılmalıdır...

benim yaptığım şeyde bu ama sıralama farklı gitti biraz.. ben şu an atmosferikteyim ve eksozla uğraşana kadar arabayı ne yaptıysam yürütemedim.. ve en sonunda 51 lik düz boru yap dediler deneyenler bende 51 yaptım düz boruda ben yine istediğimi bulamadım.. ve sonra back pressure olayını keşfettikçe araba yürümeye başladı.. burda sanırım göz ardı edilmemesi gereken en önemli nokta şu: ben alt devirlerde performans istiyorum.. bana yapılan tavsiyeler hep dip gaz WOT önerileri.. benim arabam şu an gazı kökleyince zaten tabiri caizse köpek gibi gidiyo ama alt devirler de alt devirler diyorum.. bunu yaparken de karşılaştırdığım eksi 3.18is im.. gaza basınca aldığım tepki eski arabamda süperdi..

ve soruya geri dönecek olursak: evet supercharger takacaz ve ogsoz da da bi büyüme olması gerekecek haliyle.. yalnız biz bu büyümeyi halihazırda yapmış bulunuyoruz çapı 51 yapmak ile.. katalitiğe kadar orjinal mi ebat mı yoksa şu anki 51 lik ebat aslında su anki durum superchargerdan sonra tam da ihtiyacımız olan şey mi??

ghibli06
14-06-2012, 22:40
İS motorları yüksek sııkıştırmalı motorlardır, egzantrik sistemleri farklıdır üzerinde orjinalinde bile headersa çok yakın bir manifolt vardır... yani base i 110 hp olan bir motordan 140 hp almışlar, atmosferik olarak fırlama olayını vs 140 hp lik araçla gaza basar basmaz fırlamak şeklinde alamazsın, M3 lerde bile bu hissi alamıyorum değil ki başkalarında...

ama SC taktığında alt devirlerin düzelecektir, kranktan aldığı için lag fazla yaşamayacaksın ama yanan gazı dışarı atamazsan araban aynen tıkalı hortum gibi olur ne kadar dışarı atabiliyorsa o kadar yanar sonra da sıkışır...

ilk mesajımda da dedim, SC yi takmadan egsozla daha fazla oynaman hiç bir anlam ifade etmez, hem atmosferik BP düşürürüm hem de aynı egsozla SC takınca egsozla oynamama gerek kalmaz diye bir dünya yok maalesef...

I-HANN
14-06-2012, 22:45
verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.. aracınız şu an E30 3.8is ve üzerinde orjinal borular var ise boru çapını söyleyebilir misiniz??? zira bence en iyi setup katalitiğe kadar orjinali koruyup katalitikten sonra genişletmeye gitmek..

benim arabam bu bahsettiğim setup ile 2500 lerde toparlamaya başlayıp 3000 den sonra iyice kaparıyo.. ama ben daha da alt devirlere inmek istiyorum ya da torku daha çok hisstmek istiyorum..

ozaman hacım yukselt melisin :) busefer ust devırlerın acaıp zorlanıcak cevırmekde :) hafta sonu ölcüp soylerim :)

ReSuL
14-06-2012, 22:47
is motorların karakteristiğini ikinci is im olması itibariyle baya aşinayım.. bahsettiğimiz motor m3 ün sıkıştırma oranlarına sahip bi motor.. illaki bi m3 olmayacak ama daha önceki tecrübelerimden yola çıkarak daha iyi tepkiler alabileceğimin farkındayım ve ondan bu kadar üstüne düşüyorum... ama verdiğiniz bilgiler hiç yabana atılır bilgiler değil onlar için de ayrıca teşekkür ederim...

o zaman yurt dışındaki eksoz uygulamarı hep cat-back iken biz katalitiği iptal ederek ya da komple kat öncesinde ebat büyütmeleri yaparak neyi ne kadar doğru yapıyoruz sorusunu tartışalım.. yoksa burda aslında amaçlar mı farklı.. yani hem alt devirler gitmesin hem de üstler daha bi iyi olsun yaklaşımı için mi cat-back yapılmalıdır?? yada hep üst devirler iyi olsun die komple kat iptali yapıp daha büyük ebatlarda borular mı kullanmak gerekir?? bu konudaki düşünceleriniz nedir??

I-HANN
14-06-2012, 22:49
İS motorları yüksek sııkıştırmalı motorlardır, egzantrik sistemleri farklıdır üzerinde orjinalinde bile headersa çok yakın bir manifolt vardır... yani base i 110 hp olan bir motordan 140 hp almışlar, atmosferik olarak fırlama olayını vs 140 hp lik araçla gaza basar basmaz fırlamak şeklinde alamazsın, M3 lerde bile bu hissi alamıyorum değil ki başkalarında...

ama SC taktığında alt devirlerin düzelecektir, kranktan aldığı için lag fazla yaşamayacaksın ama yanan gazı dışarı atamazsan araban aynen tıkalı hortum gibi olur ne kadar dışarı atabiliyorsa o kadar yanar sonra da sıkışır...

ilk mesajımda da dedim, SC yi takmadan egsozla daha fazla oynaman hiç bir anlam ifade etmez, hem atmosferik BP düşürürüm hem de aynı egsozla SC takınca egsozla oynamama gerek kalmaz diye bir dünya yok maalesef...

318 le ıs ın arasında sılındır kapak farkını yanı cıft egzantrık be headersı unutma :) 318 ler tek agzantrıkdır ;) İS içinse yawru m3 denir bu yüzden :)

ReSuL
14-06-2012, 22:49
ozaman hacım yukselt melisin :) busefer ust devırlerın acaıp zorlanıcak cevırmekde :) hafta sonu ölcüp soylerim :)

hacim yüksetmelisin derken stroker mı? :D düşünmüyo değilim.. supercharger ı yapalım sonra 2.1 e doğru çevirecem yönümü... :D o zaman çok deli bişi olacak :D o zaman bu eksoz olayını bi kez daha tartışırız herhalde :D :D

ghibli06
14-06-2012, 22:52
burda amaç ne olacak? yani sen alt devir diyorsun da kısada daha atak olmak istiyorsan şanz-diff oranları ile oyna, çok daha etkili bir yöntemdir... son hızın düşer daha kısa zamanlarda vites değiştirirsin ama alt devirmiş BP imiş sıkıntın derdin olmaz her türlü yürürsün...

cat-back olayına gelince, 140hp den 200 hp ye çıkan herhangi bir araçta ben CB görmedim, bazı araçlarda büyük turbo büyük hacim büyük beklentiler neticesinde lag artar ve alt devirler iyice ölür çünkü sıkıştırma da azdır o araçlarda... o nedenle aynen İngilizce yazıda olduğu gibi, egsoz SİSTEM olarak büyük önem arz eder bu durumda... sende öyle bir durum olmaz...

ReSuL
14-06-2012, 22:52
318 le ıs ın arasında sılındır kapak farkını yanı cıft egzantrık be headersı unutma :) 318 ler tek agzantrıkdır ;) İS içinse yawru m3 denir bu yüzden :)

+1000 :D

her ne kadarinsanlar 4 tokmak bi cacık olmaz bırak 6 tokmak olsun deselerde çoğu insan is motorun sahip olduğu potansiyeli bilmiyo.. (her ne kadar bu olay beklentiyle alakalı olsada yine de is küçümsenmemeli.. is motordan 450 beygir alanların yazılarını okudum)

ghibli06
14-06-2012, 22:55
318 le ıs ın arasında sılındır kapak farkını yanı cıft egzantrık be headersı unutma :) 318 ler tek agzantrıkdır ;) İS içinse yawru m3 denir bu yüzden :)

zaten yazdım 'egzantrik sistemleri farklıdır' derken kapak farklı olmadan bu mümkün değil zaten o nedenle uzatmak istemedim fazla... headersı da yazdım ama okumadın sanırım, tam headers değildir ama bunu bilin, kol uzunlukları eşit değil ama yine de headersa çok yakın bir egsoz manifoldudur ve de çok başarılıdır...

ReSuL
14-06-2012, 22:56
burda amaç ne olacak? yani sen alt devir diyorsun da kısada daha atak olmak istiyorsan şanz-diff oranları ile oyna, çok daha etkili bir yöntemdir... son hızın düşer daha kısa zamanlarda vites değiştirirsin ama alt devirmiş BP imiş sıkıntın derdin olmaz her türlü yürürsün...

cat-back olayına gelince, 140hp den 200 hp ye çıkan herhangi bir araçta ben CB görmedim, bazı araçlarda büyük turbo büyük hacim büyük beklentiler neticesinde lag artar ve alt devirler iyice ölür çünkü sıkıştırma da azdır o araçlarda... o nedenle aynen İngilizce yazıda olduğu gibi, egsoz SİSTEM olarak büyük önem arz eder bu durumda... sende öyle bir durum olmaz...

içimden bi ses hala hala superchager ve turbocharger da eksoz sistemlerinin birbirinden çok farklı olması gerektiğini söylüyor :D ben supercharger da da yine backpressure olayının gerekliliğine inanıyorum en azından şimdilik aksini iyice araştırana kadar.. ama turbo da ok.. ne kadar free o kadar iii....

bu arada arabam ilk geldiğinde 4.45 kaynak kilitli difo vardı ilk işlerimden biri oldu 4.10 orjinaline geçmek.. 4.27 de anlamsız olur die düşünüyorum.. son sürat çok düşecek..

I-HANN
14-06-2012, 22:58
hacim yüksetmelisin derken stroker mı? :D düşünmüyo değilim.. supercharger ı yapalım sonra 2.1 e doğru çevirecem yönümü... :D o zaman çok deli bişi olacak :D o zaman bu eksoz olayını bi kez daha tartışırız herhalde :D :D

2000cc için Type R pistonları oluyor fakat 86mm oldugu için gömlek araları aşırı ıncelıyor grank zaten 320d :) kol m3 :) sadece grank da ufak bir işlem yapmanız gerekiyor.

Sc olayına bişe diyemem busefer işin içine maliyet ve yakıt giriyor alıncak güç belli :) devamında iş swap yapmaya dönüyor 2500 yada 3500 gibi.

sunuda yapabılırsın alt ların daha canlı olmasını istiyorsan dif oranını 427 ye cıkar tabi aracında jant lastık dumu nedır bılmıyorum .

sadece dif farkı ile örnek video

QmakGBRzD2Q

cRQ30v38bYk

I-HANN
14-06-2012, 23:03
ucuza bulsam direk DBilas ITB alırdım :D

ghibli06
14-06-2012, 23:04
içimden bi ses hala hala superchager ve turbocharger da eksoz sistemlerinin birbirinden çok farklı olması gerektiğini söylüyor :D ben supercharger da da yine backpressure olayının gerekliliğine inanıyorum en azından şimdilik aksini iyice araştırana kadar.. ama turbo da ok.. ne kadar free o kadar iii....

bu arada arabam ilk geldiğinde 4.45 kaynak kilitli difo vardı ilk işlerimden biri oldu 4.10 orjinaline geçmek.. 4.27 de anlamsız olur die düşünüyorum.. son sürat çok düşecek..

içindeki sesten ziyade işin mühendislik kısmını öğrenmelisin, yazılanlar da gayet açık... BP denen şey yanma odasındaki basıncı yükselterek , yanmayı biraz daha kuvvetli yapmaya yarar, sen SC ile zaten 800 devirden itibaren güç almaya başlayacaksın, araba SC olmuş TC olmuş güçlendirmişsin hacim büyütmüşsün vs işin temel prensibini değiştirmez sen yaktığını atamazsan şişersin, sana down pipe yap demiyor, manifoldu kes biç de demiyor, dışarı gaz akışını düzgün ve hızlı yap diyor...

ReSuL
14-06-2012, 23:08
bu videolardan anladığım kadarıyla araba da chip de var 7200 çeviriyo.. açık söylemek gerekirse devirlenmeye baktığımda benimkinden biraz daha iyi diyebilirim devir saatine bakarak tabii.. bu hangi difo oranından hangisine geçişteki fark onu da yazarsan daha iyi olur.. bide aracında ne var ne yok bi yaz da devirlenmeyi ona göre kıyaslayalım... :D

bu arada maşallah demeyi de unutmayalım :D

ReSuL
14-06-2012, 23:10
içindeki sesten ziyade işin mühendislik kısmını öğrenmelisin, yazılanlar da gayet açık... BP denen şey yanma odasındaki basıncı yükselterek , yanmayı biraz daha kuvvetli yapmaya yarar, sen SC ile zaten 800 devirden itibaren güç almaya başlayacaksın, araba SC olmuş TC olmuş güçlendirmişsin hacim büyütmüşsün vs işin temel prensibini değiştirmez sen yaktığını atamazsan şişersin, sana down pipe yap demiyor, manifoldu kes biç de demiyor, dışarı gaz akışını düzgün ve hızlı yap diyor...

sanırım benim içimdeki bu sesi bastırmanın yolu orjinal ebatı kaçsa arabaya yaptırım karşılaştırmak beni başkası paklamayacak.. :D

ReSuL
14-06-2012, 23:12
Very interesting, I didn't realize that the supercharger needed the backpressure to generate the desired amount of boost.


????

I-HANN
14-06-2012, 23:12
bu videolardan anladığım kadarıyla araba da chip de var 7200 çeviriyo.. açık söylemek gerekirse devirlenmeye baktığımda benimkinden biraz daha iyi diyebilirim devir saatine bakarak tabii.. bu hangi difo oranından hangisine geçişteki fark onu da yazarsan daha iyi olur.. bide aracında ne var ne yok bi yaz da devirlenmeyi ona göre kıyaslayalım... :D

bu arada maşallah demeyi de unutmayalım :D

video çok eski :) 3.73 den 4.27 ye geçiş videosu

Arabada ALPINA chip 7080 d/d ,orta susturu iptali ve sonda Magnex egzost

ghibli06
14-06-2012, 23:17
okuyup karşılaştırırken bence muadil araçları karşılaştır adamlar 300 HP den 400HP ye çıkmaya çalışıyor ;)

ReSuL
14-06-2012, 23:18
video çok eski :) 3.73 den 4.27 ye geçiş videosu

Arabada ALPINA chip 7080 d/d ,orta susturu iptali ve sonda Magnex egzost

tekrar maşallah deyim.. ben o devirlenmedeki geçikmeyi artırmaya çalışıyorum işte... orjinal eksoz çapı gelirse senden hafta sonu tam super olacak... bir başka dikkatimi çeken şeyde sanki araba üst devirlerde daha iyi gibi.. doğru mudur??

ghibli06
14-06-2012, 23:19
bak ne diyor son cümle :

I was told that when you do a supercharger you HAVE to change the headers along with a number of other things on the engine because the stock parts just aren't designed to handle that much power. It's good in theory that they R&D with the stock exhaust, but I challenge you to find someone with a supercharged or even turboed G35 (or pretty much any car for that matter that's had the supercharger installed aftermarket) that still has on the stock exhaust. If you're not happy enough with the amount of stock power in a car to supercharge it, then you're probably not happy with the sound of the stock exhaust either!

I-HANN
14-06-2012, 23:22
tekrar maşallah deyim.. ben o devirlenmedeki geçikmeyi artırmaya çalışıyorum işte... orjinal eksoz çapı gelirse senden hafta sonu tam super olacak... bir başka dikkatimi çeken şeyde sanki araba üst devirlerde daha iyi gibi.. doğru mudur??

onu orta susturucu iptali ve sondaki magnex e borcluyum :)

I-HANN
14-06-2012, 23:26
eger imkanın varsa silindir kapağını emme manifoldunu ve gaz kelebeğini mutlaka portpolish yaptır, ben şuan yaptırdım fakat motoru daha toplamadım. ınan cok faydasını görürsünki 12v de bariz farketti.

ReSuL
14-06-2012, 23:26
bak ne diyor son cümle :

I was told that when you do a supercharger you HAVE to change the headers along with a number of other things on the engine because the stock parts just aren't designed to handle that much power. It's good in theory that they R&D with the stock exhaust, but I challenge you to find someone with a supercharged or even turboed G35 (or pretty much any car for that matter that's had the supercharger installed aftermarket) that still has on the stock exhaust. If you're not happy enough with the amount of stock power in a car to supercharge it, then you're probably not happy with the sound of the stock exhaust either!

evet okumuştum bunu.. valla bu kadar faydalı paylaşım için ne kadar teşekkür etsem az.. sanırım bu işin sonu orjinal kat öncesini deneden bitmeyeccek.. çıkan 51 liği de saklayacaz sonra supercharger montaj bittikten sonra bi kez daha deneyip bakmak lazım.. o alıntıda da bahsedilen bunu deneyen kişi ben olacam gibi... :D neyse şimdilik herkese iyi geceler... tekrar teşekkür ederim katkısı olan herkese..

ReSuL
14-06-2012, 23:29
eger imkanın varsa silindir kapağını emme manifoldunu ve gaz kelebeğini mutlaka portpolish yaptır, ben şuan yaptırdım fakat motoru daha toplamadım. ınan cok faydasını görürsünki 12v de bariz farketti.

12v yi anlayamadım.. ?? silindir kapağına ellemedim ama daha dün emme manifolldunu ve gaz kelebeğini söktüm iyice temizledim.. alttaki vacuum borularındaki ufak tefek çatlakları filan elden geçirdim.. rolanti motorunu temizledim.. baya iyi oldu.. ip gibi rolantım şimdi.. tabi bu port polish değil ama bi nevi polish sayılır... :D

I-HANN
14-06-2012, 23:37
12v yi anlayamadım.. ?? silindir kapağına ellemedim ama daha dün emme manifolldunu ve gaz kelebeğini söktüm iyice temizledim.. alttaki vacuum borularındaki ufak tefek çatlakları filan elden geçirdim.. rolanti motorunu temizledim.. baya iyi oldu.. ip gibi rolantım şimdi.. tabi bu port polish değil ama bi nevi polish sayılır... :D

12v= e34 535i m vardı ona yaptırmıştım

akışmetre ayarını (rolantideki değerlerinin CO= 0.2 ıle 1,2 / CO2= 13-16 arasında olmasına ) gaz kelebek potansiye metresini, krank sensörünün okuyucuya uzaklığını,ve son ollarakda silindir kapağındaki subap ların gömük olmamasına,egzantrik millerinin aşınmamışolmasına dikkat ederseniz aracınız çok iyi yürür ve az yakar :)

ReSuL
14-06-2012, 23:54
12v= e34 535i m vardı ona yaptırmıştım

akışmetre ayarını (rolantideki değerlerinin CO= 0.2 ıle 1,2 / CO2= 13-16 arasında olmasına ) gaz kelebek potansiye metresini, krank sensörünün okuyucuya uzaklığını,ve son ollarakda silindir kapağındaki subap ların gömük olmamasına,egzantrik millerinin aşınmamışolmasına dikkat ederseniz aracınız çok iyi yürür ve az yakar :)

akışmetre ayarım tam olarak dediğin gibi.. LPG de rolantımda 0.70 lerde benzine aldığımda 1.20 lere çıkıyo CO2 de 13.6 oluyo..

gaz kelebek potansiyemetresinin ne ve nerde olduğunu biliyorum ama onunla igili olmazı gerekenin ne olduğunu tam anlayamadım :D

krank sensörünün okuyucuya uzaklığı derken bu sensörüm kasnağa mümkün olduğunca yakın olmasondan mı bahsediyoruz??

silindir kağaındaki subablar ve egzantrik mili konusunda şu an yapacak bişi yok :D

ReSuL
14-06-2012, 23:56
bu arada 12 v nedir hala anlayamadım da ben :D biraz daha bilgi verirsen çok sevinirim :D

staskan
15-06-2012, 00:01
m20 ve m30 6 silindir tek egzantrikli olduğu için 12 subaptır ;)

I-HANN
15-06-2012, 00:09
akışmetre ayarım tam olarak dediğin gibi.. LPG de rolantımda 0.70 lerde benzine aldığımda 1.20 lere çıkıyo CO2 de 13.6 oluyo..

gaz kelebek potansiyemetresinin ne ve nerde olduğunu biliyorum ama onunla igili olmazı gerekenin ne olduğunu tam anlayamadım :D

krank sensörünün okuyucuya uzaklığı derken bu sensörüm kasnağa mümkün olduğunca yakın olmasondan mı bahsediyoruz??

silindir kağaındaki subablar ve egzantrik mili konusunda şu an yapacak bişi yok :D

gaz kelebek potansiyo metresı gaz kelebegının hemen yanındakı parca onu cıhaza baglıyarak saglam olup olmadıgı gore bılırsın yada gazdan ayagını cekınce kompresyonda ıcerdekı yakıtmetre tamamen 0 a ınıyormu yoksa azıcık yukardamı duruyor (sıfırda durması lazım)

Grank sensorunun kasnaga uzaklıgından bahsedıyorum ucu sıcakdan zamanla garıp sekle gırıyor ve mesafa farklılasıyor.

ReSuL
15-06-2012, 06:20
hımmm.. gaz kelebek potansiyemetrem sağlam anlık yakıt tüketimi 0 a iniyo :d hatta bunu LPG yi kendim ayarlıyorum enjektör milisaniyesinden de görebiliyorum.. ama ilk etapda krank devir sensörünü bi kontrol edecem... :D teşekkür ederim..

ReSuL
15-06-2012, 07:29
Sanırım deneyip görmüş adamı da buldum... adam supercharger lı araca magnaflow takmış düşük devirler neredeyse bitmiş yüksek devirlerde çok az bi kazanım varmış sonra stock borulara ve susturuculara geri dönmüş... bu durumda supercharger backpressure seviyo diyebilir miyiz???

"I had a Magnaflow on my supercharged 2.0. Magnaflow is essentially 2.25" straight thru piping. (You can see daylight through it.) I lost a lot of low-end performance and had minimal high end performance gains--not enough to make it worth it.

Regardless of clinical calculations, my butt dyno said it was worse. I put a stock system back on (GLI muffler with TDI mid-pipe) and regained my performance. So, argue all you want about any back-pressure being bad, I'll take a little."

ReSuL
15-06-2012, 07:49
ilgilenen arkadaşları yorumları benim için önemli: burda bi alıntı daha var...

I've run cut outs on my old SC, and low end power would go to hell, at the strip, that did not matter, but on the street, it did. Once the cut outs were closed, and back flowing through the exhaust, guess what happened? The low end returned.

More flow seriously hurts the low end of supercharged cars. The big exhausts screw them up real bad in the low end.These losses have been verified by real dynos.

Your point about backpressure is correct, but your comparisons are ridiculous.

Turbo cars can go as big as they like, as my dual 4" system proves. It helps at all rpms, but supercharged cars cannot.

şunu da eklemek istedim:

Quote:
-----------The supercharger is pumping air. It's driven by the crank. If there is resistance against the air being pumped (ie restrictive exhaust + valve overlap), it's harder for the crank to drive it. This uses more HP. --------- buna cevaben yazılmış aşağısı:

That is very specious reasoning. That is only true to a certain point. I've seen it myself. If you have no exhaust on a supercharged engine, it is a dog off the line and gains a lot of power higher up.

What experience do you have with supercharged cars? You seem like an intellegent person, but I find it very surprising that you do not know that "bigger is better" does not apply to supercharged cars. I don't know if the low end losses have to do with back pressure, but too much reduction in exhaust restriction has proven unfavorable for supercharged cars.

ghibli06
15-06-2012, 08:39
kendin deneyip göreceksin, o forumlarda bunlara verilen tam aksi cevaplar da var, bir de dediğim gibi sen 140 HP lik araca takacaksın o forumlardaki araçlar daha güçlü dolayısıyla adamların STOCK dediği egsoz çapları zaten 51-55 mm den başlıyor ;)