Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : MAN HydroDrive teknolojisi otomobillerde uygunalabilir mi ?



bilalMW
21-03-2012, 16:57
HydroDrive ne diyenler içinse

JzFwFko3KtU

kısaca ön aksta olan sistem hidrolik basıncı harekete dönüştürüyor. ve bu sayede kamyonda 400 kg ağırlık tasarrufu oluyor. :) bunu rwd veya fwd araçlara uygunanabilme ve verim alma olanağı varmıdır ?

BthnKrkt
21-03-2012, 17:01
yamaha benzer sistemi motosıklette kullanıyor 2x2 olarak

bilalMW
21-03-2012, 17:02
yamaha benzer sistemi motosıklette kullanıyor 2x2 olarak

evet o çok önce çıkmıştı yanılmıyorsam..

initial-D
21-03-2012, 17:07
şimdi retarderde mevcut mesela ama otomobiller kullanmaya ihtiyaç yok.

bu da onun gibi.otomobilde kullanılması fayda/bakım-maliyet olarak düşük olacak ve boşuna olmuş olacaktır bence.

senna
21-03-2012, 17:09
şimdi retarderde mevcut mesela ama otomobiller kullanmaya ihtiyaç yok.

bu da onun gibi.otomobilde kullanılması fayda/bakım-maliyet olarak düşük olacak ve boşuna olmuş olacaktır bence.


+1 amac onemli hafif vasitada daha farkli cozumler daha ideal bence

bilalMW
21-03-2012, 17:14
şöyle düşünmüştüm tam bir 4 çeker otomobil olmaycak ama kaygan ve ya çekiş isteyen zeminlerde pompa devriye girecek şanzımandan aldığı takat ile ön/arka aksta itki oluşacak ve daha stabil ve güvenli bir sürüş olacak. ?

BthnKrkt
21-03-2012, 17:19
sanırım malıyeti awd den fazla olur üretici için:)

not: offroadcı abım şaft kırma olayına engel olmak için bunu dusunmustu 2 yıl önce bu konuyu konuşmustuk. Kısa dingil mesafesi ve şaft açılarının arabayı fazla yukseltmeye izin vermemesınden dolayı

Osman Bahadır
21-03-2012, 17:28
Kamyon ve çekici grubunda halihazırda komprasörler, basınç kaynakları ve tanklar mevcut. Bu yüzden böyle bir basıncı üretmek ve depolamak için ilave komprasör ve tanklara ihtiyaç yok. Ama otomobilde halihazırda varolmayan böyle bir basıncı üretip depolamak için epeyce bir maliyet ve ağırlık dezavantajı oluşur. Bu yüzden otomobilde benzer fayda ve düşük maliyetle uygulanması zor.

İbrahim Erdem
21-03-2012, 17:38
Kamyon ve çekici grubunda halihazırda komprasörler, basınç kaynakları ve tanklar mevcut. Bu yüzden böyle bir basıncı üretmek ve depolamak için ilave komprasör ve tanklara ihtiyaç yok. Ama otomobilde halihazırda varolmayan böyle bir basıncı üretip depolamak için epeyce bir maliyet ve ağırlık dezavantajı oluşur. Bu yüzden otomobilde benzer fayda ve düşük maliyetle uygulanması zor.

peki çekiciyi niye klasik 4wd yapmak yerine böyle birşey yapmışlar.

Osman Bahadır
21-03-2012, 17:41
peki çekiciyi niye klasik 4wd yapmak yerine böyle birşey yapmışlar.

4wd yapmak ilave ağırlık ve sürekli 4 çeker sebebiyle yakıt tüketiminde artış demektir. Tabi ki üretim maliyetlerini de, bakım masraflarını da arttırır. Ama bu sistemde araç üstünde zaten varolan bir güç kaynağı daha az ağırlık ve sadece gerektiğinde kullanılabilecek bir sistem ile 4wd gibi değerlendirilmiş.

BthnKrkt
21-03-2012, 17:42
peki çekiciyi niye klasik 4wd yapmak yerine böyle birşey yapmışlar.

alıntınızda sorularınızın cevabı zaten var?

Onamdar
21-03-2012, 17:46
Vay arkadaş cidden çok güzel bi sistemmiş. Uçaklarda jet motoru icat edilmeden önce kullanılan pervaneyi çeviren motorun içten yanmalı değilde hidrolik basınçla çalışanı gibi olmuş. Yine aynı pistonlar subablar var sanırım.

merttepe
21-03-2012, 17:53
e hidrolik aktarma bu, yeni birşey değil ama bu tip uygulama başarılı olmuş.

bilalMW
21-03-2012, 17:54
hava zorunlumu ? Mishal aracın yağ pompası çok daha güçlü olduğunu düşünsek hatta yağlamaya yettiği gibi fazladan basıncı buraya aktarabildiğini ? Maksat beyin fırtınası. :)

senna
21-03-2012, 18:11
hava zorunlumu ? Mishal aracın yağ pompası çok daha güçlü olduğunu düşünsek hatta yağlamaya yettiği gibi fazladan basıncı buraya aktarabildiğini ? Maksat beyin fırtınası. :)



yağ pompası güçlü derken burada kullanılacak yağ miktarı motordakinden farklı ve fazla olacaktır hali hazırda zaten hava kompresörü var ağır vasıtada artık tüketim ciddi şekilde önemli aslında hep önemliydi de :) sürekli 4 çeker sistemler yada 6 çeker sistemler gerekli olmadıkça çok kullanılmaz tüketimi ciddi şekilde artırır

gokselaltinok
21-03-2012, 18:19
Paletli iş makinalarında kullanılan hydromotor ön kampananın içine monte edilmiş gibi bişi sanırım.
Binek araçlarda hydrolik tankı falan saçma olur bide belirli bi basıncı yakalamak lazım + hyro motorun revizyonuda bi ton para.

XSi
21-03-2012, 18:37
mekanik sistem hidrolik sisteme göre verimi daha yüksektir. Hidrolik sistemde kayıp oluşacak, enerji ısıya dönüşecektir (otomatik şanzımanlarda olduğu gibi)

Dolayısıyla uygulamak olası olsa bile, faydası az olur.

initial-D
21-03-2012, 19:52
şöyle düşünmüştüm tam bir 4 çeker otomobil olmaycak ama kaygan ve ya çekiş isteyen zeminlerde pompa devriye girecek şanzımandan aldığı takat ile ön/arka aksta itki oluşacak ve daha stabil ve güvenli bir sürüş olacak. ?

haldex gibi birşey oluyor o dediğinde işte:)

yakıt tüketimi çok önemli denildiği gibi.2km arazide çekiş sağlamak için 6x4 olmasına gerek yok.yolun kalanını belkide 50-100km sini 4 çekere ihtiyacı olmayan bir yerde gidecek araç için boşa yakıt tüketimi olur 4 çeker olması

adamlar sizi 4 çekerin yükünden ve benzin masrafından bu tip bir donanımla kurtardık demek istiyorlar kısaca:D

fazla tekniğe girmeye gerek yok:D

normal bir rwd otomobilde yılda kaç sefer ihtiyacımız olur ki böyle bir sisteme?1 kere piknikte olur.bir kerede yanlışlıkla girdiğimiz bir yolda olur.hadi bir de extra diyelim.etti 3:D

onursumer
21-03-2012, 20:26
hidrolik aktarmayı duymuştum ama bu şekilde kullanıldığını bilmiyordum

gerçekten çok başarılı olmuş aşırı beğendim 4 çeker ağırlığı yakıt fazlalığı yok

ama zorda kalırsan 4 çeker :)

bilalMW
21-03-2012, 20:32
haldex gibi birşey oluyor o dediğinde işte:)

yakıt tüketimi çok önemli denildiği gibi.2km arazide çekiş sağlamak için 6x4 olmasına gerek yok.yolun kalanını belkide 50-100km sini 4 çekere ihtiyacı olmayan bir yerde gidecek araç için boşa yakıt tüketimi olur 4 çeker olması

adamlar sizi 4 çekerin yükünden ve benzin masrafından bu tip bir donanımla kurtardık demek istiyorlar kısaca:D

fazla tekniğe girmeye gerek yok:D

normal bir rwd otomobilde yılda kaç sefer ihtiyacımız olur ki böyle bir sisteme?1 kere piknikte olur.bir kerede yanlışlıkla girdiğimiz bir yolda olur.hadi bir de extra diyelim.etti 3:D

sen hep böyle toz penbe hayallerime kompressor tut zaten. :(




haklısın abi. :icon_tup:

timucintt
21-03-2012, 20:44
eskiden berri vardı bu sistem... yağ basıncını teker içinde pistonlara basıyor tabi buda moment yaratıyor ve ön tekerin dönmesini sağlıyor yakıt harcamadan... normal otomobilde bu sistemi yapmak zaten anlamsız o basıncı üretecek komresörü nereye sığacak araba gereksiz ağırlık...ama kamyonlarda gayet güzel bir sistem sondada belirtmiş neden 4 çeker değilde hydrodrive diye :P 400 kiloda avantajı varmış aynı özelikteki bir kamyonun 4çekerine göre... :D

mechanic
21-03-2012, 21:17
kompresör yerine pompa diyelim.
forkliftler ve ağır iş makinelerinin hepsi böyle hareket eder zaten.
yüksek hızlarda bir örneğini görmedim.

yağ tankı lazım, pompa lazım, bi sürü çelik boru, yağ pompasını çalıştıracak güç vs...