Orijinalini görmek için tıklayınız : türbülans olan hava hakkında...
bLackModeL
21-03-2012, 19:03
türbülans olan havanın daha basnclı ve daha soguk oldugu hakkında bı duyum aldım nette arastırıyorum sabahtan berı her hangı bır benı tatmın edecek veriye raslamadım... size sormak istedim
soru : türbülans olan hava daha basınclı ve dahamı soguk olur ?
türbülansı nasıl olusturucagınıza baglı desem :) daha soguk olma kısmını pek düsünmüorum , ama sonucta turboda türbülans yapıyor ve basınc olusturuyor ;) tabi turbo saniyede bilmem kac devir dönüyor sizin baktıgınız sistem kac devir dönüyor ...
Daha soguk degilde sicak olabilir hava surtunme yasadigi icin
bLackModeL
21-03-2012, 19:12
türbülansı nasıl olusturucagınıza baglı desem :) daha soguk olma kısmını pek düsünmüorum , ama sonucta turboda türbülans yapıyor ve basınc olusturuyor ;) tabi turbo saniyede bilmem kac devir dönüyor sizin baktıgınız sistem kac devir dönüyor ...
ben standart bı emısten bahsedıyorumm air intake de boru ıcıne turbulans yaptırmayı planlıyorum ama sıstem bastan sona kadar turbulans yaptırarak goturecek havayı ? onun ıcınde bı tornacı ile konustum 5mm çapında demırı yay seklınde arası en fazla 4 cm olacak sekılde cevırıp 60mm bır borunn ıcınde kıvıracak boyuda 60 cm felan olcak ...
bLackModeL
21-03-2012, 19:13
Daha soguk degilde sicak olabilir hava surtunme yasadigi icin
orası muamma havayı sogutmak amac ..
Daha soguk degilde sicak olabilir hava surtunme yasadigi icin
sürtünme gercekten o kdr etkiler mi ufak bir mil üstünde dönüyorsa ?? yaa sogukta olur dicem vantilatör modundan ama pek mantıklı gelmiyor :P
yavuz364
21-03-2012, 19:17
Şuanda dünya üzerinde türbülanslı hava konusunda kimsenin fikri yok ... :)
Hesaplamar hep laminer akış üzerinden hesap edilir.. çünkü türbülans dediğiniz olay karmaşadır ve nasıl olacağını tahmin etmek çok çok zor...
Türbülanslı havada bazı yerler daha basınçlı bazı yerler düşük basınçlı v.b. karışık olark..
Ancak bunu laminer olarak düşünürsek akış esnasında basınç düşer ve basınç düşünce de sıcaklık düşer..
bLackModeL
21-03-2012, 19:17
sürtünme gercekten o kdr etkiler mi ufak bir mil üstünde dönüyorsa ?? yaa sogukta olur dicem vantilatör modundan ama pek mantıklı gelmiyor :P
http://img687.imageshack.us/img687/8880/28733944xsa.jpg
bu tarz bısey olcak borunun ıcınde kople bastan sona kadarr..
yavuz364
21-03-2012, 19:19
Anladığım kadarı ile yapmayı düşündüğünüz sistem türbülanslı akışı laminer akışa çevirmeye yarayacak..
Faydalı olur mu derseniz.. Evet olur :) Ancak yaptığınız sistemi ayrıntılı incelemek lazım işe yaramama ihtimali var...
Ebayda intake e takılan pervanelerin amacı da budur.. Ayrıca işe yaramaz diyenler de fabrika çıkış arabalarda da bu parçanın benzerlerinin olduğunu biliyor mu acaba :)
Akışkanlardan kaldım ama öğrendim :D
ben standart bı emısten bahsedıyorumm air intake de boru ıcıne turbulans yaptırmayı planlıyorum ama sıstem bastan sona kadar turbulans yaptırarak goturecek havayı ? onun ıcınde bı tornacı ile konustum 5mm çapında demırı yay seklınde arası en fazla 4 cm olacak sekılde cevırıp 60mm bır borunn ıcınde kıvıracak boyuda 60 cm felan olcak ...
Deneyip görmek lazım :) hatta LOG flan alıp graiklerini çıkartta farkına bakalım...
Hatta yaptığın parçayı PPR Motorsports un makinesinde hava testine bile sokabilirsin, Kaan Bey le bi görüşmek lazım :)
bLackModeL
21-03-2012, 19:19
Şuanda dünya üzerinde türbülanslı hava konusunda kimsenin fikri yok ... :)
Hesaplamar hep laminer akış üzerinden hesap edilir.. çünkü türbülans dediğiniz olay karmaşadır ve nasıl olacağını tahmin etmek çok çok zor...
Türbülanslı havada bazı yerler daha basınçlı bazı yerler düşük basınçlı v.b. karışık olark..
Ancak bunu laminer olarak düşünürsek akış esnasında basınç düşer ve basınç düşünce de sıcaklık düşer..
yavuz abı sısıtemı kısaca resımledımm .. cok duzgun tasarlanmıs bısey olcak hıc bı sekılde ne mm oynamıcak 4 cmlık kıvrımlar olcak ıkı kıvrımın arası 4cm ne assa ne yukarı cok kalıtelı bı makınada yaya seklıne gelceek usta dersen kendınden cok emın bu ısın sakaya gelmıeyecegını bılen bırı
Anladığım kadarı ile yapmayı düşündüğünüz sistem türbülanslı akışı laminer akışa çevirmeye yarayacak..
Faydalı olur mu derseniz.. Evet olur :) Ancak yaptığınız sistemi ayrıntılı incelemek lazım işe yaramama ihtimali var...
Ebayda intake e takılan pervanelerin amacı da budur.. Ayrıca işe yaramaz diyenler de fabrika çıkış arabalarda da bu parçanın benzerlerinin olduğunu biliyor mu acaba :)
Akışkanlardan kaldım ama öğrendim :D
Deneyip görmek lazım :) hatta LOG flan alıp graiklerini çıkartta farkına bakalım...
bazı yerlerde türbülans iyidir bazende laminer akış iyidir motor için konuşacak olursak belirli durumlarda ve şartlarda faydalı oldukları yerler var uygun bir şey yaparsan yararını görebilirsin
akıştan niye kalıyorsun yaw:D
ustan o kdr ciddiye aldıysa bi dene bakalım :) log al ki görelim ne kdr yaradıgını birde bu sistem elektrikle mi calısıcak yani o pervanenin hızı sadece aracın vakumuyla mı calısıcak yoksa dısardan bir extra güc mü uygulanıcak ... sadece aracın gücüyle calısıcaksa cok cok az sürtünmeye ihtiyacan olucak ki senin hava girisindeki boruya takılan paller boruyu daraltıp cekisini azaltmasın :)
bLackModeL
21-03-2012, 19:25
uygun bısey yapmak ıcın ustama guvenıyorum kaan abi bizden onu bı sekıdle hallederız .. log almayıda denıcem bunu yapamadakı amacımın havanın daha soguk olacagına ınanmam
bLackModeL
21-03-2012, 19:26
ustan o kdr ciddiye aldıysa bi dene bakalım :) log al ki görelim ne kdr yaradıgını birde bu sistem elektrikle mi calısıcak yani o pervanenin hızı sadece aracın vakumuyla mı calısıcak yoksa dısardan bir extra güc mü uygulanıcak ... sadece aracın gücüyle calısıcaksa cok cok az sürtünmeye ihtiyacan olucak ki senin hava girisindeki boruya takılan paller boruyu daraltıp cekisini azaltmasın :)
hayır pervane olmıcak intake borusunun ıcıne yay olacak standart emıs olcak .. hıc bısey olmıcak yanı standar emıse turbulans yapmıs olcam .. yukardakı temsılı resımdekı gıbı ..
aynı g3 silah sistemindeki gibi borunun ıcıne yıv yapıcaz hava emmeye donerek gıdecek orneklerı cok ..
yaylı sistemi hic duymadım ise yarama ihitmali var :) yorumlarını beklioruz :)
bLackModeL
21-03-2012, 19:32
bi sorumda şu benım o 5mm capındakı yaptıgım demır havayı turbulans ettırmeye yetecek mı ?
bLackModeL
21-03-2012, 19:35
yaylı sistemi hic duymadım ise yarama ihitmali var :) yorumlarını beklioruz :)
insallah yarından ıtıbaren baslıyorum sısteme .. bıre bır fotoraflarla daha guzel olacagını sanıyorumm benım afc neoda kpa degerı degısecek mı ? dırek log alma ımkanım olmıcak cunkı .. ? ordan farkı gorebılırız galıba
bi sorumda şu benım o 5mm capındakı yaptıgım demır havayı turbulans ettırmeye yetecek mı ?
türbülansın yeterliligi borunun capına ve aracın cektigi hava miktarına göre degisicektir onu bir kac denemeden sonra anlayablirsin yada hesaplanma sekli varsa(ben duymadım daha önce) birisi paylasır belki :)
bunu filtre borusuna yapmayi planliyorsun anladisim gadari ile. bende bisey sorucama hava filtresine nharici biyerden basincli hava pompalarsak bi faydasi olurmu nos gibi ama motoro degil tabi hava filtersine ????? bi performens olurmu ?
bunu filtre borusuna yapmayi planliyorsun anladisim gadari ile. bende bisey sorucama hava filtresine nharici biyerden basincli hava pompalarsak bi faydasi olurmu nos gibi ama motoro degil tabi hava filtersine ????? bi performens olurmu ?
filtrenin dısından pompalıyıcaksan olcagını sanmıorum motorun cektigi hava aynı olucaktır ... ama filtre nin icinden basıcaksan belki yararlı olavbilir tabi sistemi tek taraflı calıstırman lazım yani intake borusunun icine bastıgında ic basınc dısardakinden daha cok olucagı icin bu sefer fazla olan hava filtreden dısarı kacıcaktır ... sadece motor icine dogru basman lazım ...
bLackModeL
21-03-2012, 19:42
türbülansın yeterliligi borunun capına ve aracın cektigi hava miktarına göre degisicektir onu bir kac denemeden sonra anlayablirsin yada hesaplanma sekli varsa(ben duymadım daha önce) birisi paylasır belki :)
boru capım 70 mm skunk2 emme var standars 1.4 is kelebegı var ama elımde bıde vti kelebek var .. buyuk bı ıhtımal sımdı deıl ama onumuzdekı hafta ıclerınde vti kelebek takılacak .. sonra bu sistem uygulıcam ms i takmadan once ıse yarıyosa ms ona gore ayarlanır
bLackModeL
21-03-2012, 19:44
bunu filtre borusuna yapmayi planliyorsun anladisim gadari ile. bende bisey sorucama hava filtresine nharici biyerden basincli hava pompalarsak bi faydasi olurmu nos gibi ama motoro degil tabi hava filtersine ????? bi performens olurmu ?
suan ıcın bı cevap veremıcem bu soruya ama nosta zaten emıse baglanıyo ?
filtrenin dısından pompalıyıcaksan olcagını sanmıorum motorun cektigi hava aynı olucaktır ... ama filtre nin icinden basıcaksan belki yararlı olavbilir tabi sistemi tek taraflı calıstırman lazım yani intake borusunun icine bastıgında ic basınc dısardakinden daha cok olucagı icin bu sefer fazla olan hava filtreden dısarı kacıcaktır ... sadece motor icine dogru basman lazım ...
gaz kelebegine sabitlenmis bi basincli hava hortumu ile verilen hava azda olsa bi guc verir diye dusunuyorum . zamaninda deniyecektim kimsede bulamadim arabaya bagliyacak komprasoru disarda doldurur. bagajda sabitlerdim nos gibi bas :)
suan ıcın bı cevap veremıcem bu soruya ama nosta zaten emıse baglanıyo ?
anlatmak istedigim bi kit gibi degil yani aparatli felan koprasoru bahla hortumu uzat oldu bitti :) nosun calisma prensibini biliyorum ..... :D:D
gaz kelebegine sabitlenmis bi basincli hava hortumu ile verilen hava azda olsa bi guc verir diye dusunuyorum . zamaninda deniyecektim kimsede bulamadim arabaya bagliyacak komprasoru disarda doldurur. bagajda sabitlerdim nos gibi bas :)
dısarda doldurup basma olayı baya iyi bi fanztezi olmus :D niye hic deniyen yok + / - si ni görseydik bi yaw ...
bLackModeL
21-03-2012, 19:51
anlatmak istedigim bi kit gibi degil yani aparatli felan koprasoru bahla hortumu uzat oldu bitti :) nosun calisma prensibini biliyorum ..... :D:D
olabılırr aslında ama ona gore ayar olması lazım fazla hava basınca araba fakıre cekıcektır ..
dısarda doldurup basma olayı baya iyi bi fanztezi olmus :D niye hic deniyen yok + / - si ni görseydik bi yaw ...
guzel bı sıstem olurdu ılla deneyen vardır yazarlar az sonra :D
VtecDream
21-03-2012, 20:40
sana güzel bir tavsiye g3 piyade tüfeğinin nammu kısmını incele onda içe dönük ama senin yapacağın dışa dönük olmalı yani ayrı bir aparat değilde borunun iç kısmında bi oval kusursuz bir akış sağlayabilirsen bu havanın daha soğuk gitmesini sağlıyacak düşüncesindeyim.
sana güzel bir tavsiye g3 piyade tüfeğinin nammu kısmını incele onda içe dönük ama senin yapacağın dışa dönük olmalı yani ayrı bir aparat değilde borunun iç kısmında bi oval kusursuz bir akış sağlayabilirsen bu havanın daha soğuk gitmesini sağlıyacak düşüncesindeyim.aa bu tavsiye baya iyi :) yay takmak yerine borunun icine kıvrım vermek :) ama tornacı acabilir mi ?? sonucta boru kıvrımlı veya uzun olabilir ...
RafetAraç
21-03-2012, 20:43
bence türbülans yaratıp denemektense hava filtresinin yerini değiştirmek daha fazla performans verecektir. örneğin sis farının yerine koymak yada farı delmek gibi işlerle daha fazla performans alabilirsiniz. hemde sonucu kesin bi iş ile uğraşmış olursunuz.
cetinkaya55
21-03-2012, 20:52
Sevgili Dostum,50 cm içerisinde en fazla üç-dört spir olmasını tavsiye ederim aksi takdirde havayı tutmuş ve dönmesine izin vermemiş olursun.Bu yöntemle emme manifolduna daha fazla hava gireceği kesin.Borudan geçen hava'da bu dönüşten dolayı fark edilir bir ısı atışı olmayacaktır yani sorun yok,derim.Ayrıca içine aparat değil malzemeyi işleyerek yapılmasını tavsiye ederim bunun için polietilen veya derlin gibi bir malzemenin için boşaltarakta yapabilirsin.
Hakan Girginer
21-03-2012, 21:14
İçten yanmalı bir motorda türbülansın arzu edildiği tek yer yanma odasıdır.
Çünkü bu nokta, havanın içine ikinci bir bileşenin, yani yakıtın karıştığı yerdir. Bu konuda "swirl" gibi anahtar sözcükler ile arama yapabilirsiniz.
İlk girişten manifolda kadar olan kısımlarda herhangi bir şekilde türbülans meydana gelmesi aslında istenmeyen bir durumdur.
Havanın öngörülebilir, homojen, net ve tutarlı bir şekilde manifolda girmesi gerekir çünkü.
Ayrıca, belli bir hacmin içindeki havanın dış etkenler olmaksızın soğuyabilmesi için gerekli şart hacminin genişletilmesidir. Kapalı bir devrede bu elde edilemez. Ani genişleme sağlamak için havanın bir kısmının tahliye edilmesi gerekir, bu da ana amaca aykırı düşer.
Kapalı bir devrede akmakta olan havanın sarmal bir düzenek ile türbülansa maruz bırakılarak soğutulabileceği fikri ise güneşe yapılacak bir yolculğun akşam serinliğinde yapılmasını planlamak gibi olacaktır.
turbulans genelde akis hizini artirmak icin dusunulur. hiz artimi sirasinda havanin kinetik enerjiside artacagindan bence hava dahada isinacaktir
VtecDream
21-03-2012, 22:54
et kalınlığı fazla olan bi aliminyum boruyu alıcaksın :) iki parça halinde tornacıya vericekisn tornacı gerisini halleder sanrım :P sadece bi fikirdi
Hakan Girginer
21-03-2012, 23:30
turbulans genelde akis hizini artirmak icin dusunulur. hiz artimi sirasinda havanin kinetik enerjiside artacagindan bence hava dahada isinacaktir
Türbulans, genelde belirli bir noktada akış hızını arttırmak için düşünülür.
Atmosferik bir içten yanmalı motorda, akış hızının belirleyici faktörü aşağı doğru inen pistonun yarattığı vakumdur.
Böyle bir ortamda sistem çapında bir türbülans yaratmak A ve B noktaları arasında, tüm sistemde bir akış hızı yaratmaz. Giriş ile emme sübabı arasında kalan hacimde basınç farklılığı gösteren ceplerin oluşmasına yol açar.
Birtakım sistemlerin içine ilave edilen kanatçıklar (vane) aslında akış doğrultma amaçlıdır.
Akış hızının vakum ile belirlenmediği aşırı beslemeli sistemlerde meydana gelecek her türlü türbülans, sadece bir engel teşkil eder.
eBay gibi yerlerde satılan teneke pervaneler ise sadece satanın banka hesabına fayda sağlar.
Türbulans, genelde belirli bir noktada akış hızını arttırmak için düşünülür.
Atmosferik bir içten yanmalı motorda, akış hızının belirleyici faktörü aşağı doğru inen pistonun yarattığı vakumdur.
Böyle bir ortamda sistem çapında bir türbülans yaratmak A ve B noktaları arasında, tüm sistemde bir akış hızı yaratmaz. Giriş ile emme sübabı arasında kalan hacimde basınç farklılığı gösteren ceplerin oluşmasına yol açar.
Birtakım sistemlerin içine ilave edilen kanatçıklar (vane) aslında akış doğrultma amaçlıdır.
Akış hızının vakum ile belirlenmediği aşırı beslemeli sistemlerde meydana gelecek her türlü türbülans, sadece bir engel teşkil eder.
eBay gibi yerlerde satılan teneke pervaneler ise sadece satanın banka hesabına fayda sağlar.
abi benim konuyada bi aciklik getirisen sen anatiklarin kafama cok iyi giriyor :)
kelebekten basincli hava versek komprasorle felan bunun bi faydasi olurmu :) bunu cok dusunuyorum ben :)
Türbülans yoğunluk , basınç , nem , sıcaklık , yüzey şekilleri , cephesel farklılıklar gibi etkenlerin sağlamış oldukları farklılıklar sonucu oluşturduğu havanın dikine ve kararsız hareketi değil midir türbülans.
Yani türbülansı oluşturan faktörlerden biriside basınç farkıdır zaten.
Kısa süreli bir beyin fırtınası yaratalım burada :-)
Hakan Girginer
21-03-2012, 23:50
abi benim konuyada bi aciklik getirisen sen anatiklarin kafama cok iyi giriyor :)
kelebekten basincli hava versek komprasorle felan bunun bi faydasi olurmu :) bunu cok dusunuyorum ben :)
Kısa cevap: kesinlikle olmaz, harcadığın zamana yazık olur.
Bir otomobil motorunun gerek duyacağı hava miktarı, sadece turbo ya da supercharger gibi, sonsuz miktarda hava pompalayabilecek bir düzenek ile elde edilebilir.
Gereken debi ve miktarda havayı depolamak için araç kadar bir depo yapman, bu deponun çıkışına farklı koşulları karşılayabilecek değişken bir tahliye sistemi monte etmen gerekir.
Sonra da, sık aralıklarla durup bu depoyu yeniden doldurman lazım.
1 litrelik minik bir motor, dakikada 5000 devir dönerken, bir dakika içinde 2500 litre hava tüketir. Gerisini (gereken hacmi, ağırlığı, bu kazulet depo yüzünden kaybedeceğin performansı, arabada yer kalmadığı için havalar düzelince kaynananı neden Emirgan'a götüremeyeceğini karına nasıl izah edeceğini, sen hesapla.)
Hakan Girginer
21-03-2012, 23:52
Türbülans yoğunluk , basınç , nem , sıcaklık , yüzey şekilleri , cephesel farklılıklar gibi etkenlerin sağlamış oldukları farklılıklar sonucu oluşturduğu havanın dikine ve kararsız hareketi değil midir türbülans.
Yani türbülansı oluşturan faktörlerden biriside basınç farkıdır zaten.
Kısa süreli bir beyin fırtınası yaratalım burada :-)
Hah işte, bu saydıklarının tümü istenmeyen şeylerdir.
Türbülansın tek faydalı olduğu yer, yanma odasıdır.
Kısa cevap: kesinlikle olmaz, harcadığın zamana yazık olur.
Bir otomobil motorunun gerek duyacağı hava miktarı, sadece turbo ya da supercharger gibi, sonsuz miktarda hava pompalayabilecek bir düzenek ile elde edilebilir.
Gereken debi ve miktarda havayı depolamak için araç kadar bir depo yapman, bu deponun çıkışına farklı koşulları karşılayabilecek değişken bir tahliye sistemi monte etmen gerekir.
Sonra da, sık aralıklarla durup bu depoyu yeniden doldurman lazım.
1 litrelik minik bir motor, dakikada 5000 devir dönerken, bir dakika içinde 2500 litre hava tüketir. Gerisini (gereken hacmi, ağırlığı, bu kazulet depo yüzünden kaybedeceğin performansı, arabada yer kalmadığı için havalar düzelince kaynananı neden Emirgan'a götüremeyeceğini karına nasıl izah edeceğini, sen hesapla.)
abi seviyorum seni cok sagol :)))
Hakan Girginer
21-03-2012, 23:56
Bir şey değil..
Gunes G.
22-03-2012, 00:22
Turbulansla kafayi kirmak yerine, alcak basinc yuksek basinc ve havanin basinca gore akis yonu ile ilgilenip, buradaki parametreleri nasil avantaja donusturebilecegin uzerine dusunursen, daha hesaplanabilir ve garantili sonuclar alabilirsin.
alihan_27
22-03-2012, 00:29
Sabit boru çapında, boru içindeki bir spiralle havayı bir nevi döndermek, havanın gitmesi gereken mesafeyi uzatır, dolayısıyla havanın hızı artar, pek tabii hızı artan havanında basıncının düşmesiyle teorik olarak sıcaklığı azalır. Ancak bunun uygulamada elle tutulur bir sıcaklık farkı oluşturmayacını, ayrıca spirallerin şeklinin ve yüzey kusurlarının bile verimi azaltabileceği olasıdır. Bizim hidrolik hocası bunlarla ilgileniyor, sorayım bakalım nediyecek.
Mesela gaz kelebeği ile yönetilen motorlarda gaz kelebeği bile silindirlere giren hava miktarını doğrusal olarak azaltmaz(ör: kelebek %100 açıkken,silindirlere 100 birim hava dolarken; %50 açıkken,50 birim hava dolmaz daha az hava dolar.)
Hakan Girginer
22-03-2012, 00:38
Sabit boru çapında, boru içindeki bir spiralle havayı bir nevi döndürmek, havanın gitmesi gereken mesafeyi uzatır, dolayısıyla havanın hızı artar, ........
Ama A noktası ile B noktası arasındaki hızı artmaz.
Bu yüzden de, A noktasından giren havanın miktarında bir artış olmaz.
Bu da havanda su dövmenin arapçası olur.
Sadece boşa para ve emek harcamış olursun.
bLackModeL
22-03-2012, 08:30
Ama A noktası ile B noktası arasındaki hızı artmaz.
Bu yüzden de, A noktasından giren havanın miktarında bir artış olmaz.
Bu da havanda su dövmenin arapçası olur.
Sadece boşa para ve emek harcamış olursun.
burdaki bilgi agcına gore yapacagım sıstemın ıse yaramıyacagı kanısınamı varmam gerekıyo basımdan soyle bı olay gectı bende ınanmamıstım ılk basta erturbulator denılen bı alet aldım ufacık teneke
http://img94.imageshack.us/img94/927/erturbulator.jpg
bunu uyguladım ben .. aracım tipo 1.6sx dı karburatorluydu. arac benzınlıydı hıc tup takılmamıstı
bunu takamadan once rampalarda felan yıgılma oluyodu bı komsumuz taktırmıs banada tavsıye ettı ınanamadım ınanamadım .. adam 15 gun deneme suresı verdı 80 tl karsılıgında aldım o zaman bızım burda nevsehır rampası var %45 sevısınde bı rampa benım arabam 3 kadar duserken o rampada ınanılmaz sekılde 5 vıtes 80 km hızla o arapayı cıktı ınanmadım 5 6 kere o rampada denedım aynı sekıldeydı arabadakı 4 kısıyle 3 viteste arabayı kaldıra bılıyodum hıc gaz vermeden hala sacma gelıyo ama oluyodu yanı ona nazan bu dusunce aklıma yattı .. o yuzden bu soruyu sorma geregı duydum
bLackModeL
22-03-2012, 08:33
Sabit boru çapında, boru içindeki bir spiralle havayı bir nevi döndermek, havanın gitmesi gereken mesafeyi uzatır, dolayısıyla havanın hızı artar, pek tabii hızı artan havanında basıncının düşmesiyle teorik olarak sıcaklığı azalır. Ancak bunun uygulamada elle tutulur bir sıcaklık farkı oluşturmayacını, ayrıca spirallerin şeklinin ve yüzey kusurlarının bile verimi azaltabileceği olasıdır. Bizim hidrolik hocası bunlarla ilgileniyor, sorayım bakalım nediyecek.
Mesela gaz kelebeği ile yönetilen motorlarda gaz kelebeği bile silindirlere giren hava miktarını doğrusal olarak azaltmaz(ör: kelebek %100 açıkken,silindirlere 100 birim hava dolarken; %50 açıkken,50 birim hava dolmaz daha az hava dolar.)
haber beklıyorumm işime yarıyabılır her bılgı ..
mümkün olduğunca prüzsüz bir hava akışı senin için daha faydalı olacaktır.
İçten yanmalı bir motorda türbülansın arzu edildiği tek yer yanma odasıdır.
Çünkü bu nokta, havanın içine ikinci bir bileşenin, yani yakıtın karıştığı yerdir. Bu konuda "swirl" gibi anahtar sözcükler ile arama yapabilirsiniz.
İlk girişten manifolda kadar olan kısımlarda herhangi bir şekilde türbülans meydana gelmesi aslında istenmeyen bir durumdur.
Havanın öngörülebilir, homojen, net ve tutarlı bir şekilde manifolda girmesi gerekir çünkü.
Ayrıca, belli bir hacmin içindeki havanın dış etkenler olmaksızın soğuyabilmesi için gerekli şart hacminin genişletilmesidir. Kapalı bir devrede bu elde edilemez. Ani genişleme sağlamak için havanın bir kısmının tahliye edilmesi gerekir, bu da ana amaca aykırı düşer.
Kapalı bir devrede akmakta olan havanın sarmal bir düzenek ile türbülansa maruz bırakılarak soğutulabileceği fikri ise güneşe yapılacak bir yolculğun akşam serinliğinde yapılmasını planlamak gibi olacaktır.
peki hocam silindir kapağının emme portlarının içerisini port polish yaparak genişletip parlatıyoruz ben kendi yaptığım kapaklarda subablara yakın olarak ve enjektörlerin püskürttüğü noktada 1 cm kadar alanı ellemeyip pürüzlü bırakıyorum (benzin ile havanın bu pürüzlere çarparak daha iyi karışması için) bunu komple parlatıp silindir kapağının emme portuna sadece bu şekilde iv yapsak ? yanma odasında sizin bahsettiğiniz durumların oluşması için bir katkı olurmu ?
Şuanda dünya üzerinde türbülanslı hava konusunda kimsenin fikri yok ... :)
Hesaplamar hep laminer akış üzerinden hesap edilir.. çünkü türbülans dediğiniz olay karmaşadır ve nasıl olacağını tahmin etmek çok çok zor...
Türbülanslı havada bazı yerler daha basınçlı bazı yerler düşük basınçlı v.b. karışık olark..
Ancak bunu laminer olarak düşünürsek akış esnasında basınç düşer ve basınç düşünce de sıcaklık düşer..
:icon_tup:
bLackModeL
22-03-2012, 12:04
mümkün olduğunca prüzsüz bir hava akışı senin için daha faydalı olacaktır.
bıde bı vıdeo ızlerken corvetteydı galıba emısın agzına ucak motoru seklınde sabıt bı parca vardı adam performansını cok etkıledıgı gıbı terımler kullanıyodu anladıgım kadarı ıle yanı bu ıslem ıse yaramıcak mı ?:soru:
havayi turbulans ile ne kadar sogutmayi basarabilirsiniz ki?
Bence pek ise yaramayacak bir calisma.
Hakan Girginer
22-03-2012, 13:15
burdaki bilgi agcına gore yapacagım sıstemın ıse yaramıyacagı kanısınamı varmam gerekıyo basımdan soyle bı olay gectı bende ınanmamıstım ılk basta erturbulator denılen bı alet aldım ufacık teneke
http://img94.imageshack.us/img94/927/erturbulator.jpg
bunu uyguladım ben .. aracım tipo 1.6sx dı karburatorluydu. arac benzınlıydı hıc tup takılmamıstı
bunu takamadan once rampalarda felan yıgılma oluyodu bı komsumuz taktırmıs banada tavsıye ettı ınanamadım ınanamadım .. adam 15 gun deneme suresı verdı 80 tl karsılıgında aldım o zaman bızım burda nevsehır rampası var %45 sevısınde bı rampa benım arabam 3 kadar duserken o rampada ınanılmaz sekılde 5 vıtes 80 km hızla o arapayı cıktı ınanmadım 5 6 kere o rampada denedım aynı sekıldeydı arabadakı 4 kısıyle 3 viteste arabayı kaldıra bılıyodum hıc gaz vermeden hala sacma gelıyo ama oluyodu yanı ona nazan bu dusunce aklıma yattı .. o yuzden bu soruyu sorma geregı duydum
Karbüratörlü bir sistemde işin rengi değişir. Çünkü, bu tür sistemlerde hava yakıt ile birlikte karışarak birlikte ilerlemek zorundadır. Türbülans yaratmak bu karışım için faydalı olacaktır.
Ama, hava akışı hızlanmaz, soğumaz.
Sabit debide havayi hizlandirmak gibi calismalarin sebep/sonuc iliskisini anlamiyorum.
Bence esas amac debiyi, yani birim zamanda iceri giren havayi arttirmak olmali.
Hakan Girginer
22-03-2012, 14:18
Aşırı besleme dünyasına hoş geldiniz..
bLackModeL
22-03-2012, 17:04
hos bulduk .... zaten aklımdakı oydu :D tsk ederım herkezın ılgısıne
alihan_27
22-03-2012, 17:21
Aynen karbüratör denildiğinde iş değişir. Şöyle değişir, karbüratörde kısaca benzin akışı olması için hava basıncının düşmesi gerekir. Üstteki pervane ile havayı döndürüp hızını artırırsınız, dolayısıyla basıncı düşer (ama geçen hava miktarı sabit kalır) ve karbüratöre giren yakıt bir miktar artmış olur. Biraz zengin karışımla yürüdüğü için performans artmış olabilir. @godless commie' nin söylediği gibi hava ile yakıtın daha homojen karışmasıda bu güç artışına neden olmuş olabilir.
Enjeksiyonlu motorda emme manifolt tasarımıyla uğraşmak daha elle tutulur sonuçlar verebilir. Örneğin itb güzel ve köklü bir değişim(n/a besleme için)
bLackModeL
22-03-2012, 17:33
Aynen karbüratör denildiğinde iş değişir. Şöyle değişir, karbüratörde kısaca benzin akışı olması için hava basıncının düşmesi gerekir. Üstteki pervane ile havayı döndürüp hızını artırırsınız, dolayısıyla basıncı düşer (ama geçen hava miktarı sabit kalır) ve karbüratöre giren yakıt bir miktar artmış olur. Biraz zengin karışımla yürüdüğü için performans artmış olabilir. @godless commie' nin söylediği gibi hava ile yakıtın daha homojen karışmasıda bu güç artışına neden olmuş olabilir.
Enjeksiyonlu motorda emme manifolt tasarımıyla uğraşmak daha elle tutulur sonuçlar verebilir. Örneğin itb güzel ve köklü bir değişim(n/a besleme için)
sen aksarayda yappacak ustayı bılıyomusun ? hangı aksaraydasınn :D
semprimena
22-03-2012, 17:40
olabılırr aslında ama ona gore ayar olması lazım fazla hava basınca araba fakıre cekıcektır ..
guzel bı sıstem olurdu ılla deneyen vardır yazarlar az sonra :D
Eskiden "Tornado" diye bir aparat vardı oktaykanlar 100 usd ye kitlemişlerdi bana. Ancak bir faydasını görmedim, fakat fikir vermesi açısından nette aratabilirsiniz.
Edit;51. mesajda foto vermişler. Bahsettiğim benzer bir aparat, ama ben öyle ahım şahım bir farkı bırakın çekiş kaybı yaşadım.
Hakan Girginer
22-03-2012, 17:44
Eskiden "Tornado" diye bir aparat vardı oktaykanlar 100 usd ye kitlemişlerdi bana. Ancak bir faydasını görmedim, fakat fikir vermesi açısından nette aratabilirsiniz.
Dehşet bir sistemdir o "tornado"...
Evin kapısına asarsanız elektrik faturanız yarı yarıya düşer, buzdolabınızdaki yeşillikler hep taze kalır, sabahları çok dinç uyanırsınız, bir de ligtv maçlarını ücretsiz izleyebilirsiniz.
O derece...
bLackModeL
22-03-2012, 17:56
Eskiden "Tornado" diye bir aparat vardı oktaykanlar 100 usd ye kitlemişlerdi bana. Ancak bir faydasını görmedim, fakat fikir vermesi açısından nette aratabilirsiniz.
Edit;51. mesajda foto vermişler. Bahsettiğim benzer bir aparat, ama ben öyle ahım şahım bir farkı bırakın çekiş kaybı yaşadım.
:D cok fena kitlemişler :D ...
Dehşet bir sistemdir o "tornado"...
Evin kapısına asarsanız elektrik faturanız yarı yarıya düşer, buzdolabınızdaki yeşillikler hep taze kalır, sabahları çok dinç uyanırsınız, bir de ligtv maçlarını ücretsiz izleyebilirsiniz.
O derece...
abi sen yasamdan zevk alan bı adamsın ..
alihan_27
22-03-2012, 18:42
sen aksarayda yappacak ustayı bılıyomusun ? hangı aksaraydasınn :D
68 Aksaray :) .
itb için sanayide bir motorsiklet ustası var yanında da egzozcu. Atla deve değil yaptırmak, sıkıntı ecu ayarı olur, onun içinde elinde ms var zaten. Yani no problem :) Allah çaresiz dert vermesin yeter ki.
bLackModeL
22-03-2012, 18:45
benım setup yetelı skunk2 emme ve vti kelebek ... sonra zaten turbo gelıyo sırada hersey ona gore ayarlanacak ama aksarayda usta yok ne taktılarsa ellerınde kaldı benı ankara paklıyor elın adamı kazansın paramızı .. aksaraylı ustalarımızda bu olmaz deyıp bılmıs bılmıs takılsın lar ..
alihan_27
22-03-2012, 19:43
benım setup yetelı skunk2 emme ve vti kelebek ... sonra zaten turbo gelıyo sırada hersey ona gore ayarlanacak ama aksarayda usta yok ne taktılarsa ellerınde kaldı benı ankara paklıyor elın adamı kazansın paramızı .. aksaraylı ustalarımızda bu olmaz deyıp bılmıs bılmıs takılsın lar ..
Ne kadar bilirse bilsin, iş ahlakı olmayan ustayla uğraşmıyorum. Sağolsunlar hem mal hem de tecrübe sahibi oldum sanayi ustaları sayesinde (tabii sağlam ustamda var). Çoğu işlerimi kendim yapıyorum.
Neyse süperşarj uygulamayla uğraşıyorum. Ayak,flanş vs. yaptırabileceğim bildiğin cnc varmı? Yürür hale gelince burda paylaşırım sana da ilerisi için fikir olur. Zaten ne varsa aşırı beslemede var :)
bLackModeL
22-03-2012, 19:46
var kardesımm cok saglam bu ustam var bıgın bulusur gıderız 05438757021 numaram de ben 307 den pek bı umıtlı deılım :D
alihan_27
22-03-2012, 20:27
var kardesımm cok saglam bu ustam var bıgın bulusur gıderız 05438757021 numaram de ben 307 den pek bı umıtlı deılım :D
307 candır.. :D
semprimena
22-03-2012, 21:32
:D cok fena kitlemişler :D
98 senesi şartlari :-)
soğuma elde edersiniz...hemde böyle bi sistemde hatırı sayılır derece olur diye düşünüyorum..
bLackModeL
23-03-2012, 04:58
soğuma elde edersiniz...hemde böyle bi sistemde hatırı sayılır derece olur diye düşünüyorum..
biraz daha ayrıntı alabılırmıyım amacım asırı beslemeye gecene kadar barız fark olması
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.