Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 Fairway - Atmosferik besleme yardım
SerhatA.
21-03-2012, 21:45
Nasipse 1 aya yakın bi süre içinde arkadaşımla ortak bi fairway alacağız.
Kafamızda yürütmek var; şu an için atmosferik düşünüyoruz. İlerde belki turbolayabiliriz. (yürütmekden kastımız zevk versin, bastıkmı koparsın bizi tatmin etsin yeter vti 106 bu gibi hızlı araçlara kafa tutacak değiliz, onlarla yürütmek istesek 106 alırız :) )
Headersi filtresi egzantiriği illaki olacak bunların dışında ne gibi eklemeler yapabiliriz ? :confused:
madem almamışsınız daha harcayacagınız parayı üstüne koyup daha hızlı birşeyler alsanız daha mantıklı degılmı ?
Vericen sıkıştırmayı...45 webeleri dikicen... zangır zangır...
Benzincilerden fazla uzaklaşmadan gürültü yapacaksınız.
Tabi bahsettiğiniz ve önerilmesini istediğiniz parçaları bulur ve adapte ettirebilirseniz.
Yazık performance...
Bence LPG takıp yere basıp gezmek en doğrusu olur :D
fairwayların blok ile 106 ların aynı die biliyorum onu bi araştırın eğer öyle ise çok değişik şeyler yapılır :heyoo::eek::D
SerhatA.
21-03-2012, 23:43
madem almamışsınız daha harcayacagınız parayı üstüne koyup daha hızlı birşeyler alsanız daha mantıklı degılmı ?
İyi birşey almasınıda biliyoruz ama zevk meselesi :)
fairwayların blok ile 106 ların aynı die biliyorum onu bi araştırın eğer öyle ise çok değişik şeyler yapılır :heyoo::eek::D
bunu bi araştırayım.
alihan_27
22-03-2012, 00:59
Alacağınız araçtaki motor günümüz renault motorlarının hiçbirine benzememekte, dolayısıyla da şu motordan şu parçayı alayım, üst kapağı değiştireyim, emmeyi değiştireyim gibi bir şansınız yok. Hiç egzantrik vs. uğraşmadan ufak bir turbo uygulaması 0.4-0.5 bar ile 120-130 hp güç alınabilir. Buda kasanın verdiği hafiflik ile orjinal 106 gti ile yürümenizi sağlar, gayette keyifli olur. Hatta karbüratör ile uğraşmak problem olursa turbo emişinde lpg verirsiniz hemde ekonomik olur. İnşallah temiz sorunsuz bir araç bulursunuz.
bi turbo bi coller bitti gitti yok böle dünya
ya r9 karburatörleri başlı başına sorundur ayarını bile tuturmak zor kaldıki bide turbo diyosunuz
ya hiç yapma yada adam gibi malzemeler kullanarak yapman daha mantıklı.
sulu gömlek piston capını büyütmen zor öle ince conta falan bulamazsın kapak taşlatmak daha basit custom dereceli egzantirikler var onlar da biraz pahallı weber bulabilirsen tak ama ayarını tuturman sorunlu yanı kısacı yaparsın ama marsaf olur zamanı cok çalar
emek verirsin uğraşırsın tatmin etmez üzülürsün oda var
bence ef civic alıp enjeksiyonlaya cevirip ufak bi turbo ile denesen daha keyif alırısın sadece bi alternatif buda
Vericen sıkıştırmayı...45 webeleri dikicen... zangır zangır...
Benzincilerden fazla uzaklaşmadan gürültü yapacaksınız.
Tabi bahsettiğiniz ve önerilmesini istediğiniz parçaları bulur ve adapte ettirebilirseniz.
Yazık performance...
Bence LPG takıp yere basıp gezmek en doğrusu olur :D
Dereceli egzantrik olmadan o söylediklerinden kayda değer bir verim alınmaz.
Ayrıca karburatörlü motorda turbo hep sıkıntı.Her ne kadar tubo karburatörünü temin etsenizde..
::ZaFeR::
22-03-2012, 10:47
Aslında imkan olsa swapla f4r 'ı devam : )
h.guroglu
22-03-2012, 10:54
okadar uğraşacağınıza temiz tak çalıştır şeklinde 2500 tl ye f7p verelim 1,8 16v stoc 140 hp
r19 16s lerin makinası port polish yazılım egzos 160 civarı çıkartan bir makine
SerhatA.
22-03-2012, 11:21
Aslında bizim kafamızda olan ve Trabzon şartlarında yapabileceğimiz şeyler şunlar,
Headers+düz boru, karbüratör ayarı (meme büyütme), hava filtresi, bujiler, kapak taşlama, pistonları büyütmek, baskı balata, egzantirik temin edebilirsek egzantirik vs vs vs.. daha çok sıkıştırma sağlayabileceğimiz şeyler..
öyle 140-150 hplere çıksın istemiyoruz.. sadece bize zevk versin bastıkmı gitsin boş bi fairway olmasın istiyoruz..
Cliosportve
22-03-2012, 11:25
okadar uğraşacağınıza temiz tak çalıştır şeklinde 2500 tl ye f7p verelim 1,8 16v stoc 140 hp
r19 16s lerin makinası port polish yazılım egzos 160 civarı çıkartan bir makine
Aslında bizim kafamızda olan ve Trabzon şartlarında yapabileceğimiz şeyler şunlar,
Headers+düz boru, karbüratör ayarı (meme büyütme), hava filtresi, bujiler, kapak taşlama, pistonları büyütmek, baskı balata, egzantirik temin edebilirsek egzantirik vs vs vs.. daha çok sıkıştırma sağlayabileceğimiz şeyler..
öyle 140-150 hplere çıksın istemiyoruz.. sadece bize zevk versin bastıkmı gitsin boş bi fairway olmasın istiyoruz..
Üstteki yazılan motor swaplama çok mantıklı
F7P motorunu takarsan Fairway kıyamet gibi olur
Ben olsam direk swap yapardım
SerhatA.
22-03-2012, 11:30
Üstteki yazılan motor swaplama çok mantıklı
F7P motorunu takarsan Fairway kıyamet gibi olur
Ben olsam direk swap yapardım
ne kadara mal olur ?
Cliosportve
22-03-2012, 11:45
2500 TL motor için denmiş
1500 TL de işletmesine gider legal olmasını istersen
1000 liraya yakında ıvır -zıvır - usta masrafına gider diye tahmin ediyorum
h.guroglu
22-03-2012, 12:59
eğer ciddi alıcıysanız motor için bişeyler yapabilirim motor benim yakın arkadaşımın garajında yatıyor
biz bu motoru flash a taktık bir ara bildiğin sapık bişey olmuştu ki motor standart
bu arada öle işletmek zorundada değilsin biz işletmeden 1 sene kadar kullandık
h.guroglu
22-03-2012, 13:13
Aslında bizim kafamızda olan ve Trabzon şartlarında yapabileceğimiz şeyler şunlar,
Headers+düz boru, karbüratör ayarı (meme büyütme), hava filtresi, bujiler, kapak taşlama, pistonları büyütmek, baskı balata, egzantirik temin edebilirsek egzantirik vs vs vs.. daha çok sıkıştırma sağlayabileceğimiz şeyler..
öyle 140-150 hplere çıksın istemiyoruz.. sadece bize zevk versin bastıkmı gitsin boş bi fairway olmasın istiyoruz..
valla kardeşim zaten karbüratörlü araçla uğraşmak sabır ve kabarık bir cüzdan ister işin gerçeği hem yapabileceklerinde hem maliyetli hemde zahmetli işler hemde yaptığın emeklere karşı çok fazla bir getirisi olmaz
zaten renault grurubu araçlardan solex karbüratör vardır ve bu karbüratörün parçasıda ustasıda ne yazıkki pek yoktur he solex yerine tofaş karbüratörde takarsın ben 1-2 tane renault gördüm tofaş karbüratörlü
sen şimdi karbüratör ayarına aşa yukar 50-60 tl versen
hava filitresi ortalama 35-40 lira
bujiler tahmini 25-30 lira
kapak açılıp taşlanıcak onada tahmini 150 civarı gider
egzantrik bula bilmene bağlı 300-350 de ona derler
headers egzost desen onada ortalama 200 civarı
e bunun yanında inciği boncuğu aşa yukarı 1000 liraya mal olacak sana ki karböratöründe nekadar ayar tutacağı ve sarfettiği yakıtıda cabası
illa bendeki motoru al demiyorum sana ama bendeki f7p full enjeksiyon bir motor hem daha az yakıt yakarsın hemde daha performanslı bir aracın olur kendi motorunuda koyarsın bir köşeye 2 senede 1 vizeye giderken takarsın üstüne olur biter
SerhatA.
22-03-2012, 15:53
valla kardeşim zaten karbüratörlü araçla uğraşmak sabır ve kabarık bir cüzdan ister işin gerçeği hem yapabileceklerinde hem maliyetli hemde zahmetli işler hemde yaptığın emeklere karşı çok fazla bir getirisi olmaz
zaten renault grurubu araçlardan solex karbüratör vardır ve bu karbüratörün parçasıda ustasıda ne yazıkki pek yoktur he solex yerine tofaş karbüratörde takarsın ben 1-2 tane renault gördüm tofaş karbüratörlü
sen şimdi karbüratör ayarına aşa yukar 50-60 tl versen
hava filitresi ortalama 35-40 lira
bujiler tahmini 25-30 lira
kapak açılıp taşlanıcak onada tahmini 150 civarı gider
egzantrik bula bilmene bağlı 300-350 de ona derler
headers egzost desen onada ortalama 200 civarı
e bunun yanında inciği boncuğu aşa yukarı 1000 liraya mal olacak sana ki karböratöründe nekadar ayar tutacağı ve sarfettiği yakıtıda cabası
illa bendeki motoru al demiyorum sana ama bendeki f7p full enjeksiyon bir motor hem daha az yakıt yakarsın hemde daha performanslı bir aracın olur kendi motorunuda koyarsın bir köşeye 2 senede 1 vizeye giderken takarsın üstüne olur biter
ya biz öyle hanlı şanlı bi gitme istemiyoruz öyle bişe arasaydık daha iyi bi araba alırdık... sadece orjinal fairway motoruyla uğraşmak istiyoruz olmaksa swap yaparız :)
bilgileriniz için tşkler.. olurda swap yapmaya karar verirsek size ulaşırım :icon_tup:
h.guroglu
22-03-2012, 18:05
ozmn yapabileceğin şeyler şu şekilde
ilk önce o solexd denen lanet karbüratörden kurtuluyorsun tofaş yada muadili bir karbüratör takıyorsun wber drt32 olabilir slx karbüratörüydü yanlış hatırlamıyorsam
daha sonra o salak karbüratör kebini atıyorsun onun yerine bir custom bir kep yapıyorsun ucuna bir açık hava filitresiyle birlikte soğuk hava alıcak şekilde monte ediyorsun
güzel bir egzost sistemi komple olmak kaydıyla
güzel bir sibop ayarı
eğer bunlarda seni tatmin etmez ise motor içine girmek gerekir
SerhatA.
22-03-2012, 21:34
SLX karbüratör, tempra karbüratör kiti+Hava filtresi
kapak taşlama, sibop ayarı , headers düz boru.. bakalım bunlarla tatmin olabilecezmi :)
bilgi alışverişi için tşkler..
h.guroglu
23-03-2012, 08:48
rica ederim forum bunun için var dediğim gibibunlar kezmez ise motor içine girmek gerekir yada swap
tapari75
26-04-2012, 16:55
bi arkadaşımızında dediği gibi kesinlikle bu araç alınacaksa coil veya başka bir şekilde dip basıp kapak taşlama headers + düz boru ge kafana göre bir egsozla yetinebilirsin... boşa masraf etmeye gerek yok...
Fairway ve Broadway modellerinde çift boğazlı weber 32 DRT karbüratör bulunuyor zaten.Tempra karbüratörüyle uğraşmayın derim.Fairway modelinin sıkıştırma oranıda 9/1 olucak.Kapak taşlatmak bu motorlarda benzinde sorun yaratabilir ancak lpg de sorun olmaz sanırım.Turbo içinde sıkıştırma oranı yüksek gelebilir.En güzeli üstündeki karbüratöre güzel bi ayar verip açık hava filtresi uygulayarak dereceli egzantrik takmak.Headers düz boru işlemleride artısı olabilir.
salih_560
07-05-2012, 14:48
okadar uğraşacağınıza temiz tak çalıştır şeklinde 2500 tl ye f7p verelim 1,8 16v stoc 140 hp
r19 16s lerin makinası port polish yazılım egzos 160 civarı çıkartan bir makine
merhaba peki bu motor clio rsi uygun mudur ???
h.guroglu
07-05-2012, 14:55
Fairway ve Broadway modellerinde çift boğazlı weber 32 DRT karbüratör bulunuyor zaten.Tempra karbüratörüyle uğraşmayın derim.Fairway modelinin sıkıştırma oranıda 9/1 olucak.Kapak taşlatmak bu motorlarda benzinde sorun yaratabilir ancak lpg de sorun olmaz sanırım.Turbo içinde sıkıştırma oranı yüksek gelebilir.En güzeli üstündeki karbüratöre güzel bi ayar verip açık hava filtresi uygulayarak dereceli egzantrik takmak.Headers düz boru işlemleride artısı olabilir.
ii de trabzonda solex karbüratör parçası ve ustasını nasıl bulacak arkadaş biz büyük şehirlerde bile bulamıyoruz
merhaba peki bu motor clio rsi uygun mudur ???
olabilir ama tam olurmu bilmiyorum biz r11 flasha sorunsuz taktık
Bu araç üzerinde orjinalde Weber marka çift boğaz karbüratör var zaten.(Weber32 DRT)
Slx karbüratörüde çift boğaz Weber 32/34 TLDE modeli. Aralarında dünya fark yoktur.Şuanda kullandığım Torosa aynı şekilde takmış olduğum karbüratör kendisi.Her iki modelinde parçaları rahatlıkla bulunabiliyor ancak Slx karbüratörünün takılması için manifold üzerinde oynama yada flanş takılması gerekiyor.Bence gereksiz olur.
bizim burda var bi tane mermi :D İes'lerle yürüyo
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.