PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : harbi cevap lutfen..



mancolog
24-01-2008, 11:23
Bileni bilmeyeni, patlatani patlatmayani.. harbi cevabinizi bekliyorum..

Standart pistona 500+ basan adam da gordum, 50 beygir nosla motor patlatan da taniyorum (ben). Forumlarda hep okuyorum uzun omurlu vesaire gibi seylerden soz ediyoruz diger yanda performanstan.. Sizce performans maksatli yaptigimizda uzun omurlu malzemeye cok para vermeye degiyor mu? Ornegin Hotorot marka intercooler yerine greddy almak yada eksoz borusunu kromdan yaptirmak gibi. Esas sorularimdan birtanesi esasinda su, kacimiz motorunu eline almadan (acmadan) uzun sure kullanabildi? Kac kisi sanayiden cikmadan sorunsuz arabasiyla gezebiliyor?

senna
24-01-2008, 11:34
bence birazda stock bileşenlerle çıkan güçler daha çok ilgi çekiyo maliyet azlığından dolayı:) birazda şuda var çoğu dyno üzerinde bu güçleri çıkarıp detune edip yolda kullanıyolar ondanda kaynaklanabilir kullanılan malzeme eğer çok önemli bi yerde değilse sağlamlık, uzun ömür ihtiyacını karşılıyosa çok problem olucanı sanmıyorum tabi tutupta ebay manisinden fr maninin verimini beklemek yanlış olur:)

eğer çok uç performans istekleri söz konusuysa dayanıklılık için uzun ömrü feda etmek akıllıca biraz nolur 10 15kda motor açıp segman yatak atılır zayıflıklara bakılır

cem
24-01-2008, 11:51
Bu konu biraz geniş bence ,
Uzun ömürlü kaliteli malzemeler olmasa cevredeki , dünyadaki o izledigimiz cok arabanın
net gücü ortaya cıkamazdı , sorunlar illaki olacaktır.Mesela dedigin bi radyatör önemli
olmayabilir ama sen manifoldda karsılastırırsan bunu tamamen yanlış olur.Full-race gibi
bir ürüne nası ola ömürü kısa diye obx almak intahar etmek gibi birşey olur.İnsanların
motorları eline almaları sadece mekanik olarak olmaz ayarda onun kadar önemlidir,sen
istedigin en kaliteli parcaları koy ayarlarını düzgün yapamadıktan sonra onuda kırmayı
cok rahat becerebilirsin. Ayrıca beygirlerde o kadar kolay gelmiyor tabiki parçaların
yasadıgı yogun stres war bunları göz önünde bulundurmak lazım.iyi parcalar takan o kadar para veren adam neden daha az güçle yetinsin? daha fazla güç almak istediginden daha dikkatli ayar yapılması gerekir mutlaka bir yerdeki sorun en ufak bir balans bile herseyin bitmesine sebeb olabilir.Nos basıyorsa arkadasın motorun durumunu bilmeden
tabiki kırabilir.Bence o nosun suçu degil arkadasının sucudur.Mekanik dünya bu neyin
ne olacagını önceden kestirmek biraz zor bileşenleri iyi ayarlamak gerekir.

emreekin
24-01-2008, 11:54
örnekler bol..obx al her gün sanayidesin...çatladı patladı kaynak...full race al daha tık yok...bunlar yaşanmış gerçekler...;) ama sorun illaki oluyo yani...120hp lik civici sen gel 330hp yap...sorun oluyo ama öle büyük şieyler diil tabiki...

mancolog
24-01-2008, 12:00
soru biraz yanlis soruldu evet haklisiniz. Yani maksat kaliteden odun vermek degil tabii ki . Yani Bir benzin pompasini yada motor yatagini veya yag pompasini tabii ki ucuz almak degil. Soru daha cok sizce uzun omurlu almaya degiyor mu? Mesela bugun edge yag i 10.000km sorunsuz kullanabiliyorsun ama suana kadar tanidigim kimseler cogunlukta 5000 e gelmeden yagi degistiriyor veya ozamana kadar yeni motor yapiyor mesela. Ben de bu hatayi yapmiyor degilim. Edge yag koydum, curumesin diye krom eksoz yaptim yada ne bileyim akline gelebilecek bilimum harcamalarda bulundum farkinda olmadan. Eger varsa motor acmadan sanayiye ugramadan bu isi yapabilenler, kime okutuyor arabasini ona bi gorunelim :)

Burda geyigini yapmaya degermi diyeceksiniz ama rallylere tirmanmalara katilan es dost arkadasiniz vardir belki, az oynanmis standart sinirlarda bir araba yarisi bitirebiliyor dereceye giremese de anlatabiliyormuyum.. Bu tabiiki bir genelleme degil. Ama Nalet olsun ki oynaninca bu is olmuyor... Herseyi dogru ve prensibiyle de yapsan olmuyor kere olmuyor..

cem
24-01-2008, 12:32
Mantıklı harcamalar her zaman sana olumlu dönecektir,
Uzun ömürlü almaya yarıyor bencede asıl ana parçaları.Onlar olmasa tam almak istedigin gücü yakalaman zaten zor olacak yada sancılı oalcaktır.Aslında birazda senin demek istedigin daha cok rektefecilerin yaptıgı.Yani bi adam normal gücünü istiyorsa
ve motor yaptırıyorsa sana göstereblrm 300bin tık demeden giden arabaları.İş daha cok nası güç alırım diye düşünmeye başladıgında ortaya cıkıyor.Bu sektörde daha cok güçlü otomobiller oldugundan ve belirli bir sınır olmadıgından paran ve imkanların dahilinde beceri
ve ustalık olursa cok guzel neticeler alırısın.Tırmanmalar cok farklı bi sektör bu dal ile tamamen alakasız bir noktadan diger noktaya nasıl hızlı gidebilmek için uç noktalara ulaşmaya calısıyor insan bu sektörde.Ve en ufak bir hatayı bile kabul etmeyebiliyor motorlar.Ayrıca şunuda unutmamak gerekli segman olsun motor parçaları olsun bunların en kalitelileri olsun yinede dayanımları konusu var girersek konu sürer gider..

Maxiboost
24-01-2008, 14:57
bence önce hedeflenen bir güç olmalı malzemeler ona göre alınmalı, iyi bir usta, iyi bir ayar ve o aracı nasıl kullanması gerektiğini bilen bir sürücüyle bence sanayiye uğramadan gezilebilir tabi 305893094853hp yapıp gezmekten bahsetmiyorum makul seviyelerle ilgili yani 600 650ler falan (normal kullanımda daha kısık bir map e geçilir 350 lerde gezersin fln)

emreekin
24-01-2008, 15:07
o aracı nasıl kullanması gerektiğini bilen bir sürücüyle )

kilit noktalardan biri bence....

Dragger
24-01-2008, 17:22
Bence cok güclü olup haftada 1gün gazlayıp 6 gün yatan bir arac yapacagıma, makul veriler veren haftanın hergünü heryere gidebilecegim bir otomobil tercih ederdim.

Bakıyorum TRdeki yüksek güclerdeki tüm otomobillerin sorunu bu...

senna
24-01-2008, 17:23
arada yağ vs gördümde eğer yüksek güçte bi motorum varsa ve 1000 2000km gibi periyotlarda yağ değiştiriyosam edge falan kasmam po 10-30w bişi koyarım muhtemelen kendi fikrimdir:)

streetracer_nos
24-01-2008, 17:37
kötü malzemeden 4 kere aynısını alıp takacagına, uğrasacagına 1 tane kaliteli malzeme alırsın hem cektıgın strese degmez ,satarkende para eder

DoDo_hamann
24-01-2008, 17:38
kullanılan parçalar,harcamalar bir yana gerçekten işin pilotaj kısmıda çok önemli,stock araçlardada bu böyledir iki tane aynı 2.el araç getirelim aynı km'de ikisininde yıpranan parçaları farklıdır kullanım tarzını bağlı olarak..her dakika arabanı ezersen illaki bir yerinden atacaktır,bunun kaçış yolu yok..özellikle aşırı beslemeli araçlarda uzun soluklu kullanımlarda araç devamlı ezilmemeli,her saniye zorlanmamalıdır şoförde aracın sınırlarını bilmeli ve bilinçli olmalıdır..

miniks
24-01-2008, 18:35
başkan benim gibi fantezi yapar da reno turbolarsan ve bokunu cıkarıp basınc basarsan safc ile cakur cukur avans dan makinayi yersin 1800 km kullanmışken yani 200 km gazlamışım :)
bidah yaptırırsın bu seferde beyin baglanır ama sabredemezde itelerse gene yersin 2000 km de 400 km gazladım 2 katı gelim e var :)

şimdi bir daha yapılcak bu sefer basmıcam ehehhee

ama fantezsiden vazgecer gider honda nissan alırsan gördümki bi *** olmuyo böle devam lagunada kenarda takılsın ömür boyu kırılsın ahhahaaa

Schumi
24-01-2008, 21:35
başkan benim gibi fantezi yapar da reno turbolarsan ve bokunu cıkarıp basınc basarsan safc ile cakur cukur avans dan makinayi yersin 1800 km kullanmışken yani 200 km gazlamışım :)
bidah yaptırırsın bu seferde beyin baglanır ama sabredemezde itelerse gene yersin 2000 km de 400 km gazladım 2 katı gelim e var :)

şimdi bir daha yapılcak bu sefer basmıcam ehehhee

ama fantezsiden vazgecer gider honda nissan alırsan gördümki bi *** olmuyo böle devam lagunada kenarda takılsın ömür boyu kırılsın ahhahaaa
Ben sizin laguna dan çok umutluydum. Bildiğim kadarı ile WTCC araçlarında sizin blok aks felan aynen kullanılıyo. Sizin acelelerden mi sorunsuz yürümedi araç yoksa hakkaten yatkınmı değil motor.

mancolog
25-01-2008, 03:27
Sonuc olarak hala anladigim kadariyla sanayiye ugramadan yuruyen saglam bir araba yok galiba :) Minikslerinkinin benzeri ayni motor ayni sistem bende de var benimki kirilmadi cunku o raddeye gelemedi gitti...

gorke
25-01-2008, 07:59
bakış açısı farklı biraz ya. şimdi bahsettiğin şeyi ralliyle fln karşılaştırma, orda adamlar en kısa parkurda bile kaç kere vites değiştiriyolar, her viraja, her tırmanmaya en yüksek en verimli devirde giriyolar, bu çok farklı bişey.. bahsetmek istediğine gelirsek evet malzemeden çalmazsan gayet güzel olur he tabi akıllı durcaksın sabretçen, ayarların tam olacak, göstergelerin tam olcak. güzel bi map yaparsın full dolu motora, şehiriçi normal bi değer, basmak istedinmi köküne kadar açarsın. hem sitede arkadaşlarımızda hemde kendi arkadaşlarım çok var 40,50,60bin km yapıp hala sorunsuz devam edebilen. ha dersen 10binde 2000binde, 5000binde patlatanda çok var.. :) biraz kişiye bağlı bu yani.. ama sonuç itibari ile harcadığın para, kendinin eklediği özveri ve düzgün kullanım şekli seni her türlü amorti eder bnm düşncm.

^^ANIL^^
25-01-2008, 08:40
başkan benim gibi fantezi yapar da reno turbolarsan ve bokunu cıkarıp basınc basarsan safc ile cakur cukur avans dan makinayi yersin 1800 km kullanmışken yani 200 km gazlamışım :)
bidah yaptırırsın bu seferde beyin baglanır ama sabredemezde itelerse gene yersin 2000 km de 400 km gazladım 2 katı gelim e var :)

şimdi bir daha yapılcak bu sefer basmıcam ehehhee

ama fantezsiden vazgecer gider honda nissan alırsan gördümki bi *** olmuyo böle devam lagunada kenarda takılsın ömür boyu kırılsın ahhahaaa

ben konuşmuyorum şimdi hiç :hahaha::hahaha::D

ef186
25-01-2008, 09:53
ben konuşmuyorum şimdi hiç :hahaha::hahaha::D

F20c Cuk Kıt Puff :D kesici aman allahım :D :D

miniks
25-01-2008, 10:25
Ben sizin laguna dan çok umutluydum. Bildiğim kadarı ile WTCC araçlarında sizin blok aks felan aynen kullanılıyo. Sizin acelelerden mi sorunsuz yürümedi araç yoksa hakkaten yatkınmı değil motor.


motoru sanzumanı aksları (özellikle o 9 cm 10 kg lik spacerlarla bile kırlmadıysa) cok saglam
zaten aynı blok volvoda mevcut turbolu şekilde ve deli gibi de devir ceviriolar ama hiç bişi olmuyo :)

bizim kinin tek kötü yanı 8 valve olması okadar
16 v hiç[B]ir reno kapagı da olmuyorm maalef

makinaın zarar görmesi hep bizim acleciligimizden bi kere basıoruz aman ne güsel gidio derken bütün vitesleri bitirip arabanın canını alıoruz

gerci daha 2 kes kırıldı cok yolu var ama bütün dertlerini çözdük çok şükür artık büyük enjektorlerimle rodaj yapabilcem:):):)

grkm
25-01-2008, 12:13
aem fic + oz
her derde deva :) :)

Hızlı_Fransız
25-01-2008, 18:22
motoru sanzumanı aksları (özellikle o 9 cm 10 kg lik spacerlarla bile kırlmadıysa) cok saglam
zaten aynı blok volvoda mevcut turbolu şekilde ve deli gibi de devir ceviriolar ama hiç bişi olmuyo :)

bizim kinin tek kötü yanı 8 valve olması okadar
16 v hiç[B]ir reno kapagı da olmuyorm maalef

makinaın zarar görmesi hep bizim acleciligimizden bi kere basıoruz aman ne güsel gidio derken bütün vitesleri bitirip arabanın canını alıoruz

gerci daha 2 kes kırıldı cok yolu var ama bütün dertlerini çözdük çok şükür artık büyük enjektorlerimle rodaj yapabilcem:):):)


abilerim oluyo f7p kapağı oturuyor ama piston kol kransk şartıyla. çünk 8v olanlarda yanma odası piston üzerinde f7p kapak kartı krank pulesi ile sorun çözülür fblokların hepsi sabit ölçülerdedir sadece iç materyaller degişiktir. ben cok biliyoırum Brodway bloğa alpine kapak takan.. ii forumlar...

ef186
25-01-2008, 20:46
motoru sanzumanı aksları (özellikle o 9 cm 10 kg lik spacerlarla bile kırlmadıysa) cok saglam
zaten aynı blok volvoda mevcut turbolu şekilde ve deli gibi de devir ceviriolar ama hiç bişi olmuyo :)

bizim kinin tek kötü yanı 8 valve olması okadar
16 v hiç[B]ir reno kapagı da olmuyorm maalef

makinaın zarar görmesi hep bizim acleciligimizden bi kere basıoruz aman ne güsel gidio derken bütün vitesleri bitirip arabanın canını alıoruz

gerci daha 2 kes kırıldı cok yolu var ama bütün dertlerini çözdük çok şükür artık büyük enjektorlerimle rodaj yapabilcem:):):)

Sizin o makinadaki emeginizle bence o araba fransada sergilenmeli iyi kotu hızlı yavas sağlam bozuk değil kanka bence emek tartışılmaz ben zevle bekliyorum canavarı :D

Istilldo
25-01-2008, 21:33
hepsini okuyamadım kusura bakmayın
örnek olsun diye söylüyorum
typeR a greddy turbo kiti bolton +hondata kapak bile açmadan
50.000km en ufak bir sorunsuz,,
kitabına uygun yapıp ayarın benzininde düzgün olunca kolay kolay kırılmaz bence

ef186
25-01-2008, 23:36
hepsini okuyamadım kusura bakmayın
örnek olsun diye söylüyorum
typeR a greddy turbo kiti bolton +hondata kapak bile açmadan
50.000km en ufak bir sorunsuz,,
kitabına uygun yapıp ayarın benzininde düzgün olunca kolay kolay kırılmaz bence

Burda şans konuşuyo bence Kırılmaz dememeli kırlıyo kırılabilir ve İnşallah kırılmaz tabi dileğim :D

mancolog
26-01-2008, 00:23
abilerim oluyo f7p kapağı oturuyor ama piston kol kransk şartıyla. çünk 8v olanlarda yanma odası piston üzerinde f7p kapak kartı krank pulesi ile sorun çözülür fblokların hepsi sabit ölçülerdedir sadece iç materyaller degişiktir. ben cok biliyoırum Brodway bloğa alpine kapak takan.. ii forumlar...

yaglama ve su delikleri tutuyor mu? yapilmis bir islem mi yapilmakta bir islem mi?