Orijinalini görmek için tıklayınız : Basık Araç Nasıl yol tutar
Enes KAPOĞLU
23-03-2012, 20:45
Kafamda takılan bır soru var yardımcı olursanız sevınırım
Basık araç daha ıyı yolmu tutar ?
Kimi arkadaşlar yanlış basılma ıle daha kotu yol tutacagını soyluyor ?
Coilovermı yok eicbay pro kit serisimi ?
bilgisi olan arkadasların yardımlarını beklıyorum .
Düzgün basıldığı takdirde, yol tutuşu eski haline nazaran çok daha iyi olucaktır. Eibach kaliteli bir marka fakat dediğin ürün bildiğim kadarı ile sadece yay. Kaliteli bir coille sertlik ve kamber gibi ayarlar da yapabilirsin. Bu da senin yol tutuş - konfor arasındaki aradığın noktayı bulmanda yardımcı olur.
Şöyle ki, otomobilin ağırlık merkezi ne kadar yere yakın olursa, savrulması o kadar zor olucaktır diye düşünüyorum.
Osman Bahadır
23-03-2012, 20:56
Herşey kıvamında güzel. Dip basık yol tutamazsın. Çünkü aracın süspansiyon tasarımını, taşıyıcı organların çalışma geometrisini bozarsın. Ama standart halinden ortalama 5 cm civarında düşerek doğru bir spor yay ve spor amortisörle veya kaliteli bir coilover kiti ile birlikte güzel yol tutuş sağlarsın.
hddsheriff
23-03-2012, 21:04
gti da 6 cm yay ve sarı koni kullanıyorum yol tutuşu gayet iyi.
mehmetRS
23-03-2012, 22:41
dip basık araç yolda durmamakla birlikte, en ufak bir engebede sekmeye başlar, bu sekme anı yayın sertliğine göre uzun sürebilir, bu anda benim gibi fren yaptığınızda frenini tutmama ihtimalide bir hayli yüksek cünkü araba zıplıyor olur.. Arkadaşlara katılıyorum, mantıklı bir düşüş, 3 tür 5 tir tabi bu yay için.. o da markası belli düzgün bir spor yay için.. coiloverlarda profesyonellik derecesine göre ayarlanabilir.
BlackEmperor
23-03-2012, 22:58
yol durumuna göre değişir. Ayrıca sadece basıklıksa dikkate alınacak kriter evet basık araba mantıken virajda daha az yatar daha iyi yol tutar amma velakin virajda arkayı bırakmaya daha meyillidir.
Emir_b16a
23-03-2012, 23:48
aracınız için uygun bi çok kombinasyon var standart amortisöre yapılan işlemlere genelde karşıyım performans amaçlı yapılıyosa eğer
konu 306 ise ralli versiyonlarını inceleyin 1 tem amortisörle de olmaz illaki bol yol tutuşsa amaç :)
Firat.M3
24-03-2012, 01:47
aracın yere basık olduğunda daha iyi yol tutması aracın altına giren havanın daha az olmasından kaynaklıdır. fakat bunun yanında virajlara girerken aracın belli bir esneme payı olmak zorundadır. yoksa basket topu gibi sekmeye çalışır en ufak sarsıntıda ve yol tutuşu namına birşey kalmaz ortada. standart yaylarınızı maximum 3.5cm düşürerek daha iyi verim alabilirsiniz. eibach da yay olarak iyidir.
5cm bile fazladır amaç maksimum yol tutuşu elde etmek ise. 3.5cm idealdir. Hatta en iyisi genelde 2cm düşüren yaylardır ama Türkiye'de pek bulunmaz. Markalı kaliteli coilover bile alsanız belli bir düşüklükten sonra aracın yol tutuşu azalmaya başlar. Hem dip basık hemde yol tutsun diyorsanız küçük bir servet harcamanız gerekir.
aracın yere basık olduğunda daha iyi yol tutması aracın altına giren havanın daha az olmasından kaynaklıdır. fakat bunun yanında virajlara girerken aracın belli bir esneme payı olmak zorundadır. yoksa basket topu gibi sekmeye çalışır en ufak sarsıntıda ve yol tutuşu namına birşey kalmaz ortada. standart yaylarınızı maximum 3.5cm düşürerek daha iyi verim alabilirsiniz. eibach da yay olarak iyidir.
ağırlık merkezinin aşağıya düşmeside önemli bir etken, es geçmemek lazım.
benim araba ön tekerle çamurluk arasına el girmeyecek kadar basıkdı ve o halde 120 yi hiç geçemedim :D arabanın nereye gideceği belli değil, arkadaşlar gece benim geldiğimi farlardan anlıyormuş seke seke gidiyordu araba :D ön lastikeri 24 arkaları 26 hava bastığım halde sonuç bu şekildeydi...
gti da 6 cm yay ve sarı koni kullanıyorum yol tutuşu gayet iyi.
Aynen bende öle :D
Aynen bende öle :D
Koni aslında 6 lık yayı desteklemiyor. Hatta bozuyor bile. 3.5 luk yay taksan daha iyi tutacak ama yüksek gözükücek. Büyük paradox. :D
meLaNchoLic
25-03-2012, 20:35
koni 4cm yay tak arkayıda torsiyonlardan 2 birim indir.. on numara oluyo 306 da :D
İbrahim Erdem
25-03-2012, 21:23
aşırı dip basıkta sorun çıkabilir zira yay için hiç esneme payı kalmadığından dolayı araba yolda sekmeye hatta gezinmeye başlayabilir arkayı önü bırakabilir. Ama 5 cm ya da da spor amortisor ile yol tutuşu gayet güzel iyileşir bence.
emresener
25-03-2012, 21:30
bende şuan yol tutuş namına göre bişey yok..
şöleki coiloverım var tamam tutuşu aslında iyi ama unutulan şey lastik :D
155 lastikle yolda ne kadar tutunabilirim ki istediğim kadar camberını sertliğini ayarlasam :D
Basıklıkla beraber iyi yol tutuş için iyide lastik lazım..
konuyu farklıyerlere çektiğim için üzgünüm :D diğer ventom 195le gayet güzel tutunuyordu şuankı yılan gibi ön ayrı arrkası ayrı :D
5cm bile fazladır amaç maksimum yol tutuşu elde etmek ise. 3.5cm idealdir. Hatta en iyisi genelde 2cm düşüren yaylardır ama Türkiye'de pek bulunmaz. Markalı kaliteli coilover bile alsanız belli bir düşüklükten sonra aracın yol tutuşu azalmaya başlar. Hem dip basık hemde yol tutsun diyorsanız küçük bir servet harcamanız gerekir.
:icon_tup:
Hatta M3 M5 vs performans arabalarinin yay kitleri genelde 2 cm oluyor. Maksat fabrikanin konfor/performans dengesini birazcik daha performansa kaydirmak. Daha fazlasini istersen coilover aliyosun. Coildede aldim taktim arabam gokart oldu yok, bi ton ayari var isi bilen birinin yapmasi lazim. Agirlik dengesini ayarlayarak indirenler var :) (corner balance) bence bu isin cadde icin en mantiklisi 3-4 cm yay ve spor amortisor. Fazlasi hem pahali hem de her pazar piste cikacagimiz bi ulkede degiliz
Ayrica sanayi isi coiloverlarda standart tutusu bile (ozellikle guvenlik anlaminda) yok ediyosunuz
benim araba ön tekerle çamurluk arasına el girmeyecek kadar basıkdı ve o halde 120 yi hiç geçemedim :D arabanın nereye gideceği belli değil, arkadaşlar gece benim geldiğimi farlardan anlıyormuş seke seke gidiyordu araba :D ön lastikeri 24 arkaları 26 hava bastığım halde sonuç bu şekildeydi...
yaylarin %90'i falan kesik heralde :)
otomania
26-03-2012, 22:44
kesen kişi adam gibi keser ayar tutturursa sorun olmaz dostum bu zamana kadarki tüm araçlarımda 3-4 bakla kestirdm herhangi bi sorun yok çok şükür ama işi yapanda bitiyo sağlıklı olması.
ben basımdan gecenlerı anlatiim.
şimdiye kadar hep 5 lik eıbaach tein gıbı yaylar kullandım.bunlarla beraber kesılmıs spor yay, orj. kesılmıs yayda cok uzun zamn kullandım. ve hıc bır porblem yasamadım.
yaklasık 4 aydır da şu 300tl lık coıllerden wardı aracta. arac dip basıktı.
basket topu gıbı zıplamaktan ıcımız cıkıyodu.gecen hafta sefakoyde hawalanın rampasında yolun esnemesınden dolayı yıne sektik arkdsla beraber ve arac arkayı bıraktı.
kontrolu kaybedıp bariyerlere vurduk.
benım sadece kendı dusuncem çakma coil tamamen gereksizzzz.. zarar..
ben basımdan gecenlerı anlatiim.
şimdiye kadar hep 5 lik eıbaach tein gıbı yaylar kullandım.bunlarla beraber kesılmıs spor yay, orj. kesılmıs yayda cok uzun zamn kullandım. ve hıc bır porblem yasamadım.
yaklasık 4 aydır da şu 300tl lık coıllerden wardı aracta. arac dip basıktı.
basket topu gıbı zıplamaktan ıcımız cıkıyodu.gecen hafta sefakoyde hawalanın rampasında yolun esnemesınden dolayı yıne sektik arkdsla beraber ve arac arkayı bıraktı.
kontrolu kaybedıp bariyerlere vurduk.
benım sadece kendı dusuncem çakma coil tamamen gereksizzzz.. zarar..
Küçük bir esneme var yenibosna tarafından gelirken eğer orayı diyorsan abi ben 130la girdim oraya 4 tekerim yerden kesildi ama savurma falan olmadı :)
Bende coilleri ilk taktığımda 10 cm civarı bastım 185-65-15 lastiklerle. Sekme falan yoktu hafif çukurları hissetmiyordum ama ama 195-45-16ları takıp -3 daha yapınca sekmeye başladım konforum sıfır :) Ben zaten pek konfor aramıyorum görüntüsü daha önemli yol tutuş olaraksa ilk bastığım hali gayet iyidi bana göre :)
kesen kişi adam gibi keser ayar tutturursa sorun olmaz dostum bu zamana kadarki tüm araçlarımda 3-4 bakla kestirdm herhangi bi sorun yok çok şükür ama işi yapanda bitiyo sağlıklı olması.
Kesmenin ayarımı olur Allah aşkına. Alıyorsun jet taşını. Yayın baklası tablaya tam oturacak şekilde kesiyorsun. Bu kadar. Neyin ayarı bu. Neyin ustalığı ?
Küçük bir esneme var yenibosna tarafından gelirken eğer orayı diyorsan abi ben 130la girdim oraya 4 tekerim yerden kesildi ama savurma falan olmadı :)
yenıbosnadan floryaya gıderken ewt :) solda hawaalanı, sagda koska helvacısı flan war.hafıf rampa sola dogru vıraj :)
140 -150 cıvarydık bide EG kasa kafa zaten yerde bide basık olunca araba direk bariyerlerın altına girdi, cıktı sipn attık bidaha vurduk :)
bidaha ben tövbe ettim çakma coillere :D
yenıbosnadan floryaya gıderken ewt :) solda hawaalanı, sagda koska helvacısı flan war.hafıf rampa sola dogru vıraj :)
140 -150 cıvarydık bide EG kasa kafa zaten yerde bide basık olunca araba direk bariyerlerın altına girdi, cıktı sipn attık bidaha vurduk :)
bidaha ben tövbe ettim çakma coillere :D
Geçmiş olsun abi ya kötü olmuş cidden. Orası zaten felaket genelde 80le falan geçiyorum küt diye içim acıyor, geçen gün biri darladı yolda gözüm karardı 130la geçtim 4 teker kesildi böyle :D Tırsmadım desem yalan olur :)
Amaç "yol tutuş" ise, süspansiyon geometrisini bozmamak gerekir. Belirli bir açıdan daha alçakta çalıştırılmaya zorlanan süspansiyon sistemi daha kötü yol tutacaktır. Genellikle "en basitçe", bu limit aks açılarının yere paralel bakacak seviyeden daha fazla alçaltılması tavsiye edilmez, tabi bu araçtan araca değişir.
Aynı şekilde süspansiyon sisteminin gereğinden fazla sertleştirilmesi yol tutuşun kötüleşmesine sebep olur. Yol tutuşun kötüleşme sebebi sadece aracın yolda sekmesi değil, süspansiyon geometrisinin maksimum yol tutuş için viraj içinde belirli bir açıya gelmesi gerekir. Sonuçta süspansiyon sisteminin esas amacı yol tutuştur ve sertlik - alçaklık optimizasyonunu iyi yakalamak - ayarlamak gerekir.
valla en güzel yol tutuş marka coilover'da oluyor istersen dibe indir istersen en yüksekte kullan.. ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.