Orijinalini görmek için tıklayınız : Supercharger ve Montaj Sorunu
Merak ettiğim bir konu var. Rotrex sc montajına karar verdiğimiz var sayarsak ve motor içinde fazla yerimiz yok ise klimayı yada hidrolik direksiyon pompasını iptal edilmesi gerekiyo. Peki bu durumda hidrolik direksiyon için elektrikli birşeyler yaplabiliniyor ama neler yapılabiliniyor. Aynı şey klima içnde geçerli elektrikli olarak nasıl çalıştırabiliriz neler gerekiyor. Bilgisi olan varmı acaba. Bu arada Rotrex uygular isek orjinal emme manifoldu kullanılacak bu sebepten montajda altta yada üstte olma zorunluluğu yok.
klima hidrolik gibi pompalarda hareketini kranktan alıyo elektrikli bi motorla hareket vermedikten sonra çalışabiliceni düşünmüyorum buda biraz maliyetli olur motor içinde ve özellikle hidrolik motor devrine hızına duyarlı çalışıyosa rpm sinyali vs falan ayarlanabilir ama maliyeti artıran çalışmalar onlarda
bu pompalar dönme ile harekete geçtikleri için başka çalışmalar yapılabilr ama yine bence maliyet artıcaktır
eğer yer yoksa bana göre turbo yapmada fayda var s/c yerine rotrex eskiden beri vardı bana kalırsa turbo kullanmak daha mantıklı diğer s/clerde uygun olduktan sonra emme manifoldu ile oynamaya pek gerek yok
pompalar yani direksiyon mesela sanırsam 12 bar 18bar gibi bi basıncla çalışıyor onun elektriği baya arabanı altermatörünü zorlayabilir :(
olur balgibi olur reno 19 ların elektrikli pompası var bulursam nette gösterririm
şarj dinamosunun ve akünün amperini yükselt canavar
aynı motorda hidrolik direksiyonu elektrikli olan bir model var mı? eğer öyle bir uygulama mevcut ise direk uygulanabilir.
Cevaplar için teşekkür ederim. Şimdi bulduğum bir sitede saxo ve 106 da sc uygulamalarında elektrikli direksiyon pompaları kullandıklarından bahsetmişler. Ama klima için bilgi yok. Avensis lerin bazı modellerinde araba çalışmıyoken klima çalışabiliyordu. Sanırım elektrikli idi o klimalar. Turbo pek düşünmüyoruz bu arada :)
varda resim bakıyorum benimde bugün ndan tamir ettim ordan aklıma geldi:D
mesala yeni cliolar kangolar bunlar elektrik pompalı ama vw opel gibi arabalarda elektrikli ama hidrolik yok
Cevaplar için teşekkür ederim. Şimdi bulduğum bir sitede saxo ve 106 da sc uygulamalarında elektrikli direksiyon pompaları kullandıklarından bahsetmişler. Ama klima için bilgi yok. Avensis lerin bazı modellerinde araba çalışmıyoken klima çalışabiliyordu. Sanırım elektrikli idi o klimalar. Turbo pek düşünmüyoruz bu arada :)
klimayı komple iptal ediyo olabilirler çoğu insan ağırlık vs dolasıyıla sökebiliyo klimasını
Hidrolik direksiyonların çalışma mantığını bilmiyorum ama devir arttıkça sertleşen bir hidrolik direksiyon sistemi elektrik pompası ile çalışınca bu özelliğini korurmu acaba ? Bu hızı ecu dan mı alıyordur yoksa kayıştan mı.
Vtec-SEDAN
24-01-2008, 22:41
konu dışında bahsi geçmişken klima yaklaşık olarak araçlarda kaç kg geliyor ?
Ben öle full race spec bişi düşünmüyorum. 10 hp az olabilir klima için :)
Hidrolik direksiyonların çalışma mantığını bilmiyorum ama devir arttıkça sertleşen bir hidrolik direksiyon sistemi elektrik pompası ile çalışınca bu özelliğini korurmu acaba ? Bu hızı ecu dan mı alıyordur yoksa kayıştan mı.
kayıştan alıyo sanırım
konu dışında bahsi geçmişken klima yaklaşık olarak araçlarda kaç kg geliyor ?
pompa rad. kapasitesi falan belki otomobil sınıfına göre farklılık gösterebilir ama toplam bi hafifletmede enaz bi 20 25 kg vardır snaırım belki daha fgazlada olabilir tabi büyük olursa kompressor
kayıştan alıyo sanırım
evet kayıştan alıyo yani süekli direksiyon kutusna hidrolik basıyo gaz versen de aynı rolantided aynı basıncı saglıyor klima olmaz sen en iyisi direksiyo pomapsını iptal et biten saxolarınkide elektirkli sol altta pompası var hidrolik kutusu ile
yok şimdi süleyman 4500 devirden itiraben sertleşip spor moda geçen bir hidrolik direksiyon sistemi varki bu kullanımda çok harika bişi. bunu kaybetmesek daha iyi. Klima gitmeli o zaman. :(
Burak Kasim
24-01-2008, 23:25
Burda bi arkadas yapti Rotrex SC Celicasini istersen resimlerini koyarim yardimi olcaksa.
Gerci senin yukarida sordugun sorularla ilgili diil ama belki aklinda baska sorular warsa die soluorum. ;)
celica ların kaputları bayağı büyük gözüküyo. haliyle engine bay baya büyüktür. motor hacmi konusunda bilgim yok ama montaj kolaydır parçaların olduğu sürecek. bracket vs. motora montajlı halinin resmi varsa güzel olur tabi.
Burak Kasim
25-01-2008, 00:00
celica ların kaputları bayağı büyük gözüküyo. haliyle engine bay baya büyüktür. motor hacmi konusunda bilgim yok ama montaj kolaydır parçaların olduğu sürecek. bracket vs. motora montajlı halinin resmi varsa güzel olur tabi.
Walla SC olayi rahat oluo cunku motorlar Ters oturdugu icin.
Koyuorum simdi resimleri. ;)
Burak Kasim
25-01-2008, 00:06
http://img.photobucket.com/albums/v508/The__J__Factor/DSC03196.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v508/The__J__Factor/DSC03195.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v508/The__J__Factor/DSC00194.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v508/The__J__Factor/DSC00197.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v508/The__J__Factor/DSC00200.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v508/The__J__Factor/DSC00196.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y158/Boardernr/rotorex.jpg
Peki klima yada hidrolik direksiyon iptali varmı. yani şu an rotrex in olduğu yerde bişi varmıydı.
Burak Kasim
25-01-2008, 00:56
Peki klima yada hidrolik direksiyon iptali varmı. yani şu an rotrex in olduğu yerde bişi varmıydı.
Yok bunda bi sorun cikmadi.
Sadece Intercooler Borulari Custom oldugu icin Sol Fari oturmadi onu tekrardan yaptilar.
Hic bi sorum yasamadi kisacasi.
300 whp yuruo.
SC'a gore ii bi guc tekerdeki rakam bu.
Serkan.S
25-01-2008, 01:08
Avensis lerin bazı modellerinde araba çalışmıyoken klima çalışabiliyordu. Sanırım elektrikli idi o klimalar. Turbo pek düşünmüyoruz bu arada :)
bmw de böle bi uygulama var onuda bir araştır istersen.Üstünde anahtar yokken bile çalışıyor.
gokhan07
25-01-2008, 01:30
tam emin değilim ama peugeot ların hidrolik direksiyonlar elektrikli olması lazım bi arkadaş şahine uydurmuştu elektrikli olarak
Benim peugeot ta motorun en üstünde hidrolik direksiyon ama benim düşündüğüm araçta en altta direksiyon pompası. Biraz daha araştırma yapmamız gerekecek sanırım. Peki 11:1 sıkıştırma oranlı bir motorda internalleri forged yapıcak olucak sıkıştırma oranını supercharge için korumak daha mantıklı değilmi. yada stock motora direk basmak. ayrıca diğer ilginç durum stock motora basıldığında alt devirlerdeki gelicek güçten dolayı alt devirlerde yakıt sarfiyatında düşme diyo. Ne diyorsunuz :D
boosted_pug
26-01-2008, 16:26
hocam bende saxo turbo war biz uygulamayı yaparken klima motoru downpipe a geldiği için klimayı iptal ettik onun yerine küçük bi kayış kullandık ve alternatör ile krank kasnağını birbirine bağldık (klima 30 kg geldi komple pompası nipeleri deposu mesnetleri felan) onun haricinde bizim arabalarda kullanılan direksiyon pompası elektrikli eğer senin kullanıcağın arabada kayışlan dönüsünü alıyosa elektrikli olanlarla değiştirebilirsin yurdışında yapılan bazı saxo s/c uygulamalarında alternatörü alttarafa alıyolardı uygun mesneti yaptırarak yerini değiştirebilirsin sonrada ölçüsünü alıp ona uygun bi kyış kullanırsın
ayhantogan
10-02-2008, 13:52
hangi arac için düşünüyosun bunu kardeşim???
Benim peugeot ta motorun en üstünde hidrolik direksiyon ama benim düşündüğüm araçta en altta direksiyon pompası. Biraz daha araştırma yapmamız gerekecek sanırım. Peki 11:1 sıkıştırma oranlı bir motorda internalleri forged yapıcak olucak sıkıştırma oranını supercharge için korumak daha mantıklı değilmi. yada stock motora direk basmak. ayrıca diğer ilginç durum stock motora basıldığında alt devirlerdeki gelicek güçten dolayı alt devirlerde yakıt sarfiyatında düşme diyo. Ne diyorsunuz :D
direksyon icin en iyi secenek eski renolarda cogunda elektirikli mevcut bide alt modellerde oldugu icin cıkma lamana hiç gerek yok, reno parcası ***** tr de zebil.
Klima için; zaten guc almaya calısıyodun klima hem guc kaybı, hem kilo hemde kayıs ıvır zıvır. o zevten mahrum olucaksın artık yapıcak bişey yok.
illa elektirikli istersen cakmaktan calısan vantilatör önericem.
sıksıtırma 11, kalırsa hızlı olursun ama uzerine gelen basın ile 1.6cc olan motor 3.5-4.0 gibi davranıcak
sana tavsiyem; Direk tubo olucak, klima iptal olmucak, direksyon sorunun olmucak.
eger kkk03 hatta k04 turbo alırsan zaten direk doluyo ve ucuz, yani sc gibi olucak hatta yetmedigi yerde basıncı acabiliceksin.
forged filanda bahsetmişin, ozman manifoldun flansı degiştirip buyuk bi turbo ile alacagın guc 300+
Sc drag da cok iyi iş yapıcak ama top speed veya devir cevirme luksun gidiyo ve alabilicegin guc SINIRLI KALICAK
direksyon icin en iyi secenek eski renolarda cogunda elektirikli mevcut bide alt modellerde oldugu icin cıkma lamana hiç gerek yok, reno parcası ***** tr de zebil.
Klima için; zaten guc almaya calısıyodun klima hem guc kaybı, hem kilo hemde kayıs ıvır zıvır. o zevten mahrum olucaksın artık yapıcak bişey yok.
illa elektirikli istersen cakmaktan calısan vantilatör önericem.
sıksıtırma 11, kalırsa hızlı olursun ama uzerine gelen basın ile 1.6cc olan motor 3.5-4.0 gibi davranıcak
sana tavsiyem; Direk tubo olucak, klima iptal olmucak, direksyon sorunun olmucak.
eger kkk03 hatta k04 turbo alırsan zaten direk doluyo ve ucuz, yani sc gibi olucak hatta yetmedigi yerde basıncı acabiliceksin.
forged filanda bahsetmişin, ozman manifoldun flansı degiştirip buyuk bi turbo ile alacagın guc 300+
Sc drag da cok iyi iş yapıcak ama top speed veya devir cevirme luksun gidiyo ve alabilicegin guc SINIRLI KALICAK
tavsiyeler için teşekkür ederim ama şu anki quiksilver satılıyor. bu araca sc değil zaten direk turbo yaparım ***** motor %80 benzerlik ile 106gti motoru. Ama 206 RC uygulamanın söz konusu olacağı araç. Ve hidrolik direksiyon mutlaka kayıştan olmak zorunda. Yerine kalan kısım ise klima. Araçtan beklediğim şey deli gibi güçler yada drag mod değil. Ne drag yaparım ne rolling. Maksadım araçtan daha çok zevk almak. Pist ve pistvari yol kullanımı için yapılacak. Birden gelicek bir güç yerine tüm devirlere dağılmış sentrafüj sistemli rotrex kullanmak istiyorum. Şu an ki aracımda zaten kısa şanzıman var 196 te 7250 kesiciye giriyo. Çok top speed te gözüm yok. İvmelenme ve her devirde güç daha çok işime gelir. SC de zaten sıkıştırmayı çok düşürmek gerekmiyecek hedef güç çok olmadığından. Ama klimayı vantilatör dışında çözmem lazım. :) İkinci araç kullanabilecek lüksüm yok :(
rc oluncada proglem yok type R larda oldugu gibi dp den hazır olan manifoldu alıp akuyu kucultuceksin yada bagaza alıcaksın.
hem rc de klima cok daha kolay oluyo hiç sıkıntı vermiyo
dedigim gibi borg warner takrsan her devirde gucu alırsın tıpkı sc gibi, hiç bir problem olmaz
sc de bi dunya sıkıntı var kucuk turbo almak varken sc gereksiz
borg warner ufak bir turbomu. nedir tam olarak. sanırım değişen geometrili elektronik kontorllü ufak bir turbo. sc hep daha sıkıntısız gibi geliyo insana. dp nin manifoldunu cem arkadaşımız özgün ve paşaoğluna göstermişti. manifoldu beğenmemişlerdi. tabi fotoğralardan gözüktüğü kadarı ile. bilemiyorum. ne hikmetse manifoldun arkada oluşu. bağırsak gibi görüntüsü vs.vs. :) bu araçta turboyu düşündürmüyo. peki ufak turbo olunca güç dağılımı ne olacka. güç eğrisi gene bi yerden sonra atılacak. ben şehir içi kullanırım hep aracı. birden atılan bir araba öndekinin tamponu demek. her devirde güç ihtiyacım bu sebepten. 2500 den sonra her devirde güç lazım :)
rc oluncada proglem yok type R larda oldugu gibi dp den hazır olan manifoldu alıp akuyu kucultuceksin yada bagaza alıcaksın.
hem rc de klima cok daha kolay oluyo hiç sıkıntı vermiyo
dedigim gibi borg warner takrsan her devirde gucu alırsın tıpkı sc gibi, hiç bir problem olmaz
sc de bi dunya sıkıntı var kucuk turbo almak varken sc gereksiz
bw vgtmi olucak acaba?
ya şimdi ne manifoldu ne şekli. şeklini napıcaksınız diyorsanız. ben hani şu yamuk tabloları masadaki peçeteleri düzelten simetri hastaları varya onların birazcık daha az olanlarındanım :)
Ben de manifoldu gösterdim birkaç yere, yer sıkıntısı akünün bagaja alınması ile hallolur ama o yerleşimde sıcaklık problem olmayacak mı?
Her seferinde söylenen sıcaklık problemi. Ayrıca dp nin manifoldu çok pahalı
Diğer bir olasılık olan motorun arkasına bakacağız haftaya turbonun yerleşimi için uygun olacak mı diye.
Ben de manifoldu gösterdim birkaç yere, yer sıkıntısı akünün bagaja alınması ile hallolur ama o yerleşimde sıcaklık problem olmayacak mı?
Her seferinde söylenen sıcaklık problemi. Ayrıca dp nin manifoldu çok pahalı
Diğer bir olasılık olan motorun arkasına bakacağız haftaya turbonun yerleşimi için uygun olacak mı diye.
sizden gelicek cevabı merak ediyorum ama gerçekten arkada az yer var. torpido iptal edilip konsolun içine mi alsak bi gt28r ı :D
Oraya sığdı sığdı yoksa vazgeçeceğiz, gt28 değil de şöyle bi t2 t3 sığsa,bassak 0.5 bar yeter
http://www.full-race.com/catalog/images/k%20series%20div%20t4%202.jpg
http://dp-engineering.com/static/img/projects/206_cc_turbo/206_cc_turbo_3.jpg
fiyatlarına bakarsak 1400dlr-900eu, kaynaklarına ve kullanılan malzeme cok farklı degil.
dp nin resimdeki paslanmazdan olan degil, birde bu ilk manifoldur. paslanmaz birde el yatkınlıgı ile cok daha iyi olur
eger yapılan işcilik kotuyse: sekil ortada burda yapabilen varsa yapılır.
sıcaklık ise manifoldun etrafa verdigi ısı ise dei sargı ile ustune yalıtım yapınca egt 500ken yanlıslıkla manifolda elledim:)
rckid: bu manifoldumu aldın gosterdin anlamadım
http://www.full-race.com/catalog/images/k%20series%20div%20t4%202.jpg
http://dp-engineering.com/static/img/products/exhaust_manifolds/Nightmare_EW10_1.jpg
fiyatlarına bakarsak 1400dlr-900eu, kaynaklarına ve kullanılan malzeme cok farklı degil.
dp nin resimdeki paslanmazdan olan degil, birde bu ilk manifoldur. paslanmaz birde el yatkınlıgı ile cok daha iyi olur
eger yapılan işcilik kotuyse: sekil ortada burda yapabilen varsa yapılır.
sıcaklık ise manifoldun etrafa verdigi ısı ise dei sargı ile ustune yalıtım yapınca egt 500ken yanlıslıkla manifolda elledim:)
rckid: bu manifoldumu aldın gosterdin anlamadım
mustafada cem gibi ustalarına fotoğraf ile gösterdi. bu arada sargı o kadar işe yarıyomu ya 500 egt de elleyecek kadar. yada şöle sorayım parmakların hala yerinde ve işlevsel değilmi :D
bnm arabayı calıstırdım oraya buraya bakarken saflıkla manifoldu nerdeyse tuttum diebilirim. 106 tıda oldu bu durum
ki soyle soyliyim birleşim yeri kırmızıydı:)
elime soguk su bile dokmedim:):):):) normalde parmaklar orda kalırdı
bu manifoltu iskender abi yapar :) zmn varsa problem yok
peki benim isteklerim doğrultusunda kullanım amacıma göre sc yerine niçin küçük turboyu seçmeliyim ?
ben senin yerinde olsam 1.8t manikeneli 150 yada 180 hp olan bi araca binerim, turbo varmı yokmu hissetmeyebilirsin:)
mini cooper s te kullandım bi donem, sc ile turbo arasındaki fark daglar degil.
2 arabayada bin gez.
ama 6 ay sonra sc yetmezse nolucak??????
ben senin yerinde olsam 1.8t manikeneli 150 yada 180 hp olan bi araca binerim, turbo varmı yokmu hissetmeyebilirsin:)
mini cooper s te kullandım bi donem, sc ile turbo arasındaki fark daglar degil.
2 arabayada bin gez.
ama 6 ay sonra sc yetmezse nolucak??????
Şehir içinde nie yetmesin ki. Zaten güç fazla olunca kullanbilitesi ve atraksyonel kullanımı daha zor oluyo. Bide 180 lik değilde 220 ye chiplenmiş a3 bindim ama tabi sadece sıkıyoduk böle kendi tarzımda ben kullanmadım. o yüzden bişi diyemiycem. Ufak turbo ve sc aynı hp yi verse stock sıkıştırma ile hangisi daha torklu olur. Ve tork eğrisi nasıl olur.
M U R A T
11-02-2008, 13:49
bence orjinal sıkıştırma üzerine düşük basınç turbo sc den iyidir.
2056 gibi küçük bir turboyla bile tatmin edici güçler alabilinirken sc mantıksız.
yetmezse de ilerde internallerle birlikte gt28 tadından yenmez.
ben olsam rc ye geçiceğime 1.6 turbo yapardım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.