PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.8 T. Problem !!!



cem36
26-03-2012, 02:34
Selamlar,
Gecenlerde 2003 model 1.8t. audi a4 cabrio araç aldık. Hem yaz geldi üstüne açar gezeriz diye hemde 1.8t üzmez ufak ufak yürür diye ama hayal kırıklıgına ugradık.
Ben dahil burda ki çogu arkadaş 1.8t nin nasıl gittiğini, neler elde elebildiğini biliyoruz.
Aracı alıp ilk kullandıgımda bişeyler oldugunu fark ettim çunku araç dip gaz dahil gaza bastıgında ilk 4-5sn yerinden kalkmıyor, 1500devirde anca lastikleri dönmeye başlıyor ve dik yokuşları asla ve asla çıkamıyor :eek:
Bir yerden başlamam gerektiğini düşünüp ilk önce yağ yağ filtresi hava filtresi poleni cartı curtu bujileri dahi değiştirdik. Filtreden ve bujilerden şuphelendiğim halde araç bakımdan sonrada aynıydı.
Araba cabrio oldugu için 1600kg. Araçta büyük bir kayıp vardı ve teknik verileri 1.8t 163hp olan bu aracı dynoya çıkartarak nasıl bir kayıp oldugunu görmek istedik.
Araç tekere 114hp ortalama motor gücüde 130hp çıktı.
9 yaşında olmasına ragmen bu kadar kayıp olucagını dusunmuyordum. Multitronik şanzıman iyi değildir arızaları çoktur dediler şanzıman beyninde yada kavramalarında sıkıntı olabılecegını soyledıler iyi dedikleri bir şanzımancıya götürdüm aracı, usta arabayı test ettikten sonra şanzımanında herhangi bir kaçırma yada beynınde bır sıkıntı yok dedi. Bu arabanın arızası turbo dedı fakat araba gayet guzel basıncı devrınde basıyordu hadi dedim yine kayıp vardır gittik turbo basıncını görelim diye saat bağlayıp teste çıktık turbosu gayet sağlıklı 0.6bar standart halde basabılıyor. Onuda elemiş olduk.
Daha sonra maf sensöründe akışmetresinde bir sıkıntı olabılecegını dusunup komple sıfır alıp taktık, bunun yanında k&n kutu içi hava filtresi taktık ve aracın kılometresinden dolayı katalizörün doldugunu düşünüp kat iptalide yaptık.
Bu işlemlerle aracın kesin iyi olucagını dusunuyordum, araç hissedilir derecede açıldı fakat ilk gaz tepkimesi yine aynı kaldı 1500 devre kadar kımıldamıyor ve sıfırdan tam gazda dahil zar zor kalkıyor yokuşlarda zorlanıyor...
Tekrar dynoya çıkardık, önceden 130küsür hp çıkan araç bu sefer 150hp çıktı ve tork eğriside arttı. Yaşından ve kilometresinden dolayı 163 olan arabanın 150hp çıkması normal fakat filtre downpıpe ile birlikte 150 çıkması biraz garip geldi.
Nasıl yuruyor dıye test ettık, benim benzinli 3.20i ile denemeye çıktık. Tamemen standart 2.0 150hp atmosferik ve üzerinde 265 taban 19 jant lastık var. 2 vites hep audinin devrinde bastıgımızda dahil bmw ile direk geçıyorum ve 230 larda aynamda gorulmıcek kadar fark acılıyor. Audi 180 lere dogru kesilmeye baslıyor.
Bu kadarda eziliceğini düşünmediğim bir motor. Kesinlikle bizim araçta halen bir sıkıntı oldugunu düşünüyorum. Bu hafta enjektörleri söküp teste göndericem artık ondan sonrada başka bir çaremin kalmadıgını dusunuyorum :soru:
Fikirleriniz varsa yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler okudugunuz için.

halilcan9455
26-03-2012, 07:06
aracı alırken hiç teste filan çıkmadınız mı ?
araçta sizin bilmediğiniz bir yazılım olabilir mi ?

gurcell
26-03-2012, 07:50
Benim s3 de ill baslarda feci hantal geldi bana.

Bakima aldik. Bujiler bitmis, motorun sag ustunde n75 valfinin yanindaki yag buharini emmeye yollayan, basinc geldiginde ise basincin kartere inmesini engelleyen valf bozulmus. Hepsini duzelttik, araba inanilmaz duzeldi.

cem36
26-03-2012, 19:23
abi n75 ede baktık temiz bugun enjektörleri teste gönderdik geldi onlarda temiz çıktı, bkr7 buji taktık yine aynı araba :S çözücez bir şekilde ama bakalım

kurtbil
26-03-2012, 19:31
Lambda değiştirdiniz mi ? Yazmamışsınız doğrusu.Ayrıca kompresyon testi yaptırdınız mı hiç ?
Ayrıca sıfır maf alıp KN gibi yağlı bir filtre takmak yanlış bir hareket.Orjinaline dönmek daha hayırlı olacak

XSi
26-03-2012, 19:32
anlattığın kadarıyla tork konvertörü görevini yapamıyor..

1500 devirde aracın hareket geçmesi, gaza basmana rağmen hareket geçmemesi,yokuş yukarı çok zorlanması, yere aktarılan gücün düşük çıkması..

otomatik vitesli araç gaza basmazsan bile, ayağını frenden çeker çekmez harekete geçer.

Hemen otomatik şanzıman tamiri yapan kaliteli bir servise yönelin.

izo
26-03-2012, 19:38
torque convertor olsa sorun ariza isigi yakiyor hemen...vag com a baglayip test etmeniz lazim bnce ilk once...o size fakir mi zengin mi gosterir...

d16y4
26-03-2012, 19:39
eksozlar felan tıkalı olabilir en son başkada bişey kalmamış. lambda sensörü çok kayıp saglamaz 1.8t de

cem36
26-03-2012, 19:53
Lambda değiştirdiniz mi ? Yazmamışsınız doğrusu.Ayrıca kompresyon testi yaptırdınız mı hiç ?
Ayrıca sıfır maf alıp KN gibi yağlı bir filtre takmak yanlış bir hareket.Orjinaline dönmek daha hayırlı olacak
lambda değişmedim, 3 - 4 kere makineye baglandı herhangı bırseyde cıkmadı doğrusu,
bu arada dediğiniz gibi k&n yaglı fakat akışmetreyi hemen bozucagını dusunmedim ama dediğinizde ileride olabılır tabıkı, kompresyon yaptırmadım bu hafta onuda yaparım turbo saglıklı cıkınca olcturmedım bidaha.


anlattığın kadarıyla tork konvertörü görevini yapamıyor..

1500 devirde aracın hareket geçmesi, gaza basmana rağmen hareket geçmemesi,yokuş yukarı çok zorlanması, yere aktarılan gücün düşük çıkması..

otomatik vitesli araç gaza basmazsan bile, ayağını frenden çeker çekmez harekete geçer.

Hemen otomatik şanzıman tamiri yapan kaliteli bir servise yönelin.
otomatik şanzımancıya götürdüm 2 usta baktı ikiside şanzımanda birsey yok :confused:


torque convertor olsa sorun ariza isigi yakiyor hemen...vag com a baglayip test etmeniz lazim bnce ilk once...o size fakir mi zengin mi gosterir...
vag a 3-4 kez baglandı herhangi bir sıkıntı cıkmadı bugun tekrar baglatıp hava emıs cart curtlarınada baktık sıkıntı yok gaz kelebegı dahi görevini tam yerine getiriyor


eksozlar felan tıkalı olabilir en son başkada bişey kalmamış. lambda sensörü çok kayıp saglamaz 1.8t de

cut out denesem faydası olurmu bılmıyorum son çare bunuda yazıyorum listeye

d16y4
26-03-2012, 20:25
hem eksoza bakın birde yazılımı unutmayın kontrol ettirin motor kompresyonu dusuk degılse başkada bişey kalmıyo yani

d16y4
26-03-2012, 20:26
cut out denesem faydası olurmu bılmıyorum son çare bunuda yazıyorum listeye

cut outa gerek yok eksozları kestirin bi tur atın belli eder boşa masraf etmeyin

XSi
26-03-2012, 20:53
otomatik şanzımancıya götürdüm 2 usta baktı ikiside şanzımanda birsey yok :confused:



o zaman sen olayı fazla dramatize ediyosun diycem ama anlattıklarına bakılırsa, yere aktarmada ciddi problem var.

ayağını frenden çekince araç hareket ediyormu?

gaza bastıktan kaç sn sonra sonra 50 km/h ulaşıyorsun?

bu şanzıman CVT dolayısıyla her otomatik şanzıman ustası bu motorlara aşina değil, türkiyede sınırlı sayıda var. CVT tamiri ile uğraşmış referansı olan bir atölyeye göstermekte fayda var.

kurtbil
26-03-2012, 21:25
1.8 t de lambda etki etmez diye bir mantık nasıl olabilir :) Boşuna koymuşlar o zaman hemde çifter çifter :) Vag.com ya da diagnostikde,lambdanın soketinde bir sorun olmadığı sürece zaten arıza olarak görünmez lambda.Vag.com ile log almak alıp bakmak lazım ya da kafa rahat olsun diyip sıfırlamak daha mantıklı olacaktır.

Bostancı sanayide Vw tech var.Sahibi ilkan usta vag grubu konusunda çok bilgilidir ona da danışabilirsin

cem36
26-03-2012, 21:51
o zaman sen olayı fazla dramatize ediyosun diycem ama anlattıklarına bakılırsa, yere aktarmada ciddi problem var.

ayağını frenden çekince araç hareket ediyormu?

gaza bastıktan kaç sn sonra sonra 50 km/h ulaşıyorsun?

bu şanzıman CVT dolayısıyla her otomatik şanzıman ustası bu motorlara aşina değil, türkiyede sınırlı sayıda var. CVT tamiri ile uğraşmış referansı olan bir atölyeye göstermekte fayda var.

Ayağı frenden çektikten sonra hareket ediyor fakat devri 900den 800e geri sektirip titretip kaldırıyor kendini.

bostancıda Avni usta var. bostancıda otomatik şanzıman konusunda en usta adam diyor herkes. O adam özellikle yok birşey boşuna uğraşmayın dedi.
Acaba şanzımana yetkili serviste güncelleme mevcutsa yapılsa düzelme olur mu? güncellemeyi hiç düşünmemiştik.
teşekkürler.

cem36
26-03-2012, 21:53
1.8 t de lambda etki etmez diye bir mantık nasıl olabilir :) Boşuna koymuşlar o zaman hemde çifter çifter :) Vag.com ya da diagnostikde,lambdanın soketinde bir sorun olmadığı sürece zaten arıza olarak görünmez lambda.Vag.com ile log almak alıp bakmak lazım ya da kafa rahat olsun diyip sıfırlamak daha mantıklı olacaktır.

Bostancı sanayide Vw tech var.Sahibi ilkan usta vag grubu konusunda çok bilgilidir ona da danışabilirsin

Aracın maf problemini ilkan usta çözdü zaten. Turbo basıncınıda onla beraber test ettik. her işlemden sonra dynoya sokup verileri güncelledik. bunların sonunda sonuç tatmin etmediği için bu kadar sıkıştık.
bu parçanın ücretiyle ilgili herhangi bir fikriniz mevcut mu? teşekkürler.

semihx
26-03-2012, 22:12
hava filitresinden silindir kapagina kadar olan tüm boru ve ventilleri kontrol edin, basinc uygulayip kacak olup, olmadigina bakin. komperesör testi uygulayin. eger bunlar da iyiyse geriye, tek avans kaliyor. ecu avansi kisiyor. aldiginiz benzin, yada herhangi bi sebepten vuruntu yapiyor.

Fazıl T.
26-03-2012, 22:57
suzuki maruttim var denemek isterim 1 silindirli:D

Fazıl T.
26-03-2012, 23:05
bide bobine takılan soketleirin kabloları birbirine kaynayıp yanmıstı buda bi etken olablirmi atesleme yapamadıgı ıcın yurumuyo olablrmı araba 4 soket içinde geçerli bu durum bobinlerde sıkıntı yok ama

kurtbil
26-03-2012, 23:10
vag.comdan ateşlemede sorun var mı yok mu diye bakılabilir onu anlamak için.
Lambda fiyatını ne yazıkki bilmiyorum

cem36
26-03-2012, 23:23
hava filitresinden silindir kapagina kadar olan tüm boru ve ventilleri kontrol edin, basinc uygulayip kacak olup, olmadigina bakin. komperesör testi uygulayin. eger bunlar da iyiyse geriye, tek avans kaliyor. ecu avansi kisiyor. aldiginiz benzin, yada herhangi bi sebepten vuruntu yapiyor.
filtre borularının hepsını tek tek kontrol ettık boğaza kadar sıkıntı yok şuan sıfırladık zaten ne varsa içerde :) basınc kacırıcak n75 var parca beklıyoruz ılkan abı temın edınce denıcez araba bırde oyle gorelım, yarın oburgun kompresyon testı yaparım saglıklı cıkarsa ecuya goturur fazıl arabayı soft bır yazılım yapar oyle bineriz artık.
ama şuana kadar aracta avans vuruntu hissetmedim duymadım


suzuki maruttim var denemek isterim 1 silindirli:D
dalga geçme mine herif :D bende de 3tekerlı dondurmacı arabası var senın poloyla kaldıralım :hahaha:


vag.comdan ateşlemede sorun var mı yok mu diye bakılabilir onu anlamak için.
Lambda fiyatını ne yazıkki bilmiyorum

vagdan ateşlemeyi kontrol ettık hıc sıkıntı yok, kablolarda yanma var belki titreme yapar dıye dusundum sadece bu hafta tesısatta yenilenicek, ***** güneş çıktı şemsiye açıldı, pardon tente dicektim :)

onur_S
29-03-2012, 10:54
ateşlemede vs bi sıkıntı olsa patırdama kesiklik yapar+vagda kesin çıkar.
araç cvt şanzımanlıysa zaten normal :)
benim arkadaşımda sorunsuz 2007 model a6 2.0t var 170 hp.
ben onu 1.4 a3 le geçiyorum mesela.140-150 de peşimden gelir.dynoda kesin veri olarak konuşmak mantıksız otm.bi araç için.
h veya j versiyon n75 ler vardı en uygunu h diyorlar ama denenebilir.

1.8 turbo
29-03-2012, 12:43
gaz kelebegını temızledınız mı hıc bahsetmemıssınız, bobınlerde catlaki kırık vs. olabılır mı.