cem36
26-03-2012, 02:34
Selamlar,
Gecenlerde 2003 model 1.8t. audi a4 cabrio araç aldık. Hem yaz geldi üstüne açar gezeriz diye hemde 1.8t üzmez ufak ufak yürür diye ama hayal kırıklıgına ugradık.
Ben dahil burda ki çogu arkadaş 1.8t nin nasıl gittiğini, neler elde elebildiğini biliyoruz.
Aracı alıp ilk kullandıgımda bişeyler oldugunu fark ettim çunku araç dip gaz dahil gaza bastıgında ilk 4-5sn yerinden kalkmıyor, 1500devirde anca lastikleri dönmeye başlıyor ve dik yokuşları asla ve asla çıkamıyor :eek:
Bir yerden başlamam gerektiğini düşünüp ilk önce yağ yağ filtresi hava filtresi poleni cartı curtu bujileri dahi değiştirdik. Filtreden ve bujilerden şuphelendiğim halde araç bakımdan sonrada aynıydı.
Araba cabrio oldugu için 1600kg. Araçta büyük bir kayıp vardı ve teknik verileri 1.8t 163hp olan bu aracı dynoya çıkartarak nasıl bir kayıp oldugunu görmek istedik.
Araç tekere 114hp ortalama motor gücüde 130hp çıktı.
9 yaşında olmasına ragmen bu kadar kayıp olucagını dusunmuyordum. Multitronik şanzıman iyi değildir arızaları çoktur dediler şanzıman beyninde yada kavramalarında sıkıntı olabılecegını soyledıler iyi dedikleri bir şanzımancıya götürdüm aracı, usta arabayı test ettikten sonra şanzımanında herhangi bir kaçırma yada beynınde bır sıkıntı yok dedi. Bu arabanın arızası turbo dedı fakat araba gayet guzel basıncı devrınde basıyordu hadi dedim yine kayıp vardır gittik turbo basıncını görelim diye saat bağlayıp teste çıktık turbosu gayet sağlıklı 0.6bar standart halde basabılıyor. Onuda elemiş olduk.
Daha sonra maf sensöründe akışmetresinde bir sıkıntı olabılecegını dusunup komple sıfır alıp taktık, bunun yanında k&n kutu içi hava filtresi taktık ve aracın kılometresinden dolayı katalizörün doldugunu düşünüp kat iptalide yaptık.
Bu işlemlerle aracın kesin iyi olucagını dusunuyordum, araç hissedilir derecede açıldı fakat ilk gaz tepkimesi yine aynı kaldı 1500 devre kadar kımıldamıyor ve sıfırdan tam gazda dahil zar zor kalkıyor yokuşlarda zorlanıyor...
Tekrar dynoya çıkardık, önceden 130küsür hp çıkan araç bu sefer 150hp çıktı ve tork eğriside arttı. Yaşından ve kilometresinden dolayı 163 olan arabanın 150hp çıkması normal fakat filtre downpıpe ile birlikte 150 çıkması biraz garip geldi.
Nasıl yuruyor dıye test ettık, benim benzinli 3.20i ile denemeye çıktık. Tamemen standart 2.0 150hp atmosferik ve üzerinde 265 taban 19 jant lastık var. 2 vites hep audinin devrinde bastıgımızda dahil bmw ile direk geçıyorum ve 230 larda aynamda gorulmıcek kadar fark acılıyor. Audi 180 lere dogru kesilmeye baslıyor.
Bu kadarda eziliceğini düşünmediğim bir motor. Kesinlikle bizim araçta halen bir sıkıntı oldugunu düşünüyorum. Bu hafta enjektörleri söküp teste göndericem artık ondan sonrada başka bir çaremin kalmadıgını dusunuyorum :soru:
Fikirleriniz varsa yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler okudugunuz için.
Gecenlerde 2003 model 1.8t. audi a4 cabrio araç aldık. Hem yaz geldi üstüne açar gezeriz diye hemde 1.8t üzmez ufak ufak yürür diye ama hayal kırıklıgına ugradık.
Ben dahil burda ki çogu arkadaş 1.8t nin nasıl gittiğini, neler elde elebildiğini biliyoruz.
Aracı alıp ilk kullandıgımda bişeyler oldugunu fark ettim çunku araç dip gaz dahil gaza bastıgında ilk 4-5sn yerinden kalkmıyor, 1500devirde anca lastikleri dönmeye başlıyor ve dik yokuşları asla ve asla çıkamıyor :eek:
Bir yerden başlamam gerektiğini düşünüp ilk önce yağ yağ filtresi hava filtresi poleni cartı curtu bujileri dahi değiştirdik. Filtreden ve bujilerden şuphelendiğim halde araç bakımdan sonrada aynıydı.
Araba cabrio oldugu için 1600kg. Araçta büyük bir kayıp vardı ve teknik verileri 1.8t 163hp olan bu aracı dynoya çıkartarak nasıl bir kayıp oldugunu görmek istedik.
Araç tekere 114hp ortalama motor gücüde 130hp çıktı.
9 yaşında olmasına ragmen bu kadar kayıp olucagını dusunmuyordum. Multitronik şanzıman iyi değildir arızaları çoktur dediler şanzıman beyninde yada kavramalarında sıkıntı olabılecegını soyledıler iyi dedikleri bir şanzımancıya götürdüm aracı, usta arabayı test ettikten sonra şanzımanında herhangi bir kaçırma yada beynınde bır sıkıntı yok dedi. Bu arabanın arızası turbo dedı fakat araba gayet guzel basıncı devrınde basıyordu hadi dedim yine kayıp vardır gittik turbo basıncını görelim diye saat bağlayıp teste çıktık turbosu gayet sağlıklı 0.6bar standart halde basabılıyor. Onuda elemiş olduk.
Daha sonra maf sensöründe akışmetresinde bir sıkıntı olabılecegını dusunup komple sıfır alıp taktık, bunun yanında k&n kutu içi hava filtresi taktık ve aracın kılometresinden dolayı katalizörün doldugunu düşünüp kat iptalide yaptık.
Bu işlemlerle aracın kesin iyi olucagını dusunuyordum, araç hissedilir derecede açıldı fakat ilk gaz tepkimesi yine aynı kaldı 1500 devre kadar kımıldamıyor ve sıfırdan tam gazda dahil zar zor kalkıyor yokuşlarda zorlanıyor...
Tekrar dynoya çıkardık, önceden 130küsür hp çıkan araç bu sefer 150hp çıktı ve tork eğriside arttı. Yaşından ve kilometresinden dolayı 163 olan arabanın 150hp çıkması normal fakat filtre downpıpe ile birlikte 150 çıkması biraz garip geldi.
Nasıl yuruyor dıye test ettık, benim benzinli 3.20i ile denemeye çıktık. Tamemen standart 2.0 150hp atmosferik ve üzerinde 265 taban 19 jant lastık var. 2 vites hep audinin devrinde bastıgımızda dahil bmw ile direk geçıyorum ve 230 larda aynamda gorulmıcek kadar fark acılıyor. Audi 180 lere dogru kesilmeye baslıyor.
Bu kadarda eziliceğini düşünmediğim bir motor. Kesinlikle bizim araçta halen bir sıkıntı oldugunu düşünüyorum. Bu hafta enjektörleri söküp teste göndericem artık ondan sonrada başka bir çaremin kalmadıgını dusunuyorum :soru:
Fikirleriniz varsa yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler okudugunuz için.