Orijinalini görmek için tıklayınız : Yönlü Lastik ve Çekme Olayı
Arkadaşlar;
çok kafaya takılacak bişi değil ama genede merak ettim sorayım dedim.
aracım düz yolda giderken hiç çekme - akma - kayma vs yapmıyor. ama bozuk yola girdiğimde (bozuk yoldan kasıt yolun boylamasına dalgalı olduğunu yada bi tarafa doğru hafif eğimli olduğunu düşünün) araba sağa veya sola çekiyor. Direksiyonu biraz daha sert tutmam gerekiyor sadece. rot ayarı felan yeni yaptırdım, o tip bir problem olacağını sanmıyorum. aracımda yönlü lastik var ve bildiğim kadaryla yönle lüastikler bu tip çekme yapabiliyor.
ayrıca ayarlı koniler var ve açıkcası sertlik ayarına hiç bakmadım. ne durumdadır, ayarları eşitmi onuda bilmiyorum.
var mı bu tip çekmenin sebebini bilen yada başına gelen?
dediğim gibi çok sıkıntı yaratacak bişi değil ama genede merak ettim.
mehmetRS
26-03-2012, 21:17
yönlü lastikler dalma yapabiliyor, bende rs de aynı tecrübeyi yaşadım, fakat koni varsa hepsinin sertlik ayarı felan eşitmi bir baksanız iyi olur sanırım.. hatta kayseriye giderken aracla yol calısması vardı, dışarıdan vermişler yolu ve balık sırtınıda biraz abartmışlardı, meğil var kenara dogru, direksiyonu tutmadıgım zamanlar hüüp sağa dogru kayıyordu araba
tdipower
26-03-2012, 21:25
ben geçen sene çok uğraştım olay lastikler yüzünden oluyor :D rot ayarı düzgün olsa bile aniden çekiyor sağa sola başka lastik takın muhtemelen düzelecektir
Hakan Girginer
26-03-2012, 21:25
Araç üzerindeki lastikler normalden geniş mi?
Geniş lastikler, özellikle ön takım ayarları değiştirilmiş ise (düşük caster değeri, neutral ya da "out" toe değerleri) mutlaka yolun yüzeyini takip eder.
Tramline ya da tramlining diye arayın, konu çok geniş.
yönlü lastikler dalma yapabiliyor, bende rs de aynı tecrübeyi yaşadım, fakat koni varsa hepsinin sertlik ayarı felan eşitmi bir baksanız iyi olur sanırım.. hatta kayseriye giderken aracla yol calısması vardı, dışarıdan vermişler yolu ve balık sırtınıda biraz abartmışlardı, meğil var kenara dogru, direksiyonu tutmadıgım zamanlar hüüp sağa dogru kayıyordu araba
aynen öle mehmet hocam, eğimli yolda direkt kaçıyor araba .) çok değil ama genede kaçıyor. özellikle 10-20 gibi düşük hızlarda.
ben geçen sene çok uğraştım olay lastikler yüzünden oluyor :D rot ayarı düzgün olsa bile aniden çekiyor sağa sola başka lastik takın muhtemelen düzelecektir
ilk aldığımda önlerde 45 yanak lastik vardı. taban çlçüleri felanda farklıydı ama o zaman olmuyodu böle bişi yanlış hatırlamıyorsam.
Araç üzerindeki lastikler normalden geniş mi?
Geniş lastikler, özellikle ön takım ayarları değiştirilmiş ise (düşük caster değeri, neutral ya da "out" toe değerleri) mutlaka yolun yüzeyini takip eder.
Tramline ya da tramlining diye arayın, konu çok geniş.
abi normalden geniş olablir lastikler, ölçülerini bilmiyorum bakarım ama. dediğim gibi işin ilginçi düz yolda hiç bişi yok. ip gibi gidiyor araba, nerdeyse direksiyonu tutmama gerek yok ama bozuk yolda kayıyor. yazın sonuna doğru travers felan sökücek, dediğin ayarlara baktırırım, içim rahat etsin.
peki gaza basınca oluşan çekmenin nedeni nedir ?
peki gaza basınca oluşan çekmenin nedeni nedir ?
gaza basınca, yada araba patiye düşünce çekme olmuyor bende.
Hakan Girginer
26-03-2012, 22:02
peki gaza basınca oluşan çekmenin nedeni nedir ?
Bunun birkaç nedeni var:
Önden çekişli araçlarda, salıncak burçlarının eskimesinden, iç rotların aşınmasına, rotillerin gevşemesine kadar bir çok neden vardır.
Arkadan çekişlilerde, eğer IRS değilse arka süspansiyonun yeniden yerine oturtulup ayarlanması gerekir.
IRS var ise, yine tüm salıncak burçlarının elden geçmesi ve ayar gerekir. Ön takımda da, rotillerden şüphelenilir.
Tüm bunlardan önce lastik basınçları, amortisörlerin ne durumda olduğu, amortisör ya da strutların üst bağlantıları, toe açıları, yayların durumu kontrol edilmelidir.
(Daha yemek yemedim, açlıktan sıra ile yazamıyorum. Hipoglisemi böyle bir şey..)
Bunun birkaç nedeni var:
Önden çekişli araçlarda, salıncak burçlarının eskimesinden, iç rotların aşınmasına, rotillerin gevşemesine kadar bir çok neden vardır.
Arkadan çekişlilerde, eğer IRS değilse arka süspansiyonun yeniden yerine oturtulup ayarlanması gerekir.
IRS var ise, yine tüm salıncak burçlarının elden geçmesi ve ayar gerekir. Ön takımda da, rotillerden şüphelenilir.
Tüm bunlardan önce lastik basınçları, amortisörlerin ne durumda olduğu, amortisör ya da strutların üst bağlantıları, toe açıları, yayların durumu kontrol edilmelidir.
(Daha yemek yemedim, açlıktan sıra ile yazamıyorum. Hipoglisemi böyle bir şey..)
abi teşekkürler bilgiler için. toe açılarına rot ayarı ile bakılabilir mi?
bu arada şeker mi var sende de? hipoglisemi yazmışsın. bende var şeker rahatsızlığı ara ara bende de oluyor hipo.
Hakan Girginer
26-03-2012, 22:15
Rot ayarı yapıldığında toe açısı kontrol edilir, ayarlanır.
Ama, işe her zaman caster ve camber ayarlarnıdan başlanır, toe en son yapılır.
Bende çok yüksek metabolizma ve buna bağlı olarak kan şekeri düşüklüğü var.
Acıktığımda her şekilde bir çöküş yaşıyorum. Para üstü hesaplayamam, dokuz yaşında çocuktan dayak yerim, vs..
Aranel Ciryatan
26-03-2012, 23:23
özellikle V desen lastiklerde çok çekme olduğunu biliyorum. pejolarda özellikle aks mesafesi 2 tarafta çok farklı olduğu için V desen lastiklerde devamlı çekme yaptığını biliyorum. hatta benim usta ben lastik alırken sakın V alma *ötü başı ayrı oynar arabanın demişti :D
V Desenli lastiklerin sonucu budur malesef..
Ben de 2 hatta 3 Kere rot mor cart curt ayarlattım yine de yola göre çekiyor.
Yek pare büyük V desenli lastik var ise yolun eğimine yada dalga varsa o dalga yönünde çekmesi gayet normal.
alihan_27
27-03-2012, 02:22
195/65/15 lastikten 225/45/17 'e geçiş yaptığım zaman direksiyon yol engebelerini aşırı takip etmeye başladı, aslında fabrika verisi olarak 205/50/17 kullanmam gerekiyormuş, tabii lastiği aldıktan sonra öğrenilen bir bilgi. Garip olan durduğum yerde direksiyon eskiye göre zor dönerken, hareket halinde daha kolay dönmeye başladı.
Bir ara goodyearın v desenli lastiği vardı adını hatılamıyorum, ıslakta çok iyi deniliyordu, ama çoğu kişi bu çekme olayından yakınıyordu.
Firat.M3
27-03-2012, 05:02
V desenli lastik heran ölümle burun buruna olduğunuzun göstergesidir. Eğer lastik yanağınızda 35 falansa vay halinize. yoldaki yamalarda dahi çekme yapar araç. V desenli lastikten vazgeçip, eğer uygun değilse lastik yanağınızı da uygun %'de alıp güvene ve huzura kavuşabilirsiniz.
ayrıca aracın çok düşük, sert süspansiyona sahip olmasınında etkisi çok büyük.
Hakan Girginer
27-03-2012, 10:12
V desenli lastik heran ölümle burun buruna olduğunuzun göstergesidir.
Al sana bir hurafe daha..
V desenli lastik heran ölümle burun buruna olduğunuzun göstergesidir. Eğer lastik yanağınızda 35 falansa vay halinize. yoldaki yamalarda dahi çekme yapar araç. V desenli lastikten vazgeçip, eğer uygun değilse lastik yanağınızı da uygun %'de alıp güvene ve huzura kavuşabilirsiniz.
ayrıca aracın çok düşük, sert süspansiyona sahip olmasınında etkisi çok büyük.
kaç sene V desenli lastik kullandım 45 yanak, hala yaşıyorum
bunu neye dayanarak söylediniz ?
bu lastik konusu zor mevzu
kişiseldir
ses gibi yani, çamur kayıtlı mp3 dinleyen birinin o an hayatından memnun olması gibi.
veya 100 bin dolarlık ses sistemi ile 35 dolarlık çin malı araba teybi arasında fark göremeyenler gibi ..
zor konu, en güzeli hiç bulaşmamak :D
Hakan Girginer
27-03-2012, 10:41
Ben de, 195/55/15'den 225/40/16'ya çıktım.
Ama, önlerde caster açısını yükselttim, camber -2.75 dereceye çıktı, toe sabit kaldı.
Arkada ise negatif toe verdim, camber de -2.25 derece civarına sabitlendi, mis gibi oldu.
Bu işleri araştırıp öyle yapmak gerekiyor.
Lastikleri, jantları aracın üzerine takmak, henüz birinci aşamadır.
Sonra, süspansiyon geometrisinin bu yeni lastik ve jant kombinasyonu ile birlikte çalışabilmesini temin etmek gerekir.
Ha, bunun için derdinizi anlatabileceğiniz, işi gerçekten bilen bir rot balans servisine gitmeniz gerekir.
Ben tüm değerleri yazdım, bastım, yanımda götürdüm, başında durdum, gerekli ayarlar öyle yapıldı.
Benim bu kadar ilgilenmem ustanın da hoşuna gitti, araç da fıstık gibi oldu.
Ayar işi standart değildir. Kullanıcının tarzına, aracı nerede ve nasıl kullandığına, neler beklediğine göre değişir.
Yoksa, bu iş Messi'yi kayak botu ile sahaya çıkarmak gibi olur.
50.15 toyolari cikartip saclari takip denedim bende gene sonuc ayni oldu ustalar biseyok aracinda diyorlar ama gene saga sola dalma var rol kollarindada bosluk yok tekar iyi bir onduzen ayari deneyip paylasim yaparim
Ben de, 195/55/15'den 225/40/16'ya çıktım.
Ama, önlerde caster açısını yükselttim, camber -2.75 dereceye çıktı, toe sabit kaldı.
Arkada ise negatif toe verdim, camber de -2.25 derece civarına sabitlendi, mis gibi oldu.
Bu işleri araştırıp öyle yapmak gerekiyor.
Lastikleri, jantları aracın üzerine takmak, henüz birinci aşamadır.
Sonra, süspansiyon geometrisinin bu yeni lastik ve jant kombinasyonu ile birlikte çalışabilmesini temin etmek gerekir.
Ha, bunun için derdinizi anlatabileceğiniz, işi gerçekten bilen bir rot balans servisine gitmeniz gerekir.
Ben tüm değerleri yazdım, bastım, yanımda götürdüm, başında durdum, gerekli ayarlar öyle yapıldı.
Benim bu kadar ilgilenmem ustanın da hoşuna gitti, araç da fıstık gibi oldu.
Ayar işi standart değildir. Kullanıcının tarzına, aracı nerede ve nasıl kullandığına, neler beklediğine göre değişir.
Yoksa, bu iş Messi'yi kayak botu ile sahaya çıkarmak gibi olur.
arkalarin kamber ayarlari farkliysa saga sola cekme yaparmi :confused:
Rot ayarı yapıldığında toe açısı kontrol edilir, ayarlanır.
Ama, işe her zaman caster ve camber ayarlarnıdan başlanır, toe en son yapılır.
Bende çok yüksek metabolizma ve buna bağlı olarak kan şekeri düşüklüğü var.
Acıktığımda her şekilde bir çöküş yaşıyorum. Para üstü hesaplayamam, dokuz yaşında çocuktan dayak yerim, vs..
hipo olduğunda beyne giden şeker miktarı azaldığı için insanın karar verme, düşünme gibi yetileride azalıyor abi. geçmiş olsun bu arada. Çok fazla korkulacak bişey değil hipo ama çok sık ve fazla olmaması lazım. ***** beyin şekersiz yaşayamaz.
lastik konusunda gelince ise, birazdan arabanın başına gidicem, marka, ölçü, desen gibi şeylere bakacağım. yazarım birazdan.
MARSHAL 195/50 R15 82V KH35
lastiğim buymuş, 82V dediği yönlü lastik olduğunu gösteriyor deil mi?
birde bu caster ve camber ayarlarında bi problem varsa nasıl anlaşılır? rot ayarında bu ayarların bozuk olduğu çıkar mıydı?
alihan_27
28-03-2012, 00:01
MARSHAL 195/50 R15 82V KH35
lastiğim buymuş, 82V dediği yönlü lastik olduğunu gösteriyor deil mi?
birde bu caster ve camber ayarlarında bi problem varsa nasıl anlaşılır? rot ayarında bu ayarların bozuk olduğu çıkar mıydı?
82 denilen yük endeksi yani lastik başına taşınabilecek maks. yükü ifade eder (82= maksimum 475 kilogram)
V denilen ise hız endeksi yani maks. çıkılabilecek hızı ifade eder (V= maksimum 240 km/saat)
Yönlü olup olmadığını anlamanız için lastik üzerinde ''rotation'' yazısı ile yön gösteren ok işaretinin olması gerekir. ''inside'' ''outside'' veya olur ya ''everyside'' gibi yazılar varsa yönlü değildir.
Rot ayarı denilen ise zaten camber, caster ve toe ayarlarının tümünü kapsar; yani rot ayarı yaptırdıysanız bunlar kontrol edilip, ayarlanmalıdır.
MARSHAL 195/50 R15 82V KH35
lastiğim buymuş, 82V dediği yönlü lastik olduğunu gösteriyor deil mi?
birde bu caster ve camber ayarlarında bi problem varsa nasıl anlaşılır? rot ayarında bu ayarların bozuk olduğu çıkar mıydı?
Lastiğini google'da aratınca çıkan görsele göre yönlü V desen değil.
overblack
28-03-2012, 00:19
Lastiğini google'da aratınca çıkan görsele göre yönlü V desen değil.
+aynen..
yarı asimetrik saçma bir deseni var.
Lastiğini google'da aratınca çıkan görsele göre yönlü V desen değil.
ama üzerinde yön işareti var? neyse peki bu çekme lastikten değil mi yada amortisörlerden olabilir mi? dediğim gibi ayarlı koni var demiştim. en sert pozisyonunda olabilir şuan. bundan yapabilme ihtimali var mı?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.