Orijinalini görmek için tıklayınız : 7bar ve ustu yag basinci
vtecturbo
27-03-2012, 09:47
motorlar genelde en fazla 7 bar yag basinci ile calisiyor diye biliyorum.peki 7barin uzerindeki yag basincinin motora ne gibi zarari olur.yataklar uzerinde veya diger yag basinci ile alakali elemanlara etkisi ne olur.bir forumda 5 defa yag pompasi problemi yuzunden motor kiran bir vatandas custom wet sump ile 80-90 derece yag sicakliginda rolentide 80 psi ile geziyormus 2-3 senedir.
konu hakkinda bilgi ve tecrubelerini paylasan arkadaslara tesekkurler.
motorun yapısına toplanma şekline göre değişir aslında hangi amaçla nasıl topladığınız önemli yüksek basınç yüksek debi ile uygun motorda güzel olabilir diğer türlü zararınıda görebilirsiniz hem keçe vs ömrü hemde motor ömrü açısından
vtecturbo
27-03-2012, 10:13
motorun yapısına toplanma şekline göre değişir aslında hangi amaçla nasıl topladığınız önemli yüksek basınç yüksek debi ile uygun motorda güzel olabilir diğer türlü zararınıda görebilirsiniz hem keçe vs ömrü hemde motor ömrü açısından
yatak bosluklarini olmasi gerekenden biraz fazla birakirsak yuksek basinc ve debi ile kranki yag uzerinde yuzdurmekten bahsediyorsunuz sanirim dogru mu?
motorun yapısına toplanma şekline göre değişir aslında hangi amaçla nasıl topladığınız önemli yüksek basınç yüksek debi ile uygun motorda güzel olabilir diğer türlü zararınıda görebilirsiniz hem keçe vs ömrü hemde motor ömrü açısından
Stok motordan mı bahsediliyor ? Öyleyse yüksek basınca ne gibi durumlarda ihtiyaç oluyorki ?
yatak bosluklarini olmasi gerekenden biraz fazla birakirsak yuksek basinc ve debi ile kranki yag uzerinde yuzdurmekten bahsediyorsunuz sanirim dogru mu?
ama şimdi almak istediğiniz güç çevirmek istediğiniz devir kullandığnız malzeme vs. baya bişi önemli uygun boşluğu seçmelisiniz setupınız nedir bilmem ama çok boşluklta iyi değil bence azda ki ben her zaman biraz daha boşluk bırakmayı seven biriyimdir.
Stok motordan mı bahsediliyor ? Öyleyse yüksek basınca ne gibi durumlarda ihtiyaç oluyorki ?
stock motordan bahsetmedim en azından ben yazarken stock motor kast ederek yazmadım:)
Osman Bahadır
27-03-2012, 20:23
Birçok açıdan bakılabilir. Keçeler açısından bakılabilir, pompanın bu basıncı sağlamak için motordan çalacağı güç açısından bakılabilir, turbo yağlama verimi ve turbo keçelerinin sağlığı açısından bakılabilir vs...
Yüksek basınca ihtiyaç olan yerlerde zaten yağ jetleri kullanılıyor. Ekstradan komple sistemin basıncını yükseltmeye gerek yok.
4 bar ve ustu oneriliyor ama 7 bar aslinda cok iyi deger bunun disinda motor ve yatak toplanirken iyi toplanirsa sikinti olmaz
KA®ANLIK
01-04-2012, 21:49
hazır konusu geçmişken, rolantideki minimum yağ basıncı ne olmalıdır standart bir turbo araçta ?
ve gazlarken 5000-6000-7000rpm lerde kaç barın altında kalırsak sıkıntı yaşayabiliriz?
4 un altina dusmemesi lazim
onur_guler88
21-05-2012, 18:32
Tam da yeni 2. vizeye girdiğim konu :D yataklar dizayn edilirken yataklarda oluşacak kuvvetler hesaplanır ve ona göre yatak yarı çapı ve uzunluğu seçilir. Her yatak yarıçapında ve kullanılmış materyaline göre kendine özgü belirli bir boşluğu ve çalışma sıcaklığı vardır. yağ seçimi de bu koşullara göre yapılır ( daha kalın ya da daha ince). O hesaplara göre de uygun bir yağ basıncı vardır bu basınçla oem yatakta oynamak yatağın düşünülen üretim özellikleri içerisinde çalışmamasına sebep olur, yatağın ortalama olarak çalışma sıcaklığı değişir, ona göre yağ kullanımı gerekir. basınç yükselirse yağ sıcaklığı düşer yağ gerekli incelikte olamaz düzgün yağlama olmaz, yağ basıncı düşerse yağ sıcaklığı yükselir ve her yer istendiği gibi yağlanmaz.
inventor
21-05-2012, 22:18
peki atmosferik veya turbo araçlarda yağ pompasının basıncının yükseltilmesi faydalımıdır yoksa zararlımıdır
onur_guler88
22-05-2012, 04:08
önemli olan yapılan uygulamaya (yağ basıncı ve yataktaki kuvvetler) göre ideal boşluğun ve uygun yatağın kullanılması çok basınç da az basınç da iyi değildir herşey uygulamaya göre şekillendirilmeli ideal yağ sıcaklığının sağlanması amaç edinilmeli. olay atmosferik veya turbo olayı değil yağ sıcaklığı ve yatak başına düşen stres. En azından okulda bize böyle gösteriyolar :)
inventor
22-05-2012, 21:44
biz motoru toplarken yağ pompasını güçlendirdiler ama benim motoru sökmeden önceki basıncımda topladıktan sonraki basıncım arasında bir fark olmadı rektefiye işinide aynı yerde yaptırdık yağ pompasını güçlendiren yere sorduğumda 10-60 yağ kullan basıncın yükselir dedi normaldede 10-60 yağ koysam kalın olduğu için yağ basıncım yükselmezmi
7 bar basınç çok fazla değilmi bana mı öyle geliyor ? ben ısındıktan sınra 85 derece yağ da baksimum 70PSI/4.5 bar görüyorum .
onur_guler88
22-05-2012, 22:32
ben ilk çalıştırma rölantisinde bi 6.8 civarı görüyorum başka görmüyorum ama gaza oturduğumda hiç dikkat etmedim 10-60 kullandığıma göre illaki düşüş vardır.
onur_guler88
22-05-2012, 22:36
biz motoru toplarken yağ pompasını güçlendirdiler ama benim motoru sökmeden önceki basıncımda topladıktan sonraki basıncım arasında bir fark olmadı rektefiye işinide aynı yerde yaptırdık yağ pompasını güçlendiren yere sorduğumda 10-60 yağ kullan basıncın yükselir dedi normaldede 10-60 yağ koysam kalın olduğu için yağ basıncım yükselmezmi
normal kullandığınız yağ nedir kıstas almamız için. eğer 10-xx kullanıyorsanız ısındığında motor yağın türünün bi önemi kalmaz basınçta. ama soğukken bi farkı olabilir ne kadar olur bilemiyorum. yağ pompasını nasıl güölndirilmiş bilginiz var mı blueprint gibi bi işlem mi? tr de yapan yer var mı ki
kendi fikrim 2.5 ggüzeldir ama araçtan araca değişir yaw
onur_guler88
23-05-2012, 01:57
kendi fikrim 2.5 ggüzeldir ama araçtan araca değişir yaw
abim 2.5 den kastın motor sıcakkenki rolantisindeki yağ basıncımı? benim şu an 1.5 motor sıcak rölantimdeki yağ basıncım. Orjinal yağ pompası ve cosy yataklar ile. İllaki araçtan araca değişir ama eğer verdiğin değer ortalama ise benim yağ basıncım oldukça düşük.. Gerçi zaten yeni motor topluyorum bakalım yenisinde nasıl olacak..
inventor
23-05-2012, 22:54
normal kullandığınız yağ nedir kıstas almamız için. eğer 10-xx kullanıyorsanız ısındığında motor yağın türünün bi önemi kalmaz basınçta. ama soğukken bi farkı olabilir ne kadar olur bilemiyorum. yağ pompasını nasıl güölndirilmiş bilginiz var mı blueprint gibi bi işlem mi? tr de yapan yer var mı ki
10-40 magnatec ve mobil1 kullandım ikisindede aynıydı
yayın oraya pul koyuyorlar ve pompa çıkışını genişletiyorlar
onur_guler88
24-05-2012, 00:00
şahsi kanaatim düşündüğümde eğer kanal komple genişletilmediyse uç kısmını genişletmenin pek bi faydası olmaz çünkü kanalın girişi dışındaki kalan kısım aynı kalınlıkta kalacağından yağın flowu ( türkçe karşılığı aklıma gelmiyor ) değişmez çünkü kanal daraldığından (orj boyuta döndüğünden) akışkanın (yağın) hızı artacak ancak basıncı düşecek (bir tür nozzle gibi), ayrıca kanaldaki o daralma çok düzgün bi yüzey olmadıysa ki tamamen olacağını düşünmüyorum basıncın ve hızın bi kısmı artan sürtünmeye gidecek onu da yayın sertleşeceğini düşünürsek bence bi değişim olmaz :) (bu arada denediğim şeyler değil o çeşit bi uygulama yapmadım da yaptırmadım da sadece makine müh öğrencisiyim fikir yürütüyorum) yağlama kanalı komple olarak genişletilmeden basıncın artacağını düşünmüyorum. eğer 10 40 kullanıyorsanız 10 60 a döndüğünüzde soğuk motor yağ basıncı artar, motor ısındığında yağ incelikleri yakın olacağından pek bir değişim olmaz.
fazla yağ basıncının, turbolu araclarda turbonun emme yada egsoz segmanlarından yag sızıntısına,eger emme salyangozuna verırse sılındırlere yaglı hava basar ,bu pıstonlara zarar verır,ambeleye kalkabılır arac,pıstonu erıtmeye kadar gıder,yada enjektör memesını yakabılır,egsoz kısmına sızan yağ ıse emme ye yag vermesı kadar tehlıkelı değil, ama o da egsozun yag dolmasına ve katalızörün yuksek sıcaklıkta yağı kömürlestırıp kat ın gözeneklerını doldurmasına, ve her türlu aracın yağ eksıltmesıne veya yakmasına sebep olur..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.