Orijinalini görmek için tıklayınız : Aem Methanol Siyah Uc
Aem in yeni çıkarttıgı methanol kitlerindeki siyah uçların içinde bir sibop varmış bende bunu bugun öğrendim nasılmı ?
Herzamanki gibi jetlerini söküp filitrelerini temizlemek için iki Memeyi de söktüm
bende 1 tane eski tip gri kalın olandan 1 tanede yeni tip siyah olandan çift meme var
filitrelerini temizledikten sonra içlerine şöle ışıkta baktım birde ne göreyim siyah olanın arkası görünmüyor aslında güzel birşey methanolun geri gitmesini önlüyor ama ya bozulmuşsa ....
neyse arka tarafından bir üfleyeyim dedim baktım tık yok hiç hava gecmiyor sibopta olsa havanın geçmesi ama arkasından üfleyinde geçmemesi gerekir
söktüm bit bir sistem oring koymuşlar bir yumuşak yay plastik bir gövde
fakat yagsız ve temizleyici bir madde olan methanol gectiginden nasıl olmuşsa oring geri kaçmış ve içinde sıkışmış
bir tornavida yardımı ile onu dışarı cıkarttım ve düzgün çalışır hale geldi ama ya gene aynı şeyi yaparda tıkanırsa diye düşündüm ve onu söktüm eski tip gibi yapmaya karar verdim
sizler sökün diye söylemiyorum ama yeni tip memesi olanlar kontrol etsinler aynısı sizinde başınıza gelmiş ve methanolunuz içeriye gitmiyor olabilir
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/521830_2791926926618_1511757071_31951675_134819255 1_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/554276_2791927086622_1511757071_31951676_121295966 _n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/529260_2791927486632_1511757071_31951678_516640664 _n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/522194_2791927606635_1511757071_31951679_194581158 0_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/556571_2791926726613_1511757071_31951674_689878566 _n.jpg
o uç meth kitinin pompasının basıncı sayesinde mi ileri çıkıp meth akışını sağlıyor ? yoksa başka şekilde mi ?
hilmi,
bu bir çeşit mini çekvalf yani değilmi ? doğrumu anladım
o uç meth kitinin pompasının basıncı sayesinde mi ileri çıkıp meth akışını sağlıyor ? yoksa başka şekilde mi ?
Evet kardeşim methanol basıncı geldiginde ileri gidip methanolun geçmesini pompa durdugunda hortumda kalan methanolun içeriye damlamasını engellemek için yapılmış
fakat zaten jetin ucu cok küçük basınc olmadıgı zaman anında damlama kesilir :)
her nasıl olduysa oring içeri kaçmış ve yapışmış plastige sıkışmış kalmış
nekadar üflesem acılmadı hadi diyelim nefesim yetmedi
tornavida ile ittirdim anca açıldı sonra cok rahat çalışmaya başladı ufleyince de acıldı :)
hilmi,
bu bir çeşit mini çekvalf yani değilmi ? doğrumu anladım
Dogrudur abi sadece bir taraftan geçmesini geri kaçmasını engelliyor
Peki damlamanın motora gitmesinin herhangi bir zararı olur mu ?
bir şekilde içeriye kaçmış ve sıkışmış, yine tekrarlanması olası, bence bahsi geçen eski sistem daha güvenli gibi.
Evet kardeşim methanol basıncı geldiginde ileri gidip methanolun geçmesini pompa durdugunda hortumda kalan methanolun içeriye damlamasını engellemek için yapılmış
fakat zaten jetin ucu cok küçük basınc olmadıgı zaman anında damlama kesilir :)
her nasıl olduysa oring içeri kaçmış ve yapışmış plastige sıkışmış kalmış
nekadar üflesem acılmadı hadi diyelim nefesim yetmedi
tornavida ile ittirdim anca açıldı sonra cok rahat çalışmaya başladı ufleyince de acıldı :)hilmi muhtemelen içerde piston görevi yapan parca meme gövdesinde bıraz kasıntılı çalışıyor ve basınc geldıgınde ılerı gıden piston geri giderken kasmış olacak kı sıkışmış , bu sebeple tekrar basınç gördüğünde hareket etmekte zorlandıgından üzerindekı orıng ten kurtulmuş ve yan bi şekilde kalmış
hilmi muhtemelen içerde piston görevi yapan parca meme gövdesinde bıraz kasıntılı çalışıyor ve basınc geldıgınde ılerı gıden piston geri giderken kasmış olacak kı sıkışmış , bu sebeple tekrar basınç gördüğünde hareket etmekte zorlandıgından üzerindekı orıng ten kurtulmuş ve yan bi şekilde kalmış
Muhtemelen Boost memeden içeri geri basınc yapmış bende oyle tahmin ediyorum
ayrıca orada oringin çalışabilmesi için bir miktar yaglama olması lazım
methanolde hiç bir yaglama maddesi yok :)
Mesela HPF firması meth deposuna her 5 litrede atılmak üzere bir yag gönderiyor bende barış koyarken görmüştüm hatta banada 1 kutu verdi sagolsun
şimdi anladım adamlar neden yag gönderiyorlar :)
eger orası yagsız olursa o oring sıkışır abi nasıl çalışsın çok saçma bir sistem
punto_multijet
27-03-2012, 11:14
her kac ltde bir acıp kontrol etmek lazım acaba?
B.Aktepe
27-03-2012, 11:34
her kac ltde bir acıp kontrol etmek lazım acaba?
yeni tip methenol enjektorleri kullanıyorsan eğer, kontrolden ziyade, nozzle ın içindeki çek valf sistemini iptal edip, hattın üstüne çek valfe geçmeni tavsiye ederim.
imes sanayi sitesinde pinomatik hidrolik malzeme satan yerlerde oluyor. yüksek basınçlı çek valf.
Beyin fırtınasından soruyorum. Hatta check valve koyunca meth basılmıyorken manifold içinde pozitif basınç nozzle'dan içeri giricek. Acep bir zararı olur mu. Sonuçta check valve ile nozzle arasında kalan meth'i sıkıştırmaya çalışacak ama check valve'den dolayı geride gidemeyecek. Gerçi meth basılmıyorsa basınçta düşüktür. Hat üstü yerine nozzle'a check valve koyulması sebebi ne olabilir ?
Muhtemelen Boost memeden içeri geri basınc yapmış bende oyle tahmin ediyorum
ayrıca orada oringin çalışabilmesi için bir miktar yaglama olması lazım
methanolde hiç bir yaglama maddesi yok :)
Mesela HPF firması meth deposuna her 5 litrede atılmak üzere bir yag gönderiyor bende barış koyarken görmüştüm hatta banada 1 kutu verdi sagolsun
şimdi anladım adamlar neden yag gönderiyorlar :)
eger orası yagsız olursa o oring sıkışır abi nasıl çalışsın çok saçma bir sistemoraya o-rıng yerıne piston keçesı dedıgımız dudaklı tip keçe koyulsa yagsızda cok rahat çalışır ve yataklama yapacagı için yamulma sıkışma vb.. şeyler meydana gelmez bence
ya abilerim daha methanol kıtını takalı 3-4 gün olmuştu powershop'dan sıfır aldım erdoğan usta'da montajını yapmıştı.Pazar günü gelip arabamızı alıp antalya'ya geri döndük ama şimdi içime kurt düştü gerçekten akşam sanayide mangal toplantısı var buradakı serdar abımıze erkan ustamıza konuyu bi okutayım bende de aynı sıkıntı var mı vs. diye sağolun bilgilendirdiğiniz için.
ben yüksek manifold basıncına maruz kalmadıkça birşey olmayacağı kanısındayım, miniks in tespiti doğru bence.
ben yüksek manifold basıncına maruz kalmadıkça birşey olmayacağı kanısındayım, miniks in tespiti doğru bence.
Ama moruk şöylede bir durum var bendeki siyah uc yani içinde check valve olanda 310 cc et takılı onun püskürtme deligi okadar ufakki ordan o valve in oringini içine tıkıcak basınc gitmez diye düşünüyorm fakat her ne olduysa o içindeki check valve çok gereksiz ve bir okadarda dandik bir malzeme
eski kitlerde meth hortumu üzerinde check valve vardı bende zaten o duruyor ben bu ikinci memeyi takarken bu valve i farketmiş olsam zaten söker atardım :)
bu zamana kadar 860cc meth basıyorum sanrken megersem 550 cc basıyormuşum
ki ayardayken özgünle methanolun sigortasını cıkartmıştık bir iki sefer hiç bir değişiklik olmamıştı :)
550 cc ancak 300 - 400 hp aracta işe yarar :)
eski check valve
http://www.maperformance.com/products/aem_30-2155.jpg
Ve ayrıca bir husus daha belirtmek istiyorum
benim methanol kitimde filtre olmasına ragmen jetleri söktügümde uclarındaki metal filitrelerde cok fazla tortu biriktigini gördüm
ara ara jetleri söküp ordaki küçük metal filitreleri blata spreyi ile temizlemekte fayda var bilginize
temizleyeceginiz parca şu yuvarlak üzeri delikle metal olan parcadır
http://www.dragzine.com/wp-content/blogs.dir/2/files/2011/07/IMG_5654.jpg
yavuz364
27-03-2012, 18:31
Aslında orada kullanılan çek valf yaylı, yani belli basınçta açılıyo, bununda yararı, hatlar esnek olduğu için pompayı kapatsanız bile hattaki basınçtann dolayı nozzler çok ufak damlama yapıyor, bunu engellemiş oluyorsunuz..
Birkaç ay önce bunun testini yapmıştık oradan biliyorum..
Birde methanol kitlerde nozzle ı kelebekten yada turbodan önce takarsanzı çek valf gerekmiyor, kelebekten sonra takarsanız da sadece çek valf kullanamazsınız, ayrıca birde selenoin kullanmanız gerekiyor.. o yüzden çek valfi sadece ve sadece turbo ile kelebek arasına takılan nozzle larda kullanmanız gerekir.. Diğer sistemlerde takmanız şart değil..
Aslında orada kullanılan çek valf yaylı, yani belli basınçta açılıyo, bununda yararı, hatlar esnek olduğu için pompayı kapatsanız bile hattaki basınçtann dolayı nozzler çok ufak damlama yapıyor, bunu engellemiş oluyorsunuz..
Birkaç ay önce bunun testini yapmıştık oradan biliyorum..
Birde methanol kitlerde nozzle ı kelebekten yada turbodan önce takarsanzı çek valf gerekmiyor, kelebekten sonra takarsanız da sadece çek valf kullanamazsınız, ayrıca birde selenoin kullanmanız gerekiyor.. o yüzden çek valfi sadece ve sadece turbo ile kelebek arasına takılan nozzle larda kullanmanız gerekir.. Diğer sistemlerde takmanız şart değil..
Eee resimleri koydum zaten yaylı oldugunu da herkes gördü
ama çıkardıgı sorunu sen tam olarak anlıyamadın sanırsam
ayrıca nozzle içindeki check valve in açık kalıp içeriyi komple methanol ile dolduruduguna da çahit olanlar var :) isim vermeye gerek yok
ben bu konuyu açtıktan sonra bir sürü telefon aldım herkesin bir sorunu bir problemi var bu nozzle kullanan
Hepsininde sorununu eski tip check valve takara çözecegiz inşallah
ayrıca kelebek ten önce takarsan check valve gerekmez yazmışsın bunu neye dayanarak yazıyorsun anlamadım ?
senin mantıgına göre check valve sadece methanolun geri kaçmasını engelleyen bir parca ozaman emmem manifolduna da takılsa ne farkı varda check valve takılması lazım diyorsun ? zaten pompa duruyor içeriye basmıyor dimi geride gitmez zaten :)
kelebekten çnce takılmasına gerek yok sonra takılırsa gerek var çok yanlış bir bilgi veriyorsun
Senin dedigin NA araçlar için olur ama kelebekten önce boost olan araçlar için geçerli değil 1 var 2 bar hava basıncı o ufacık memenin ucundan methanolun hortumuna kadar gider bunu nasıl engelliceksin taa pompaya kadar boost gitmesin diye o check valve
Yeni tip nozzle ları olanlar içlerindeki check valve leri söküp eski tipe geçsinler farkı bile anlıcaklar adam gibi Methanol kullanıcaklar
benden sölemesi
Osman Bahadır
01-04-2012, 09:29
Gösterdiğin yaylı sibop sistemini iptal edip checkvalf takarsan geri kaçmayı, boostun nozzle'ı zorlamasını önlersin. Ama bu sefer de damlatma sorunun olur. Zaten nozzle'ın içindeki o yaylı sibop sisteminin temel amacı da o, sadece yüksek basınçta açıp, pompa durduğunda damlatma yapmamak. Damlatmanın sebep olabileceği hasarları biliyorsundur zaten.
Bu arada ben ilk defa gördüm aem meth injectorünü, çok adi bir malzemeymiş. Çok daha güzel, mekanik siboplu, pistonlu enjektörler var, onlar kullanılabilir.
Gösterdiğin yaylı sibop sistemini iptal edip checkvalf takarsan geri kaçmayı, boostun nozzle'ı zorlamasını önlersin. Ama bu sefer de damlatma sorunun olur. Zaten nozzle'ın içindeki o yaylı sibop sisteminin temel amacı da o, sadece yüksek basınçta açıp, pompa durduğunda damlatma yapmamak. Damlatmanın sebep olabileceği hasarları biliyorsundur zaten.
Bu arada ben ilk defa gördüm aem meth injectorünü, çok adi bir malzemeymiş. Çok daha güzel, mekanik siboplu, pistonlu enjektörler var, onlar kullanılabilir.
Güzel noktaya değindin
Check valve i taktıgın yer zaten nozzle a uzak olmamalı ki arada oyle damlatıcak kadar methanol kalmamalı
sen ayagını gazdan cekip pompa kapanana kadar da hala içeriye meth basmaya devam ediyor
çok önemli birşey degil o önemli olan komple açık kalıp içeriye damlatmaması 1 damla 2 damladan araba kırılmaz 10 cc den bile bişi olmaz manifoldda buhar olur o
ama ya o sibop bozulurda acık kalırsa içeriyi dodurursa ne olur ?
işte bu başına geldi bir kişinin
yavuz364
01-04-2012, 11:17
Sanırım yanlış anlaşıldım :) Kusura bakmayın ben sizin söyledikleriniz yanlış die demedim..
Ben O.B.K. nickli arkadaşın dedikleri ile paralel şeyler söyledim...
Ancak demek istediğim birşey var,, Check valve ile yaylı check valve, aynı şey değil.. Birçok markada yaylı check valve yok, o yüzden burada ikisini aynı şey gibi bahsedersek yaysız check valve kullananlar damlatma sorunu yaşayacaktır..
Eee resimleri koydum zaten yaylı oldugunu da herkes gördü
ama çıkardıgı sorunu sen tam olarak anlıyamadın sanırsam
ayrıca nozzle içindeki check valve in açık kalıp içeriyi komple methanol ile dolduruduguna da çahit olanlar var :) isim vermeye gerek yok
ben bu konuyu açtıktan sonra bir sürü telefon aldım herkesin bir sorunu bir problemi var bu nozzle kullanan
Hepsininde sorununu eski tip check valve takara çözecegiz inşallah
ayrıca kelebek ten önce takarsan check valve gerekmez yazmışsın bunu neye dayanarak yazıyorsun anlamadım ?
senin mantıgına göre check valve sadece methanolun geri kaçmasını engelleyen bir parca ozaman emmem manifolduna da takılsa ne farkı varda check valve takılması lazım diyorsun ? zaten pompa duruyor içeriye basmıyor dimi geride gitmez zaten :)
kelebekten çnce takılmasına gerek yok sonra takılırsa gerek var çok yanlış bir bilgi veriyorsun
Senin dedigin NA araçlar için olur ama kelebekten önce boost olan araçlar için geçerli değil 1 var 2 bar hava basıncı o ufacık memenin ucundan methanolun hortumuna kadar gider bunu nasıl engelliceksin taa pompaya kadar boost gitmesin diye o check valve
Yeni tip nozzle ları olanlar içlerindeki check valve leri söküp eski tipe geçsinler farkı bile anlıcaklar adam gibi Methanol kullanıcaklar
benden sölemesi
Damlamadan sorun çıkmaz ama bende onu demeye çalışıyorum
ama içeriye bol miktarda işerse sorun olur
Şimdi bende yeni tip siyah olandan var. Kullanalı daha 1 ayı bile geçmedi sanırım benimki içeriye damlatıyor damlatmasından şüpheleniyorum...
Ne yapmalıyım egsozttan ara ara beyaz duman geliyor bazen yogun bazen az tavsiyeleriniz nelerdir tecrübeli arkadaslar abiler???
Benim yazdıgım bun konu ile dalga geçenler olmuş
Sanki biz satılan malı kötülüyormuş gibi
Sen en iyisi aldığın yere sor onlar daha iyi bilirler ...
Bu forumdaki herkes salak
Hafta sonu iki aracı daha kırılmaktan Kurtardık !!!
konuyu dikkate alın
Yeni tip siyah ucların içindeki boktan plastik check valve leri söküp
geriye aem in eski check valve inden yada
pnomatik valve alıp takın
uyarmadı demeyin
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.