Orijinalini görmek için tıklayınız : optimum olarak en guzel b16a setupi
arkadaslar engin bilgilerinizden yaralanarak en optimum (fayda/maliyet) setupi yapmanizi istiycem. kisacasi 185hp icin hangi setup ve kac para, 200hp icin hangileri veya daha fazlasi?
dielimki 2000 tl ye 20 hp aldik, sadece fazladan bi 10 hp daha icin bi 2000-3000 tl harcansin istemiyoruz. kisacasi en uygun fiyata alinacak maksimum guc setupi nedir?
çok tartışılır bu konu takipteyim
Osman Bahadır
27-03-2012, 19:43
F/P işin içine girerse N/A'cılara haksızlık olur.
en güzeli stroker olur bence
0.5 bar stock motora üfle gitsin en faydalısı bu olur :)
yok turbonun atmosfrrik bir hondaya haksizlik oldugunu dusunenlerdenim
hondaya deıl rakıplere haksızlık oluyor:)
sonradan turbolanan araclarda ozellikle gaz tepkimesi turbo buyuklugu ve devre bagli kaliyor. ben her ufak basisi tekerde hissetmek istiyorum. turbo surusu hissizlestirio. dedigim gibi en hizli veya en guclu degil. en mantikli yatirum ve meblayla en guzel setup?
her ıkı setupıda yaptım sana b20 yada stroker lazım gibi ama hard tune dusunmuyorsun
kapak acılmadan gercek anlamda 185 zor gıbı
stok motora en fazla hangi egzantrigi, onerdiginiz egz icin yay sapka ve kasnak sartmi? birde bu setupa kendi beynimi yoksa izel beyinse hangisi? tum bunlar kac tl?
hesaplı bıse f/h/e ustune ince conta- port polısh kapak- manıfold -ısı yalıtımlı conta- kelebek- vafc en ucuzu budur gıbı185 e yakın olur.. ustune ctr emme egzantırık olabılır yay sapka stage 2 bı egzantırık setı alınacaksa gereklı
bence yapılıcaksa ya gırtlak atmosferik yapılmalı ya da eksoz filtre chip gibi her vti de olması gereken eklentilerle oldugu gibi bırakılmalı. b16 icin 1.8 jun stroker var. brian crower in 1.92L lik olanı da var. beyinlere gelince aem, apexi power fc ler 1000usd civarında
iste bu araclarda beyin hangi setup asamasindan sonra olmazsa olmazdir? ben f/e/h uzerine en fazla egzantrik dusunuyorum.
iste bu araclarda beyin hangi setup asamasindan sonra olmazsa olmazdir? ben f/e/h uzerine en fazla egzantrik dusunuyorum.
egz ve devır cevırmek ıcın yay sapka gerekır yy sapka takmak ıcın kapak acmak gerekır kapak actınmı ınce conta ve kapak ısleme yapmadan takılmaz yazık hazır acılmısken... bunun ustune neptune s300 tarzı beyın gerekır devır cevırecegın ıcın kısa sanzıman gerekır...
Stok b16 makınenız varsa
en guzel set up (200 hp ıcın konusuyorum)
B20B Blok
11.5 cr Pıston
arp kapak saplamaları
arp krang saplamaları
B16B emme eksoz ekzantık
4.40 kısa
guzel bı headers
fıltre kıtı ve eksoz
tabıkıde
ıyı bur tune
cok buyuk paralar arkadaslar b20 bloga sahip bir setupa gecmek. gercekten o paralari gozden cikarsak b16 yi okutup uzerine 4000 tl verip k20 ye geceriz. dedigim gibi en buyuk kistasimiz illa en az parayla ne yapariz degil, ama elimizdeki parayi en guzel nasil degerlendiririz?
b20 dolu yarım blok 1500 tl
pıston 550$
saplamalar 150$
gerısı ıscılık
zaten b16a krangı 1200 tl edıyor
kolu pıstonu nu satsan blok parası cıkar :)
b16a da pıston olmadan 190 hp yı gecmek zor tarkan abı
Talih.b16
27-03-2012, 21:25
beyinsiz fhe ile egzantrik istiyosanız b18 yada stage1 denilen egzantrikleri kullanılsınız yay sapka gerektirmez ama en kötü p28 tavsiye edilir.limit yok diyosan strokerlar var jun crower vs vb iyi bi port polish güzel bi kapak yay sapkalı skunk toda egzantrikli aem veya s300 eculu daha da gider ama üzer heralde.
arkadas osursan guc aliyo dediginiz araba bumuydu? :) bende 1-2 bisi takar en az 200hp oluruz diodum. valla c20xe ye bile 2000tl harcadinmi 200hp ye yaklasiliodu :)
63owen63
27-03-2012, 21:51
Konu cok güzel, en optimum maliyetle en optimum güc. Bu aslında biraz da ayırılacak bütçeye göre degişir, aslında ayırılması planlanan maksimum bütce yazılsa, atıyorum 3000tl . bununla nerelere gelirim, yada 3000' harcayacagına 4000'e çık şunuda yap bari degsin, gibisinden bir fikir daha net çıkabilir.
Skyhawk34
27-03-2012, 21:57
tarkan abi hayrdır hani sevmezdin bu mereti :D
Germanian
27-03-2012, 22:01
abi b16 düşünüyorsan benim arkadaşın arabası war demiştim hatırlarsan ona bi bak belki hoşuna gider işine gelir ..
sevmiyorum zaten :) ama hic anlamiyorum demek guzel degil. ben her markayi alip modluyorum. az biraz herseyden anlamak ve herseyin tadiini almak sart
arkadas osursan guc aliyo dediginiz araba bumuydu? :) bende 1-2 bisi takar en az 200hp oluruz diodum. valla c20xe ye bile 2000tl harcadinmi 200hp ye yaklasiliodu :)
arac fabrıkadan zaten hacmıne gore yuksek hp ıle cıkıo nası bı kıyas yaptın anlamadım 106 ıle uğrasırsan aklındakı ıgne taksam yarıo olayı gercekleşir
Bende şeyi merak ediyorum.
B16 blok 1.9 stroker
B18 blok 2.0 stroker
B20 blok.
Hepsininde sıkıştırma oranı aynı olduğunu varsayarsak hangisi neden tercih edilmelidir. Fiyat ikinci planda kalırsa. Bu ülkede her örneğinden gördük bu setupların. Kah atmosferik kah aşırı besleme.
arkadas osursan guc aliyo dediginiz araba bumuydu? :) bende 1-2 bisi takar en az 200hp oluruz diodum. valla c20xe ye bile 2000tl harcadinmi 200hp ye yaklasiliodu :)
abi osurmak forced induction oluyor :D
şaka bir yana, atmosferik güç alınıyor çok fazla da para lazım.. b16a2'ye yapılacak ilk şey sıkıştırmayı arttırmak derdi Sami abi.. 10.2 ydi diye hatırlıyorm.. min 10.5 olacak diyordu.. onu yapmadan kolay güç alınmıyor..
yapacaginiz en guzel setup ne egz. Ne yay sapka.
Kapak acilir, port polish yapilir.
Emme ve kelebek polishlenir.
Termal emme manifold contasi takilir.
Kaliteli bi ince conta takilir. (toda, spoon, buddyclub v.s.)
bide sadece p28 ile guzel bi ayar.
Bunlarin toplam maaliyeti 2500 civari iscilik dahil.
Beygir olarak bilmem ama yurur olarak gayet iyi olacagina eminim.
stock motora en maliyetsiz en verimlisi bnce turbo günümüzde yapılan projede vardı fuat kardeşimizin yaptığı namıdeğer ZZ civic üst kapak açılmadan ufak dokunuşlarla baya bi verim elde etmiştii ... bnce en mantıklısı bu olur hertürlüde tatmin olursun !!
Bi kere kapağa kesin girilmesi gerekiyo. 1000 tl port polish desek, 1000$ da brian crower stage 3 egzantrik subab yay şapka. 200 usd kargosu olsa, hesaplayın işte. aslında hazır yapıyoken valfleride 1mm oversize yapmak gerekki bişeye benzesin
:D
yine mi aynı telden çalıcaz diyorsun :D
benim yaptıklarım pompa subaplar vs vs... aklına ne geliyorsa diğer upgradeler hariç başlıca b16 bloğa 84,5 darton + 11,5 cp piston ve conta yaptım.
aracı çok isteyen var eğer milletin bu bana sat markajından kurtulup satmaktan vaz geçip devam edersem yapacaklarımda şunlar:
* kapak kelebek allah ne verdiyse port polish
* yay şapka
* skunk pro st2 egsantrik
* 4.1 headers v2 filtre egsoz
* Beyin
varsın buyursun olabilecek sonucu benden daha iyi bilenler yorumlasın
punto_multijet
28-03-2012, 08:50
tarkan gaz yapmasın bu arac sende :D
Yok kaancım ön yargıdan kurtulmak lazım. Ben hayatta 1 defayada mahsus olsa b16 alıp modlamak istiyorum.
Şimdi bir yol haritası çizeceğim kendime, bakacağım maliyetime. Baktım uymadı 1500tl ye ıslak nos kitiyle devam ederim yoluma ;)
filtre
hedırs
egzos
kapak-emme-gaz kelebek port polish
ince conta
stg2 baskı-balata
termal manifold contası
mugen fan müşürü ve termostat
benim speclerim olurdu. 185 e yakın hpler çıkar burdan.
evet bak supercharger uygulama sonrası tahmini güç ve maliyet ne olur?
evet bak supercharger uygulama sonrası tahmini güç ve maliyet ne olur?
bolt on tak her şey orjinal..ama herşey... 195 200 taş...egzos yazlım filtre 10 psi a çıkarsan 240 lar rahat methonal ıvır zıvırla beraber 260 çiçek...
Peki başgan bunun bize maliyeti ne olur? Mecburen yazılım yapılacak ve enjektör değişecek, birde benzin pompası ve regülatör sanırsam.
Peki başgan bunun bize maliyeti ne olur? Mecburen yazılım yapılacak ve enjektör değişecek, birde benzin pompası ve regülatör sanırsam.
istersen hiç biri değişmez...tamamem bolt on takabılırsın...ama dedıklerını yapmam mantıklı olur...jackson racınga satılıyormu hal bılemıyorum başkan..ıkıncı el benım eskısı dolanıyordu bı ara sımdı bırısı takıyor başkada turkıyede yok sanırım sıfır alman lazım...
orhan_guney
28-03-2012, 10:43
şu yazılım ücetlerini merak ediyorum bende bayadır.
Valla hiçbirşey değişmeden 200hp yapabiliosak süpper olur. Zaten supercahrgerda sanırım en fazla 1500-2000tl aralığındaydı.
Valla hiçbirşey değişmeden 200hp yapabiliosak süpper olur. Zaten supercahrgerda sanırım en fazla 1500-2000tl aralığındaydı.
biraz daha yuksektir başkan...
B.Aktepe
28-03-2012, 11:37
Bende şeyi merak ediyorum.
B16 blok 1.9 stroker
B18 blok 2.0 stroker
B20 blok.
Hepsininde sıkıştırma oranı aynı olduğunu varsayarsak hangisi neden tercih edilmelidir. Fiyat ikinci planda kalırsa. Bu ülkede her örneğinden gördük bu setupların. Kah atmosferik kah aşırı besleme.
b16 blok 1.9 stroker için,
84x84.5
84x87.2
84x89
r/s ratio hepsinde değişiyor, çevireceğin devire göre kullanacağın yere göre kendin seçebilirsin stroker kitini.
ama en ideali b16a blok için 84x84.5, hem r/s ratio 1.60 hem de kare oluyor bore-stroke.
b18 ile b20 blok boyları aynı, ama b18c1 veyaz c5 ise b18 dediğimiz, onlar zaten vtec olduğu için dışardan yağlama yapılması gerekmiyor, oil jetleri var, main gridle var vs.
en iyi seçenek, b18c1 gsr bloğu, 89mm krank, darton mid sleeves ile birlikte 84mm piston çapıdır bana kalırsa.
bu setup ta da custom olarak kol ve piston pim yüksekliğini ayarlayıp r/S ratio arttırırdım.
daha fantezi olucaksa, b18c1 gsr bloğa, deck plate ile birlikte 92 yada 95mm krank, 86 mm sleeve ve piston, custom kol yine. B serisi max ları bu şekilde.
http://www.team-integra.net/images/BAEC1978-D3A7-4405-AB2D-2761DC15A96D/articles/tuan/1-9632-blockriser.jpg
goldbergbrk
28-03-2012, 12:21
konuyla alakalı olarak bir soruda izniniz olursa ben sorayım stock vti aem filtre dc 4.1 headers 60lık borular son susturucu hks şunlar totalda kaç hp verir.
@B.Aktepe
Çok teşekkürler. Ama bloklara yabancı olduğum için Integra'dan çıkma bulabileceğimiz B18'ler hangisi oluyor. Birde B20'lere değinmemişsin. Bu motoru uzunlamasına arkadan itişli bir araca takıcağımız ve devir çevirmek istediğimizi var sayarsak hangisi daha mantıklı. Yada hangisi ufak feragatlar ile daha ekonomik olur. Birinin stoker kiti atıyorum 3000 dolardır da diğeri 5000 dolardır felan gibi.
b18a oluyor teg'den çıkan..
chiefkadir
28-03-2012, 13:43
valla c20xe ye bile 2000tl harcadinmi 200hp ye yaklasiliodu :)Tago benim c20xe ile göbeem çatladı dünyanın parasını döktük 177hp olduk :) Şuanda 2000liraya beyin işini anca halledersin :)
Talih.b16
28-03-2012, 14:16
b16 blok 1.9 stroker için,
84x84.5
84x87.2
84x89
r/s ratio hepsinde değişiyor, çevireceğin devire göre kullanacağın yere göre kendin seçebilirsin stroker kitini.
ama en ideali b16a blok için 84x84.5, hem r/s ratio 1.60 hem de kare oluyor bore-stroke.
b18 ile b20 blok boyları aynı, ama b18c1 veyaz c5 ise b18 dediğimiz, onlar zaten vtec olduğu için dışardan yağlama yapılması gerekmiyor, oil jetleri var, main gridle var vs.
en iyi seçenek, b18c1 gsr bloğu, 89mm krank, darton mid sleeves ile birlikte 84mm piston çapıdır bana kalırsa.
bu setup ta da custom olarak kol ve piston pim yüksekliğini ayarlayıp r/S ratio arttırırdım.
daha fantezi olucaksa, b18c1 gsr bloğa, deck plate ile birlikte 92 yada 95mm krank, 86 mm sleeve ve piston, custom kol yine. B serisi max ları bu şekilde.
http://www.team-integra.net/images/BAEC1978-D3A7-4405-AB2D-2761DC15A96D/articles/tuan/1-9632-blockriser.jpg
peki bu örnekte devir dönmek sakıncalı olmıycakmı?stroke baya artıyo koldan sıkıştırmayıda ayarladık tamam bu mantıkta tork artmıyomu?devir dönülmiycekmi bu stupta sadece güçmü alıyoruz benmi yannış anlıyorum?
B.Aktepe
28-03-2012, 17:39
peki bu örnekte devir dönmek sakıncalı olmıycakmı?stroke baya artıyo koldan sıkıştırmayıda ayarladık tamam bu mantıkta tork artmıyomu?devir dönülmiycekmi bu stupta sadece güçmü alıyoruz benmi yannış anlıyorum?
Tam tersine bu islem ile r/s ratio yu iyilestiriyoruz blok boyunu yukselterek kullanacagimiz kolun boyunu uzatabiliyoruz :)
B.Aktepe
28-03-2012, 17:46
@B.Aktepe
Çok teşekkürler. Ama bloklara yabancı olduğum için Integra'dan çıkma bulabileceğimiz B18'ler hangisi oluyor. Birde B20'lere değinmemişsin. Bu motoru uzunlamasına arkadan itişli bir araca takıcağımız ve devir çevirmek istediğimizi var sayarsak hangisi daha mantıklı. Yada hangisi ufak feragatlar ile daha ekonomik olur. Birinin stoker kiti atıyorum 3000 dolardır da diğeri 5000 dolardır felan gibi.
B20 bloklar b serisi icindeki en zayif gomlek malzemesine sahip bloklardir. Devir cevirmeye yonelik tr den temin edebilecegin en mantikli setupta ise B18A( integra ls) blok alip , darton mid sleeve ile 84mm bore kullanman olucaktir. 84x89 kullanip, custom kol boyu ve custom piston imalati ile r/s ratio ayarlaman gerekecektir. Cunku orjinal r/s ratio 1.54
Talih.b16
28-03-2012, 18:09
Tam tersine bu islem ile r/s ratio yu iyilestiriyoruz blok boyunu yukselterek kullanacagimiz kolun boyunu uzatabiliyoruz :)
benim anlamadığım şu ozaman stroke veya bore hangisi artınca devir dönemiyoruz?hangisi tork hangisi devir için ben tamamen yannış biliyorum ozaman
B.Aktepe
28-03-2012, 22:00
benim anlamadığım şu ozaman stroke veya bore hangisi artınca devir dönemiyoruz?hangisi tork hangisi devir için ben tamamen yannış biliyorum ozaman
Devir donmek icin alt blok bilesenlerinde dikkat etmen gerek belirli unsuar var,
Krank stroke olcusune bagli piston hizi,
Piston kolu / krank stroke orani.
Bu 2 oran devir kabiliyetini belirler , tabi malzeme kalitesi, balansi, hafifligi vs gibi cesitli olcutlerde var.
Tork beygir olayina bakarsak, krank stroke arttikca guc ve tork artar devir kabiliyetin azalir. hacim artar.
Piston capi buyudukce, hacim artar, krank stroke ve kol boyu degismedigi icin devir kabiliyetin dusmez ama gucun artar.
Talih.b16
28-03-2012, 22:50
Devir donmek icin alt blok bilesenlerinde dikkat etmen gerek belirli unsuar var,
Krank stroke olcusune bagli piston hizi,
Piston kolu / krank stroke orani.
Bu 2 oran devir kabiliyetini belirler , tabi malzeme kalitesi, balansi, hafifligi vs gibi cesitli olcutlerde var.
Tork beygir olayina bakarsak, krank stroke arttikca guc ve tork artar devir kabiliyetin azalir. hacim artar.
Piston capi buyudukce, hacim artar, krank stroke ve kol boyu degismedigi icin devir kabiliyetin dusmez ama gucun artar.
sağol bilal hiç mekanik ve motor okumadan bilgi bu kadar oluyo işte.ama öğrenmeye devam:)aslında bunula ilgili bi konu olsa iyi olurdu.sitede coğu kişi tak su kolu pistonu egzantrik su olsa bu iyi bu olsa kötü edasında marka odaklı konuşuluyor.kimsenin ölçüyle capla ilgili pek bilgisi yok hangi egzantrik kaç derece bore nedir stroke nedir kim yay takar kim takmaz bununla ilgili bi konu olsa baya iyi olur
dragon07
28-03-2012, 23:13
tarkan abi motor durumunun iyi oldugunu varsayarsak 5lira limit diyelim :)
stage2 eksantrik yay şapka---1500
ince conta----250-300
itr yağ pompası----300-350
termal conta----contacıda kestirlir 50tl
emme -------500
walbro---150
port polish-----250-300
p28 ----250--300
headers ----500 diyim 250-300e bulunur
cai----custom yapılır hks mantarla 250yi geçmez
baskı balata volan ---1500 bu biraz tuzlu oldu volan alınmaya bilir ozaman fiyat 650ye iner
4.785 600
tahminen 180+ üstü olursun çokta keyifli olur düzgün kullanılırsa hiçte kırılmaz :)
ince conta iş görür abi çok agresif bi egzantrik takılmaz yani 190 görür ben dynoda gördüm inanmaz kimse diye yazmamıstım :D
Talih.b16
28-03-2012, 23:17
kardeşim bu biraz iyimser olmadımı:)5 liraya olurmu bunlar bide piston olmadan egz işi pek yaramaz zannedersem hesabını bidaha yap istersen.
tarkan abi motor durumunun iyi oldugunu varsayarsak 5lira limit diyelim :)
stage2 eksantrik
yay şapka
ince conta
itr yağ pompası
termal conta
emme
walbro
port polish
p28
headers
cai
baskı balata volan
4.785
tahminen 180+ üstü olursun çokta keyifli olur düzgün kullanılırsa hiçte kırılmaz :)
Alt blok standart kalıyor yukarıdaki bolt on parçalar vede üst kapak malzemeleri 5000 tl tutuyor mu ya ?
Talih.b16
28-03-2012, 23:23
daha fazla tutar aslında:)
dragon07
28-03-2012, 23:25
hemen yanlarına fiyat yazıyorum paşaoğluna bu setup yapıldı 190 çıktı :)
Talih.b16
28-03-2012, 23:40
5.450 iyimser hesapla:)bide işçilik.ben onları yaptırmaya kalksam 7 8 milyarı bulur vallaha sizde malzeme ucuz işçilik ucuz heralde.tabi senin listede doğruda baya uğraşmak lazım almak için baya az yazmışsın cünkü e bunun ayarı kayarı derken timing falan filan baya aşar bana göre.190hpde baya güzel sonuç maşallah gayet sağlıklıda olur
dragon07
28-03-2012, 23:50
tabii biraz esnaf işi yazdım, şimdi almaya kalksak işçilikle 7 lira olur.zamanla alınırsa ucuza kapatırsın bide aldıgın vitekte hiçbir malzeme olmadıgını var sayıyorum bikaç extra gelir heralde :D
ama yag-yağ filtresi buji wideband gibi giderler var.500tl ye map ayarıyla işçilikle çıkılır antalyada
Talih.b16
28-03-2012, 23:52
500 mü hay maşallah ustaların eline koluna sağlık ozaman:)
talih kardeşim benim setupda nekadar harcandığını düşününce bu setupların 190 vermesi o paralara bedava:D
tarkan abi motor durumunun iyi oldugunu varsayarsak 5lira limit diyelim :)
stage2 eksantrik yay şapka---1500
ince conta----250-300
itr yağ pompası----300-350
termal conta----contacıda kestirlir 50tl
emme -------500
walbro---150
port polish-----250-300
p28 ----250--300
headers ----500 diyim 250-300e bulunur
cai----custom yapılır hks mantarla 250yi geçmez
baskı balata volan ---1500 bu biraz tuzlu oldu volan alınmaya bilir ozaman fiyat 650ye iner
4.785 600
tahminen 180+ üstü olursun çokta keyifli olur düzgün kullanılırsa hiçte kırılmaz :)
ince conta iş görür abi çok agresif bi egzantrik takılmaz yani 190 görür ben dynoda gördüm inanmaz kimse diye yazmamıstım :D
Kardeşim işte istediğim liste bu şekideydi :D parasıda yazacak parçasıda teşekkür ederim
rakamlar çok iyimser +1 lira daha koyalım üzerine ;)
dragon07
29-03-2012, 12:01
rakamlar normalde işçilik yazılmadı ,bide bomboş vitegi yükledim size el insaf :D
headers egzoz cai gelse 1 lira temiz atıyosun ben 5 liraya yaparım morukcum. ama iyimser oldugunuda kabul ediyorum kişiye ustaya göre degişir fiyatlar.
volume81
29-03-2012, 12:04
0.5 bar turbo :D diğer herşey için VISA :D
Talih.b16
29-03-2012, 12:50
talih kardeşim benim setupda nekadar harcandığını düşününce bu setupların 190 vermesi o paralara bedava:D
mantıklı:)biz sağlam yüklünün üstüne 6 7 harcıycaz galiba,senin işin zor:)
En baştan beri en optimum güç alınabilecek maliyet hesabını istemiştim. Yani türkçesi fiyat/performans oranı en iyi olan için çaba gösterdik. Yaptığımız hesaplama sonucu; Atmosferik ve Turbo maliyet oldukça çooook üst düzeylerde. Atmosferik kendini amorti dahi edemeyecek kadar maliyete sahip, Turbo ise ***** önü açık belkide 600-700 hp lere dayandırılabilir ama maliyette aynı seviyede yükseliyor hatta ışınlanıyor. Islak nos kiti takmak oldukça zahmetsiz, oldukça güç alınabiliyor ancak kullanım olarak sürekli tüp dolumu vs uğraştırıcı. Şuan için sc uygulaması en uygun orana sahip.
tarkan abi motor durumunun iyi oldugunu varsayarsak 5lira limit diyelim :)
stage2 eksantrik yay şapka---1500
ince conta----250-300
itr yağ pompası----300-350
termal conta----contacıda kestirlir 50tl
emme -------500
walbro---150
port polish-----250-300
p28 ----250--300
headers ----500 diyim 250-300e bulunur
cai----custom yapılır hks mantarla 250yi geçmez
baskı balata volan ---1500 bu biraz tuzlu oldu volan alınmaya bilir ozaman fiyat 650ye iner
4.785 600
tahminen 180+ üstü olursun çokta keyifli olur düzgün kullanılırsa hiçte kırılmaz :)
ince conta iş görür abi çok agresif bi egzantrik takılmaz yani 190 görür ben dynoda gördüm inanmaz kimse diye yazmamıstım :D
Bu kadar parçanın yanında birde piston alınır. 81.50 mm lik nipponlar cok pahalı degıldı.400 - 450 tl civarı biişiydi. + birde işçilik o zaman 185 hp üzeri olur.
al bır tane b16b yada b18c arkana bakma..:D
larrysafak
12-04-2012, 18:32
BEnde ilgiyle takip edeceğim benimde kafamda sc vardı ilk olarak en temizi ama bulunması zor onunda sanırım..Dragon07 nin üzerine birde piston çok yeterli olur diye düşünüyorum kendi çapımda ama 5-6 bine bu iş olurmu tabi o kısmı hic bilmiyorum acıkcası bi bilgim yok..Benimde kafamdaki proje aşağı yukarı bu sınır 6 bin diyelim..Kısacası ilgiyle takip edeceğim umarım banada yardımcı olursunuz ;)
Jackson Racing SC ile 5-6 psi bolt on , standart b16a2 den 200-210 civarı alınıyor benim bildiğim. hala da satılıyor olması lazım ama TR şartlarında Tünay abinin eskisi hariç yok diye biliyorum şuan için..
larrysafak
12-04-2012, 21:53
Jackson Racing SC ile 5-6 psi bolt on , standart b16a2 den 200-210 civarı alınıyor benim bildiğim. hala da satılıyor olması lazım ama TR şartlarında Tünay abinin eskisi hariç yok diye biliyorum şuan için..
Evet burada yok malesef işte öyle bi problem var bulmuştum zamanında çokta uygundu fakat araba yoktu iste o zamanlar almadık :( Sc ile birlikte piston fln girmen gerekir dediler bana bide onun icin uzak kalmıştım aslında..Zaten çok uçuk beklentilerim yok 180-190hp ler yeter günlük kullanım için bana piston fln girlicekse sc yede gerek yok gibi gelmişti:confused: tabi işin uzmanı değilim bi varsayım sadece...
Evet burada yok malesef işte öyle bi problem var bulmuştum zamanında çokta uygundu fakat araba yoktu iste o zamanlar almadık :( Sc ile birlikte piston fln girmen gerekir dediler bana bide onun icin uzak kalmıştım aslında..Zaten çok uçuk beklentilerim yok 180-190hp ler yeter günlük kullanım için bana piston fln girlicekse sc yede gerek yok gibi gelmişti:confused: tabi işin uzmanı değilim bi varsayım sadece...
önemli olan sağlıklı bi kit bulman. hepsi aynı randımanda değil. Güzel bir revizyonla eğer çokta düzgün soğutmayı başarabilirsen ve hor kullanmazsan uzun yıllar gidebilir. Ayrıca inanılmaz zevkli. büyük kasnakla kullanırsan o güzel süpürge seside çıkmıyo atfosferik gibi binersiniz:) güzel bi setup la 220 hp ler alabilirsin stock motor. En güzel yanı ise motorun en ufak civatasını açmaman. Uçuk fiyatlarada çıkmıyor açıkçası..
larrysafak
12-04-2012, 22:28
önemli olan sağlıklı bi kit bulman. hepsi aynı randımanda değil. Güzel bir revizyonla eğer çokta düzgün soğutmayı başarabilirsen ve hor kullanmazsan uzun yıllar gidebilir. Ayrıca inanılmaz zevkli. büyük kasnakla kullanırsan o güzel süpürge seside çıkmıyo atfosferik gibi binersiniz:) güzel bi setup la 220 hp ler alabilirsin stock motor. En güzel yanı ise motorun en ufak civatasını açmaman. Uçuk fiyatlarada çıkmıyor açıkçası..
Evet iste kitin saglıklı olmasıda cok onemli öylede bi durum var:o Supurge sesinide kesmenin imkanı var diyorsanız jr sc aramanın vaktidir artık madem;) Buradan sesimi duyan varsa temizinden uygunundan Jackson sc aranmaktadır :D
önemli olan sağlıklı bi kit bulman. hepsi aynı randımanda değil. Güzel bir revizyonla eğer çokta düzgün soğutmayı başarabilirsen ve hor kullanmazsan uzun yıllar gidebilir. Ayrıca inanılmaz zevkli. büyük kasnakla kullanırsan o güzel süpürge seside çıkmıyo atfosferik gibi binersiniz:) güzel bi setup la 220 hp ler alabilirsin stock motor. En güzel yanı ise motorun en ufak civatasını açmaman. Uçuk fiyatlarada çıkmıyor açıkçası..
peki bildiğim kadarıyla J's Racing SC olarak Rotrex kullanıyor fakat B16 için kullandıkları model tam olarak hangisi acaba biliyor musunuz? belki 30-74 olabilir diye düşünmüştüm ben ama..
alikarakus
21-07-2012, 03:06
bu tür bi konu açmanız güzel düşünceleri ve seçenekleri görebilme imkanımız oldu güzel fikirler var
konu açılalı baya olmuş ama yinede yazayım..
b16a2 kapak açmadan
mugen headers
60 lık ara boru
injen cai
skunk2 pro emme manifoldu
apexi power fc ile yazılım
176.5hp dyno
---------------------------
Stock b16a2 headers falan komple oem
crower stage 2 egzantrik (yay şapka yok)
Ayarlı kasnak ile timing ayarı
neptune ile yazılım
185hp dyno
---------------------------
B16B Nippon 81.5 piston
Cometic ince conta
Crower Stage2 egzantrik
Crower yay+şapka
Crower ayarlı kasnak
Ferrea Subap
4.785 final drive
Fidanza hafif volant
Simota Carbon tube
Hytech 4-2-2-1 rep. hıdır
60lık podsuz düz boru
Neptune ile yazılım
201 hp dyno
işte mükemmel bir yorum geldi, tebrik ediyorum.
dc headers
ss egsoz
aem dryflow ile 172,6 hp
-------------
je 82mm piston
eagle krank
crower stg3 egzantrik
crower yay,şapka
skunk2 kasnak
ferrea guide
neptun beyin
4,40 kısa
b18,c headers
password jdm karbon filtre kit
oem emme,oem ateşleme,oem kelebek kapakta taşlama yok
9500 çeviriyodu
206 hp dyno
sonuç 10 bin tl net gitti. bidaha yaparmıyım hayır.
burdan çıkan sonuç f-h-e yapıp üstüne emme kapak kelebek polish.üstüne kısa şanzıman + hafif volan bence en maliyetsizi ve en sağlıklısı . bi dünya yükleyip 206 ps almış ve pişman çünkü emeğinin karşılığı yok. o paralara stock turbo bassa zaten çok daha giderli olurdu sanırım ?
ya stock sc yada turbo yada fazla kurcalamadan zevk alma durumu en mantıklısı tarkan abi
63owen63
21-07-2012, 12:55
dc headers
ss egsoz
aem dryflow ile 172,6 hp
-------------
je 82mm piston
eagle krank
crower stg3 egzantrik
crower yay,şapka
skunk2 kasnak
ferrea guide
neptun beyin
4,40 kısa
b18,c headers
password jdm karbon filtre kit
oem emme,oem ateşleme,oem kelebek kapakta taşlama yok
9500 çeviriyodu
206 hp dyno
sonuç 10 bin tl net gitti. bidaha yaparmıyım hayır.
Aracın kadran yada yürürü nasıldı, kıyas yaparsak ? video var mı ?
kickbuttowski
21-07-2012, 13:14
Yeri mi bilmiyorum ama bende bir soru sormak istiyorum;
Benim arabada B18c4 blok var 169 hp bunun kapağı B18c integra kapağıyla değiştirirsem güç almak için kapağın içini yine B18c parçalarıyla mı doldurmak gerek? Subaplar yaylar egzantrikler filan vs.
bence hacim arttırmadan Okan'ın cvc vtec'e yaptığı setup ile type-r s2000 gibi hacimli araçları kovalamak yada geçmek sana daha büyük haz verir...
B16B Nippon 81.5 piston
Cometic ince conta
Crower Stage2 egzantrik
Crower yay+şapka
Crower ayarlı kasnak
Ferrea Subap
4.785 final drive
Fidanza hafif volant
Simota Carbon tube
Hytech 4-2-2-1 rep. hıdır
60lık podsuz düz boru
Neptune ile yazılım
(bu setupa bide polishli edelbrock performX emme ekle tadından yenmez yaptım biliyorum :D )
stroker yaparsan araç zaten stroker geçmesi normal derler...
dragon07
21-07-2012, 14:04
okan seninle bu hp leri konuşmustuk zaten elinize sağlık güzeş değerler. :)
3-4 bin lira'ya stock motora turbo yapılır 5 psi'da basılır. 210-220 hp civarlarında olur, çiçek gibi olur.
örnek isterseniz pm yollayın, atmosferik dartonlu iyi yürüyen vti ve mıncıklanmış s2000 ile videosunu pm ile yollayım.
TurboJDM
21-07-2012, 17:20
Ne turbo ne N/A honda dedin mi jackson supercharger. o superchargerın sesi yeter hondaya.
Ludacris
21-07-2012, 17:40
arkadas osursan guc aliyo dediginiz araba bumuydu? :) bende 1-2 bisi takar en az 200hp oluruz diodum. valla c20xe ye bile 2000tl harcadinmi 200hp ye yaklasiliodu :)
Tarkan hande fanlarinin gazinami geldin :D
Sfi alip klima kat iptali 1-2 daha minciklamak daha sevap dedigin gibi
8.000rpm
21-07-2012, 17:45
Kapak acmiyorsak eğer ;
Skunk emme manifoldu
Hytec headers
Aem v2
60 lik komple egzoz + zevke göre susturucu
Skunk2 stage1 veya b16b egzantrik (yay-şapka yok)
Beyin
Bu sistemin maliyeti nispeten düşük olacaktır ama gidişi tatmin edecektir bence
saglam bir logistik ayarlayin ben size komple bunu alip yolluyum herseyi beraberinde.
Honda B20B supercharger kompressor motor B16a motorumbau | eBay (http://www.ebay.de/itm/Honda-B20B-supercharger-kompressor-motor-B16a-motorumbau-/380399961595?pt=DE_Autoteile&hash=item58919ac5fb#ht_2574wt_1084)
egzantirik vs fiyatlar bilginiz olsun urunler almanya hollanda bulunuyor ama genel olarak almanya
Crane Cams Nockenwellen Stage2 Honda Civic CRX ITR B16 B18 | eBay (http://www.ebay.de/itm/Crane-Cams-Nockenwellen-Stage2-Honda-Civic-CRX-ITR-B16-B18-/130681151442?pt=DE_Autoteile&hash=item1e6d341fd2#ht_500wt_969)
SKUNK2 70mm Ansaugkrümmer + 70mm Drosselklappe Honda Civic CRX ITR B16 B18 | eBay (http://www.ebay.de/itm/SKUNK2-70mm-Ansaugkrummer-70mm-Drosselklappe-Honda-Civic-CRX-ITR-B16-B18-/130682754350?pt=DE_Autoteile&hash=item1e6d4c952e#ht_522wt_952)
AEBS Proffesional Products Drosselklappe 65 mm B16 Honda CRX del Sol Civic | eBay (http://www.ebay.de/itm/AEBS-Proffesional-Products-Drosselklappe-65-mm-B16-Honda-CRX-del-Sol-Civic-/130593818390?pt=DE_Autoteile&hash=item1e67ff8716#ht_500wt_969)
3 bın lıraya turbo nasıl yapıyosunuz turbo zaten butcenın yarısı cooler cooler boruları manifoldu downpipe işçiligi filan :) wastegate blow saatler zaten 1 tutar :)
3 bın lıraya turbo nasıl yapıyosunuz turbo zaten butcenın yarısı cooler cooler boruları manifoldu downpipe işçiligi filan :) wastegate blow saatler zaten 1 tutar :)
Selamlar, sanırsam bana yazdınız bunu. Nasıl bir turbo alıcağınızla alakalı bu dediğiniz. Parçaları alırken ne kadar sabredebileceğinizle alakalı. Biraz da şans tabi..
larrysafak
23-07-2012, 23:15
Stock b16a2 headers falan komple oem
crower stage 2 egzantrik (yay şapka yok)
Ayarlı kasnak ile timing ayarı
neptune ile yazılım
185hp dyno
Bana en mantıklısı ve maliyet acısından en düsük bu geldi değilmi arkadaslar?
bugratemel
23-07-2012, 23:18
bnde stoc inceden 0.5 üflet diyenlerdenim :D
Tarkan,
-B16B Nippon 81.25mm piston(orjinal gömlekler 0.25mm honlanır başka da blok masrafın olmaz işçilik dışında) 550-650TL arası pistonlardı galiba
-B16B Emme Egzantriği(egzoza gerek yok) - Ben satıyorum sıfır mesela 550TL ya da Stage 1 kit alırsın bir tane ikinci el Crower, Skunk2 Tuner Stage 1,...vs Stage 1 olduğundan ve fazla devir dönmeyeceğinden yay-şapkaya gerek yok.
-2" Header(DC olur, Megan Racing olur, Hytech replika olur, bütçene göre artık) - 500-750tl arası değişiyor sıfır-2. el
-Aem Dryflow filtre alır ona kendin boru yaparsın - unuttum valla X<100TL diyelim
-51mm düz araboru çekersin - krom gerekli değil, 100-150TL'ye güzel bir boru çekilir.
-Neptune RTP + Tune(Benzin pompası ve Enjektörler yetecektir AMA yetmez ise B&M marka(uygun fiyata) benzin regülatörü alırsın o problem de kolayca çözülür.) ECU, piyasada 1100-1350TL arasına bulunabiliyor.
-İşçilik olarak(mekanik, kapak açma-kapatma, rektefiye, kapakçı, oem conta(ince contaya gerek yok)...vs) 800-1000TL arası tutar.
185-195hp arası çıkar aracının sağlığına göre ama 2000-2500tl'ler HER NE UYGULAMA YAPARSAN YAP(NOS hariç) yalan. Ve F/P patates oluyor.
Debriyajın bitince Exedy Stage 1 ya da XTD Stage 3 alırsın. Hatta XTD Stage 3'ün Volan'lı kiti var, volanı 50% daha hafif, benimki duruyor bagajımda.
SS Magnum 51mm VTI için birebir bulucan 2. el ya da replika yaptırıcan ki bende bir tane orjinal mi orjinal, temiz mi temiz var bir tane. :D Başka da birşeye ihtiyaç yok.
Bu setuptan azı ya da fazlası olursa F/P oranı sapıtıyor Tarkan. Takıldığın yer olursa sor. :)
....
edit yanlıs yazdım silinebilir
kerem_euk34
27-08-2012, 13:40
gırtlak yükledim strokersiz
13bine yakın para gitti 240hp civarı güç aldık
zevkli mi zevkli :D
ama bi daha yapacak olsam stok motora turbo derim 0.5bassan tatmin eder hemde az maliyet :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.