PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Stage 2 Fabia RS Dyno Sonucu



YGZ96
18-04-2012, 20:36
VW Tech ve Estremo'ya teşekkürlerimi iletiyorum burdan. Aracın yapımında saolsun Hakan Abi hep yanımdaydı. Zira Barbaros abide bilgilerini eksik etmedi...

Geçen hafta hiç aklımızda yokken deneyelim diye dyno'ya çıktık.

Aracın specleri;

Barbaros Yazılım
Forge DV
SS Downpipe
SS Komple Egzos
K&N Kutu İçi Filtre

Not : İntercooler ve Methanol Yoktur.

Eksiklerimize gelince; İstediğim filtre kiti akü önde olduğu için biraz zorluk çıkartıyor. Çözümü bulduk en kısa zamanda montajı yapıcaz.
Ordan 3-5hp eksiğimiz var.
Barbaros yazılımı atarken araç stok idi, egzos falan yoktu. O yüzden sadece downpipe yazılımı var.
Yolum düştüğü zaman egzos yazılımını attıktan sonrada hp'de artış olacaktır.
Not: Tork'umda bilerek limitör var. 245nm
http://img88.imageshack.us/img88/8760/img0869lo.jpg

emre_
18-04-2012, 20:39
Masallah fabia ya guncelleme ve filtre sonrasi 210 hp uzerini cok rahat gorursun diye dusunuyorum

YGZ96
18-04-2012, 20:41
Masallah fabia ya guncelleme ve filtre sonrasi 210 hp uzerini cok rahat gorursun diye dusunuyorum


Eyvallah dostum.
Yola aktarılanı 204hp görünce gayet tatmin oldum. Dediğin gibi gerekli olan 1-2 güncelleme ile dahada yukarısını görücez

Dodoo
18-04-2012, 20:44
Maşallah, güncelleme sonrasını da merakla beklemedeyiz :)

zübeyir
18-04-2012, 20:46
Maşallah.. güzel sonuç :)

Fazıl T.
18-04-2012, 20:47
dyno olcumu deilde 100 200 50 150 beklıoruz tekere 190 vren arac 50 150 8 sanıye yaparken tekere 200 veren 9 saniye yapıo

alperkirman
18-04-2012, 20:47
Tekerde 204 muazzam rakam
tebrik ederim allah kaza bela göstermesin...

Tuncay
18-04-2012, 20:47
Masallah bu halde bile gidisi cok fenaa sonrasini merak etmiyorum:)

levent
18-04-2012, 20:53
Tekerde 204 çok iyi rakam ki bir de Paşaoğlu'nda çıkın bence. Çok iyimser geldi bana açıkçası, özellikle VAG grubu tekere aktarmada çok başarılı değil diye biliyoruz..

YGZ96
18-04-2012, 20:59
Diger dynolarda da denicem doğal olarak.
Ölçümleri yapicaz bir kac güne kadar gtec bekliyoruZ.

İçten yorumlar İcin teşekkür ediyorum herkese.

YGZ96
18-04-2012, 21:01
dyno olcumu deilde 100 200 50 150 beklıoruz tekere 190 vren arac 50 150 8 sanıye yaparken tekere 200 veren 9 saniye yapıo

Hepsini bir anda yapamıyoruz maalesef. Mutlaka ölçüm yapicaz beklemedeyim.

Sercan AKCAN
18-04-2012, 21:13
cok hızlısın abi :) maşallah tekerde 204 bg çok iyi allah tekerini düz bastırsın kocaman bi nazar boncuğu şart :)

YGZ96
18-04-2012, 21:18
cok hızlısın abi :) maşallah tekerde 204 bg çok iyi allah tekerini düz bastırsın kocaman bi nazar boncuğu şart :)

Eyvallah dostum âmin cümlemizin inşallah

onur_S
18-04-2012, 21:46
diğer araçlarla denemeyi düşünüyormusunuz revo ,oz vs?

YGZ96
18-04-2012, 21:50
diğer araçlarla denemeyi düşünüyormusunuz revo ,oz vs?

Tabii ki neden olmasın? Zaten konu açtım Sohbet bölümüne...

rsulam
19-04-2012, 07:29
cok guzel deger. barbaros yazilim yaptigi zaman kendi dynosunda ne verdi? karsilastirma yapmak icin soruyorum

34tb9544
19-04-2012, 07:38
Massallah güzel bı sonuc insallah daha yukarlarını görürsün

CeM öZeR
19-04-2012, 08:46
Valla yanlış anlamayın tebrik ederim tamam güzel gidiyor olabilir. Allah kaza bela vermesin de. Stock halinde tekere 152-155 hp arası aktaran bizim arabalarımızın hele de yüklenince kayıp daha fazla olacağı göz önüne alınırsa 204 hp hiç ama hiç sağlıklı bir ölçüm değilmiş gibi bir soru işareti bıraktı benim aklımda. Araçta yay veya coilover var mı? Acaba bu akis kafalarının açısını iyileştirip aktarmadaki kayıp oranını düşürüyor olabilir mi? Umarım bilgili bir arkadaş bizi aydınlatır. :)

YGZ96
19-04-2012, 16:42
Valla yanlış anlamayın tebrik ederim tamam güzel gidiyor olabilir. Allah kaza bela vermesin de. Stock halinde tekere 152-155 hp arası aktaran bizim arabalarımızın hele de yüklenince kayıp daha fazla olacağı göz önüne alınırsa 204 hp hiç ama hiç sağlıklı bir ölçüm değilmiş gibi bir soru işareti bıraktı benim aklımda. Araçta yay veya coilover var mı? Acaba bu akis kafalarının açısını iyileştirip aktarmadaki kayıp oranını düşürüyor olabilir mi? Umarım bilgili bir arkadaş bizi aydınlatır. :)

Estafurullah niye yanlış anliyim Allah kimseye kaza bela versin.
Kimsede fabia olmadigi İcin Polo gti ile aynı görülüyor fakat bu araç gtidan biraz farklı.
Stok fabia yere gtidan daha iyi aktarıyor. Coilover bekliyorum suan arac standart suspansiyon olarak.
Temin ederim ki ordaki rakamlar gayet sağlıklı verilerdir. Ben yinede diger dynolarda da denicem aracımı.
Farklı kategorilerdeki araçlarla ve yakin araclarla denedim forumdan arkadaşlarla sanmıyorum ki onlarda benimle aynı fikirde olmasin

Harunde
19-04-2012, 16:58
maşallah güzel değerler allah emekleri boşa çıkarmasın...

zafa38
19-04-2012, 17:44
Değerler normal olması gerektiği gibi fakat Tekerdeki gücü sağlıksız dyno oldugunu gösteriyor gibi sanki size önerim bi yük dynosuna çıkarın maslakta daha farklı değerler cıktıgını görüceksiniz...
Benim aracın 232.7 verip tekere 198 vermesi sizin tekerde 204 almanız şaşırtıcı Birde anlamadıgım nokta Torkunuz 245NM de limitli ise nasıl o gücü aldığınız benimki 310NM de sınırlı 198 tekerde aldım...
Edit istanbulda olsaydım sizle denemek isterdim aracınızı aşırı merak ettim :)

İBO
19-04-2012, 18:06
torklara bak ya maşallah bide fazla geliyo sınırlıyolar :D:D biz napak..

FaBeRgE
19-04-2012, 18:32
bende birşey sormak istiyorum, stok olarak gti cupradan hızlı, peki fabia sıralama olarak bu araçların neresinde ?

percussionali
19-04-2012, 18:57
maşşallh güzel değerler denedik gördük :D kazasız belasız inşallh;)

YGZ96
19-04-2012, 19:13
bende birşey sormak istiyorum, stok olarak gti cupradan hızlı, peki fabia sıralama olarak bu araçların neresinde ?

Bazı testlerde fabia en hizlisi deniyor bazılarında Polo gti.
Bir kere Polo ile denedim, hep onde oluyorum. Kıstas mıdır bilemicem?

YGZ96
19-04-2012, 19:14
maşşallh güzel değerler denedik gördük :D kazasız belasız inşallh;)

Eyvallah herkese maşallah :)

YGZ96
19-04-2012, 19:18
Değerler normal olması gerektiği gibi fakat Tekerdeki gücü sağlıksız dyno oldugunu gösteriyor gibi sanki size önerim bi yük dynosuna çıkarın maslakta daha farklı değerler cıktıgını görüceksiniz...
Benim aracın 232.7 verip tekere 198 vermesi sizin tekerde 204 almanız şaşırtıcı Birde anlamadıgım nokta Torkunuz 245NM de limitli ise nasıl o gücü aldığınız benimki 310NM de sınırlı 198 tekerde aldım...
Edit istanbulda olsaydım sizle denemek isterdim aracınızı aşırı merak ettim :)

Valla kardesim hep diyorum maslaktaki dynolarada cikicam. Hepsiyle karşılaştırma yapicaZ tabi daha önce bı yerden gtec bulursam en sağlıklisi olacaktır.
Yanlış anlaşılma olmasın fakat cupra ile fabia cok farklı.
Eger sendeki specler benim araçta olsa vah vah :) methanol intercooler falan

997TT
19-04-2012, 19:30
Dyno dan once PBox ıle denesenız?
Eger yoksa olcebılırız degerlerını...

YGZ96
19-04-2012, 19:54
Dyno dan once PBox ıle denesenız?
Eger yoksa olcebılırız degerlerını...

pbox bekliyorum fakat gelmesi uzun sürecek sanırım biraz, müsait bi zamanda deneyebiliriz, çok güzel fikir edinmiş olurum.

kadir_
19-04-2012, 20:41
Gerek gidişi gerek sesi ile çok beğendiğim bir araç:) Bu gidişle sınıfında tek olacak gibi görünüyor :)

meh66
19-04-2012, 21:16
kardesim masallah aracin cok guzel gidiyo degerlerde bir yanlislik olsa bile cok cok az bir deger gozetilir cunku iyi gidiyo :)

YGZ96
19-04-2012, 21:24
kardesim masallah aracin cok guzel gidiyo degerlerde bir yanlislik olsa bile cok cok az bir deger gozetilir cunku iyi gidiyo :)

:rolleyes:;):heyoo::icon_tup::hahaha::Deli: Merci.

34tb9544
19-04-2012, 21:27
gıdısını bılıyorum arabanın 200 hp altı olamaz bence

kadir_
19-04-2012, 21:42
Biraz fanatiklik yapayım :D

dqx6AW-qjKk

997TT
19-04-2012, 21:44
Yarin aksam testte olucam,gelebilirsin. Bana tel nonu yazarsan ararim yarin...

arfy
19-04-2012, 23:18
araç güzel .. barbaros abide gerekeni yapmış .. maşallah demek kaldı ..

erh
19-04-2012, 23:24
Çok güzel sonuç! İyi günlerde kullanın..

zafa38
21-04-2012, 12:02
Valla kardesim hep diyorum maslaktaki dynolarada cikicam. Hepsiyle karşılaştırma yapicaZ tabi daha önce bı yerden gtec bulursam en sağlıklisi olacaktır.
Yanlış anlaşılma olmasın fakat cupra ile fabia cok farklı.
Eger sendeki specler benim araçta olsa vah vah :) methanol intercooler falan

Sende komple stage 2 yap meth tak ve bi Maslaktaki dynoya çık kardeşim Maşallah...
Yanlış anlaşılma yok tabiki:) Peki cupra ile VRS cok farklı demişsiniz nedir bu farklar VRS ile ayrıntılı karsılastırmadıgımdan soruyorum...

kurtbil
21-04-2012, 13:39
Valla yanlış anlamayın tebrik ederim tamam güzel gidiyor olabilir. Allah kaza bela vermesin de. Stock halinde tekere 152-155 hp arası aktaran bizim arabalarımızın hele de yüklenince kayıp daha fazla olacağı göz önüne alınırsa 204 hp hiç ama hiç sağlıklı bir ölçüm değilmiş gibi bir soru işareti bıraktı benim aklımda. Araçta yay veya coilover var mı? Acaba bu akis kafalarının açısını iyileştirip aktarmadaki kayıp oranını düşürüyor olabilir mi? Umarım bilgili bir arkadaş bizi aydınlatır. :)

Cem yay ya da coilover nasıl aktarmayı iyileştirir :) Ne debriyaj değişiyor ne volan değişiyor motordan tekere yapılan aktarımda değişme olmadan coilover ya da yay takman teker gücünde bir artış sağlamaz.

CeM öZeR
21-04-2012, 16:10
Cem yay ya da coilover nasıl aktarmayı iyileştirir :) Ne debriyaj değişiyor ne volan değişiyor motordan tekere yapılan aktarımda değişme olmadan coilover ya da yay takman teker gücünde bir artış sağlamaz.

Senle bu otomobil konusunda anlaşamayacağımızı anladım can. Bak orda akis kafalarının açısından bahsettim. Gerekli açıklamayı bilgili arkadaşlar yapar.

kurtbil
21-04-2012, 17:37
Senle bu otomobil konusunda anlaşamayacağımızı anladım can. Bak orda akis kafalarının açısından bahsettim. Gerekli açıklamayı bilgili arkadaşlar yapar.

Aks kafalarının açısını mafsallı lokma takımı gibi ele al o zaman cem.180 derecelik açı ile 130 derecelik açıda çevrilen mafsallının döndürdüğü civatanın turu değişiyor mu ? Değişmiyor.Arabayı basmakla teker gücünü arttırıyor olsaydı standart gücün üstüne çıkıldıkça artan motor ve teker gücü farkı için sürekli araba yere basılırdı.

CeM öZeR
21-04-2012, 18:26
Aks kafalarının açısını mafsallı lokma takımı gibi ele al o zaman cem.180 derecelik açı ile 130 derecelik açıda çevrilen mafsallının döndürdüğü civatanın turu değişiyor mu ? Değişmiyor.Arabayı basmakla teker gücünü arttırıyor olsaydı standart gücün üstüne çıkıldıkça artan motor ve teker gücü farkı için sürekli araba yere basılırdı.

Bak Can ben gücü arttırır demiyorum. Sen beni anlamıyorsun ki ? Bazı arabalarda yere bastıkca aktarma kötüleşir çünkü yük akislere biner. Acaba diyorum, diyorum ki araba gereğinden fazla yüksek bir araba ise ve basınca akislerin açıları iyileşirse bu aktarmadada iyileşme olabilir mi? diyorum. Olabilir de. Ama tabi bunu deneyip görmek lazım. Bilgili bir arkadaşın görüşünü almak istiyorum.

kurtbil
21-04-2012, 19:46
Kayıpları azaltmak demek teker gücünü arttırmak demektir cem.Ayrıca aks a yük bindirmenin örneği gidersin slick lastik takarsın araba yere daha fazla tutunur ve akslara güç biner.Aksların duruş açısı ile aktarımda var olan kayıpların azalması gibi bir durumu açıklıcak biri çıkar umarım.

Merak ettiğim bir şey ise yere basıldıkça aktarımı kötüleşen arabalar hangileri ?

CeM öZeR
22-04-2012, 00:58
Kayıpları azaltmak demek teker gücünü arttırmak demektir cem.Ayrıca aks a yük bindirmenin örneği gidersin slick lastik takarsın araba yere daha fazla tutunur ve akslara güç biner.Aksların duruş açısı ile aktarımda var olan kayıpların azalması gibi bir durumu açıklıcak biri çıkar umarım.

Merak ettiğim bir şey ise yere basıldıkça aktarımı kötüleşen arabalar hangileri ?

Örnek veriyim. 106 gti

997TT
22-04-2012, 06:49
Cooper-1 serisi-corsa da yapiyor.
Burada onemli olan marla degil,aksin acisi. Aksi ceviren diff e belli bir aciyla geliyor bu kol,bunu kaybettikce daha zor cevirdigi gibi zamanla bozuluyor hatta kiriliyor.
İndirmenin tahmini degil bilerek yapmak gerek. Zaten nekadar yere yakin okadar iyi yol tutus olmuyor.(goruntu icin yapilan ayri) Bunun icim bir cok seyin degismesi gerek ama yapan yok...

CLIORS
22-04-2012, 09:45
Kayıpları azaltmak demek teker gücünü arttırmak demektir cem.Ayrıca aks a yük bindirmenin örneği gidersin slick lastik takarsın araba yere daha fazla tutunur ve akslara güç biner.Aksların duruş açısı ile aktarımda var olan kayıpların azalması gibi bir durumu açıklıcak biri çıkar umarım.

Merak ettiğim bir şey ise yere basıldıkça aktarımı kötüleşen arabalar hangileri ?

Canın dedikleri aynen doğru, tek ekleme yapayım. Aracın yerden yüksekliği azaldıkça ve özellikle kafası yere alçaldıkca yüksek süratlere çıkma eğilimi artar. Aracın altına giren hava miktarının azalması ile ilgili mevzu.

efe_
22-04-2012, 14:35
Konusu açılmışken , orjinal amortisör kısacası orjinal yürürlü araçlarda neden 3.5 üzeri yay takılması tavsiye edilmiyor ?
Firmalar neden araç için 3.5 ve 5.0 hatta 6'lık yaylar üretiyor , bunlar satılırken orjinal amortisörlerle tavsiye olunmaz vb.. ibareler yer alıyormu ?

kurtbil
22-04-2012, 14:45
Canın dedikleri aynen doğru, tek ekleme yapayım. Aracın yerden yüksekliği azaldıkça ve özellikle kafası yere alçaldıkca yüksek süratlere çıkma eğilimi artar. Aracın altına giren hava miktarının azalması ile ilgili mevzu.

Sağol hocam :)

kurtbil
22-04-2012, 14:51
Konusu açılmışken , orjinal amortisör kısacası orjinal yürürlü araçlarda neden 3.5 üzeri yay takılması tavsiye edilmiyor ?
Firmalar neden araç için 3.5 ve 5.0 hatta 6'lık yaylar üretiyor , bunlar satılırken orjinal amortisörlerle tavsiye olunmaz vb.. ibareler yer alıyormu ?

O yayların zaten normal şartlarda uygun amortisörlerle kombin edilmesi gerekiyor.Üretici bu konuda eğer takmazsan orjinal amortisörüne zarar gelir sakın yapmayın gibi ibareler kullansa mal satamaz :)

997TT
22-04-2012, 16:45
Arabanin altina hava az girerse yuksek surate cikmasi degil,yol tutusu artar.
Ustten gelen ruzgarin yere basma kuvveti,arabayi kaldirmaya calisan alttaki ruzgara dahada baskin gelicetir.
Surtunme katsayisini dusururseniz tabiki hizlanma articaktir. Ancak bu demek degilki araci bastikca saglikli olucak. Arac ornegi vermek zor ancak on duzende gerekli degisiklik yapilmazsa yarari olmayacaktir. Ayrica yay takmak orjinal amortisorun stroke unu bozucak,problem acicaktir.
Yani bu tip modlar yapilirken iyi arastirmak gerek...

Rabbit33
23-04-2012, 19:23
Motor kulagı ve suspansiyonların da görevi çok büyük bence ,araçın hızlı kalkışlarda ki esneme esnasında,sonradan güçlendirilmiş araçlar için ciddi kayıplar oluyor örneğin 55-60 yanak bir lastik ve yazılımlı 190hp lik bir araç . ve sonrasında takılmıs 45 yanak lastik motor kulagı ve sert suspansiyonlar düşünün,çok fark ediyor diye düşünüyorum bizzat 160 yazılımlı tsı golfte denedim eskiden ısık yakıp sararken boğuşuyordu arac o aktarım kaybını stock halde hissediyordum . bu yaptıklarımdan sonra çok değişmişti,

CorsaMer
25-04-2012, 14:30
maşallah güzel veriler,kazasız belasız kullan aracını ;)

emrah arıcan
25-04-2012, 18:04
Araç bildigimiz tanıdıgımız araba. Sonuç gayet güzel..