PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Clio Rs 172 Rodaj sorunsalı..



35v7005
18-04-2012, 22:03
Herkeze merhabalar bildiğiniz üzere aracım yatak sardıktan sonra extra birşeyler katarak toplansın istemiştim nasipse önümüzdeki hafta marşa basıyoruz yanlız rodajda araca nasıl davranmam lazm,sorun yaşarmıyım, yaşarsam bunlar ne olur merak ediyorum bide rodaj ne kadar sürmeli ? ilgilenen herkeze şimdiden teşekkürler..

mehmetRS
19-04-2012, 15:13
mümkün oldugu kadar yüksek devir çevirmemeli ( birde mineral yağ kullanılmalı diye birşeyler duymuştum ama tam malumatım yok araştırabilirsiniz )
Rodaj esnasında rollingtir v.s. dir uzak durmalı, şehir içi sakin kullanım şeklinde kullanılmalı diye düşünüyorum. Yağ değişim süreci konusunda her usta farklı birşey söylediği için, yorum yapmak istemiyorum, cok cok iyi tecrübeli arkadaşlarımız yazarlar umarım fikirlerinide, sorunsuz atlatırsınız rodajı

35v7005
19-04-2012, 22:20
teşekkür ederim aktarımlarınız ve iyi dilekleriniz için..

Cliosportve
19-04-2012, 22:24
3000-4000 deviri geçmeden mineral yağ ile yaklaşık 2000km yol yapılmalı sonrasında tam sentetik yağ ile ufak ufak devri arttırarak tamamlanmalıdır

Schumi
20-04-2012, 00:32
Uzun yol yerine şehir içinde. Bol bol kontak kapatmalı. Isıtmalı soğutmalı. Vede 500'er km'de yağ ve yağ filtresi değiştirerek ve yağın inceleyerek sakin kullanarak mümkünse 3000-3500 e geçmeden. Ama o devirede zırt diye değil gazı yedire yedire çıkılarak yapılmalı. Orj yağ filtresi kullanın. Daha sonra tam sentetik yağa geçin.Ayrıca termostatı kontrol edin mümkünse yeni olsun. Bozuk termostat ile motor geç ısınır. Motor suyu sıcaklık sensörüde yeni olsa iyi olur. Motor ısınsa bile bu sefer beyin ısınmadı diye fazla benzin basabilir.

35v7005
20-04-2012, 09:50
3000-4000 deviri geçmeden mineral yağ ile yaklaşık 2000km yol yapılmalı sonrasında tam sentetik yağ ile ufak ufak devri arttırarak tamamlanmalıdır

Bu rodaj bitmeden ben kanser olur ölürüm ozaman Selçuk abi :) bilgiler için ayrıca teşekkürler schumi sanada..

JDM VTİ
20-04-2012, 09:54
trafiğin yoğun oldugu yerlere girin cıkın.
400-500km'de bir yağ değişin.
devir 3.500'e kadar cıkarın.
aracı 500km'ye kadar yüke bindirmeyin, bu km'den sonra yavaş yavaş yüke bindirmeye başlayın.
yağ ve su takibini yapın.

Osman Bahadır
20-04-2012, 10:23
Rodaj konusunda o kadar farklı görüşler var ki inan hakkında makale yazılsa yeridir.

Şunları okuyup kendi fikrini edinmende fayda var;

Break In Secrets--How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power (http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm)

New Engine Break-in Procedure (http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm)

http://en.wikipedia.org/wiki/Break-in_(mechanical_run-in)

How to "Break-In" Your Newly Rebuilt Engine (http://www.sacoriver.net/~red/breakin.html)

Proper Engine Break-In (http://www.avweb.com/news/maint/182895-1.html)

*** Engine Break-In *** (http://www.mattituck.com/articles/engbrkin.htm)

Bunların tamamı veya herhangi biri doğrudur demiyorum. Ama çok farklı görüşler olduğunu bil yeter. Rodaj prosedürüne kimisi yüksek yük - yüksek sıkıştırma ile başlar, düşürerek bitirir. Kimisi ise düşük yük ile başlar, sonrasında yüklenir... Her ikisinin de haklı yanları var. Hangisini seçeceğine sen karar vereceksin.

Tüm rodaj prosedürlerinde ortak vurgulanan kaçınman gereken yegane nokta rodaj süresince ısıtmadan gazlamamak ve yüksek hararetten kaçınmak olacaktır.