Orijinalini görmek için tıklayınız : rodaj hakkinda
Yakinda rodaj konusu olcak aklimdan ankara istanbul yapayim bitsin is diye dusunuyorum sonrada istanbuldan antalyaya donerim 1500 km yi 1 haftada doldurayim diyorum sizce ne yapmali 100 km rodaji mineral yag ile rodaj vs kafam karisti bu yuzden :) tessekurler simdiden
aractaki islemler
Krank ve blok disindaki butun parcalar degisti yag pompasi su pompasi vs a dan z ye hersey :)
By_HaNNibaLL
26-04-2012, 03:55
Yanliş biliyor olabilir sadece derste gördüklerim ve buradaki konulardan bildiğim kadar rodaj sırasinda motorun ara ara soğumasi ve yeniden marş yapilip yol yapmasi gerekiyor her türlü şartta çalişmasi gerekmez mi ?
1 kac gun antalyada takilp sehir ici 1 er saat dinlendirme ile sonra 500 km yi tamamlayip 3500 devirde 0 yag filtresi 0 yag koyup hatta yagi bosaltirken siyah bi kapta bosaltip can sikacak durum varmi yokmu gibi bakip bunu her yag bosaltimda yapmayi ankaraya gelip 2 gun kalip orda tekrar yag degisimi yapip istanbula gidip bolu daginda her 60 km de 1 saatlik molalarla takilip istanbulda son kez yag degistirp antalya yada izmire basa basa gitmeyi planliyorum tabi yine redline a sokmadan dinlendirerek ama ben 1 kac kez rodaj yaptim yeteri kadar tecrubem yoktur diye dusunuyorum
Parca detay:
Ust kapak polishli
Subaplar ppr dan
yay sapka brain crower
yatak acl race
Piston cp
Kol brain crower i beam
Yatak krank 0 standart olcude
Yag pompa su pompa 0
1.4 kalinlikta conta
Subap lastikleri supertech
Oem conta takimi 0 buji de 0 olcak vs vs motor la ilgili konuyu anlattim
Yag konusu dusundurdu ne almam dogru olur fabrika verisi 5 40 eski veri 10 40
Rodaj cok onemli kafam ondan karisik
Osman Bahadır
26-04-2012, 10:14
Rodaj önemli. Her önemli konuda olduğu gibi bu konuda da farklı görüşler mevcut.
Daha önce başka bir başlıkta da yazmıştım;
http://www.techturkey.com/forum/genel/118724-clio-rs-172-rodaj-sorunsali.html#post5796496
Rodaj konusunda o kadar farklı görüşler var ki inan hakkında makale yazılsa yeridir.
Şunları okuyup kendi fikrini edinmende fayda var;
Break In Secrets--How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power (http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm)
New Engine Break-in Procedure (http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm)
http://en.wikipedia.org/wiki/Break-in_(mechanical_run-in)
How to "Break-In" Your Newly Rebuilt Engine (http://www.sacoriver.net/~red/breakin.html)
Proper Engine Break-In (http://www.avweb.com/news/maint/182895-1.html)
*** Engine Break-In *** (http://www.mattituck.com/articles/engbrkin.htm)
Bunların tamamı veya herhangi biri doğrudur demiyorum. Ama çok farklı görüşler olduğunu bil yeter. Rodaj prosedürüne kimisi yüksek yük - yüksek sıkıştırma ile başlar, düşürerek bitirir. Kimisi ise düşük yük ile başlar, sonrasında yüklenir... Her ikisinin de haklı yanları var. Hangisini seçeceğine sen karar vereceksin.
Tüm rodaj prosedürlerinde ortak vurgulanan kaçınman gereken yegane nokta rodaj süresince ısıtmadan gazlamamak ve yüksek hararetten kaçınmak olacaktır.
civic@ef
26-04-2012, 11:03
Benim tavsiyem rodaj için uzun yola cıkma. herhangi bir sıkıntıda çileye dönüşebilir :)"
orhan_guney
26-04-2012, 11:07
bence en iyi rodaj kısa mesafeler bende 4 kere rodaj yaptım .hatta bırdefasında senin gıbı uzun yol yapım dedım rezil oldum .bence kısa mesafeler yapmalısın.
Benim tavsiyem rodaj için uzun yola cıkma. herhangi bir sıkıntıda çileye dönüşebilir :)"
O kismida var ama bakalim rodaj konusu kafa yoruyor hemde cok :)
Deagles48
26-04-2012, 12:15
Bu motorlar fabrikadan çıkmadan önce bir besleme ünitesine takılıp tüm potansiyellerine kadar test edilmiyormu zaten aynı zamanda araç tamamlandıktan sonrada her koşulda test ediliyor diye biliyorum rodaj işini bu kadar kafaya takmayın bence
mehmetRS
26-04-2012, 12:27
Bu motorlar fabrikadan çıkmadan önce bir besleme ünitesine takılıp tüm potansiyellerine kadar test edilmiyormu zaten aynı zamanda araç tamamlandıktan sonrada her koşulda test ediliyor diye biliyorum rodaj işini bu kadar kafaya takmayın bence
iyide motor tekrar yapılıp rektefiyeden felan sonra, fabrikanın o gün taktığı parcaları taktığımız ne *****:)
Fabrikaya ait bir blok bir krank var alayi degisik darton gomlek fln da cakili :)
Ustalardan haber bekliyorum nasil yapmaliyiz diye :) oteki konularrda hep catisma olmus
Sehir ici yap mineral yagdan sonrada 2 defa daha yag ve yag filtresini degistirebilirsin arabayi zorlama basinc kisik olsun kullaniminda vites dusurerek arabayi kompresyona bindir 1k kmye yaklasincada kademeli surus olarak motoru hareketlendir
bende rodajdayım civic si hemde sorunlu bir motor yaptığım 200 km 3500 dönerek gezdim sonra subab ayarını tekrar yaptırdım motoru ısıttıktan sonra redline 7500 civarı olan motorumu kademeli 6500 e kadar sıkarak 2000 bini tamamlayacam sonra devam :)
Sehir ici yap mineral yagdan sonrada 2 defa daha yag ve yag filtresini degistirebilirsin arabayi zorlama basinc kisik olsun kullaniminda vites dusurerek arabayi kompresyona bindir 1k kmye yaklasincada kademeli surus olarak motoru hareketlendir
Yag onerisi nedir peki mineral yag temini yada ne tip yag lazim
Deagles48
27-04-2012, 15:32
iyide motor tekrar yapılıp rektefiyeden felan sonra, fabrikanın o gün taktığı parcaları taktığımız ne *****:)
Ben fabrika çıkışlı araç rodajı için düşünmüştüm arkadaş 1500Km falan diyince aklıma direk o geldi motorun tekrar yapıldığını görmemişim:)
Sanırsam rodajı fazla tutmayacagım :D neyse bakalım 20-50 yag koycam ilk basmıcam sonra gerisi gelir :)
Gerek yok rodaja bas marsa devam :)
Krank disinda hersey degisik o yuzden gerek var1500 km yi 1 haftada yapariz ya :)
20-50 motorda uzun sure kalmasin ama 100-150 de degistirsen onu iyi olur
20-50 motorda uzun sure kalmasin ama 100-150 de degistirsen onu iyi olur
500 km basmadan kullanacam ama bakalım :)
Mustafa ustanın dedigi rodaj konusu soyle ki daha önceki sx ler hondalarda yapmış 500 km 20 50 sonra yag filtre vs degişimi ile devam :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.