Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant Büyütmenin Etkileri (VW Golf üzerinde test edilmiş)



saqwert
29-04-2012, 09:56
Arkadaşlar internette gezinirken Car & Driver dergisinde ilginç bir test buldum, jant büyütmenin etkilerini incelemek için Golf üzerinde 15 inçten 19 inçe 5 ayrı jant-lastik kombinasyonu test etmişler, sonuçlar aşağıda:

http://media.caranddriver.com/images/media/51/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested-chart-photo-341448-s-original.jpg




Alınan sonuçlar ilginç, buna göre:

- Daha büyük jant setleri tartışmasız daha ağır (15" = 18 kg, 19" = 24 kg)

- Dolayısıyla aracın kalkış ve hızlanma performansı düşüyor, 0-100 7,6'dan 7,9'a çıkıyor (Lastiklerin eylemsizlik momenti nedeniyle genel olarak hafif lastik-jant kombinasyonu makbuldür ve lastiklerden atılan her bir kilonun araç performansına en az dört kilo olarak yansıdığı söylenir, yani 19" jantlar arabaya neredeyse 100 kg fazladan koyuyor gibi düşünülebilir)

- Yol tutuş 1-2 inç artmalarda iyileşiyor ancak fazlAsında işler terse dönüyor (G 0,83 ten 0,89'a çıkıyor, sonra düşüyor)

- Yakıt ekonomisi bir miktar bozuluyor (10 lt/100 km -> 11 lt) (lastik çapı neredeyse artmamasına rağmen!)

- Subjektif olarak en iyi hissi 17 ve 18 inç jantların verdiği söyleniyor

- Yol gürültüsü olarak desibelmetre göstermese de frekans ve konfor bakımından 15 ve 16'nın en iyi olduğu söyleniyor

- Sanılanın aksine çelik jant alaşıma göre ağır değil

- Konfor olarak elbette en küçük jant en konforlu

Kısacası buradan çıkarılacak dersler:

- Jant büyütürken en fazla 1 ya da 2 inç büyütmeli ve basit bir kural olarak her inç büyümesi için genişleyen tabanlı lastikte yanak profili 10 azaltılmalı, taban aynı kalıyorsa yanak 5 azaltılmalı

- Taban alanı fazla büyütülmemeli, en fazla bir üst grup seçilirse iyi olur (195 -> 205 gibi)

- Hız ve yük endeksi gibi 'servis tanımı' parametrelerine dokunmamak, ille değiştirme gerekiyorsa büyütmek önemli (91 yerine 93, V yerine W ya da Y gibi) ancak bu durumda lastik ömrü azalabilir

- Jant ve lastik hafifliği ile sağlamlığına dikkat edilmeli

(Alıntıdır)

emre_
29-04-2012, 10:09
Gayet faydali bi test olmus takilan jantin agirligi herseyde 1. Derece etken

BAŞAR
29-04-2012, 10:15
faydalı bir konu olmuş teşekkür ederiz.

saqwert
29-04-2012, 10:16
orjinalinden 6kg ağır olan jantların neredeyse 100kg etki ettirdiği söylenmiş bu çok büyük bir rakam.Araçtan 50kg atılmak için bile neler neler yapılıyor.Koltuk sökmek,klima sökmek vs.

D16inside
29-04-2012, 10:17
paylaşım için teşkler.

SerhatA.
29-04-2012, 10:48
Paylaşım için teşekkürler.

Makinist
29-04-2012, 10:49
3 tane puntomuz oldu. İçlerinden starjet olanı 95hp olması sebebiyle almıştık ancak jantları büyük lastikleride genişti. Yakıtı çok fazlaydı ve sanki city modu çalışmıyor gibiydi. Dreksiyon inanılmaz ağırdı. Sonra lastikleri orjinale çevirip deneme yaptık. Çok farketti. Paylaşım için teşekkürler.

sweatcaptain
29-04-2012, 10:51
Faydali bir bilgi oldu tesekkurler

DejaVu
29-04-2012, 10:54
faydali teknik bilgiler ama büyük jant candır :D

civic@ef
29-04-2012, 10:56
güzel paylaşım teşekkürler

Görkem
29-04-2012, 11:03
güzel paylaşım teşekkürler ,,,sölenenleri tecrübe ettim doğru ve açıklayıcı bi analiz olmuş ;) ...

Chn53
29-04-2012, 11:13
Bi kismi zaten bilindik seyler , bilmediklerimizide ogrendik. Tesekkurler.

Dodoo
29-04-2012, 12:22
Paylaşım için teşekkürler.

bora1311
29-04-2012, 13:00
bilgilendirme icin tesekkurler...

MR.TurboALİ
29-04-2012, 13:06
paylaşım için teşekkürler 15'den 18'e geçsemmi acaba diye düşünüyorum ne zamandır ? bi german style girsemmi acaba :D