PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şahin Karbüratör Max Performans



VteC_MaNiaC
02-05-2012, 13:46
Evet proje amaçlı bir şahin aldım. Amaç ufak tefek eğlencelik bişeyler yapabilmek.

Sorum şudurki karbüratörlü bu araca neler yapılabilir, al tak şeklinde. Ufak bütçeyle en eğlenceli hale nasıl gelir bu motor ?

PPR engineering
02-05-2012, 14:01
bence turbo yap 0.5 0.6 yeterli olur 289 derece egzantirikleri mevcut yerli firmalar var üreten onla daha zevkli hale gelicektir turbon. Valf yayları bir hayli yumuşak onun içinde sierra 8 valfin yaylarını alıp takabilirsin zevk alıcak kadar güç üretecektir bu şekilde..

mechanic
02-05-2012, 14:04
krank piston kol felan değişiyor mu turbo yapınca?
+ olarak ufak bir turbo takılabilir galiba bildiğiniz hangi arabanın turbosu var?
benim de aklımda bu sorular vardı.

atmosferik olarak karbürator sayısını arttır mesela 4 tane tak, manifold da çok önemli. diff kilitleyecek misin?

mechanic
02-05-2012, 14:06
adanada bir süredir şahin le baya yarış kazanan bir abimiz var ona sorabilirsin (anlatırsa tabi:D)
egzoscu çako derler, serkan adı.
face linki de burda (https://www.facebook.com/profile.php?id=100000337355513)

By_HaNNibaLL
02-05-2012, 14:06
bence turbo yap 0.5 0.6 yeterli olur 289 derece egzantirikleri mevcut yerli firmalar var üreten onla daha zevkli hale gelicektir turbon. Valf yayları bir hayli yumuşak onun içinde sierra 8 valfin yaylarını alıp takabilirsin zevk alıcak kadar güç üretecektir bu şekilde..

Hazir konusu acilmişken şahin e portpolish işe yarar mi ?

Yararsa ne derece artiş sağlar

131mirafiori
02-05-2012, 14:12
Hazir konusu acilmişken şahin e portpolish işe yarar mi ?

Yararsa ne derece artiş sağlar


Panpa yarıyor be ama yapan kişi çok önemli ayrıca sadece portla bitmiyor bilirsin emmeye gelen benzin ve hava karışımı için de çok sağlam bir karbüratör ustası gerekli ;)

1998corsa
02-05-2012, 14:22
turbo olarak genelde kk16 fındık dıye tabır edılen turbo takılıyo...

karburator yerıne 4 nokta enjektore gecıp turbo ya gecmenız sızın ıcın daha yararlı olucaktır...

DENON
02-05-2012, 14:27
herzaman derim şahine 2.6 granada karbüratör +egzantrık+agrasif bir port polish + 4-2-1 +48 düz boru tadından yenmez hale gelir , turbo işi macera olur , haa turbo yapmaya karar verılırse bursada sagır orhandan başkasını tanımam şahin turbolayacak :D

VteC_MaNiaC
02-05-2012, 14:30
4 nokta enjeksiyona geçince zaten baya bi uğraşmış oluruz heralde :) bidfe 4 nokta enjeksoynluda hangi kapak uyar yani hangi arabadan almak lazım ?

@mechanic difransiyeli kaynatabilirim sıkıntı olmaz. ama kendinden belli bir oranda kilit çıkan versyonu varsa oda uyar :)

ama aklıma takılan ae86lardaki karbüratörlü motor bile baya keyif verirken şahinide o hale getirmek çok zor olmamalı

VteC_MaNiaC
02-05-2012, 14:31
krank piston kol felan değişiyor mu turbo yapınca?
+ olarak ufak bir turbo takılabilir galiba bildiğiniz hangi arabanın turbosu var?
benim de aklımda bu sorular vardı.

atmosferik olarak karbürator sayısını arttır mesela 4 tane tak, manifold da çok önemli. diff kilitleyecek misin?


herzaman derim şahine 2.6 granada karbüratör +egzantrık+agrasif bir port polish + 4-2-1 +48 düz boru tadından yenmez hale gelir , turbo işi macera olur , haa turbo yapmaya karar verılırse bursada sagır orhandan başkasını tanımam şahin turbolayacak :D


işte bu setup lazım bana :) ama 2.6 karbüratörden sonra ayar yapıcak sağlam ve bilgili bir usta lazım :)

DENON
02-05-2012, 14:32
işte bu setup lazım bana :) ama 2.6 karbüratörden sonra ayar yapıcak sağlam ve bilgili bir usta lazım :)bursaya bekleriz o zaman :icon_tup:

VteC_MaNiaC
02-05-2012, 14:34
bursaya gelirizde şahinle biraz eziyetli olur :) aslında römörke atıp gelmek lazım :)

DENON
02-05-2012, 14:38
görende hiç şahinle uzun yol yapmadınız sanır haa , araba kullanmayı mercedes te öörendiniz değilmi?? ahahha :D yav istanbul bursa arası ne kadar yer şahin bile gelir :D

Germanian
02-05-2012, 14:40
takipteyim ufak tefek eklemelerle neler yapılabilir ?

VteC_MaNiaC
02-05-2012, 14:41
yok şahinle bursa yapmışlığımız çok ondan biliom eziyetli olur die :D insan rahata güzele kolay alışıo :)

mechanic
02-05-2012, 14:48
turbo yapmayacaz anlaşılan , peki 4 tane karbüratör takılabiliyor mu? amerikanlarda karbüratör sayısını arttırıyorlardı.
4 tane olmasa bile 2 tane takılabilir ayar olarak nasıl ayarlar yapılıyor? gaza geldim valla:D

By_HaNNibaLL
02-05-2012, 14:57
Mpi motor tipolarin kapaklari uyuyor diye biliyor hatta uygulanan bicok doğan şahin var

DENON
02-05-2012, 15:03
bu arada şahin kaç model , 1.4 şahinlerin kapagını 1.6 ya takınca sıkıştırma artıyor dip not olarak ekleyeyım

By_HaNNibaLL
02-05-2012, 15:07
bu arada şahin kaç model , 1.4 şahinlerin kapagını 1.6 ya takınca sıkıştırma artıyor dip not olarak ekleyeyım

Abi N/A and BOOST ayri ayri setup yazabilirmisin örnek olarak N/A şu piston şu conta şu ekzantirik gibi

DENON
02-05-2012, 15:11
Abi N/A and BOOST ayri ayri setup yazabilirmisin örnek olarak N/A şu piston şu conta şu ekzantirik gibin/a ise 1.4 kapak takılacaksa pistona falan gerek yok amma custom bır emme yapılırsa süper olur hatta bır arkadaşıma yapacaktım granada karbüratör falan ayarlamıştık araba satıldı

turboda ise oem pistonlara tornada derinlik ver gitsin :D 2jz değil sonuçta cok detaya gırmeye gerek yok , motor kırsan hurdalıktan 100 tl ye blok alırsın :D

By_HaNNibaLL
02-05-2012, 15:14
n/a ise 1.4 kapak takılacaksa pistona falan gerek yok amma custom bır emme yapılırsa süper olur hatta bır arkadaşıma yapacaktım granada karbüratör falan ayarlamıştık araba satıldı

turboda ise oem pistonlara tornada derinlik ver gitsin :D 2jz değil sonuçta cok detaya gırmeye gerek yok , motor kırsan hurdalıktan 100 tl ye blok alırsın :D

Puntoyu yarin vericem yaz sonuna kadar araba alamam bi şahin alayim 5 6 liraya onu yükleyesim geldi konuyu görünce custom bi emme hediye edermisin ben karbüratör bulurum :D

DENON
02-05-2012, 15:14
bende hediye yok , hiç etmedim etmemde :D

131mirafiori
02-05-2012, 15:21
frenleri unutmayın ama :)

DENON
02-05-2012, 15:21
124 ün arka kısmı uydurcan aslında frenler için 4 disk fren :D

0M42
02-05-2012, 15:22
turbo olarak genelde kk16 fındık dıye tabır edılen turbo takılıyo...

karburator yerıne 4 nokta enjektore gecıp turbo ya gecmenız sızın ıcın daha yararlı olucaktır...

En mantıklısı bu olmuş.Enjektöre geç başın ağırmasın karburatörlü motorda turbo çok sağlıklı olmuyor.Zaten avansı nasıl ayarlayacaksın ? En başta bunu çözmen gerekiyor.

Ayrıca piyasada 2.6 granada karburatörüdür gidiyor 2.6 larda weber 32/36 DGAV vardır bu karburatör tofaşın karburatöründen daha büyük kapasitelidir ama sana daha iyi bir seçenek sunayım 2.8 granadalarda kullanılan Weber 38/38 DGES modelini bulabiliyorsan bunu kullan.Ve iyi bir karburatör ustası bul.

http://www.jameng.com/products/images/38.jpg

Her ikisininde flanş yapıları birebir aynıdır eski tip tofaş manifolduna sorunsuz uyar.

0M42
02-05-2012, 15:23
frenleri unutmayın ama :)

Bence fren sistemine el atmaya gerek yok.Nasıl olsa hedeflenen güç 300 - 400 hp değil.

131mirafiori
02-05-2012, 15:30
Bence fren sistemine el atmaya gerek yok.Nasıl olsa hedeflenen güç 300 - 400 hp değil.

Eğlenceleri yarım kalmasın diye yazdım ben :) 150 hp üstü bir şey istiyorsa mecbur bunuda belirtelim arkadaşa :)

DENON
02-05-2012, 15:30
karbüratörlü aracta turbo nasıl olura bır örnek yalan olmasın 2.5 bar a kadar basıldıgı söylenmişti (aracı yapan bursa racıng service orhan usta)

https://www.facebook.com/photo.php?v=10150239466260270&set=t.556165269&type=3&theater

VteC_MaNiaC
02-05-2012, 15:31
bu arada şahin kaç model , 1.4 şahinlerin kapagını 1.6 ya takınca sıkıştırma artıyor dip not olarak ekleyeyım

şahin 93 model :) 1.4 kapak alıp portlayıp bi egzantirip bide granada 2.8 karbüratör mü koyuyoruz şimdi ?

DENON
02-05-2012, 15:33
emme manıfoldunun runnerler cok dar o sebeple custom emme şart o işte

131mirafiori
02-05-2012, 15:35
şahin 93 model :) 1.4 kapak alıp portlayıp bi egzantirip bide granada 2.8 karbüratör mü koyuyoruz şimdi ?


Senin motor büyük ihtimal sohc. Dohc motor olsa bunu yapabilirsin ama sohc ta imkansız :)

By_HaNNibaLL
02-05-2012, 15:35
şahin 93 model :) 1.4 kapak alıp portlayıp bi egzantirip bide granada 2.8 karbüratör mü koyuyoruz şimdi ?

Enjeksiyona geçişi araştir bence cok daha mantikli

DENON
02-05-2012, 15:36
imkansız diye bişey yoktur koray sadece zaman alır :D

131mirafiori
02-05-2012, 15:39
imkansız diye bişey yoktur koray sadece zaman alır :D

Teşekkür butonunun yanına alkış koysalardı yapışırcaktım 10-15 tane :D

mechanic
02-05-2012, 16:03
enjektör işine girilince beyin de değişmiyecek mi?
ben masrafı çok olmayan işler üzerine kafa yoruyoruz diye düşündüm.
2 karbüratör takılamıyor mu çok mu zordur veya extra parçalar mı lazım?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/1961_Ferrari_250_TR_61_Spyder_Fantuzzi_engine.jpg/800px-1961_Ferrari_250_TR_61_Spyder_Fantuzzi_engine.jpg

karbüratör nasıl çalışıyor
9BYm0HnLGRU

brsmustang
02-05-2012, 16:41
takipteyim

mechanic
02-05-2012, 16:59
takipteyim

valla ben de :D
yaparım da yani eğlencelik birşey arıyorum ben de..

maliyet çıkarmak lazım.
egzantrik
1.4 kapağı
manifold
custom emme
qtp egzos
her silindire 1 karbüratör takmayı düşünüyorum ama

0M42
02-05-2012, 17:00
Karburatör silindirlerin oluşturduğu vakum ile çalışır videodaki tüm işlemleride bu sayede gerçekleştirir.Turbo zaten başlı başına karburatörün çalışma mantığına ters bir durum oluşturur bu yüzden doğru dürüst ayar tutmaz verim alınmaz.Zaten bu yüzden orjinalden karburatörlü turbo araçların karburatör yapıları standart karburatörlere göre çok daha farklıdır.

Daha büyük yada çok boğazlı karburatörler takılabilir tabiki uygun bir manifold ile ancak tek boğaz karburatörü bile doğru düzgün ayarlayabilen usta sayısı oldukça az iken 4 boğaz karburatöre uygun memeleri - jetleri hesaplayıp ayarını yapabilecek ustayı bulmak sorun olabilir.

0M42
02-05-2012, 17:01
valla ben de :D
yaparım da yani eğlencelik birşey arıyorum ben de..

maliyet çıkarmak lazım.
egzantrik
manifold
qtp egzos
her silindire 1 karbüratör takmayı düşünüyorum ama

Racing motor karburatörleri kullanılabilir ama işten doğru dürüst anlayan birisi şart yoksa çok kötü can sıkar bu iş.

rapstar
02-05-2012, 17:03
Giresun'da olan arkadaşlar görürse söylerler sanırım çift egzantrkli sanırım 150 hp ye yakın olan bi motor var tempra yada tipodan çıkan onu swap yapan kırmızı bi şahin vardı sanırım öyle bişeyler de yapılabilir mi diye fikir vermek istedim.

VteC_MaNiaC
02-05-2012, 19:48
valla bende onu düşündüm ama 2.0 tipo turbo motoru uğraştırır..

maksimum maliyet 1000 lira civarında olacak alınacak maks güçte 100 beygir olsa sokaklardan çıkarken yanlarız heralde :)

VteC_MaNiaC
02-05-2012, 19:49
Senin motor büyük ihtimal sohc. Dohc motor olsa bunu yapabilirsin ama sohc ta imkansız :)

abi bi fotosunu paylaşırım yarın motorun :) bi fikir verirsin ne çıkar ne çıkmaz diye :)



valla ben de :D
yaparım da yani eğlencelik birşey arıyorum ben de..

maliyet çıkarmak lazım.
egzantrik
1.4 kapağı
manifold
custom emme
qtp egzos
her silindire 1 karbüratör takmayı düşünüyorum ama

bu setup iyidir :)

DetailEF
02-05-2012, 21:30
bu setup iyidir :)

km'de 1.30 tl yakmanın kesin formülü :D İstediğiniz karbüratörü koyun o küçücük portlardan geçecek havanın yakıtın miktarı belli kapağa yönelin önce :)

d16y4
02-05-2012, 22:44
sadece pistonları değiştirip .5 .6 basınç açıp lpg ile inanılmaz keyif veriyor hem yakıt düşüyor hem araç hızlanıyor iyi bir ustanın montajıyla :) standartta sadece headers varken 25 kuruş yakan şahin turboyu takınca 25 kuruşa düştü :)

edit: benzini denemeyin içiyor

d16y4
02-05-2012, 22:47
bence turbo yap 0.5 0.6 yeterli olur 289 derece egzantirikleri mevcut yerli firmalar var üreten onla daha zevkli hale gelicektir turbon. Valf yayları bir hayli yumuşak onun içinde sierra 8 valfin yaylarını alıp takabilirsin zevk alıcak kadar güç üretecektir bu şekilde..

kaan abi yapmışlıgın varmıdır bilmiyorum ama dillerde dolanan bir efsane var magirus motorların subap yaylarını takıyolarmış hep aklımda olabilirmi böyle birşey olsa çokmu sert kalır ? tşk

VteC_MaNiaC
03-05-2012, 07:00
yalnız şu anda çıtırdan bir turboya kayış var bende :) özellikle yakıtla ilgili yorumları alınca ... bu arada araca hiç LPG takılmamış... şimdi 4 nokta enjeksiyona geçtikten sonra sıralı lpg takılması gerekir ... yada karadüzen devam mi edilmeli ?

mechanic
03-05-2012, 07:14
ohooo hocam turbo dedin enjektör dedin sıralı lpg dedin.

bu arada bu egzantrikin adı sanı nedir kaç paradır bir de bu kapak 1,4 kapağı kaç paradır?

VteC_MaNiaC
03-05-2012, 08:26
4 noktadan enjeksiyonlu üst kapak swaplayıp üzerine turbo takıp LPG ile kombine edicez :):D

K0213
03-05-2012, 08:48
turbo en mantiklisi, bende mirafiori m icin arastirmalar yapiyrm devamli, gerci ben ruhsat problemim olmadigi icin (hacim yukseltme konusunda) 2.0 turbo fiat grubu swaplamayi en mantiklisi olarak goruyrm!

senin icin en guzeli, 150TLYe Granada 2.4 solex karb. bulabilirsin manifola direk takacbiliyorsun, komple eksozle birlikte herturlu 1.6 sahini dagani gecer 2.viteste diledigince drift yaparsin. ama hepsi bu olur ben bu islemi 2.0tc de hep yaparim guzel sonic alirim!

turbo konusunda da swap yapmazsan, ne yaparsan yap emsalleri olan bi proje olur! en guzeli gereksiz para harcamamak : ))

K0213
03-05-2012, 09:05
bide 800euro gibi fiyatlara 40lik yatik cift weber bulabilirsin! o zmn tadindan yenmez hem emis sesi hem beklenmedik performance , ekstra olarak mirafiori sanzumanlarida oldukca makul fiyatlara bulunabiliyr 1 ve 2. vites oranlari kisa oldugu icin ve baski ve balatani buyutebileceginden daha seri bi hale getirebilirsin aktarmani hatta zordur ama 82 dogan difransiyeli bulablrsen saftin aktarimda kaybettirdigi gucude kompase edersin buyuk oranda!

PPR engineering
03-05-2012, 11:49
Maliyet eğerki sıkıntı değilse twin weber 40 veya dellerto 40.kapak ported.over size valf 289 11.8 lift civarı bir egzantirik 11.5 minimum sıkıştırma ile ciddi güçlü bir araba cıkar ortaya ateşlemeyide unutmamak lazım kesinlikle.kapak ve over size sübap konusunda yardımcı olurum sorun değil.ama ben sizin yerinizde olsam süperchager yapardım eğerki driftte kullanıcaksanız..

VteC_MaNiaC
03-05-2012, 11:54
süper fikirler çıkıyor ortaya :) optimum maliyetle maksimum performans amaç .. Drift derken Academy e katılacak kadar profesyonel olmayacak sadece akşamları dışarı çıktığımda göbek dönmek, 1-2 sideways yapmak amaçlı bi proje

PPR engineering
03-05-2012, 12:03
süper fikirler çıkıyor ortaya :) optimum maliyetle maksimum performans amaç .. Drift derken Academy e katılacak kadar profesyonel olmayacak sadece akşamları dışarı çıktığımda göbek dönmek, 1-2 sideways yapmak amaçlı bi proje

O zaman şöle yaklaşıyım konuya optimum maliyet ise karburatörünü modlayıp orta seviye bir egzantirik koyup devem edebilirsin ama kesinlikle sübap yaylarını değiştirmeni öneriyorum.

hiç para harcamıyım turbo yapıyım 150 hp civarı bana yeter diyorsan after carb turbo uyguluyabilirsin sadece turbo alıyosun gerisi custom iş ne pompa ne carb. mod. hiç bir şey gerektirmiyor:)

salih_560
03-05-2012, 12:07
şimdi konu ile alakalı değil ama birde maliyetleri yazsak mesala kafamızda yer etse nasıl olur :D

VteC_MaNiaC
03-05-2012, 12:07
After carb turbo sistemi nasıl çalışıyor? teknik dizilimi nasıldır acaba ?

mechanic
03-05-2012, 12:49
After carb turbo sistemi nasıl çalışıyor? teknik dizilimi nasıldır acaba ?

karbüratördeki karışımı pistonun vakumu çektiği için, karbüratörden sonra takılması gerkiyor karb. düzgün çalışması için.

after carb dediğiniz sistemde çalışan seri üretim motor var mı bildiğiniz=?

alex
03-05-2012, 13:02
bitane fiat coupe motor swaplı şahin vardı kırmızı o ne oldu acaba yaw öle bısy yapıla bilinir

K0213
03-05-2012, 13:57
arkadaşlar oem şahin pistonu için 150hp gücler biraz fazla, sorun çıkartması muhtemeldir! etrafımızda yapılan araçlara istinaden soyluyorum!!
ztn motorun içibe girilkecekse basşı başına masraf olacak!

sen biraz araştır. oranları ve fiyatları konusunda bilgi edin.

benim setup ım :D
*solex 2,4 (granada karburatoru) 100-150tl
*mirafiori sanzumanı 200-350tl
*82 doğan difransiyeli (oranlarını bildirmeye çalışacağım ama dier bütün tofaş difransiyellerinden daha ii!!) 50-250 bulabilirseniz
*4-1 headers 65tl
*51mm düz boru (üst devirleri daha ölü olduğu için biraz kalın olsun) bedava :D
*ateşlemeyide biraz güçlendirmek lazım! 100 liraya 220wolta ulaşır :D
işçilik bana bedava size kaça çıkar bilmiyorum ;)

VteC_MaNiaC
03-05-2012, 14:25
bu son liste güzelmiş yakıt inanılmaz derecede yükselir mi _?

DENON
03-05-2012, 14:31
bu son liste güzelmiş yakıt inanılmaz derecede yükselir mi _?
aslan besleyen yemini düşünmez :D

0M42
03-05-2012, 14:31
Weber varken solex e bulaşmak anlamsız.

K0213
03-05-2012, 14:47
Weber varken solex e bulaşmak anlamsız.

solex ayar tutmayan bi karbüratör olarak bilinir ama 2,4 litre bi motora göre ayarı şaşırabilen bi durum bu.
1,6 litrede ağırlıklı aktarmayla oynayarak güc kazanmaya çalıştığımızda stabil çalışabilmektedir.
ben 2,0tc de kullanıdım ve yeni toplamaya başlayacağım mirafiori coupe m de de aynı karbüratörü kullanacağım en başta, keyifli oluyo.
ztn solex in sesindn oem tofaş karbüratöründen daha ii bi performans vereceğini anlayabilirsiniz!

onur_guler88
03-05-2012, 15:14
1.8 t motorlarının tofaşlara swap için ideal olduğunu duydum ufak tefeklede 200 hp lere çıkabilecek makine olduğundan zevkli olacağını düşünüyorum ancak maliyeti tahminimce 5000 tl yi bulur o ayrı :D tabi maddiyatla oluyor herşey

VteC_MaNiaC
03-05-2012, 15:36
aslan besleyen yemini düşünmez :D

aslana yem olmayalım sonra die sordum zaten :D

mechanic
03-05-2012, 15:44
arkadaşlar oem şahin pistonu için 150hp gücler biraz fazla, sorun çıkartması muhtemeldir! etrafımızda yapılan araçlara istinaden soyluyorum!!
ztn motorun içibe girilkecekse basşı başına masraf olacak!

sen biraz araştır. oranları ve fiyatları konusunda bilgi edin.

benim setup ım :D
*solex 2,4 (granada karburatoru) 100-150tl
*mirafiori sanzumanı 200-350tl
*82 doğan difransiyeli (oranlarını bildirmeye çalışacağım ama dier bütün tofaş difransiyellerinden daha ii!!) 50-250 bulabilirseniz
*4-1 headers 65tl
*51mm düz boru (üst devirleri daha ölü olduğu için biraz kalın olsun) bedava :D
*ateşlemeyide biraz güçlendirmek lazım! 100 liraya 220wolta ulaşır :D
işçilik bana bedava size kaça çıkar bilmiyorum ;)

drfit setup mı :D
yoksa hız da görür mü bu setup?

egzantrik ve yayları kullanmayalım mı?

Thexerox
03-05-2012, 15:57
Peki bu setupları doğana aynı şekil uyguluyabilirmiyiz. hazır elde duan varken bu eğlence fırsatını kaçırmayalım :D

0M42
03-05-2012, 15:59
solex ayar tutmayan bi karbüratör olarak bilinir ama 2,4 litre bi motora göre ayarı şaşırabilen bi durum bu.
1,6 litrede ağırlıklı aktarmayla oynayarak güc kazanmaya çalıştığımızda stabil çalışabilmektedir.
ben 2,0tc de kullanıdım ve yeni toplamaya başlayacağım mirafiori coupe m de de aynı karbüratörü kullanacağım en başta, keyifli oluyo.
ztn solex in sesindn oem tofaş karbüratöründen daha ii bi performans vereceğini anlayabilirsiniz!

Granadanın 2.4 ü yok zaten farklı bir motormu var granada da ? Weber ile Solex i Megasquirt ile Haltech gibi düşünün.Ayrıca bu dediğiniz solex in modeli nedir ? Sesin karburatör markası ile bir alakası yoktur zaten tek boğaz olur çift boğaz olur önemli olan boğaz çapıdır boğaz çapı genişledikçe sesin tonu şiddeti değişir&artar.Yani solexte ses daha iyi demek doğru olmaz.

K0213
03-05-2012, 20:48
drfit setup mı :D
yoksa hız da görür mü bu setup?

egzantrik ve yayları kullanmayalım mı?

atmosphereic tofasi bosa masraf bence.


Granadanın 2.4 ü yok zaten farklı bir motormu var granada da ? Weber ile Solex i Megasquirt ile Haltech gibi düşünün.Ayrıca bu dediğiniz solex in modeli nedir ? Sesin karburatör markası ile bir alakası yoktur zaten tek boğaz olur çift boğaz olur önemli olan boğaz çapıdır boğaz çapı genişledikçe sesin tonu şiddeti değişir&artar.Yani solexte ses daha iyi demek doğru olmaz.

uzun cvp vermem lazim ama dot kdr tel ekraninda hizli yazamiyrm, tezkerdden sonra insallah detaya girerim :)
kisaca fordcu degilim, 2.4 die hatirliyrm ve o solex ne karb. ise kullandim, memnun kaldim paylastim sadece..

atarsa 13!

BRKYLMZ
03-05-2012, 22:03
Bende takipteyim, birde bir şey merak ediyorum 1300lerle 1600lerin blok aynı mı? ayni ise ne değişmesi lazım?
Bu ara birşeyler yapsam mı yapmasam mı kararsızım bu konu çok gaza getirici oldu :D

VteC_MaNiaC
03-05-2012, 22:35
atarsa 13!



bitmiş bişey kalmamış hayırlı teskereler :) gelde beraber girelim benim şahine :D

K0213
04-05-2012, 05:39
benimde dondugumde girismem gereken 78 mirafiori coupem var, elimden geleni yaparim.

aslinda ozetlmte calistgim, tofas grubunun en gelismis performance modeli TR de 8valf mirafiorilrrdir, sanada en ucuza aracini mirafiori emsali bir hale getrmni onerdim, "bence" daha ii bi karb. eklddim ve kilitli difransiyel bulunmsz die 82 dogan difrsnsiydli dedim.

doch kapagida uydurablrsin istersen ama bulunmuyor ve cok pahalli bu nedenle onu hic eklemddim ve bilginize soch kapakla 74 HP(hatirldgim) uretirken, doch kapakla 100hp uretmektedir ayni blok. (bkz. 1.6TC mirafiori'S)

Sierra Rs
04-05-2012, 07:51
Ford 3000cc essex ingiliz v-motor karbüratörü kullanabilirsiniz onunda emme baglantıları birebir aynı..

mechanic
04-05-2012, 08:46
doch kapak tüm 1.6 karbüratörlü şahinlere-doğanlara oluyor mu?
bu kapağı sanayide söylesek anlarlar mı yoksa başka bir adı var mı?

K0213
04-05-2012, 10:06
kapgi bulursinuz ama taslama kurtarirmi bilmem, askere gelmeden once bos kapagi 800 liraya aldim, elimizdeki parcalarla doldurup taktik.

ayrica alttan egzantrikli bi motoru uste cevirecegiz ve tofaslarda benzin pompasini egzantrik mili ustundeki bi valf harekete gecirir. alttaki egzantrigi cikartinca pompa mili bulmak lazim iste bu biraz zor! dis pompayla halledilebolir ama yine maliyet arttiracaktir!

ayrica doch a cevirirken daha bir kac islem daha gerekiyor yani o masrafa karsin alinan guc tatminkar degil!

mechanic
04-05-2012, 10:17
hehe burda 2000-3000e yarışıyorlar şahinciler 2 yarış kazansam kurtarır :D

VteC_MaNiaC
04-05-2012, 12:04
hehe burda 2000-3000e yarışıyorlar şahinciler 2 yarış kazansam kurtarır :D

ahahah çok iyiymiş bizde geliriz yarışa :)

Zorbey
04-05-2012, 21:50
Bu konuya Çağrı el atarsa net cevap verebilir.Profesör'ü oldu Tofaş'ların.
Biz Lpg'de 40 kuruş yakıyorduk.Benzinde 75-80 kuruş civarı yakıyordu.Turbo&Lpg power iyidir güzeldir :D

CGR328
05-05-2012, 01:46
konuyu yeni gördüm aslında benim yazıları bir araya toplasak güzel şeyler çıkabilir ortaya ama burdan ufak tefek bildiklerim aktarıyım

eski motoru ele alırsak ;
eski motorun önü kapalıdır atmosferikde alabileceğiniz şeyler sınırlı çünkü modifiye parçası yok hep custom yapıyoruz konya malı egzantrik var ama ben tavsiye etmiyorum tam olarak lifti lobu derecesi ne bilmiyorum hiçde kullanmadım tabiki ufak tefek şeylerle güzel gıdıklamalar oluyo headers , 51 lik düz boru , 1300 kapak , lpg iptali büyük karburator memesi ve güzel bi avans ayarı orjınal bujileri ile güzel sonuçlar çıkıyo haaa dersenizki granada karburatoru yada başka bişeyin parçasları ile tofaş canlanıyo felan filan ama ayar tutturmak meseledir lpg iptal dedim nie iptal ? bi kere mikser içeri giren havayı kısıyo ve kuru yakıt veriyo bu - değerlere sürüklüyo araçları ve son olarak eski tip motor egzantrıklerı fabrıkasyon 6500dd fazla devir çevirmeyin güç kaybı yaşarsınız fabrik o egzantrikle en fazla o devirde sabitlemiş gerisi performans kaybıdır fazla devir güç demek değildir oem parçalarla


s motoru ele alalım (sohc 8v)

94 sonrasında çıkan tofaşlarda 1.4 ve 1.6 olarak 2 motor war ikiside aynı piston çapları farkı var bu motorlara bilinen bi yanlış var uno hobbylerde ve tipo mpi larda çıkan egzantrikler dereceli diye bilinir fakat kam boyu yuksekliği derece değildir bunun lobu ,tepe zamanlaması, valf zamanlaması ve klirensi wardır yani aklında o egzantrik olanlar boşuna para vermesinler taktıgınız egzantrikden bi farkı yokdur ayrıca dereceli hiç değildir her neyse egzantrik yay şapka almak isteyenler dbilas ,kentcams ,catcams ve colombo barianiden uno turbo ,punto gt yada fiat sohc 8v 1.4 -1.6 egzantriklerini turbo yada atmosferik olarak sipariş verebilirler tabi bu egzantriklere göre kapakda yaptırmak lazım pistonu wössner dan yada her hangi bi forged piston firmasından ölçüleri yollayıp yaptırabilirsiniz ama ilk başlangıçda orjınal pistonlarla arabanızı yürütün neyse çok karıştı bu motora neler yapılabilir ondan bahsediyim

4lü weber manıfoldu ve kiti satılıyo ondan alınabilinir yada custom yapılabilinir
yukardada dediğim gibi turbo atmo seçeneğine göre tercih yapınız 272 dereceden 324 dereceye kadar seçenekler mevcut
headers türkiyede yapılanlar güzel ama sadece yüzeyini taşlatmadan takmayın
timing ayarı isterseniz ayarlı kasnağı mevcut
stroker kit isteyenlere 1.4 ü 1. 6 ya 1.6 yı 1.8 e çıkarabilir
marea liberty krankı ufak işlemler ve balans alındıkdan sonra takılıyo 8 ağırlıklı
itb kiti de mevcut fakat parçalar ingiletere italya macaristan ve amerika ağırlıklı olarak var ve biraz tuzlu yani ciddi paralar harcamaka gerekiyo bunlar haricinde elektrik tesisatı ecu yada karburatorluler için iyi bi ayar
yani kısacası hedefinizi belirleyin bütçenizi ayarlayın yazmadığım onlarca şey var kafanızı karıştırmak istemedim kabacası bu 2 motorda çok dayanıklı s motor biraz daha verimli orjınal devr
6800dd yukarıya çıkmaya gerek yok ve subap ayarı ile yakıtı ve gidişi ciddi değişen bi motordur aklınızda olsun ,,,,, ayrıca 99 üstü tek nokta enjektorluler sadece katalıtık iptali onun yerine küçük bi susturucu ve son susturucu iptali ile benzinde hem çok güzel bi ses hemde gidişinde ciddi düzelmeler oldugunu görür ilk moda başlayanlar o şekilde başlamasını tavsiye ederim :)

takıldıgınız şeylerde pm atın yada buraya yazın ben gördükce cewaplamaya çalışırım biraz karışık oldu kusura bakmayın iyi geceler .. :heyoo:

mechanic
05-05-2012, 08:47
ayarın yapılabildiğini varsayarsak,
1- sohc olan motora egzantriği tr da nerden alabiliriz kaç paradır
2- çift boğazlı tek karbüratör mü çift karbüratör mü öneriyorsun?
3- üst kapak, 94 sonrası için, 1,6 için hangi arabanın üst kapağı uyuyor, kaç paradır?

K0213
05-05-2012, 12:54
cagri'nin anlattigi ve kafa karistirmsn die anlatmadigi bircok sey mumkun ama bence odenecek bedel beklentilerinixi karsilmyablr! :?

halilakgunn
05-05-2012, 15:29
şahin 93 model :) 1.4 kapak alıp portlayıp bi egzantirip bide granada 2.8 karbüratör mü koyuyoruz şimdi ?

93 model dediğine göre sanırım fındık motor senin şahin. 1.4 seçimin yanlış. kapağı değiştirmene gerek yok. düzgün bi kapakçı bulup subap yay + port yap granada karbüratör seçimi doğrudur ama sadece eksantrikle beslersen istedğin performansı alamazsın beygir gücü yükselir ama tork alamazsın.bunu için eksantrikden vazgeç şöyle 8 balta 5 strong bi krank bul isterden temin edebilirim,eksantrikden çok çok iyi olur ama strongu arttırdığın zaman pistonun belli bi seviye bloktan yukarıda kalır bunuda biel kolundan ayarlatman lazım buda motor yenilemecinin mahareti.

mechanic
05-05-2012, 15:52
93 model dediğine göre sanırım fındık motor senin şahin. 1.4 seçimin yanlış. kapağı değiştirmene gerek yok. düzgün bi kapakçı bulup subap yay + port yap granada karbüratör seçimi doğrudur ama sadece eksantrikle beslersen istedğin performansı alamazsın beygir gücü yükselir ama tork alamazsın.bunu için eksantrikden vazgeç şöyle 8 balta 5 strong bi krank bul isterden temin edebilirim,eksantrikden çok çok iyi olur ama strongu arttırdığın zaman pistonun belli bi seviye bloktan yukarıda kalır bunuda biel kolundan ayarlatman lazım buda motor yenilemecinin mahareti.

yok ya 1.4 kapağı 1,6 ya takmaktan bahsediyorduk.

hangi kapaktır adı nedir? kaç paradır onları araştırıyoruz.
çift karburatöre de cesaret edip kimse cevap vermedi :D
kapağın içine 1 tane egzantrik lazımmış o kaç paradır hangi egzantriktir? (egzantrikle beraber yaylar da değişecek mi??)

yani üst kapak, egzantrik, karbüratör
4lü ve egzos.

ucuz bir setup değil mi_?

halilakgunn
05-05-2012, 17:29
yok ya 1.4 kapağı 1,6 ya takmaktan bahsediyorduk.

hangi kapaktır adı nedir? kaç paradır onları araştırıyoruz.
çift karburatöre de cesaret edip kimse cevap vermedi :D
kapağın içine 1 tane egzantrik lazımmış o kaç paradır hangi egzantriktir? (egzantrikle beraber yaylar da değişecek mi??)

yani üst kapak, egzantrik, karbüratör
4lü ve egzos.

ucuz bir setup değil mi_?

ne ucuz nede pahalı eksantrikle beraber evet yaylarda değişecek sana istersen senin isteğini setupa göre bi fiyat söyleyeyim çünkü aynı motor tipinden bendede var. dereceli eksantrik a4 tipi 316 derece (pist tipi diyede geçer) sıfır fiyatı 1000 lira ikinci el 700 civarıdır,üst kapak modifiyesi (port/yay/subap hepsi dahil) 300-350 lira dörtlü eksoz 250 tl kopmle karbüratör 200-250 civarı sana toplma 2250 civarı bi fiyat söyleyebilirim ustalık ücretini koymadım.

Zorbey
05-05-2012, 21:48
ne ucuz nede pahalı eksantrikle beraber evet yaylarda değişecek sana istersen senin isteğini setupa göre bi fiyat söyleyeyim çünkü aynı motor tipinden bendede var. dereceli eksantrik a4 tipi 316 derece (pist tipi diyede geçer) sıfır fiyatı 1000 lira ikinci el 700 civarıdır,üst kapak modifiyesi (port/yay/subap hepsi dahil) 300-350 lira dörtlü eksoz 250 tl kopmle karbüratör 200-250 civarı sana toplma 2250 civarı bi fiyat söyleyebilirim ustalık ücretini koymadım.

Yukarıda söylenen 2250 tl nin vereceği güç max 110 hp, Tek nokta enjeksiyonluya power mod beyin,çıtır turbo,piston,bronz(çakılmış) balata,lpg de bağlanınca eğlenceli makina olur :) 120 hp rahat görülebilir :)

K0213
06-05-2012, 02:23
cift karb. dediginiz yatik 4bogazli weberlerdense 1500liraya kdr tokyo var! bide kolay bulunmuyo!

onun karicinde maksat 110 120 HP guclerse eger, satin sahinlerinizi TC motorlu mirafiori alin ztn standart 1.6TC 98HP! ugrasmayin yani bu gucleri elde etmek icin :D

VteC_MaNiaC
06-05-2012, 11:11
tiponun sedicivalviole morou takılır mı şahine ?

0M42
06-05-2012, 12:43
Takılır tabiki takılmaz diye bir şey yok paraya ve ustalığa bakar her şey.

evolander
06-05-2012, 13:58
http://www.techturkey.com/forum/modifiye-parcalari/120133-4-bare-yatik-dellorto-dhla-40-f-karburator.html

4 buğaz karb. var istersen hemde full revize edildi sıkıntısız...

driftboy
06-05-2012, 17:48
Arabanın depoyu dolduruyosun, bursaya geliyosun, sağır orhana gidiyosun, orhan abi bana agresif bir kuş yap diyosun, iskenderini yiyip istanbula geri dönüyosun, 15-20 gün sonra orhan abi seni arıyo gel bitti diyo, alıyosun arabanı dükkandan cıkmaya calısırken yanyan sokağı bitiriyosun, bu olmuş usta diyosun, güle güle kullanıyosun :D

mechanic
06-05-2012, 18:04
orhan abi kaça yapıon da diyor muyuz yoksa senden mi :D??

driftboy
06-05-2012, 18:06
orhan abi kaça yapıon da diyor muyuz yoksa senden mi :D??

ahhhah :D orhan abi hakkını vererek yapar, hakkınıda ister..

TigeR
04-01-2013, 21:54
aslana yem olmayalım sonra die sordum zaten :D


orhan abi kaça yapıon da diyor muyuz yoksa senden mi :D??
:hahaha::hahaha: şimdi standart şahine 1.6 motora 1.4 kapağı takınca+4lü manifold ve 51lik düz boru yakıtta değişme ne olur güçte ne olur yani sonuçlar ne olur biri açıklasa ya :D

131mirafiori
04-01-2013, 22:12
sadece yeni tip yani ( s - sl - slx ) motorlara uygulayabilirsin onu. Sonuç güzel olur ama 5-10 hp için bu kadar masrafa gerek yok :)

TigeR
04-01-2013, 22:51
sadece yeni tip yani ( s - sl - slx ) motorlara uygulayabilirsin onu. Sonuç güzel olur ama 5-10 hp için bu kadar masrafa gerek yok :)

ne kadar tutar ki? bide yakıtta ne kadar artış olur?

TOLGACANSAHIN
05-01-2013, 12:43
kapgi bulursinuz ama taslama kurtarirmi bilmem, askere gelmeden once bos kapagi 800 liraya aldim, elimizdeki parcalarla doldurup taktik.

ayrica alttan egzantrikli bi motoru uste cevirecegiz ve tofaslarda benzin pompasini egzantrik mili ustundeki bi valf harekete gecirir. alttaki egzantrigi cikartinca pompa mili bulmak lazim iste bu biraz zor! dis pompayla halledilebolir ama yine maliyet arttiracaktir!

ayrica doch a cevirirken daha bir kac islem daha gerekiyor yani o masrafa karsin alinan guc tatminkar degil!

yanlış hatırlamıyorsam 94-94 senesine kadar sanayi ağzıyla pij motora kadar tofaş grubunda ortadan egzantirikli motor kullanıldı daha sonra tempra-tipolarda kullanılan 1.6 ve 1.4 tek nokta enjeksiyonlu motor konuldu galiba veya bu tarz bi kombinasyon yapıldı.

Sormak istediğim ; Neden sohc blok tercih etmiyorsunuz doch motora çevirmek için üst kapak sadece ortadan egzantirikli motorlaramı uyuyor?

TOLGACANSAHIN
05-01-2013, 12:56
edit:yanlış

CGR328
05-01-2013, 15:50
Sormak istediğim ; Neden sohc blok tercih etmiyorsunuz doch motora çevirmek için üst kapak sadece ortadan egzantirikli motorlaramı uyuyor?

1.zaten sohc motor tercih ediyoruz
2. üstten kapak derken neyi hangi motoru kastettiniz mirafiori motoruysa bu tofaş alttan egzantrikliyede üstten egzantrikliyede ne kapağı ne blogu uyuyo , mirafiori motorunun fazla tutulmamasının sebebide parçası pahalı ve az bulunuyo ve kırılgan bi motor oldugundan dolayı diğerlerine nazaran az mod yapılıyo

TOLGACANSAHIN
06-01-2013, 01:43
1.zaten sohc motor tercih ediyoruz
2. üstten kapak derken neyi hangi motoru kastettiniz mirafiori motoruysa bu tofaş alttan egzantrikliyede üstten egzantrikliyede ne kapağı ne blogu uyuyo , mirafiori motorunun fazla tutulmamasının sebebide parçası pahalı ve az bulunuyo ve kırılgan bi motor oldugundan dolayı diğerlerine nazaran az mod yapılıyo
KO213 ''alttan egzantrikli bi motoru uste cevirecegiz'' demiş. Onun için sordum neden doch motora geçmek için üstten tek egzantirikli blok kullanmayı tercih etmiyorda . Alttan egzantirikli blok tercih ediyor? Diğer tip bloklara mirafiori üst kapak uymuyor mu?

CGR328
06-01-2013, 18:17
malesef uymuyo

hilti09
13-02-2014, 22:20
Selam arkadaslar ben Aydin nazillden ismim erkan 92 mod sahinim var 1300 kapak port 51 duz boru headers ve ustamizin avans ayari var su an gideri iyi arabanin ama grank yapmak istiyorum 8 balta olayi nedir baya etki ediyo gozumle gordum nasil bulabilirim nerden alabilirim sadece grank yeterli olur mu egzantirik almasak