Orijinalini görmek için tıklayınız : ABS teknik soru?
abs nedir iyi biliyoruz
ama öyle bir sıkıntı varki tam emin olamadım açıkçası
önden çeker bir araç
fakat ön lastikleri yeni
arkalar bitik haliyle birkaç milimetre çap küçük, önlere göre
böyle bir durumda abs nin rastgele (tabi frene basınca)
aslında devreye girmemesi gereken yerlerde devreye girmesi mümkünmü sizce ?
yani tuhaf bir durum var ortada emin olamıyorum
o kadar hassas olmaması lazım
edit:
yada önler yeni taze ama arkalar eski sert lastik
frene basınca önler sağlıklı tutunuyor kaymıyor ama arkalar kayıyorsa abs devreye girecektir
hımm acaba hangisi, sanırım lastiklerden olduğu açık problemin
bu tip sıkıntı sorun yaşayan varmı ?
bu dediğim olaylar hızlı giderken panik frende falan değil
mesela bir alışveriş merkezinin dik rampasından garaja inerken falan olabiliyor !
imparatoR
04-05-2012, 10:53
abi şimdi ön lastikler yeni diyorsun,sertleşmiş lastik veya bitmeye yakın lastikte bahsettiğin durumla karşılaştığım olmuştu fakat;
önden çekerde lastik yeniyken böyle bi durum olması düşündürücü ..
lastik tarihlerini kontrol etmişmiydin eski üretim olabilirlermi?
Lastik değil abs beyni ile ilgili bir sıkıntı var şuan bende aynı sorunla karşı karşıyayım. frene yavaş basınca bile devreye giriyor ve frenler tutmuyor bırakıp tekrar basınca düzeliyor.
Bence arka lastikler iyi tutmadığı için araç kayıyor ve bu sebepten abs devreye giriyor
Lastik değil abs beyni ile ilgili bir sıkıntı var şuan bende aynı sorunla karşı karşıyayım. frene yavaş basınca bile devreye giriyor ve frenler tutmuyor bırakıp tekrar basınca düzeliyor.
yok bunda öyle sorun yok
abs düzgün sadece belli yerlerde yapıyor bunu
zemin ile alakalı bir pozisyon var
%90 lastiklerden düşünüyorum
lastik tarihlerine bakayım bi
kardeşimin aracı
overblack
04-05-2012, 11:09
eskiden yarış için araba hazırlarken abs modullerini iptal ediyorduk sebebi ise sol ayak freni ve el freni esnasında abs'nin saçmalamasıydı.senin arka lastiklerin bitik olduğu için abs zamansız devreye giriyor diye düşündüm .
KA®ANLIK
04-05-2012, 11:10
üstad,
dik rampada aşağı inerken hele biraz da viraj var ise, alışveriş merkezi gibi...
virajlı dik rampalarda virajın dışında kalan arka lastiğin yerle teması diğer lastiklere göre çok çok çok az oluyor. ( virajdaki eğime göre iç veya dış olarak değişecektir. )
hal böyle olunca siz frene bastığınızda yerle teması çok az olan lastik kolayca kitleniyor. e bir lastik kitleyince de ABS normal olarak devreye giriyor.
eğer senaryo bu şekilde ise, ilk olarak lastikten şüphelenebilirsiniz...
Ek.Civic_Spoon
04-05-2012, 11:23
şu an senin bahsettiğine yakın bi sorun bendede var benm de ön lastikler iyi arkalar kötü durumda, lastik siparişimi çarşamba sipariş ettim bugün gelmiş takılacak ve akşama deneme yapıcam, bilgi veririm takrar burdan ..
fakat bendeki olay süratli, halde frene biraz sert (çok sert değil) bastığımda devreye giriyo ve arka taraf sağa sola kaymaya başlıo
arka lastikler 6 senelikmiş manisa mermeri gibi olmuştur onlar
eminim ya lastiklerden, değişecekler lastikleri
imparatoR
04-05-2012, 11:49
bana göre sorunun kaynağını buldun,hele hele brıdgston falansa üstüne
mehmetRS
04-05-2012, 12:10
lastik tur farkı abs sensörlerine kayma olarak yansıyabilir, lastik tur farkı abs sisteminde arıza ışığı dahi yakabilir, bunların hepsini zamanında clio rs de yaşamıştım. önler 195 taban 45 yanak, arkalar 195 taban 50 yanaktı.. 150 160 dan sonra arıza ışığı yanıyordu absde, ve cok yavaş giderken frenlediğim zaman bile abs devreye giriyordu. Ön arka 195 taban 50 yanak olarak bir takım yeni lastik aldım, hiçbir problem kalmadı
8 senelik lastiklerle aç koy yapıyorum yeri gelince dip fren dalıyorum abs iptal gibi frene kuruda basıp kızakladığımı bilirim.onun için hafifçe frenden çekip(tam değil) tekrar dip basınca biraz daha iyi oluyor.
tolgakaynak
04-05-2012, 12:32
milimetrik bi işlemle beyin abs açıyor benidme başıma geliyordu, özelliklede tümsek için yavaşlamalarda yada gereksiz yavaşlamalarda oluyordu. alışmıştım sonra aracı bastım düzeldi.. merak sardım niyedir diye önleri kaldırdım arkaları aynı şekilde bıraktım yine eskiye döndü gereksiz abs açıyor. busefer önü aynı şekil bırakıp arkayı kaldırdım. yine aynı oldu gereksiz abs açılıyordu. anladımki arabanın ağırlık dengesinden lastiğin yere bastığı alanmı diyim neyse artık:)
Osman Bahadır
04-05-2012, 12:41
Çok farklı ABS algoritmaları varsa da temelde hepsi her bir tekerleği farklı farklı takip eder ve kontrol eder. Ayakta ABS titreşimini hissetmeniz demek tüm tekerleklerde aynı anda ABS'nin devreye girdiği anlamına gelmez.
ABS'nin temel işleyişi herhangi bir lastikte doğal yavaşlama ile mümkün olandan daha ani bir yavaşlamayı farkedip ani yavaşlama olan lastiğin fren basıncını düşürerek, olması gereken hıza getirmesi ve sonrasında hızla tekrar basıncı arttırıp olması gereken seviyede tekrar yavaşlama sağlaması için valflerle kontrol etmesidir. Bu döngü saniyede 10-15 kez tekrarlanarak her bir lastiğin tutunma eşiğinin sağdan-soldan limiti alınarak araç en yüksek tutunma ile durdurulur.
Eğer herhangi bir lastiğinizin tutunması daha zayıfsa o lastiğinizde ABS diğerlerinden daha erkan devreye girecektir. Ama çap farkı ABS için etken değildir. Çap farkı daha çok çekiş kontrol sistemleri (traction control) için bir etkendir. Çünkü onlar ön ile arka lastiklerin ve çekiş olan lastiklerin kendi aralarında hızlarını sürekli değerlendirir. Ama ABS'de esas olan her bir lastiğin kendi hızı ve bu hızda oluşabilecek negatif ivmenin seviyesidir.
onursumer
04-05-2012, 12:56
Benim basıma sert hamuru lastik yüzünden benzer bir durum geldi hatta arabamı 1gunde servise bıraktım incelediler problem cikmadi
TulsaDom
04-05-2012, 15:25
ABS (ve TCS) sisteminde genellikle temel alinan esaslar dogrusal tekerlek hizi ve aracin gercek hizidir. aracin %100 gercek hizini olcmek pekte kolay degildir. basit sistemlerde genelliikle tahrik edilen tekerden hiz olculur tahrik olmayan tekerleklerden ise aracin hizi olculur.ancak bu sekilde olcum cok fazla saglikli degildir.bunun icin firmalar urunlerini gelistiriken cok daha pahali olan sensorlerle
aracin gercek hizini olcerek olusturulmasi gereken abs algoritmasini optimize ederler.
ABS sistemindeki en onemli ve kritik nokta Lastigin modellenmesidir. cunku tekerlegin kayma noktasini belirler.
Osman Bahadır
04-05-2012, 15:44
ABS (ve TCS) sisteminde genellikle temel alinan esaslar dogrusal tekerlek hizi ve aracin gercek hizidir. aracin %100 gercek hizini olcmek pekte kolay degildir. basit sistemlerde genelliikle tahrik edilen tekerden hiz olculur tahrik olmayan tekerleklerden ise aracin hizi olculur.ancak bu sekilde olcum cok fazla saglikli degildir.bunun icin firmalar urunlerini gelistiriken cok daha pahali olan sensorlerle
aracin gercek hizini olcerek olusturulmasi gereken abs algoritmasini optimize ederler.
ABS sistemindeki en onemli ve kritik nokta Lastigin modellenmesidir. cunku tekerlegin kayma noktasini belirler.
Yeni algoritmalar aracın gerçek hızı ile ilgilenmiyor. Çünkü tekerleklerden yapılan gerçek hız ölçümlerinde dört tekerleğin de aynı anda kilitlenmesi durumunda sistem işleyecek veri bulamıyor. Bu sebeple bu yöntem artık tercih edilmiyor. Yerine geliştirilen algoritmada herhangi bir tekerlekteki yavaşlama belirli bir orandan fazla ise bunun reel olmadığı düşünülüp sistem devreye sokuluyor. Bu sayede yalnızca basit tekerlek sensörlerinden gelen verilerle sistem verimli ve hatasız çalışabiliyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.