Orijinalini görmek için tıklayınız : S2000 icin en iyi headers filtre egzost ?
Arkadaslar s2000 icin en iyi en verimli headers hangisi filtre hangisi egzost ve ara borular ?
-HAKTAN-
10-05-2012, 09:15
bana gore hytechtır en verımlı headers, sonrasında berk plm ve kıddracıngdır. fıyat makul olsun derken berk kıdd ve plm ıyıdır.
fıltre olarak JS dıyebılırım, egzoz sıstemı ıcınde bana gore sıngle 70 ara boru ve 76 sondur
Hytech bulmasi ve almasi biraz zor :) berk mi plm mi dersek berk daha iyi dimi ?
-HAKTAN-
10-05-2012, 09:25
PLM tercıh ederım
nakayama
10-05-2012, 09:26
zaten plm berk'in replikası oluyor.
Fiyat performance iliskisinde plm daha uygun fiyatli o zaman
Mugen headrs , veya hytech plm berk bilmemne yalan :D
şafak kefeli SC liyken mugen kullandı BKM de hala mugen var bütce olsa T1R full titanium headrs alın derm ama gerek yok çok pahalı:D
T1R full titanium catback tek çıkış devam:D filtre içinde j's racing, pwjdm de oldukça başarılı
Full titanium bozar kanka arabayi zor alcaz onu nasi alim :D ucuz ama verimli :D
VteC_MaNiaC
10-05-2012, 09:57
custom garage titanium egsoz yapıyomuş galiba belki yardımcı olabilirler... berk headers 70 düz boru single invidia çıkış ses olarak kör edebilir :D
en iyisi ne dersen
bence
filtre: psswrd:jdm veya injen (büyük filtreli)
header: J's veya Hytech (son çıkan N/A versiyonu test pipe ile beraber)
egzos: J's FX70RR veya T1R 70RT dir
he arabanın motoru sağlıklıysa, ne takarsan tak yürürsün zaten :)
birde bunları aldıgın paraya türkiyede 2.elden supercharger yaparsın :D E60 M5 geçersin
en iyisi ne dersen
bence
filtre: psswrd:jdm veya injen (büyük filtreli)
header: J's veya Hytech (son çıkan N/A versiyonu test pipe ile beraber)
egzos: J's FX70RR veya T1R 70RT dir
he arabanın motoru sağlıklıysa, ne takarsan tak yürürsün zaten :)
birde bunları aldıgın paraya türkiyede 2.elden supercharger yaparsın :D E60 M5 geçersin
the show must go on ! :)
t1r gerçekten süper ama tek çıkış sevmeyenler için bence invidia'da güzel.. Headers Hytech ile Zubeyir pampam güzel yürüyor, filtre olarak J's carbon set inanılmaz durusuyla ve performansıyla :)
Son susturucu olarak single olucak ama varexmi olsa diye dusunmuyo degiliz cunku gunluk kullanimda baya bi sorum olabilir ara boru 70 lik olucak j's carbon basarili oldugu bi gercek fiyat arastirmasini ona gore yapicam :)
günlük mü kullanıcaksınız yürütecekmisiniz :D
Varexle o araba yürümez
edit : Fiyatlara bakıyorsanız tabii Varex yada single greddy alın. Titanium T1R biraz yüksek fiyatlar, ikinci el bulabilirsiniz ama günlükte sıkıntı çıkartabilir
Gunluk olcak kekuti kankam hergun bincem :D hafta sonuda gazlariz :D ama single egzostla o sesle varex olmadan gunluk nasi bincem :D
BoraÇİFTÇİ
10-05-2012, 11:02
Titanium T1R hem hafifliği avantaj,hemde sesi inanılmaz güzel paranın hakkıdır diyebiliriz.
Head.olarak kullandıklarımdan var sayım yaparak söyliyim mugen bence en başarılıysı..
Berk head.-Js racing in çakması diyorlardı ben s2000 kullanırken şimdi plm berk ın çakmasını
yapmış bu aynı bahçıvan uşak ilişkisine dönmüş. H.filitresi olarakta bence o şatafatlı js racing ler
password lerın hepsı birer ısraf 50 tane civata deliği delikler uyuşmaz taksan bile bidaha
sökünce 15 -20 tan delik eskı yerıne gelmez o carbon kutunun her yanı açık kalır snorkel
arabanın ön panelini çizer ıvır zıvır bır sürü iş bence injen takman hem ses olarak hemde
arabanın yürüyüşü oalrak
en güzeli..
ocean0636
10-05-2012, 11:33
Egzoz olarak Amuse R1000 Race, youtube da bakabilirsin bu egzozun sesine hastayim :)
Filtre olarak Aem V2 den J's Racing' e gectim. Farki Afr de gormek mumkundu. Ozellikle de vtec acisinda epegi bi farketti. Bunlar da resimleri. Yeni cektim;
http://f1205.hizliresim.com/x/b/5m4q4.jpg
http://f1205.hizliresim.com/x/b/5m4rj.jpg
Egzoz olarak ben 70 lik testpipe, 70 lik ara borulari + 76 lik Varex tercih ettim. Varex gercekten buyuk rahatlik. Zaten sehir icinde orda burda basip insanlari egzoz sesimle rahatsiz eden bir adam olmadigim icin sesi kapattigimda kafami dinliyorum. Ozellikle de apartman garajina giris cikislarda gec saatlerde insanlari uyandirmadan rahatsizlik vermeden girip cikiyorum. Bence bu cevreye saygi acisindan cok onemli. Tavsiye ederim.
Ses anlaminda t1 de fenalarda fakat tek derdim gunluk nasil binicem :D varexi bora abi kullanmisti sanirim eznde son susturucuya o ne dicek bakalim
Tam yazdigimin ustune geldi yorumun bora abi js daha verimli dimi birde temin ettigin yer ve rakamla ilgili pm atiyorum :)
Birde varexin arabayi tuttugu konusunda yorumun nedir cok geri dusuruyormu seni
boş boş malzemelere para verme al fullrace kit bas turboyu :D
J's Racing filtreyi ben Ferdi'den aldim. Onda da birtane varmis. Fiyati normal filtrelerin yaklasik 4 ila 5 kati daha pahali. Ama guc olarak birsey katmasa da goruntu olarak eziyor :)
Tam yazdigimin ustune geldi yorumun bora abi js daha verimli dimi birde temin ettigin yer ve rakamla ilgili pm atiyorum :)
Birde varexin arabayi tuttugu konusunda yorumun nedir cok geri dusuruyormu seni
Kim demis varex tutuyor diye? Neye istinaden soylemisler?
Alicanrs
10-05-2012, 11:51
Kim demis varex tutuyor diye? Neye istinaden soylemisler?
senin gibi yarım açarlarsa tutar :hahaha:
Diger freeflow egzostlara gore kelebegin havayi ikiye bolmesinden dolayi tutma yaptigi konusunda soylemler var en iyi kullanan bilir abi yorumun :)
senin gibi yarım açarlarsa tutar :hahaha:
Aynen ya eski vare 3 kademeliymis. Yarim acmisim farkinda olmadan :) herzaman kafa burun gittigim arabalardan 4 boy yiyince anladim olayi :)
Diger freeflow egzostlara gore kelebegin havayi ikiye bolmesinden dolayi tutma yaptigi konusunda soylemler var en iyi kullanan bilir abi yorumun :)
Yok kardesim rahat ol. Ben Varexin 63 lugunu de 76 ligini da denedim. Kafa burun gittigim arabalarla yine kafa burun gittim. Geriye filan dusurdugu yok.
İcim rahatladi abi headers filtre varex :D
Headersta karar kilamiyorum birde eski aemin duruyormu js den once onu alabilirim fiyat olarak biraz hard js :)
dragon07
10-05-2012, 12:00
mugen beyin 750tl
aem cai ucuna hks mushroom 300tl
berk plm headers 1000-1250 tl
70düz boru
70son derim Greddynin 70lik egzozu vardı seste iyidir.250-500 tl arası
76lık egzoz 5-6.viteste biraz boşaltıyor gibi geliyor bana :)
not:mugen beyini sevende var sevmeyende biz taktık gazladık fark etti.
ocean0636
10-05-2012, 12:07
Varex arabayı 4-5-6. viteslerde kesinlikle geriye düşürüyor. Typerda varexi söküp apexi n1 taktım arabanın üst vitesleri ciddi iyileşti. Varexi de şu konuya istinaden değiştirmiştim:
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/73810-ep3-egzoz-secimi.html
Varex hakkında bılgıler mevcut bu konuda. typer ıle s2k nın varex konusunda farklı olacagını sanmıyorum sonucta ıkısıde devır donmeyı seven atmosferık motor.
Fakat hepsıne ragmen alacagım s2k ya kesınlıkle varex takacagım bana gore hersey roll degıl cevırmeden dırekt gecmek bambaska bır olay :)
+ olarak nedense kımse begenmıyor ama varex'in sesi benım cok hosuma gıdıyor..
Tr'den bazı varexli s2k örnekleri:
xOSWd0mfQVM
Varex S2000 Sound in Turkey - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=xOSWd0mfQVM)
dJNwzBOANRQ
Honda S2000 Varex Exhaust in Turkey (76mm) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=dJNwzBOANRQ)
Özellikle şu videoda red11'in sesi çok hosuma gıttı; 1.17.sn'de
S2000 Türkiye 1 Mayıs 2011 Buluşması e5 + çamlıca on Vimeo (http://vimeo.com/23126507)
AEM filtrem var PLM hdrs Tanebe 70 mm son susturucum var ben gayet memnunum :)
Plm den baska headers kullandinmi hic mehzent yoksa hep plm mi vardi ?
ben senin yerinde olsam VTC kitide düşünürüm :)
Ses anlaminda t1 de fenalarda fakat tek derdim gunluk nasil binicem
S2000 mi aldın?
intake & egzos sistemi işi derya deniz. bir sürü değişken var. o yüzden hangisi en iyi sorusuna direk & basit cevap yok.
yapılan değişiklikler AFR'yi doğrudan değiştiriyor. ama bu değişiklik farklı devir/yük kombinasyonlarında farklılık gösteriyor.
intake/egzos kıyaslaması gibi olaylar için aynı arabayı birden fazla intake/egzos sistemi ile dyno'ya çıkarıp ölçüm yapmak en doğrusu; ancak böyle bir şey pratikte yok (en azından ben bilmiyorum).
herkesin işine yarayacak şöyle bilgiler verebilirim;
- uzun borulu, filtrenin davlumbaz arkasında durduğu CAI kitlerinde (AEM/Injen/Simota vs.) boru radyatöre neredeyse yapışık. dur-kalk trafikte ya da devirli ama yavaş sürüşlerde borunun ısınıp cold air intake yerine warm air intake haline dönüşme ihtimali var.
- F20C motorda 4 silindir egzos çıkışı (V motorlarda olduğu gibi) birbirinden bağımsız 2 ayrı headers yerine tek headerstan gelip, tek boruda birleşip sonra dual çıkış için 2 boruya bölünüyor. daha rahat egzos tahliyesi için single sistem daha iyi gözüyor (dual çıkışın güzelliğini takmam diyenlere).
- (AP2 kasa için) stock egzos sisteminin ağırlığı: 24kg, stock cat ağırlığı: 9kg (bizzat ölçtüm). daha hafif egzos sistemi takanlar avantajlı olur.
- intake/egzos sistemi değişikliklerinden sonra yarım gaz ve tam gaz (WOT) için AFR değerleri oynayacaktır. tune edilmesi şart değildir, ancak upgrade edilen parçanın verimini tam almak istiyorsanız tune edilmesi gerekir. aksi takdirde çeşitli devir & yüklerde eskisinden fazla yakma/biraz daha az performans alma gibi olumsuz değişiklikler olabilir.
firat_07
10-05-2012, 14:55
benim ilk s2k da mugen beyin hks 4.1 hedırs 70lik skunk2 cat bag ve aem v1 vardı çok memnundum kprolu typer a bir bir buçuk araba rahat çıkıyordum şuanki aracımda berk hedırs aem v2 70lik skunk2 cat bag var aralarında çok bi fark yok gibi ama mugen beyinli s2k soguk havalarda mükemmel yürüyor :D
Hks dual exhaust + iskender test pipe, aem v2 filtre hem uygun hem de performansli oluyor.. Bence s2k'da headers'a gerek yok...
Tam yazdigimin ustune geldi yorumun bora abi js daha verimli dimi birde temin ettigin yer ve rakamla ilgili pm atiyorum :)
Birde varexin arabayi tuttugu konusunda yorumun nedir cok geri dusuruyormu seni
Eger atmosferik bi s2000 soz konusuysa urfa baskana kesin danisin derim ondan aldigim tavsiyelere ore hytech headers ve hps spectre filtre
Urfa basgan yaa spectre'yi meşhur eden adam :D
Urfa basgan yaa spectre'yi meşhur eden adam :D
:) s2000. Devrimcisi
Yabancı forumlardan tecrübe edilmiş bilgiler var , ağırlıklar ve hangi devir bandında performans sağladığı , ortalama bir araçta kaç beygir verdiği yazıyor.Bu link header seçiminde yardımcı olabilir.
***Official Header Thread*** - S2KI Honda S2000 Forums (http://www.s2ki.com/s2000/topic/634406-official-header-thread/)
Yabancı forumlardan tecrübe edilmiş bilgiler var , ağırlıklar ve hangi devir bandında performans sağladığı , ortalama bir araçta kaç beygir verdiği yazıyor.Bu link header seçiminde yardımcı olabilir.
***Official Header Thread*** - S2KI Honda S2000 Forums (http://www.s2ki.com/s2000/topic/634406-official-header-thread/)
s2k international forumunda verdiğin gibi çok güzel karşılaştırmalı konular var, ancak çoğu kişi ilgilenmediği için bahsetmedim.
mugen beyinli s2k soguk havalarda mükemmel yürüyor :D
mugen ECU ile dediğin gibi standart S'e fark atarsın, ama nasıl "mükemmel yürüyor" biliyo musun; içeride çatır kütür vuruntu yaptırıyor.
ateşleme değerleri acayip agresifmiş, bu yüzden vuruntu olması normal, ondan dolayı mis gibi güç üretiyor ama yanma odalarını & ilgili parçaları normalden fazla yıpratıyorsun.
Varex arabayı 4-5-6. viteslerde kesinlikle geriye düşürüyor. Typerda varexi söküp apexi n1 taktım arabanın üst vitesleri ciddi iyileşti. Varexi de şu konuya istinaden değiştirmiştim:
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/73810-ep3-egzoz-secimi.html
Varex hakkında bılgıler mevcut bu konuda. typer ıle s2k nın varex konusunda farklı olacagını sanmıyorum sonucta ıkısıde devır donmeyı seven atmosferık motor.
Fakat hepsıne ragmen alacagım s2k ya kesınlıkle varex takacagım bana gore hersey roll degıl cevırmeden dırekt gecmek bambaska bır olay :)
+ olarak nedense kımse begenmıyor ama varex'in sesi benım cok hosuma gıdıyor..
Tr'den bazı varexli s2k örnekleri:
xOSWd0mfQVM
Varex S2000 Sound in Turkey - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=xOSWd0mfQVM)
dJNwzBOANRQ
Honda S2000 Varex Exhaust in Turkey (76mm) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=dJNwzBOANRQ)
Özellikle şu videoda red11'in sesi çok hosuma gıttı; 1.17.sn'de
S2000 Türkiye 1 Mayıs 2011 Buluşması e5 + çamlıca on Vimeo (http://vimeo.com/23126507)
Iyi de yukarida verdigin linkte sadece bir tartisma olmus. Herhangi bir kanit vs yok ki Varexin performansi kotu etkiledigi ile ilgili. Ayrica Varex + dumduz 70 lik boru yaptigin zaman back pressure varex yuzunden degil duz boru yuzunden ölüyor. Ortaya bir susturucu taktigin zaman kaybettigin back pressure' i tekrar geri alabilirsin.
Varexin rahatliginin uzerine kesinlikle tartismam bile. Performans olarak hafif olmadikca egzozlar arasi farki biz hissetmedik s2000 lerimizde ki Engin ile bazen sabahlara kadar gazladigimiz oldu.
Konuda baya konusma olmusta bisuru headers var ben simdi bermi alim plm mi alim 4-1 hks mi alim :(
Konuda baya konusma olmusta bisuru headers var ben simdi bermi alim plm mi alim 4-1 hks mi alim :(
Plm daha iyi diye biliyorm ben de. Berk ile ustlerde oem uzerine fazla gucler alinamiyor diye yaziliyor o forumda hep. Bu arada PLM Berkin degil J's in biraz daha iyilestirilmis replikasi.
Konuda baya konusma olmusta bisuru headers var ben simdi bermi alim plm mi alim 4-1 hks mi alim :(
bu kadar yazma çizmeden sonra muhteşem cevap :D
S2000 lerde 4-1 leri genel olarak SC uygulamalari icin tasarlamislar. Ya da bolt-on olarak ciddi yuklu s2000 ler icin. Yani bizim arabalara 4-1 bence gereksiz. Zaten 4-1 bildigim kadari ile Hks ve Comptech' te var. Comptech de baya bilindik bir SC markasi.
bu kadar yazma çizmeden sonra muhteşem cevap :D
Okudukca karistim ama napim :D
onursumer
10-05-2012, 21:12
çok fazla bilgim yok verimlilik konusunda ama korfezde duyma fırsatım oldu
mehmetin s2k daki sistem ses olarak ciddi başarılı :)
70 lik boruya 76lık sonsuturucu koyunca back pressure ne olucak
önce S aldın mı onu bi söylesen? her tarafında 206 yazıyor.
aldıysan şu anda mevcut mod var mı, varsa nedir, kaç model, bi yaz mesela.
ya da ucuzundan X marka headers alıcan, sadece sesine bakıcan Y egzos alıcan, sırf görüntüsüne bakıp Z intake alıcan. bu da pampa style I/H/E modding.
sonuç olarak forum bilgi paylaşımı için...
firat_07
10-05-2012, 21:41
önce S aldın mı onu bi söylesen? her tarafında 206 yazıyor.
aldıysan şu anda mevcut mod var mı, varsa nedir, kaç model, bi yaz mesela.
ya da ucuzundan X marka headers alıcan, sadece sesine bakıcan Y egzos alıcan, sırf görüntüsüne bakıp Z intake alıcan. bu da pampa style I/H/E modding.
sonuç olarak forum bilgi paylaşımı için...
dr gibisin kardeşim resmen reçete yazdın :icon_tup:
manyak bilgim var, hava basmak için triplere giriyorum mod zod şudurr budurr falan :D:D
şaka bi yana egzos/intake vs. gibi konularda gerçekten getiri sağlayan bişey seçmek kolay değil. yazıyolar 8HP verir, orta devirlerde 10HP vs. bana güven vermiyor. 1-2HP kazanıp 10HP aldık demedikleri ne *****?
dynoya çıkarıp net net ölçmeden bilinmesi mümkün değil. başka açılardan incelemek lazım.
ha bu kadar kasmam, geliyodur bişeyler, uğraşamam, maksat muhabbet değişiklik denirse tak gitsin tabii...
yerinde olsam iyi araştırırım, dyno grafikleri mevcut, egzos için klipler mevcut. hele ki bir arkadaş S2KI'deki headers konusunu göndermiş mesela, aynı şekilde intake, catback exhaust ve testpipe konuları da var ki; gayet detaylı, güzel.
stealth mode on :)
Yurt disindan arastirma yapiyorum degerlemeler uzerinde :)
Pm attim
bir kere yurt dısına bakarsan eğer ordakıler guclerı dynoda olcup alıyolar.yolda ne olur bılınmez :).burdada 255 hp typerı 230 hp cıkan bı typer gecebılıyo bunu gorduk :).. onun dısında bende
Hytech header+aem fıltre kıtı fıltresi spectre+testpipe+greddy catback var. suan gayet memnunum. afrm ıse 13.2 ıle baslıyo her vıtes 11.1 ıle bıtıyor.
burdada 255 hp typerı 230 hp cıkan bı typer gecebılıyo bunu gorduk :)..
biri paşaoğlunun dyno'sunda biri vwtech dyno'da ölçülmüştür (yani dyno kalibrasyonları farklıdır) 230HP > 255HP olur,
birinin ölçümünde hava sıcaklığı 20 derecedir diğerinin ölçümünde 28 derecedir 230HP > 255HP olur,
birinin dyno ölçümünde kalibrasyon bozukluğu vardır 255HP değildir ama 255HP sonucu almıştır memnun olmuştur; sonra 230HP saplamıştır olur,
... yani dyno ölçüm olayını da diğer tüm faktörleri sabit tutarak sorgulamak gerekir, biraz pis bir iştir.
biri paşaoğlunun dyno'sunda biri vwtech dyno'da ölçülmüştür (yani dyno kalibrasyonları farklıdır) 230HP > 255HP olur,
birinin ölçümünde hava sıcaklığı 20 derecedir diğerinin ölçümünde 28 derecedir 230HP > 255HP olur,
birinin dyno ölçümünde kalibrasyon bozukluğu vardır 255HP değildir ama 255HP sonucu almıştır memnun olmuştur; sonra 230HP saplamıştır olur,
... yani dyno ölçüm olayını da diğer tüm faktörleri sabit tutarak sorgulamak gerekir, biraz pis bir iştir.
tamda demek istediğim şeyi güzelce açıklamıssın daha guzel oldu. yanı dynoya guvenıp bu header daha ıı verımlı dıye almamak lazım.onu anlatmak ıstedım zaten bende.dynoda farklılıkları çok büyük.amerikalılarda dyno ıle her ısını hallettıklerı ıcın ona guvenmemk lazım dedım bende.bence headerlar arası cok fark yok bolt on da.anca egzantrık felan fılan olursa farkeder dıye dusunuyorum..
tamda demek istediğim şeyi güzelce açıklamıssın daha guzel oldu. yanı dynoya guvenıp bu header daha ıı verımlı dıye almamak lazım.onu anlatmak ıstedım zaten bende.dynoda farklılıkları çok büyük.amerikalılarda dyno ıle her ısını hallettıklerı ıcın ona guvenmemk lazım dedım bende.bence headerlar arası cok fark yok bolt on da.anca egzantrık felan fılan olursa farkeder dıye dusunuyorum..
Aynen dynodan dynoya cok fark var. Hatta ayni dynoda bile fark oluyor. Gecen sene cok meshur bir dynoya ciktim ve hic inmeden 3 kere arka arkaya olctuk. Birinde 244 verdi birinde 274 verdi birinde de 265 verdi:)
Aynen dynodan dynoya cok fark var. Hatta ayni dynoda bile fark oluyor. Gecen sene cok meshur bir dynoya ciktim ve hic inmeden 3 kere arka arkaya olctuk. Birinde 244 verdi birinde 274 verdi birinde de 265 verdi:)
böyle dyno'da görmedim, meşhur olması normal böyle ölçüyorsa :D
o nasıl bir ölçüm ya
dyno için kalibrasyon oluyor, ne yapıyolar, nedir belli değil
TR'de otomotiv sektörü var da üstüne tuning gelecek değil mi
oldu gözlerim doldu
Walla ben de anlamamistim. Hatta 274hp yi dynoda olcunce bu cok beygir verdi sanirim lastikler sardi diyip arkaya bagaja 2 tane de adam oturtmuslardi da neyse :)
Walla ben de anlamamistim. Hatta 274hp yi dynoda olcunce bu cok beygir verdi sanirim lastikler sardi diyip arkaya bagaja 2 tane de adam oturtmuslardi da neyse :)
Boracım dyno felan boşver kütürlü bilgili abileri dinlemek lazım :D
Boracım dyno felan boşver kütürlü bilgili abileri dinlemek lazım :D
Kanka aslında bizimkisi otoban dynosu biliyorsun :) Zaten sürekli beraberiz. Arabalarımızı görüyoruz. Dynoya çıkmak benim için biraz da adet yerini bulsun olayı :)
Aynen dynodan dynoya cok fark var. Hatta ayni dynoda bile fark oluyor. Gecen sene cok meshur bir dynoya ciktim ve hic inmeden 3 kere arka arkaya olctuk. Birinde 244 verdi birinde 274 verdi birinde de 265 verdi:)
hiç inmeden 3 kere vay be performansa bak:D
Kanka aslında bizimkisi otoban dynosu biliyorsun :) Zaten sürekli beraberiz. Arabalarımızı görüyoruz. Dynoya çıkmak benim için biraz da adet yerini bulsun olayı :)
:D:D aynen..adet gelenek görenek iyidir.abileri sevindirir :D
Boracım dyno felan boşver kütürlü bilgili abileri dinlemek lazım :D
zoruna gitmesin körpe genç
kültür bilgi her zaman iyidir
yanaktan makas aldırır
zoruna gitmesin körpe genç
kültür bilgi her zaman iyidir
yanaktan makas aldırır
zoruna gidenin borusuna .......... dikkat et de yanak alırken makata zarar verme.sonra kansız gıttı derler....
zoruna gidenin borusuna .......... dikkat et de yanak alırken makata zarar verme.sonra kansız gıttı derler....
boru... makat....
bak bilgiyi kültürü tam yan verdin şimdi :)
sinirlenmeden, tatlı tatlı efendi efendi
senin koğuş değil ki burası yakışıyo mu foruma tertip
boru... makat....
bak bilgiyi kültürü tam yan verdin şimdi :)
sinirlenmeden, tatlı tatlı efendi efendi
senin koğuş değil ki burası yakışıyo mu foruma tertip
Düzgün cvp istiyosan düzgün konuş ozaman.burada kültür ateşesi seçmiyolar.. :)
sen niye geriliyon bu kadar tertibim
dyno hakkında konuşuyorduk 3-5 mesaj önce
senin mi dyno? ya da sen mi yaptın ölçümü
kültür ateşesinin en önde gideniyim , kültür & bilgi konusunda kralını tanımam, honda'nın sahibi de biziz öyle bir iddiam var diyelim ki buna da bozulma
ha sen yanlış biliyosun dersen git bi tane 280 küsür beygirlik rapor da sen al
yanlış mıyım
hem bilgiliyim hem haklıyım hem yaşlıyım
düşün taşın cevaplarını ferah ferah yaz kültürsüz arkadaşım :)
dragon07
13-05-2012, 23:27
sen niye geriliyon bu kadar tertibim
dyno hakkında konuşuyorduk 3-5 mesaj önce
senin mi dyno? ya da sen mi yaptın ölçümü
kültür ateşesinin en önde gideniyim , kültür & bilgi konusunda kralını tanımam, honda'nın sahibi de biziz öyle bir iddiam var diyelim ki buna da bozulma
ha sen yanlış biliyosun dersen git bi tane 280 küsür beygirlik rapor da sen al
yanlış mıyım
hem bilgiliyim hem haklıyım hem yaşlıyım
düşün taşın cevaplarını ferah ferah yaz kültürsüz arkadaşım :)
zoruna gitmesin diyerek fişegi sen salmıssın :) adamda bildiklerini gördüklerini paylaşmış teknik bilgiler yani güzel konuşma dersleri degil abicim ;)
zoruna gitmesin diyerek fişegi sen salmıssın :) adamda bildiklerini gördüklerini paylaşmış teknik bilgiler yani güzel konuşma dersleri degil abicim ;)
maalesef öyle değil dragon07, S2000TR forumunda direkt bana saçma sapan bir mesaj yazmış; burada headers, dyno vs. gibi gayet normal ve teknik konular tartışılırken techturkey'i hiç ilgilendirmeyen bir meseleyi burada devam ettiriyor.
olur böyle şeyler arada sırada. daha çok ilkokulda olur.
sen niye geriliyon bu kadar tertibim
dyno hakkında konuşuyorduk 3-5 mesaj önce
senin mi dyno? ya da sen mi yaptın ölçümü
kültür ateşesinin en önde gideniyim , kültür & bilgi konusunda kralını tanımam, honda'nın sahibi de biziz öyle bir iddiam var diyelim ki buna da bozulma
ha sen yanlış biliyosun dersen git bi tane 280 küsür beygirlik rapor da sen al
yanlış mıyım
hem bilgiliyim hem haklıyım hem yaşlıyım
düşün taşın cevaplarını ferah ferah yaz kültürsüz arkadaşım :)
he dyno benim.işlerim düştü senin msjından sonra o yuzden sataşayım dedim..yukarıyı bıdaha oku bakalım senın dedıklerıne karşımı çıkmışım aynısınımı soylemısım....Sen bilgini burada boşa harcıyosun.3-5 defa daha öss ye felan girde derece yap belki bi işe yarar.
s2k tr dede sorunu drekt saçma sapan bişi yazan sensın bana karşı ben değilim..karşında cocuk yok ne demek ıstedıgnı ıyı anladım.Ayrıca sen daha bu yaşta yaşlandıysan ohooo yanmışssın...o çok bilgili kültürlü beynınle bişiler paylaşta forumda surekli bir işe yarasın yazık etme harcanıyosun :).
zoruna gitmesin diyerek fişegi sen salmıssın :) adamda bildiklerini gördüklerini paylaşmış teknik bilgiler yani güzel konuşma dersleri degil abicim ;)
olurmu kardeşim.fizibilite raporu çıkartmam lazımdı.sonra turkceye uyuyomu kelımeler bırebır ımla hatasızmı yazılmış ona bakmam lazımdı :D.yanlış yaptık..he bıde neye sevınıyorum bılıyoumusun. hondanın sahıbı ıle tanıstım ıyı veya kotu bır sekılde.belkı ındırım alırım servıste :D
he dyno benim.işlerim düştü senin msjından sonra o yuzden sataşayım dedim..yukarıyı bıdaha oku bakalım senın dedıklerıne karşımı çıkmışım aynısınımı soylemısım....Sen bilgini burada boşa harcıyosun.3-5 defa daha öss ye felan girde derece yap belki bi işe yarar.
s2k tr dede sorunu drekt saçma sapan bişi yazan sensın bana karşı ben değilim..karşında cocuk yok ne demek ıstedıgnı ıyı anladım.Ayrıca sen daha bu yaşta yaşlandıysan ohooo yanmışssın...o çok bilgili kültürlü beynınle bişiler paylaşta forumda surekli bir işe yarasın yazık etme harcanıyosun :).
gerek yok sinire tertip
kafayı bilgili olmaya takmışın, sıkma canını
geçer hepsi
:heyoo:
hiç inmeden 3 kere vay be performansa bak:D
La zword :D Su vitesleri nasil o kadar acimasiz atiyosun bana da ögret :D Nerden baksan 2 boyum daha var ordan :D
:D:D aynen..adet gelenek görenek iyidir.abileri sevindirir :D
Kanka yakin zamanda benim terasta mangal organizasyonu yapicam. Hazir ol az ye:D
La zword :D Su vitesleri nasil o kadar acimasiz atiyosun bana da ögret :D Nerden baksan 2 boyum daha var ordan :D
Kanka yakin zamanda benim terasta mangal organizasyonu yapicam. Hazir ol az ye:D
offf mangal deyince akan sular durur.hesap kitap işi başka mangal başka :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.