PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : SporSüspansiyon VS CoilOver ?



alperkirman
10-05-2012, 15:27
her nekadar spor süspansiyonlarımın siparişini vermiş olsamda aklımda soru işareti kaldı.
coiloverla süspansiyonları farkı sadece coilin indirilip kaldırılması yani istediğin basıklıkta ayarlayabilmemizmidir??
yoksa yol tutuş konfor vs vs herşey fark ediyormu??

levent
10-05-2012, 15:35
Coilover çok farklı ve daha komplike bir sistem, + olarak sadece kamber ayarını görmeyin. Bound-Rebound, sertlik (bazı markalar içeriden elektronik ünite ile kontrol ve ayrıca hafıza imkanı sağlıyor cadde-gazlama-pist gibi özel ayarlarınızı ayrı ayrı kaydedebiliyorsunuz), camber-caster (bazı üst düzeylerde toe da var yanılmıyorsam) vs vs diyerek liste uzayıp gidiyor..

Spook
10-05-2012, 15:47
her nekadar spor süspansiyonlarımın siparişini vermiş olsamda aklımda soru işareti kaldı.
coiloverla süspansiyonları farkı sadece coilin indirilip kaldırılması yani istediğin basıklıkta ayarlayabilmemizmidir??
yoksa yol tutuş konfor vs vs herşey fark ediyormu??

Artık çok geç olmuş canım :) Koni Sport ve Koni Coilover kullanan biri olarak kesinlikle Coil derdim :D

alperkirman
10-05-2012, 15:50
Coilover çok farklı ve daha komplike bir sistem, + olarak sadece kamber ayarını görmeyin. Bound-Rebound, sertlik (bazı markalar içeriden elektronik ünite ile kontrol ve ayrıca hafıza imkanı sağlıyor cadde-gazlama-pist gibi özel ayarlarınızı ayrı ayrı kaydedebiliyorsunuz), camber-caster (bazı üst düzeylerde toe da var yanılmıyorsam) vs vs diyerek liste uzayıp gidiyor..

:) cevap için teşekkürler
soru çok fazla genel oldu galiba biraz sınırlandıriyim
1300lira gibi bir bütçeyle aracımı yere yakınlaştırma işine girdim aradım taradım bilstein b8(shortened) modelinde karar aldım normalden 4cm daha kısa piston koluna sahip olduğundan ve bilstein olduğundan (5cm eibach yaylarla birlikte kullanıcam) diğer yandan raceland ta-teknicks veya buların en pahalısı fk coilover aklımda kaldı akıllıca bi işmi yaptık yoksa pişmanmı olcaz bunun merakı içindeyim.
oyüzden karşılaştırmalı bi soru olsun istedim :) yoksa gönül isterki kw v3 kullanalım ama yok işte :)

araç ilk aracım daha öncesi yok ikisnide tecrübe etmiş arkadaşlardan yardım bekliyorum:)

alperkirman
10-05-2012, 15:51
Artık çok geç olmuş canım :) Koni Sport ve Koni Coilover kullanan biri olarak kesinlikle Coil derdim :D

kanka bende koni coilover derdim ama okadar bütcem yok parada durmuyo bitürlü biliyosun az çok sende :)

levent
10-05-2012, 15:54
:) cevap için teşekkürler
soru çok fazla genel oldu galiba biraz sınırlandıriyim
1300lira gibi bir bütçeyle aracımı yere yakınlaştırma işine girdim aradım taradım bilstein b8(shortened) modelinde karar aldım normalden 4cm daha kısa piston koluna sahip olduğundan ve bilstein olduğundan (5cm eibach yaylarla birlikte kullanıcam) diğer yandan raceland ta-teknicks veya buların en pahalısı fk coilover aklımda kaldı akıllıca bi işmi yaptık yoksa pişmanmı olcaz bunun merakı içindeyim.
oyüzden karşılaştırmalı bi soru olsun istedim :) yoksa gönül isterki kw v3 kullanalım ama yok işte :)

araç ilk aracım daha öncesi yok ikisnide tecrübe etmiş arkadaşlardan yardım bekliyorum:)

Rica ederim :)
Araştırdığım, çevrede gördüğüm ve okuduğum yorumlara göre doğru tercih yapmışsınız. Ciddi bir marka (Bilstein, Koni, KW gibi) coilover olmadığı sürece B8 + Eibach ikilisi güzel iş çıkaracaktır. Bence de mantıklı ve doğru bir seçim olmuş kısacası.

İlerleyen zamanlarda maddi durumunuza bağlı olarak coilover'a geçersiniz zaten ama raceland vs olmamak kaydıyla tabi :D

Spook
10-05-2012, 16:00
kanka bende koni coilover derdim ama okadar bütcem yok parada durmuyo bitürlü biliyosun az çok sende :)

Ayarlardık la :)

alperkirman
10-05-2012, 16:01
Ayarlardık la :)

sendekileri sök ver :D bak yeni cıncık süspansiyon geliyo takarız senin makinaya :)

Osman Bahadır
10-05-2012, 16:07
Bahsettiğin bütçelere satılan çin-tayvan üretimi coilover kitlerdeki amortisörler, senin aldığın amortisörlerin kalitesinin yanınından bile geçemez. Aynı şekilde ne olduğu belli olmayan helezon yayları da sendeki eibach'lar ile kıyaslanmaz bile. Eğer derdin yükselt-alçalt değil de yol tutuşsa bence en mantıklısını yapmışsın. Ha paran vardır, kaliteli, sertlik, kamber-kaster ayarlı, alüminyum kafalı, custom sertlikte özel yaylı bir kit alırsın, orası ayrı. Ama bütçe belli...

aspava983
10-05-2012, 16:16
para olduktan sonra süspansiyon istediğin şekile sokulabilir diye düşünüyorum
ama benim araştırdığım en uygun maliyetle aracı zıplatmadan 4-5 cm nasıl düşürebiliriz acaba?

alperkirman
10-05-2012, 19:14
Bahsettiğin bütçelere satılan çin-tayvan üretimi coilover kitlerdeki amortisörler, senin aldığın amortisörlerin kalitesinin yanınından bile geçemez. Aynı şekilde ne olduğu belli olmayan helezon yayları da sendeki eibach'lar ile kıyaslanmaz bile. Eğer derdin yükselt-alçalt değil de yol tutuşsa bence en mantıklısını yapmışsın. Ha paran vardır, kaliteli, sertlik, kamber-kaster ayarlı, alüminyum kafalı, custom sertlikte özel yaylı bir kit alırsın, orası ayrı. Ama bütçe belli...

aracı hem yere sağlıklı basmak , hem yol tutuşunu iyileştirmek( şuanda 5lik yayları orjinal süspansiyonlarla kullanıyorum berbat bi durum ) hemde kaliteli malzeme kullanmak ve bunları yaparkende fazla para harcamamak :D
inşallah istediğim basıklığı (lastiklerin camurluk hizasında olması) yakalayabilirim gelip takılınca bilsteinler görücez :)