Orijinalini görmek için tıklayınız : 206RC ye Rotrex SC olurmu?
sascohiba
09-02-2008, 16:25
Herkese selam arkadaslar.
Yine bu forumda Rotrex sc ler hakkında bir yazı gordum ve netten kendimce bir arastırma yaptım.Avrupada UK yada İtalya da bu markayı satanlar ve uygulamasını yapanlar buldum.Ama anladıgım kadarıyla ülkemizde henuz bir calısma yok.Daha dogrusu herhangi bir firma bu urunleri getirip montajını yapmıyor.Sımdi bu durumda size iki sorum olucak.
1 Ozellikle Ingilterede bu sc lerin montajını yapan firmanın sitesisinden gorebıldıgım kadarıyla C30 modellerine(Benimde favorim bu modeller) intercooler konulmamıs.Acaba benim arabamada boyle birsey koymak istesem bende intercooler koymadan bu isi halledebilirmiyim?Yada boyle bir ise kalsam baska ne gibi modifiyeler yapmak zorunda kalırım arabamın motorunda.Yoksa hicbirseye gerek kalmadan basitce halledilebilirmi?
2 Yoksa butur islere girmeden, once komple egzos sistemi ve beyin modlanmasıyla baslayıp sonrada egzantirik mili degisimi mi yapılsa?
Herkese tesekkurler
eğer motor bölümünde uygun yer varsa elemanlar iptal edilmeden yapılabilir, cooler kullanmanı şiddetle tavsiye ederim sonuçta havayı basınçla motora göndericeksiniz illa eskiye göre ısınma olucak buda detonasyon gibi bi çok sorunu beraberinde getirebilir,yapılan işlemler sonucunda mapin yeniden gözden geçirilmesi kaçınılmaz bence, güzel bi piggyback iş görebilir tabi bunun yanında regulator gerekiyosa enjektor gibi elemanları iyileştirmekte fayda var.
motor bölümündeki yer ihtiyacına göre klima hidrolik pompa vs gibi elemanların iptal edilmesi gerekebilir belki yada daha farklı elemanların
nasıl bi devir/güç bandı istediğnizi bilmediğimden n/a çözümler size zevk verirmi bilmiyorum
son 1 aydır bu konuyu araştırıyorum. klimayı iptal etmeden mümkün gözükmüyo. ama iptal edilirse olur. uygun bracket ve işletim lazım. aem fic uygun olur gibi.
edit: hidrolik direksiyonu iptal etmeni tavsiye etmem devire duyarlı direksiyon sertliği için.
sascohiba
09-02-2008, 16:51
@Senna
Tesekkur ederim ilgin icin
Hazır burdasın bir iki sey daha sorayım sana
"İntercooler lar, turbo sistemler sıcak egzos gazı ile calıstıkları icin bir sekilde sıkıstırdıkları havayı ısıttıkları icin bir gereklilik olarak ortaya cıkmıslardır.Cunku bu havanın serin olması gerekir.Ancak sc lerin turboya gore bu noktada bır avantajları vardır o da hareketi sıcak egzos gazından degılde bir kayıstan aldıkları ıcın silindirlere bastıkları havayı ısıtmazlar bundan dolayı intercooler a gerek yoktur."Boyle bir mantık dogrumudur?
Aslında istedigim aracımın motoru ıle ılgılı parcalara dokunmadan bır nevi chip uygulaması gıbı dertsız bir sekilde boyle bir sc uygulaması.Hedef guc olarak 220-250hp benım ıcın fazlasıyla yeterli.
Bir an bu rotrex ler hakkında okurken boyle bır uygulama olabilir gibi geldi.Acıkcası cok keyfli olurdu benim icin.
arkadaşım yanlış düşünüyorsun. intercooler aracın beslemesini yapıcak olan turbo yada intercoolerın havayı sıkıştırıp pompaladığı türbinde ısınması sonucu performans düşmesin diye emme manifoldu yada gaz kelebeğine gelmeden önce soğuması için gititği yer. yani soğuttu şey eksoz gazı değil motora gidecek olan hava. bu arada fikirlerin aynı benim gibi. msn den konuşalım :) özelden msn gönderiyorum. ayrıca rotrex kendi soğutma sistemine sahip. kapalı yağ soğutma sistemi ile geliyo. ama intercooler gerekli.
intercooler da şunu gibi bişi olabilir
http://www.dp-engineering.com/EN/products/intercoolers/dp/peugeot_206.php
tabiiki turbonun atık gazla çalışmasından dolayı havanın ısınması gerçekleşicek bu normal, fakat asıl olan havayı motora basınçla gönderdiğinzde sıkışmadan dolayı oluşucak ısınmayı kast ettim ben s/c turbo farketmez eğer güzel uzun vadeli bi sistem ypaılıcaksa cooler kullanılması şart bence
rotrex uzun yıllardır var aslında ama şu an biraz daha fazla kullanılmaya başlandı hoş bi eleman fakat uygun güzel yapılmış bi turbo da ihtiyacı karşılıcaktır bence
sascohiba
09-02-2008, 16:58
@ Shumi
Senin konubaslıgınada baktım okudum post ları.Ancak sen ilgilendigin rotrex modelini yazmamıssın yada ben gormedim.Yani acıkcası hala icinde bir umit klima yada hidrolik direksiyon parcalarını iptal etmeden bu is olsa super olur diyor.Ancak senin motorun ufak benim kaput altı zaten gırtlaga kadar dolu nerdeyse.O yuzden en ufak modelini gozume kestirmistim.
Aslında en guzeli ve dogrusu bir profosyonelin fikrini almak.
@ Shumi
Senin konubaslıgınada baktım okudum post ları.Ancak sen ilgilendigin rotrex modelini yazmamıssın yada ben gormedim.Yani acıkcası hala icinde bir umit klima yada hidrolik direksiyon parcalarını iptal etmeden bu is olsa super olur diyor.Ancak senin motorun ufak benim kaput altı zaten gırtlaga kadar dolu nerdeyse.O yuzden en ufak modelini gozume kestirmistim.
Aslında en guzeli ve dogrusu bir profosyonelin fikrini almak.
sonuçta compressor kısmı turbo ile aynı hemen hemen aynı mapleri kullanabiliriz bunun için belki küçük turbodaki gibi basınç düşmesi yaşanmas kasnaktan dolayı, fakat eğer mapte verimli alandan çıkıldığı taktidrde bu size en basitinden ek ısınma olarak geri dönücek
motora uygun bi s/c turbo seçmek daha mantıklı bence tabi küçüklük derken ne kast ettiniz bilmiyorum c30 un baya bi kombinasyonu var tam bi kod verebilrseniz iyi olur
http://www.automotriz.net/images/tecnica/peugeot-motor-ew10j45/mot_2.JPG
pek yer gözükmüyo :):):)
http://www.automotriz.net/images/tecnica/peugeot-motor-ew10j45/mot_2.JPG
pek yer gözükmüyo :):):)
belki manifold tasarımı ile oynanıp alt. yeri değiştirilebilirse belki bişiler yapılabilr
en ufak model c15. ama c15 pek zevk vericeğini sanmıyorum. c30 da oraya sığdırılması problem. klima iptal edilse sığmama imkanı yok. zaten sitede bir konum var klimayı kayıştan ayırmak diye. iptal etmeden bi şekilde klimayı çalıştırmak lazım :)
belki manifold tasarımı ile oynanıp alt. yeri değiştirilebilirse belki bişiler yapılabilr
kısaltılmış manifold olabilir. yurt dışında rc motoruna sc yapan 2 kişi var. ama onlar çok kısaltılmış manifold ile yapmışlar. ancak ben buna pek sıcak bakmıyorum.
en ufak model c15. ama c15 pek zevk vericeğini sanmıyorum. c30 da oraya sığdırılması problem. klima iptal edilse sığmama imkanı yok. zaten sitede bir konum var klimayı kayıştan ayırmak diye. iptal etmeden bi şekilde klimayı çalıştırmak lazım :)
bracket ile belki iptal olmadan oda olabilir ama kaput içinde motor bölgesinde o genişlikte bi yer varmı tork transferi sırasında negatif yönde etkilenicek yerler ne durumda olucak vs vs bi çok soru işareti var aklımda şu an:) motor kompartımanı fotoğrafları çekip ölçülendirip iptal edilecek/yeri değişecek elemanların durumuna bakıp bi karar verilebilir
kısaltılmış manifold olabilir. yurt dışında rc motoruna sc yapan 2 kişi var. ama onlar çok kısaltılmış manifold ile yapmışlar. ancak ben buna pek sıcak bakmıyorum.
eğer zorunlu kalınyosa kısaltma yerine belki yeniden runnerlar yapılarak bi çözüm bulunabilir
emme manifoldu ile radyatörler arası 1 cm dan biraz daha büyük. gerçek anlamda pek yer yok. aynı motoru kullanan 307 cc sport pack olsa hiçbirşey iptal edilmeden uygulama olabilir ama 206 için birşeyler iptal edilmeden yada yeri değişmeden mümkün değil gibi. o yüzden klimanın yerinin değiştirmek gerekli diye düşünüyorum.
@ Shumi
Ancak senin motorun ufak benim kaput altı zaten gırtlaga kadar dolu nerdeyse.
bunu görmemişim. ben zaten quiksilver için düşünmüyorum rotrex i. bu araca uygulama yapıcak olsam turbo yaparım. yer bol. ayrıca eksoz manifoldu önde. ben araştırmalarımı rc için yaptım :)
RC için uzun zamandır araştırma yapıyorum. iki tane büyük sıkıntı var
1)kaput altında yer olmaması
2) turbo yapılması düşünülüyorsa egzoz manifoldunun arkada olması.
sc için bir araştırma yapmadım. Schumi supercharger uygulamalarına bakabileceğim linkleri yollarsan sevinirim.
atmosferik için de olanaklar kısıtlı, benim bulabildiklerim dbilas, catcams ve clemens motorsports'un egzantirikleri, dbilas ve clemens in 268 dereceye kadar egzantirikleri var. catcams de ise 293/293'e kadar egzantirikler var, bunlarla birlikte wössner'in CR 12.5 forged pistonları var
turbo için halen araştırma halindeyim, turbo motorun arkasında kalacak biçimde t2/t3 turboyla düşük basınçlı(0.5 bar civarı stock internal le) bir sistem var aklımızda. haftaya cumartesi söküp arka tarafda yerleşim için uygun yer var mı ona bakıp ona göre karar vereceğiz
dp engineering'in turbo projesi var ama en son mailleştiğimizde iki hafta öncesinde, iki hafta içinde projenin biteceğini söylediler ama halen ses yok. ordaki manifold yerleşimi de sıcaklık problemleri çok sağlıklı gelmedi bize
Sc ile ilgili araştırmalarınızı ve bulduklarınızı benimle paylaşırsanız sevinirim
sascohiba
09-02-2008, 20:20
Arkadaslar alaknız icin tesekkur ederim hepinize.
DP nin sitesinde turbo kit sayfasında turbo uygulanmıs bir motor blogu resmi var ancak anlayabıldıgım kadarıyla 206GTI a ait.Ama listelerinde benim motor kodumla uyumlu turbo pack satıyor.Acaba bu bisekilde sıgıyor demek mi?
Birde rotrex icin c30 -60 modeliydi benim dedigim.Simdi hangi sitede hatırlayamadım ama 200hp ye kadar araclar icin uygunudur seklinde bir yonlendirme vardı diye aklımda kalmıs.Yoksa teknik verilere dayalı degil isteklerim.
Benim arabaya ait egzantirik mili dereceleriyle alakalı bi bilgiye ulasamadım malesef.Dolayısıyla cesitli derecelerde satılan bı egzantirik millerinin performansı ne kadar fark edebilecegini tahmin edemiyorum.
Bakındıgım kadarıyla hava filtresi+araca ozel chip tuning+ayarlı kasnak ile yinede 200hp nin altında kalıyor araba.Birde belki komple egzos sistemi eklense 200hp yı yakalayabilir.Asıl fark bunlarla beraber egzantirik mili degisimi olabilir ancak butun bunların maliyeti elde edilecek farka deymeyecek gibi duruyor.
Zor bir araba tuning acısından.
Arkadaslar alaknız icin tesekkur ederim hepinize.
DP nin sitesinde turbo kit sayfasında turbo uygulanmıs bir motor blogu resmi var ancak anlayabıldıgım kadarıyla 206GTI a ait.Ama listelerinde benim motor kodumla uyumlu turbo pack satıyor.Acaba bu bisekilde sıgıyor demek mi?
Birde rotrex icin c30 -60 modeliydi benim dedigim.Simdi hangi sitede hatırlayamadım ama 200hp ye kadar araclar icin uygunudur seklinde bir yonlendirme vardı diye aklımda kalmıs.Yoksa teknik verilere dayalı degil isteklerim.
Benim arabaya ait egzantirik mili dereceleriyle alakalı bi bilgiye ulasamadım malesef.Dolayısıyla cesitli derecelerde satılan bı egzantirik millerinin performansı ne kadar fark edebilecegini tahmin edemiyorum.
Bakındıgım kadarıyla hava filtresi+araca ozel chip tuning+ayarlı kasnak ile yinede 200hp nin altında kalıyor araba.Birde belki komple egzos sistemi eklense 200hp yı yakalayabilir.Asıl fark bunlarla beraber egzantirik mili degisimi olabilir ancak butun bunların maliyeti elde edilecek farka deymeyecek gibi duruyor.
Zor bir araba tuning acısından.
atmosferik olarak gördüklerimin hiçbirisinde egzantirik yoktu. satılan egzantirik var ama takılmış hiç araç görmedim ki bu ilginç. ayrıca atmosferik olarak chip cai 1e1 eksoz sistemi ile genelde alınaın değer 190 civarı. benim beklentim her devirde güç ve tork. beygir 250 civarına yaklaşsa yeter. maksat daha zevkli bir rc yaratmak. turbo konusu manifoldun şekli yapısı ve turbonun duracağı yer bakımından nedense bana mantıklı ve güvenli gelmiyo. aküyü bagaja koymak problem değil ama eşit uzunlukta dese manifold bi acaip duruyo :) hoş type-r içinde öle. c30 stock internal için yeterli bir turbo. çünkü rotrex in sitesinde görmüşündür. 306 gti6 için uygulama yapmışlar. aracın orjinal beynine yapılan remap ile çok güzel sonuçlar almışlar. ağız sulandırmıyo değil.
PROMINENT
10-02-2008, 04:34
böyle bir forumun olması çok güzel oldu...kaydettim hepsini..(konuyu böldüm prdon )
Italya'da Italtecnica diye bir firma 206gti'a rotrex yapmış.
internet sitesinde de peugeot,citroen, bmw, renault vs. için hazır kitler var diyor.
www.italtecnicatuning.com
Mail attım italya'daki şirkete pazar günü, 206gti'a nasıl bir uygulama yaptınız, uyguladığınız kit in içeriği nedir, bu kiti rc'ye uydurabilir miyiz diye sorum ama henüz cevap yok
o motorun fotoğrafını görmüştüm ben. hidrolik direksiyon pompasını iptal edip kısaltılmış emme manifoldu ile koymuşlardı sc yi.
turuncu Rc yi mi diyorsun?
Emme manidolduyla oynamak aşırı kaçar bana, standart manifold ve klima iptali ile olacaksa benim için uygun olur
Cevap geldi Italya'dan:
Dear Mustafa,
we have done only one Peugeot 206 2.0 16v 136cv kit, but it is a prototype car. In addiction we don't know if the engine, ECU, etc. are exactly the same, so to develope the kit and apply it to your car we need it here.
In alternative, due too the distance from us to Turkey, we can give you the right sized supercharger, and all the instruction to install it on your car. We can also supply belts, pulleys, intercooler, air pipes, brackets based on your drawings.
For any question we are available.
Christian Tarasco
benim merak ettiğim gti la rc nin motor yerleşimleri birebir aynı mı? gti da kullanılan kayışlar, bracketler, kasnaklar rc de kullanılabilir mi?
blok dışı aynı. kasnaklar bracket vs.vs. kullanılabilinir. ama bunlar opcon sc mi yoksa rotrex sc mi. benim gördüğüm sc kurulumlarında hidrolik direksiyon pompası sökülmüştü. gti ile rc nin hidrolik direksiyon pompalaarı ve montaj yerleri farklı. gti da ufak bir emme manifoldu varken rc de biraz hayvani. anlaşılan bendeki resimleri bulup koymam farz oldu. ufak bir arama yapıcam :)
http://img179.imageshack.us/img179/8532/intircsc01ou6.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/1660/intircsc02ux9.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/6946/intircsc03sx9.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/5177/intircsc04na2.jpg
araç budur arkadaşlar. normal 1.4 olarak hayatına başlayan bu araba show car olarak yapıldı baştan sona. 206 rc motoru supercharge yapılarak uygulandı ancak orjinal emme manifoldu yerine başka bir kısaltılmış manifold uygulandı. rotrex değil klasik supercharge uygulaması yapıldı.
sascohiba
12-02-2008, 21:56
Peki etrafta bildiginiz modifiye edilmis bir rc var mı?Youtube da bır takım videolar var modifiyeli RC lere ait oldugu soylenen,ancak ne oldugunu yada nasıl bir performans farkı oldugunu bilmiyorum.Aranızda bilen goren varmı.
İstanbulda nos takılı galiba bir RC varmıs.Yanı aslında benım en cok merak ettıgım bu cesıt modıfıyelerın sonucu ne oluyor.
Diger bir konuda bu motor hakkında.Motor blogu 206WRC de kullan blok ıle aynı ımıs.Pekı bune demek oluyor.Yanı al turboyu koy,yap aletı 300 beygır bu motor dayanıyor mu?Pistonlar kollar uygun mudur?Sonra bizim rc lerde gti larda olmayan sanırım yag puskurterek sogutma olayı var motorda sanırım cok ısındıgı ıcın boyle bır sey yapmıslar.Pekı asırı beslersek bu sıcaklıgı ne yapıcaz yada nasıl sogutma lazım ozellıkle bızım arabalara.
sascohiba
12-02-2008, 22:01
Bu arada gecen yıl usa den scantool sitesınden bır OBDII fis aşdım taktım arabaya hakıkaten calısıyor.Asıl maksat soyle cıtırından bırazcık avans vermektı arabaya.Ama mumkun olmadı.Zira sadece avans olayı bıle baslı basına ınce ıs korktum acıkcası.Ama bıraz arastırınca yanlıs hatırlamıyorsam arabanın speclerını gırınce otomatık olarak beyıne remap yapan proglar var galıba.Bu konu hakkında bır bılgısı olan varmı.Bu arada bı pda aldım fis te var usb kabloyu araca takıp mumkun olsa pda dan performans ayarı yapabılmeyı hayal edeıyorum.Nasıl fikir?
sendeki odb2 aracı sadece hata kodlarını bakmaya motoru ve abs gibi elektronik sistemleri test etmeye yara. remap yapmak farklı bişi. obd2 ecu flasher diye bakman lazım. fiyatlar pek ucuz değil. kwp2000+ gibi ürünler var ama bizimle uyumlu değil. alientech en uygun fiyatlı 206 rc destekleyen ecu flash ürünü. ama bu ürünü alınca remap yapabilme bilgisi genede gerekiyor. yada başka chiplenmiş bir rc den ecu map download edilip. kendi orjinal beyinin cmos chekcsumlarını kullanarak aynı chipten kendin için uyumlu bir tane oluşturup yapabilirsin. daha gerisi için mapping bilgisi gerekiyor. tr de iyi mapper lar var ama bir çoğu bizim araçlara flash atmaya uyumlu donanımlara sahip değil. bizim araçlara flash atabilecek cihazlara sahip olanlar ise bu işi iyi yapamayan insanlar. ben bu alientech i alıp dr. ecu nun kapısını çalsam ne der onu merak ediyorum.
bu arada blok olarak aluminyum blok kullanan rc 206 wrc ile aynı bloğa sahip. piston ve kol ile 400 hp lere kadar düzgün ayar ile aracı yürütebilirsin ancak vvt sistemi biraz zor bir sistem. resimlerini koyduğum araç 310 hp + 100 shot nos ile yürüyo. hiç dyno videosu felan yok. ancak araçta omex marka standalone ecu var. ingilterenin sayılı peugeot tuning firması eccosse tuning yaptı bu aracı. ben bloğu patlatmaktan pek korkmuyorum açıkçası. düzgün göstergeler ile izlenen iyi ayar yapılmış her araç yürür istisnalar dışında. burada benim araştırmalarımın bitmemesine sebep olan nokta işlevsellik ve var olan fonksiyonların bir arada olabileceği en optimum durum. klimadan vazgeçmeden her devirde güç sağlayacak eğlenceli bir motor. :)
ayhantogan
13-02-2008, 11:44
boşwer klimayı be kardeşim ..... o tarz bi arabada klima fazlalık olur bana srarsan....
boşwer klimayı be kardeşim ..... o tarz bi arabada klima fazlalık olur bana srarsan....
tek araba ve her gün en az 100 km :) klimasız olmaz. yarış arabası yapmıyoruz. zevk arabası yapıyoruz ayhancım :) quik seniii :D
ayhantogan
13-02-2008, 12:02
tek araba ve her gün en az 100 km :) klimasız olmaz. yarış arabası yapmıyoruz. zevk arabası yapıyoruz ayhancım :) quik seniii :D
inşallah gönlünden geçen gerçekleşir kardeşim işin zor walla pug we aşırı besleme
iki yabancı gibi........
inşallah gönlünden geçen gerçekleşir kardeşim işin zor walla pug we aşırı besleme
iki yabancı gibi........
Tanıştırırız inşallah yabancıları. Bak bu pug ve aşırı besleme tanışmış. :)
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=12195
ayhantogan
13-02-2008, 12:13
Tanıştırırız inşallah yabancıları. Bak bu pug ve aşırı besleme tanışmış. :)
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=12195
hayırlısı=)
romanya'dan turbo RC
http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=63552
ekstradan 4 enjektör daha kullanılmış
şimdi rc nin blok gti ile aynı deil yani hımm ilersi için durursa araba güzel bişi :)
inşallah gönlünden geçen gerçekleşir kardeşim işin zor walla pug we aşırı besleme
iki yabancı gibi........
pug lar turboya yabancı degil buna emin olun, cok kesin soyluoyurm.
Fakat arklar super sarjör diye tuturdu.
Hiç gerek yok gt25 tarzı bi turbo kunuyo, suan akra kara dusundukleri, 2 sorun ortadan kalıyo.
romanya'dan turbo RC
http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=63552
ekstradan 4 enjektör daha kullanılmış
bu aracın fotolarını gördüm ama hiç motorun fotolarını yada specleri görmedim. yanlız unichip diyo. çok dandik bişi değilmiydi bu ?
standart enjektörler duruyor, üzerine de 4 tane de unichiple kontrol ettiği enjektör var
dyno sonucu
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=439585&d=1201806436
standart enjektörler duruyor, üzerine de 4 tane de unichiple kontrol ettiği enjektör var
dyno sonucu
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=439585&d=1201806436
8 enjektör. Bunlar türkleride geçmiş. Ama simektrik yapmışlar sanırsam. Ve araç biraz zenginde çalışıyordur alt devir.de Güç güze tork eğrisi son devire kadar düzgün bir şekilde artsa çok daha güzel olucak. Ama aldığı güç güzel ama sıkıştırma kaç acaba. Anlayamıyoruz ki dillerini:)
iğrenç bir çeviri programı ile ingilizceye çevirince 75 shot luk nos olduğunu gördüm. tarzanca ingilizceyi incelemeye devam ediyorum :D
8 enjektör. Bunlar türkleride geçmiş. Ama simektrik yapmışlar sanırsam. Ve araç biraz zenginde çalışıyordur alt devir.de Güç güze tork eğrisi son devire kadar düzgün bir şekilde artsa çok daha güzel olucak. Ama aldığı güç güzel ama sıkıştırma kaç acaba. Anlayamıyoruz ki dillerini:)
wiseco piston kullanmışlar. dp'deki CR 9.0:1 olanlardan mı kullanmışlar acaba?
ayhantogan
14-02-2008, 11:27
bence güzel sonuç wermiş.....
wiseco piston kullanmışlar. dp'deki CR 9.0:1 olanlardan mı kullanmışlar acaba?
sıkıştırma 8.5:1 yapmışar.
gti'a rotrex yapan İtalya'daki firmadan fotoğraf ve çizim istemiştim
Araba prototip olduğu için resim veya çizim vermeyi reddettiler
gti'a rotrex yapan İtalya'daki firmadan fotoğraf ve çizim istemiştim
Araba prototip olduğu için resim veya çizim vermeyi reddettiler
onlarda abartmış. tam olarak motorun neresine geliyor. nelern yeri değişiyo neler iptal yazdılarsa pek resimede gerek yok.
sormama rağmen hiçbir şey söylememişler, prototip olduğu için resim ve çizim veremiyoruz dediler
sonunda dp turbo RC projesini bitirmiş 377hp 449nm krankta, 328hp 390nm tekerde
http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/206_rc_turbo.php
sonunda dp turbo RC projesini bitirmiş 377hp 449nm krankta, 328hp 390nm tekerde
http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/206_rc_turbo.php
Şu an hotmailime bakıyordum. DP mail atmış. Onu gördüm buraya yazim dedim sen yazmışın. Benden çok yaşıyacan. Güzel güç :)
sonunda dp turbo RC projesini bitirmiş 377hp 449nm krankta, 328hp 390nm tekerde
http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/206_rc_turbo.php
vatana mıllete hayırlı olsun:) fıyat yazmıslarmı goremedım ben...
Şu VEMS olayını bir şekilde denemek lazım :)
denemesi bedava değil 900 euro :)
Şu VEMS olayını bir şekilde denemek lazım :)
Zaten deneniyo:)
Başka projeler için Hayırlısı................................
Vems deneyen RC mi var Türkiye'de?
Zaten deneniyo:)
Başka projeler için Hayırlısı................................
Temha (reverse) deniyor turbo 106 da başka deneyen varmı. Ayrıca 206 RC de atmosferik denemek lazım :) ucundan olsa kpro'msu bir etki yaratırmı diye.
Temha (reverse) deniyor turbo 106 da başka deneyen varmı. Ayrıca 206 RC de atmosferik denemek lazım :) ucundan olsa kpro'msu bir etki yaratırmı diye.
atmosferik olarak pek bir katkısının olacağını düşünüyorum,
bence egzantirik de yüksek sıkıştırma da denense çok tatminkar sonuçlar alınır mı meçhul, hiç deneyen de görmedim zaten
suan denenen baska bi 106tı var.
atmosferik yuksek sıkıstırma cok tehlikeli ve alınan guce oranla okadar zahete girmenin hiç mansaı yok.
Ama sadece 106tılar turbolanmıo:rolleyes: biraz gizemli konustum ama şimdilik bukadar diyim.
Vems ile iilgili bi calısmaya baslıcam bu aralar:icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.