Orijinalini görmek için tıklayınız : atmosferik cvc cport
piscocuk
09-02-2008, 20:17
aracı alalı yaklaşık 7 ay kadar oldu ve benzinciden başka biryere gitmedim.bir önceki aracım 106 gti dı onun motoruyla baya uğraşmıştım..merak ettiğim şey şu..cvc sport için atmosferik neler yapılabilir...bu seneyi atmosferik olarak geçirmek istiyorum..kısmetse seneye turbo..
tam vverim almam için sırasıyla yapılması gerekenleri yazarsanız çok sevinirim...teşekkürler
Bence:
header
Düz boru egsoz(kat.iptali orta sus.iptali)
filtre kiti
SAFC
chip
bunlar sanırım şimdilik seni idare eder ama daha fazlası var yani:)
abi bence atmosferik hiç uraşama zaten yapılmışı var sitede turbo hzır kitide satılıyo bence en mantıklısı 106 dan atmosferigin tadını cıkardııgın yeter bence ama karar senin
piscocuk
09-02-2008, 21:29
sence bunlarla ortalama kaç hp alınır..elimde safc ve eksoz var. diğerleride temin edilir.ama arkadaşlar atmosferikte bu arabadan bişi alınmayacağını söylüyorlar...rolling yaptık ve chipli 206 quıck beni ayırdı
Bizim abide atmosferik kullandı turbolamadan önce iyidi yane:)
piscocuk
09-02-2008, 21:31
abi bence atmosferik hiç uraşama zaten yapılmışı var sitede turbo hzır kitide satılıyo bence en mantıklısı 106 dan atmosferigin tadını cıkardııgın yeter bence ama karar senin
yok kardeşim bu sene ya böyle standart yada atmosferik yüklü olacak..turbo birdahaki yazdan önce olmaz
piscocuk
09-02-2008, 21:31
Bizim abide atmosferik kullandı turbolamadan önce iyidi yane:)
anladımda o iyidinin açılımı yokmu??
bence ozaman paranı hhiç atmosferige dökme ozaman simdilik ekzos filtre devam et ileide motorun içine kadar girersin piston kol ıvır zıvır
anladımda o iyidinin açılımı yokmu??
güç hakkında tam bir bilgim yok ama fena olmadığını söylüyordu yalan atmış olmayayım 130-140 hp civarındaydı sanırım...
saydıklarımdan birde chip yoktu sanırım...
piscocuk
09-02-2008, 21:39
tmm arkadaşlar saolun birde teknik olarak arkadaşlarda bilgi verirlerse çok daha faydalı olacağına inanıyorum..
tmm arkadaşlar saolun birde teknik olarak arkadaşlarda bilgi verirlerse çok daha faydalı olacağına inanıyorum..
ne gibi bi bilgi? açarsan yardımcı olmaya çalışırım
bence sormak istedig ne gibi ürünler vede kalite niteligi bide verbilecegi ortalama güç
piscocuk
09-02-2008, 22:09
ne gibi bi bilgi? açarsan yardımcı olmaya çalışırım
mesela yazılım yaparsak nekadar güç elde ederiz..yada yazılım değilde işte hondata beyin takabilirsin ...4-2-1 yada 4-1-1 headrs daha ii olur yani buna benzer teknik şeyler demek istedim şu marka şu model şu özellikte şeyler kullanmalısın gibi tavsiyelerinizi bekliyorum.sadece filtre tak yada filtre kiti tak şu kit iidir gibi bilgiler istiyorum..ön tampondan delik açarak takarsan şu yararı olur bu zararı olur gibi..yani ben hiç bişi bilmeyen boş biri olarak görüp tane tane anlatmanızı istiyorum...106 nın moturuna yapılacak herşeyi yaptım ama sırası yanlıştı.piston egzantirik kapak taşlama vs vs yaptım..hondaad biraz daha profosyenel çalışmak istiyorum...
birde en önemli konu araba 106 gibi değil kendini inanılmaz salıyor en ufak bi harekette... yol tutuşunu nasıl arttırabilirim...ben böyle bişi görmedim:(
bu seneyi atmosferik olarak geçirmek istiyorum..kısmetse seneye turbo..
Herşeyden önce bu sene atmosferik seneye turbo dersen tamamen mantıksız bir
iş yapmış olursun.Neden diyeceksen atmosferik olarak alcagın parcaların hiçbiri
işine yaramayacak Turbo'da.Gereksizce para harcamanın manası olmayacagını
düşünüyorum.Ayrıca d16v1 motorda kolay kolay atmosferikte güc alamazsın.
Mantıklı yapabilecegin şey turbodur.Turbo hakkında sormak istediklerin varsa
yardımcı olabilirim.
Sana şuanlık önerebilecegim güzel bir CAi+ komple eksoz sistemi+safc ile ufak tefek ayarları yapabilirsin.
piscocuk
09-02-2008, 22:21
Herşeyden önce bu sene atmosferik seneye turbo dersen tamamen mantıksız bir
iş yapmış olursun.Neden diyeceksen atmosferik olarak alcagın parcaların hiçbiri
işine yaramayacak Turbo'da.Gereksizce para harcamanın manası olmayacagını
düşünüyorum.Ayrıca d16v1 motorda kolay kolay atmosferikte güc alamazsın.
Mantıklı yapabilecegin şey turbodur.Turbo hakkında sormak istediklerin varsa
yardımcı olabilirim.
Sana şuanlık önerebilecegim güzel bir CAi+ komple eksoz sistemi+safc ile ufak tefek ayarları yapabilirsin.
yardımın için saol.ama aklımdaki düşünce bu..yani standart zaten 35000 km de bi araç..atmosferikte neydi turboda ne olacak bunlarınhepsini yaşamak istiyorum o sebeptende kendime böyle bi şart koştum.hepsinin farkını yaşayarak görmemin en iyisi olacağı kanaatindeyim.. işime yaramayacak parçalar ne olabilirki şimdi onu düşünüyorum atmosferikten turboya geçerken..onlarda çok sorun değil arkamdan gelen birilerine hediye ederim..zaten yaptığım birşey herzaman ;) birde CAİ nin açılımı nedir
yardımın için saol.ama aklımdaki düşünce bu..yani standart zaten 35000 km de bi araç..atmosferikte neydi turboda ne olacak bunlarınhepsini yaşamak istiyorum o sebeptende kendime böyle bi şart koştum.hepsinin farkını yaşayarak görmemin en iyisi olacağı kanaatindeyim.. işime yaramayacak parçalar ne olabilirki şimdi onu düşünüyorum atmosferikten turboya geçerken..onlarda çok sorun değil arkamdan gelen birilerine hediye ederim..zaten yaptığım birşey herzaman ;) birde CAİ nin açılımı nedir
cai : cold air intake
mesela headers alsan onu kullanamıcaksın turboda ek bi maliyet en basitinden cai yi kullanamıcaksın bunun gibi bi kaç eleman var
CAİ cold air intake oluyor açılımı. O sordugun deligin amacı ise önden gelen direk soguk
havayı filtreye iletmek.
o deligin ucuna bu tip bir boru monte edilir ,havanın filtreye ulaştırılması saglanır.
ne kadar soguk hava gelirse o kadar iyi.
http://www.potn.co.uk/watermark1~POTN~images/pipercross/impipercrosscoldairfeedcols-425x425.jpg
Sana atmosferik le turbo farkını şöyle anlatabilirim,
Atmosferik güc almak istiyorsan sıkıştırmayı arttırmalısın , turboda ise bu tamamen tersidir.
Piston alcaksın , motoru yapıcaksın bunlar hep yuksek sıkıştırmaya uygun olucak ama
turboya cevirecegn zaman tamamen bunları atmak zorundasın.O kadarda ucuza olmaz sana yani.Ucuza güç alıyım sonrada turbo ya gecip onda güç alayım dersen sana bi honda civic parası rahat karsına cıkar.Ayrıca atmosferiktedede o harcamalarına ragmen pek bi
güc alamazsın.
piscocuk
09-02-2008, 22:29
cai : cold air intake
mesela headers alsan onu kullanamıcaksın turboda ek bi maliyet en basitinden cai yi kullanamıcaksın bunun gibi bi kaç eleman var
anlıyorum bilgiler için saol.dediğim gibi kuzenler falandaalmayı düşünüyor turboya geçersem bu parçaları onlara bırakırım..zaten turbodada araca çok yüklenmeyi düşünmüyorum...0,5 veya 0,6
ozaman yapılacak şey beyne yazılım + CAi+komple eksoz
piscocuk
09-02-2008, 22:33
CEM şuanda ön tampona bir iki işlem yaptırıyorum o yüzden sordum aracın işi bitmeden o kitide alayım ozaman birdaha iş çıkmasın başıma...turboya gelince bi cvc parası harcamak istemiyorum yani pistondu vs vs girmeye niyetim yok...stock motor için kitleri varmış en çok 0,5 basılıyorumuş ben öyle bişi alıp 0,3 basarım arabamda üzülmemiş olur
CEM şuanda ön tampona bir iki işlem yaptırıyorum o yüzden sordum aracın işi bitmeden o kitide alayım ozaman birdaha iş çıkmasın başıma...turboya gelince bi cvc parası harcamak istemiyorum yani pistondu vs vs girmeye niyetim yok...stock motor için kitleri varmış en çok 0,5 basılıyorumuş ben öyle bişi alıp 0,3 basarım arabamda üzülmemiş olur
0.5 1 1.5 basman mühim değil önemli olan neyle basman
basınç sadece bi büyüklük birimi senin dikkat etmen gereken şey flow(debi)
atıyorum gt25le 50psi basıp 600hp alırsın gt47 ile 14psi basıp 650 hp alırsın basıncın bi önemi yok önemli olan hangi turboyla bu basıncı bastığın
d16v1 internalleri pek dayanıklı oldugunu söyleyemem stock motora +50 ye kadar saglıklı
olabilir diyebilirim.Tabiki motorunun kondisyonuna göre.Kolları baya bir ince çünkü.
piscocuk
09-02-2008, 22:41
ben sadece kulaktan duyma şeyleri söyledim...4000 ytl gibi honda için stock motoruna takılan turbo kit olduğunu duydum en fazla 0,5 basılabiliyormuş oda ortalama 200-210 hp oluyormuşş..bende okadar üzmem 0,3 basarım 150-160 olsun yeter die düşünmüştüm
arkadaşım bence atmosferik olarak d16 yüklemek para kaybı olucaktır. şu deliklerden yaptırma lütfen bu arada. bu arada civic sport hb kasa olanların yol tutuşu o kadar kötümü. sedanlarını çok kullandım. birazcık yol tutuşu güzel olsa 2005 sedan civic bakabilirdim ama konili halinede bindim hoşuma gitmedi. ama hb leri koni ile kullananlar memnun. ist dışı 2 arkadaşım koni ile kullanıyorlar. bence sen aracının bu sene turbo için alt yapısını yap. işte 60 lık düz borudur konidir. belki frendir janttır lastiktir. dışı ile angel stop vs. ama atmosferikte aldıkların arkadaşların sölediği gibi turboda sökülecek. birde bu araçların orjinal beyininie chip yapılamıyor.
dragon07
10-02-2008, 11:36
kardes turboyu tak typerı gec:Datmosferik yürümez.boşuna para harcama.atmosferikle ugrasmak o aracta havanda su dövmek gibi bişey
piscocuk
10-02-2008, 12:14
bilgiler için teşekkürler...shumi sanırım sen emresin cp den..maalesef aracın yol tutuşu bana göre okadar kötü..106 resmen yola yapışıyordu..
bilgiler için teşekkürler...shumi sanırım sen emresin cp den..maalesef aracın yol tutuşu bana göre okadar kötü..106 resmen yola yapışıyordu..
yok ben cp den de schumi yim. adım şuayb. görüp görebileceğin tüm otomobil sitelerinde şuayb :)
bilgiler için teşekkürler...shumi sanırım sen emresin cp den..maalesef aracın yol tutuşu bana göre okadar kötü..106 resmen yola yapışıyordu..
bu arada bahsettiğin emrede 206 quiksilver varken çok fazla vtec2 ile rolling yapmıştı. bütün hepsini stock vs. stock iken geçmişti. diğer araçlardan bir iki taneside komple eksoz intake vafc felan uygulamıştı. 1 boy geçmişlerdi. daha sonra emre düz boru ve chip ile tekrar rollingde öndeydi. bence atmosferikten uzak dur.
nitrO_Oxide
11-02-2008, 18:48
atmosferik pek tavsiye etmem 0.5 basan bi sport typR la yuruyebiliyor kesinlikle turbo derim
bu konu bana tanidik geldi :D atmosferik ne yaziki pek gitmeyen bir arac nedeni 1200 kg olmasi kasa agir ama yol tutusu iyi headers cok farketiryor 4-2-1 benim kulandigim headers 106 kulandiysan yavas kalir turboya gelince inanilmaz zevkli yazin baslarinda yaptim bu turbo uygulamasi 48 binde uygulandi su an 62binde ;) stok sorun suz devam ediyorum her basarinin bir siri vardir ;)
ayhantogan
13-02-2008, 11:57
aesy arabanın konusu war mı sitede görmek isteriz....
aesy arabanın konusu war mı sitede görmek isteriz....
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=7075
;)
ayhantogan
13-02-2008, 12:15
sağol kardeşim...
piscocuk
06-04-2008, 20:49
bu konu bana tanidik geldi :D atmosferik ne yaziki pek gitmeyen bir arac nedeni 1200 kg olmasi kasa agir ama yol tutusu iyi headers cok farketiryor 4-2-1 benim kulandigim headers 106 kulandiysan yavas kalir turboya gelince inanilmaz zevkli yazin baslarinda yaptim bu turbo uygulamasi 48 binde uygulandi su an 62binde ;) stok sorun suz devam ediyorum her basarinin bir siri vardir ;)
ilk okul ve lise arkadaşım yalçın..eğer ben türkiede ilk olan aracın senin olduğunu bilsem çoktan peşine takılırdım bunuda draglarda öğrendim.çok başını ağrıtıcam bilgin olsun :D
ilk okul ve lise arkadaşım yalçın..eğer ben türkiede ilk olan aracın senin olduğunu bilsem çoktan peşine takılırdım bunuda draglarda öğrendim.çok başını ağrıtıcam bilgin olsun :D
tmmdır bir turbo sport daha geliyo galiba :D
ilk okul ve lise arkadaşım yalçın..eğer ben türkiede ilk olan aracın senin olduğunu bilsem çoktan peşine takılırdım bunuda draglarda öğrendim.çok başını ağrıtıcam bilgin olsun :D
gel kardesim elimden geldigi kadar yardimci olurumsana emre dert etme sen niyetlen gerisi kolay:icon_tup:
piscocuk
16-12-2008, 11:28
arkadaşlar konuyu yeniden güncelliyorum.turboyu yaklaşık 1 aydır incik cincık ettim araştırdım.kit haricinde ıvır zıvır paralarıyla birlikte astarı yüzünü geçiyor.kesinlkle turbodan vazgeçtim.şimdi spoiler yaptırıyorum güzel 17 jant bakıyorum stop vs görsel bir durum yapmaya karar verdim.ve atmosferik olarak biraz oynamak istiyorum.elimde hks eksoz afc 60mm düz boru var.bunlara ilaveten neler yapmalıyım 60lık boru çokmu büyük olur.bunun bilgisini verirseniz çok sevinirim.eğer derseniz ki hiç atmosferik uğraşmaya gerek yok parana yazık bunun yerine komple müzik tesisatı yapmayı düşünüyorum.teşekkürler
piscocuk
16-12-2008, 16:45
Mutlaka öyledir ama yinede merak var bazen gaza geliyorum atmosferik gırtlak olsun sonrasında ne masrafı açarki diyorum sonra değmez diyorlar tüm şevkim kırılıyor onun yerine full tesisat dış görünüş yapayım diyorum.sıçamaz tavuk misali benimkisi
Zevk meselesı ama bence atmosferık de yapma,tesisat da yapma :)
piscocuk
16-12-2008, 17:35
Zevk meselesı ama bence atmosferık de yapma,tesisat da yapma :)
kuru kuruda binilmez ki..ses seda yok alışmamış ayakta çorap durmaz misali..biraz değiştirdim ama.bunlardan biri olmalı bence.arkadaşlar değmeyeceğini söylüyorlar benim aklıma komple tesisat var şu durumda
ayhantogan
16-12-2008, 17:41
bence sat kardeşim.... güzel bi ctr alalım sana =) yada paran warsa o kadar bana wer =)
piscocuk
16-12-2008, 17:53
bence sat kardeşim.... güzel bi ctr alalım sana =) yada paran warsa o kadar bana wer =)
ben bu arabayı alırken bana herkez ctr al dedi biliyorsun.bende hızdan hevesimi aldım artık arbaya masraf yapmak istemiyorum dedim.turboya niyetlendim 1 ay oldu kesin netleşti kit almakla falan bitmiyor ıvırır zıvırı çok e kanımızda kaynıyor halaa.bişeyler yapmak lazım.senin benim içimden geçmeni kaldıramıyroum ama keşke ctr alsaymışım.diyorum.artık elimizdekinin değerini bilicez :D
ayhantogan
22-01-2009, 17:51
ben bu arabayı alırken bana herkez ctr al dedi biliyorsun.bende hızdan hevesimi aldım artık arbaya masraf yapmak istemiyorum dedim.turboya niyetlendim 1 ay oldu kesin netleşti kit almakla falan bitmiyor ıvırır zıvırı çok e kanımızda kaynıyor halaa.bişeyler yapmak lazım.senin benim içimden geçmeni kaldıramıyroum ama keşke ctr alsaymışım.diyorum.artık elimizdekinin değerini bilicez :D
gel o zaman aynı renk iki tane 106 alalım ?????
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.