Orijinalini görmek için tıklayınız : Koniden anlayan baksın
Arkadaşlar bu koniler sağlam mıdır anlayanlar vıdeoyu izleyip yardımcı olabılırse cok sevınırım.burda anlayan kımse yok maalesef :( 2 ci video devamı.
video 1 ; koniii - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=T0Jo_WtWOPI&feature=youtu.be)
video 2 ; koni video 2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=FcZXSaruvj0)
Cliosportve
12-05-2012, 00:34
Normalde o yukarı doğru çıkmaması lazım
Zaten çekince çok zor yukarı gelir
Bozuk olan kendiliğinden yukarı çıkmaya çalışan 1 tanesi
Normalde o yukarı doğru çıkmaması lazım
Zaten çekince çok zor yukarı gelir
Bozuk olan kendiliğinden yukarı çıkmaya çalışıyor
yani yukarı gelen saglam ama aşagı itip orda kalan bozukmu dıyorsunuz?
Cliosportve
12-05-2012, 00:38
yani yukarı gelen saglam ama aşagı itip orda kalan bozukmu dıyorsunuz?
Elinizdeki ürünlerin birisi bozuk
Ustanında şüphelendiği
Yukarı doğru gitmeye çalışan bozuk
Diğer 3 tanesi sağlam
Tam tersini söylüyor. Kendiliğinden yukarı çıkanı bozuk.
yanlış anladıysam düzeltin,aşagı itiklediğimizde koni kendını yukarı doğru salıyorsa bozuk mu oluyor? yada tam tersi yukarı çektiğimmizde kendını aşağı cekıyorsa?nasıl anlıyoruz bunu tam olarak açıklayabılırmısınız?
1. Videonun 2.27 sn'sindeki bozuk '' galiba.''
1. Videonun 2.27 sn'sindeki bozuk '' galiba.''
teşekkür ederim.
bastırınca geri dönen patlak diğerleri sağlam.
bastırınca geri dönen patlak diğerleri sağlam.
teşekkürler
amortisörün çalışma prensibini buldum diğer arkadaşlarada faydası dokunur sanırsam
Böyle Çalışır - Amortisör - TRT Okul - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9Z0A5XTzZVY#)!
bir sorum daha olacak.bu amortisörlerin ıcındekı yağ nasıl bi yağdır?
ilk mesajdakı videolar ıcın bırde gunduzculerden yorum alabılırmıyız?arkadaşlar amortisörün tekının sorunlu oldugunu söyledıler,olayı netleştirelım istiyorum ona göre siteden aldıgım arkadaşa geri yollucam ürünü
yanlışınız olmasın ?
sarı renkli koniler (orada kovanın içinde, siyah olan kovan, amortisor sarı)
yani önler, hem yağlı + hemde gazlı sistemdir
ufak ufak yukarı doğru salması lazım diye hatırlarım
ayrıca
oradaki arkadaş bir türlü adam gibi şu ayarı yapamadı videoda
sanırım anlamadı nasıl olduğunu?
2 veya 3 tur dönen bir vida gibi birşey o
test şöyle olur:
her iki amortisörün ayarını en sola alın (çevirin ayar bir yerde takılır durur)
amortisörü münkünse dik tutun ,ayaklarınızın arasına sıkıştırın örnek
her iki amortösörün sertliklerini kontrol edin
sonra aynı testi en sağ tarafa alarak takrarlayın
şimdi hatırladım
vakti zamanında sarı sport koni almaya gittim sanayiye oktaykan power a
para cepte hazır, zaten telefonda konuşmuştuk
stoklarında 1 tk vardı alfa155 Q4 için ön
çıkardık kutudan kontrol etmek için
amortisörün en altı ile üzeri arasıda bant atılmıştı
yoksa uzuyordu amortisor, en sona gelince duruyordu
bastırıyorsun bir kaç saniye içinde tam açıyordu
fakat diğer amortisör aynı seviyede kalıyordu
oktaykan (ustanın ismini unuttum) bozuk bu olmaz dedi ve kaldı öyle.
şimdi hatırladım
vakti zamanında sarı sport koni almaya gittim sanayiye oktaykan power a
para cepte hazır, zaten telefonda konuşmuştuk
stoklarında 1 tk vardı alfa155 Q4 için ön
çıkardık kutudan kontrol etmek için
amortisörün en altı ile üzeri arasıda bant atılmıştı
yoksa uzuyordu amortisor, en sona gelince duruyordu
bastırıyorsun bir kaç saniye içinde tam açıyordu
fakat diğer amortisör aynı seviyede kalıyordu
oktaykan (ustanın ismini unuttum) bozuk bu olmaz dedi ve kaldı öyle.
ozaman bununda bastırıpta aşagıda kalanı bozuk doğrumudur abi?dibe kadar bastırıp saldıgımızda kendını en yukarı atması lazım yani?
özelden aldım cevabı tesekkur ederım
kısaca doğrusu
aynı ayarda her ikisininde aynı şekilde davranması ve aynı sertlikte olmasıdır
sağlam olanın yukarı doğru salması lazım benim bildiğim.
ayrıca aynı ayarda ufak sertklik farkı olduğu zaman ayar ile bu tolere edilebilir
güzelliği orada ayarın
not:
ayar vidasını çevirirken metal çubuğu sabit tutun
metal ile birlikte dönmesin vida, tek başına dönsün
birde isterseniz en sertte test etmeyin, beliniz ağrır
gerçekten sert olur açıp kapanmaz yani
şöyle bir yöntem kullanılabilir
en soldan en sağa 4 tur diyelim
tam ortada test edebilirsiniz, her ikisini 2 tur çevirirsin yani
arabayla uğraşmaya uğraşmaya unuttuk herşeyi
aklıma geldi yazayım
sarı arka koni amortisörlerin ayarı öndekiler gibi olmayabilir
yani üstten olmayabilir ayarı
bendekilerin ayarı:
amotisörü üstten tam bastırıp kapatıyorsun
tam kapalıyken, üzerinden bastırıp tuttuğun kovanı sağa sola çeviriyor ve bir yerde tık diye bir yuvaya geçmesini sağlıyorsun (hala bastırman lazım)
bu şekilde sola veya sağa çevirerek ayar yapıyorsun
gene 3-4 tur sağ sol yapılıyor
aramaları buraya yazınız
Arananlar - TechTurkey Forum (http://www.techturkey.com/forum/arananlar)
kanashibari
12-05-2012, 23:58
Sağlam olan tepki verendir. Yani bastırdığınızda yukarı doğru kalkandır. İçerde kalıyorsa bozuktur.
Zaten çalışma prensibide odur amortisörün. Bazı arkadaşlar bagaj amortisörü ile karıştıyorlar sanırım itince bir yerden sonra içine kaçanla.
hazır konusu gelmişken benim önler sarı koni, sertlik ayarını nasıl yapabilirim ? o küçük vida gibi bişeyi var onu mu çevirmek gerekiyor ?
fsunnetci
14-05-2012, 10:14
yavaşta olsa amortisör mili geriye doğru kendini itmesi lzm ...
kanashibari
14-05-2012, 10:29
hazır konusu gelmişken benim önler sarı koni, sertlik ayarını nasıl yapabilirim ? o küçük vida gibi bişeyi var onu mu çevirmek gerekiyor ?
Arabanın önüne geçince sola doğru çevirince yumuşak ayara gelir önikisinide en sola çevir zaten bir yere gelince takılır dönmez. Bu en yumuşak ayarı sonra isteğine göre sağa doğru çevir istediğin kadar. iki tarafıda aynı yap.
En sona kadar çeivrme serte doğru zarar verebilirsin.
caprio55
14-05-2012, 12:21
ben koniden anlamam ama bundan sonrası için bilgi oldu..
ayrıca ersin ustada ii çıkmış :)
mehmetRS
14-05-2012, 13:37
cekilen yada itilenin tam aksine hareket edebiliyorsa yavaşta olsa, sağlamdır kardeşim. Zaten uzun süre hareketsiz kalmışsa amortisör, bu refleksini bir kaç kere yukarı ve aşağı sıkışıp gevşemeden sonra sağlayacaktır.
edit : videodaki o hareket etmeyen bir tanesi için bir kaç yukarı aşağı hareket sonrasında da halen etmiyorsa bozuktur.
ben koniden anlamam ama bundan sonrası için bilgi oldu..
ayrıca ersin ustada ii çıkmış :)
Seninkilerde incelemeye devam ederiz fatih :))
Sağlam olan tepki verendir. Yani bastırdığınızda yukarı doğru kalkandır. İçerde kalıyorsa bozuktur.
Zaten çalışma prensibide odur amortisörün. Bazı arkadaşlar bagaj amortisörü ile karıştıyorlar sanırım itince bir yerden sonra içine kaçanla.
yavaşta olsa amortisör mili geriye doğru kendini itmesi lzm ...
Arabanın önüne geçince sola doğru çevirince yumuşak ayara gelir önikisinide en sola çevir zaten bir yere gelince takılır dönmez. Bu en yumuşak ayarı sonra isteğine göre sağa doğru çevir istediğin kadar. iki tarafıda aynı yap.
En sona kadar çeivrme serte doğru zarar verebilirsin.
cekilen yada itilenin tam aksine hareket edebiliyorsa yavaşta olsa, sağlamdır kardeşim. Zaten uzun süre hareketsiz kalmışsa amortisör, bu refleksini bir kaç kere yukarı ve aşağı sıkışıp gevşemeden sonra sağlayacaktır.
edit : videodaki o hareket etmeyen bir tanesi için bir kaç yukarı aşağı hareket sonrasında da halen etmiyorsa bozuktur.
Paylasimlariniz icin hepinize tesekkur ederim
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.