Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yerli oto için test pisti ve laboratuvar hazır



Frid
12-05-2012, 22:53
http://i.sabah.com.tr/sbh/2012/05/12/Haber/8581369063.jpg?10905478920720120512030145

Türk Standartları Enstitüsü (TSE) Akdeniz Bölge Koordinatörü Hüseyin Özdamar, dünyanın 7. otomobil test pistinin Antalya, Yalova ve Kocaeli illerinden birinde kurulmasının kararlaştırıldığını bildirdi.

Hüseyin Özdamar, hükümetin 2023'e kadar yerli otomobil üretimine geçmeyi hedeflediğini anımsattı. 2023 vizyonu doğrultusunda Türkiye'nin kendi otomobilini üretmesinin tek başına yeterli olmayacağını belirten Özdamar, üretilen otomobillerin test edilebilmesi için test pisti ve laboratuvara da ihtiyaç duyulduğunu vurguladı. Özdamar, 6 laboratuvarın toplam 20 milyon euroya mal olacağını ve yıl sonuna kadar faaliyete geçeceğini söyledi.

sabah

mechanic
12-05-2012, 23:59
ortada araba yok pisti lab'ı mi yapılacak.. antalya ne ayak ya ayrıca otmotivin nesi varmış antalyada?
nerden baksan tutarsızlık nerden baksan ahmakça

Emir_b16a
13-05-2012, 00:01
arabayı bırak ortada malzemeyle ilgili bile bir araştırma geliştirme yokken neyin kafası bu ?

bunudamı satın alıcaz ?

fatihcakin
13-05-2012, 00:42
Kocaeli iyidir :D

Emir_b16a
13-05-2012, 00:53
labaratuvar ? üniversiteler ne işe yarıyo ?

Ertekin
13-05-2012, 00:54
Haydi hayırlısı olsun bakalım.Sevindirici bir haber.

İbrahim Erdem
13-05-2012, 01:44
Bence iyi bir adım. Gelsinler nasıl test ettiklerini görelim ne yaptıklarını görelim. Sonrası gelir bir şekilde. Pist açık olursa org. da olur isteyen çıkar turlar hiçbirşey olmasa bile. Ben antalyadan yanayım.

serkanokan
13-05-2012, 08:30
Uretim fabrikasini dusunmeden test fabrikasini dusunmek biraz ilginc gelse de bunu da bir gelisme olarak goruyorum..
Bu illeri neye gore belirlediklerini bilen arkadasimiz var mi? Zira Antalya mantiga
pek uygun gelmiyo..

berkercakmak
13-05-2012, 08:43
Tüm ar-ge işleri Türkiye'de türkler tarafından yapılmadıgı sürece o araç Türk olamaz. bunun ışığında da Türk otomobili olayı biraz hayal.

lncdlt
13-05-2012, 11:49
bunu bursa'da yapmayip gidip alakasiz antalya'ya yaparlarsa gercekten helal olsun derim.

orhan_guney
13-05-2012, 11:50
biz acaba ölmeden birtane türk arabası alıp binebilcekmiyiz merak ediyorum.

arteus
13-05-2012, 12:00
biz acaba ölmeden birtane türk arabası alıp binebilcekmiyiz merak ediyorum.

Orhan valla sorduğun soru 1 milyon liralık soru gibi oldu :D

orhan_guney
13-05-2012, 12:03
ne bilim başkan :) merak ediyorum hep ama söz veriyorum yapsınlar alıcam.
Orhan valla sorduğun soru 1 milyon liralık soru gibi oldu :D

arteus
13-05-2012, 12:06
Merak etme büyük bir ihtimal biz görmeyiz :D

darkmoon
13-05-2012, 12:15
araba üretmek demek gidipde trilyonlar harcayıp fabrikasyon devasal tesisler kurmak demek değildir butik üretim denen bir şeyde var
butik üretim yapan fabrikalar firmalarda var bentley,rollyce royce,bugatti,koenigsegg,pagani (favorim).. dikkat edilirse butik yada sınırlı sayıda az üretim yapan firmaların çoğu sıcak iklimlerde olan firmalardır ferrarisinden tutunda lamborginisine kadar.. yani antalyada niye olmasın illa bursa gibi ticari yada seri üretimde binek araç üretmek zorunda değiller antalyanında böyle bir farkı olur.

doncarlo
13-05-2012, 12:17
Neymiş %100 TÜRK malı imkansızmış,her şehirden 2 tane işin ehli adam toplasan 12 ayda hazır ederler sana arabayı,bunların maksatı dış ülkelerdeki dostlarıda kazansın ülkemiz borçlansın.Niyetine girilse bu işin çoktan bitmişti.

onurdestan
13-05-2012, 12:57
bütün arabaları almanyada almanlar üretmiyo beyler bişeyede kötü gözle bakmayın bu yüzden bu memlekette ne yapılsa haram bu millete.

turci
13-05-2012, 13:19
o arac üretilsin,almanya'ya gelsin söz verdim alacagim.

gercekten istenseydi coktan yerli marka üretilirdi ama bunlarin ki artik adam kandirmak.

bilalMW
13-05-2012, 14:46
kurulması güzel bişey hem türkiye de yabancı ortaklı fabrikalar da ar-ge olarak ülkemize sıcak bakabilir hem de üniversiteler geliştirdikleri prototip parçaları test etme imkanı bulurlar.
antalya ya kurmak ta saçma geldi o test merkezinin marmara dışında olması bile mantıklı değil.

freelife
13-05-2012, 15:03
başka ülkeler bunları üretirken biz araba üretiyor olacağız malesef ...


http://img5.ressim.net/out.php/i5709757_img-0791-jpg (http://www.ressim.net/i/5709757)
http://img5.ressim.net/out.php/i5709758_renault-reinastella-concept-side-jpg (http://www.ressim.net/i/5709758)
http://img5.ressim.net/out.php/i5709759_renault-reinastella-concept-jpg (http://www.ressim.net/i/5709759)

dragon07
13-05-2012, 15:21
bu pist seçilirken hava koşulları ,ulaşım imkanları ve önemlisi uygun arazi tahsis edilmesi çok önemli.

ama cahil insanlar heryerde oldugu gibi burdada var :)

bilalMW
13-05-2012, 15:48
bu pist seçilirken hava koşulları ,ulaşım imkanları ve önemlisi uygun arazi tahsis edilmesi çok önemli.

ama cahil insanlar heryerde oldugu gibi burdada var :)

+1905x1905

darkmoon
13-05-2012, 16:01
o zaman antalyanın seçilmesi en iyisi akdenizin kışı yok çamuru yok karı yok soğuğu yok pist aktif olarak 12 ay kullanıla bilinir.. ulaşım dense antalya kara yolundan her yere merkezi kaldıki limanıda var ve yakınında pek çok limanlarda var mersin gibi marmaris gibi v.b bu önemli bir unsur.. italyayla etkileşim açısından en yakın noktalardan biri deniz yolundan..

63owen63
13-05-2012, 16:08
Ulan hayatımız 'öğrenilmiş çaresizlik ' dinimiz imanımız ' kendini gerçekleştiren kehanet '. Bu zihniyetle biz ilvanlım sakız üretiriz ancak.

darkmoon
13-05-2012, 16:28
bugün mersin limanından ortadoğuya toyotalar hondalar hyundailer Gmc'ler v.b yollanmakda çoğuda türkiyede satılmayan modeller arap ülkelerine satılıyor..
daha yeni geçen ay 2900 araç ikenderun limanından inen roro dan tırlara yüklenip ırak'a yollandı içlerinde zırhlı araçlar limuzinler vardı..

sercanışık
13-05-2012, 16:49
yalova da aslında genıs arazıler mevcut 4 mevsım rahatlıkla denenebılır araclar sanayı merkezlerıne de ortak uzaklıkta ve ulasım gayet rahat. ayrıca yerlı otomobıl yaparlarsa daha devamı da gelır desteklerız herturlu (faiş fiyat uygulanmadıgı surece)

dragon07
13-05-2012, 22:01
o zaman antalyanın seçilmesi en iyisi akdenizin kışı yok çamuru yok karı yok soğuğu yok pist aktif olarak 12 ay kullanıla bilinir.. ulaşım dense antalya kara yolundan her yere merkezi kaldıki limanıda var ve yakınında pek çok limanlarda var mersin gibi marmaris gibi v.b bu önemli bir unsur.. italyayla etkileşim açısından en yakın noktalardan biri deniz yolundan..

dostum söylediklerine katılıyorum ayrıca antalyanın çok büyük bi havalimanı var 30sn de 1 uçak iniyor.
pist açılırsa zaten hava koşullarının iyi olması dolayısıyla pist sürekli çalışabilir inşallah antalya olur :)

turci
14-05-2012, 00:10
burada test pistinden kasit nürburgring tarzinda süre cikarma pisti degil anladigim kadari ile,
ayrica öyle bile olsa hava kosullari orada da cok iyi degil.

buradaki test pistinden kasit genel anlamda sanirim..


MXtfsxhAHfs

Trance-R
14-05-2012, 00:17
valla fabrika kurulması , test alanı kurulmasından ziyade...

bir markanın ; gerçekten ürünlerinin ileriye taşıması için AR-GE'ye önem vermesi gerektiğine inananlardanım ...

antalya belki sanayi kuruluşları için uzak ama düşündükleri farklı birşey var demekki ... stratejik kaçmış antalya geldi bana ... liman - hava yolları gibi ...

bir üretime geçilsinde abi , bakarlar inş yollarına tatlı tatlı ...

charger
14-05-2012, 08:38
bir yerden başlamak bitirmenin yarısı diye bir deyim var galiba bir çogunuz bu deyimden haberiyok yok antalya ne ayak nerde yapılsın körfezdemi-pınar başındamı
yenilik yenilikdir keşke vanda hakkaride yadenebileyim doguda bir yerde yapılsada türkiye bir adım daha ileri gitse dogu anaduluda neler olucagını anlasa billet her tekbir şehire istanbul ankara izmir bütün imkanlar sunulsa bu ülke bir arpa boyu yol gidemez
cahil cahil konuşmayalım yazdıklarımızda anlam arayalım daha yapıcı konuşalım daha bilgili konuşalım adamlar uzaya residance yapmayı planlarken daha hala kendi arabamızı yapamiyoruz avrupadan bir 50 sene geride oldugumuzu unutmayalım bir yerden başlayalım artık

TünayK
14-05-2012, 09:00
bkn. karıyla buluşmadan bebek bezi almak

DENON
14-05-2012, 09:05
yavv neden uğraşıyolar ki , peak garage serdar usta- bilal aktepe bide özgün olsun %100 100 yerli otomobil 6 ay sonra yollarda olur :D

TünayK
14-05-2012, 09:08
yavv neden uğraşıyolar ki , peak garage serdar usta- bilal aktepe bide özgün olsun %100 100 yerli otomobil 6 ay sonra yollarda olur :D

her ışıkta launch yapan,işe kesicide giden memurlar:D

darkmoon
14-05-2012, 11:12
zamanın statikocu zihniyeti ülkeyi kamplara bölmüş olayın esas kaynağı bu sanayi dedinmi marmara turizm dedinmi ege akdeniz karadeniz çay fındık v.b ile geçinir.. anadolu ve doğu sürgün bölgesi olarak görülmüş yıllarcana bu böyle görüldüğü için sanayi marmarada yoğunlaşmış yoksa bu gün araba üretimine en elverişli gerek stratejik gerek ise iklimsel olarak akdenizdir.. uzağa gitmeyin işde yanı başınızda italya örneği var.. antalyanın havaalanları var antalyanın limanları var antalyanın stretejik bir konumu var antalyanın iklimi var bazı arkadaşlarda antalya deyince herhalde antalyanın göbeğine yapılıcağını sanıyorlar pistin gene tahminim şehrin uzağında şehrin dışında bir yerde yapılır pist zaten tek yapılmaz pist yapılırsa yanına diğer binalarda tesislerde inşaa edilir..

turci
14-05-2012, 16:36
keske dendigi gibi doguda,güneydoguda da yapilsa da oralara canlilik gelse ama bu straji acisindan kimsenin isine gelmez.
sadece üretim ile olmuyor,lojistik transport ayaklarinida düsünüyorlar ki düsünülmeyecek bir durum degil.
kölnde ford fabrikasinda üretilen araclar karayolu,tren yolu hatta nehir yolu ile tasiniyor.
hatta bayer fabrikasi bile nehir kenarinda onlarda nehiri kullaniyor.
adamlar her imkani seferber ediyor.
bunu doguda yapamazsin..
+
antalya olur ama söyle olur,
fabrikayi oraya kurarsan olur. tekirdaga fabrika kurup testler antalyada olmaz.

bavyerada bmw arac üretip, hamburgda pist yapip test etmez.

darkmoon
14-05-2012, 18:04
aynen boeng fabrikasının içine tren yolu geçiyor bütün parçalar tren yolu ile fabrikanın içine kadar geliyor..