Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik Anketi
Merhabalar,
Ben sektörde önemli bir Treyler firmasında çalışmaktayım. Müşterilerimize (nakliyeciler) sunduğumuz lastikler hakkında araçtırma başlatıyoruz. Bölgelerde önemli firmalardan lastikler hakkında yorumlarını istedik, araştırmalarım bu yönde sürmektedir..
Mevcutta opsiyon olarak Michelin Lastik sunmaktayız, standart olarak Goodyear veya Pirelli çıkmaktadır.
Siz aracınızda hangi lastiği kullanıyorsunuz, eğer ticari araçlar kullanıyorsanız yada kullansaydınız hangi lastikler ilk seçiminiz olurdu ?
- Michelin
- Goodyear
- Pirelli
- Bridgestone
- Lassa
Konu reklam vs amaçlı değildir. Sadece araştırmam için gerekmektedir.
Anketi dolduran arkadaşlar neden de belirtirlerse çok sevinirim.
Teşekkürler
Kekuti :)
edit : Bahsettiğim ebatlar 385/55/22,5
CeM öZeR
15-05-2012, 12:45
Konuyu tam olarak çözebilmiş değilim. Kendi aracımda dunlop sp sport maxx var orjinal fabrika çıkışı. Yağmurlu havada çok iyi değil. Kuru zeminde ısınırsa fena değil. Karlı havada oldukca başarılı...
Şirkette ticari grup araçlarımızda goodyear ve continental kullanıyoruz. Çok başarılı olduğunu düşünüyorum.
Ticari grup olarak örnek verdiğim araçlarlar goodyear kullandıklarımız Transporter ve Caravelle'ler. Continental kullandıklarımız ise Crafter.
Konuyu tam olarak çözebilmiş değilim. Kendi aracımda dunlop sp sport maxx var orjinal fabrika çıkışı. Yağmurlu havada çok iyi değil. Kuru zeminde ısınırsa fena değil. Karlı havada oldukca başarılı...
Şirkette ticari grup araçlarımızda goodyear ve continental kullanıyoruz. Çok başarılı olduğunu düşünüyorum.
Ticari grup olarak örnek verdiğim araçlarlar goodyear kullandıklarımız Transporter ve Caravelle'ler. Continental kullandıklarımız ise Crafter.
neyini çözemedin ? :) sizce hangi lastik işte ?
bahsettiğim lastiklerin ebat 385/65 veya 385/55 22,5 lastik. Biraz farklı ebatlar
edit : Peki VW' grubunda standart olarak belli bir lastik mi veriliyor yoksa değişiyormu ?
Serhat Y.
15-05-2012, 12:49
Fn2 de fabrika çıkışı üzerinde Bridgestone olduğu için aynı markadan devam ettim hep, pist için ama Michelin Sport Cup getirmiştim dışardan burda hazırda bulunmadığı için.
Diğer araçlarımızda genelde Michelin kullanmaya özen gösteriyorum tamamen markanın imajına güvendiğim için teknik bi açıklaması yok.
Ticari araçlarımızada(doblo-ısuzu nkr) genelde yerli malı yurdu malı misali lassa almaya dikkat ederim yada ucuz ama yine kendini kanıtlamış kumho,falken tarzı bişeyler.
Fn2 de fabrika çıkışı üzerinde Bridgestone olduğu için aynı markadan devam ettim hep, pist için ama Michelin Sport Cup getirmiştim dışardan burda hazırda bulunmadığı için.
Diğer araçlarımızda genelde Michelin kullanmaya özen gösteriyorum tamamen markanın imajına güvendiğim için teknik bi açıklaması yok.
Ticari araçlarımızada genelde yerli malı yurdu malı misali lassa almaya dikkat ederim yada ucuz ama yine kendini kanıtlamış kumho,falken tarzı bişeyler.
Ben binek aracımda pirelli düşünürüm mesala fiyat daha uygun gelir bana Michelin'e göre. Daha önceki ve şuanki 2.arabamda da Michelin kullanmaktayım. İkisinide beğendim açıkcası.
Ancak müşterilerime bir anket düzenledim ve
- Michelin (en iyi lastik, lider firma Michelin kullanmalı)
- Goodyear (iyi)
- Pirelli (vermesenizde olur)
- Bridgestone içinde (Çin malı lastik verin daha iyi, rezalet)
yorumu yapıldı.. Marka imajı derseniz Pirellinin imaj bence kötü değil ama nakliyeciler uzun süre giden markaları ve dayanıklı markaları tercih ediyor diye düşünüyorum.. Fakat fiyatta ister istemez yükseliyor ;)
Serhat Y.
15-05-2012, 13:01
Valla anketi değerlendiren müşteri kitleside önemli tabi, Bridgestone un performance tipi lastikleri başarılı bence rezalet tabirini pek hak etmiyor bana göre. Birazda ben bu tip ithal markaları değerlendiriken markanın anavatanınıda değerlendirirm mesela İtalyan markalar bana hiçbir zaman güven vermez tekstil ve kozmetik sektorü dışında. Japon ve belli avrupa ülkeleri(almanya,isveç kısmen ingiltere) bana herzaman güven vermiştir. belki alakasız ama benim kafa öyle değerlendiriyor nedense...
ykavcioglu
15-05-2012, 13:02
Ticari araçlarda pirelli, binek araçlarda michelin, spor araçlarda bridgestone'u tek geçerim....
berkayGLRN
15-05-2012, 13:07
Michelin iyidir..
Valla anketi değerlendiren müşteri kitleside önemli tabi, Bridgestone un performance tipi lastikleri başarılı bence rezalet tabirini pek hak etmiyor bana göre. Birazda ben bu tip ithal markaları değerlendiriken markanın anavatanınıda değerlendirirm mesela İtalyan markalar bana hiçbir zaman güven vermez tekstil ve kozmetik sektorü dışında. Japon ve belli avrupa ülkeleri(almanya,isveç kısmen ingiltere) bana herzaman güven vermiştir. belki alakasız ama benim kafa öyle değerlendiriyor nedense...
Abi bizim kitlemis Iran Irak Suriye gibi komşulara ve Avrupaya nakliyecilik yapan firmalar. Hedef kitlemiz budur.
Hatta tüm türkiye'deki uluslar arası ve yerel nakliyecilerdir.
Kullanılan yol şartına göre değişmektedir. Mevcutta Opsiyon'da sunuyoruz biz Michelin'i, Goodyear veya Pirelli veriliyor fabrikadan çıkışta.
Ancak yerli üretici olduğumuz olduğu için yerli tedarikçi olması daha işimize gelmektedir.
Müşterilerimiz Michelin istiyor opsiyon ücreti ödemek istemiyor, goodyear almam ben falan tartışmalar çıkabiliyor. O nedenle bir dönem lassa düşünüldü. Fakat Lassa hakkında imaj ne durumda piyasada bilmiyorum. Müşterilerim Goodyear Bridgestone'u bile kötülerken Lassa'ya ne derler acaba diye düşünmedim değil.. (LASSA'yı bilmediğim için algı bende böyle)
Lassa kullanan arkadaşlar varsa onlarında değerli yorumlarını almak isterim :icon_tup:
Lastik alırken Bridgestone ve Lassa yı incelemiş Lassa nın elle dokunuşta çok daha yumuşak olmasından dolayı tercihimi Lassa dan yana kullanmıştım.
İnce yanak lastiklerde balon yapma, yanak yarma gibi sorunlar kulağıma çok geliyordu.
Şu an 3 yıldır aracımda Lassa İmpetus Sport 205-40-17 lastikler var ve çok memnumum. Çelik yanak ve jant koruması süper yapılmış, denemenizi tavsiye ederim.
ticaride lassa derim çünkü dayanıklı bir lastik ..ha binek ve performnas olarak son sırada olurdu o ayrı...
Bilgilerini paylaşan arkadaslara teşekkürler..
Lassa duyumlarınız nasıldır, biraz daha kamyon dorse treyler romork gibi ürünlere ilgisi olan arkadaslar katılabilirse çok sevinirim. :)
CeM öZeR
15-05-2012, 16:20
neyini çözemedin ? :) sizce hangi lastik işte ?
bahsettiğim lastiklerin ebat 385/65 veya 385/55 22,5 lastik. Biraz farklı ebatlar
edit : Peki VW' grubunda standart olarak belli bir lastik mi veriliyor yoksa değişiyormu ?
Volkswagen ticari grup model ve lastiklerini yazıyorum;
-T5 ( Transporter , Caravelle ) = Fabrika çıkış Goodyear = Ortalama 70.000 km civarı kullanıyoruz.
- Crafter (Panelvan-Servis-Okul) = Fabrika çıkış Continental = Ekstra uzun olursa yüklü kullananlar 40.000 km, normal uzun olursa 50.000 km civarı . Bpş kullanım veya fazla yük olmadan kullanım durumunda 60.000 li km ler görülür.
-Caddy (Trendline - Comfortline ) = Fabrika çıkışı Bridgestone = Oldukca iyi
Amarok (Trendline-Highline ) = Fabrika çıkışı Trendline'de Bridgestone 16",Highline'da Bridgestone 18" Kullanılıyor. Highline'ın lastikleri pek verimli olduğu söylenemez.
Yazdıklarım belki biraz yardımcı olur. :)
volume81
15-05-2012, 16:26
şirketimizn kamyonlarında bridgestone kullanıyoruz :) genelde fiyatları ve uzun ömürlü olması nedeni ile tercih ediyoruz 2. sırada goodyear var 3. sırada ise michelin :)
bu arada michelin baya pahalı olduğu için 3. sırada yoksa iyi ürünleri var :)
Volkswagen ticari grup model ve lastiklerini yazıyorum;
-T5 ( Transporter , Caravelle ) = Fabrika çıkış Goodyear = Ortalama 70.000 km civarı kullanıyoruz.
- Crafter (Panelvan-Servis-Okul) = Fabrika çıkış Continental = Ekstra uzun olursa yüklü kullananlar 40.000 km, normal uzun olursa 50.000 km civarı . Bpş kullanım veya fazla yük olmadan kullanım durumunda 60.000 li km ler görülür.
-Caddy (Trendline - Comfortline ) = Fabrika çıkışı Bridgestone = Oldukca iyi
Amarok (Trendline-Highline ) = Fabrika çıkışı Trendline'de Bridgestone 16",Highline'da Bridgestone 18" Kullanılıyor. Highline'ın lastikleri pek verimli olduğu söylenemez.
Yazdıklarım belki biraz yardımcı olur. :)
Teşekkür ederim Cem. Peki Doğus otonun diğer markalarında da aynı şey geçerlimi ? Atıyorum Audi TT ile a3'ün lastik markaları aynı mı geliyor ? Neye göre seçiliyor marka? Avrupadan bu şekilde mi ithal edilmekte ?
şirketimizn kamyonlarında bridgestone kullanıyoruz :) genelde fiyatları ve uzun ömürlü olması nedeni ile tercih ediyoruz 2. sırada goodyear var 3. sırada ise michelin :)
bu arada michelin baya pahalı olduğu için 3. sırada yoksa iyi ürünleri var :)
Tam olarak ne işle uğraşıyorsunuz acaba ? Kamyonlarınız hangi marka acaba
Lassa neden düşünülmüyor sizde ?
Şehirler arası yolcu otobüsünde önler için michelin kullanıoruz yumusak oldugu için ön düzene en az hasarı michelin verio. Arkalar için cogunluk kaplama lastik ***** hesap kitap onemli :)
VtecDream
15-05-2012, 17:08
otobus şöförü çok tanıdıgım var veya otobusü olan continental tek geçerim diyor hepsi ?
Görkem.Y
15-05-2012, 17:43
Tercihim Bridgestone.
CeM öZeR
15-05-2012, 17:59
Teşekkür ederim Cem. Peki Doğus otonun diğer markalarında da aynı şey geçerlimi ? Atıyorum Audi TT ile a3'ün lastik markaları aynı mı geliyor ? Neye göre seçiliyor marka? Avrupadan bu şekilde mi ithal edilmekte ?
Markadan markaya farkedebiliyor. Mesela polo-golf-jetta-passat örnek alalım. Baz donanımlarda ve full donanımlarda bile maliyet göz önüne alınarak lastik ebatı değiştiği için baz donanımda lastik markası o sene hangi firmayla anlaşma imzalandıysa onun lastiği kullanılıyor. Ama Audide genel olarak çok uçuk ebatlar olmadığı sürece hemen hemen aynı marka kullanılıyor. Tabii Audide de maliyetin göz önünde bulunduğu basit modeller olabiliyor. Farklı markaları görebilmek mümkün. Tam dikkat etmedim ama genel olarak gördüğüm. Bu sene Continental ve Michelin ağırlıklı Audiler. Seatlar ise Pirelli ağırlıklı. Volkswagen bineklerde Michelin,Hankook,Pirelli ağırlıklı. Biraz karışık o işler. :)
arkadaşlar anket devam etmektedir. Ticari maksatlı düzenlemiş olsamda anketi, size göre hangi lastik ve neden ? :)
Günceldir
CeM öZeR
16-05-2012, 08:00
Ben kendi gözümden lastik firmalarının genel karakteristik yapısını değerlendiriyim.
Bence;
-Performans lastiği Sert hamurlu olup ısınınca yumuşayıp güzel performans verdiği için Pirellidir.
-Konfor lastiği Michelindir çünkü yumuşak hamura sahiptir. İçeri az yol sesi alır. Ama ince yanak olarak tercih edilmemelidir balonlamaya müsait bir yapısı vardır.
- Goodyear hafif ticari araçlar için bence biçilmiş kaftandır. Özellikle bu bölgede. Çünkü lastiğin genel yapısı kışın karlı havalarda da gerçekten aracın verimli hareket etmesini sağlamaktadır.
-BF Goodrich ağır arazi araçları için bir çok hava koşulunda hem zemine tutunma hemde lastik ömrüyle en iyi lastiktir.
Benim görüşlerim bu kadar. :)
FiReWaLL
16-05-2012, 08:13
Binek lastikler ile kamyon lastikleri , hatta hafriyat yada asfalt olarak bile aralarında markadan markaya çok byük farklar vardır .
Hafriyat deseniz o grupta lassa dan başka önermem size .
Ama iş Pilot lastiğe geldimi Bunu da %99 Uluslararası kullanacaksınız yani düm düz bi yolda ilerleyecek araç , Pahalı olmakla beraber ilk tercihinizi Michelin ve Goodyeardan yana kullanın .
Pirelli de sıkıntılar yaşanıyor özellikle lastik bittikten sonra genelde kaplama tutmama sıkıntısı da çıkıyor .
Eğer goodyear ve michelin pahalı geliyorsa eğer Lassa ve Bridgestone bundan sonraki en ideal markadır .
Ama şunu da düşünmek lazım ki Goodyer ve Michelin karkası En az 2 en fazla 3 kez kaplanıp tekrar kullanılabilir .
Şu yollarımız düzgün olsa kesin Michelin ama bu kadar çok çukura dayanmaz bide ince yanaksa 1 yıl içinde kesin balon yapar
FiReWaLL
16-05-2012, 08:16
Şu yollarımız düzgün olsa kesin Michelin ama bu kadar çok çukura dayanmaz bide ince yanaksa 1 yıl içinde kesin balon yapar
Bahsedilen ebatın yanak genişliği tam olarak bu ;)
http://e1205.hizliresim.com/x/j/5yvvf.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Öncelikle herkese tekrar teşekkür ederim.
Binek lastikler ile kamyon lastikleri , hatta hafriyat yada asfalt olarak bile aralarında markadan markaya çok byük farklar vardır .
Hafriyat deseniz o grupta lassa dan başka önermem size .
Ama iş Pilot lastiğe geldimi Bunu da %99 Uluslararası kullanacaksınız yani düm düz bi yolda ilerleyecek araç , Pahalı olmakla beraber ilk tercihinizi Michelin ve Goodyeardan yana kullanın .
Pirelli de sıkıntılar yaşanıyor özellikle lastik bittikten sonra genelde kaplama tutmama sıkıntısı da çıkıyor .
Eğer goodyear ve michelin pahalı geliyorsa eğer Lassa ve Bridgestone bundan sonraki en ideal markadır .
Ama şunu da düşünmek lazım ki Goodyer ve Michelin karkası En az 2 en fazla 3 kez kaplanıp tekrar kullanılabilir .
Firewall değerli yorumların için sağol. Biz hem hafriyat için damper üretiyoruz, hemde uluslararası nakliye için treylerler üretiyoruz. Fakat uluslararası nakliye'de lastiği müşteriler çok önemsiyorlar. Fakat her kafadan farklı ses desem yeridir. Biri michelin derken birisi lassa isteyebiliyor. Tabii en fazla iki lastik opsiyonu olduğundan, bazen müşteri almak istediği arabdan sırf lastik yüzünden vazgeçiyor :beuj:
Damper araçlarda Lassa kullanılıyor, sebebini inan bilmiyorum :) Fakat Uluslararasında uygulanması gereken lastik ebatı 385/55/22,5 ! ama bazı markalarda 385/65 22,5 var 55 lastik opsiyonu yok Goodyear'da mesela.. 55 ile 65 arasında yükseklik farkı olduğundan ötürü 4 metre yükseklik limitini aşmak yasak olduğu için 65 tercih edilmiyor. Fakat istedikleri lastikte 65 oluyor 55 olmuyor. Bir çelişki oluyor. Bu nedenle Michelin sunuyorum bende müşterime ancak fiyat farkı oldugundan, sıkıntı yaşanabiliyor. Kuruşların hesabı yapılıyor malesef artık, ekonomik sıkıntılardan ötürü. :(
Kaplama sıkıntısının tam nedeni nedir Pirelli'de ? Her lastik kaplanmaz mı ??
Bahsedilen ebatın yanak genişliği tam olarak bu ;)
http://e1205.hizliresim.com/x/j/5yvvf.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
meteor çukuru olması lazım bu lastiğin balon yapması için :D
Bahsedilen ebatın yanak genişliği tam olarak bu ;)
http://e1205.hizliresim.com/x/j/5yvvf.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Ben binek için yazdım bunlara hiç bişi olmaz ;)
FiReWaLL
16-05-2012, 08:42
Öncelikle herkese tekrar teşekkür ederim.
Firewall değerli yorumların için sağol. Biz hem hafriyat için damper üretiyoruz, hemde uluslararası nakliye için treylerler üretiyoruz. Fakat uluslararası nakliye'de lastiği müşteriler çok önemsiyorlar. Fakat her kafadan farklı ses desem yeridir. Biri michelin derken birisi lassa isteyebiliyor. Tabii en fazla iki lastik opsiyonu olduğundan, bazen müşteri almak istediği arabdan sırf lastik yüzünden vazgeçiyor :beuj:
Damper araçlarda Lassa kullanılıyor, sebebini inan bilmiyorum :) Fakat Uluslararasında uygulanması gereken lastik ebatı 385/55/22,5 ! ama bazı markalarda 385/65 22,5 var 55 lastik opsiyonu yok Goodyear'da mesela.. 55 ile 65 arasında yükseklik farkı olduğundan ötürü 4 metre yükseklik limitini aşmak yasak olduğu için 65 tercih edilmiyor. Fakat istedikleri lastikte 65 oluyor 55 olmuyor. Bir çelişki oluyor. Bu nedenle Michelin sunuyorum bende müşterime ancak fiyat farkı oldugundan, sıkıntı yaşanabiliyor. Kuruşların hesabı yapılıyor malesef artık, ekonomik sıkıntılardan ötürü. :(
Kaplama sıkıntısının tam nedeni nedir Pirelli'de ? Her lastik kaplanmaz mı ??
Karkasın yani ama kauçuk kalitesinden kaynaklanıyor kaplama verimliliği , her lastik kaplanabilir ancak Buna en dayanıklı İlk michelin ikinci de Goodyear dır .
Michelin de 385/55R22,5 ölçüleri vardır ama dediğin gibi diğer bi çoğu markada bu ebat alternatifi yoktur ve en pahalı ebatlardan biridir .
Ama 385/65r22,5 yani pilot lastik her markada var dediğim tercihleri sırası ile kalite olarak göz önünde bulundurabilirsin . Michelin , Goodyear Bridgestone , Lassa .
Hafriyatta Lassa başta olma üzere Bridgestone ve goodyear ı öneririm ama lassa ilk tercih kesinlike çok başarılı hafriyatta .
Ayrıca 385/55r22,5 kullanmanızın sebebide büyük ihtimalle çekici lastikleri 295/60r,22,5 tur , aracı alçaltmak için kullanılır . Avrupada şehir içine giriş çıkış rahatlığı için .
yaklaşık 6 sene büyük ebat lastik sattım , Bu yazdıklarım Tecrübe ile sabittir , yanlış anlaşılmasın :)
Karkasın yani ama kauçuk kalitesinden kaynaklanıyor kaplama verimliliği , her lastik kaplanabilir ancak Buna en dayanıklı İlk michelin ikinci de Goodyear dır .
Michelin de 385/55R22,5 ölçüleri vardır ama dediğin gibi diğer bi çoğu markada bu ebat alternatifi yoktur ve en pahalı ebatlardan biridir .
Ama 385/65r22,5 yani pilot lastik her markada var dediğim tercihleri sırası ile kalite olarak göz önünde bulundurabilirsin . Michelin , Goodyear Bridgestone , Lassa .
Hafriyatta Lassa başta olma üzere Bridgestone ve goodyear ı öneririm ama lassa ilk tercih kesinlike çok başarılı hafriyatta .
Ayrıca 385/55r22,5 kullanmanızın sebebide büyük ihtimalle çekici lastikleri 295/60r,22,5 tur , aracı alçaltmak için kullanılır . Avrupada şehir içine giriş çıkış rahatlığı için .
yaklaşık 6 sene büyük ebat lastik sattım , Bu yazdıklarım Tecrübe ile sabittir , yanlış anlaşılmasın :)
Yok estafurullah. Ben 20 senedir nakliyecilerin arasında oldugumdan az çok biliyorum, ama lastikten fazla anlamam..
65 pilot lastik doğru ancak Gabari problemi vardır TIR'larda. 4000mm'yi geçmemesi gerekir araç yüksekliğinin yoksa ceza gelir ve gişe çıkışlarında, trafik kontrol noktaları çok yoğunlaştı artık. Araca 65 veya 55 lastikli versende Çekiciye takabiliyorsun, çekicinin üzerinde "plate'' dediğimiz bağlantı noktasından ayar yapılınca takılıyor ama bazı araç çeşitlerinde, boylarda yükselme oldugundan 65'i tercih etmiyorlar.
Peki Lassa'yı tercih sebebi ne ki ? Yanaklar normal Runflat lastikler gibi sert falan mı ? Avantajı nedir ?
edit : Yukarıda 55 ile 65'i karıştırmışım şimdi gördüm.. :)
FiReWaLL
16-05-2012, 08:54
İlk msj da da yazdığım gibi Hafriyat konusunda gerçekten çok başarılı lassa , Kullandıkları Kauçukdaki Malzemedenmi Yoksa teknolojisinden midir bilmiyorum ama Diş yapısı ve dayanıklılığı , Performansı Müthiş . Kullanan tüm müşterilerim çok memnundu lassadan özellikle çekerde kullanılan Energy 7500 modeli .
55 Tercihi aynen alçaltmak için kullanılıyor ama arasında yaklaşık 65 ile olan fiyat farkı neredeyse 500-600 TL
Konu son kez güncel.. Akşama kadar ankete ulaşmam gerekiyor :)
Destek çıkan herkese teşekkürler
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.