PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Saxo vts sorun!!!Yardım lütfen



black_eagle1988
17-05-2012, 14:30
Arkadaşlar merhaba.97 model saxo vts aracımın problemini sizle paylaşıp yardımlarınızı rica edecektim.

Sorun ,sabahları arabaya marş basıyorum ilk marşta almıyor.Hafif gaz pedalına basarak 2. marşı bastığımda çalışıyor ancak 500 devirde ve çok sallantılı çalışıyor.gaza
basmazsam stop ediyor.Ancak 3-4 dk 1500 devir civarında gaza basıp arabayı biraz ısıtırsam sorun olmuyor.Sorunsuz bir şekilde yürüyor.Sorun neyden kaynaklanabilir yardımcı olacaklara şimdiden teşekkür ederim.

Not: Map sensöründen şüphelendi, temizlendi ancak sorun devam ediyor.
Isı müşürü(yeşil soketli) değişti ancak sorun devam ediyor.
Kelebek boğazı ustam tarafından temizlendi.Adaptasyon tutmadı rolanti valfinin
fişi çıkarıldı.O şekilde 1 hafta sorunsuz kullandım (Rolanti valfinden şüpheleniyorum)

Yardımlarınızı bekliyorum

EminOnR
17-05-2012, 14:46
Büyük ihtimal Sorun Rolanti valfinde Bendede 106 Vardı Aynı Şekilde Sorun çıkmıştı ordan biliyorum.

black_eagle1988
17-05-2012, 14:47
Büyük ihtimal Sorun Rolanti valfinde Bendede 106 Vardı Aynı Şekilde Sorun çıkmıştı ordan biliyorum.

Bana kaça patlar acaba bilginiz var mı? oksijen sensörü yada volan okuyucusundan yapabilir mi

nakayama
17-05-2012, 14:48
rölanti valfinden dolayı yapmaz benım arabamda rölanti valfini söktük bir ara gayet normal şekilde calısıyordu.

EminOnR
17-05-2012, 14:49
Bana kaça patlar acaba bilginiz var mı? oksijen sensörü yada volan okuyucusundan yapabilir mi

Valla fiyat hakknda bi fikrim yok. Yedek parça Dükkanım olduğu için Ustalara para vermiyorum.

black_eagle1988
17-05-2012, 14:53
rölanti valfinden dolayı yapmaz benım arabamda rölanti valfini söktük bir ara gayet normal şekilde calısıyordu.

sorun sizce nedendir?bobin olsa motor sıcakken de yapar diye biliyorum ama emin değilim?

EminOnR
17-05-2012, 14:53
Şimdi Ustayla Telefonda Görüştüm 2 Sorun daha Olabilir Diyor. Krank devir sensörü veya sıcak soğuk müşürü arızalıdır Makinaya bağlayıp bakmak gerek dedi.

black_eagle1988
17-05-2012, 14:56
Şimdi Ustayla Telefonda Görüştüm 2 Sorun daha Olabilir Diyor. Krank devir sensörü veya sıcak soğuk müşürü arızalıdır Makinaya bağlayıp bakmak gerek dedi.

ilginiz için teşekkür ederim.sıcak soğuk müşürünü orjinali ile değiştirdim ama sorun düzelmedi.bende krank devir sensöründen şüpheleniyorum açıkçası. garip olan arıza lambası falan da yanmıyor

EminOnR
17-05-2012, 14:58
sıcak soğuk müşürünü değiştirdiysen son çare olarak krank devir sensörünü değiştir baktın düzelmedi yak arabayı knka kökten çözüm :P

black_eagle1988
17-05-2012, 15:00
sıcak soğuk müşürünü değiştirdiysen son çare olarak krank devir sensörünü değiştir baktın düzelmedi yak arabayı knka kökten çözüm :P

değiştircem de kendim değiştirebilir miyim acaba. yerini bilsem gerisi kolay . yok arabayı şimdi yakmam biraz zevkini çıkarayım bi ara yakarım :)

EminOnR
17-05-2012, 15:01
değiştircem de kendim değiştirebilir miyim acaba. yerini bilsem gerisi kolay . yok arabayı şimdi yakmam biraz zevkini çıkarayım bi ara yakarım :)

Valla onu bilemicem dostum. izmirdesin istanbulda olsan yardımcı olablrdim :)

black_eagle1988
17-05-2012, 15:05
Valla onu bilemicem dostum. izmirdesin istanbulda olsan yardımcı olablrdim :)

izmirde ustam var ama kendim uğraşmak istedim.son çare götüreceğiz tabi :)

nakayama
17-05-2012, 15:07
hararet müşürünün üstünde yeşil ısı müşürü var onu bi kontrol ettir.

EminOnR
17-05-2012, 15:08
:) Kolay gelsin şimdiden

black_eagle1988
17-05-2012, 15:10
teşekkür ederim :)

black_eagle1988
17-05-2012, 15:11
başka çözüm önerilerine de açığım

black_eagle1988
17-05-2012, 15:13
hararet müşürünün üstünde yeşil ısı müşürü var onu bi kontrol ettir.

onu sıfırı ve orjinali ile kendim değiştirdim.sorun devam ediyor

nakayama
17-05-2012, 15:17
Bilgisayara bağlanttınmı arabayı ? Birde elinizde başka sao 106 varsa onun beynini bi takıp denyin.

black_eagle1988
17-05-2012, 15:31
Yok bağlatmadım.Uygun bi zamanımda ustama göstereceğim.Onda denemek içi her parça mevcutç

XSi
17-05-2012, 15:31
sensör değerleri ölçüldü mü?

temizlemek yetmeyebilir.

1. rölanti valfinin adaptasyonu nasıl yaptı usta?
2. rölanti valfin çalışıyormu?

Rölanti valfinin çalıştığını anlamak için rölanti valfini sök ve kontağı aç, rölanti valfi hareket edip uzuyorsa, kontağı kapattığında aynı konuma geri dönüyorsa valf ok dir.

Adaptasyona gelirsek, ben nasıl yaptığı mı tarif ediyim:

Motor sıcak durumda olsun (90-95 c)

1. Akünün "-" kutbunu sök
2. Akü kutbu sökükken frene bas (ingiliz forumlarından okumuştum, beyindeki diyotların yükünü boşaltmak için fln filan diyolardı, yapmaktan zarar gelmez )
3. Akü kutup başı tak
4. Kontağı aç ama arabayı çalıştırma, ışıklar yanık vaziyette yani, benzin pompasının sesi kesilene kadar bekle. Daha sonra kontağı kapat.
5. Kontağı açma , benzin pompası sesi bekleme, kontağı kapama işini 6 kere yap, ama 6 cı seferde kontağı kapamadan motoru çalıştır.
6. Çalışınca rölanti çok düşük olacaktır, ama saniyeler içinde kendini toplayıp 800 devirde rölanti ip gibi duracaktır.

bu prosedür, magnetti marelli beyinli peugeot 106 ve citroen saxolarda (1.4 8v veya 1.6 16v) aynen geçerlidir.

Bu adaptasyonu ilk taktığımda düzgün yapamamışım, motor soğukken ilk çalıştırmalarda rölanti 1500 - 2000 devirlere çıkıyordu.

Bi daha yaptığımda hem rölanti düzeldi hemde yakıt tüketimi hissedilir şekilde düştü. (ortalama 7 - 7,2 lt den 6 - 6,2 lt ye düştü)

Kolay gelsin

Crx-Si
17-05-2012, 15:32
Bujilerinizi,benzin pompanızı bir de distribütörünüzü de kontrol ettiriniz. Ateşlemeden de yapabilir.

Gaza basarak çalıştırıyorsanız pompa yeterli seviyede benzini basmıyordur?

Otomatik jikle devreye girmiyordur sadece soğukken yapıyorsa.

Honda kullanıyorum ama pek farklı olacağını düşünmüyorum.

black_eagle1988
17-05-2012, 15:42
sensör değerleri ölçüldü mü?

temizlemek yetmeyebilir.

1. rölanti valfinin adaptasyonu nasıl yaptı usta?
2. rölanti valfin çalışıyormu?

Rölanti valfinin çalıştığını anlamak için rölanti valfini sök ve kontağı aç, rölanti valfi hareket edip uzuyorsa, kontağı kapattığında aynı konuma geri dönüyorsa valf ok dir.

Adaptasyona gelirsek, ben nasıl yaptığı mı tarif ediyim:

Motor sıcak durumda olsun (90-95 c)

1. Akünün "-" kutbunu sök
2. Akü kutbu sökükken frene bas (ingiliz forumlarından okumuştum, beyindeki diyotların yükünü boşaltmak için fln filan diyolardı, yapmaktan zarar gelmez )
3. Akü kutup başı tak
4. Kontağı aç ama arabayı çalıştırma, ışıklar yanık vaziyette yani, benzin pompasının sesi kesilene kadar bekle. Daha sonra kontağı kapat.
5. Kontağı açma , benzin pompası sesi bekleme, kontağı kapama işini 6 kere yap, ama 6 cı seferde kontağı kapamadan motoru çalıştır.
6. Çalışınca rölanti çok düşük olacaktır, ama saniyeler içinde kendini toplayıp 800 devirde rölanti ip gibi duracaktır.

bu prosedür, magnetti marelli beyinli peugeot 106 ve citroen saxolarda (1.4 8v veya 1.6 16v) aynen geçerlidir.

Bu adaptasyonu ilk taktığımda düzgün yapamamışım, motor soğukken ilk çalıştırmalarda rölanti 1500 - 2000 devirlere çıkıyordu.

Bi daha yaptığımda hem rölanti düzeldi hemde yakıt tüketimi hissedilir şekilde düştü. (ortalama 7 - 7,2 lt den 6 - 6,2 lt ye düştü)

Kolay gelsin



1: ustanın nasıl yaptığını hatırlamıyorum
2:rolanti valfi sürekli 2000 devirde takılı kalıyor diye usta kablosunu söktü.

Dediklerinizi kendim uygulamaya çalışacağım.Ama sanırım sorun rolanti valfi.

İlginiz için teşekkür ederim

sLp
17-05-2012, 15:43
sensör değerleri ölçüldü mü?

temizlemek yetmeyebilir.

1. rölanti valfinin adaptasyonu nasıl yaptı usta?
2. rölanti valfin çalışıyormu?

Rölanti valfinin çalıştığını anlamak için rölanti valfini sök ve kontağı aç, rölanti valfi hareket edip uzuyorsa, kontağı kapattığında aynı konuma geri dönüyorsa valf ok dir.

Adaptasyona gelirsek, ben nasıl yaptığı mı tarif ediyim:

Motor sıcak durumda olsun (90-95 c)

1. Akünün "-" kutbunu sök
2. Akü kutbu sökükken frene bas (ingiliz forumlarından okumuştum, beyindeki diyotların yükünü boşaltmak için fln filan diyolardı, yapmaktan zarar gelmez )
3. Akü kutup başı tak
4. Kontağı aç ama arabayı çalıştırma, ışıklar yanık vaziyette yani, benzin pompasının sesi kesilene kadar bekle. Daha sonra kontağı kapat.
5. Kontağı açma , benzin pompası sesi bekleme, kontağı kapama işini 6 kere yap, ama 6 cı seferde kontağı kapamadan motoru çalıştır.
6. Çalışınca rölanti çok düşük olacaktır, ama saniyeler içinde kendini toplayıp 800 devirde rölanti ip gibi duracaktır.

bu prosedür, magnetti marelli beyinli peugeot 106 ve citroen saxolarda (1.4 8v veya 1.6 16v) aynen geçerlidir.

Bu adaptasyonu ilk taktığımda düzgün yapamamışım, motor soğukken ilk çalıştırmalarda rölanti 1500 - 2000 devirlere çıkıyordu.

Bi daha yaptığımda hem rölanti düzeldi hemde yakıt tüketimi hissedilir şekilde düştü. (ortalama 7 - 7,2 lt den 6 - 6,2 lt ye düştü)

Kolay gelsin

şu olay ciddi mi ya, arabayı bazen çalıştırdığımda rölanti salaklaşır, çok nadir olur. 2.000 devirlere çıkar 1-2 saniye kalır eder. muhtemelen bundan dolayı yapıyordur. 1.4 quiksilver aracım. bu magneti marelli beyinlilerden sanırım. hemen deneyeceğim bunu, başarılı olursam binbir dua alırsın benden usta :) şimdiden allah razı olsun. :)

black_eagle1988
17-05-2012, 15:44
Bujilerinizi,benzin pompanızı bir de distribütörünüzü de kontrol ettiriniz. Ateşlemeden de yapabilir.

Gaza basarak çalıştırıyorsanız pompa yeterli seviyede benzini basmıyordur?

Otomatik jikle devreye girmiyordur sadece soğukken yapıyorsa.

Honda kullanıyorum ama pek farklı olacağını düşünmüyorum.


bujilerimi yaklaşık 2000 km önce değiştirdim.Ama içime sinmiyor.Değiştireceğim.
Gaza basarak çalıştırıyorum.Yakıt pompasının sesini duyuyorum.Araca benzini ışık yanana kadar almıyorum .O yüzden filtreden yana da şüphem var.

Otomatik jikle görevini gören ısı müşürünü değiştirdim.Ama düzelmedi.

black_eagle1988
17-05-2012, 15:46
sensör değerleri ölçüldü mü?

temizlemek yetmeyebilir.

1. rölanti valfinin adaptasyonu nasıl yaptı usta?
2. rölanti valfin çalışıyormu?

Rölanti valfinin çalıştığını anlamak için rölanti valfini sök ve kontağı aç, rölanti valfi hareket edip uzuyorsa, kontağı kapattığında aynı konuma geri dönüyorsa valf ok dir.

Adaptasyona gelirsek, ben nasıl yaptığı mı tarif ediyim:

Motor sıcak durumda olsun (90-95 c)

1. Akünün "-" kutbunu sök
2. Akü kutbu sökükken frene bas (ingiliz forumlarından okumuştum, beyindeki diyotların yükünü boşaltmak için fln filan diyolardı, yapmaktan zarar gelmez )
3. Akü kutup başı tak
4. Kontağı aç ama arabayı çalıştırma, ışıklar yanık vaziyette yani, benzin pompasının sesi kesilene kadar bekle. Daha sonra kontağı kapat.
5. Kontağı açma , benzin pompası sesi bekleme, kontağı kapama işini 6 kere yap, ama 6 cı seferde kontağı kapamadan motoru çalıştır.
6. Çalışınca rölanti çok düşük olacaktır, ama saniyeler içinde kendini toplayıp 800 devirde rölanti ip gibi duracaktır.

bu prosedür, magnetti marelli beyinli peugeot 106 ve citroen saxolarda (1.4 8v veya 1.6 16v) aynen geçerlidir.

Bu adaptasyonu ilk taktığımda düzgün yapamamışım, motor soğukken ilk çalıştırmalarda rölanti 1500 - 2000 devirlere çıkıyordu.

Bi daha yaptığımda hem rölanti düzeldi hemde yakıt tüketimi hissedilir şekilde düştü. (ortalama 7 - 7,2 lt den 6 - 6,2 lt ye düştü)

Kolay gelsin




Hocam bilgi çok yararlı.Teşekkürler...

XSi
17-05-2012, 15:51
1: ustanın nasıl yaptığını hatırlamıyorum
2:rolanti valfi sürekli 2000 devirde takılı kalıyor diye usta kablosunu söktü.

Dediklerinizi kendim uygulamaya çalışacağım.Ama sanırım sorun rolanti valfi.

İlginiz için teşekkür ederim


şu olay ciddi mi ya, arabayı bazen çalıştırdığımda rölanti salaklaşır, çok nadir olur. 2.000 devirlere çıkar 1-2 saniye kalır eder. muhtemelen bundan dolayı yapıyordur. 1.4 quiksilver aracım. bu magneti marelli beyinlilerden sanırım. hemen deneyeceğim bunu, başarılı olursam binbir dua alırsın benden usta :) şimdiden allah razı olsun. :)

ilk önce rölanti valfini yerinden sökün, fişi takılı vaziyette ön camın oraya biyere uzatın, yada bi arkadaşınız direksiyona geçsin, kontağı açsın.

Rölanti valfi hareket etmesi lazım, etmiyorsa çöpe :)

slp, bende 98 106 xr var 1.4 motor, sendeki beynin farklı olması lazım (3 fişli, magnetti marelliler tek fişli) ama büyük ihtimalle sende de iş görecektir.

black_eagle1988
17-05-2012, 15:59
ilk önce rölanti valfini yerinden sökün, fişi takılı vaziyette ön camın oraya biyere uzatın, yada bi arkadaşınız direksiyona geçsin, kontağı açsın.

Rölanti valfi hareket etmesi lazım, etmiyorsa çöpe :)

slp, bende 98 106 xr var 1.4 motor, sendeki beynin farklı olması lazım (3 fişli, magnetti marelliler tek fişli) ama büyük ihtimalle sende de iş görecektir.


sizce benim sorun rolanti valfinden midir?

aLperTunga
17-05-2012, 15:59
direk söylüyorum map sensörü..

öyle silip temizlenmeyle düzelmez o sensör bozuldumu gider at çöpe..Yada benim başıma geldiği gibi 3 tane kablosu var onlardan biri kopmuş olabilir..ama sorun map sensörü!

map sensörü aynı zamanda jigle görevide görür arızalı oldugu zaman soğuk motor ilk çalıştığında aynı senın dedıgın gıbı yapar stop edeer ama ayagını 1 kaç dk gazda tutar bırakırsan düzelir.

black_eagle1988
17-05-2012, 16:03
direk söylüyorum map sensörü..

öyle silip temizlenmeyle düzelmez o sensör bozuldumu gider at çöpe..Yada benim başıma geldiği gibi 3 tane kablosu var onlardan biri kopmuş olabilir..ama sorun map sensörü!

map sensörü aynı zamanda jigle görevide görür arızalı oldugu zaman soğuk motor ilk çalıştığında aynı senın dedıgın gıbı yapar stop edeer ama ayagını 1 kaç dk gazda tutar bırakırsan düzelir.


kablolarını kendi çapımda kontrol etmeye çalıştım bir sorun göremedim.dediğiniz çok mantıklı .sanırım bir kaç sensörün kontrol edilmesi gerekecek.

XSi
17-05-2012, 16:06
direk söylüyorum map sensörü..

öyle silip temizlenmeyle düzelmez o sensör bozuldumu gider at çöpe..Yada benim başıma geldiği gibi 3 tane kablosu var onlardan biri kopmuş olabilir..ama sorun map sensörü!

map sensörü aynı zamanda jigle görevide görür arızalı oldugu zaman soğuk motor ilk çalıştığında aynı senın dedıgın gıbı yapar stop edeer ama ayagını 1 kaç dk gazda tutar bırakırsan düzelir.


sizce benim sorun rolanti valfinden midir?

rölanti valfi olabilir ama map sensörü olma ihtimali de yüksek, o yüzden en başta değerleri ölçüldü mü diye sormuştum, voltaj değerini ölçtürebileceğin bir yer varsa map sensörünün voltaj değerini ölçtür mutlaka, eğer biraz bilgin ve becerin varsa koçtaşta multimetre 12tl :) alıp kendin ölç

rölantide 0,8v - 1v, tam gazda ve yükte 4,7v - 4-8v değerlerin okunması lazım.

black_eagle1988
17-05-2012, 16:10
rölanti valfi olabilir ama map sensörü olma ihtimali de yüksek, o yüzden en başta değerleri ölçüldü mü diye sormuştum, voltaj değerini ölçtürebileceğin bir yer varsa map sensörünün voltaj değerini ölçtür mutlaka, eğer biraz bilgin ve becerin varsa koçtaşta multimetre 12tl :) alıp kendin ölç

rölantide 0,8v - 1v, tam gazda ve yükte 4,7v - 4-8v değerlerin okunması lazım.

multimetrem var.ölçmeyi biraz daha ayrıntılı anlatabilir misiniz

aLperTunga
17-05-2012, 16:10
yokmu tanıdıgın 106 saxo bir geceliğine map sensörlerinizi değişin ikinizde deneyin sabah soguk motorlarınızı..senin sorunun çözülür diğer araçta aynı sorun olursa map sensörü demek..sen bence bi tanıdık 106 bul dediğim gibi dene sabah soğuk motorda.

black_eagle1988
17-05-2012, 16:11
yokmu tanıdıgın 106 saxo bir geceliğine map sensörlerinizi değişin ikinizde deneyin sabah soguk motorlarınızı..senin sorunun çözülür diğer araçta aynı sorun olursa map sensörü demek..sen bence bi tanıdık 106 bul dediğim gibi dene sabah soğuk motorda.

bi tanıdık var.onu ayarlamaya çalışacağım

sLp
17-05-2012, 16:14
slp, bende 98 106 xr var 1.4 motor, sendeki beynin farklı olması lazım (3 fişli, magnetti marelliler tek fişli) ama büyük ihtimalle sende de iş görecektir.

iş çıkışını bekliyorum, eve gittiğim gibi deneyeceğim ustam.

orcunnn
17-05-2012, 16:20
bi tanıdık var.onu ayarlamaya çalışacağım

alper ne diyosa dinle yanılmasın

XSi
17-05-2012, 16:27
multimetrem var.ölçmeyi biraz daha ayrıntılı anlatabilir misiniz

üç tane kablo var map sensöründe, ortadaki kablo sinyal diğerleri sensörün + ve - kabloları.

ortadaki kabloya multimetrenin "+" ucu temas etmeli, multimetrenin "-" ucu akünün "-" kutbuna değecek.

Bu şekilde değerleri görebiliyor olman lazım.

Motoru çalıştırıp, rölantide ve gaza basarak değerler değişiyormu ölçersiniz.

drn106
17-05-2012, 16:48
AlperTunga haklı map sensöründen kaynaklanıyor gibi problem..

Yabancı forumlarda bu problemi araştırmıştım çünkü benim de başıma gelmişti bunun genelde 3 ihtimali oluyor

1) Isı müşürü, bilgisayarda arıza göstermez genelde, motor kendini toparlayana kadar (1 dk civarı) motor arıza ışığı yakar. Soğuk havada hava sıcaklığını -40 derece olarak görür beyin, ısı müşürünü değiştirince sorun hallolur.

2) Map Sensörü, arıza lambası yakmaz, bilgisayara bağlayınca sorun görünmez.

3) Rölanti ayar valfı, ama ben bundan kaynaklandığını hiç zannetmiyorum, rölanti valfını sök, öyle çalıştırmayı dene aracı, veya fişini çek.

Isı müşürünü değiştirmişsin şu an geriye Map sensörü kalıyor, bobinden olmasına ihtimal vermiyorum. Krank sensörüyle de alakası yok.

KaanBRS
17-05-2012, 17:02
Aynı sorun benim 306 aracımdada var sabahları 3 marşta hafif gaz vererek anca çalışıyor.Sorunun krank sensörü olduğunu sanımyorum benim krank sensörüm değişmeden önce aracım hiç çalışmıyordu.

black_eagle1988
17-05-2012, 19:40
map sensörünü kendim değiştirebilirim.daha sonra bilgisayara bağlanıp birşey yapmak gerekir mi yoksa tak -çalıştır mantığımı var

aLperTunga
17-05-2012, 22:28
AlperTunga haklı map sensöründen kaynaklanıyor gibi problem..

Yabancı forumlarda bu problemi araştırmıştım çünkü benim de başıma gelmişti bunun genelde 3 ihtimali oluyor

1) Isı müşürü, bilgisayarda arıza göstermez genelde, motor kendini toparlayana kadar (1 dk civarı) motor arıza ışığı yakar. Soğuk havada hava sıcaklığını -40 derece olarak görür beyin, ısı müşürünü değiştirince sorun hallolur.

2) Map Sensörü, arıza lambası yakmaz, bilgisayara bağlayınca sorun görünmez.

3) Rölanti ayar valfı, ama ben bundan kaynaklandığını hiç zannetmiyorum, rölanti valfını sök, öyle çalıştırmayı dene aracı, veya fişini çek.

Isı müşürünü değiştirmişsin şu an geriye Map sensörü kalıyor, bobinden olmasına ihtimal vermiyorum. Krank sensörüyle de alakası yok.

:icon_tup::icon_tup:

black_eagle1988
18-05-2012, 09:43
map sensörünü değiştirdikten sonra bilgisayara bağlayıp işlem yapmak gerekiyor mu

XSi
18-05-2012, 09:48
map sensörünü değiştirdikten sonra bilgisayara bağlayıp işlem yapmak gerekiyor mu

sadece akünün eksi kutbunu söküp 5-10 dk bekledikten sonra tekrar kutbu takıp çalıştırabilirsin.

Beyni resetlemiş olursun bu şekilde.

black_eagle1988
18-05-2012, 09:50
sadece akünün eksi kutbunu söküp 5-10 dk bekledikten sonra tekrar kutbu takıp çalıştırabilirsin.

Beyni resetlemiş olursun bu şekilde.

teşekkür ederim

black_eagle1988
24-05-2012, 21:31
arkadaşlar map sensörünü değiştirdim ama sorun devam ediyor.acaba beyin resetlemeyi mi yapamadım.yardımcı olabilecek var mı?

drn106
24-05-2012, 21:42
beyin resetleme olayından olduğunu zannetmiyorum map sensörünün adaptasyon olayı var mı servise sor istersen gerektiriyorsa adaptasyon yapın bu sadece bir tahmin

black_eagle1988
24-05-2012, 21:53
beyin resetleme olayından olduğunu zannetmiyorum map sensörünün adaptasyon olayı var mı servise sor istersen gerektiriyorsa adaptasyon yapın bu sadece bir tahmin


yenisini taktım.akünün kutup başını 5-10 dk sök dedi forumdaki arkadaşlar.aynen yaptım ancak değişen birşey olmadı.başka hangi olasılık olabilir.motor ısınınca hiçbir problem yok.çıldırcam resmen

drn106
24-05-2012, 22:02
Motoru ilk çalıştırmanda gaza bastığın sürece 5-10 saniye motor ikaz lambası yanıyor mu?

Rölanti sensöründen olmadığı kesin map sensörünü de denedim diyorsun, bu problemi genelde ısı sensörleriyle map sensöründen yapar sen bu parçaları sıfır ve orijinalleriyle mi değiştirdin ?

black_eagle1988
24-05-2012, 22:09
Motoru ilk çalıştırmanda gaza bastığın sürece 5-10 saniye motor ikaz lambası yanıyor mu?

Rölanti sensöründen olmadığı kesin map sensörünü de denedim diyorsun, bu problemi genelde ısı sensörleriyle map sensöründen yapar sen bu parçaları sıfır ve orijinalleriyle mi değiştirdin ?


motor ikaz lambası yanmıyor.ısı sensörü sıfır orjinal.map sensörü çalıştığından emin olduğum bir abimin ve orjinal.kafayı yicem resmen

drn106
24-05-2012, 22:35
iki tane ısı sensörü var ikisi de mi değişti hangisini değiştirdin

black_eagle1988
24-05-2012, 23:33
iki tane ısı sensörü var ikisi de mi değişti hangisini değiştirdin

yeşil soketli olanı değiştirdim

XSi
25-05-2012, 07:37
Bir önerim daha olacak.

Ateşleme bobinini söküp, ucundaki lastiklerde yada bobinini kendisinde çatlak var mı diye kontrol edebilirmisin?

Benim 106 nın bobinin de çatlak vardı, özellikle nemli gecelerin sabahlarında (arabanın üzerinde çiğ olur) çalışırken zorlanma yaşıyordum ve düşük devirlerde tam gaz durumunda motor tekleme yapıyordu.

Benim durumda sanırım nem bu çatlağa girip, ateşlemeye şase yaptırıyordu, motor ısınınca nem buharlaşıp gidiyor ve nispeten problemler ortadan kalkıyordu.

XSi
25-05-2012, 07:39
iki tane ısı sensörü var ikisi de mi değişti hangisini değiştirdin


yeşil soketli olanı değiştirdim

yeşil olan termostatın oralardaki beyne bağlı, otomatik jikle fonksiyonunu kontrol eder, mavi olan ve üst kapağın yan hizasında bulunan ise göstergedeki su harareti göstergesi içindir (hem ışık yakar, hem göstergeyi çalıştırır)

mavi olanın motor problemi ile ilgisi yoktur.

black_eagle1988
25-05-2012, 09:02
Bir önerim daha olacak.

Ateşleme bobinini söküp, ucundaki lastiklerde yada bobinini kendisinde çatlak var mı diye kontrol edebilirmisin?

Benim 106 nın bobinin de çatlak vardı, özellikle nemli gecelerin sabahlarında (arabanın üzerinde çiğ olur) çalışırken zorlanma yaşıyordum ve düşük devirlerde tam gaz durumunda motor tekleme yapıyordu.

Benim durumda sanırım nem bu çatlağa girip, ateşlemeye şase yaptırıyordu, motor ısınınca nem buharlaşıp gidiyor ve nispeten problemler ortadan kalkıyordu.


bobini söküp kontrol etmiştim.herhangibir çatlak yoktu.garip olan ısınınca sorun olmaması.bunu neden yapar anlamadım...

XSi
25-05-2012, 09:30
bobini söküp kontrol etmiştim.herhangibir çatlak yoktu.garip olan ısınınca sorun olmaması.bunu neden yapar anlamadım...

gaza basınca çalışıyor olmasında yola çıkaran rölanti kontrol valfini de map sensöründe olduğu gibi diğer araçla değiştirip deneyebilirsin? Krank sensörü problemli olsa, gaza bassanda çalışmaz diye düşünüyorum.

Hazır sökmüşken balata spreyi sıkıp çok hafifçe bezle silerek temizle, ben temizlik yaparken içine balata spreyi giren rölanti kontrol valfini içinden sprey çıksın diye salladım rölanti valfi bozuldu :)

Tekrarlıyorum,ben rölanti valfini yeni taktığımda adaptasyonu düzgün yapamamışım, sabahları çalışırken zorlanıyordu ve rölanti yüksekte kalıyordu

Rölanti valfinin adaptasyonunu tekrar yapınca sorun kalmadı, problemsiz marş basıyor şu anda

aLperTunga
25-05-2012, 09:47
ben hala map sensürü ile alakalı oldugun düşünüyorum..map sensörünün soketi oksit yapmış olabilir ve geçirmiyordur?

daha dün arkadaşımın aracı aynı arızayı yaptı..mapı değiştik olmadı meğersem soketin içi oksit yappmış o yüzden yapıyormuş..oksiti temizledik zımba gibi oldu..birde ona baktır.

black_eagle1988
25-05-2012, 10:01
ben hala map sensürü ile alakalı oldugun düşünüyorum..map sensörünün soketi oksit yapmış olabilir ve geçirmiyordur?

daha dün arkadaşımın aracı aynı arızayı yaptı..mapı değiştik olmadı meğersem soketin içi oksit yappmış o yüzden yapıyormuş..oksiti temizledik zımba gibi oldu..birde ona baktır.


oksiti nasıl temizlediniz.kafayı yicem resmen bu sorun yüzünden :confused:

black_eagle1988
25-05-2012, 10:03
rolanti motorunun fişi,ni ustam çıkarmıştı.böyle kullan dedi.onunla alakalı olabilir mi.

aLperTunga
25-05-2012, 10:09
oksiti nasıl temizlediniz.kafayı yicem resmen bu sorun yüzünden :confused:

vd40felan sıkabilirsin bi baktır zaten oksıt varsa usta gerekenı yapar.

rolanti sensöründen bahsettiğin olayı yapmaz sıcakta sogukta fark etmez.rolanti sensörü arıza yaptımı her türlü devam eder arıza.

black_eagle1988
25-05-2012, 10:17
vd40felan sıkabilirsin bi baktır zaten oksıt varsa usta gerekenı yapar.

rolanti sensöründen bahsettiğin olayı yapmaz sıcakta sogukta fark etmez.rolanti sensörü arıza yaptımı her türlü devam eder arıza.


gaz kelebeğinin altında bi sensör var.gri renkli.o ne işe yarıyor

black_eagle1988
25-05-2012, 10:25
bujilerden yada benz,n pompasından olablimi.fikir yürütüyorum ama tps sensöründen de yapabilir mi

XSi
25-05-2012, 10:44
gaz kelebeğinin altında bi sensör var.gri renkli.o ne işe yarıyor

giren havanın sıcaklığını ölçen sensör, hava sıcaklığına havanın miktarı değiştiğinden benzin püskürtme sürelerinde düzeltme yapar sadece ana fonksiyonlardan değil.

black_eagle1988
25-05-2012, 10:47
giren havanın sıcaklığını ölçen sensör, hava sıcaklığına havanın miktarı değiştiğinden benzin püskürtme sürelerinde düzeltme yapar sadece ana fonksiyonlardan değil.

o sensörden olabilir mi.yada benzin pompası ve tps sensöründen olma ihtimali var mı.kusura bakmayın çok soru sordum :o

XSi
25-05-2012, 10:48
rolanti motorunun fişi,ni ustam çıkarmıştı.böyle kullan dedi.onunla alakalı olabilir mi.

hazır rölanti valfini ücretsiz alacağın bir tanıdık var, dene bi.

Fişi de tak tabiki.

Bişey kaybetmezsin, birşey değişmezse en azından sorunun rölanti valfi ile alakalı olmadığını görürsün.

-ER-
25-05-2012, 10:48
Sorun hala çözülemedi mi ?
Sanayi kenarlarında düşünüceğinize gidin bi OBD2 cihazı olan servis e illa yetkili olması şart değil arıza kayıtlarına baksın :) Ne derdiniz hemen söylesinler :D

XSi
25-05-2012, 10:50
o sensörden olabilir mi.yada benzin pompası ve tps sensöründen olma ihtimali var mı.kusura bakmayın çok soru sordum :o

pompadan olsa, gaza bassanda çalışmazdı, sen gaza basınca çalışıyor demişsin.

TPS de anlık olarak benzin püskürtme sürelerinde düzenleme yapar, esas yakıt miktarını belirlemek map sensörün görevi.

XSi
25-05-2012, 10:51
Sorun hala çözülemedi mi ?
Sanayi kenarlarında düşünüceğinize gidin bi OBD2 cihazı olan servis e illa yetkili olması şart değil arıza kayıtlarına baksın :) Ne derdiniz hemen söylesinler :D

arıza kaydı olmayabiliyor.

benim motorda sürekli tekleme vardı, pp2000 ile baktıklarında sıfır hata kaydı gözüküyordu.

black_eagle1988
25-05-2012, 10:54
Sorun hala çözülemedi mi ?
Sanayi kenarlarında düşünüceğinize gidin bi OBD2 cihazı olan servis e illa yetkili olması şart değil arıza kayıtlarına baksın :) Ne derdiniz hemen söylesinler :D

yakın zamanda gideceğim..teşekkürler :)

XSi
25-05-2012, 10:54
rolanti motorunun fişi,ni ustam çıkarmıştı.böyle kullan dedi.onunla alakalı olabilir mi.

Birde kendi rölantin valfin çalışıyormu onuda kontrol edermisin?

Aşağıda bir daha yazıyorum ansıl kontrol edileceğini. (fişi tak tabiki)




Rölanti valfinin çalıştığını anlamak için rölanti valfini sök ve kontağı aç, rölanti valfi hareket edip uzuyorsa, kontağı kapattığında aynı konuma geri dönüyorsa valf ok dir.

black_eagle1988
25-05-2012, 10:55
arıza kaydı olmayabiliyor.

benim motorda sürekli tekleme vardı, pp2000 ile baktıklarında sıfır hata kaydı gözüküyordu.

aynısını ustam da dedi.arıza kaydı çıkmayabilir dedi.enjektör işemesi olabilir bakmak lazı dedi.

black_eagle1988
25-05-2012, 10:57
Birde kendi rölantin valfin çalışıyormu onuda kontrol edermisin?

Aşağıda bir daha yazıyorum ansıl kontrol edileceğini. (fişi tak tabiki)

akşam deneyeceğim

drn106
25-05-2012, 13:52
ben de çok merak ettim şimdi problemin kaynağını bende de benzer bir problem vardı arıza lambası yakıyordu 10 saniye boyunca fakat serviste bilgisayara bağlayınca çıkmıyordu hata..

rölanti valfını değiştirmiştim sorun düzelmemişti, hatta halen çok soğuk havalarda yapıyor aynı şeyi. hararet sensörü, oksijen sensörü, rölanti valfı, bobin hatta akü bile değişti.. ama sonuç alamadım.

Bende arabayı çalıştırınca gaz vermezsem stop ediyor, gaz verince de 5-10 saniye sonra diyelim ki 2000 devirde sabit tuttuğumda ayağımı aniden devir 3000'e fırlıyor aracın sesi düzeliyor, arıza lambası sönüyor, araç normale dönüyor..

yabanci forumlara tekrar bir göz atalım bakalım.

drn106
25-05-2012, 14:25
Bir zamanlar Haynes Manual bulmuştum netten şimdi kaybettim ama gaz kelebeğini incelerken reheating olayı vardı şemada Reheating nedir diye merak ederken yabancı sitelerde araştırmaya başladım,

soğuk havalarda gaz kelebeğini ısıtan Reheating Probe denen bir parça var gaz kelebeğinin üzerinde, havanın ısısını ölçüp, eğer hava soğuksa bu parça devreye giriyor ve gaz kelebeğini ısıtıyor.

http://www.106parts.com/websiteimages/highres/19201G.jpg
yani bu parça veya havanın sıcaklığını ölçen sensöre de baktırmanı öneririm.

XSi
25-05-2012, 15:45
Bir zamanlar Haynes Manual bulmuştum netten şimdi kaybettim ama gaz kelebeğini incelerken reheating olayı vardı şemada Reheating nedir diye merak ederken yabancı sitelerde araştırmaya başladım,

soğuk havalarda gaz kelebeğini ısıtan Reheating Probe denen bir parça var gaz kelebeğinin üzerinde, havanın ısısını ölçüp, eğer hava soğuksa bu parça devreye giriyor ve gaz kelebeğini ısıtıyor.

http://www.106parts.com/websiteimages/highres/19201G.jpg
yani bu parça veya havanın sıcaklığını ölçen sensöre de baktırmanı öneririm.

bu tamamen eksoz emisyonları ile ilgili bir zımbırtı..

hondalarda motor suyu ile ısınır kelebek, performans modifiyesi olarak bu ısıtma iptal ediliyor hatta..

Motoru çalıştırmayacak kadar bir etkisi olmaması lazım.

drn106
25-05-2012, 15:50
sorun bu zımbırtıya çalış emrini yollayan hava ısısı ölçen bir sensör var ondan da kaynaklanıyor olabilir fakat ben egsozla bu zımbırtı arasındaki alakayi anlamadim bu gaz kelebeğinde dökümün üzerindeki bir oyuğun içinde duruyor.

drn106
25-05-2012, 20:05
PEUGEOT 106 GTI 1.6 HATCHBACK AIR TEMPERATURE SENSOR | eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/PEUGEOT-106-GTI-1-6-HATCHBACK-AIR-TEMPERATURE-SENSOR-/270623627584?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f026cd940#ht_1581wt_1187)


bu zımbırtıyı harekete geçiren parça da bu..

fiyatı da uygun gibi, bunu da deneyin, geriye pek seçenek kalmadı sorun bundan kaynaklı olabilir.

XSi
03-07-2012, 21:35
sorunun çözüldü mü?

dün rölanti devirdeki ufak bi dalgalanma nedeniyle rölanti motorunun fişini çektim, sonra yerine takmayı unutup eve çıktım..

sabah işe gitmek için çalıştırdım aynı bahsettiğin gibi

ilk marşta çalışmama
rölanti 400-500 devirlerde sallantılı
yola çıkıp işe yollandım motor ısınınca herşey güllük gülistan rölanti ip gibi 800 devirde sabit..

akşam işten çıkarken fişi takıp çalıştırdım, problemsiz çalıştı motor.

senin sorunun rölanti motoru olduğuna eminim, yenilersen problemin ortadan kalkar.