Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : dört çekerde jant seçimi . . . ?



yakuzaru
20-05-2012, 21:24
Arkadaslar uzun zamandır kafama takılan bir konu var.Bir türlü işin içinden çıkamadım.Burda sizlerlede paylaşmak isedim.
Araç Audi 2008 s3.Aracımın jantlarını biraz dahadışa çıkarıp,taban mesafesi olarakda biraz daha genişletmek istiyorum.
Orjinalde 225 40 18", 8 ofset , 45et jantlara sahibim.
Bunu 225-250 arasında bir tabana 35 yanak ile 18" jant kullanarak değiştirmek istiyoum.Aynı zamandada alıcağım lastiğin taban alanında genişlemesi için ofsetininde 8 den 8,5 - 9 -9,5 civaralarına çıkması gerekiyormuş.
Jantında daha dışarda durması için et sininde 45 den 35 e gelmesi gerekiyormuş.
Buraya kadar işi çözdüm.Fakat bu noktada sıkıntım başladı.
Aracım haldex gen2.Yani ikinci nesil quattro.Bu araçlarda etrafımda benim yapmaya çalıştığım gibi bir şey deneyen yok.Ayrıca Alman ön çeker araçlarda öne 8,5 arkaya 9,5 ofset yapanlar var.Ama ön arka jantı farklı yapanlarda ön çeker veya arka iter...
Mercedesin 4matic lerinde de ön - arka farklı kullananlar var.
Acaba quattro araçlarda ;
ön 18" , 35et , 8,5 ofset
arka 18" , 35et , 9,5 ofset
yapsak ne derece sağlıklı bir jant modifiyesi yapmış olur...?
Veya bunun oluru ne olur?

yakuzaru
29-05-2012, 07:38
arkadaşlar fikirlerinizi bekliyorum . . .

yavuz364
29-05-2012, 15:12
Merhaba, yazdıklarınız oldukça karışık.. anladığım kadarı ile farklı genişliklerde lastik kullanmayı düşünüyorsunuz..

Birincisi lastiğin ET değeri lastiğin taban alanı ile alakası yok, ön ve arkada istediğiniz ET değerini kullanabilirsiniz, sorun yaşamazsınız..
8.5 - 9.5 dediğiniz değerler de jantın genişliğini belirtir, bu da o janta takabileceğiniz lastiğin taban genişliğini belirleme de yardımcı olan bir ölçüdür..

Sadede gelecek olursa ön-arka taban genişliklerini çok çok farklı takmadığınız sürece sorun yaşamazsınız.. Torsen sistemli 4 çekişlerde yüksek güçlerde uzun vadede sorun yaşama olasılığı var ama Haldex de öyle bir sorun olmaz :)