Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw 2.8 stroker nitro-methanol atmosferik
bozkurt_5007
31-05-2012, 16:34
BMW E36 2.8 STROKER NİTRO-METHANOL ATMOSFERİK
MOTOR
2.8 BLOK
2.8KRANK
2.8KOL
2.8 PİSTON
2.0 ÜSTKAPAK
Aracımızın orjinali 3.20.Ama kol çıkardığı için biraz daha keyififli binimi olsun diye 2800 cc yapmaya karar verdik. Öncelikle tamamen motoru stroker 2800 olarak topladık üst kapağı sıkıştırmamız fazla olsun diye 2.0 seçtik.Montaj esnasında her şey gayet sorunsuz gitti,sadece aracımızı test ederken 4500 devirden sonra piston subapları yakalıyordu.kalın conta işimizi görecekti ama sıkıştırma oranını değiştirmemek için pistonların subaplara değen yerlerini traşladık.sıkıştırma çok güzeldi 11.5:1 çıktı.
Cadde kullanımı o kadar keyifili olduki anlatamam.tepkimeler çok güzeldi.Sadece ilk tepkime iyi değildi onuda süperchips ile hallettik.Aracımızı görmek açısından Konya drag yarışlarına girdik,yaptığımız derece 14.90 sn oldu.
Çok güzel olmuş maaşallah , başarılarınızın devamını dilerim.
bozkurt_5007
31-05-2012, 16:42
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=1362684671938&set=o.118309121550255&type=3&theater
bozkurt_5007
31-05-2012, 16:43
Bu aşamadan sonra aracımızı tamamen doldurmaya karar verdik.
Malzeme sparişlerimizi verdik ve gelir gelmez montajımızı gerçekleştirdik.
S52 M3 ORJİNAL HEADERS
S52 M3 KOMPLE MULTİ THROTTLE BODİES
S52 M3 ENJEKTÖR+4BAR REGÜLATÖR
COLOMBO BARİANİ 272’ CADDE TİPİ DERECELİ EKSANTRİK
WALBRO 255LPH DEPO İÇİ BENZİN POMPASI
ÇİFT 51'LİK SONA KADAR KOMPLE BORU 60'ÇİFT GİRİŞ-ÇİFT ÇIKIŞ EGZOZ
SİMOTA HAVA FİLTRESİ
KULE GERGİSİ
AEM METHANOL KİT
ZEX NİTRO 75 HP KİT
AEM UEGO WİDEBAND
3.45 BÜYÜK KAFA KİLİTLİ DEFRANSİYEL
MEGASGUİRT 3 V2 ECU BEYİN
bozkurt_5007
31-05-2012, 16:44
http://www.facebook.com/#!/groups/118309121550255/photos/
yazacaklarımı sakın yanlış anlamayın polemik olsun diye değil bilgilenmek amaçlı soracağım
2800cc 11.5cr sıkıştırmalı bir motora göre 14.9 bıraz fazla değilmi , 14.9 olmasının sebebı kasa agırlığımı şanzıman oranlarımı nedir ?? bmw açısından bilgilenmek amaçlı soruyorum
2800cc de olsun olsun 200hp kardeşim. Yani hacim var ama fazlaca güç yok ortada. Tabi kasanında 1350kg larda olması etken
bozkurt_5007
31-05-2012, 16:56
Doğrudur ustam.kasada hiç hafifletmeye gitmedik.1375 kg kendi ağırlığı,müzik sistemi, kendimiz falan derken 1500kg.onun için bize göre derece iyi.Şöylede kıyaslayabiliriz,atmosferik bir vtec kısa,headers,chips,komple egzoz olduğu varsayılsa yapacağı budur. onun için standart motora göre derece iyi tabi başlangıç için
inşallah projenızde daha ıyı yollar kat eder sürenizi kısaltırsınız , allah kolaylık versin
Sadece hafifletme ve dereceli ile bunun yazılımı yapılsa bu süre rahatlıkla 14.0 a yakın gelir.
bozkurt_5007
31-05-2012, 17:04
şu anda atmosferik için kendimizce yapılabilecek herşeyi yaptık.bundan sonrası atmosferik için tamamen motor içi güçlendirme olur. şimdi işimiz özgünün sihirli ellerine kaldı.bizde merak ediyoruz 0.400 ne olur.
bozkurt_5007
05-06-2012, 12:11
Aracımız rodajdayken öylesine deneyelim dedik.video ekledik.aracın beyin ve ayar konusunda Mehmet Ali aktar arkadaşım çok çok emek verdi kendisinede teşekkür ederim.İnşallah son rutuşlarda sorun çıkmassa bizde çorumdaki drağa katılırız artık.
http://www.izlesene.com/video/42eb320/6263349
maaşallah yok oldu resmen.
1.8 turbo
05-06-2012, 13:13
masallah cok sıkı olmus. kesıcı sesını defalarca dınledım.
Maşallah, sesi de ayrı hoş :) Daha sıkı olmuş.. Başarılar..
nemonomani
05-06-2012, 16:20
rodajda niye sıktınki onu çözemedim
bozkurt_5007
05-06-2012, 20:04
yorum yazan herkese teşekkürler.rodaj 1000 km.ye yaklaştı öyle test edelim dedik ve biraz sıktık aracı.ama ayar konusunda biraz zorlanıyoruz.methanole geçişte ve avans konusunda sıkıntımız var.bilgisi olan arkadaşlarımız birkaç ipucu verirse memnun kalırız.
cembozbey
05-06-2012, 20:19
drag setup yapıcaksan bunlara ek hafif volan kesinlikle yapmalısın
ayrıca videoyu seyrettim yolunda gitmeyen bişeler var sanırım devirlenmesinde sorun var ayarsızlıkdandır belki birde volan veya debriyaj sorunlu olabilir hafif kacırma var gibi...
dif kac oranlı ?
bozkurt_5007
05-06-2012, 20:59
ustam kilitli defransiyel 3.45 oaranlı 28-11ayna mahruti kullandık.2.8 yapıp chipledikten sonra cidden iyiydi,ama ayar işinde tam tecrübemiz olmadığı için biraz daha uğraşacaz herhalde.arada patırdamalar var ve daha araç avanssız yürüyor.
Taha Fedai
05-06-2012, 21:05
Gerçekten tebrikler zor bir işe kalkışmışsınız ufak tefek ayarlarda takılmanız biraz can sıkıcı bu kadar yapıpta ince ayarlar uğrastırıyor insanı güle güle kullanınn.Aracın size maliyeti ne kadar oldu son işlemlerde
bozkurt_5007
05-06-2012, 21:50
motoru 2.8 yapmak için tamamen orjinal parçalar kullandık.motora 7500 tl sonraki doldurma işlerine ise işçilik vermediğimiz halde 12000 tlyi buldu. ama diyebilirimki araç gerçekten verilen emeğin karşılığını veriyor.
cembozbey
05-06-2012, 23:29
ustam kilitli defransiyel 3.45 oaranlı 28-11ayna mahruti kullandık.2.8 yapıp chipledikten sonra cidden iyiydi,ama ayar işinde tam tecrübemiz olmadığı için biraz daha uğraşacaz herhalde.arada patırdamalar var ve daha araç avanssız yürüyor.
ebay vebzeri sitelerde m50 m52 için ayarlı kasnaklar var kullanabilrisiniz ayrıca volan işini yabana atma cok farkedecek =)
2.8den öteye gidilmeyen bi modifyesi oldugu için trde işiniz zor ama zevkli ins cok dha guzel oolur:icon_tup:
m3 gaz kelebekleri ve emme manifoltu kullanablirseniz guzel olur araya flans yapıp kullanalıbiliyor m3 veya 540 akısmetre ile
Bu kadar emek verdikten sonra siz o ince ayrıntıları çözersiniz.Kolay gelsin
hocam araç çok sıkı olmuş maş. kesici sesi adamı orgazm eder :D yanlız benim takıldığım nokta 2.8 motor için 51 lik borular ? orj. 2.8 oem egzoz çapı bile 51 dir sanırım yada daha büyük. bmw araçlar back pressure ilemi yürür yoksa bi ep3 bi rs gibi bol flow lamı ?
demek istediğim bir ep3 2lt motor 70 lik dümdüz çekip sona 76 koyuyor
siz 2.8 hacime 51 boru . umarım anlatabilmişimdir
bozkurt_5007
20-07-2012, 18:30
ustam egzoz sistemi konusunda birçok denememiz oldu.Aracımız atmosferik olduğu için sıkıştırmada yürüyeceğini baz alırsak, emme tarafımız multi throttle girişleri 51'lik olduğu için egzoz borusuda 51'likten büyük olan çalışmalar hoşumuza gitmedi. Biz sadece m3 headersten sonra orta susturucu kullanmadan çift 51'lik boru ve sonuna 60mm çift giriş 70mm çift çıkış egzoz takarak işi bitirdik.
sizinkinin dolu olduğunu düşünürsek ve en iyi bundan verim aldık diyorsunuz. stock e46 2.8 de bu sistem yararlı olurmu ?
bozkurt_5007
20-07-2012, 18:45
sizinkinin dolu olduğunu düşünürsek ve en iyi bundan verim aldık diyorsunuz. stock e46 2.8 de bu sistem yararlı olurmu ?
E 46 araçlara headers kat iptali ve performans egzoz takanları sıkça duyuyoruz.Ama chip yapmadan kullananlar ilk tepkimelerin düştüğünü söylüyorlar.
saol hocam çok teşekkür ettim. iyi günlerde kazasız belasız kullan inş.
bozkurt_5007
20-07-2012, 18:50
ebay vebzeri sitelerde m50 m52 için ayarlı kasnaklar var kullanabilrisiniz ayrıca volan işini yabana atma cok farkedecek =)
2.8den öteye gidilmeyen bi modifyesi oldugu için trde işiniz zor ama zevkli ins cok dha guzel oolur:icon_tup:
m3 gaz kelebekleri ve emme manifoltu kullanablirseniz guzel olur araya flans yapıp kullanalıbiliyor m3 veya 540 akısmetre ile
M52 motorun orjinal kasnakları zaten ayarlı kasnak oluyor.Bizim aklımızdan vanos eksantrik timing ayarlaması geçti.fakat colombo barianinin sitesinde timing şablonu olmadığı yada bulamadığımız için riske girmek istemedik.Malumdurki timing ayarı yapılan ve düzen tutmayan çok araç biliyoruz.
AtmoSpheriC
28-07-2012, 00:24
maşallah aracaa..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.