Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : honda type s vs punto t jet



YAVUZ
05-06-2012, 18:47
Kardeşim saydığım bir arkadasima type s aldık araçların giderlerini
görmek adına 2 de 70-180 deneme yapacağız sizce sonuç nasıl olur??
Type s stock 140hp ...t jet 120 hp+soft yazilim+filtre

vtec26
05-06-2012, 18:52
tjet uzar gider :D

DeNNis
05-06-2012, 19:28
yazılım varsa t-jet gaddar olur

YAVUZ
05-06-2012, 19:34
Bende öyle tahmin ediyorum ama arkadaş masallah şoför değil pilot:D

İbrahim33
05-06-2012, 23:31
punto delerde geçer...

Can's
05-06-2012, 23:33
punto cok buyuk farkla gececektır

By_HaNNibaLL
05-06-2012, 23:35
Bende öyle tahmin ediyorum ama arkadaş masallah şoför değil pilot:D

Pilot olmasi cok bişey kazandirmaz yeter ki siz vites değiştirin :D

emre_
05-06-2012, 23:45
Vtec alti olursa bide hard olur ama vtec ustu tjet gene gecerde bi derece daha tutunut type s :)
Arabasi type r dill biliyo dimi farkinda durumun :D

goldbergbrk
06-06-2012, 00:17
okadar iyi giden bir araba değil zaten tjet yazılımda olsa okadar fark olacağını sanmıyorum typs de şöför iyiyse baya yürürler

Arasts61
06-06-2012, 00:49
Vtec alti olursa bide hard olur ama vtec ustu tjet gene gecerde bi derece daha tutunut type s :)
Arabasi type r dill biliyo dimi farkinda durumun :D

T-jetin yazilima ihtiyaci yok, stok t-jeti 180 e kadar yetismesi mumkun degil hondanin.

ufuk_acar
06-06-2012, 15:52
valla cok merak ettım artık deneyın de bılelım sunun sonucunu:D

YAVUZ
06-06-2012, 16:23
Vtec alti olursa bide hard olur ama vtec ustu tjet gene gecerde bi derece daha tutunut type s :)
Arabasi type r dill biliyo dimi farkinda durumun :D
70 te basacaz v tec devrine yakın olsun diye dez avantajı kendime alacağim 2 de 70 bana üst kalıyor...
ayrıca durumun gayet farkında zaten kimsenin iddası yok amaç sadece araçları görmek benim yazılımı ve type si yeni aldık nasıl gidiyor diye

okadar iyi giden bir araba değil zaten tjet yazılımda olsa okadar fark olacağını sanmıyorum typs de şöför iyiyse baya yürürler
o kadar iyi giden değil derken? sınıfında kendini ezdirmiyor bence...

valla cok merak ettım artık deneyın de bılelım sunun sonucunu:D

yakında deneriz işlerden denk gelemiyoruz pek...

VtecDream
06-06-2012, 16:42
manuelse kafa göz gidebilirsiniz demesi benden ;)

tapari75
06-06-2012, 16:45
teknik veriler yanıltabilir lakin bence zevkli bir deneme olur... honda 1-2 önde olur gibime geliyor...

YAVUZ
06-06-2012, 16:50
Type s ler manuel...

Ertug_T.
06-06-2012, 16:56
İlk yazilimimin yapip teste ciktigimizda denk gelip basmistik yolda rahat gecmistim..

efe_
06-06-2012, 16:59
t-jet geçebilir ama , 200e kadar 1.8de fena değil yüksek hızlarda iyi ivmeleniyor

Görkem
06-06-2012, 17:03
bu speclerle t-jet her türlü disiplinde önde olucaktır,,,ki stock tjet bile yeterli bence type-s le yürümek için ...

YAVUZ
06-06-2012, 17:07
İlk yazilimimin yapip teste ciktigimizda denk gelip basmistik yolda rahat gecmistim..

Bakalım bende durum ne olacak...

K0213
06-06-2012, 17:20
1.8 ler vtec acıyo mu yaa?? 140 hp vasat bi performansı vardı, ben ilk cıktığınsa 4 kapıda denemiştim vtec mitec acmıyordu :D

MuratGürakan
06-06-2012, 17:26
1.8 140 lık type S in yürüyebilceğini düşünenlermi tuhaf yoksa benmi bilememdim. Ben daha iyi gittiğini düşündüğümüz bir typeS e rastlamadım açıkcası. Stok tjetle yürür bence yüksek hızda kafa çıkarırr. Yazılımlısıda (Bu ara moda) bir direk önde olur

efe_
06-06-2012, 17:30
1.8 140 lık type S in yürüyebilceğini düşünenlermi tuhaf yoksa benmi bilememdim. Ben daha iyi gittiğini düşündüğümüz bir typeS e rastlamadım açıkcası. Stok tjetle yürür bence yüksek hızda kafa çıkarırr. Yazılımlısıda (Bu ara moda) bir direk önde olur

Murat 1.8 140 ps yürümüyor da karşısındaki araç da E500 değil sonuçta... T-jet söylenlen speklerle geçer tabiki

Eyup Duygun
06-06-2012, 17:40
İstanbulda var ise denemek ısteyen deneyebılırız.Stock Type-S ile.

180 den sonra tjetin sansı yok dıyorum ben.

Ertug_T.
06-06-2012, 17:47
Yuksek hizda yaklassada gecemez yinede stock tjet bile 220 yi rahatca gorebiliyor..

Eyup Duygun
06-06-2012, 17:49
Biraz kım uzaga işeyecek gibi olacak ama Type s de 235 yapabılıyor ))

Buradakı konu yazılım tjet tabıkı gececekdır zaten.Olması gerekende bu sekılde aksı yonde birsey olursa ya type s stock degıl yada tjet'de problem var.

MuratGürakan
06-06-2012, 17:53
Sanki rollingi top speede kdarmi yapicaniz :-)
Deneyin gorun dedigimden farkli olcakmi.
180 190 a kadar tjet onde olur. Sonrasinda types gelir gecer. Burda types yine yurumuyor diyebilirimm cunku tjetin ust devirleri cok kotu kimse benden cok cekmemistir tjetten :-)

BurakCengizhanoğlu
06-06-2012, 17:59
Sanki rollingi top speede kdarmi yapicaniz :-)
Deneyin gorun dedigimden farkli olcakmi.
180 190 a kadar tjet onde olur. Sonrasinda types gelir gecer. Burda types yine yurumuyor diyebilirimm cunku tjetin ust devirleri cok kotu kimse benden cok cekmemistir tjetten :-)

5 binden sonra yok :) Bi nevi erken boşalma :D

Arasts61
06-06-2012, 18:07
İstanbulda var ise denemek ısteyen deneyebılırız.Stock Type-S ile.

180 den sonra tjetin sansı yok dıyorum ben.

Linea t- jet var bi yakinimda. Uyarsa kendisine sorayim, ok derse deneyin.
Arac tamamen stok. Sizce uygun mu?
İstanbulda nerdesiniz?

Eyup Duygun
06-06-2012, 18:14
Uygundur , Istanbul Göztepe-Acıbadem cıvarlarında ıkamet etmekdeyız.

Yazılımlı olsada olur , bu konudakı meraklarda gıder.

Bızımkıde stock 18" jantları var sadece.

Arasts61
06-06-2012, 18:18
Uygundur , Istanbul Göztepe-Acıbadem cıvarlarında ıkamet etmekdeyız.

Yazılımlı olsada olur , bu konudakı meraklarda gıder.

Bızımkıde stock 18" jantları var sadece.

Ok. O da zaten atasehirde, konuyu acan daha denemeden siz denersiniz.:)

Ertug_T.
06-06-2012, 19:58
aynı karşılaştırma lineayla olunca işler biraz bozuluyo malesef..ağırlık farkı sebebiyle..

YAVUZ
06-06-2012, 20:40
Buradakı konu yazılım tjet tabıkı gececekdır zaten.Olması gerekende bu sekılde aksı yonde birsey olursa ya type s stock degıl yada tjet'de problem var.[/QUOTE]

bizimde merak ettiğimiz bu zaten ...
bu arada bizden önce denerseniz video isteriz

YAVUZ
06-06-2012, 20:44
5 binden sonra yok :) Bi nevi erken boşalma :D

aynen üst devirler mort 6000 max vites istiyor, büyük turbo şart...

i-vtec07
07-06-2012, 16:09
t-jet bu speclerde geçer ama stock a stock pek şansı yok video isteriz:)

cnzdmr
07-06-2012, 16:45
vay arkadaş ne t-jetmiş ya :)

İstanbuldaki denemeye bende gelmek isterim i-shift benim araç ama maksat eğlence olsun..

YAVUZ
07-06-2012, 17:50
Video gelecek ... Cnzdmr i shift ile t jeti dene ama eðlence amaçlý tabi dedigin gibi:)

AEAlmas
07-06-2012, 18:43
hondacıgın şansı yok =)

atits61
07-06-2012, 18:54
bencede her halikarda t-jet alır.stok olsada t-jet 180-190 a kadar önde olur.

ilkercom
07-06-2012, 19:27
arkadaş biz mi başka arabaya biniyoruz diyorum bazen :D

@yavuz arkadaşın memnun mu yoksa kulaklarımı çınlatan arkadaşın mı :D bu aralar çok çınlıyor :D

stock vs stock kesinlikle type S 1 boy bile geride kalmaz hatta ben geçer diyorum.

ama yazılım işin içine girince çok bişey demem mümkün değil. iyi bir yazılımla 4 boy açabilir belki. ama kafa kafaya da biter belli olmaz.


Type S in zaten stcok olmaktan başka şansı yok. :D flash -pro bile uymuyor bildiğim kadarı ile. komple standalone yapman lazım. olduğu olacak en yüklü type s filtre eksoz cat iptali olur.

YAVUZ
07-06-2012, 20:12
Tekrar saol ılker arkadaşım gayet memnun cinlatan o değil emin ol:)
Sadece intake kıt yapacak ses için..edirne den gelirken yolun yarisindan fazlasını ben kullandim yol tutusuna hayran kaldım ve lastikler bitiktı ..turbo alistigimdan olacak bana yavaş geldi biraz..
0 dan kalksak arkadasimin o vites atmalarıyla beni duman eder ..5 yıl önce ankaradan geldi kırmızı vts ci desem ankaradan kesin tanırlar işi gereği adını yazmıyorum...

ilkercom
07-06-2012, 21:51
belki su kaçtığı için çınlıyor. :D 7 8 kişi civic hb alırken araya kaynak yaptım :D

civic hb ve type S aslında çok hızlı bir araba değil. kesinlikle ezik bir araç da değil. bir konu var ki gözden kaçıyor. yol tutuşu çok çok iyi. ve hızlı gittiğinizin farkına varmıyorsunuz.

ben pirelli p7 lerle uzun yolda kaptırıyordum yetişmek için arkadaşlar mercedesle şarampole uçuyordu nerdeyse :D

şimdi nokian hakka Z ile fizik kurallarına meydan okuyacak seviyede. sadece çok bozuk yollarda zıplıyor orada dikkat gerekiyor.

ara hızlanma olarak turbo araçla mukayese edilmez tabii :D diğer hondalar gibi zayıf değil ara hızlanması ama yinede atmosferik bir araç.

YAVUZ
08-06-2012, 15:50
iyiki araya kaynak yapmışsın gayet memnun valla birde intake kit ve ön tarafa panjur spariş etmiş
sanırım filtreyi taktıktan sonra deneriz...

atits61
08-06-2012, 19:41
Uygundur , Istanbul Göztepe-Acıbadem cıvarlarında ıkamet etmekdeyız.

Yazılımlı olsada olur , bu konudakı meraklarda gıder.

Bızımkıde stock 18" jantları var sadece.

eyüp duygun kardeş merhaba linea t-jet sahibiyim araç tamamen stock konu açılmıştı müsait bir zamanda deneyelim istersen.içerenköyde oturuyorum bende yakınız.

Arasts61
08-06-2012, 21:42
vay arkadaş ne t-jetmiş ya :)

İstanbuldaki denemeye bende gelmek isterim i-shift benim araç ama maksat eğlence olsun..


İstanbulda var ise denemek ısteyen deneyebılırız.Stock Type-S ile.

180 den sonra tjetin sansı yok dıyorum ben.


yavuz kardeş merhaba linea t-jet sahibiyim konu açılmıştı müsait bir zamanda deneyelim istersen.içerenköyde oturuyorum bende yakınız.

video çekerseniz seviniriz...

erh
08-06-2012, 22:36
1.4 tjet!!!!

atits61
09-06-2012, 07:57
eyüp duygun cevabını bekliyorum kardeş.birkaç güne trabzona gideceğim de.

ufuk_acar
11-06-2012, 13:14
noldu bu mevzu ?

YAVUZ
11-06-2012, 13:54
noldu bu mevzu ?

cuma gününe kaldı ..ayrıca type s e intake kit takıldı

MuratGürakan
11-06-2012, 14:58
Bende şu iki günde denedim sonra rövanş yaptım kavgalar ettik tartışmalar çıktı sen geçtin ben geçtim falann...
Siz hala deneme yapamadınız :D

ufuk_acar
11-06-2012, 15:48
kaca takıldı. ne aldınız pekı?

Eyup Duygun
11-06-2012, 16:06
Mesajları ancak gördüm ***** yarısa gittik Akhisara falan bakamadım.

Bu aksam veyahut yarın aksama arıyorum sizleri.Atist61

YAVUZ
11-06-2012, 17:25
kaca takıldı. ne aldınız pekı?

350 ye simota cold air intake kıt taktik ses on numara

ilkercom
11-06-2012, 17:39
ucunu nasıl yaptınız. ben orjinal hava girişine bağladım radyatörün önünden aşağı inen plastik boru. alu bir boru var onu takmadım direk radyatörden sıcak çekmesin diye. kimisi de filtreyi takıp bırakıyor boruları bağlamadan ses çok çıkıyor fakat sıcak çekiyor. sizde nasıl bir foto varsa iyi olur. hatta video filan :D

YAVUZ
11-06-2012, 21:06
Ucu radyatorun ordan aşağı sarkıyor sicak çekiyor gibi ama ses
çok iyi video foto yuklerim izin çıkarsa:)

ilkercom
11-06-2012, 21:54
tamam anladım. ben o şekilde yapmadım. boru aşağıdan sıcak çekeceğine orjinale bağladım. hatta aşağı indirmezsen son parçayı takmadan çok daha deli ses alırsınız. ancak mesele ses almak değil. hele ki ben sessiz olmasını tercih ederim.

YAVUZ
11-06-2012, 22:10
Bizimkisi ses istiyorya bir de on panjur bulamiyoruz bilgin varmı???

ilkercom
11-06-2012, 22:45
yok ben orjinal panjur hastasıyım :D

bir de ses verdiği zaman bil ki sıcak hava çekiyor. dolaysı ile yazın çekiş zayıf oluyor. kışın iyi :D

barakuda26
15-06-2012, 10:48
2 boy kadar t-jet önde olur diye düşünüyorum, videoyu bekliyoruz merakla.

Arasts61
15-06-2012, 13:38
denemelerden haber var mı?

ufuk_acar
15-06-2012, 15:19
bugun denemeler yapılacaktı oyle demıslerdı ama bakalım ..

YAVUZ
16-06-2012, 11:07
Yaptık denemeyi videoyu ilgili bölüme birazdan yuklerim
edit: yükledim...

atabay
16-06-2012, 14:19
bekliyoruzz:)

type s forever
21-06-2012, 19:41
Herkese merhabalar ve iyi forumlar. Yogun GBT araştırmalarından sonra üyeliğim kabul edildi :) Videodaki vites değişimini beceremeden!!! hondayı kaldıran benim. Herşeyden önce bütün sorularıma içtenlikle cevap verip zamanını ayırarak type s sahibi olmama vesile olan İlker arkadaşımıza teşekkür ederim. Üyeliğim kabul olup cevap verme hakkını elde edene kadar bazıları gerçekçi ve içten yazılmış bazıları buram buram marka holiganlığı kokan yorumları merakla takip ettim, duyup konuşamamanın ne kadar zor birşey olduğunu bu vesile ile anladım. Benimde bazı yorumlara cevap verme hakkım vardır diye düşünüyorum. Herşeyden önce şunları bilmenizde fayda var diye düşünüyorum; Yavuz abim (ki gerçekten abim kadar sevdiğim ve saydığım bir insanır kendisi) ile bu denemeleri yapmamızın amacı kağıt üzerinde 0-100 verileri aynı olan (8.9 sn) iki araçta puntoya uygulanan yazılımın getirdiği artıları görmekti. Yani amacımız geçmek geçilmek değil puntonun ne kadar geçeceğini görmekti. Bu yüzden ikimizde araçlarımızı yormadan vites çakmadan makul kullanım şekilleriyle bu denemeleri yaptık. Tabiki artılarımız ve eksilerimizde mevcuttu. Yavuz abi eski lastiklerle stepnesiz ve çeğrek depo(PO 97 oktan), ben yeni lastiklerle stepne ve 3 çeğrek depoyla(PO 95 oktan) kalktık:) Gelelim cevaplara... Sayın Hannibal iki araçta stock durumda iken fark olacağını sanmıyorum zira araçlar o hissi bize vermedi... Sevgili İlker vsa kapalı kalktım ama görüntü biraz aldatıcı olmuş diyebilirim kalkışta sıkıntı yok fakat kısa oranlı punto vites değiştirip maksimum tork devrini yakaladığı anda 1 boy fark attı ve sonuca kadar bu fark değişmedi, ki ben bu arada daha yeni 5500 leri yakalamıştım. 100 km ye geldiğimiz anda önce ben gazı kestiğim için çok fark var gibi görünüyor aslında 100 km de fark 1 boy kadar. Rollingde ise yaklaşık 2 boya ulaştı 170 ten sonra kapanmaya başladı ama amacımız 70 170 olduğu için gaz kestik devam etseydik kapanabilir hatta negatife dönebilirdi diye düşünüyorum zira t-jet kullanmadım ama box uygulanmış cdti opel kullandım fiat motorunun başarısını ve üst devirlerdeki hantallığını iyi bilirim:) Turbo gücünü yitirdikten sonra 5000 6000 dvr/dk da dönen atmosferik bir motorla baş etmesi zorlaşacaktır... Sevgili 63owen63 değil aksak bileşik ölçü bile atsa kopmayacağımdan emin olabilirsin çünkü bende müzisyenim ve Ali abiyle çok keyifli ve başarılı sahne geçmişimiz oldu:) Sevgili Ufuk Acar atmosferik motordaki filtre sesini hiçbirşeye değişmem ama sırf ses versin diye sıcak hava çektirecek kadar değil. Aracımda short cold air değil orjinal intake kit mevcut. Bu arada vites değişiminde hata olmadığını düşünüyorum, sadece kesiciye girmesini beklemeden 100-150 dvr/dk erken değiştirdim buda beni öne geçirecek bir fark değildi açıkçası, kesinlikle pilot değilim ama yıllarca fiat bravo, saxo vts, c4 vtr kullanmış biri olarak konuya hakim olduğumu düşünüyorum. Ankara'da beni değil ama hala saxomun plakasını hatırlayan çok insan vardır:) Evet İlker kardeş 170 te bırakmakla hata etmişiz hondam yeni yeni kopmaya başlamıştı:) Sevgili Murat Gürakan tork devir ilişkisinde size katılıyorum zira punto max tork çizgisini geçtiğinde ben max torku yeni yeni elde ediyorum... Bu arada aracın sadece hp ile yürüdüğünü sanan arkadaşların bu konuyu teknik olarak iyi incelemesini tavsiye ederim punto 2 ye attığındaki ivmelenme max tork kavramını görsel olarak çok iyi açıklıyor zaten... Sevgili İlker ilk kalkışta önde olan honda, punto 2 den sonra geçiyor ve geri vermiyor... Ama bence bir araçta amaç sadece düz yolda basmak değil sürekli güvenli (isteğe görede hızlı) sürüş sağlamaktır. Yavuz abiyede her zaman söylediğim gibi yinede puntoyla gündelik kullanımda dikkati elden bırakmamak lazım mazallah sonra puntoda yolu bırakabilir:) düz yolda yazılım ile evet kesinlikle punto ama sevgili puntoyu pistlerdede görmek isteriz hondanın önünde girdiği ilk virajı çekicinin üstünde çıkabilir:) Honda gerçekten ''kullandığım'' araçlar içerisinde en iyi yol tutanı, vsa(esp) yı devreye sokmak için değil viraja sert girmek sonunda saçmalamak zorunda kaldım, İlker arkadaşımız ne demek istediğimi daha iyi anlıyordur... Aslında Yavuz abi konuyu gayet objektif olarak sizlerle paylaştı, bende bazı ayrıntılar eklemek istedim. Umarım keyifli bir konu ve paylaşım olmuştur... Hepinize iyi forumlar dileklerimle...

Arasts61
21-06-2012, 20:36
Herkese merhabalar ve iyi forumlar. Yogun GBT araştırmalarından sonra üyeliğim kabul edildi :) Videodaki vites değişimini beceremeden!!! hondayı kaldıran benim. Herşeyden önce bütün sorularıma içtenlikle cevap verip zamanını ayırarak type s sahibi olmama vesile olan İlker arkadaşımıza teşekkür ederim. Üyeliğim kabul olup cevap verme hakkını elde edene kadar bazıları gerçekçi ve içten yazılmış bazıları buram buram marka holiganlığı kokan yorumları merakla takip ettim, duyup konuşamamanın ne kadar zor birşey olduğunu bu vesile ile anladım. Benimde bazı yorumlara cevap verme hakkım vardır diye düşünüyorum. Herşeyden önce şunları bilmenizde fayda var diye düşünüyorum; Yavuz abim (ki gerçekten abim kadar sevdiğim ve saydığım bir insanır kendisi) ile bu denemeleri yapmamızın amacı kağıt üzerinde 0-100 verileri aynı olan (8.9 sn) iki araçta puntoya uygulanan yazılımın getirdiği artıları görmekti. Yani amacımız geçmek geçilmek değil puntonun ne kadar geçeceğini görmekti. Bu yüzden ikimizde araçlarımızı yormadan vites çakmadan makul kullanım şekilleriyle bu denemeleri yaptık. Tabiki artılarımız ve eksilerimizde mevcuttu. Yavuz abi eski lastiklerle stepnesiz ve çeğrek depo(PO 97 oktan), ben yeni lastiklerle stepne ve 3 çeğrek depoyla(PO 95 oktan) kalktık:) Gelelim cevaplara... Sayın Hannibal iki araçta stock durumda iken fark olacağını sanmıyorum zira araçlar o hissi bize vermedi... Sevgili İlker vsa kapalı kalktım ama görüntü biraz aldatıcı olmuş diyebilirim kalkışta sıkıntı yok fakat kısa oranlı punto vites değiştirip maksimum tork devrini yakaladığı anda 1 boy fark attı ve sonuca kadar bu fark değişmedi, ki ben bu arada daha yeni 5500 leri yakalamıştım. 100 km ye geldiğimiz anda önce ben gazı kestiğim için çok fark var gibi görünüyor aslında 100 km de fark 1 boy kadar. Rollingde ise yaklaşık 2 boya ulaştı 170 ten sonra kapanmaya başladı ama amacımız 70 170 olduğu için gaz kestik devam etseydik kapanabilir hatta negatife dönebilirdi diye düşünüyorum zira t-jet kullanmadım ama box uygulanmış cdti opel kullandım fiat motorunun başarısını ve üst devirlerdeki hantallığını iyi bilirim:) Turbo gücünü yitirdikten sonra 5000 6000 dvr/dk da dönen atmosferik bir motorla baş etmesi zorlaşacaktır... Sevgili 63owen63 değil aksak bileşik ölçü bile atsa kopmayacağımdan emin olabilirsin çünkü bende müzisyenim ve Ali abiyle çok keyifli ve başarılı sahne geçmişimiz oldu:) Sevgili Ufuk Acar atmosferik motordaki filtre sesini hiçbirşeye değişmem ama sırf ses versin diye sıcak hava çektirecek kadar değil. Aracımda short cold air değil orjinal intake kit mevcut. Bu arada vites değişiminde hata olmadığını düşünüyorum, sadece kesiciye girmesini beklemeden 100-150 dvr/dk erken değiştirdim buda beni öne geçirecek bir fark değildi açıkçası, kesinlikle pilot değilim ama yıllarca fiat bravo, saxo vts, c4 vtr kullanmış biri olarak konuya hakim olduğumu düşünüyorum. Ankara'da beni değil ama hala saxomun plakasını hatırlayan çok insan vardır:) Evet İlker kardeş 170 te bırakmakla hata etmişiz hondam yeni yeni kopmaya başlamıştı:) Sevgili Murat Gürakan tork devir ilişkisinde size katılıyorum zira punto max tork çizgisini geçtiğinde ben max torku yeni yeni elde ediyorum... Bu arada aracın sadece hp ile yürüdüğünü sanan arkadaşların bu konuyu teknik olarak iyi incelemesini tavsiye ederim punto 2 ye attığındaki ivmelenme max tork kavramını görsel olarak çok iyi açıklıyor zaten... Sevgili İlker ilk kalkışta önde olan honda, punto 2 den sonra geçiyor ve geri vermiyor... Ama bence bir araçta amaç sadece düz yolda basmak değil sürekli güvenli (isteğe görede hızlı) sürüş sağlamaktır. Yavuz abiyede her zaman söylediğim gibi yinede puntoyla gündelik kullanımda dikkati elden bırakmamak lazım mazallah sonra puntoda yolu bırakabilir:) düz yolda yazılım ile evet kesinlikle punto ama sevgili puntoyu pistlerdede görmek isteriz hondanın önünde girdiği ilk virajı çekicinin üstünde çıkabilir:) Honda gerçekten ''kullandığım'' araçlar içerisinde en iyi yol tutanı, vsa(esp) yı devreye sokmak için değil viraja sert girmek sonunda saçmalamak zorunda kaldım, İlker arkadaşımız ne demek istediğimi daha iyi anlıyordur... Aslında Yavuz abi konuyu gayet objektif olarak sizlerle paylaştı, bende bazı ayrıntılar eklemek istedim. Umarım keyifli bir konu ve paylaşım olmuştur... Hepinize iyi forumlar dileklerimle...

hoşgeldiniz.:)
ateşli tartışmaya kaldıgımız yerden devam edelim. :)
aracı yürüten şey güç değil torktur.
tork kuvvet X yoldur. yani newton X metre.
günlük kullanımda kullandıgımız güç ifadesi ile fizikteki (ve dolayısıyla da araçların teknik verilerindeki) güç aynı şeyler değildir.
günlük dildeki güç fizikteki kuvvet dir. yani f=m.a daki f(force olsa gerek).
aracı yürüten şey tork dur ama aracın ne kadar yuruyebildiğini gösteren değer ise aracın gucudur (fizikteki anlamıyla).. çünkü güç motorun birim zamanda yaptıgı işi gösterir. burdaki iş ise aracın hızlanması vs dir.
dolayısıyla aracınızın ne kadar performanslı oldugunu anlayabilmeniz için maks. gucune bakmanız lazım torkuna değil.
aynı ozelleikteki iki araçtan gücü fazla olanın hem hızlanması hemde maksımum surati fazladır. aynı gucteki iki araçtan torku fazla olan sadece üst viteslerde alt devirlerde iken daha rahat hızlanır

şimdilik bu kadar yeter heralde..:)

type s forever
21-06-2012, 20:42
hoşgeldiniz.:)

hoşbulduk teşekkürler:)

SONE-R
21-06-2012, 20:45
çok uzundu 1-2 satır sonra bıraktım.. :D
depom dolu, stepnem bagajda bahaneler bitmez... :)

type s forever
21-06-2012, 20:58
çok uzundu 1-2 satır sonra bıraktım.. :D
depom dolu, stepnem bagajda bahaneler bitmez... :)

Tamamını okumadığınız bir konu hakkında yorum yapmanız talihsizlik olmuş,zira okusaydınız bunların bahane değil bilgilendirme ve amacımızın yarışmak değil yaptığımız işlemin sonucunu görmek olduğunu anlardınız. Bizi memnun eden yazılımın işe yaradığını yani puntonun geçtiğini görmek oldu... Çünkü olması gerekende buydu... Bahane üretecek bir sebep göremiyorum açıkçası...

Arasts61
21-06-2012, 21:09
Tamamını okumadığınız bir konu hakkında yorum yapmanız talihsizlik olmuş,zira okusaydınız bunların bahane değil bilgilendirme ve amacımızın yarışmak değil yaptığımız işlemin sonucunu görmek olduğunu anlardınız. Bizi memnun eden yazılımın işe yaradığını yani puntonun geçtiğini görmek oldu... Çünkü olması gerekende buydu... Bahane üretecek bir sebep göremiyorum açıkçası...

ben sizin aracın 170 lere kadar stok t-jeti gecebileceğini düşünmüyorum.
hatta bazı arkadaşlar istanbulda deneme yapacaklardı. ama malesef lafta kaldı bunlar ve deneme olmadı.
ayrıca,
yapılan yazılımın ne kadar ilerleme sağladıgını aynı araçla denemek daha doğru.
sonuca bakarak yazılım işe yaramış diyosunuz ama bakın aslında siz de bunun tam tersi bişey soylemişsiniz ustteki postta. arayı kapatıyorum diyosunuz. o araç madem yazılımla 140 civarı oldu, nasıl olurda arayı kapatabiliyosunuz? demekki 140 olmamış.??

Eyup Duygun
21-06-2012, 21:17
Bizim deneme lafda kalmadı , pek musaıt olamadık ***** is guc calısıyoruz.

Sizin arkadasda mesaj attı aramana gerek yok dıye o sekılde konu bitti.

Baska varsa gene deneyebiliriz altı üstü stock type-s.

type s forever
21-06-2012, 21:21
hoşgeldiniz.:)
ateşli tartışmaya kaldıgımız yerden devam edelim. :)
aracı yürüten şey güç değil torktur.
tork kuvvet X yoldur. yani newton X metre.
günlük kullanımda kullandıgımız güç ifadesi ile fizikteki (ve dolayısıyla da araçların teknik verilerindeki) güç aynı şeyler değildir.
günlük dildeki güç fizikteki kuvvet dir. yani f=m.a daki f(force olsa gerek).
aracı yürüten şey tork dur ama aracın ne kadar yuruyebildiğini gösteren değer ise aracın gucudur (fizikteki anlamıyla).. çünkü güç motorun birim zamanda yaptıgı işi gösterir. burdaki iş ise aracın hızlanması vs dir.
dolayısıyla aracınızın ne kadar performanslı oldugunu anlayabilmeniz için maks. gucune bakmanız lazım torkuna değil.
aynı ozelleikteki iki araçtan gücü fazla olanın hem hızlanması hemde maksımum surati fazladır. aynı gucteki iki araçtan torku fazla olan sadece üst viteslerde alt devirlerde iken daha rahat hızlanır

şimdilik bu kadar yeter heralde..:)

Sanırım yetmez :) Verdiğiniz bilgilere kesinlikle katılıyorum ama bazı farklarda var. Yazılımla 140 hp güce ulaşan bir aracın stock haliyle 140 hp olan bir aracı ara hızlanmada geçmesinde, fakat max tork devrini aştıktan sonra max torka yüksek devirde ulaşan diğer aracın yaklaşmasını engelleyememesinde tork faktörü bulunmadığını sanmıyorum ben şahsen... Dediğiniz gibi olsaydı 0 dan kafa kafaya kalkmamız gerekmezmiydi? Hondadan çok daha önce turbo marifetiyle torka erken ulaşan puntonun arayı açmasını nasıl açıklayacağız o zaman... Yada şöyle sorayım stock haliyle 90 hp 200 torka sahip 1.3 cdti bir aracın aynı kasa 1.6 atmosferik benzinli 100 hp 153 torka sahip diğerine kafa tutmasını yazılımla 100 hp ye çıktığı an fark atmasını nasıl açıklayacağız? Stock 110 hp olan benzinlinin stock 110 hp olan aynı marka aynı kasa ve aynı şanzımana sahip dizele yenik düşmesinin sebebi tork değilmidir acaba? Aracı süratlendiren hp değeridir ama tork olmadan asla... Bu arada vites oranlarını unutmamak gerek sanırım, aynı şanzımanı kullanan araçlardan bahsetmiyoruz sonuçta konumuz yazılımlı punto ve stock honda...

type s forever
21-06-2012, 21:25
ben sizin aracın 170 lere kadar stok t-jeti gecebileceğini düşünmüyorum.
hatta bazı arkadaşlar istanbulda deneme yapacaklardı. ama malesef lafta kaldı bunlar ve deneme olmadı.
ayrıca,
yapılan yazılımın ne kadar ilerleme sağladıgını aynı araçla denemek daha doğru.
sonuca bakarak yazılım işe yaramış diyosunuz ama bakın aslında siz de bunun tam tersi bişey soylemişsiniz ustteki postta. arayı kapatıyorum diyosunuz. o araç madem yazılımla 140 civarı oldu, nasıl olurda arayı kapatabiliyosunuz? demekki 140 olmamış.??

Kesinlikle haklısınız aynı araç konusunda ama Adana'da böyle bir şansımız olmadı malesef... Evet arayı kapatıyorum çünkü punto elde ettiği torku kaybederken ben kazanmaya başlıyorum punto sürat arttıkça mantıklı devir aralığından çıkarken ben o aralığa giriyorum... Sanırım sizdede bir ters bakış açısı oluşmuş punto 140 hp değilse 140 hp lik hondayı nasıl geçiyor tork olmadan? Stock 120 hp olan puntoyu stock 140 hp olan hondanın geçemeyeceğini düşündüren nedir?

Arasts61
21-06-2012, 21:43
Bizim deneme lafda kalmadı , pek musaıt olamadık ***** is guc calısıyoruz.

Sizin arkadasda mesaj attı aramana gerek yok dıye o sekılde konu bitti.

Baska varsa gene deneyebiliriz altı üstü stock type-s.

ok.
o şimdi oralarda değil. uzun donem dönmez. gelince denersiniz musait olursanız:icon_tup:

ilkercom
21-06-2012, 22:02
Foruma hoşgeldiniz. Aracınız da hayırlı olsun. allah kaza bela vermesin. keyifle sürün. çünki bir keyif makinası aldınız. sanırım gerçekten GBT bakıldı. çünki bayağı zaman oldu irtibata geçeli.

Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Yol tutuş ve güvenlik konusunda da tork hp konusunda da.

Dediğim gibi 170 de bırakmanız olayın akışını değiştirmiş. 220 lere kadar bassanız burda farklı şeyler konuşulurdu.

Ayrıca YAVUZ arkadaşla dostluğunuz da bozulmaz inşallah. bu şekilde saygıyla yapılan denemelere hayranım.

Arasts61
21-06-2012, 22:02
Sanırım yetmez :) Verdiğiniz bilgilere kesinlikle katılıyorum ama bazı farklarda var. Yazılımla 140 hp güce ulaşan bir aracın stock haliyle 140 hp olan bir aracı ara hızlanmada geçmesinde, fakat max tork devrini aştıktan sonra max torka yüksek devirde ulaşan diğer aracın yaklaşmasını engelleyememesinde tork faktörü bulunmadığını sanmıyorum ben şahsen... Dediğiniz gibi olsaydı 0 dan kafa kafaya kalkmamız gerekmezmiydi? Hondadan çok daha önce turbo marifetiyle torka erken ulaşan puntonun arayı açmasını nasıl açıklayacağız o zaman... Yada şöyle sorayım stock haliyle 90 hp 200 torka sahip 1.3 cdti bir aracın aynı kasa 1.6 atmosferik benzinli 100 hp 153 torka sahip diğerine kafa tutmasını yazılımla 100 hp ye çıktığı an fark atmasını nasıl açıklayacağız? Stock 110 hp olan benzinlinin stock 110 hp olan aynı marka aynı kasa ve aynı şanzımana sahip dizele yenik düşmesinin sebebi tork değilmidir acaba? Aracı süratlendiren hp değeridir ama tork olmadan asla... Bu arada vites oranlarını unutmamak gerek sanırım, aynı şanzımanı kullanan araçlardan bahsetmiyoruz sonuçta konumuz yazılımlı punto ve stock honda...

öncelikle şunu soyleyeyim t- jetin çevirebildiği her devirde torku daha fazladır.:)
sizin aracınızın maks torku 4300 de 170 kusur. 4300 den sonra o daha da düşer. ama t-jet redline a kadar 170 nm nin ustunde tork uretebilir. ama mesele sadece son kısımda sizin de belirttiğiniz gibi tork ve güç değil. bir de aktarma,lastik çapları ,ağırlık ve aero var.. size sadece şunu soyleyeyim. eğer sizin motoru uygun bir şanzımanla puntoya takarlarsa siz her devirde ve suratte t- jet motorlu puntoyu gecersiniz. ister t-jetin torku erken gelsin veya her devirde fazla olsun fark etmez. çunku sizin motorunuz daha güçlü.
söylediğiniz örneklere gelince araçları yazarsanız daha doğru sonuca ulaşabiliriz. ama en basiti şoyle soyleyeyim dizel araçlarla benziniler aynı şanzımanmı emin misiniz?
birebir aynı özellikteki ve güçteki (aktarma,vs vs) dizel ve benzinli araçlardan muhtemelen benzinli olanı gecer cunku benzinli muhtemelen daha hafiftir. ayrıca top speedde de başka bir durum var ama onu karıştırmayalım burda..

Arasts61
21-06-2012, 22:05
Kesinlikle haklısınız aynı araç konusunda ama Adana'da böyle bir şansımız olmadı malesef... Evet arayı kapatıyorum çünkü punto elde ettiği torku kaybederken ben kazanmaya başlıyorum punto sürat arttıkça mantıklı devir aralığından çıkarken ben o aralığa giriyorum... Sanırım sizdede bir ters bakış açısı oluşmuş punto 140 hp değilse 140 hp lik hondayı nasıl geçiyor tork olmadan? Stock 120 hp olan puntoyu stock 140 hp olan hondanın geçemeyeceğini düşündüren nedir?

puntonun kısa şanzımanı, ağırlığı ve lastik ölçüsü ..
ama dediğim gibi 170 lere kadar. ondan sonra honda gecer..

ilkercom
21-06-2012, 22:11
atladığınız bir konu var. r18a2 6ooo rpm de 160 nm gibi bir güç üretiyor ki şanzıman oranlarıyla beraber ele alınırsa daha iyi olabilir. güç ve tork grafiği diğer honda motorlara göre daha homojen. ( tabii s2000 veya K serisi gibi değil)

type s forever
21-06-2012, 22:12
Foruma hoşgeldiniz. Aracınız da hayırlı olsun. allah kaza bela vermesin. keyifle sürün. çünki bir keyif makinası aldınız. sanırım gerçekten GBT bakıldı. çünki bayağı zaman oldu irtibata geçeli.

Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Yol tutuş ve güvenlik konusunda da tork hp konusunda da.

Dediğim gibi 170 de bırakmanız olayın akışını değiştirmiş. 220 lere kadar bassanız burda farklı şeyler konuşulurdu.

Ayrıca YAVUZ arkadaşla dostluğunuz da bozulmaz inşallah. bu şekilde saygıyla yapılan denemelere hayranım.

Hoşbulduk teşekkürler:)
Dediğim gibi amacımız yarışmak değil çok objektif olmasada bir sonuca ulaşıp merakımızı gidermekti.
Yavuz abinin o arabayla 220 lere çıkmasına benimde gönlüm razı olmazdı zaten:)
Altımdaki makina zaten sürat için değil keyif için üretilmiş, sonuna kadar tadını çıkartmaya çalışacağımdan emin olabilirsin. Arkadaşların dediği gibi type r değil type s olduğunun farkındayım:)
Yavuz abiye olan saygım 3 boy fark atsada bitmez:)
Cevapların için tekrar teşekkürler, paylaşımların devamı dileğiyle...

goldbergbrk
21-06-2012, 22:42
izmirli tjet sahiplerini yüksek torklarıyla beklerim ben herzman çay kahve ne istenirse içilir ve itina ile yola çıkılır :)

type s forever
21-06-2012, 22:45
puntonun kısa şanzımanı, ağırlığı ve lastik ölçüsü ..
ama dediğim gibi 170 lere kadar. ondan sonra honda gecer..

Size tamamen katılıyorum turbodan dolayı erken max torka ulaşan puntonun kısa oranlı şanzıman vasıtasıyla diğer vitese yani yüksek torka çabuk dönmesi, daha hafif olması, ve küçük lastik çapı avantajları. Ama aerodinamik yapı olarak eksik gibi. Bu avantajları ve yazılımla 0-100 de 1 boy açabilen puntonun yazılımsız fark atabileceğini sanmıyorum (tamamen tahmin ego değil). Bence en iyi ihtimalle 160 170 lere beraber gelseler bile dediğiniz gibi sonrasında geride kalacaktır. Ama daha az hp üreten puntonun 170 lere kadar zorlamasında saydığınız faktörlerin yanına torkuda eklemek gerekir diye düşünüyorum. Hondanın motorundan ziyade uzun oranlı 1ve 2 vitesleri dezavantaj gibi. Ben saxo vts nin 48 de biten 1 vitesini hondanın 60 ta biten 1 vitesine tercih ederdim doğrusu. Ama honda bu araçta performans değil ekonomiyi düşünmüş gibi. Daha hafif ve daha az güç üreten daha küçük motorlu puntoyla aynı yakması bana bunu düşündürüyor. Zaten tercih etme sebeplerimden biride buydu, type r alıp gazlamayı bende çok isterdim aslına bakarsanız:) Ayrıca olay sadece hp olsaydı fiat aynı şanzıman lastik ölçüsü ve ağırlıkla daha maliyetsiz ve basit sistemli 1.6 120 130 hp lik bir motorda kullanabilirdi. Acaba otomobil sektörünün turboya dönmesinin bir sebebide aynı hp oranlarıyla daha yüksek tork oranlarını birleştirip daha fazla performans elde etme isteği olabilirmi?

Arasts61
21-06-2012, 22:55
Size tamamen katılıyorum turbodan dolayı erken max torka ulaşan puntonun kısa oranlı şanzıman vasıtasıyla diğer vitese yani yüksek torka çabuk dönmesi, daha hafif olması, ve küçük lastik çapı avantajları. Ama aerodinamik yapı olarak eksik gibi. Bu avantajları ve yazılımla 0-100 de 1 boy açabilen puntonun yazılımsız fark atabileceğini sanmıyorum (tamamen tahmin ego değil). Bence en iyi ihtimalle 160 170 lere beraber gelseler bile dediğiniz gibi sonrasında geride kalacaktır. Ama daha az hp üreten puntonun 170 lere kadar zorlamasında saydığınız faktörlerin yanına torkuda eklemek gerekir diye düşünüyorum. Hondanın motorundan ziyade uzun oranlı 1ve 2 vitesleri dezavantaj gibi. Ben saxo vts nin 48 de biten 1 vitesini hondanın 60 ta biten 1 vitesine tercih ederdim doğrusu. Ama honda bu araçta performans değil ekonomiyi düşünmüş gibi. Daha hafif ve daha az güç üreten daha küçük motorlu puntoyla aynı yakması bana bunu düşündürüyor. Zaten tercih etme sebeplerimden biride buydu, type r alıp gazlamayı bende çok isterdim aslına bakarsanız:) Ayrıca olay sadece hp olsaydı fiat aynı şanzıman lastik ölçüsü ve ağırlıkla daha maliyetsiz ve basit sistemli 1.6 120 130 hp lik bir motorda kullanabilirdi. Acaba otomobil sektörünün turboya dönmesinin bir sebebide aynı hp oranlarıyla daha yüksek tork oranlarını birleştirip daha fazla performans elde etme isteği olabilirmi?

bu ayrı bı konu tabi..
ama şunu soyleyebilirim mesele performansdan çok yakıt tuketimi ve emisyonla ilgili gibi.
çünkü alt devirde yuksek tork düşük devirde seyir demek *****..
öte yandan,
1.6 motordan 120 130 hp çıkarmak bence daha teknolojik. basit bir sistemle mumkun değil. mesela 132 lik toyotalar. hem emme de hem de egoz da değişken zamanlama vs var galiba.yeni emisyon standartlarına uyum sağlayabilmek ve tüketiciyi cezbedecek daha az yakıt tuketimi değerlerini elde edebilmek için baya bir katakulli yapmak gerekiyor atmo motorda..

type s forever
21-06-2012, 23:04
bu ayrı bı konu tabi..
ama şunu soyleyebilirim mesele performansdan çok yakıt tuketimi ve emisyonla ilgili gibi.
çünkü alt devirde yuksek tork düşük devirde seyir demek *****..
öte yandan,
1.6 motordan 120 130 hp çıkarmak bence daha teknolojik. basit bir sistemle mumkun değil. mesela 132 lik toyotalar. hem emme de hem de egoz da değişken zamanlama vs var galiba.yeni emisyon standartlarına uyum sağlayabilmek ve tüketiciyi cezbedecek daha az yakıt tuketimi değerlerini elde edebilmek için baya bir katakulli yapmak gerekiyor atmo motorda..

Çokta ayrı değil aslında ama emisyon konusunda haklısınız. Hondayı atmosferik motorda biraz daha dışarda tutmak lazım sanırım, 90 lı yıllarda 1.6 motordan 160 hp çıkartmış, 1.4 turbodan daha fazla güç üretip aynı yakıt sarfiyatına sahip 1.8 motor üretebilmiş bir firma sonuçta. Ve bu motorların ikiside vtec açma diye tabir ettiğimiz değişken zamanlı ... Aşırı beslemelilerin daha az yaktığıda hala bir handikap örn. scirocco punto insignia vs... (kesinlikle honda holiganı değilim ilk hondam ve 3 haftadır kullanıyorum :) ) Ayrıca ben bmw nin 3.28i yi 2800 atmosferikten 2000 aşırı beslemeliye çevirmesindeki sebebin yakıt tüketimi veya emisyon değerleriyle ilgili olduğuna inanmam açıkçası.

ilkercom
21-06-2012, 23:10
olaya emisyon çerçevesinde bakmayın. belki devlet politikası olarak sadece co2 gazına bakılıyor olabilir. ve bunu saçma şekillerde ölçüyor olabilirler. ancak piyasada çevreci diye satılan araçların çoğu çevre düşmanı. karbon monoksit daha zararlı bir gazdır. bunu ölçmeleri lazım. bunun azotu kükürtü var daha :D

type s forever
21-06-2012, 23:13
olaya emisyon çerçevesinde bakmayın. belki devlet politikası olarak sadece co2 gazına bakılıyor olabilir. ve bunu saçma şekillerde ölçüyor olabilirler. ancak piyasada çevreci diye satılan araçların çoğu çevre düşmanı. karbon monoksit daha zararlı bir gazdır. bunu ölçmeleri lazım. bunun azotu kükürtü var daha :D

Sevgili İlker bence en çevreci araç 87 şahin:)
Türkiye'de bunlar yollarda gezerken bizim emisyon muayenesine girmemiz bile komedi:)

type s forever
21-06-2012, 23:16
Yavuz abi hiç sesin çıkmıyor geçtin bitti yani:) İlk gördüğüm yerde kaldırıma çıkartırım bak:)

ilkercom
21-06-2012, 23:16
ben tüvtürkde egzos muayenesine girdim. adam özellikle baktı eksoz yerini buldu ölçtü ve şoka girdi. resmen gaz çıkmıyor bundan dedi :D üstelik alkol atmamıştım depoya. atsam ne olurdu. %10 alkol ile nerdeyse solunabilir hava çıkıyor :D

type s forever
21-06-2012, 23:19
ben tüvtürkde egzos muayenesine girdim. adam özellikle baktı eksoz yerini buldu ölçtü ve şoka girdi. resmen gaz çıkmıyor bundan dedi :D üstelik alkol atmamıştım depoya. atsam ne olurdu. %10 alkol ile nerdeyse solunabilir hava çıkıyor :D

Abi çift egzoz var 2 çarp deseydin:)

Arasts61
21-06-2012, 23:26
Çokta ayrı değil aslında ama emisyon konusunda haklısınız. Hondayı atmosferik motorda biraz daha dışarda tutmak lazım sanırım, 90 lı yıllarda 1.6 motordan 160 hp çıkartmış, 1.4 turbodan daha fazla güç üretip aynı yakıt sarfiyatına sahip 1.8 motor üretebilmiş bir firma sonuçta. Ve bu motorların ikiside vtec açma diye tabir ettiğimiz değişken zamanlı ... Aşırı beslemelilerin daha az yaktığıda hala bir handikap örn. scirocco punto insignia vs... (kesinlikle honda holiganı değilim ilk hondam ve 3 haftadır kullanıyorum :) ) Ayrıca ben bmw nin 3.28i yi 2800 atmosferikten 2000 aşırı beslemeliye çevirmesindeki sebebin yakıt tüketimi veya emisyon değerleriyle ilgili olduğuna inanmam açıkçası.

marka değişince parametreler de değişiyor tabi. sizin örneğe benzer şekilde bmw m5 de yakıt düşürmek için turboya geçmemiştir mesela:)
bunlar zaten ortada.
ama fiatın 120 lik motoru veya 122 lik tsi performans için mi var :)
aşırı beslemeler sadece az yakmıyor, daha az emisyon yapıyor, günlük kullanımda kullanıcının keyif alacağı bi performans sunuyor ve dördüncü bir bileşen olarak muhtemelen uretim maliyeti daha az . (bazı ülkelerdeki vergi oranları vs bile bu bileşenlere dahil edilebilir).
şimdi mesela sizin aracınız için konuşursak;
belki t-jetten daha az yakıyor ve daha performanslı. e peki 5. vites 2000 devirde araç sollayacaksınız. siz mi kolay sollarsınız t-jet mi. ve ya sizin aracın turkiye de vergisi daha fazla. tum bu faktorlerde ureticiyi yonlendiren şeyler.
bunların hepsi beraber düşünülmeli bence.
ayrıca çok yakıt tuketiyor dediğiniz araçların hepsinin kendine has durumları olabilir.
mesela insignia. evet 1.6 turboları çok yakıyor. alet 1500 kilo standar 245 18 jantla yuruyor. ama bi düşünün,
1.4 turbo 140 ps 200 torklu insignialarda var. onların motoru yerine sizin motordan konulsa. sizce hangisi az yakar?

ilkercom
21-06-2012, 23:29
orda honda olsa ona k24 koyardı :D adamların umrunda değil ötv mtv :D
herifler amerikada civicleri 2.4 olarak satıyor.

type s forever
21-06-2012, 23:45
marka değişince parametreler de değişiyor tabi. sizin örneğe benzer şekilde bmw m5 de yakıt düşürmek için turboya geçmemiştir mesela:)
bunlar zaten ortada.
ama fiatın 120 lik motoru veya 122 lik tsi performans için mi var :)
aşırı beslemeler sadece az yakmıyor, daha az emisyon yapıyor, günlük kullanımda kullanıcının keyif alacağı bi performans sunuyor ve dördüncü bir bileşen olarak muhtemelen uretim maliyeti daha az . (bazı ülkelerdeki vergi oranları vs bile bu bileşenlere dahil edilebilir).
şimdi mesela sizin aracınız için konuşursak;
belki t-jetten daha az yakıyor ve daha performanslı. e peki 5. vites 2000 devirde araç sollayacaksınız. siz mi kolay sollarsınız t-jet mi. ve ya sizin aracın turkiye de vergisi daha fazla. tum bu faktorlerde ureticiyi yonlendiren şeyler.
bunların hepsi beraber düşünülmeli bence.
ayrıca çok yakıt tuketiyor dediğiniz araçların hepsinin kendine has durumları olabilir.
mesela insignia. evet 1.6 turboları çok yakıyor. alet 1500 kilo standar 245 18 jantla yuruyor. ama bi düşünün,
1.4 turbo 140 ps 200 torklu insignialarda var. onların motoru yerine sizin motordan konulsa. sizce hangisi az yakar?

Öncelikle şu konuda anlaşalım bence fikirlerimizin büyük çoğunluğunda hemfikiriz atışmıyor paylaşıyoruz:)
Araç sollarken evet turbolu aynı viteste yürür ben vites küçültürüm.
Vergi olayı hepimizin bildiği gibi ülkemize has bir durum, zaten bu yüzden 1.4 turboya karşılık 1.6 atmosferik örneği verdim aynı vergi diliminde.
Evet insigniada kilo problemi var ama diğerleri? daha hafif küçük motorlu punto ve daha ağır büyük motorlu honda, punto standart 15 honda standart 17 jant kullanıyor ve aynı yakıyor. Bu karşılaştırma İnsigniaya honda motoru konulsa hangisinin az yakacağına bir referans olabilir. 1500 kiloluk insignianın aynı hp ve daha yüksek torkla performans olarak hondayla arasında 2 sn fark olduğunuda unutmayalım. Kilonun karşılığı buradan çıkıyor zaten...

type s forever
21-06-2012, 23:46
orda honda olsa ona k24 koyardı :D adamların umrunda değil ötv mtv :D
herifler amerikada civicleri 2.4 olarak satıyor.

En azından 2.2 dizelini getirselerdi oda fena olmazdı

onur_S
21-06-2012, 23:48
marka değişince parametreler de değişiyor tabi. sizin örneğe benzer şekilde bmw m5 de yakıt düşürmek için turboya geçmemiştir mesela:)
bunlar zaten ortada.
ama fiatın 120 lik motoru veya 122 lik tsi performans için mi var :)
aşırı beslemeler sadece az yakmıyor, daha az emisyon yapıyor, günlük kullanımda kullanıcının keyif alacağı bi performans sunuyor ve dördüncü bir bileşen olarak muhtemelen uretim maliyeti daha az . (bazı ülkelerdeki vergi oranları vs bile bu bileşenlere dahil edilebilir).
şimdi mesela sizin aracınız için konuşursak;
belki t-jetten daha az yakıyor ve daha performanslı. e peki 5. vites 2000 devirde araç sollayacaksınız. siz mi kolay sollarsınız t-jet mi. ve ya sizin aracın turkiye de vergisi daha fazla. tum bu faktorlerde ureticiyi yonlendiren şeyler.
bunların hepsi beraber düşünülmeli bence.
ayrıca çok yakıt tuketiyor dediğiniz araçların hepsinin kendine has durumları olabilir.
mesela insignia. evet 1.6 turboları çok yakıyor. alet 1500 kilo standar 245 18 jantla yuruyor. ama bi düşünün,
1.4 turbo 140 ps 200 torklu insignialarda var. onların motoru yerine sizin motordan konulsa. sizce hangisi az yakar?

kırılıyorum abi :D
120 lik tjette 170 newtonu düşürüyodur düşürmesi lazım 5000 gibi 170neftonun altına indirir gibi

YAVUZ
21-06-2012, 23:49
Yavuz abi hiç sesin çıkmıyor geçtin bitti yani:) İlk gördüğüm yerde kaldırıma çıkartırım bak:)

Sahnedeyim yaw bi davul caldirmadiniz :)

type s forever
21-06-2012, 23:51
kırılıyorum abi :D
120 lik tjette 170 newtonu düşürüyodur düşürmesi lazım 5000 gibi 170neftonun altına indirir gibi

Tabiki düşürecek düşük devirde max torku olan 200 e ulaşıp red line'a kadar 170 lerde tutması zor özellikle turbo bittikten sonra.

type s forever
21-06-2012, 23:54
Sahnedeyim yaw bi davul caldirmadiniz :)

Çaresiz derdimin ..... :)

Arasts61
22-06-2012, 00:00
kırılıyorum abi :D
120 lik tjette 170 newtonu düşürüyodur düşürmesi lazım 5000 gibi 170neftonun altına indirir gibi

aradım grafiğini bulamadım. ama 5500 civarşlarında 175 nm ye düşüyordu galiba. aslında dediğin gibi 6500 de kesiciye giriyor. 6000 den sonra bişi yok ama zaten 6000 de vites atmak lazım. otomatiklerinde dip gaz da 6500 u beklemeden en 6000 de atıyor vitesi.

sizin araçlara gelince;
raşitin çok guzel açıklamaları var. kimyasını yazmış başka bir yerde, gecen okudum.
burda yazmıyo hiç :)
ama sizin araçlar haribiden gitmiyo yaaa:D

type s forever
22-06-2012, 00:10
aradım grafiğini bulamadım. ama 5500 civarşlarında 175 nm ye düşüyordu galiba. aslında dediğin gibi 6500 de kesiciye giriyor. 6000 den sonra bişi yok ama zaten 6000 de vites atmak lazım. otomatiklerinde dip gaz da 6500 u beklemeden en 6000 de atıyor vitesi.

sizin araçlara gelince;
raşitin çok guzel açıklamaları var. kimyasını yazmış başka bir yerde, gecen okudum.
burda yazmıyo hiç :)
ama sizin araçlar haribiden gitmiyo yaaa:D

Manuelde red line demiştik sanırım:)
Sonunda konunun başına döndük zaten type s iyi yürüyor demedim:)
Başta bir arkaşımızında yazdığı gibi honda type r değil type s ama karşısındakide s 500 değil punto:)
Sevgili Arasts61 sanırım bugün uyku vakti geldi ***** ben devlet memuruyum erken kalkmak zorundayım güzel paylaşımların için teşekkürler...

Arasts61
22-06-2012, 00:18
Öncelikle şu konuda anlaşalım bence fikirlerimizin büyük çoğunluğunda hemfikiriz atışmıyor paylaşıyoruz:)
Araç sollarken evet turbolu aynı viteste yürür ben vites küçültürüm.
Vergi olayı hepimizin bildiği gibi ülkemize has bir durum, zaten bu yüzden 1.4 turboya karşılık 1.6 atmosferik örneği verdim aynı vergi diliminde.
Evet insigniada kilo problemi var ama diğerleri? daha hafif küçük motorlu punto ve daha ağır büyük motorlu honda, punto standart 15 honda standart 17 jant kullanıyor ve aynı yakıyor. Bu karşılaştırma İnsigniaya honda motoru konulsa hangisinin az yakacağına bir referans olabilir. 1500 kiloluk insignianın aynı hp ve daha yüksek torkla performans olarak hondayla arasında 2 sn fark olduğunuda unutmayalım. Kilonun karşılığı buradan çıkıyor zaten...

paylaşıyoruz tabi..:)
1.6 atmosferik örnek verdiniz de 1.4 turbo ile aynı özellkleri karşılayan (ve tabi vergisi aynı olan)1.6 hangisi anlayamadım:beuj: hangi araç? tamam 1.8 honda o hacimle nispeten benzer özellikleri sağlıyor. ama tüm bileşenleri değerlendirdiğimizde yine 1.4 t-jet gibi değil.

ayrıca yine farklı iki aracı karşılaştırırsak sonuca ulaşamayız.
biraz once soyledğimiz gibi punto daha kısa şanzımanlı. dolayısıyla daha çok yakabilir. hem aerolar aynı değilki. yani sizin aracınızın az yakmasını destekleyecek başka değişkenler de var.

insigniaya sizin motordan konuldugu zaman kullanım keyfi önemli oranda azalır. buna emin olabilirsiniz.
1.6 115 lik motorlar turkiyeye gelmiyor artık. alanların elinde patladı. o kasayı çekmiyor diye. aslında çekmiyor denilen şey alt devirlerdeki cansızlık. sizin motoru da o ağırlıktaki bir araca koyun benzer sıkıntılar onda da olur.

size iyi geceler..

YAVUZ
22-06-2012, 12:35
http://b1206.hizliresim.com/y/q/8h66u.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

6 ay önce yaptırdığım dyno sonucu chipten önce
belki konuya biraz ışık tutabilir...
bu tabloya göre bile aero-tekerler vs.vs. hariç 5 vites 5500 d-dk da(220 km ye denk geliyor) tork 170 nm oluyor ..

Arasts61
22-06-2012, 13:11
type s inki de olsa guzel karşılaştıma yapabilirdik. o muhtemelen daha fazla devir cevirebiliyordur..

ilkercom
22-06-2012, 13:52
Powertrain Performance Graph for Honda Civic 1.8 -06 (103 kW) (http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=822)

4300 rpm de max torkunu veriyor yazmış. honda kendi ne şakilde vermişti hatırlamıyorum.

6300 de max güç veriyor zaten 6800 de kesiyor.


takometre 130 kmh de 7 kmh fazla yazıyor demiş benim ölçtüğüm gps ile her süratte 6 kmh fazla yazıyor.

atits61
22-06-2012, 16:00
http://b1206.hizliresim.com/y/q/8h66u.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

6 ay önce yaptırdığım dyno sonucu chipten önce
belki konuya biraz ışık tutabilir...
bu tabloya göre bile aero-tekerler vs.vs. hariç 5 vites 5500 d-dk da(220 km ye denk geliyor) tork 170 nm oluyor ..

aynı benim linea t-jetin özellikleri çıktı benimde 5200 de 128 ps 2400 devirde 230 nm tork vermişti.ve 6000 devirde 160 nm tork üretiyordu.

atits61
22-06-2012, 16:13
Bizim deneme lafda kalmadı , pek musaıt olamadık ***** is guc calısıyoruz.

Sizin arkadasda mesaj attı aramana gerek yok dıye o sekılde konu bitti.

Baska varsa gene deneyebiliriz altı üstü stock type-s.

trabzondayım ondan mesaj attım boşuna arama diye.1 hafta boyunca bekledim senin aramanı.neyse ramazanda dönecem deneriz.inşallah.

onur_S
22-06-2012, 18:33
http://superchips.co.uk/curves/Fiat1.4TJet120.pdf

özgür abi nerede paylaşmış raşit abi reçeteleri görmüşümdür heralde ben :)

Arasts61
22-06-2012, 22:59
http://superchips.co.uk/curves/Fiat1.4TJet120.pdf

özgür abi nerede paylaşmış raşit abi reçeteleri görmüşümdür heralde ben :)

vw cilerin sitesi varya.
hani roll konusu açıyosun konunu siliyorlar hemen:).
o sitede

YAVUZ
26-06-2012, 12:32
trabzondayım ondan mesaj attım boşuna arama diye.1 hafta boyunca bekledim senin aramanı.neyse ramazanda dönecem deneriz.inşallah.

ramazanda dönünce bir deneyin stock vs stock ne olacak diye...

efe_
26-06-2012, 13:06
vw cilerin sitesi varya.
hani roll konusu açıyosun konunu siliyorlar hemen:).
o sitede

onur roll konusumu açıyormuş diğer sitelere way wayyy :D

onur_S
26-06-2012, 20:38
onur roll konusumu açıyormuş diğer sitelere way wayyy :D

her yönden sataşma vaaay :p
2 gün nete gırmedık ne tsi bırakmısın ne audi :D
konu acmadım ayrıca

Arasts61
27-06-2012, 11:15
onur roll konusumu açıyormuş diğer sitelere way wayyy :D

"açıyosun hemen siliniyo" derken genel bir ifade kullanmıştım. onur için soylemedim. :)

SONE-R
27-06-2012, 11:17
aras senin araba şehir içinde kaç lt benzin yakıyor? şeytan dürtüyor 1.4 TSi al diye de.. :D :D

Arasts61
27-06-2012, 11:31
9 lt civarı. basarsan çok daha fazla..u

SONE-R
27-06-2012, 11:51
9 lt civarı. basarsan çok daha fazla..u

yani liraya vurduğumuzda benim arabayla gittiğim yolun iki katı masrafla aynı yolu TSi'la gidebileceğim.. :(

efe_
27-06-2012, 12:15
Senin arabayla 170 ps benzinli arabayı kıyaslaman hata ...Yakıtla ilgili gram şüphen varsa alma sakın

SONE-R
27-06-2012, 12:25
Senin arabayla 170 ps benzinli arabayı kıyaslaman hata ...Yakıtla ilgili gram şüphen varsa alma sakın

öyle ama benimki de kaplumbağa değil, çita olmasa da..

efe_
27-06-2012, 12:27
öyle ama benimki de kaplumbağa değil, çita olmasa da..

Yani 122 tsi felan desen hadi neyse diyeceğim ama 170 tsi ile yakıt aklına getirme

SONE-R
27-06-2012, 12:33
e yani benzinli alınca güçlüsünü almak lazım ki yaktığın yakıta değsin.. :)

Arasts61
27-06-2012, 12:45
yani liraya vurduğumuzda benim arabayla gittiğim yolun iki katı masrafla aynı yolu TSi'la gidebileceğim.. :(

aşağı yukarı.
tabi benimki en fazla yaka tsi lardan biri.
160 lıklar benimkinden 1-2 lt az yakıyor şehir içinde.

SONE-R
27-06-2012, 12:47
VTi veya 106 GTi ile hiç denedin mi?

Arasts61
27-06-2012, 13:21
VTi veya 106 GTi ile hiç denedin mi?

106 ile hayır. vti la aşağı yukarı aynı gibi gidiyor ankarada.
onlar daha hafif ve sportif..bizim araçların rakipleri benim imzamdakiler..:)