Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzantirkte Lift mi Derece mi önemli
19gokhan90
06-06-2012, 13:32
Custom bi egzantrik yaptırmaya kalksak bu iki değişkenden hangisinin önemi daha büyük ? Yani lifti yüksek bi egzantrik ama derecesi düşük mü yoksa derecesi yüksek lifti düşük mü yada ikisinin ortasımı :beuj:
amaç nedir aşırı beslememi atmosferikmi istediğiniz hedefler, kullanacağınız diğer elemanlar sıkıştırma vs ne istiyorsunuz:)
tuvalrones_23
06-06-2012, 17:13
yüksek dereceli egzantirkler rolantiyi çok fazla bozuyor diye biliyorum , yüksek lift düşük derece günlük kullanımlar için daha iyi olur diye düşünüyorum.Benim sormak istediğim ise Lift At TDC diye bi kavram daha var ne demektir lift at tdc
GokhanE.
06-06-2012, 17:16
Ben de merak ettim, turbo beslemeli aracta 8-9 arasi sikistirmali bir aracta ne sekilde etkileri olacak bu degiskenlerin?
Edit: konu atmosferik besleme ama benim sorum da arada cevaplanirsa sevinirim :)
Osman Bahadır
06-06-2012, 17:33
Cam design işi öyle "tornacıya lift ve dereceleri vereyim, yapsın" denecek bir iş değil. Lobe Separation tercihi yapmadan, valve acceleration grafiğini çıkarmadan, valve hız ve lift değerlerini hesaplamadan, valve tahriğini ve aracın beslemesini hesaba katmadan, valve to piston boşluğunu-aralığını, valve crash ihtimalini düşünmeden, ideal duration'ı belirlemeden, overlap stratejisine karar vermeden, kam'ın yüzeyine her noktasında binecek stresi ayrı ayrı hesaplamadan, yağ filmi kalınlığını düşünmeden sadece lift ve derece değişkenleri ile oynanarak cam design yapılamaz.
Başlangıç için en azından şunları okumanızda fayda var;
http://www.tildentechnologies.com/Cams/index.html
http://www.tildentechnologies.com/Cams/CamBasics.html
http://www.tildentechnologies.com/Cams/CamPerformance.html
http://www.tildentechnologies.com/Cams/CamDesign.html
19gokhan90
06-06-2012, 18:04
yüksek dereceli egzantirkler rolantiyi çok fazla bozuyor diye biliyorum , yüksek lift düşük derece günlük kullanımlar için daha iyi olur diye düşünüyorum.Benim sormak istediğim ise Lift At TDC diye bi kavram daha var ne demektir lift at tdc
TDC top dead center açılımı da ne olduğunu bende bilmiyorum :)
Bunu herhangi bi araba için düşünebilirsiniz custom u geçelim ozmana örnek olarak 280 dereceye 10.5 lift mi 276 dereceye 10.7 lift mi daha iyi olur bunun bi kriteri varmı kıyaslarken ?
Osman Bahadır
06-06-2012, 18:22
Bunu herhangi bi araba için düşünebilirsiniz custom u geçelim ozmana örnek olarak 280 dereceye 10.5 lift mi 276 dereceye 10.7 lift mi daha iyi olur bunun bi kriteri varmı kıyaslarken ?
Şimdi şöyle ki;
Fazla lift her zaman daha iyidir. Ama lift'i arttırmak için duration'ı da arttırman gerekir. Duration'ın da kısası makbuldür. Lift için duration'dan taviz verirsen olmaz. Çünkü duration da en az lift kadar önemlidir.
Bu arada duration dediğim hede dereceyle ölçülür. Yani senin dediğin derece aslında duration'ın ölçüsüdür, vs...
ERkut 205
06-06-2012, 18:58
Ben dereceli eksantrik mili seçerken lifti yüksek derecesi düşük mekanik iticili seçerim genelde.
Lift artışı demek aynı devir bandında tork dolayısı ile güç artışı demektir. Eksantrik milleri genelde artı devir ile artı güç sağlar.
Genelde lifti yüksek eksantrik millerinde güç bandı daha uzundur.
Örnek 2 farklı markanın bir birlerine yakın dereceli eksantriklerinden
PT1603…………3000 – 7000…..10.82mm……...290 Degrees……….0.00mm
P16VBP285…………2500-7500…..…11.05mm……280 Degrees……..0.25mm
Üstteki eksantrik millerinin 1. si 290 derece olarak derecesi yüksek olmasına rağmen lifti daha düşüktür.
Alltaki 2. eksantrik mili ise 10 derece düşük olmasına rağmen lifti daha yüksek ve devir bandı daha geniştir. Güç bandı nekadar uzun olursa alt ve orta devirlerin okadar iyi olur... Yani kısacası nerede ? hangi aracın motorunda ? hangi sıkıştırma ile hangi dereceli eksantrik mili hangi motor hacminde ? ekstra bir stroker kit kullanılmış mı gibi kullanılacağına göre tercihen değişen bir durum.
Yoksa yarış için liftide dereceside oldukça fazla bir model kullanılabilir...
P16VBP320…………4000-8500…….12.19mm………300 Degrees…….0.25mm
Bunları kendi aracım için araştırdığımdan hazırda vardı onlardan temsili olsun diye örnek verdim. Ben şahsen cadde kullanımı için yüksek lift düşük derece tercih ediyorum...
valf liftine ve devir bandına bak dereceyi boşver
Lift candir:)11 makbuldur 12 heyecan verir..
derece olayi eskidendi 300 derece abi bu cok gider:D
19gokhan90
06-06-2012, 23:57
Lift candir:)11 makbuldur 12 heyecan verir..
derece olayi eskidendi 300 derece abi bu cok gider:D
aynen aklımıza öyle kazındı :D
bilgiler için teşekkürler...
Cam design işi öyle "tornacıya lift ve dereceleri vereyim, yapsın" denecek bir iş değil. Lobe Separation tercihi yapmadan, valve acceleration grafiğini çıkarmadan, valve hız ve lift değerlerini hesaplamadan, valve tahriğini ve aracın beslemesini hesaba katmadan, valve to piston boşluğunu-aralığını, valve crash ihtimalini düşünmeden, ideal duration'ı belirlemeden, overlap stratejisine karar vermeden, kam'ın yüzeyine her noktasında binecek stresi ayrı ayrı hesaplamadan, yağ filmi kalınlığını düşünmeden sadece lift ve derece değişkenleri ile oynanarak cam design yapılamaz.
Başlangıç için en azından şunları okumanızda fayda var;
Camshaft Technical (http://www.tildentechnologies.com/Cams/index.html)
Cam Basics (http://www.tildentechnologies.com/Cams/CamBasics.html)
Cam Performance (http://www.tildentechnologies.com/Cams/CamPerformance.html)
Cam Design (http://www.tildentechnologies.com/Cams/CamDesign.html)
bazı arkadaşlar yanlış anlamasın lafım konuyu açan arkadaşada değil, egzantrik yapmayı sahanda yumurta yapmak sanıyor:) performansa etki edecek belki en önemli parça bence, ciddi şekilde üzerinde düşünülmesi lazım
Patron ozaman güzel bir makale yazsanız bu konuda hepimiz bilgilensek güzel olmaz mı ? :)
kerem_euk34
07-06-2012, 10:19
günümüzde dereceli eksantrikler öle çok pahalı değil böyle bi zahmete girmek için :D
ha aracıma uygun yok diyosanız aracı değiştirmek bile daha mantıklı :D
bazı arkadaşlar yanlış anlamasın lafım konuyu açan arkadaşada değil, egzantrik yapmayı sahanda yumurta yapmak sanıyor:) performansa etki edecek belki en önemli parça bence, ciddi şekilde üzerinde düşünülmesi lazım
Bu yazdıklarınız imkanlar dahilinde tartışılabilir.Sahanda yumurta yapmak , benim çalıştığım fabrika da , egzantrik mili , ayna mahruti , 1234567 nci dişliler , gaz kelebeği , istawroz dişlisi , akslar , bilimum endüstriyel parça we otomobil mekanik parçalarını isteğe özel olarak yapmaktan daha zordur.
TDC top dead center açılımı da ne olduğunu bende bilmiyorum :)
Bunu herhangi bi araba için düşünebilirsiniz custom u geçelim ozmana örnek olarak 280 dereceye 10.5 lift mi 276 dereceye 10.7 lift mi daha iyi olur bunun bi kriteri varmı kıyaslarken ?
TDC; silindir üst ölü noktada iken, silindir ve subap arasında kalan mesafedir.
http://www.kentcams.com/documents/downloads/Kent%20Cams%20A5%202010%20Low.pdf
Bu katalogtan kandi aracınız için olan değerlere bakabilirsiniz.
Bu yazdıklarınız imkanlar dahilinde tartışılabilir.Sahanda yumurta yapmak , benim çalıştığım fabrika da , egzantrik mili , ayna mahruti , 1234567 nci dişliler , gaz kelebeği , istawroz dişlisi , akslar , bilimum endüstriyel parça we otomobil mekanik parçalarını isteğe özel olarak yapmaktan daha zordur.
ben parçanın imalatından bahsetmiyorum, şu an billet titanyum dahil bunu üretebilecek adamlar var bu forumda zaten, asıl olarak tasarımı motora uygunluğu açısından yazdığım birşey bu
ben parçanın imalatından bahsetmiyorum, şu an billet titanyum dahil bunu üretebilecek adamlar var bu forumda zaten, asıl olarak tasarımı motora uygunluğu açısından yazdığım birşey bu
Hımm ewet.
Aslında benim en büyük sorunlarımdan birisi teknik bilgi.Onun dışındaki bütün imkanlar mewcut.Mesela haftanın 3günü egzantrik mili , 2 günü biyel kol falan döwüyoruz.:icon_tup:
Ama hep dışarıya yapılıyor adamlar bunları hangi arabalara ne şartlarda bağlıyolar hiçbi bilgim yok
Hımm ewet.
Aslında benim en büyük sorunlarımdan birisi teknik bilgi.Onun dışındaki bütün imkanlar mewcut.Mesela haftanın 3günü egzantrik mili , 2 günü biyel kol falan döwüyoruz.:icon_tup:
Ama hep dışarıya yapılıyor adamlar bunları hangi arabalara ne şartlarda bağlıyolar hiçbi bilgim yok
modifiye firmalarının bir kaç tanesi burada üretim yaptırıyordu bence üretim açısından sorunumuz yok zaten belli parçalarda ama işte tasarım araştırma geliştirme önemli egzantrik üretmek ciddi birşey en azından ben çok fazla önemsiyorum belki gözümde büyütüyorum ama iyi çalışma ar/ge simulasyon vs birşeyler lazım :) keşke olsada yapsak:)
modifiye firmalarının bir kaç tanesi burada üretim yaptırıyordu bence üretim açısından sorunumuz yok zaten belli parçalarda ama işte tasarım araştırma geliştirme önemli egzantrik üretmek ciddi birşey en azından ben çok fazla önemsiyorum belki gözümde büyütüyorum ama iyi çalışma ar/ge simulasyon vs birşeyler lazım :) keşke olsada yapsak:)
Walla biz yapıyoruz hemde 1001 çeşitini ama dediğim gibi , örnek numune , teknik resim vs. geliyo biz onun aynısını yada istenilen şeklini üretiyoruz.Ama yine dediğim gibi , bi egzantrik milini üretmek için 1milyonluk işleme merkezinden , 1000 tl. lik matkab a kadar her türlü tezgah firmada mewcut.
Ben firmanın tasarım-üretim müdürüyüm , üretim esnasında fabrikadaki en sorunsuz , en arkanı dönüp başka işlerine bakabileceğin zaman , egzantrik milinin üretim aşamasındaki olduğu zamandır.Ben bu işin içinde olduğum için bana bukadar basit geliyor.Eğer birgün üretim aşamasındaki egzantrik milinin geçtiği işlemleri görseniz , ozaman beni daha iyi anlarsınız.
Hatta ohaaa bukadar kolaymı bunu bu hale getirmek falan olursunuz. :D
Görsel olarak istawroz dişlisi yada çatalı, veya bir vites dişlisi hareket çatalı egzantrik milinden okadar kolay-basit görünür ki , ancak işin üretim aşamasında çok daha karmaşık hassas we uğraması gereken durak olduğudur..:icon_tup:
murat_ileri
07-06-2012, 15:41
örnek temin edildiği takdirde bir takım egzantrik milinin maliyeti ne kadar olur, yada minimun sipariş adedi ne kadar olmalı
örnek temin edildiği takdirde bir takım egzantrik milinin maliyeti ne kadar olur, yada minimun sipariş adedi ne kadar olmalı
exhaust+intake malieti bana 100-150 tl. olur.Ancak fabrikada bu iş için ilerleyen stabil bi sistem olduğu için 2-3haftayı bulur.
oznm 106 kullanılan pt52 gibi egzatirikleri çok uyguna üretip satabilirsiniz
Walla biz yapıyoruz hemde 1001 çeşitini ama dediğim gibi , örnek numune , teknik resim vs. geliyo biz onun aynısını yada istenilen şeklini üretiyoruz.Ama yine dediğim gibi , bi egzantrik milini üretmek için 1milyonluk işleme merkezinden , 1000 tl. lik matkab a kadar her türlü tezgah firmada mewcut.
Ben firmanın tasarım-üretim müdürüyüm , üretim esnasında fabrikadaki en sorunsuz , en arkanı dönüp başka işlerine bakabileceğin zaman , egzantrik milinin üretim aşamasındaki olduğu zamandır.Ben bu işin içinde olduğum için bana bukadar basit geliyor.Eğer birgün üretim aşamasındaki egzantrik milinin geçtiği işlemleri görseniz , ozaman beni daha iyi anlarsınız.
Hatta ohaaa bukadar kolaymı bunu bu hale getirmek falan olursunuz. :D
Görsel olarak istawroz dişlisi yada çatalı, veya bir vites dişlisi hareket çatalı egzantrik milinden okadar kolay-basit görünür ki , ancak işin üretim aşamasında çok daha karmaşık hassas we uğraması gereken durak olduğudur..:icon_tup:
işte tasarımını yapabilsem sahanda kendim yapabilecek kıvama gelirim:D
murat_ileri
07-06-2012, 18:03
exhaust+intake malieti bana 100-150 tl. olur.Ancak fabrikada bu iş için ilerleyen stabil bi sistem olduğu için 2-3haftayı bulur.
parçası sıkıntısı olan araçlar için büyük nimet olur, bir tane örnekle üretim yapılabildikten sonra türkiye yurt dışındaki örneklerini yakalamaya başlar bence. süre olarak zaten pek sıkıntı olmaz yurt dışından getirtmeye kalktığımızda yine 2-3 hafta kargosu gümrüğü vs. zaman geçiyor.
exhaust+intake malieti bana 100-150 tl. olur.Ancak fabrikada bu iş için ilerleyen stabil bi sistem olduğu için 2-3haftayı bulur.
son mamul olarakmı üretiyorsunuz yoksa yarı mamul olarakmı firmalar sizden alıyor ? sertleştirme yüzey işlemleri vs siz yapıyormusunuz
oznm 106 kullanılan pt52 gibi egzatirikleri çok uyguna üretip satabilirsiniz
İşte durum öyle değil , burası bu işin fabrikası.Bu fabrika zaten günde 50-100 (sayıyı tam bilmiyorum)üretip iharacat olmak üzere paketliyor.Yani sistem para kazanmayla doğru orantılı zaten işliyor:D Gerisi zaten prosedür.
parçası sıkıntısı olan araçlar için büyük nimet olur, bir tane örnekle üretim yapılabildikten sonra türkiye yurt dışındaki örneklerini yakalamaya başlar bence. süre olarak zaten pek sıkıntı olmaz yurt dışından getirtmeye kalktığımızda yine 2-3 hafta kargosu gümrüğü vs. zaman geçiyor.
Potansiyel war , bu söyledikleriniz Türkiyede kesinlikle olabilir.
son mamul olarakmı üretiyorsunuz yoksa yarı mamul olarakmı firmalar sizden alıyor ? sertleştirme yüzey işlemleri vs siz yapıyormusunuz
Bizde komple bitiyor , bütün markaların farklı design ı war tabii
Isıl işlem (sertleştirme vs.) burda bizim fabrikada olmuyor.Ayrı bi firmaya weriyoruz yapıp getiriyolar , sonra taşlama , torna , finish vs. teslim:icon_tup:
murat_ileri
13-06-2012, 10:08
İşte durum öyle değil , burası bu işin fabrikası.Bu fabrika zaten günde 50-100 (sayıyı tam bilmiyorum)üretip iharacat olmak üzere paketliyor.Yani sistem para kazanmayla doğru orantılı zaten işliyor:D Gerisi zaten prosedür.
verilen sipariş adedi min kaç tane olmalı, fiyat vs. ile ilgili bana pm yoluyla ulaşırsanız sevinirim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.