PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Allmotor stock stroke, high comp. piston B16A2 için Egzantrik seçimi...



1.6 VTi
12-06-2012, 19:24
Selamlar arkadaşlar ve abiler, uzun bir aradan sonra tekrar bu yolda koşturmaya başladım. Maddi açıdan çok güçlü ya da çok büyük bir proje yapma imkanım olmayacak fakat amacım elimdeki parayla yapabileceğim en keyifli setup'ı yapmak istiyorum...

Yağ pompası azizliği ile yatak sardım dolayısıyla bu da motor içine girmem için fırsat doğurdu. Hemen sıfır ölçü bir b16a2 krank aldım.

Hedefim; günlük olarak da kullanacağım için(diğer aracımı sattım) çok agresif olmadan, hem günlük sağa sola ya da uzun yola gidebileceğim hem de biraz neşeli bir araç sahibi olmak. Tabiki bu iş kesinliklerden uzak bir iş ama beklentim motorda 190-200hp civarı bir güce sahip olmak. Gönül 200whp isterdi ama b16 blokla NA olarak o biraz zor biliyorum. :)

Yataktır, alt-üst conta takımıdır,...vs ıvır zıvırlar harici şuana kadar çıkarttığım setup listesi şu şekilde:

- 12cr piston takımı Edit: Setup değişikliği, 85mm olacak pistonlarımız...
CP olabilir Wiseco olabilir bakınıcaz. 12cr doğru mu yanlış mı bir seçim oldu bilemiyorum, yorumlarınıza açığım...
- ITR Yağ pompası
- Exedy Stage 1 ya da XTD Stage 3 baskı-balata seti
- 450cc Enjektörler
- ARP saplamalar
- NGK Bujiler ve iyi bir buji kablosu seti(sahip olduğum OEM'i de kullanabilirim yeterli ise)
- 4.40 ya da 4.785 final drive(burda biraz kararsızım, aracı günlük de kullanacağım için orjinal 4.26 olarak bile bırakabilirim şanzumanı, ***** 4.26 ile bile 3.000rpm'de 90km/s yapıyor, tork ve güç bandı açısından 4.40 işimi görecekse, 4.785 yerine 4.40'ı tercih ederim.)
- Neptune RTP'li ECU(p28-p72 ne ise artık)
- Ayarlı kasnak seti

Şuanda arabada mevcut olan parçalar:

- XTD Hafif Volan(Stage 3 baskı-balata ile birlikte set olarak almıştım zamanında)
- DC 2" 4-1 Header
- VTI için SS Magnum son susturucu(orjinal SS)
- Markasını unuttuğum ama iyi gibi olan, göstergeli benzin regülatörü(enjektör alınacağı için iptal edebilirim, sorun değil.)
- AEM Wideband


Şimdi gelelim asıl meseleye; egzantrik seçimi... Skunk2 Pro1, Skunk2 Tuner Stage 2, Brian Crower Stage 3, Crane Stage 3, Buddy Club Stage 3-4,...vs vs. Yığınla egzantrik var biliyorsunuz. Sıkıştırma oranım 12 olacak kısmetse, hani ne çok düşük 11 civarı olmasın dedim hem de 12.5-13 gibi agresif bir değer olmasın dedim, 12 olsun bizim olsun, günlük kullanımda ve GENEL ANLAMDA sorunsuz olsun istedim, ama gene de 12 fazla ya da az mı sizce ? İzmir'de oturuyorum, yazlık Ayvalık'ta, hep sıcak yerlerdeyim bunu da belirteyim istedim.

Egzantrik olarak, sürüş stili çok önemli biliyorum, dediğim gibi günlük kullanım olacak, haftada 1-2 de çıkılır gazlanır şeklinde olacak FAKAT gene de paramın karşılığını en iyi ve en sorunsuz şekilde almak istiyorum doğal olarak. Bu anlamda da egzantrik seçimi büyük rol oynuyor biliyorsunuz.

Tecrübelerinizi, bilgi ve fikirlerinizi esirgemezseniz çok minnettar olurum, hatta ingilizcem de var yurtdışı sitelere link bile verseniz olur ama gene de sizin ağzınızdan duymayı tercih ederim...

Saygılar,...

1.6 VTi
12-06-2012, 22:42
E hadi arkadaşlar, abiler, üstadlar, bir elin atın bu garibana. :)

coolvtec
12-06-2012, 22:51
89mm krank derim başka bir şey demem. 85 dartonlarla 1950cc olursun. 5000 vtec açar, 8500 dönersin. B deir bandı için ise skunk2 tuner1 öneriyorum. Kısaya para harcamana da gerek kalmaz bu hacim ve güç ile. 12 sıkıştırma ile öyle bir vtec açar ki aklın durur :)

Şimdiden hayırlısı olsun Uğur.

1.6 VTi
12-06-2012, 22:54
Çok teşekkürler abi, ama malesef orjinal b16a2 krank'ı aldım, şuanda kargoda yarın elimde :( O yüzden Pro 1 üzerinde duruyoruz zaten. Eğer maliyeti çok büyük olmaz ise main griddle yapıp 9500 bile dönebiliriz. Hacim gene 1800 civarı oluyor zaten 85mm ile...

İnşallah güzel birşey çıkar ortaya...

coolvtec
12-06-2012, 22:57
Çok teşekkürler abi, ama malesef orjinal b16a2 krank'ı aldım, şuanda kargoda yarın elimde :( O yüzden Pro 1 üzerinde duruyoruz zaten. Eğer maliyeti çok büyük olmaz ise main griddle yapıp 9500 bile dönebiliriz. Hacim gene 1800 civarı oluyor zaten 85mm ile...

İnşallah güzel birşey çıkar ortaya...

89milimetreeeeeee:D

1.6 VTi
12-06-2012, 23:01
Deviirrrrrr :D

kanashibari
12-06-2012, 23:01
Headers yetmeyecektir onada bir el atmanızı öneririm 2.5" collector olanlara geçmenizi tavsiye ederim.

orhan_guney
12-06-2012, 23:02
merakla bende beklemedeyim.üstatları.

1.6 VTi
12-06-2012, 23:05
@kanashibari, onu ben de düşünüyorum, ne headers ne araboru ne de SS Magnum yeterli gelmeyecektir zira alayı 51mm :D en azından rodaj dönemini bu parçalarla bitirip o arada maddiyatı biraz düzeltip öyle bir upgrade yapmayı düşünüyorum. Da, Türkiye'de 2.5" headers bulmak da biraz problemli ama herşey adım adım, zamanı gelince ona da Özdin Abi'm ve Öğretmenim el atıp beni çözümsüz bırakmazlar diye düşünüyorum. :)

@orhan_guney, valla ben de acayip merakla bekliyorum :D

Talih.b16
12-06-2012, 23:09
Headers yetmeyecektir onada bir el atmanızı öneririm 2.5" collector olanlara geçmenizi tavsiye ederim.

dc 4 1 zaten 2.5

kanashibari
12-06-2012, 23:12
dc 4 1 zaten 2.5

Yukarıda 2" ilk postunda yazıyor. Ona nazaran söyledim.

Talih.b16
12-06-2012, 23:15
ben senin yerinde olsam stroker kit alırım ama sen krang almışsın.1.92 hacim oluyo,kitin içinde kol yatak krang saplama istegin hacim ve cr ye göre piston veriyorlar.bkz b.c jun vs vb.bunu üstüne b18 egz bile taksan tahminen 200 veya üstü olursun diyer malzemelerinle,b18le kapak işinede girmemiş olursun gayette güzel olur.main gridle bu setup tada kullanırsın kafan rahat rahat dönersin

Talih.b16
12-06-2012, 23:16
Yukarıda 2" ilk postunda yazıyor. Ona nazaran söyledim.

dc de 2lik 4 1 varmı?varsada ben görmedim.ben fark etmedim yazdığını pardon bu arada

PPR engineering
12-06-2012, 23:19
Jun type3 egz olabilir bu sikistirmaya yakit kullanmani tavsiye.ederim bu setupta.

kanashibari
12-06-2012, 23:22
dc de 2lik 4 1 varmı?varsada ben görmedim.ben fark etmedim yazdığını pardon bu arada

Yok abicim estafurullah. Yukarıda elimde DC 2" var dediği için böyle bişi yazdım yoksa bende DC lerin özelliklerini bilmiyorum.

1.6 VTi
12-06-2012, 23:34
DC'nin evet iki çeşit headers'ı var. Biri 2" diğeri 2.5", ikisi de 4-1.

Stroker kiti ben de düşündüm ama açıkcası devir dönmekten keyif alan biriyim, ve strokerla sorun yaşayanları da gördüm/duydum. Benim için mantıklı olan sadece 85mm piston ile aracı 1.8 yapıp gene b16a2'nin özelliğinden faydalanıp 9000+ devirlere çıkabilmek istiyorum.

Yoksa 89mm krank, stroker kit, hatta b18a/b18c hatta b20 bile mantıklı seçeneklerdi. Hepsini düşünüp, 10-20hp düşük olsun, keyifli ve sorunsuz olsun(nispeten) dedik.

@JapanTuner, Type3 12:1cr için fazla değil mi ? İlk mesajımda belirttiğim gibi aracı günlük de kullanıcam tek araca kaldığım için. O yüzden Skunk2 Pro Stage 1 düşünüyoruz, üstlerde güzel güç artışının yanı sıra, orta devir bandını da güzel güçlendiriyor. Hem de 12:1cr ile güzel sonuçlar çıkartıyor.

Yakıt olarak malesef pompa benzinine göre ayar yapıcaz, gene o sebeple de biraz güç kaybımız olacak, fakat öncelik motor sağlığı ve güvenliği, yarışlara katılırsam yakıt ayarlarım, Özdin Abi'm de yarış için ayarını ona göre yapar zaten.

Fakat işte, Skunk2 Pro 1 mi, Tuner 2 mi, Brian Crower Stage 3 mü, Buddy Club Stage 3-4 mü,...vs ? Çok fazla seçenek var, onlarda karar kılamıyorum. Pro 1 en mantıklı seçenek gözüküyor fakat ben gene de daha çok bilgi edinmek adına bu konuyu açtım.

Talih.b16
12-06-2012, 23:42
DC'nin evet iki çeşit headers'ı var. Biri 2" diğeri 2.5", ikisi de 4-1.

Stroker kiti ben de düşündüm ama açıkcası devir dönmekten keyif alan biriyim, ve strokerla sorun yaşayanları da gördüm/duydum. Benim için mantıklı olan sadece 85mm piston ile aracı 1.8 yapıp gene b16a2'nin özelliğinden faydalanıp 9000+ devirlere çıkabilmek istiyorum.

Yoksa 89mm krank, stroker kit, hatta b18a/b18c hatta b20 bile mantıklı seçeneklerdi. Hepsini düşünüp, 10-20hp düşük olsun, keyifli ve sorunsuz olsun(nispeten) dedik.

@JapanTuner, Type3 12:1cr için fazla değil mi ? İlk mesajımda belirttiğim gibi aracı günlük de kullanıcam tek araca kaldığım için. O yüzden Skunk2 Pro Stage 1 düşünüyoruz, üstlerde güzel güç artışının yanı sıra, orta devir bandını da güzel güçlendiriyor. Hem de 12:1cr ile güzel sonuçlar çıkartıyor.

Yakıt olarak malesef pompa benzinine göre ayar yapıcaz, gene o sebeple de biraz güç kaybımız olacak, fakat öncelik motor sağlığı ve güvenliği, yarışlara katılırsam yakıt ayarlarım, Özdin Abi'm de yarış için ayarını ona göre yapar zaten.

Fakat işte, Skunk2 Pro 1 mi, Tuner 2 mi, Brian Crower Stage 3 mü, Buddy Club Stage 3-4 mü,...vs ? Çok fazla seçenek var, onlarda karar kılamıyorum. Pro 1 en mantıklı seçenek gözüküyor fakat ben gene de daha çok bilgi edinmek adına bu konuyu açtım.
ozaman dünyayı yeniden keşfetmeye gerek yok skunk2 stage1 pro.senin setupına biraz daha malzeme koyup 216 cıkarmışlardı 81.50 12 cr ile ff vti bilal yapmıştı ona sor istersen.

1.6 VTi
12-06-2012, 23:45
85mm ile biz de 220-240hp arası bir güç hedefliyoruz zaten. İkinci etapda da emme-boğaz kelebeği gerekecek zaten. Dediğiniz gibi Pro 1 mantıklı gözüküyor. :)

fsunnetci
12-06-2012, 23:52
85mm piston ve 4-1 egzozla 216hp biraz hayal olur o yüzden beklentini 190-200hp civarlarında tut ayrıca pro1 egzantrik yerine Skunk tuner stage 2 alman daha mantıklı olur pro 1 ile en az 9000rpm döncenki güç alasın main girdle olmadan da 9000dd'ler riskli olur bence hem pro 1 veya tuner stage 2 gibi egzantrikler için sıkıştırmadan ziyade enjektör ve regulatör ayrıca 2.5 headers şart olcaktır ciddi güçler almak istiyorsan..

bladerk
12-06-2012, 23:59
84mm 11.5 piston tak stage 2 skunk + ecu = gündelik sakin ve güçlü vtec

all motor olayına girersen o liste garip bişeye dönüşür stage 3 ya da 4 ün altı egz olmaz 12.5 13 ün altında da sıkıştırma

1.6 VTi
13-06-2012, 00:22
85mm olayımız kesin malesef :) Ben de 11.5-12cr arasında gidip geliyorum açıkcası ama sanki olmuşken 12cr olsun olayı da ***** bu işteki en büyük psikolojik tuzak olsa gerek.

All motor benim bildiğim blokta değişiklik yapılırsa oluyor, krank-kol değişmeyecek aslında haklısınız ama Darton+Piston olunca ben all motor gibi düşündüm, terim hatası yaptıysam affola.

12cr 85mm, Skunk2 Pro 1, 2.5"header-komple düz-sona susturucu, ECU, 440-450cc enjektör, benzin regülatörü(var yazmıştım zaten), ikinci etapda da Emme manifoldu + Boğaz kelebeği gibi bir setup düşünüyorum şuanda. Bu listede değişebilecek iki şey var, biri piston sıkıştırması, bir de egzantrik seçimi. En kötü 11.5+pro1 ya da 11.5+tuner 2(sizin dediğiniz gibi yani bladerk) diyip geçicez.

Tabi liste keşke bu kadarla kalsa, baskı-balatası, saplamaları, contaları, yağ-su pompaları,...vs vs aah ah yandım ki ne yandım :D

stlegal
13-06-2012, 07:24
11.5+ pro 1 zayıf kalır keyif alamazsın pişmanlık olur
yapmışken stroker yap pişmanlık duyma şu tork fakiri makinaya biraz tork vermiş olursun detayları verdim zaten ordan bakıp karar verirsiniz..

coolvtec
13-06-2012, 10:18
uğur, adam ol, büyük lafı dinle bakimmm. :D:D Ben dinlemedim 3 kere turbo değiştirdim bak. 2876 ile başladım nerelere geldim. oysa bana demişlerdi en büyüğünü tak diye en başta. höyt :D

o cranki satıyorsun, sana 89mm krank buluyoruz. zaten özel piston yaptıracan. maliyet aynı, ıvır zıvır bir çok şey almaktan da kurtulacaksın, yok main girdle yok kısa şanzuman, yok emme kelebeği. o egzantrklere subab yayı da değiştirmek lazım.

aftermarket intake kit
oem kelebek
aftermarket emme manifoltu
aftermarket enjectörler
skunk2 tuner1 veya 2 egzantrikler
89mm krank
kol
aftermarket 85mm piston
oem subabplar, yaylar, reatinerlar
aftermarket egsoz manifoltu
60 lık boru
neptune+hondata beyin

oldu bitti gitti.:icon_tup:

ps. 200üstü anca bu şekilde alırsın, ayrıca stroker oem crank ile yapılıyor, bir sıkıntı çıkmaz.

1.6 VTi
13-06-2012, 10:39
Bir ara ben de seni arıcam zaten Cem Abi bloğu yollama organizasyonunu yapmak için. Özdin Abi'ye verdiysen detayları o da bana iletir zaten. Bir de 85mm ile zaten 1.8 küsür litre oluyor araç, hani inceden bir b18c durumları oluyor devir dönebilme yeteneği sayesinde, gene de tork fakiri mi olur diyorsun abi ?

Mutluay Abi, aslında doğru diyorsun ama işte stroker işi biraz korkutuyor, ne bileyim devir dönmek de istiyorum, hoş güç gene güç, ha 9500de gelmiş ha 7500de ama işte içimdeki devir aşkı bitmek bilmiyor ne yazık ki.

Krankı satarız madem napalım, daha elime almadan satılığa çıktı krank :D Bugün Özdin Abi'yle bir konuşayım bakalım bana ne tür haberler vericek ona göre hareket edicez artık...

__FrK__
13-06-2012, 10:43
11.5+ pro 1 zayıf kalır keyif alamazsın pişmanlık olur
yapmışken stroker yap pişmanlık duyma şu tork fakiri makinaya biraz tork vermiş olursun detayları verdim zaten ordan bakıp karar verirsiniz..

burayı dinle kardeşim ailemizin honda tuner i :)

coolvtec
13-06-2012, 10:59
Bir ara ben de seni arıcam zaten Cem Abi bloğu yollama organizasyonunu yapmak için. Özdin Abi'ye verdiysen detayları o da bana iletir zaten. Bir de 85mm ile zaten 1.8 küsür litre oluyor araç, hani inceden bir b18c durumları oluyor devir dönebilme yeteneği sayesinde, gene de tork fakiri mi olur diyorsun abi ?

Mutluay Abi, aslında doğru diyorsun ama işte stroker işi biraz korkutuyor, ne bileyim devir dönmek de istiyorum, hoş güç gene güç, ha 9500de gelmiş ha 7500de ama işte içimdeki devir aşkı bitmek bilmiyor ne yazık ki.

Krankı satarız madem napalım, daha elime almadan satılığa çıktı krank :D Bugün Özdin Abi'yle bir konuşayım bakalım bana ne tür haberler vericek ona göre hareket edicez artık...

içenden geçeni değil, tecrübe edenleri dinle sen. rahat ol. çok daha fazla keyif alacaksın. ben aynı setuba 6262turbo ile 0.7 bar basıyom şu an. ssıkıntı çıkarma riski sende çok daha az olacaktır. dont panic. peace.:icon_tup:

1.6 VTi
13-06-2012, 11:04
Hocam hayırdır, okullar kapandı kendini internete vurmuşsun. :D

Hayır o değil aldığım krankı da Yurtiçi abi Aliağa'ya yollamış :D şimdi onun peşinden koşturucam ooy oy :D

Ben mesai bitimi Özdin Abi'yi bir ariim bakalım ne yapıcaz, zaten Cem Abi ile Özdin Abi uğraşıyorlar benim motorla sağolsunlar, onların yönlendirmelerine de kulak vererek yapacağız birşeyler artık.

stlegal
13-06-2012, 11:26
Bir ara ben de seni arıcam zaten Cem Abi bloğu yollama organizasyonunu yapmak için. Özdin Abi'ye verdiysen detayları o da bana iletir zaten. Bir de 85mm ile zaten 1.8 küsür litre oluyor araç, hani inceden bir b18c durumları oluyor devir dönebilme yeteneği sayesinde, gene de tork fakiri mi olur diyorsun abi ?

Mutluay Abi, aslında doğru diyorsun ama işte stroker işi biraz korkutuyor, ne bileyim devir dönmek de istiyorum, hoş güç gene güç, ha 9500de gelmiş ha 7500de ama işte içimdeki devir aşkı bitmek bilmiyor ne yazık ki.

Krankı satarız madem napalım, daha elime almadan satılığa çıktı krank :D Bugün Özdin Abi'yle bir konuşayım bakalım bana ne tür haberler vericek ona göre hareket edicez artık...

1756cc olursun 85mm yle ama b18c durmları olmuyor malesef eğer zaten 9000 bin üstü dönüceksen toda gear ve ati kasnak gerekiyor ve bunların hepsinin mükemmel şekide balansı gerekiyor main girdel kesinlikle en büyük tavsiyem olucaktır pro1 de minimum 9500+ ister eğer devir hayali varsa kese ağzını açman lazım ben hocaya kendi elinde b16 kol var diye b16ya özel piston verdim.senin böyle bir niyetin varsa b18c krank kullanman lazım + olarak b kol alman lazım ve bu setupa göre özel piston yaptırmak lazım ozaman 9000 üstü dönersin :) ama hacim istemiyorum dersen devir dönücem dersen yine pompa kasnak girdel şart bence ..

kerem_euk34
13-06-2012, 12:05
eğer 12cr piston seçtiysen pro 2 derim sana...
çok benzer bi setup yapıyorum bnde ve aylarca düşündük anca bi liste çıkarabildik
6-7lirayi gözden çıkar böyle bi setup için
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/120008-ek4-rol-vtec.html
belki bu liste biraz yardımcı olur sana

kerem_euk34
13-06-2012, 12:26
http://www.techturkey.com/forum/modifiye-parcalari/123901-civic-ek9-440-kisa-son-disli.html
bu arada temin etmediyseniz kısa 4.40 var satılıklarda

volume81
13-06-2012, 12:43
stroker yapmakta fayda var nitekim 85 mm piston ile 9500rpm dönüp o araca da günlük binmek bence pek akla yatkın durmuyor :)

stroker 1950cc ile hocamın dediği gibi 5000 devirde vtec açar tork'u beygiri güzel bir araç olur fazla devir döndürüp makinayı strese sokmaya gerek yok :) ustaların görüşü bu şekilde :)

hee bana sorarsan yap turbo gitsin :D 0.5 ile gezersin mis gibi :D

1.6 VTi
13-06-2012, 17:20
Şimdi hepinizin söylediklerine katılıyor ve ÇOK teşekkür ediyorum, özellikle Cem Abi'ye bilgilerini paylaştığı için.

Fakat şöyle bir durum söz konusu, siz bilmediğiniz için bu önerilerde bulunmakta sonuna kadar haklısınız. Ben de size bu bilgileri sunmadığım için biraz suç bende.

İşin özeti, benim motor zır stock + b16b(10.8cr) pistonlu araç idi, yağ pompasından dolayı yatak sardı, krankın da ömrü bitmişti, dolayısıyla nasılsa motor yapıcaz, hazır açmışken 2-3 milyar daha üstüne çıkalım neşeli birşey olsun diye yola çıktık. Hatta ilk etapta 81mm yan sanayi gömlek kullanacaktık öyle diyeyim. O olmuşken bu da olsun, bu olmuşken o da olsun diye diye buralara geldik. Kısacası maddiyat çok önemli, baktım bütçemi aşıyor, yaparım 85mm darton + 12 ya da 11.5cr, elimde de SIFIR B16B emme egzantriği var, bir ayarlı kasnak bir ECU ile 180-190hp birşey yapıp bitiririm işi, tabi önemli olan motorun alt kısmı, üst her zaman yapılır bunun da bilincindeyim.

Hacim evet güzel birşey, hacim = güç bunu da biliyorum ama artık krankı almış bulunmaktayım, dolayısıyla b16a2 krank + kol ikilimiz sabit kalmak zorunda(maliyet açısından), bunun üstüne piston sıkıştırması ve egzantrik seçimleri var sadece, doğru seçimi de yapıp keyfimize bakıcaz kısmetse...

Talih.b16
13-06-2012, 17:37
güzel kardeşim sen en iyisi 81.50 bi piston al 11.7 cr lik tak.cp wiseco da var b18c için olan 12.5 cr yazar b16da 11.7 yapıyor.krangını pompanı ana kol yatağını tak b16b ni tak yazılımını yaptır devam ince conta bide port polish yaptır emmeyle kelebekde almamış olursun paşa paşa gezersin:)

dragon07
13-06-2012, 17:44
bikere piston niye 85 saçma geliyo bidaha motor yersin bütün herşey çöp olur sıcak yerdesin kesin hararet yapar 81.5 iyidir.

sıkıştırma 12 demişsiniz ne kadar sıkıştırma okadar tehlike demek gündelik kullanımdan uzaklaşmak demektir.gündelik bi araba 11.7 piston yeter zaten üst kapak traş vs 12 olur o

dc headers elinden cıkar hytech replica almanızı öneririm

exedy stage1 hiç bi işe yaramıyor oemle aynı gereksiz israf daha dayanıklı bişiy takmanızı önerebilirim paranıza göre

emme kelebek skunk2 üst kapak port polish

egzantrik crover stage2 + kasnaklar...

4.40 şanzot yürü ya kulum :)

JDM VTİ
13-06-2012, 17:47
12,2 sıkıştırmam var. denemelerde gördüğümüz yakıt istiyor araç haberiniz ola.kapak taşlama vs. hiçbişey yok (benim ki 306gti)

__FrK__
13-06-2012, 17:49
2 - 3 liraya ancak oem ölçülerde toparlıyabılırsınız çap hacım buyudugu vakıt incik boncuk 6 liralar + işçilik tutar

coolvtec
14-06-2012, 19:01
Şimdi hepinizin söylediklerine katılıyor ve ÇOK teşekkür ediyorum, özellikle Cem Abi'ye bilgilerini paylaştığı için.

Fakat şöyle bir durum söz konusu, siz bilmediğiniz için bu önerilerde bulunmakta sonuna kadar haklısınız. Ben de size bu bilgileri sunmadığım için biraz suç bende.

İşin özeti, benim motor zır stock + b16b(10.8cr) pistonlu araç idi, yağ pompasından dolayı yatak sardı, krankın da ömrü bitmişti, dolayısıyla nasılsa motor yapıcaz, hazır açmışken 2-3 milyar daha üstüne çıkalım neşeli birşey olsun diye yola çıktık. Hatta ilk etapta 81mm yan sanayi gömlek kullanacaktık öyle diyeyim. O olmuşken bu da olsun, bu olmuşken o da olsun diye diye buralara geldik. Kısacası maddiyat çok önemli, baktım bütçemi aşıyor, yaparım 85mm darton + 12 ya da 11.5cr, elimde de SIFIR B16B emme egzantriği var, bir ayarlı kasnak bir ECU ile 180-190hp birşey yapıp bitiririm işi, tabi önemli olan motorun alt kısmı, üst her zaman yapılır bunun da bilincindeyim.

Hacim evet güzel birşey, hacim = güç bunu da biliyorum ama artık krankı almış bulunmaktayım, dolayısıyla b16a2 krank + kol ikilimiz sabit kalmak zorunda(maliyet açısından), bunun üstüne piston sıkıştırması ve egzantrik seçimleri var sadece, doğru seçimi de yapıp keyfimize bakıcaz kısmetse...

Bu durumda en mantıklısı adım adım gitmek uğur.

1) Ecuz bulmuşken 85mm dartonlarını çaktır. (illa gömlek çaktırman gerekiyorsa)

2) B16 krank ile 89mm krank aynı fiyat, oradan masrafın olmaz. :icon_tup:

3) Stroker için kol değişmiyor. Kol da kalsın. masrafın olmaz.:icon_tup:

4) b16b egzantrik emme süper. o da kalır kullanılır inceden timing ile. masrafın olmaz.:icon_tup:

5) Durumuna göre yağ su pompan, triger değişir.

6) Piston illa alınacak zaten.

7) Emme egoz manifoltuda ikinci adıma bırakırsın.

Kısaca maliyetinde bir değişik olmayacağını düşünüyorum. Yine de sen bilirsin tabiki:icon_tup:

Burak Kasim
14-06-2012, 19:32
Eger motorun suan kirildiginda 81mm ise, burdan 85mm'e gecmen bence cok sacma.

85mm pistonlar'da hareket sorunu oluyor, su kanallarina cok yaklasiyorsun, bence riskli.

Darton neden caktiriyorsun sanki son carenmiycesine, gomlek caktirmak hassas is gunluk binicegim araca gomlek caktirmazdim acikcasi honlatma imkanim warsa.

Benim sana tavsiyem ilk butceni belirle ona gore parcalarini sec cunku bu isin sonu yok, en guzeli Max butceyi belirlemek.

Motorunu yaparken, yag, su pompasi, triger kayisini ve gergilerini degistir.

Alper_
14-06-2012, 20:11
senin orjinal krank strokun 77.4 mm..vtec in yürümesini istiyorsan stroker yapmalısın.

vtechasan
14-06-2012, 20:53
2 senedir 85mm piston kullanıyorum gündelik biniyorum temmuz ayında taa konyadan istanbula gündüz vakti gittim hararet sorunu yaşamadım + 2 kerede yaz ayında antalyaya gittim geldim.araca gündelik sc6262 ile en düşük 1.3 bar olmak üzere zaman zaman 1.7 barda 9000devir dönerek kullanıyorum.belki 9cr olmamında etkisi var ama 85mm yapmaktan korkma bence.ama asıl torku stroke uzarsa yakalarsın.illa b16 krank kullanacaksan 85mm yapmaktan korkma banada olmaz etmez diyen çoktu ama Allah'a şükür oldu.main girdle işide 500 lira vereyim alayım takayım olayıylada olmuyor 1 kere motor yapmışın az çok hesapların hiç bir zaman tutmadığını biliyorsundur kolay gelsin inşallah gönlüne göre olur