PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Murat 124



gti93
21-06-2012, 22:18
Arkadaşlar bi arkadaşım murat 124 aracına turbo motor yaptırmak istiyor istanbulda oturuyoruz bu iş için bize nereyeyi önerirsiniz ?

TurboJDM
22-06-2012, 00:21
Arkadaşlar bi arkadaşım murat 124 aracına turbo motor yaptırmak istiyor istanbulda oturuyoruz bu iş için bize nereyeyi önerirsiniz ?

Arkadaşın zevk amaçlımı güç amaçlımı yaptırmak istiyor?

gti93
22-06-2012, 10:01
aracı şaka aracı yapmak istiyor tabiri caizse amacı uzunda hız değil 0-400 cadde hesabıyla ışıklarda kalkmak biraz zevkli bi araç olsun istiyor :)

TurboJDM
22-06-2012, 10:16
Murat 124 Turbolamak biraz maddiyat işi birazda hobi 0-400 amaçlı yapılmaz bunun yerine piston genişletmeyi düşünürseniz daha iyi olur bence yok biz zevk için sadece caddede blow sesi dinleticez derseniz ayrı ama genede fiyat olarak en ucuz şekilde 2000 tl den aşa maliyeti olmaz bunu düşünürek hareket edin bence

63owen63
22-06-2012, 10:19
2000 bin tl'ye sorunsuz yürüyecekse makine, çok iyi. Ama bana fazla iyimser bir rakam geldi.

gti93
22-06-2012, 10:30
bütçemiz 5000 lira zaten yeterli olur mu ?

TurboJDM
22-06-2012, 11:01
bütçemiz 5000 lira zaten yeterli olur mu ?

yeterli bi miktar ama o araca bu paraları gömmek israf bence aracı satıp üstüne 5000 tlyi kopuy 205 Gti alsa turbolamaya bile gerek kalmaz bence.

watchword
22-06-2012, 11:12
124 ' e turbo yapan Arif kardeşim , konuyu görünce gerekli şeyleri kendisi buraya yazar . Gerekli ve detaylı bilgiliyi kendisinden alabilirsiniz ...

d16y4
22-06-2012, 11:15
yeterli bi miktar ama o araca bu paraları gömmek israf bence aracı satıp üstüne 5000 tlyi kopuy 205 Gti alsa turbolamaya bile gerek kalmaz bence.

205 gti alıp sanayiden çıkamamaktansa 124 turbolamak daha mantıklı. arkadaş sadece fikir almak istemiş ve niyeti turbo 124 yapmak caydırıcı olmayın hiç değilse parçası ucuz . motoru yenileyip 10 psi basınçla 130-140 hp olabilir zannedersem ve çok keyifli olacagına eminim

gti93
22-06-2012, 11:49
Amacımız 124 turbolamak başka hiç bir araçla ilgilenmiyoruz bize sadece keyifli bir şaka aracı lazım ve belirlediğimiz yolda yürümeye kararlıyız sizlerinde yardımıyla yapıcaz inş

TurboJDM
22-06-2012, 14:34
Amacımız 124 turbolamak başka hiç bir araçla ilgilenmiyoruz bize sadece keyifli bir şaka aracı lazım ve belirlediğimiz yolda yürümeye kararlıyız sizlerinde yardımıyla yapıcaz inş

TURBO KİT DOĞAN ŞAHİN SERÇE - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com'da - 89845277 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-turbo-kit-dogan-sahin-serce-89845277/detay) işini görür diye düşünüyorum.

powERS
22-06-2012, 15:33
projenızın devamını ve başarılı olmasını dılıyorum. Konuları aratırsanız zaten var birtane göreceksiniz. Projeye başlarsanız burada paylaşınız :)

gti93
22-06-2012, 21:55
istanbuldan usta önerisi yokmu bu iş için :)

d16y4
22-06-2012, 22:23
istanbuldan usta önerisi yokmu bu iş için :)

ankaraya gel ankaraya :D

0M42
22-06-2012, 22:28
205 gti alıp sanayiden çıkamamaktansa 124 turbolamak daha mantıklı. arkadaş sadece fikir almak istemiş ve niyeti turbo 124 yapmak caydırıcı olmayın hiç değilse parçası ucuz . motoru yenileyip 10 psi basınçla 130-140 hp olabilir zannedersem ve çok keyifli olacagına eminim

Bloktan eksantrikli 8 subap 1.2 65 hp stok motordan 10 psi basınçla 130 - 140 hp almak hayal bence 80 - 90 hp alsa öpüp başına koysun.

TurboJDM
22-06-2012, 23:30
Bloktan eksantrikli 8 subap 1.2 65 hp stok motordan 10 psi basınçla 130 - 140 hp almak hayal bence 80 - 90 hp alsa öpüp başına koysun.

Katılıyorum. Çok fazla güç istiyorsan motor piston büyütme kapak değiştirme krank falan neyse kısacası 1600cc gibi bir motor yaparsan bide turbolarsan hayallerin gerçekleşir yoksa 1.2 turbo motorla 130-140 hp hayal yapsaydı VW yapardı 1.2 TSİ motor Supercharger ve turbo ikisi birden olduğu halde 105 hp hadi Chiptuning yaptın diyelim 130 hp dediğim gibi piston büyütme gibi uygulamalara gitmessen turbo sadece blow-off sesinden ibaret kalır.

gti93
22-06-2012, 23:35
1.6 lada motoru var sitede bi arkadaşta durumumuzu düzeltelim onu alamayı planlıyoruz

TurboJDM
22-06-2012, 23:38
1.6 lada motoru var sitede bi arkadaşta durumumuzu düzeltelim onu alamayı planlıyoruz

Murat 124 Lada motorumu koymayı düşünüyorsunuz?

gti93
22-06-2012, 23:58
öyle bir düşüncemiz var

TurboJDM
23-06-2012, 00:08
öyle bir düşüncemiz var

onun yerine çıkma faturalı ruhsata işletebileceğiniz cc'si önemli değil hp gücü min. 90 hp üzeri motor takarsanız ve ileride tekrar bi para biriktirmeniz durumunda turbolarsanız o aracı satmamak üzere yemin bile edebilirsiniz. dediğim gibi öncelikle min. 90 hp bir motoru üzerine koyarsanız size şuanlık güç olarak size geyet yeterli ama motor alırken yeni enjek. sistemse beyin aksamınıda alın ki dahada para harcamayın. yoksada ucuz yollu bir performans modifiyede kullanılan EMS bulursanız yeterli olur bi yanlışım varsa düzeltirilse sevinirim. çünkü aracın elekronik kısmından fazla anlamamda :)

turbo27
23-06-2012, 10:36
murat 124lerın sılındırlerı buyutulup 1600 e cevırılıyor,motor sökülmüşken ekstra 400 tl masrafı var,yıne 1.6 karburatörü,mırafıorı benzın pompası,1.6 focus 90 hplık düz tip vnt siz turbo,egsoz manıfolt revızyonu,1.6 dıstrıbutoru, bi tk segman, bı tk subap,bı tk yatak,baskı balata ,bi tk 1.6 gömlek,2.0 tempra yağ pompası,albea ıntercooler,işçilik vs ıvır zıvır 4000-5000 arası bı malıyet cıkar 130 150 hp arası güç alınır,fakat motor ömrü tofaşlarda zaten 200 000 km cıvarıyken,bu sistemle yapacagınız motor ömrü 40 000- 75 000 arası ortalama..

0M42
23-06-2012, 17:50
Amcam oto yedek parça işiyle uğraşıyor.Pazarlamacılarından bir tanesinde tofaş vardı senelerce o araçla Türkiyeyi dolaştı 800.000 km yaptığını biliyorum.

seref1
23-06-2012, 18:54
murat 124lerın sılındırlerı buyutulup 1600 e cevırılıyor,motor sökülmüşken ekstra 400 tl masrafı var,yıne 1.6 karburatörü,mırafıorı benzın pompası,1.6 focus 90 hplık düz tip vnt siz turbo,egsoz manıfolt revızyonu,1.6 dıstrıbutoru, bi tk segman, bı tk subap,bı tk yatak,baskı balata ,bi tk 1.6 gömlek,2.0 tempra yağ pompası,albea ıntercooler,işçilik vs ıvır zıvır 4000-5000 arası bı malıyet cıkar 130 150 hp arası güç alınır,fakat motor ömrü tofaşlarda zaten 200 000 km cıvarıyken,bu sistemle yapacagınız motor ömrü 40 000- 75 000 arası ortalama..

burda yanıldın tofasın adı cıkmıs sadece. sanayideyim yıllardır tofasların taksi olduğu zamanlar taksıciler sadece yağını değiştirmeye gelirlerdi simdilerde her soforun elinde bi pıston rektifiyecinin dötunu yalıo:)

reddewill
23-06-2012, 21:14
bu projede size yardımcı olabilecek crm performans suat usta kesinlikle 10 numara bişey çıkar ortaya

turbo27
24-06-2012, 00:18
Amcam oto yedek parça işiyle uğraşıyor.Pazarlamacılarından bir tanesinde tofaş vardı senelerce o araçla Türkiyeyi dolaştı 800.000 km yaptığını biliyorum.
yaptıgını bılıyorsun, ben görmedım 800 000 yapan tofas,yaptıysada ıstısnalar kaıdeyı bozmaz ,20 yıldır bu ısın ıcındeyım:)

turbo27
24-06-2012, 00:42
burda yanıldın tofasın adı cıkmıs sadece. sanayideyim yıllardır tofasların taksi olduğu zamanlar taksıciler sadece yağını değiştirmeye gelirlerdi simdilerde her soforun elinde bi pıston rektifiyecinin dötunu yalıo:)

ah be kardesım 89 dogumlusun galıba,ben 1988 yılında basladım 10 yasımdayken sanayıde babamın oto tamırhanesınde,yıllarca motorculuk sonra turbo tamırcılıgıne gectım..taksılere ,80 lı yıllarda,özellıkle 131 lere benzınlıyı atıp dızel motor atma furyasında ben cıraktım,her hafta 3 taksının benzınlı motoru atıp yerıne dizel motor koyuyoduk....

1.24
24-06-2012, 00:58
Öncelikle benimle aynı düşüncelere sahip olduğunuz için çok sevindim.isterseniz konularıma bi göz atın.yardımcı olabilecek birçok fotoğraf video ve yazdıklarım var.

http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/34304-bu-da-benim-nacizane-124um.html

http://www.techturkey.com/forum/videolar/120472-1200cc-murat-124-turbo-10psi.html

https://www.facebook.com/video/video.php?v=10150260673623257&comments


ayrıca foto albümü olarak faceden takip edebilirsin.hergün bişeyleri söküp takıyorum.hergün bi gelişme hergün bi sıkıntı ama tatlı sıkıntı :D

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150590462948257.402057.612258256&type=3

arıza çıkarıyormu, sorun oluyormu,tekliyormu,hararet yapıyormu,çalışmamazlık yapıyormu gibi sorular illaki vardır aklınızda.
bu ve bu gibi soruların hepsinin cevabı EVET :D heryer sıkıntı heryer dert.neyse bunları geçelim.

güzel konulara gelelim :D
basarken,basmazken,gezerken,işe giderken,okula giderken,ışıkta beklerken,kalkarken gibi olaylarda böyle keyifli bişey yok benim için.videolardan da anlaşılacağı üzere böyle bişey yok.tabi aynı düşünceleri taşıyorsak.aynı atmosferdeysek :)

ben 2 yıldan bu yana 1200 standart motor (1300e dönüştürülmüş falan değil) turbolu vaziyette biniyorum.hemde en az 1 barda. 1.5 1.6 bar bastığımda oldu kapak taşlanmadan önceleri. şu an halen 1 barda.hergün kurcalıyom :D hiç acımadan kullanıyorum.

4-5 defa kapağı söktüm.2-3 defa motor şanzuman indirdim.bunlar olağan şeyler.ancak hiçbirisinde arıza nedeniyle sökmedim.arıza olacağını hissettiğim için söktüm.arızaya mahal vermedim açıkcası.

biraz önce geldim sanayiden.manifoldu değiştirdim.full enjeksiyon için ön çalışmalarım başladı.yani açıkcası bu arabaya yapabileceğim ne varsa yapacağım,yapıyorum.motor sanzuman yürüyen vs harcadığım parayı hiç hesaplamadım,ancak 15lira falan olmuştur heralde.çoğu keyfiyetten.
neyse o kadar uzatmayayım.
aklınıza takılan hertürlü konuda en ince ayrıntısına (puluna civatasına) kadar anlatabilirim.face adresimdende ulaşabilirsiniz.

turbo27
24-06-2012, 01:28
kaptan hangı aracın turbosunu uyguladınız araca? baska ne değişiklikler yaptınız?

0M42
24-06-2012, 02:06
yaptıgını bılıyorsun, ben görmedım 800 000 yapan tofas,yaptıysada ıstısnalar kaıdeyı bozmaz ,20 yıldır bu ısın ıcındeyım:)

Ortalama 200.000 km ömrü olan bir motora (ki bu ömrü sen biçtin) ne yaparsan yap 800.000 km yi görmez.Demekki hesaplamanda bir hata var.

Arif (1.24) aracını LPG de kullanıyor bildiğim kadarıyla o yüzden karburatörü sadece boğaz kelebeği mantığıyla kullanıyor.Ama benzinle çalışan karbüratörlü turbo motorlar sıkıntı,sorundan başka işe yaramazlar.Enjeksiyona geçin öyle ne yapacaksanız yapın bence..

murat_ileri
24-06-2012, 02:16
benimde dayım taksicilik yapmakta ve ilk aldığı 124'ü yaklaşık 450.000 kmde satmıştı. çok narin kullanmasına rağmen, 350.000 km de motor yağ yakmaya başlayınca tamircisiyle sürekli yağı kalınlaştırarak 100.000 km daha yapıp satmıştı. sizin bahsettiğiniz gibi 800.000 km yapar ama motor açıldığında ne halde olur orası muamma.

turbo27
24-06-2012, 10:54
Ortalama 200.000 km ömrü olan bir motora (ki bu ömrü sen biçtin) ne yaparsan yap 800.000 km yi görmez.Demekki hesaplamanda bir hata var.

Arif (1.24) aracını LPG de kullanıyor bildiğim kadarıyla o yüzden karburatörü sadece boğaz kelebeği mantığıyla kullanıyor.Ama benzinle çalışan karbüratörlü turbo motorlar sıkıntı,sorundan başka işe yaramazlar.Enjeksiyona geçin öyle ne yapacaksanız yapın bence..
dırek o kılometreyı yapmaz demek ıstemedım ayıp olmasın dıye,bende bılıyorum 200 000 ortalama ömrü olan bı motorun zorlasanda o kılometrelerı yapamayacagını,bu ömrü ben bıcmedım ,herkes burada gördüğünü bıldıgını dusuncelerını anlatıyo,söyledıgımız her seyın senedini de imzalamıyoruz ayrıca,konu murat 124e turbo uygulamaktı galiba nıye takıldık bu km olayında onuda anlamıs değilim...

TOLGACANSAHIN
24-06-2012, 11:57
abi laf söylemek düşmez bana ama benim fikrim madem motor yenileyeceksiniz lada motru yerine 1.6 enjeksiyonlu şahin-doğan-tipo motoru koymanız daha mantıklı olmazmı üst kapak emme sistemi enjeksiyon sistemi benzin ve yağ pompası desteğiylede turbolarsanız bence ideal keyifli bir araç olur. 2.0 sığmaz herhalde ama sığsa 2.0 marea motur 10 numara olur :)

1.24
24-06-2012, 18:37
kaptan hangı aracın turbosunu uyguladınız araca? baska ne değişiklikler yaptınız?


citroen c3 turbosu.westegate paletli olanlardan.çok terbiyesiz bi turbo. :D
mirafiori şanzuman.motorun içi full stock.sadece pistonların üzeri oyuk.başka bişey yok...


Ortalama 200.000 km ömrü olan bir motora (ki bu ömrü sen biçtin) ne yaparsan yap 800.000 km yi görmez.Demekki hesaplamanda bir hata var.

Arif (1.24) aracını LPG de kullanıyor bildiğim kadarıyla o yüzden karburatörü sadece boğaz kelebeği mantığıyla kullanıyor.Ama benzinle çalışan karbüratörlü turbo motorlar sıkıntı,sorundan başka işe yaramazlar.Enjeksiyona geçin öyle ne yapacaksanız yapın bence..

LPGde kullanıyorum.benzınde ayarları on numara yapılması lazım.ki bu biraz zor.yapılmayacak bişey değil.ancak enjeksiyon olayı çok farklı bi dünya.onun için enjeksiyonaa geçiyorum zaten.


abi laf söylemek düşmez bana ama benim fikrim madem motor yenileyeceksiniz lada motru yerine 1.6 enjeksiyonlu şahin-doğan-tipo motoru koymanız daha mantıklı olmazmı üst kapak emme sistemi enjeksiyon sistemi benzin ve yağ pompası desteğiylede turbolarsanız bence ideal keyifli bir araç olur. 2.0 sığmaz herhalde ama sığsa 2.0 marea motur 10 numara olur :)

niye sığmasın sığar yaa.6 silindir 3.25 motoru sığıyorda o mu sığmayacak :D

mrttncr
24-06-2012, 18:56
Bence turboyla uğraşmadan b16 swap....başka da birşey demiyorum.

gti93
24-06-2012, 19:21
b16 swap gerçekten mantıklı eğer sığarsa mükemmel bir iş olur ama şase dayanır mı orası biraz şüpheli

TurboJDM
24-06-2012, 20:29
b16 swap gerçekten mantıklı eğer sığarsa mükemmel bir iş olur ama şase dayanır mı orası biraz şüpheli

Pekiye B16 motora bütçe yeticek mi? onun yerine daha uygun motor bulsanız.

EEE
24-06-2012, 20:49
Tempra 2.0 super secenek hafif arac

TurboJDM
24-06-2012, 21:07
Tempra 2.0 super secenek hafif arac

Evet en güzel seçeneklerden biri. Esat abi diye bir abimiz vardı sattığı şahinde Tempra motoru vardı çok güzelde yürüyordu araç on numaraydı. Tempra motoru denenebilir bi seçecenek @gti93 :icon_tup:

gti93
24-06-2012, 23:08
çevrenizde varsa tempra motoru haber bekliyorum sizden :))

TurboJDM
25-06-2012, 00:51
çevrenizde varsa tempra motoru haber bekliyorum sizden :))

İlla tempra motoru olucak diye birşey yok güzel 100 hp üzeri motor koysanız yeter. açık havanıda takarsın. yok turbo 1 bar basıcanda güç alıcanda derdin yok bas marşa git. atmosferik her zaman iyidir.

Benimde hayalim var hala ileride koyucam Şahin'in kaputun içine V8 yan vermek neymiş :D ön kalkıcak önnn :D :D :D Vtec Turbo Şahin olduysa V8 Şahin Neden Olmasın :soru: :icon_tup:

turbo27
25-06-2012, 00:57
1.6 sahın motoru ıle aralarındakı tek fark silindir capı farkı 124 lerın..bloklarıda aynı zaten,sadece silindir çapı genısleterek 1.6 şahın motoru oluyor,ugrasmanıza değmez baska motor alıp takmakla,lada motoru deniyor,lada motoru yan motor,ayrıca şanzıman baglantıları uymazkı 124 e,cok ugrasmak lazım...silindirleri genişlettikten sonra bı de turbo takıldımı tadına doyulmaz valla 124 ün..:)

1.24
25-06-2012, 22:27
1.6 sahın motoru ıle aralarındakı tek fark silindir capı farkı 124 lerın..bloklarıda aynı zaten,sadece silindir çapı genısleterek 1.6 şahın motoru oluyor,ugrasmanıza değmez baska motor alıp takmakla,lada motoru deniyor,lada motoru yan motor,ayrıca şanzıman baglantıları uymazkı 124 e,cok ugrasmak lazım...silindirleri genişlettikten sonra bı de turbo takıldımı tadına doyulmaz valla 124 ün..:)

yanlışın var.1.6 motorla 1.2 murat motorunun blokları aynı değil.kapaklarıda aynı değil.
ayrıca niyetiniz turbolamaksa piston büyütme işindende vazgeçmelisiniz.hatta pistonlar 0.4 yada 0.6 ise std'a çevirmek daha güzeli.

sıkıştırmayı düşürdükçe basıncı ve avansı açabilirsiniz.buda performansın ana etkenleri zaten.

M.degirmen
25-06-2012, 22:30
yeterli bi miktar ama o araca bu paraları gömmek israf bence aracı satıp üstüne 5000 tlyi kopuy 205 Gti alsa turbolamaya bile gerek kalmaz bence.

iyi hoş güzel demişsinde arkadaşın dedigi gibi aracı sadece zevk amaçlı caddede blof of sesi ne bileyim 3.16 lara 3.20 lere koyma gibi zevkler :D

turbo27
25-06-2012, 23:24
[QUOTE=1.24;5980471]yanlışın var.1.6 motorla 1.2 murat motorunun blokları aynı değil.kapaklarıda aynı değil.
ayrıca niyetiniz turbolamaksa piston büyütme işindende vazgeçmelisiniz.hatta pistonlar 0.4 yada 0.6 ise std'a çevirmek daha güzeli.

sıkıştırmayı düşürdükçe basıncı ve avansı açabilirsiniz.buda performansın ana etkenleri zaten.[/QUOTE

ben aynı olarak bılıyorum,ve emınım,kulaktan dolma değil ..ama yıne arastırırım..türkıyede üretılen 124 ler 1250 cc,yanı 1300 131 le aynı motora sahıpler..

nemonomani
25-06-2012, 23:54
Dostum 2 ltre tempra motoru koy daha ck gc alırsın

powERS
29-06-2012, 12:44
2.0 148 hp tempra motoru bulabilirsen zaten direkt bul hem daha ucuza denk gelır hem atmosferık guc bekleme olayı yok hem hacim kazanırsın her turlu sıkıntısız.

ha turbo evet ayrı bı memleket cok daha hıssıyat verır. ama amac gucse turbodan alamadıgın verımı stock motordan alacaksın.

ama amac yok ben urasıcam edıcem heves ettım dıyorsan turboyla devam et.

AtmoSpheriC
20-07-2012, 23:11
2.0 tempra motoruda başlıbaşına kendisi sıkıntı zaten.. onu adam etmek içinde çok para dökersiniz en iyisi sen turbola keyfine bak caf cuff :D

TurboJDM
20-07-2012, 23:35
gti93 konu ne durumda bi ilerleme falan varmı?

rebel
20-07-2012, 23:57
k4m clio sıfır motor 3500 tl. şanzımanı, motor kulaklarını uydururz dıyosanız guzel seçenek 110 ps motor 124 de güzel şeyler yaşatttırır

0M42
21-07-2012, 00:50
Motor dairesine enlemesine konumlandırılacak şekilde tasarlanmış motoru dikey pozisyonda uygulamak bayağı uğraştırır.Motor kulak bağlantıları, su giriş ve çıkışları vs. hepsi başlı başına custom çalışma gerektirir.

Swap düşülüyorsa bence rwd bir aracın motoru tercih edilmeli.Ayrıca karter kazanı ile ön travers ilişkisinide göz önünde bulundurun.Bazı motorlarda karter kazanının (gerekiyorsa yağ pompasının da) custom çalışma yapılarak yönü değiştirilebiliyor ancak bazı motorlarda bu mümkün olmuyor aldığınız motor elinizde kalmasın.

TurboJDM
21-07-2012, 01:00
k4m clio sıfır motor 3500 tl. şanzımanı, motor kulaklarını uydururz dıyosanız guzel seçenek 110 ps motor 124 de güzel şeyler yaşatttırır

abi bana K4M motor deme. otomatik olduğundan mıdır nedir yürümüyo yaa 0-100 benzinde 14 saniye ölçtük :icon13:


Motor dairesine enlemesine konumlandırılacak şekilde tasarlanmış motoru dikey pozisyonda uygulamak bayağı uğraştırır.Motor kulak bağlantıları, su giriş ve çıkışları vs. hepsi başlı başına custom çalışma gerektirir.

Swap düşülüyorsa bence rwd bir aracın motorunu tercih edilmelin.Ayrıca karter kazanı ile ön travers ilişkisinide göz önünde bulundurun.Bazı motorlarda karter kazanının (gerekiyorsa yağ pompasının da) custom çalışma yapılarak yönü değiştirilebiliyor ancak bazı motorlarda bu mümkün olmuyor aladığınız motor elinizde kalmasın.

sahibinden.com'da bi tane 200sx s13 motoru var 1.8 turbo 5000 tlye oturursa o hacı murat durmaz yerinde.

AtmoSpheriC
21-07-2012, 13:37
en iyiysi s13 harika olur al std. sekilde koy alayina git :D

TurboJDM
21-07-2012, 14:23
en iyiysi s13 harika olur al std. sekilde koy alayina git :D

316i 320i kovalarsın artık yolalrda :D

AtmoSpheriC
21-07-2012, 14:34
aynen :D :D

1998corsa
21-07-2012, 14:37
arkadasın serce yı satsın dırek hazır yapılmıs arac verelım :D turbo sahın 150-160 beygır aralıgında suanda basınc acarak yenı yazılımla 200 e kadar cıkabılır

AtmoSpheriC
24-07-2012, 11:37
var mı hacı dayıda gelişmee

ilovedrifting
26-07-2012, 12:40
yaptıgını bılıyorsun, ben görmedım 800 000 yapan tofas,yaptıysada ıstısnalar kaıdeyı bozmaz ,20 yıldır bu ısın ıcındeyım:)

Bahsettiği kişiyi tanıyorum, arabayı biliyorum. Bu adam bu aracı sıfır almış ve uzun yolda bu kmyi yapmıştı. Çok titiz bir kullanıcıdır her 3 bin km de bir motor yağını değiştirmiştir. Bu şekilde bi benzinli motorun bu km leri yapması zor bişey değil.

maskaran
26-07-2012, 19:07
yaptıgını bılıyorsun, ben görmedım 800 000 yapan tofas,yaptıysada ıstısnalar kaıdeyı bozmaz ,20 yıldır bu ısın ıcındeyım:)

yaş zaten 33 ? 20 yıl nası oldu

TurboJDM
26-07-2012, 19:17
yaş zaten 33 ? 20 yıl nası oldu

Siz çıraklık diye birşey duymadınız mı? 13 yaşından itibaren çıkarıklık şeklinde yetişmiştir 20 senedir yapıyordur. 20 yıl nasıl oluyor diye bi soru olamaz yani

ilovedrifting
27-07-2012, 08:51
24 yaşındayım. 22 yıldır bu işin içindeyim. :D

AtmoSpheriC
28-07-2012, 00:15
21 yaşındayım 30 yıldır bu işin içindeyim :D

JusticeForAll
28-07-2012, 04:08
21 yaşındayım 30 yıldır bu işin içindeyim :D


:hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::hahaha:

rekord2000
30-07-2012, 02:47
Dostum bi cok arkadasin dedigi gibi, sen al injeksyonlu, arkadan itis, en az 90bg bi motor, acik filtre falan vaaap voop diye atmosferik calis bi sure, o sekildede saka makinasi olur meraklanma;) ayrica o motora asiri beslemede cok daha rahat edersin ileriki zamanda:) sen iyi yere tezgah actin bi ton isin kompetani var burda bilakis:) hadi bakalim takip ederiz projeni ins. Istedigin gibi olur hersey;)

1.24
07-11-2012, 19:54
[QUOTE=1.24;5980471]yanlışın var.1.6 motorla 1.2 murat motorunun blokları aynı değil.kapaklarıda aynı değil.
ayrıca niyetiniz turbolamaksa piston büyütme işindende vazgeçmelisiniz.hatta pistonlar 0.4 yada 0.6 ise std'a çevirmek daha güzeli.

sıkıştırmayı düşürdükçe basıncı ve avansı açabilirsiniz.buda performansın ana etkenleri zaten.[/QUOTE

ben aynı olarak bılıyorum,ve emınım,kulaktan dolma değil ..ama yıne arastırırım..türkıyede üretılen 124 ler 1250 cc,yanı 1300 131 le aynı motora sahıpler..



türkiyede üretilen 124ler 1250 cc mi :confused::confused::confused:
kardeşim yanlışın var. murat 124lerin tr'de üretilen 2 tip motoru var. 1.1 lt ve 1.2 lt
genelde piyasada 1.2lt olanları görürsün. 1.1lt olanlar çok az.belki de hiç yok denebilir.
maaalesef 131le aynı motora sahip değiller.keşke öyle olsaydı da ben uğraşmasaydım bazı şeylerle. çoğu parçası aynı.(devirdaim. borular gibi ufak tefek şeyler.ama silindir kapağı blok pistonlar vs kesinlikle aynı değiller.