PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : E92 m3 & e60 m5 & e63 m6



Firat.M3
25-06-2012, 02:06
evet, kaşıntım tuttu yine. fiyat açısından birbirine yakın 3 araç. bunlardan birisini almayı planlıyorum. sebepleriyle birlikte öneriniz ve fikriniz nedir?

şimdiden teşekkürler :)

63owen63
25-06-2012, 02:07
beklenti ne?

Firat.M3
25-06-2012, 02:10
beklenti ne?

beklenti yok. şart koşulda yok. hepsi m makina ve hepsi beklentimi karşılayabilecek cinsten. m5 in 4 kapı olarak arada durması akılları karıştırmasın yani.

DR059
25-06-2012, 02:12
3 var 5 var, sırada 6 serisi olmalı bence.
Ama böyle tercihler arasında kalmak da zordur, Allah kolaylık versin. :)

63owen63
25-06-2012, 02:13
e60 rules:)

sebep: aşk

Berkan
25-06-2012, 03:03
gemi gibi 6 serisi yerine daha az dikkat çekici 4 kapı bir v10 ve kahrolası sesi :D

Özellikle sepang bronze yok galiba Türkiyede ama :)

http://www.m5board.com/photopost/data/529/front10.jpg

http://www.m5board.com/photopost/data/529/back6.jpg

turbo&quattro
25-06-2012, 04:30
e46 m3 turbo kullanan ev arkadasim m5 aldi birkac hafta once. Beraber gazlamaya ciktigimizda egzost sesi ve ivmelenme kendine asik etti resmen . Zaten kendiside bu zamana kadar m3 ile neden ugrasmisim diye hayiflanip durur.. m5 kesinlikle ayri bir dunya. Istersen aileni al pazar gezmesine cik istersen tek tusla roll king ol tercih senin .

Görkem
25-06-2012, 08:27
M6 yı tercih ederdim,,, hem eşsiz v10 sesi ,hemde diğerlerine göre daha az rastlanır daha kolay ayırt edilebilir olması sebebiyle ;) ...

volume81
25-06-2012, 08:41
///M6 ;) V10'un sesi yeter :) ama ///M5'de düşünülebilir :)

eğer biraz doldurucam derseniz dolu bir ///M3'ün seside iyi olabilir :)

ama ///M6 alıp eissenmann koyup gazlamak çok büyük keyif verir adama :)

mrtysn
25-06-2012, 08:46
Mantik acisindan;
M3 yeni, sanzimani smg'lerden cok daha stabil, daha yumusak bi' arac. E60 veya 63 gibi atmosferigin efsane sesi alamasaniz da akro'yla falan gayet guzel ses verir. Ozellikle daha az yorar trafikte sizi. Yakit acisindan da 60-63'deki gibi 20 - 25 litre yakmaz cok daha az yakar.
Ama ben gidip 63 M6 alirdim buyuk ihtimal. Durusu ve sesi bakimindan cok baska. Smg biraz sert ve yorucu ama olsun o bile cok hosuma gitmisti kullandigimda :)


gemi gibi 6 serisi yerine daha az dikkat çekici 4 kapı bir v10 ve kahrolası sesi :D

Özellikle sepang bronze yok galiba Türkiyede ama :)

http://www.m5board.com/photopost/data/529/front10.jpg

http://www.m5board.com/photopost/data/529/back6.jpg

Sepang var abi Tr'de 1-2 tane :)

turkerrr
25-06-2012, 09:50
M5 aldığında 520d ye olan ihtiyacın ortadan kalkacaksa ekonomik olarak m5 mantıklı hale geliyor ...

997TT
25-06-2012, 10:05
Kisaca gorus belirteliyim;
M5-6: sanziman patates-cok yakar-motor parcalari ozellikle elektrik aksami surekli bozulur-2008 alti ise yaramaz-satisi bakimi zor-6 nin arkasi dar otesi...
Ancak;2008 ustu alirsan zevklidir-sesi hosdur-uzunda guzel yurur-5 in ici genis...
M3:cok hizli degil-en fazla 8,8 sec yurur-disi biraz yavan,eklenti istiyor-
Ancak;sanziman harika-normal yakar-Akrap ile ses muthis-yok tutus harika-satis kolay-bakim zahmetsiz-guncel teknoloji.
Daha once 2 M5,1 M6, 1 M3 sahibi olarak yaziyorum.
M5 im Sepang Bronz du ;)

Firat.M3
25-06-2012, 10:48
Kisaca gorus belirteliyim;
M5-6: sanziman patates-cok yakar-motor parcalari ozellikle elektrik aksami surekli bozulur-2008 alti ise yaramaz-satisi bakimi zor-6 nin arkasi dar otesi...
Ancak;2008 ustu alirsan zevklidir-sesi hosdur-uzunda guzel yurur-5 in ici genis...
M3:cok hizli degil-en fazla 8,8 sec yurur-disi biraz yavan,eklenti istiyor-
Ancak;sanziman harika-normal yakar-Akrap ile ses muthis-yok tutus harika-satis kolay-bakim zahmetsiz-guncel teknoloji.
Daha once 2 M5,1 M6, 1 M3 sahibi olarak yaziyorum.
M5 im Sepang Bronz du ;)


herkese fikirleri için teşekkürler öncelikle. abi passionda da bakıyorum bana da e92 m3 aralarında en mantıklısı geliyor. yakıtı ben önemsemesem de m3 diğerlerine göre ciddi az yakıyor. ayrıca yeni olması ve manuel seçeneğimin olması da diğer bir artısı. m3 birkaç adım önde duruyor gibi ama hadi hayırlısı. bazen neye niyet ederken neler alıyor insan. :)

997TT
25-06-2012, 11:00
Yenı teknolojı daıma ıyıdır ;)
Forumunda cok fazla kullanmıs/Kullanmakta olan var zaten.
Hatta kapak sayfasındakı Sepang M5 ve Mavı M6 bana aıttı ;)
M3 u duz al ancak DKG cok cokkk keyıflı....

CeM öZeR
25-06-2012, 11:27
Beklenti zevkse bence bu araçların için ciddi anlamda en sportifi chip,filtre,egsozlu E92 M3'tür. Çok ciddi derecede frenleri,V8 in yırtıcı sesi büyüleyici. Tüketim yönünden sanırım diğerlerinden daha makuldür. :) Herşeyden önce hayırlısı...

Schumi
25-06-2012, 12:40
E92 M3 bence en mantıklısı.

KMR2-GT
25-06-2012, 13:00
92 m3 iidir firat

Ferhat
25-06-2012, 13:07
e60 M5 :puha:

emre_
25-06-2012, 13:16
E92 m3 derim farkli bi araba m5 in manueli varmi e60 da bilmiyorum varsa manuel m5 olsun :) hepsi guzel arabalar zor secim kolay gelsin 335 d alirdim ben olsam :D

redbaron
25-06-2012, 13:29
m6 dan çok m5 bana göre daha cazip, hem 4 kapı hemde daha güzel olduğu için.bence aralarında en mantıklısı e92 m3. sebebi ise şanzımanı ve yeni olması.onun haricinde v10 dan çok daha az yakması. v10 aşığı olsamda mantık biraz devreye girer.çünkü çok gördüm eski şanzıman dkg ye göre daha sık arıza yapıyor.m5 in sunroofu bozuluyor.süspansiyondan dolayı iç aksamda tıkırtı sesleri fazlalaşıyor.ayrıca bir tam depoyla gazlayarak 200km yol yapabilecek kadar sapık yakıyor. m3 yeni ve üsturuplu ama v10 sesi ve keyfi yok.kısacası e92 mantık e60 aşk olur. e60 olacaksa interlagos olsun :)

Semii
25-06-2012, 13:42
92m3 yol sonu :)

ocean0636
25-06-2012, 14:59
92 m3 hatta mumkunse 93 m3 :)

arabasızadam
25-06-2012, 16:09
Bence m5 V10 un sesi yeterr.

Emre İlbi
25-06-2012, 17:17
5.20d duracaksa, alacağınız keyif arabası olacaksa, uzun süre kullanılacaksa,
hastalığım olan E63 M6'yı tercih ederdim :)

diğer taraftanda ; uzun yıllar kullanılmayacaksa,
5.20d durmayacaksa, E92 M3 en mantıklı seçim olur :)

Yani gönül M6 der, Akıl M3 der :D

Eyup Duygun
25-06-2012, 18:37
E92 m3 derim farkli bi araba m5 in manueli varmi e60 da bilmiyorum varsa manuel m5 olsun :) hepsi guzel arabalar zor secim kolay gelsin 335 d alirdim ben olsam :D

Kanka ne adamsınya adam 335 D demis heryerde bi dizel power :):)

Ankete gelırsek bence m3 mantıklı secım olur.Kullanlardan bırebır dınedıklerım V10 cokcok fazla ımıs yakıtı sanırım 20 litre civarı ıdı yanılmıyorsam..

Bır sebebıde bana göre M3 seceneginde cabrıosu var yanı E93 M3 opsiyonlusu falanda varsa hem tatile hem keyife hitab eder.

atits61
25-06-2012, 18:38
bende m3 derdim.o kadar hacim ve silindirle uğraşmaya değer mi:D

Ferhat_V
25-06-2012, 19:49
manuel cabrio m3 :) gerçi varmı onuda bilmiyorum :D

328ia
25-06-2012, 21:35
m6 ses ve görünüş

Firat.M3
26-06-2012, 00:32
m3 mantıklı gibi görünüyor evet. bu arada m5 in de manuellerini birkaç videoda görmüştüm. sonradan mı çeviriyorlar, yoksa opsiyonda mı var bilemiyorum o kadarını. e92 m3 için bakınmaya başladım bile. hadi hayırlısı bakalım..

ahmet3425
26-06-2012, 00:40
hiç ugrasmaya gerek yok direk e92 m3 alınır sc kit akrop egzos yerlestirilir yola devam edilir keyifli surusler simdiden:)

ClioRs182
26-06-2012, 08:34
m6 ile m3 arasında kalırdım vlla bnde ikiside çılgın makina vlla gönlüm m6 diyor ama :D

http://img844.imageshack.us/img844/7906/2964833888x2592.jpg
Shot at 2012-06-25

http://img266.imageshack.us/img266/6420/renmbmwe92m3agitatorbmw.jpg
Shot at 2012-06-25

devil_berk22
26-06-2012, 12:08
beyaz m6 derim

Firat.M3
27-06-2012, 02:04
E92 m3 'e karar verdim arkadaşlar. E36 m3'ün birkaç ufak işlemi var. onu paketleyip kaldırıp ardından başlayacam arayışlarıma. çevresinde 50k km aşmamış 2008 2009 olan varsa ilgilenirim.

clioGT
02-08-2012, 10:04
peki bu 08-09 m3 lerin yıllık vergisi ne kadar? 13bin tl civarı mıdır? alt dilim malt dilim olayına girme şansı var mı?:D

Lacordello
10-04-2013, 23:13
bir e92 m3 kullanıcısı olarak sana tavsiyem e39 e60 m5 m6 patatestir uzak durmanda fayda var.F1 araçların vites aralıkları 0.20milisaniye e92 m3 0.22milisaniyedir.Bakım masrafı yok karışık kullanımda 60kuruş yakıyor.Sade demişler exterior'dan 2011 dünya ödülünü aldı.Dodikleri ön kaputu yeter;)eksoz tutkunu arkadaşlara saygı duyuyorum ancak eksoz stock haliyle güzel kamyon sürmüyoruz insanların dikkatini çekmeye ihtiyaç duymak nekadar doğru onuda bilmiyorum.e92'nin kokpit sesini dinle derim :)e60 m5 den s.içi daha hızlı yürür.eğer durumun müsaitse 2011 den öncesini alma 2011 öncesi yakıt teknolojisi biraz daha eski ve 3 4 boy fark yiyor.Al eşşeğe biner gibi bin gıkı çıkmayacak ben buralardayım bir sorun olursa :)) UNUTMADAN e93 m3'dende uzak dur tavan 107 kg ağırlık tam hesaplamadım ama 18ps kaybın olur ve güvenlik açısından hiç hoş değil

Lacordello
10-04-2013, 23:26
peki bu 08-09 m3 lerin yıllık vergisi ne kadar? 13bin tl civarı mıdır? alt dilim malt dilim olayına girme şansı var mı?:D





9,910 olması lazım

KOSEREN
10-04-2013, 23:45
V10 m6 ile yanaşınca 3 filan hikaye yani.e60'ın yanına bir e63 hiç fena olmaz:rolleyes:

997TT
11-04-2013, 00:34
bir e92 m3 kullanıcısı olarak sana tavsiyem e39 e60 m5 m6 patatestir uzak durmanda fayda var.F1 araçların vites aralıkları 0.20milisaniye e92 m3 0.22milisaniyedir.Bakım masrafı yok karışık kullanımda 60kuruş yakıyor.Sade demişler exterior'dan 2011 dünya ödülünü aldı.Dodikleri ön kaputu yeter;)eksoz tutkunu arkadaşlara saygı duyuyorum ancak eksoz stock haliyle güzel kamyon sürmüyoruz insanların dikkatini çekmeye ihtiyaç duymak nekadar doğru onuda bilmiyorum.e92'nin kokpit sesini dinle derim :)e60 m5 den s.içi daha hızlı yürür.eğer durumun müsaitse 2011 den öncesini alma 2011 öncesi yakıt teknolojisi biraz daha eski ve 3 4 boy fark yiyor.Al eşşeğe biner gibi bin gıkı çıkmayacak ben buralardayım bir sorun olursa :)) UNUTMADAN e93 m3'dende uzak dur tavan 107 kg ağırlık tam hesaplamadım ama 18ps kaybın olur ve güvenlik açısından hiç hoş değil
E92 M3 un vıtes degısım hızı 80ms(mili sanıyedır),F1 aracın degısım hızı 0,05 sec dır ;)
Yakıt teknolojısı eskı derken neler eskıdır,acarsanız sevınırım,bılmek ısterım.
Tavanın guvenlık zaafıyetlerı nelerdır?
Buarada 202 kılo daha agır ;)

H.KELEŞ
11-04-2013, 01:04
şahsi fikrim 2011 sonrası e92 düz m3 bence 3 aracıda kullanma fırsatım oldu en çok hoşuma giden o olmuştu ama f10 m5 bakmalısınız imkanınız varsa..

Lacordello
11-04-2013, 23:16
E92 M3 un vıtes degısım hızı 80ms(mili sanıyedır),F1 aracın degısım hızı 0,05 sec dır ;)
Yakıt teknolojısı eskı derken neler eskıdır,acarsanız sevınırım,bılmek ısterım.
Tavanın guvenlık zaafıyetlerı nelerdır?
Buarada 202 kılo daha agır ;)

Ben alırken beni yedi ozaman bmw corp.?0,05 sec mi? milisaniyenin yarısı yani? böyle bir kavram daha gelişmedi.80milisaniye olabilir m3 doğrudur 2011 yazışmalarını bulmam lazım.yalnız bana söylenen hatrımda kalan f1 tek.ya 2 yada 20 milisaniye fazla olduğudur fabrikadan.Yakıt tek.start stop özelliği ile gelen 2 3 yeniliği var.

997TT
11-04-2013, 23:29
yakıt teknolojısıyle,3-4 boy fark olmasını anlamadım? S/S ozellıgı motor yazılımından ote,dısarıdan mudahele ıle gelen tasaruf.
"Bırazcık" arastırırsan,F1 de kı sanzıman teknolojısını gorursun ;)

arm
11-04-2013, 23:36
f1 vites olayını merak ettim ve araştırdım,

formula-transmisyon (http://mehmetsonmez.tripod.com/transmisyon.htm)

"Vites değişimi bir bilgisayar tarafından kontrol edilir ve 20-40 mili saniye sürer." yazısını buldum, yani
1 milisaniye = 0,001 saniye olduğuna göre , 0.02-0.04 saniye aralığında değişim oluyor.

997TT
11-04-2013, 23:47
Aynen oyle,son ıkı senekı araclar 20ms(0,02 sec) de degısıyor...

Firat.M3
12-04-2013, 00:43
E36 M3 'ü upgrade ederek e92'nin önüne geçtik zaten. Konu biraz hort olmuş :) Benim gönlüm daima v10'dan yana. v10'dan hızlı da olsam, istediğim hep o olacak. Belki birgün göze alarak herşeyi alırım. Kim bilir..

997TT ve sonrasında söylenilenler s85 ile uğraşmak yerine, s50 ile uğraşmaya karar verdirtti :)


E92 M3 herşeyiyle güzel, fakat V8'e sıralı 6'lı mı tercih ediyorum :)

vanished
12-04-2013, 10:39
Bekarsan m6 evliysen m5 :D

Lacordello
01-05-2013, 09:27
207 de değil 230 kg'imiş .Şakamısınız siz çözemedim ben. 0.020ms de şu anda f1 araçları bile değiştiremiyor all ferrolar 61-100ms arasında en süratli değiştireni enzo fxx oda 0.61 kardeş o bilgisayarla değiştiriyor yazısını bulman birşey ifade etmiyor debriyajlı manuellerin bile bazılarında pc desteği var.buyrun bu 5.vites'in karşılaştırması made in england.Ferrari 599 GTB Fiorano - Lamborghini Murcielago LP 640 (http://www.modpark.com/forum/karsilastirmalar/ferrari-599-gtb-fiorano-lamborghini-murcielago-lp-640-a-2240/)


m6 okadar güzel bir araç olsaydı 2008 2009 ları 180liraya pazarda alıcısına ağlamazdı :)sizin hayran olduğunuz ses lambo 'nun sesi motor ona ait nede olsa o motoru 3 araç kullanıyor r8 lambo gallardo m5 m6 :)ha yeni m6'nin aurası deli gidip bakmak binip koşmak lazım.

ecz_murat
01-05-2013, 10:04
Benimde düşündüğüm ve ilgilendiğim araçlar ben, e92 m3 almak istiyorum.Ama ne yalan söylim m6 yı almamamı isterdim:soru:

G_TT_I
01-05-2013, 11:19
M3 bu listeye yakismamis,
Diger araclar para var huzur var spec.
M3 bu listede m olsun taştan olsun gibi kalmis,
Tabi abilerinin yaninda durmazda sikinti yok m3 sonucta

997TT
01-05-2013, 11:54
M3 teknolijisi,kullanimi ve maliyetiyle acik ara ondedir...

ACYV
01-05-2013, 12:05
E92 M3, 4 kapı ihtiyaç değilse

bkaraca
01-05-2013, 12:54
e90 m3 mevcut sorun 4 kapı ise, konuyu açan kişi mevcutta sahip olduğu e36 m3 u kullanmaya devam ettiğini belirtmiş, bu araçlardan her zaman en yeniyi tercih ederim.Hem hızla gelişen teknoloji hemde yeni her zaman yenidir.

CanberkD
01-05-2013, 13:31
207 de değil 230 kg'imiş .Şakamısınız siz çözemedim ben. 0.020ms de şu anda f1 araçları bile değiştiremiyor all ferrolar 61-100ms arasında en süratli değiştireni enzo fxx oda 0.61 kardeş o bilgisayarla değiştiriyor yazısını bulman birşey ifade etmiyor debriyajlı manuellerin bile bazılarında pc desteği var.buyrun bu 5.vites'in karşılaştırması made in england.Ferrari 599 GTB Fiorano - Lamborghini Murcielago LP 640 (http://www.modpark.com/forum/karsilastirmalar/ferrari-599-gtb-fiorano-lamborghini-murcielago-lp-640-a-2240/)


m6 okadar güzel bir araç olsaydı 2008 2009 ları 180liraya pazarda alıcısına ağlamazdı :)sizin hayran olduğunuz ses lambo 'nun sesi motor ona ait nede olsa o motoru 3 araç kullanıyor r8 lambo gallardo m5 m6 :)ha yeni m6'nin aurası deli gidip bakmak binip koşmak lazım.

Internette bu konuda cok farkli datalar mevcut,vites degistirme hizi olarak sadece degistirme suresini baz alan kaynaklar var (Kavramayi birakma ve tekrar kavrama suresini saymiyorlar). O nedenle bu kadar dusuk sureler cikiyor.

Vites degisimi icinde kavramayi birakma-bir sonraki vitesi secme-yeni viteste tekrar kavrama yapma olarak 3 adim var.

Markalarin marketing icin sectigi bu tek adimlik sureleri gormezden gelip, gercek bir test sonucunu koyuyorum. Cok hizli bildiginiz cift kavramali sanzumanlarin gercek hizlarini gormeniz adina.

Fastest Transmission Tech - Sport Compact Car Magazine (http://www.modified.com/tech/sccp_0812_fastest_transmission_tech/viewall.html)

Isteyen bu kaynagi belli linki acip detaylica okuyabilir, ben sadece gercek vites buyutme hizlarini karsilastirmak icin yaziyorum sonuclari.

Volkswagen GTI 6vites manuel 0.65 sec
Volkswagen GTI DSG 0.41 sec
M5 SMG 3 0.3 sec
Lexus IS-F 0.41 sec (dunyanin en hizli otomatik sanzumani)
Evo X Mr SST 0.32 sec

Bu test ne bmw nin ne de mitsubishinin yaptigi bir marketing datasi. Bagimsiz bir kurulus testi, gercek vites degistirme hizlarini, begenmediginiz smg nin gercekte ne kadar hizli oldugunu gosteren.

m5/6 sorun cikarttigi dusunulen ki bilincli kullanici ve zamaninda bakim ile gayet sorunsuz (200,000 milleri deviren ve tek bir kere isik yakmayan araclar mevcut), cok yaktigi icin piyasada zor gidiyor olabilir ancak m3 lerin fiyatlari cok abartildi.(otv artisi sebebiyle fakat yeni otv ile m3 alan, abartili paralar veren kimse yok) M3 asla 90-100k euro lari hak eden bir araba degil.

m5/6 v10 motorunun lamboya ait olma konusunda ise daha fazla arastirma yapmaniz lazim. iki motorun v10, 5 litre ve 40 valf olmasi disinda benzerlik bulursaniz lutfen cekinmeden yazin :D

Lacordello
01-05-2013, 19:27
Sen bi araştır canım kardeşim o motor lambonun mu değil mi olmazsa vw grup'a bi mail at istersen motorda ufak tefek değişiklikler yapmazsan dünya standartları gereği kaputun içini açınca lambo yazması gerekiyor...patent hesabı... :)r8 gallardo m5 m6.aynı motoru seslendiriyorlar.m3'ün üstündeki 32 valf v8 %100 made in bmw corporation)doğrudur smg tr'ye uuygun bir şanzuman değil katılırım murat 131 tavrı ısıtılıp kastırıldığı için büüyük sorunlar çıkabilir ancak sorunsuz binende küçümsenmeyecek bir oranda.m3'ün fiyatına gelince eğer bulursan bi e92 kitapcığı okuyuver.okuyuverde orada bmw corp.'un yazdıklarına bi bak istersen :) m5 m6 patates kasadır.ikiside basic'lere motor bindirme haricinde iz düşümünde bile değişiklik yapılmamış haybeye üretim araçlar motoru dahi bmw corp.değil devşirme satın alınmış bir teknoloji.aero'sunu karşılaştıralım.cizgisel hatlarını?şanzumanı?yakıt teknolojisini?dayanıklılık kullanım ergonomisini?e90 nasıl patates ise m5 m6 da okadar patatestir :)e92 dünyanın en yüksek devir çevirebilen v8'i +2011 exterior ödülünüde geri geri giderken aldı :))))ha şuda var herkesin aracı kendine bugatti..ancak ortadaki gerçekleri engelleyemez.içi sade diyorlar ben anlayamıyorum m5 m6 'nın içine mini bar mı konulmuş :)tr'de dolu dolu bir e92 görmeyen arkadaşlar sade diyebilir bende baktım alayının için stock seçim siyah:)veriyorsun 13bin€ bak sana nasıl bir deri sunuyorlar.Borusan getirenlerde ekran bile yok total price'ı düşürelimde ekranda olmayı versin mantığı ile m3 e binilmez..

Lacordello
01-05-2013, 19:42
M3 teknolijisi,kullanimi ve maliyetiyle acik ara ondedir...

aynen katılıyorum ağbey 44bin km olmuş eşşeklemesine biniyoruz daha ben rutin bakımlarının dışına çıkmadım:)

CanberkD
01-05-2013, 19:44
Sen bi araştır canım kardeşim o motor lambonun mu değil mi olmazsa vw grup'a bi mail at istersen motorda ufak tefek değişiklikler yapmazsan dünya standartları gereği kaputun içini açınca lambo yazması gerekiyor...patent hesabı... :)r8 gallardo m5 m6.aynı motoru seslendiriyorlar.m3'ün üstündeki 32 valf v8 %100 made in bmw corporation)doğrudur smg tr'ye uuygun bir şanzuman değil katılırım murat 131 tavrı ısıtılıp kastırıldığı için büüyük sorunlar çıkabilir ancak sorunsuz binende küçümsenmeyecek bir oranda.m3'ün fiyatına gelince eğer bulursan bi e92 kitapcığı okuyuver.okuyuverde orada bmw corp.'un yazdıklarına bi bak istersen :) m5 m6 patates kasadır.ikiside basic'lere motor bindirme haricinde iz düşümünde bile değişiklik yapılmamış haybeye üretim araçlar motoru dahi bmw corp.değil devşirme satın alınmış bir teknoloji.aero'sunu karşılaştıralım.cizgisel hatlarını?şanzumanı?yakıt teknolojisini?dayanıklılık kullanım ergonomisini?e90 nasıl patates ise m5 m6 da okadar patatestir :)e92 dünyanın en yüksek devir çevirebilen v8'i +2011 exterior ödülünüde geri geri giderken aldı :))))ha şuda var herkesin aracı kendine bugatti..ancak ortadaki gerçekleri engelleyemez.içi sade diyorlar ben anlayamıyorum m5 m6 'nın içine mini bar mı konulmuş :)tr'de dolu dolu bir e92 görmeyen arkadaşlar sade diyebilir bende baktım alayının için stock seçim siyah:)veriyorsun 13bin€ bak sana nasıl bir deri sunuyorlar.Borusan getirenlerde ekran bile yok total price'ı düşürelimde ekranda olmayı versin mantığı ile m3 e binilmez..

ben cok arastirdim motorlarinda en ufak benzerlik yok yazdiklarimin disinda :D kimseye mail atmama da gerek yok bu kadar emin bilgili konusuyorsaniz bu bildiklerinizi gosterin kanitlayin.

s85 bmw nin f1 teknolojisi ve deneyimini kullanarak urettigi kendi motorudur. Varsa aksi gosterin ogrenmek isterim.

patates dediginiz s85 motoru ust uste 4 yil ust uste 4 litre ustu en iyi motor odulu kazandi ve daha bir cogunu. Neden lamboya vermediler acaba :soru:

Lacordello
01-05-2013, 19:47
birde smg'ye 0,3 yazmışsın herhalde o 0,30 valla iyiye doğru gidiyor bu herhalde mikro saniyelere felan düşecek.Hayır m5 in vites değiştirişini bilmesem derim ki f1 :)The different shift programs of the BMW M5 E60: S1 and S5. - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yRVKRpBx9B4) bu videoda saniyenin 3'de 1'i süresinde değiştiriyorsa demekki e92 0.03ms dir :)BMW E92 M3 acceleration from 100 to 200 km/h in 11 seconds - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ETuaClyAcIA)

BMW M3 Challenge ndir - Gezginler (http://www.gezginler.net/indir/bmw-m3-challenge.html) m5 m6 için yaptımı bmw corp bilmiyorum... iyi seyirler :))

Lacordello
01-05-2013, 19:48
çok mu araştırdın :) yahu açta bari 3 arabanın yürüyen sesini dinle :)neyini nerden araştırdın lambo motor blogun kalıpmı aldınız ne yaptınız :)

KOSEREN
01-05-2013, 19:54
ben cok arastirdim motorlarinda en ufak benzerlik yok yazdiklarimin disinda :D kimseye mail atmama da gerek yok bu kadar emin bilgili konusuyorsaniz bu bildiklerinizi gosterin kanitlayin.

s85 bmw nin f1 teknolojisi ve deneyimini kullanarak urettigi kendi motorudur. Varsa aksi gosterin ogrenmek isterim.

patates dediginiz s85 motoru ust uste 4 yil ust uste 4 litre ustu en iyi motor odulu kazandi ve daha bir cogunu. Neden lamboya vermediler acaba :soru:

+507

BMW S85 - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S85)

Lacordello
01-05-2013, 20:16
Audi R8 (road car) - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R8_(road_car)#Reviews_and_awards)

Audi R8 V10 ist World Performance Car 2010 - Zweiter Titelgewinn für den Audi R8 - Auto Nachrichten News Artikel - Motorsport-Magazin.com (http://www.motorsport-magazin.com/auto-tuning/news-95839-audi-r8-v10-ist-world-performance-car-2010-zweiter-titelgewinn-fuer-den-audi-r8.html)


Bu motor nedense lambo'dada 2005 de piyasaya çıktı m5'dede :))iyice araştır canım kardeşim.

Lacordello
01-05-2013, 20:20
Benimde düşündüğüm ve ilgilendiğim araçlar ben, e92 m3 almak istiyorum.Ama ne yalan söylim m6 yı almamamı isterdim:soru:




e92 m3 almak istiyorsan hiç düşünme derim.tapalama deniyor herhalde ben bu tip terminolojilerden çok anlamam 7/24 power açık geziyorum 14 litre ortalama tüketim.Bakım masrafı 800tl vergiyi karıştırmayalım lütfen :)kafan rahat power'de accelerations yaptığında yer ayağının altında hamur oluyor farklı bir system :)

CanberkD
01-05-2013, 20:29
birde smg'ye 0,3 yazmışsın herhalde o 0,30 valla iyiye doğru gidiyor bu herhalde mikro saniyelere felan düşecek.Hayır m5 in vites değiştirişini bilmesem derim ki f1 :)The different shift programs of the BMW M5 E60: S1 and S5. - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yRVKRpBx9B4) bu videoda saniyenin 3'de 1'i süresinde değiştiriyorsa demekki e92 0.03ms dir :)BMW E92 M3 acceleration from 100 to 200 km/h in 11 seconds - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ETuaClyAcIA)

BMW M3 Challenge ndir - Gezginler (http://www.gezginler.net/indir/bmw-m3-challenge.html) m5 m6 için yaptımı bmw corp bilmiyorum... iyi seyirler :))

yazik cok bos beles yaziyorsunuz. smg 3 de 5 degil 11 tane farkli mod var ve en hizli olan mod malesef koydugunuz video da yok. Size gercek test karsilastirmalari ile geliyorum ancak siz bildiginizi okumaya devam ediyorsunuz. m6 nin hizli veya yavas vites atmasi beni yuksege tasimaz gercek test datasi bunlar.

bmw sizi bir oyunla kandirmayi basarmis, helal olsun adamlar guzel marketing yapiyorlar. :D


çok mu araştırdın :) yahu açta bari 3 arabanın yürüyen sesini dinle :)neyini nerden araştırdın lambo motor blogun kalıpmı aldınız ne yaptınız :)

siz yuruyen seslerine bakarak motorlarinin ayni oldugunu soylemeye devam edin ben blogun kalibini almadim, almama da gerek yok zira gorunen koy klavuz istemez.

Lambonun 82.5 mm capinda piston kullanmak icin dizayn ettigi bloga Bmw 92 mm capinda piston koymus helal olsun adamlara zoru basarmislar :D

Motorlarin karakteristigi bile cok farkli iki motorun dyno grafiklerine baksaniz anlarsiniz ama siz hala ayni yilda cikti o motorlar, bmw lambodan aliyor diyorsunuz :D

Kaynak: Lamborghini V10 - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V10) ve http://www.midia.nl/diversen/bmw/E60_M5_Complete_Vehicle.pdf

Lutfen biraz arastirip yazin tartisma zevkli bir hal alsin, boyle cok ezici gidiyor.

Lacordello
01-05-2013, 21:16
ben V motorların seslerinin V 'nin iç açılarının ve çapraz vuruşlarının özellikleri yüzünden benzediğini sanıyordum :)))))) Senin dediğine göre lambo ve r8 aynı motor ancak sadece egzoz yüzünden çok farklı 2 tınımı yükseltiyor?motor sesi bukadar basit yani :))))m3 marketing yapılmaya ihtiyacı olan bir araçmıdır?ebay'dan bir bak istersen 300milyonluk usa hangi arabaya daha çok rabet etmiş.haa yoksa m6 binicileri özel insanlar mı :) burda gerçekten araçtan anlayan bir kullanıcı m3'için bir yorum yapmış..senin karşılaştırma kriterlerine hayran oldum.3 5 sayfadan pistan çapı :)dünya kullanıcıları üreticinin yorumları vs bunların hepsi sana hikaye herhalde :) nekadar yakıyor senin makina ?

Lacordello
01-05-2013, 21:26
m5 m6 total=81

m3=86 ;) dur neyse işlerim var konu patates tadı verdi sen v10'la servis benzinlik arası ring yapadur ben bi koşu gidip arkadaşlara takılayım :)

CanberkD
01-05-2013, 21:52
ben V motorların seslerinin V 'nin iç açılarının ve çapraz vuruşlarının özellikleri yüzünden benzediğini sanıyordum :)))))) Senin dediğine göre lambo ve r8 aynı motor ancak sadece egzoz yüzünden çok farklı 2 tınımı yükseltiyor?motor sesi bukadar basit yani :))))m3 marketing yapılmaya ihtiyacı olan bir araçmıdır?ebay'dan bir bak istersen 300milyonluk usa hangi arabaya daha çok rabet etmiş.haa yoksa m6 binicileri özel insanlar mı :) burda gerçekten araçtan anlayan bir kullanıcı m3'için bir yorum yapmış..senin karşılaştırma kriterlerine hayran oldum.3 5 sayfadan pistan çapı :)dünya kullanıcıları üreticinin yorumları vs bunların hepsi sana hikaye herhalde :) nekadar yakıyor senin makina ?

Ne yazdiginizi guclukle anlayabiliyorum hatta anlayamiyorum.
m3 tarihi boyunca her kasasi yaklasik 50k adet uretilmistir, m6 ise cok cok daha az hatta 14,152 adet ile son bulmustur. Ragbet degil de cok fazla uretimden kaynaklanan fazla satis sonucu bahsettiginiz olay. m5/6 cok data ozel, pahali ve limitli bir aractir.
Hala bmw s85 motorunun lambodan aldigini kanitlayamadiniz. Bekliyorum kanitlarinizi :cool:


Sen bi araştır canım kardeşim o motor lambonun mu değil mi olmazsa vw grup'a bi mail at istersen motorda ufak tefek değişiklikler yapmazsan dünya standartları gereği kaputun içini açınca lambo yazması gerekiyor...patent hesabı... :)r8 gallardo m5 m6.aynı motoru seslendiriyorlar.m3'ün üstündeki 32 valf v8 %100 made in bmw corporation)

%100 bmw dediginiz m3 motorun s85 motoruna ne kadar benzedigini de bilmiyorsunuz heralde :)
S65B40 motorunuzun s85 ile ne kadar yakin hatta ayni oldugunu kendiniz arastirin bakin. Hatta zahmet etmeyin linke tiklamaya.

Design

The S65 shares the SAME 92 mm (3.6 in) bore and 75.2 mm (3.0 in) stroke cylinder dimensions with the S85 V10, along with the Double-VANOS variable valve timing system and 12.0:1 compression ratio.
A conventional wet-sump lubrication system with two oil pumps replaces the three-pump dry sump system used on the V10, further decreasing weight.

Kisacasi v10 motorunun sadece iki silindir daha eksigi m3 motoru :) Tabiki teknoloji olarak bazi farkliliklar olucak ancak ana elemanlar s85den alinma :D

BMW S65 - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S65)



m5 m6 total=81

m3=86 ;) dur neyse işlerim var konu patates tadı verdi sen v10'la servis benzinlik arası ring yapadur ben bi koşu gidip arkadaşlara takılayım :)

Cok sukur aracim rutin bakimlar disinda hic servise sokmadi beni. Siz dikkat edin yataklariniz sizi yari yolda birakmasin, zira sandik motor bayagi pahali serviste :D

Bmw m3 yataklarinin hatali oldugunu kabul eden ve revize edilen ana/kol yataklari ile degismesi gerektigini soyleyen bir bulten yayinladi yuzlerce yatak saran s65 yuzunden :D

v10 fazla yakiyor ancak kullanimla cok alakali. ortalama 27-28 lerde dolastigi da oluyor 14-15 lerde de. Daha asagisi cok zor.

Lacordello
01-05-2013, 22:21
Ne yazdiginizi guclukle anlayabiliyorum hatta anlayamiyorum.
m3 tarihi boyunca her kasasi yaklasik 50k adet uretilmistir, m6 ise cok cok daha az hatta 14,152 adet ile son bulmustur. Ragbet degil de cok fazla uretimden kaynaklanan fazla satis sonucu bahsettiginiz olay. m5/6 cok data ozel, pahali ve limitli bir aractir.
Hala bmw s85 motorunun lambodan aldigini kanitlayamadiniz. Bekliyorum kanitlarinizi :cool:



%100 bmw dediginiz m3 motorun s85 motoruna ne kadar benzedigini de bilmiyorsunuz heralde :)
S65B40 motorunuzun s85 ile ne kadar yakin hatta ayni oldugunu kendiniz arastirin bakin. Hatta zahmet etmeyin linke tiklamaya.

Design

The S65 shares the SAME 92 mm (3.6 in) bore and 75.2 mm (3.0 in) stroke cylinder dimensions with the S85 V10, along with the Double-VANOS variable valve timing system and 12.0:1 compression ratio.
A conventional wet-sump lubrication system with two oil pumps replaces the three-pump dry sump system used on the V10, further decreasing weight.

Kisacasi v10 motorunun sadece iki silindir daha eksigi m3 motoru :) Tabiki teknoloji olarak bazi farkliliklar olucak ancak ana elemanlar s85den alinma :D

BMW S65 - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S65)




Cok sukur aracim rutin bakimlar disinda hic servise sokmadi beni. Siz dikkat edin yataklariniz sizi yari yolda birakmasin, zira sandik motor bayagi pahali serviste :D

Bmw m3 yataklarinin hatali oldugunu kabul eden ve revize edilen ana/kol yataklari ile degismesi gerektigini soyleyen bir bulten yayinladi yuzlerce yatak saran s65 yuzunden :D

v10 fazla yakiyor ancak kullanimla cok alakali. ortalama 27-28 lerde dolastigi da oluyor 14-15 lerde de. Daha asagisi cok zor.





of of of ben m5 m6'lara 100den sonra tırla sandık motor attıklarını bilirimde daha 1 tane e92 ye takıldığını duymadım :)))))))))))))))) ben 8.8i görüyorum asılmacasına 15 i anca görüyor rutinden başka gitmiyorsun?herhalde senin m6 özel bir gezegenden geldi :)))ya kardeşim ben anlamıyorum sen bu arabayı 0-70 mi kullanıyorsun yada diğer bütün m6'cılar bisikletmi sürmüş ömrü boyunca?arabanın gerçeği dünyada ayyuka çıkmış sen bana neden bahsediyorsun?tabi sadece 2 silindir farkı var o 2 silindiri ordan kaldırınca işte m3 olmuş :)28litre nedir ya benzinli mack 25litre anca yakıyordur :)hayır depodan direk egzoza bağlantımı var nedir?

I-HANN
01-05-2013, 23:08
siz niye bukadar tartışlıyorsunuzki anlam veremedim :)

m3 ve m6 sahibi olarak amaç ne ?

997TT
01-05-2013, 23:40
Canberk in verdıgı ornekler cok dogru,neden anlasılmak ıstenmıyor kı?
Ikı motor bır bırının ıkızı zaten. Bunu arastırmaya gerekde yok,teknık detayları okusanız yeterlı.
Ayrıca V10 motor,ilk cıktıgı yıl,o senekı F1 BMW takımının kullandıgı motorun atası zaten...
M3 de kol yatak sorunları oldugu dogru,malesef V10 motordada 2005-6 senelerınde vardı. Bu tıp seyler dogal,olabılır.
Her markada oluyor...
Ikı aracın amacı cok farklı ve keyıflı araclar.
2006 yılında M6 yı tercıh ederdım ama 2009 yılında M3...

CanberkD
02-05-2013, 00:12
of of of ben m5 m6'lara 100den sonra tırla sandık motor attıklarını bilirimde daha 1 tane e92 ye takıldığını duymadım :)))))))))))))))) ben 8.8i görüyorum asılmacasına 15 i anca görüyor rutinden başka gitmiyorsun?herhalde senin m6 özel bir gezegenden geldi :)))ya kardeşim ben anlamıyorum sen bu arabayı 0-70 mi kullanıyorsun yada diğer bütün m6'cılar bisikletmi sürmüş ömrü boyunca?arabanın gerçeği dünyada ayyuka çıkmış sen bana neden bahsediyorsun?tabi sadece 2 silindir farkı var o 2 silindiri ordan kaldırınca işte m3 olmuş :)28litre nedir ya benzinli mack 25litre anca yakıyordur :)hayır depodan direk egzoza bağlantımı var nedir?

v10 lambo kopyasi motor degilmiydi ne yakmasini bekliyorsun :D ekonomi icin m3-m6 almiyor heralde kimse :mad:

duymaman arastirmamandan veya takip etmemenden kaynakli olsa gerek. Adamlar registery olusturuyor kirilan s65 motorlar icin :D

buyur Blown motors, Bearing failure S65 Registry. - BMW M3 Forum (E90 E92) (http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=786615)

hatta aftermarket bile yatak uretmeye basladi bazi firmalar m3 icin...

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=824004


siz niye bukadar tartışlıyorsunuzki anlam veremedim :)

m3 ve m6 sahibi olarak amaç ne ?

m5/6 kasa, motor ve sanzuman olarak tursu bir arac oldugu icin :p

Pek de tartisma havasi olmadi aslinda, lacordello nun her soyledigi havada kaldi, hicbirinin dayanagi yok malesef. Camur at izi kalsin.

Neymis m5/6 ile derdi ben anlamadim :)


Canberk in verdıgı ornekler cok dogru,neden anlasılmak ıstenmıyor kı?
Ikı motor bır bırının ıkızı zaten. Bunu arastırmaya gerekde yok,teknık detayları okusanız yeterlı.
Ayrıca V10 motor,ilk cıktıgı yıl,o senekı F1 BMW takımının kullandıgı motorun atası zaten...
M3 de kol yatak sorunları oldugu dogru,malesef V10 motordada 2005-6 senelerınde vardı. Bu tıp seyler dogal,olabılır.
Her markada oluyor...
Ikı aracın amacı cok farklı ve keyıflı araclar.
2006 yılında M6 yı tercıh ederdım ama 2009 yılında M3...

Dedigin gibi Murat abi kullanimlari da cok farkli araclar, ben m6yi istediginde daha hardcore olabilmesi ve daha karakterli buldugum icin onu sectim :)

997TT
02-05-2013, 00:35
Ben senın M6 gıbı M6 ya ne sahıp oldum nede test ettım,masalah...

CanberkD
02-05-2013, 00:44
Ben senın M6 gıbı M6 ya ne sahıp oldum nede test ettım,masalah...

Tesekkurler Murat abi, sen cok daha iyilerine sahipsin :)

Kazasiz, belasiz binelim en onemlisi o..

997TT
02-05-2013, 00:51
Arabanin daha iyisi olmaz,seni ne mutlu ediyorsa o iyi arabadir ;)
Senin M6 nin hizlanmasina bayilmistim,benim 2007 yilindakiyle alakasi yoktu yada diger test ettiklerimle...
Kazasiz ve belasiz binmek en guzel dilek ;)

KOSEREN
02-05-2013, 01:08
of of of ben m5 m6'lara 100den sonra tırla sandık motor attıklarını bilirimde daha 1 tane e92 ye takıldığını duymadım :)))))))))))))))) ben 8.8i görüyorum asılmacasına 15 i anca görüyor rutinden başka gitmiyorsun?herhalde senin m6 özel bir gezegenden geldi :)))ya kardeşim ben anlamıyorum sen bu arabayı 0-70 mi kullanıyorsun yada diğer bütün m6'cılar bisikletmi sürmüş ömrü boyunca?arabanın gerçeği dünyada ayyuka çıkmış sen bana neden bahsediyorsun?tabi sadece 2 silindir farkı var o 2 silindiri ordan kaldırınca işte m3 olmuş :)28litre nedir ya benzinli mack 25litre anca yakıyordur :)hayır depodan direk egzoza bağlantımı var nedir?

Hocam yakıt konusunda yazdıklarından emin misin?
m3 te gaz basıp 15 litre yi anca görmek?Ben 6 silindir 2.5 hacim standart bir araçla ''normal'' kullanımda 14 litre ortalama ile geziyorum..

turbo&quattro
02-05-2013, 01:16
335 ile uzun yol ortalamam ~7.7lt sehir ici dur kalk isiklarda arada gazlama vs ~12lt .

Cem.B
02-05-2013, 01:30
türkiye şartlarında satılıp satılmaması motor problemleri falan eyv da

m3-m5-m6 gibi araçlar içinde yakıt kavgasıda nedir :)

e92 m3 dkg şanzımanlı bana normal bir araba gibi geldi,m6 ya bindim beni ürküttü performansı

hiçbirini almayı düşünmüyorum sadece kendi yorumlarım :)

Lacordello
02-05-2013, 21:45
Hocam yakıt konusunda yazdıklarından emin misin?
m3 te gaz basıp 15 litre yi anca görmek?Ben 6 silindir 2.5 hacim standart bir araçla ''normal'' kullanımda 14 litre ortalama ile geziyorum..



Aynen öyle.Benim işim gücüm arabalar değildir incik boncuk uğraşmam ama yakıt gözümün önündedir onda yanılmam. araç 0'iken ilk 5 depoda 18-20 arası geziniyordu şimdi power'i hiç kapatmadan 0-100 100-200 ivme yapıyorum 15i nadir görüyorum bende fabrika verilerine imkan vermiyordum tr yokuşlu yollar gözeneksiz tutunma olmaz benzinde tonla katkı maddesi var ince 20litre yakar diyerek göze almıştım dediğim gibi max 15




yukarda yorum yazan arkadaşlar bu mesele kabak tatı verdi oturup şimdi araştırma yaptırmayın bana.SİZLER KİNGSİNİZ :)

CanberkD
06-05-2013, 01:58
Aynen öyle.Benim işim gücüm arabalar değildir incik boncuk uğraşmam ama yakıt gözümün önündedir onda yanılmam. araç 0'iken ilk 5 depoda 18-20 arası geziniyordu şimdi power'i hiç kapatmadan 0-100 100-200 ivme yapıyorum 15i nadir görüyorum bende fabrika verilerine imkan vermiyordum tr yokuşlu yollar gözeneksiz tutunma olmaz benzinde tonla katkı maddesi var ince 20litre yakar diyerek göze almıştım dediğim gibi max 15




yukarda yorum yazan arkadaşlar bu mesele kabak tatı verdi oturup şimdi araştırma yaptırmayın bana.SİZLER KİNGSİNİZ :)

Oturup yillarcada bu konuda arastirsaniz yazdiklarimdan farkli birsey bulamazsiniz.

Arastirma yapmak, bilmedigini ogrenip kendini gelistirmek iyidir ama siz bosverin arkadaslarinizla dolasip s85 motorunu bmw nin lambodan caldigini sacmalamaya devam edin :heyoo:

Firat.M3
06-05-2013, 20:08
konu nerelere gelmiş böyle :)

MK4
12-05-2013, 11:04
E92 M3 daha kullanışlı m5 m6 gülle gibi:) kullandım vakti zamanında m3 daha güncel daha sorunsuz daha pratik hiç düşünmeden tabiki e92 m3 birde beyaz olursa mis:)