Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Evin önünde parka son!



Day Walker
25-06-2012, 16:02
İSPARK Genel Müdürü Mehmet Çevik, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, İstanbul'un ortalama otopark kapasitesinin yaklaşık 400 bin seviyesinde bulunduğunu, bunlara alışveriş merkezleri, özel otoparklar ve kamu kurumu otoparklarının da dahil olduğunu söyledi.

"Yılda 25 milyon parklanma..."

Bu parkların 60 binini İSPARK'ın karşıladığını söyleyen Çevik, İSPARK otoparklarından günde 80 bin kişinin yararlandığını ve yıllık yaklaşık 25 milyon parklanma gerçekleştiğine dikkati çekti.

"İBB Başkanı Kadir Topbaş önerdi"


25 Haziran 2012 - 16:14 Milliyet.com.tr » Gündem» Haber
Evin önünde parka son!
Tweet
inShare
1Yorum: 0

İSPARK Genel Müdürü Mehmet Çevik, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, İstanbul'un ortalama otopark kapasitesinin yaklaşık 400 bin seviyesinde bulunduğunu, bunlara alışveriş merkezleri, özel otoparklar ve kamu kurumu otoparklarının da dahil olduğunu söyledi.

"Yılda 25 milyon parklanma..."

Bu parkların 60 binini İSPARK'ın karşıladığını söyleyen Çevik, İSPARK otoparklarından günde 80 bin kişinin yararlandığını ve yıllık yaklaşık 25 milyon parklanma gerçekleştiğine dikkati çekti.

"İBB Başkanı Kadir Topbaş önerdi"


Çevik, otoparkların sayısının artırılması için yer altı ve yer üstü katlı otoparklar ile teknolojik otoparklar yapmayı hedeflediklerini belirterek, İstanbul'un 600 bin araçlık otoparka ihtiyacı bulunduğunu, bu noktada en büyük kapasiteyi sağlayan İSPARK'ın, 2015 sonunda 200 bin kapasiteye ulaşmayı hedeflediğini bildirdi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın önerisiyle çalışmalarına başladıkları yamaç otoparklarının tünel sistemiyle açılacağını ve tamamen teknolojik, tam otomatik sistemde olacağını bildiren Çevik, yamaçların genellikle Hazine ya da belediyelerin mülkiyetinde bulunduğunu ve şu anda yer tespiti yaptıklarını anlattı.

"Sokak arasına parklanma bu otoparklara çekilecek!"

Doğayı bozmadan, İstanbul Boğazı ve bazı ilçelerdeki kot farklarından kaynaklanan boşluklara yapılacak yamaç otoparkları ile sokak aralarındaki parklanmayı bu otoparklara çekmeyi hedeflediklerini kaydeden Çevik, Büyükşehir Şehircilik ve İmar Daire Başkanlığı ile İSPARK Planlama Müdürlüğü'nün bu konuda birlikte çalıştığını dile getirdi.

"Yamaç otoparkına aracı, teknoloji götürecek"

Çevik, 2 katlı ve 80-100 araçlık olması planlanan bu otoparklarda, havalandırma noktasında sıkıntı olmayacağını ifade ederek, “Kişi bu otoparklara aracıyla girmeyecek, aracını bekleme yerinde bırakacak, bahsettiğim o teknoloji sayesinde araç otoparka götürülecek ve aynı şekilde de getirilecek” diye konuştu.

Merter, Harbiye ve Cihangir'de üstleri tamamen yeşil olan yer altı otoparkları bulunduğunu anımsatan Çevik, bu otoparkların sayısını artırmayı planladıklarını kaydetti.

Çevik, İstanbul'un ana arterlerindeki otopark alanlarının kaldırılmasıyla uygunsuz parklanmaların arttığını, bu noktalara alternatif katlı ya da açık otoparklar yaparak parklanmayı buralara kaydırmayı hedeflediklerini söyledi.

“Fatih Fevzipaşa Caddesi esnafı, İSPARK'ın geri dönmesini istiyor”

İSPARK Genel Müdürü Çevik, “Mesela Fatih'in ana caddesi olan Fevzipaşa Caddesi'nde insanlar perişan. Bir bakıyorsunuz iki sıra araç oluyor, çekici geliyor, vatandaşın aracını çekiyor. Bizim oradan çekilmemiz vatandaşa zulüm oldu, trafiği de artırdı. Bu bölge için esnaf dilekçe toplayıp Büyükşehir'e gönderdi. 'İSPARK tekrar dönsün' diye... Buraları tekrar açmamızda fayda var” dedi.

Çevik, İSPARK'ın değnekçi sorununu da yüzde 97 oranında bitirdiğini bildirdi.

İstanbul'da 10 bin lira geriye dönük günlük otopark borcunun tahsil edildiğini bildiren Çevik, kent genelindeki 18 bin taksiyi tek çağrı merkezi altında toplamak için teknik altyapı çalışmalarının sürdüğünü, proje ile sürücü ve yolcu güvenliğinin en üst düzeye çıkacağını kaydetti.

“Satın alma ya da ortaklık için gelip görüşen çok oldu”

Mehmet Çevik, özelleştirmenin şu anda gündemlerinde bulunmadığını belirterek, “Satın alma ya da ortaklık için gelip görüşen çok oldu. Görüşmeleri kestik. Gerek Körfez, gerekse Avrupa ülkelerinden çok ciddi talepler, yerli sermayeden de gelenler oldu. Pakistan projesinden sonra o kadar çok talep geldi ki... Özelleştirme gündemimizde yok ama borsa yoluyla halka açılabiliriz” diye konuştu.

Çevik, İstanbul trafiğine havadan çözüm sunan Heliport Projesi'nin aynı zamanda ilk yardım, ambulans hizmetleri, turistik geziler ve doğal afet durumlarında kullanıldığını hatırlatarak, şu anda 6 işlevsel heliport alanı bulunduğunu, bu noktaları artırmaya devam edeceklerini, heliportları, ayda aralarında iş adamlarının da bulunduğu yaklaşık 100 kişinin kullandığını bildirdi.

2005'te kurulan ve 2 bin 100 kişinin çalıştığı İSPARK'ın 2006-2011 yılları arasında 600 milyon lira ciro elde ettiğini, bunun sokaktan alınıp devletin kasasına konulan bir para olduğunu belirterek, geçen yıl 120 milyon lira olan ciroyu bu yılın sonunda 150 milyon liraya çıkarmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Bu arada, İSPARK, tarihi yarımada için başlattığı Akıllı Bisiklet Projesi'ni yakın zamanda Bostancı-Kartal hattında hizmete açmayı planlıyor.

http://gundem.milliyet.com.tr/evin-onunde-parka-son-/gundem/gundemdetay/25.06.2012/1558630/default.htm

corcor
25-06-2012, 16:15
ispark en büyük kapasiteyi yol kenarlarına parkettirip para toplayarak sağlıyor hem insanların malına zarar gelirse bir garanti vermiyorlar hemde trafiği kitliyor başlarım böyle hizmete

hakotech
25-06-2012, 16:16
modern degnekciler işte..

elpadre
25-06-2012, 16:20
cok sukur garajım var :)

Tuncer M.
25-06-2012, 16:20
İşletmeler özelleştirilince "devlet onları işletmekle uğraşamaz" diye savunanlar, bu devlet tarafından yapılan değnekciliğe "ne güzel işte kolaylık sağlıyorlar" diyor. Riyakarlıkta sınır tanımıyoruz. :D

özcan07
25-06-2012, 16:21
vay arkadaş işe bak

YavuzNaz
25-06-2012, 16:30
Değnekçilerden tek farkları üzerlerindeki giysiler, bir çoğu hödük

RottingChrist
25-06-2012, 16:35
adres sormak için indiğim araçtan 30 saniye için 9 tl kesen isparkın da, 5 arabalık yere üç arabayı sığdırmayı beceremeyen insan artığı komşularımın da.

aslan
25-06-2012, 16:51
Benim isparkla ilgili bir sıkımtım yok nede olsa bana beleş

Quantum
25-06-2012, 16:58
Benim isparkla ilgili bir sıkımtım yok nede olsa bana beleş

"Benzine zam geliyorsa gelsin bana ne benim arabam yok" gibi oldu bu Aslan :)

AYDIN
25-06-2012, 17:28
Değnekçiler daha iyidi 5 TL ye halloluyodu en fazla. İspark günde 30 TL 'den aşağı bırakmıyor bizim orda. Üstüne birde ara sokaklarıda ispark yaptılar. Fiyatlar çok yüksek. Bunların yüksek fiyatları yüzünden aylık otoparklarda 350 TL oldu. İnsaf araba alınır o paraya taksitle. Ben yemedim sen ye hesabı...

AşkınS.
25-06-2012, 17:30
2 tane mis gibi garajım var ki zonguldakta böyle bi sıkıntı yok,olsa da sorun olmaz sanırım,digerini büyütüp 3 araba sokarım,digeride tek araçlık zaten :D

wolkanku
25-06-2012, 17:41
arabayı alırken en yüksek vergileri öde, benzini alırken en pahalı benzini al, dünyanın en kötü asfaltında dünyanın en yüksek vergili benzinli arabalarını kullan, bi de park ettiğin yere para öde?
tüm avrupada standart buymuş...avrupada araba fiyatları ve benzin fiyatları ortada.
yaşanmaz hale getirdiler şu istanbulu.

328ia
25-06-2012, 18:45
modern degnekciler işte..

aynen katılıyorum

Thexerox
25-06-2012, 18:49
Katlı kapalı otoparkmış :D bişi sorucam lpgli araçları nere koymayı düşünüyorlar :D

VA_VTİ
25-06-2012, 18:54
Yakinda arabalari eve çikarmanin taktiklerini öğrenmeye başlariz bu gidişle

DEJ
25-06-2012, 18:54
geçen yıl 120 milyon lira olan ciroyu bu yılın sonunda 150 milyon liraya çıkarmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

:Bravoo:
..................

atituti
25-06-2012, 18:58
s...kmekten bıkmadılar bi bitmediniz Açık Mert Korkusuz..

Frid
25-06-2012, 20:13
ne yani arabadan eve 10 dk yürüyüş mü yapacağız anlamına geliyor yamaçlar

Thracian
25-06-2012, 20:20
istanbulda araç sahibi olmak kanser olma riskini arttırdıgını kanıtladılar,

ya scooter yada toplu taşıma başka yolu yok

imprezaWRC
25-06-2012, 20:41
ne yani arabadan eve 10 dk yürüyüş mü yapacağız anlamına geliyor yamaçlar
Yok canım, karamsar olma, ispark bir kulbunu bulmuştur. Tüm iyi niyetleriyle ücretsiz bir servis koyarlar, mutlu mesut evine dönersin. Aracında birşey mi unuttun, takma kafana ispark ücretsiz müşteri servisi imdadına yetişir.
Ya bunların bütün dertleri tasaları bitti, hazineye ait yere gider otopark yaparlar. Sen yapsan yağlı kazığa oturturlar ama belediyeye iş yapan anonim şirkete her arsayı açarlar.

Emir_b16a
25-06-2012, 21:10
istanbulda araç sahibi olmak kanser olma riskini arttırdıgını kanıtladılar,

ya scooter yada toplu taşıma başka yolu yok

scooter kullanırsan ezerler

toplu taşıma başlı başına sıkıntı burda burnun adamın ya koltuk altında yada daha büyük sıkıntılar :D

araba desen otomatik değilse zaten yandın bide ispark var üstüne

deynekçiliğin yasallaştırılmış hali

neresinden tutarsan elinde kalıyo :)

ergin
25-06-2012, 21:56
ohooo o modern degnekcıler bızım burada ortalama 2-3 senedır var belkıde daha fazla :) herkez evının onunde saatlıgı 1 tlden arabasını park edıyor

328ia
25-06-2012, 22:14
kafayı yedircek bunlar adama

jay-b
25-06-2012, 22:20
s...sen sevilirsin iste turkıye gercegı s....liyoruz harbı severek oy verıyoruz....
ssss kuralları bu ıste...
halkım uyan amk(gazeeteden alıntı) :)

onursumer
25-06-2012, 22:42
o yerlerin altna yapicaklari otoparklari kac yilda bitiriceklermis acaba

istanbulda o sekilde bile yapicak yer kalmadi bence

zaten adamlar her noktada allahtan su turkcell platinium ayagina biraz rahat ediyoruz

nereye parketsem kosa kosa geliyorlar bencede degnekciden farklari yok

Ome_RS
25-06-2012, 22:43
arabasını koyacak garajı olmayanlara Allah sabır versin

atituti
25-06-2012, 23:01
bu mesele izmirde yürürlüğe girer sadece ;)